BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: D-Day voor Ajax (transferdeadline verstreken)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
freakie
 freakie - maandag 20 juni 2011 - 12:28   quote  deeplink  
Inderdaad dat moet je niet doen. Daarom denk ik dat het ook goed is dat ze in zweden etc kijken. Koop geen bekende spelers en koop ze niet uit Nederland als ze meer dan 4 a 5 mil kosten. Dus een huntelaar, sigtorson en matavz mijn rug. Zoek naar een suarez of kluivert in het buitenland!
JOOD
 JOOD - maandag 20 juni 2011 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2011 - 12:28 schreef freakie het volgende:
Inderdaad dat moet je niet doen. Daarom denk ik dat het ook goed is dat ze in zweden etc kijken. Koop geen bekende spelers en koop ze niet uit Nederland als ze meer dan 4 a 5 mil kosten. Dus een huntelaar, sigtorson en matavz mijn rug. Zoek naar een suarez of kluivert in het buitenland!
Mwa, half mee eens. Vaak koop je dan een talent. Ik zie nu liever een goede spits die er meteen staat. Zeker kijken en kopen die talentjes zeker doen, maar nu is er prioriteit voor een echte goede nr 9. We spelen champions league, doen weer mee voor de titel en de beker en ik heb het gevoel dat we ver kunnen komen in europa dit jaar.

Nogmaals: Dit gaat niet lukken met nieuwe talentjes.

Kijk naar Eriksen: doet het geweldig goed, maar zit ook al een heel seizoen bij de selectie en is het grootste talent van europa volgens velen. Dan kan eenzelfde spitsentalent er toch niet in een keer staan? Je hebt zeker talent nodig bij ajax zeker! Maar nu is het belangrijk dat er iemand in de spits staat waar iedereen bang van is, dan gaat er iets moois gebeuren dit seizoen :)
Bertus123
 Bertus123 - maandag 20 juni 2011 - 13:31   quote  deeplink  
Persoonlijk zie ik zijn komt wel zitten, beter als sigthorson of matavz denk ik. zeker voor dat geld. AZ vraagt te veel geld voor een speler die volgend seizoen gratis kan weglopen en 8 miljoen voor matavz is helemaal achterhaald... heeft dit seizoen niet bijzonder veel gepresteerd...
Dus graag een spits binnenhalen vanuit scnadinavie of ander land..
freakie
 freakie - maandag 20 juni 2011 - 23:11   quote  deeplink  
Jood dat is leuk maar weet jij zeker dat matavz of sigthorson er zometeen direct staan. En daar ben je dus minimaal 7 a 8 mil aan kwijt.. Onzin dus, koop een speler die je goed gescout heb en zorg dat je iemand koopt die bij de speelstijl past. Een spits waar iedereen bang voor is kan je niet halen. Dan denk ik aan een drogba. Nee ajax moet de jong lekker laten staan en dan afwisselen met je gehaalde talent..
JOOD
 JOOD - dinsdag 21 juni 2011 - 00:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2011 - 23:11 schreef freakie het volgende:
Jood dat is leuk maar weet jij zeker dat matavz of sigthorson er zometeen direct staan. En daar ben je dus minimaal 7 a 8 mil aan kwijt.. Onzin dus, koop een speler die je goed gescout heb en zorg dat je iemand koopt die bij de speelstijl past. Een spits waar iedereen bang voor is kan je niet halen. Dan denk ik aan een drogba. Nee ajax moet de jong lekker laten staan en dan afwisselen met je gehaalde talent..
Ik denk dan meer aan een Carew bijvoorbeeld, ideale spits voor dit ajax lijkt me. Heeft de ervaring en is een echte balvaste, kopsterke scorende en spits die nog graag champions league speelt denk ik.. Sigthorsson en Matavs weet je niet of die er staan. En Drogba?? Is wel het type speler dat ik bedoel alleen is deze kerel dus nooit haalbaar.. Maar er zijn meerdere ''Drogba types'' zoals Carew.
Pantelic was ook een voorbeeld van een balvaste en scorende spits die er meteen stond.
PETER111
 PETER111 - dinsdag 21 juni 2011 - 00:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2011 - 23:11 schreef freakie het volgende:
Wat een toeval dat je aan een type Drogba denkt:
----------------
http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=17545
'Blind was in Zweden voor Teteh Bangura(21)'

Gisteren wisten wij te melden dat Danny Blind op scoutingsreis was naar Zweden. Terwijl de selectie van Ajax op vakantie is, kijkt de Amsterdamse club her en der rond voor versterkingen. Blind was zondag in Zweden aanwezig bij het competitieduel tussen GAIS en AIK. De interesse van Blind, die werd vergezeld door Stefan Petterson, ging uit naar Teteh Bangura van AIK (zie profiel), een 21-jarige aanvaller uit Sierra Leone, zo weet het Zweedse Expressen te melden.
----------------
http://en.wikipedia.org/wiki/Teteh_Bangura

Op Wikipedia wordt hij met Drogba vergeleken
RJ
 RJ - dinsdag 21 juni 2011 - 07:17   quote  deeplink  
Ziet er goed uit en kan volgensmij niet te duur zijn...
http://www.youtube.com/watch?v=t-DzFF9EsFE

(Kan dr nog wel een spits bij..)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 juni 2011 door RJ --
daninho
 daninho - dinsdag 21 juni 2011 - 07:29   quote  deeplink  
Teteh Bangura kan goed voetballen als k filmpjes kijk. ik zeg halen!
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 21 juni 2011 - 09:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 07:29 schreef daninho het volgende:
Teteh Bangura kan goed voetballen als k filmpjes kijk. ik zeg halen!
Als ik een youtube filmpje maak, waarin ik al mijn "beste" momenten achter elkaar plak, moet Ajax mij dan ook halen?

Er komt natuurlijk veel meer bij Scouten kijken dan enkel het bekijken van video's.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 21 juni 2011 - 10:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 09:02 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Als ik een youtube filmpje maak, waarin ik al mijn "beste" momenten achter elkaar plak, moet Ajax mij dan ook halen?

Er komt natuurlijk veel meer bij Scouten kijken dan enkel het bekijken van video's.
+100
flithje
 flithje - dinsdag 21 juni 2011 - 11:07   quote  deeplink  
quote:

[..]

precies
schapio
 schapio - dinsdag 21 juni 2011 - 11:09   quote  deeplink  
precies jood, dat zeg ik al weken. john carew is voor dit ajax goud waard, is een perfecte spits voor ons en castillion kan ook nog wat van deze man leren, sla je 2 vliegen in 1 klap. hij zal alleen met zijn salaris eisen iets naar beneden moeten, wij kunnen geen engelse salarissen betalen maar hier heeft hij sportief nog een uitdaging voor zich met champions league en spelen om het kampioenschap.
BRW
 BRW - dinsdag 21 juni 2011 - 22:20   quote  deeplink  
Heren,

De laatste weken ben ik continu het transfernieuws aan het volgen.
Zo ben ik ook de trainers wisselingen een beetje in de gaten aan het houden.
Op dit moment schijnt Chelsea dichtbij het aantrekken van Villas-Boas. (inmiddels ex trainer van FC Porto) Als ik Ajax was zou ik als de sodemieter om de tafel gaan met de Turkse bond en Guus Hiddink! Dan maar een afkoopsom betalen.. Het gaat om een organisatie voor de komende jaren.. En ik denk dat Hiddink de aangewezen man is!

En ik zeg als de sodemieter omdat ik zojuist op voetbalprimeur lees dat Internazionale geinterreseerd is in Hiddink als trainer.
Maar ik hoop eerlijk gezegd dat Ajax hem kan verleiden om naar Amsterdam te komen en daar het Algemeen Directeurschap op zich wilt nemen..

Hij lijkt mij echt de meest geschikte man!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 juni 2011 door BRW --
Bertus123
 Bertus123 - woensdag 22 juni 2011 - 09:29   quote  deeplink  
ik vermoed dat Hiddink veel te duur is helaas...
Hij zou wel een geschikte persoon zijn ja
JOOD
 JOOD - woensdag 22 juni 2011 - 09:33   quote  deeplink  
Wat gaat van Gaal doen eigenlijk?
Bertus123
 Bertus123 - woensdag 22 juni 2011 - 09:36   quote  deeplink  
nog niks volgens mij... die zal ook te duur zijn voor ajax en hem zie ik liever niet terug.. Eerst zeggen dat Ajax een gesloten boek is en dat ie nooit meer naar ajax zal gaan, om er vervolgens op terug te komen als t bestuur is opgestapt. Schijnheilige arrogante achterbakse man.. Bah
remco k
 remco k - woensdag 22 juni 2011 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juni 2011 - 09:36 schreef Bertus123 het volgende:
nog niks volgens mij... die zal ook te duur zijn voor ajax en hem zie ik liever niet terug.. Eerst zeggen dat Ajax een gesloten boek is en dat ie nooit meer naar ajax zal gaan, om er vervolgens op terug te komen als t bestuur is opgestapt. Schijnheilige arrogante achterbakse man.. Bah
Weet je de redenen wel waarom hij toen is weggegaan??
Bertus123
 Bertus123 - woensdag 22 juni 2011 - 11:48   quote  deeplink  
die weet ik wel ongeveer ja, "onenigheid" met het bestuur, maar dan nog. Eerst zeggen dat je nooit meer bij ajax aan de slag zal gaan om vervolgens toch weer een deur open te zetten als het bestuur is opgestapt vind ik erg laag, arrogant, achterbaks en schijnheilig. Zo'n eikel hoef ik niet op mn cluppie
freakie
 freakie - woensdag 22 juni 2011 - 16:36   quote  deeplink  
John carew.. Als we iets van feyenoord hebben geleerd is ht wel dat je niet kunt bouwen op een oude speler.. Als je een oude speler haalt, moet er een jonge bij staan..
freakie
 freakie - woensdag 22 juni 2011 - 16:42   quote  deeplink  
Een jonge speler of een oude en een jonge speler.. Je kan namelijk niet verwachten dat we 3 jaar met carew kunnen voetballen...
remco k
 remco k - woensdag 22 juni 2011 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juni 2011 - 11:48 schreef Bertus123 het volgende:
die weet ik wel ongeveer ja, "onenigheid" met het bestuur, maar dan nog. Eerst zeggen dat je nooit meer bij ajax aan de slag zal gaan om vervolgens toch weer een deur open te zetten als het bestuur is opgestapt vind ik erg laag, arrogant, achterbaks en schijnheilig. Zo'n eikel hoef ik niet op mn cluppie
Hij heeft ook niet gezegd NOOIT meer bij Ajax te willen werken. Hij heeft gezegd dathij niet meer bij Ajax wil werken als het "bedrijf" door het soort mensen werd geleid die toen ook aan de macht waren.

Overigens heeft ook Cruijff toen hij naar Feyenoord ging gezegd niks meer met Ajax te maken te willen hebben.
JOOD
 JOOD - woensdag 22 juni 2011 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juni 2011 - 16:42 schreef freakie het volgende:
Een jonge speler of een oude en een jonge speler.. Je kan namelijk niet verwachten dat we 3 jaar met carew kunnen voetballen...
Tuurlijk niet! haha dan is ie veel te oud! Maar Makaay waar jij op doelt bijvoorbeeld was nog steeds een topspits toen hij naar feyenoord kwam. Het jaar daarna niet meer maar het eerste jaar was hij nog goed. Van Nistelrooy ook bijv. Raul, Drogba... Ga nog maar ff door.

Maar je plan om er een jonge speler bij te zetten; Carew en Sigthorsson bijvoorbeeld :D
freakie
 freakie - woensdag 22 juni 2011 - 19:47   quote  deeplink  
Ja jood en dan zeg ik waarom als godsnaam sigtorson halen? Hij moet ook zowiezo elke wedstrijd spelen.. Haal een speler zoals hier boven. Uit zweden ofzo want als je carew zal halen dan ben je daan een gods vermogen aan salaris kwijt en als je sigtorson haalt ben je daar ook nog eens 8 mil voor kwijt.. Dus sigtorson en carew gaat NOOIT werken.. En inderdaad 1 jaar carew en daarna is zijn plek weer leeg dus je moet wel iemand hebben voor de wat langere termijn.. Die dan af en toe zou kunnen spelen.. Nee beter haal je een jonge speler van rond de 3 a 5 mil en laat je de jong lekker staan.. Want je moet de jong ook nog gaan gebruiken.. T zou kapitaals vernietiging zijn om de jong op te offeren.
remco k
 remco k - woensdag 22 juni 2011 - 23:27   quote  deeplink  
Sorry hoor, maar Carew is een uitgerangeerde voetballer, die bij lange na niet goed genoeg is voor Ajax... Iedereen Luque vergeten??
freakie
 freakie - woensdag 22 juni 2011 - 23:41   quote  deeplink  
Nee die ben ik zeker niet vergeten maar carew heeft nog wel wat goeds gedaan en is bij lange na niet zo slecht als luque.. Alleen zeg ik boven ook, een oude speler alleen aantrekken kan nooit goed zijn.. Zie onze vrienden in rotterdam maar.. Spelers als tommasson en makaay hebben het gewoon niet waar gemaakt.. En voor ajax is het te duur om en carew een jaar te hebben en een jonge speler aan te trekken..
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 22 juni 2011 - 23:58   quote  deeplink  
quote:

[..]

Whahaha, nou als je iets leuks laat zien, dan denk ik best dat het kan. Ik hoop dat jij je leeftijd nog mee heb?
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 23 juni 2011 - 00:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juni 2011 - 09:36 schreef Bertus123 het volgende:
Zolang Johan er is, zal hij niet terug komen bij Ajax, die twee zijn water en vuur. Terwijl als ze samen zouden werken je een gouden duo zou hebben. Tja van Gaal is emotioneel net zoals sommigen op dit forum, dan zeggen ze iets en later komen ze daar weer op terug. Neem zulke uitspraken gewoon met een korreltje zout of rijst.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 23 juni 2011 - 00:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juni 2011 - 23:27 schreef remco k het volgende:
Sorry hoor, maar Carew is een uitgerangeerde voetballer, die bij lange na niet goed genoeg is voor Ajax... Iedereen Luque vergeten??
Tja van Luque was het internet filpje wel heel goed destijds ;) Maar je heb hierin wel gelijk denk ik.
schapio
 schapio - donderdag 23 juni 2011 - 01:46   quote  deeplink  
john carew is 31 dus zo oud is hij nou ook weer niet, ik geloof dat pantelic iets ouder is en die deed het toch behoorlijk goed bij ons.
leeftijd zegt niet alles en in de eredivisie kan hij nog zeer belangrijk voor ons zijn.
t is altijd makkelijk om iedereen boven de 30 te vergelijken met luque maar er zijn ook andere voorbeelden die maar snel vergeten worden om iemand direct af te schrijven.
de echte toppers komen niet en met alleen jeugd lukt het niet, dus zullen we een middenweg moeten kiezen en ik denk dat dit een hele goede is.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 23 juni 2011 - 01:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 01:46 schreef schapio het volgende:
john carew is 31 dus zo oud is hij nou ook weer niet, ik geloof dat pantelic iets ouder is en die deed het toch behoorlijk goed bij ons.
leeftijd zegt niet alles en in de eredivisie kan hij nog zeer belangrijk voor ons zijn.
t is altijd makkelijk om iedereen boven de 30 te vergelijken met luque maar er zijn ook andere voorbeelden die maar snel vergeten worden om iemand direct af te schrijven.
de echte toppers komen niet en met alleen jeugd lukt het niet, dus zullen we een middenweg moeten kiezen en ik denk dat dit een hele goede is.
Ik geef toe dat je een goede mix moet hebben, maar ik weet niet of Carew nou de man zou moeten zijn, daarbij weet ik niet hoeveel geld hij zou willen verdienen. PAntelic was geweldig, omdat hij Suarez goed kon bedienen. Het was een geweldig koppel, maar Suarez hebben we niet meer. Vond Pantalic echt geweldig, altijd positief en zeer productief. Hij was zijn geld wel waard vond ik.
schapio
 schapio - donderdag 23 juni 2011 - 02:18   quote  deeplink  
natuurlijk is het belangrijk wat hij wil verdienen en hij zal ook moeten inleveren, wij kunnen geen engelse salarissen betalen.
hij is groot,sterk en kan een bal vasthouden voor onze aansluitende middenvelders, hij is zeer goed in de lucht voor de voorzetten van de flanken en van theo.
hij is alleen niet de snelste maar aangezien wij in de competitie meestal domineren spelen wij in het algemeen op de helft van de tegenstander.
daarnaast hebben wij castillion nog die veel van deze man leren kan en eventueel ook de jong nog voor deze positie.
EUMD
 EUMD - donderdag 23 juni 2011 - 08:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juni 2011 - 22:07 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Deze Brown Ideye maakt in het filmpje op youtube een ijzersterke indruk.
Zoals iedereen ondertussen wel weet is Frank was op zoek naar een 2e Kluivert.
In dit filmpje zie ik wel gelijkenissen. Weet niet of hij net zo goed als Patrick de bal goed kan afschermen en kaatsen. Ik betwijfel wel of hij naar Nederland komt.
want hij zou ook naar Kiev kunnen gaan mits hij vertrekt?
Ik weet ook niet of ik dit bericht serieus moet nemen terwijl Danny Blind een wedstrijd aan het bekijken is in Zweden.
Op het filmpje vind ik hem wel wat weg hebben van Kluivert.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=G6TrDSCCzRM#t=0s
Valt mij een aantal dingen op aan dit filmpje.
Ten eerste komen bijna alle goals die hij over de grond maakt uit counters. Ik weet niet of we op basis hiervan een spits moeten beoordelen aangezien Frank de Boer veel op de helft van de tegenpartij wilt spelen.
Hij lijkt een goede kopper. Natuurlijk kan iedereen een aantal kopgoals van een spits op youtube zetten, maar het feit dat je ziet dat medespelers specifiek naar hem zoeken met hoge voorzetten geeft ook wel wat aan.
Verder lijkt hij een prima schot in zowel zijn linker als rechterbeen te hebben. Dit zegt wel iets over iemands kwaliteiten... Ik zie hem bij een goal met links ook heel kort wegdraaien en in 1 beweging uithalen. Knap.
Dit lijkt me zeker een spits met kwaliteiten, maar of dit de juiste kwaliteiten voor Ajax zijn?
Ik zie hem weinig ballen in de 16 vasthouden, of goals maken (over de grond) vanuit een vloeiende aanval (geen counter).
Maar wellicht staan zijn voetballende kwaliteiten gewoon niet op dit filmpje. Iemand met potentie is het in ieder geval wel denk ik.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 23 juni 2011 - 08:43   quote  deeplink  
Weet nog wel een goede transfervrije spits! Mutu
filmpje lukte niet maar iedereen hier kent hem wel.
Ok vraagt wel wat loon natuurlijk maar kan veel betekenenen voor ons.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 juni 2011 door Hummel10 --
JOOD
 JOOD - donderdag 23 juni 2011 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 08:43 schreef Hummel10 het volgende:
Denk niet dat het een type is die we zoeken.. Maar is wel een naam! Hou vast die gedachte! Ik weet zeker dat we gebaat zijn bij een grotere naam in de spits. Ik weet het en ik ben zelf ook van de talentjes maar deze positie moet gewoon zo sterk mogelijk opgevuld worden. Ajax is nog steeds een grote club die champions league speelt en als goede spits van ajax weet je gewoon zeker dat je 30 goals maakt.
JOOD
 JOOD - donderdag 23 juni 2011 - 10:29   quote  deeplink  
Lees net dat van gaal heeft gesproken met een nederlandse club en dat is in geen geval vitesse of fc twente..
baco74
 baco74 - donderdag 23 juni 2011 - 10:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 10:29 schreef JOOD het volgende:
Lees net dat van gaal heeft gesproken met een nederlandse club en dat is in geen geval vitesse of fc twente..
Waarom denk jij 'Twente'?
Die hebben Co Adriaanse toch al als hoofdtrainer gepresenteerd.
Misschien zie jij een andere functie voor Van Gaal in het verchiet daar,
maar volgens mij zijn zij op technisch gebied naar niemand op zoek.
Als hij inderdaad met een Nederlandse club heeft gesproken,
zie ik alleen Vitesse als mogelijk geintresseerde.
Maar of Van Gaal dat doet?????

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 juni 2011 door baco74 --
Booya4Afca
 Booya4Afca - donderdag 23 juni 2011 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 08:43 schreef Hummel10 het volgende:
yaaaaay weer een 30 plusser die een godsvermogen aan salaris kost.

God damn people, allemaal leuk en aardig al die namen, maar zijn jullie soms vergeten dat we nog geen jaar geleden aan het bezuinigen moesten ivm de salarissen van spelers? Zijn jullie vergeten dat we in de loop de jaren, mede door het aantrekken van dit soort spelers in de shit zijn geraakt. De Luque's, de Atouba's de Mido's en de Tainio's??

Zijn jullie soms vergeten waar Ajax voor staat?

Met alle respect hoor, echt waar. Maar ik snap echt niet dat mensen, na al die jaren, nog steeds blijven smijten met namen zonder ook maar 1 seconde na te denken over hoe Ajax de afgelopen jaren heeft gepresteerd. En dan heb ik het over zowel op het veld als buiten het veld.

Wij mogen dan wel Ajax zijn, maar salarissen boven de 2 miljoen kunnen wij echt niet betalen... En dat zouden we uberhaupt ook niet willen betalen.

.. Zo dat lucht op.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 juni 2011 door Booya4Afca --
JOOD
 JOOD - donderdag 23 juni 2011 - 11:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 10:41 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

yaaaaay weer een 30 plusser die een godsvermogen aan salaris kost.

God damn people, allemaal leuk en aardig al die namen, maar zijn jullie soms vergeten dat we nog geen jaar geleden aan het bezuinigen moesten ivm de salarissen van spelers? Zijn jullie vergeten dat we in de loop de jaren, mede door het aantrekken van dit soort spelers in de shit zijn geraakt. De Luque's, de Atouba's de Mido's en de Tainio's??

Zijn jullie soms vergeten waar Ajax voor staat?

Met alle respect hoor, echt waar. Maar ik snap echt niet dat mensen, na al die jaren, nog steeds blijven smijten met namen zonder ook maar 1 seconde na te denken over hoe Ajax de afgelopen jaren heeft gepresteerd. En dan heb ik het over zowel op het veld als buiten het veld.

Wij mogen dan wel Ajax zijn, maar salarissen boven de 2 miljoen kunnen wij echt niet betalen... En dat zouden we uberhaupt ook niet willen betalen.

.. Zo dat lucht op.
Klopt precies wat je zegt, maar is het zo dat iedere speler die 30 is geweest een miskoop is? Als je de juiste persoon kunt vinden is het de sterkste schakel in de punt van de aanval. Ik heb het ook niet over een Luque of Roger of Atouba, maar over een hele goede speler die al minimaal 7 jaar op hoog niveau presteert en nu de ideale man voor ajax zou zijn. Het is niet mogelijk om met een talent in de spits potten te breken in de Champions League.. Met een vedette (die nog steeds goed kan voetballen) kun je dat eerder denk ik. En omdat we geen echte aanvalsleider hebben zie ik het als een mogelijk goede stap. En over hun salaris: dat krijgen ze niet. Kijk maar naar Pantelic...
JOOD
 JOOD - donderdag 23 juni 2011 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 10:34 schreef baco74 het volgende:

[..]

Waarom denk jij 'Twente'?
Die hebben Co Adriaanse toch al als hoofdtrainer gepresenteerd.
Misschien zie jij een andere functie voor Van Gaal in het verchiet daar,
maar volgens mij zijn zij op technisch gebied naar niemand op zoek.
Als hij inderdaad met een Nederlandse club heeft gesproken,
zie ik alleen Vitesse als mogelijk geintresseerde.
Maar of Van Gaal dat doet?????
Ik kan de bron niet meer vinden, maar er stond in dat van Gaal contact heeft gehad met een Nederlandse club en dat het in ieder geval niet Vitesse of Twente waren.
baco74
 baco74 - donderdag 23 juni 2011 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 11:28 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik kan de bron niet meer vinden, maar er stond in dat van Gaal contact heeft gehad met een Nederlandse club en dat het in ieder geval niet Vitesse of Twente waren.
Oh,sorry. Jij schrijft in GEEN geval Twente en Vitesse.
Dan word het gissen.
Ajax, lijkt me sterk met de 'aanwezigheid' van Cruijff,
misschien wilt Heerenveen toch van Ron Jans af.
Ik zou het anders niet weten.
Ik kan me niet voorstellen dat ie naar de kakkies zou gaan,
mochten hun (on-)verwachts Mario Been ontslaan.
Afcarius
 Afcarius - donderdag 23 juni 2011 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 11:28 schreef JOOD het volgende:

[..]

van gaal in de eredivisie bij een andere club dan Ajax (P$V(!)) brengt meestal niet veel goeds mee voor Ajax
JOOD
 JOOD - donderdag 23 juni 2011 - 12:47   quote  deeplink  
Zou wel goed zijn voor het NL voetbal denk ik. Co bij Twente en van Gaal bij een andere club.. Zo krijg je het NL voetbal wel weer groot ;)

haha maar ajax heeft toch de boventoon de komende jaren, kan niet missen. Financieel zeer gezond, goede jeugd, organisatie staat goed en een supertrainer!!
Breijan
 Breijan - donderdag 23 juni 2011 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 11:23 schreef JOOD het volgende:

[..]

Klopt precies wat je zegt, maar is het zo dat iedere speler die 30 is geweest een miskoop is? Als je de juiste persoon kunt vinden is het de sterkste schakel in de punt van de aanval. Ik heb het ook niet over een Luque of Roger of Atouba, maar over een hele goede speler die al minimaal 7 jaar op hoog niveau presteert en nu de ideale man voor ajax zou zijn. Het is niet mogelijk om met een talent in de spits potten te breken in de Champions League.. Met een vedette (die nog steeds goed kan voetballen) kun je dat eerder denk ik. En omdat we geen echte aanvalsleider hebben zie ik het als een mogelijk goede stap. En over hun salaris: dat krijgen ze niet. Kijk maar naar Pantelic...
Ajax brak in '95 ook de nodige potten met een talent in de spits en op andere posities. Dit is juist de kracht van Ajax en nu met de juiste mensen aan het bewind, zal dat hopelijk nog meer gestimuleerd worden!

Maar aan welke spits(en) denk je dan?
Booya4Afca
 Booya4Afca - donderdag 23 juni 2011 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 11:23 schreef JOOD het volgende:

[..]

Het gaat mij niet zozeer om de leeftijd van de spelers, maar meer om de salariseisen. Een speler als Carew of Mutu (heb ik meerdere malen voorbij zijn komen) die verdienen al gauw 3 miljoen per jaar. En dat soort bedragen kunnen we ons simpelweg niet meer veroorloven. We hebben een tijdje geprobeerd om op te boksen tegen de grote jongens, buiten het feit dat het niets heeft opgeleverd, raakten we zowel financieel als sportief in een dal.

Ook Pantelic behoorden tot een van de meest verdiende spelers in de Ajax selectie. Vandaar dat hem de keuze is gesteld, of een 1jarig contract met minder salaris, of we laten je gaan.

Op dat soort spelers zit gewoon weinig restwaarde. Daar moet je als Ajax zijnde enkel in investeren als je zeker weet dat je er wat voor terug krijgt. Ooijer is daar een goed voorbeeld van. Naast het feit dat hij allang niet zoveel salaris krijgt als Pantelic, ligt hij ook nog eens goed in de groep, en is een verlengstuk van F de Boer. Rijkaard in '95 idem. Naast het feit dat hij Ajacied in hart en nieren is, zorgde hij voor wat extra ervaring.

Dat soort ervaring krijg je als Ajax zijnde alleen maar als oud-spelers er voor kiezen om terug te keren.
Om talenten die wij scouten te begeleiden, hen op te leiden en vervolgens verkopen aan de echte top om vervolgens weer terug te keren.

Ervaring kopen om hoge ogen te gooien in de CL, ligt veel te ver boven ons budget.
Rogier
 Rogier - donderdag 23 juni 2011 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Carew of Mutu
Alleen al het feit dat deze namen bij mensen opkomt zeg !! Alsjeblieft.
JOOD
 JOOD - donderdag 23 juni 2011 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 14:39 schreef Rogier het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat deze namen bij mensen opkomt zeg !! Alsjeblieft.
Kritiek hebben is makkelijk.
Oplossingen bedenken moeilijk.

Wie dan?
Boilesen
 Boilesen - donderdag 23 juni 2011 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 15:21 schreef JOOD het volgende:

[..]

Wie dan?
zo'n probleem hebben we toch niet in de selectie? ik heb er vertrouwen dat sigthorsson nog komt en dan zijn we volgens mij wel klaar!
Bergkamp
 Bergkamp - donderdag 23 juni 2011 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 15:21 schreef JOOD het volgende:

[..]

Wie dan?
Een probleem creeren is makkelijk, het daarna zelf oplossen veel moeilijker...

Er is geen probleem, slechts een uitdaging, en volgens mij past Carew of Mutu absoluut niet in het plaatje van de Boer.

Sightorson, Matavz en waarschijnlijk nog een aantal van dat soort gasten zijn jongens die wil in de visie van de Boer passen.

NOg niet 1 keer is er een gerucht geweest van zo'n oude speler, en hier wordt er juist veel over die oudere spelers gepraat.
JOOD
 JOOD - donderdag 23 juni 2011 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 20:11 schreef Bergkamp het volgende:

[..]

Een probleem creeren is makkelijk, het daarna zelf oplossen veel moeilijker...

Er is geen probleem, slechts een uitdaging, en volgens mij past Carew of Mutu absoluut niet in het plaatje van de Boer.

Sightorson, Matavz en waarschijnlijk nog een aantal van dat soort gasten zijn jongens die wil in de visie van de Boer passen.

NOg niet 1 keer is er een gerucht geweest van zo'n oude speler, en hier wordt er juist veel over die oudere spelers gepraat.
Ik denk dat er wel een probleem is, namelijk een echte spits! De beste optie zonder aankoop zou zijn Castillon in de spits te zetten, maar die kan geen heel seizoen top presteren..

Maar ik heb alle vertrouwen in de mensen bij ajax dus ik maak me niet druk om een aankoop, ik denk ook dat hij deze week of volgende week gepresenteerd wordt.
Bergkamp
 Bergkamp - donderdag 23 juni 2011 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 20:39 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik denk dat er wel een probleem is, namelijk een echte spits! De beste optie zonder aankoop zou zijn Castillon in de spits te zetten, maar die kan geen heel seizoen top presteren..

Maar ik heb alle vertrouwen in de mensen bij ajax dus ik maak me niet druk om een aankoop, ik denk ook dat hij deze week of volgende week gepresenteerd wordt.
Siem de Jong in de spits is voor mij ook een hele serieuze optie, jammer dat de Boer dit anders ziet..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: D-Day voor Ajax (transferdeadline verstreken)

0.0105788