|
|
stickz
|
|
|
Het is een tijdje geleden dat we nieuws hebben gehoord of gelezen over J.C en co... Ik ben heel benieuwd wie de vervangers worden voor mr. v\d boog en mr. coronel en co.
Ook ben ik benieuwd wie er allemaal worden aangetrokken als spelers van ajax...
Ik wil graag weten wie jullie graag bij willen hebben in de directie enzo...
Ook wil ik weten als jij ajax scout was wie zou je graag bij ajax willen zien...
Geen spelers van eredivisie, Geen namen die al tig keer geweest zijn hier op de forum.
Maar bv spelers uit het buitenland bij kleinere clubs...
on: Ik vindt dat ajax het goed heb gedaan met het scouten van Fischer,Bondt en Rits. voor de toekomst! |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
We hebben al een hele dure scout... van der Zee heet ie. |
|
|
|
|
stickz
|
|
|
wie ik zou scouten als ik het voor het zeggen heb zijn: dennis praet,carlos chera (voor in de jeugd).oswaldo maia , YAVRU KARTAL MUHAMMED (voor in de jeugd nieuwe messi in de maak).Hawar mohammed, freddy adu ik kan nog veel meer namen opnoemen. ajax doet er tog niets mee. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Er zal een reden zijn dat Ajax daar niks mee doet... Misschien omdat ze zelf wel andere namen hebben, of deze spelers niet goed genoeg of niet haalbaar hebben bevonden.. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Noemt ie nou heel FC Bijlmer op? |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
nieuwe messi in de maak :')! geloof je zeker zelf niet? alleen om de naam al zou ik er al geen shirt van halen:')! |
|
|
|
|
stickz
|
|
|
kijk op youtube remco niet goed genoeg???? gast je kent ze niet eens dat je zo praat ga eerst ffe kijken voordat je wat typt.
ikke tikke hahahahaha fc bijlmer... maar misschien zit daar ook wat tussen aangezien wij ajax niet kunnen scouten.
afca wanneer muhammed het waar gemaakt heb gaan jou kinderen zijn shirt willen dragen ;) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 08 mei 2011 - 12:22 schreef stickz het volgende:kijk op youtube remco niet goed genoeg???? gast je kent ze niet eens dat je zo praat ga eerst ffe kijken voordat je wat typt. ikke tikke hahahahaha fc bijlmer... maar misschien zit daar ook wat tussen aangezien wij ajax niet kunnen scouten. afca wanneer muhammed het waar gemaakt heb gaan jou kinderen zijn shirt willen dragen ;) Je kan van elke speler mooie filmpjes maken op youtube... Is dus geen bewijs dat hij goed is.. |
|
|
|
|
stickz
|
|
|
ik heb hen gezien live pape ik weet waar ik het over heb i travel around the world en het is geen wonder dat ze op youtube staan holla back |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 08 mei 2011 - 12:22 schreef stickz het volgende:kijk op youtube remco niet goed genoeg???? gast je kent ze niet eens dat je zo praat ga eerst ffe kijken voordat je wat typt. ikke tikke hahahahaha fc bijlmer... maar misschien zit daar ook wat tussen aangezien wij ajax niet kunnen scouten. afca wanneer muhammed het waar gemaakt heb gaan jou kinderen zijn shirt willen dragen ;) Waar zeg ik dat ik iets van deze speler vind?????
LEZEN IS OOK EEN VAK!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
stickz
|
|
|
niet jij remco maar jij zegt misschien worden ze ajax niet goed genoeg bevonden en daar geef ik mijn reactie op ik denk dat jij eerder moet leren lezen ik als allochtoon lees beter dan jou WAT JIJ DENK IK BEN DOM |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 08 mei 2011 - 12:25 schreef stickz het volgende:ik heb hen gezien live pape ik weet waar ik het over heb i travel around the world en het is geen wonder dat ze op youtube staan holla back Ik sta ook op youtube, ben ik nu goed?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 08 mei 2011 - 12:25 schreef stickz het volgende:ik heb hen gezien live pape ik weet waar ik het over heb i travel around the world en het is geen wonder dat ze op youtube staan holla back Dat je iemand hebt gezien, betekend niet dat je weet waar je het over hebt, zegt namelijk niks over jou scoutings kwaliteiten... Er staan ook kinderen van 2 jaar oud die over een bal heen vallen op Youtube, moet je die dan ook maar halen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 08 mei 2011 - 12:28 schreef stickz het volgende:niet jij remco maar jij zegt misschien worden ze ajax niet goed genoeg bevonden en daar geef ik mijn reactie op ik denk dat jij eerder moet leren lezen ik als allochtoon lees beter dan jou WAT JIJ DENK IK BEN DOM Volgens mij zeg je dat ik ze niet ken, en praat je dus wel over mij terwijl ik geen reactie over die spelers geef..
Snap trouwens niet waarom je dat allochtoon erbij haalt, zielig calimerogedrag vind ik dat, echt totaal niet relevant in deze discussie.. |
|
|
|
|
stickz
|
|
|
ik zeg net ik heb hen live gezien jongens damn lezen is ook niet echt jullie sterkste punt
hasj jij zit teveel aan je eigen spul dat ik jou niet een serieus zou nemen op youtube... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
stickz
|
|
|
ja remco jij heb jou gelijke maar jij bent en blijft een toffe gozer ik lees altijd jou posts jij bent 1 van de weinige die ik hier serieus neem kom aub niet met bull want je lult slap ouwe |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 08 mei 2011 - 12:31 schreef stickz het volgende:ik zeg net ik heb hen live gezien jongens damn lezen is ook niet echt jullie sterkste punt hasj jij zit teveel aan je eigen spul dat ik jou niet een serieus zou nemen op youtube... Boeit me geen fuck.. :P |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 08 mei 2011 - 12:33 schreef stickz het volgende:ja remco jij heb jou gelijke maar jij bent en blijft een toffe gozer ik lees altijd jou posts jij bent 1 van de weinige die ik hier serieus neem kom aub niet met bull want je lult slap ouwe Ik vind het geweldig....
Ga me voorbereiden op de pot vanaf...
LAterzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz |
|
|
|
|
stickz
|
|
|
goed zo hasj
maar wie denken jullie dat er aangetrokken moeten worden en hebben jullie nog een voorkeur voor directie enzo alleen dat vroeg ik tog? :s |
|
|
|
|
stickz
|
|
|
damn remco ga je je nu al voor bereiden broertje? ik weet cker dat jij vol spanning zit te wachten ... wat voor voorbereidingen gaan gij treffen? ga je ook naar de match van tonhight remco? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 08 mei 2011 - 12:36 schreef stickz het volgende:goed zo hasj maar wie denken jullie dat er aangetrokken moeten worden en hebben jullie nog een voorkeur voor directie enzo alleen dat vroeg ik tog? :s Keine Ahnung.. Heb daar geen verstand van.. Ik wacht het gewoon allemaal af, en lees hier vanzelf wel wie geschikt zou kunnen zijn.. |
|
|
|
|
stickz
|
|
|
ja oke maar je hebt tog wel een idee wie jij hier het liefst ziet voetballen... damn hebben we geen eigen mening tegenwoordig? |
|
|
|
|
sting
|
|
|
Sime Vrsaljko is een fenomenale rechter vleugelverdediger! Hij speelt momenteel bij Dinamo Zagreb (Kroatië). Is 19 jaar, 1.83 lang en Kroatisch international. Maarja we hebben ook al Toivomaki op die positie maar wel minder ervaring op "hoog" niveau. |
|
|
|
|
stickz
|
|
|
heh he alleen dat vroeg ik alleen sting snapt wat ik bedoel heb je nog voorkeur voor directie enzo(frank arnessen???) en die gast van dinamo zagreb is damn good ja |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
|
|
|
sting
|
|
|
Voor directie is lastig! Personen als; Arnesen of Hiddink zijn natuurlijk meer dan welkom, maar de vraag is natuurlijk of ze haalbaar zijn. Arnesen zit nu bij HSV dus die is niet haalbaar. Hiddink tja... die heeft natuurlijk ook meerdere aanbiedingen op zak. Als club moet je je ook afvragen of je wel zoveel salaris voor Hiddink wilt betalen.
Marc Overmars werd ook al een paar keer genoemd in praat programma's. Hij is nu dacht ik TD bij Go Ahead Eagles dus zou wel een mogelijkheid zijn. Heeft AJAX verleden, verstand van managen en geld. Hij zit zelf in onroerend goed dusja.. hij weet wat investeren is en "verstandig" omgaan met geld is. |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
er is een verschil als je maar 50.000 euro ter beschikking hebt en 19.000.000. met 1000 euro kan ik ook nog wel verstandig omgaan maar wanneer je er een paar nullen achter plakt wordt het al lastiger ! |
|
|
|
|
sting
|
|
|
@AFCAMylife
dus wat is je punt?? |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
dat omdat overmars met 50.000 goed overweg kan, niet zeker is dat hij ook met 19 miljoen over weg kan! leek me toch duidelijk uitgelegd? |
|
|
|
|
sting
|
|
|
Lijkt me wel dat hij met miljoenen overweg kan. Zijn eigen vermogen ligt (volgens de quote500) ook rond de 40 miljoen! Dus lijkt me dat hij geen gat in zijn hand heeft.
Maar goed we dwalen af van het onderwerp.. |
|
|
|
|
stickz
|
|
|
afca ik vind het ook een waardeloos topic omdat ajax er tog niets mee doet... ik wil ffe mijn ei kwijt en weten wie jullie het liefst zien. maar als ajax niet doet wat de supporters willen word het tog tijd dat wij er wat tegen doen? als we het allemaal met elkaar eens zijn dan? Mijn broer is zaakwaarnemer dus ik ga heel vaak met hem naar trainingen wedstrijden enzo... dus ik praat niet over dingen die ik ffe op youtube gechecked heb... maar dingen die ik live live zie... vandaar deze namen die ik opnoem... zo bekend zijn ze niet misschien freddy adu. en dit zijn echt wel toegevoegde waarde.
sting ik ben blij dat jij wat namen noemt marc lijkt mij ook ideaal voor deze functie. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 08 mei 2011 - 12:42 schreef stickz het volgende:ja oke maar je hebt tog wel een idee wie jij hier het liefst ziet voetballen... damn hebben we geen eigen mening tegenwoordig? Tuurlijk wel, maar als je niks weet, is het moeilijk om iemand te verzinnen.. |
|
|
|
|
sting
|
|
|
@Hasjkoph
Als je teveel hasjies rookt kan ik me best voorstellen dat je niets kan verzinnen... Maar aan de andere kant denk ik dat wanneer je stoned bent toch wel in een bepaalde fantasiewereld zit en toch iemand zou moeten kunnnen verzinnen...
Ik zou zeggen: Steek er nog één op en laat je fantasie de loop gaan... |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 08 mei 2011 - 13:57 schreef sting het volgende:@Hasjkoph Als je teveel hasjies rookt kan ik me best voorstellen dat je niets kan verzinnen... Maar aan de andere kant denk ik dat wanneer je stoned bent toch wel in een bepaalde fantasiewereld zit en toch iemand zou moeten kunnnen verzinnen... Ik zou zeggen: Steek er nog één op en laat je fantasie de loop gaan... Helaas, ik rook niet ;)
Maar wat ik me wel afvraag: Ik kon net niks verzinnen, en toen zei stickz dat ik geen eigen mening had.. Wat heeft dat ooit met elkaar te maken? Het slaat nl helemaal nergens op.. |
|
|
|
|
sting
|
|
|
Een eigen mening en iets "niet" verzinnen kun je niet vergelijken.
Als iemand mij vraagt; in welke linie zou Ajax zich moeten versterken? zeg ik: Aanval! "dat is mijn mening".
Als er dan nog gevraagd wordt of ik een speler kan noemen waarvan ik denk dat hij toegevoegde waarde heeft en ik geen speler opnoem voor die linie, dan heb ik bijv. niks kunnen verzinnen maar wel mijn "persoonlijke" mening gegeven over het versterken van een linie.
Het is maar net hoe je het bekijkt... |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 08 mei 2011 - 14:09 schreef sting het volgende:Een eigen mening en iets "niet" verzinnen kun je niet vergelijken. Als iemand mij vraagt; in welke linie zou Ajax zich moeten versterken? zeg ik: Aanval! "dat is mijn mening". Als er dan nog gevraagd wordt of ik een speler kan noemen waarvan ik denk dat hij toegevoegde waarde heeft en ik geen speler opnoem voor die linie, dan heb ik bijv. niks kunnen verzinnen maar wel mijn "persoonlijke" mening gegeven over het versterken van een linie. Het is maar net hoe je het bekijkt... Daarom snap ik die vergelijking ook niet die die maakt. Weird..
Maar als El Hamdaoui en Cvitanich vertrekken, zou ik Sightorsson (Die al bijna rond is) halen. Serero is ook al bijna rond, dus dan zit je goed.
Verder als Silva vertrekt een rechtsback halen. |
|
|
|
|
sting
|
|
|
idd een rechtsback!
Bruno Silva blijft stand-in of vertrekt! zie hem liever vertrekken!
Toivomaki is ook nog erg jong en hem als vaste rechtsback neer te zetten? ik zou hem als stand-in gebruiken en een ervaren speler halen.
Nu moet ik je eerlijk zeggen dat ik even niks kan verzinnen... misschien help een blokje hasj van jou.. ;) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 08 mei 2011 - 14:18 schreef sting het volgende:idd een rechtsback! Bruno Silva blijft stand-in of vertrekt! zie hem liever vertrekken! Toivomaki is ook nog erg jong en hem als vaste rechtsback neer te zetten? ik zou hem als stand-in gebruiken en een ervaren speler halen. Nu moet ik je eerlijk zeggen dat ik even niks kan verzinnen... misschien help een blokje hasj van jou.. ;) Hehe, ben sowieso niet goed in spelers bedenken.. Daarom laat ik het altijd over aan andere mensen ;)
Toivomaki zou ik langzaam brengen en dus als Silva vertrekt een ervaren gozer halen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 mei 2011 door Hasjkoph -- |
|
|
|
|
sting
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Alleen dat laatste ja, maar daar ben ik het ook met je eens.. Ik herhaalde het alleen.. |
|
|
|
|
Ajax-pwnt
|
|
|
Rits voor de toekomst?! whaha slim daar krijgt hij ook een contract van 2 jaar. |
|
|
|
|
stickz
|
|
|
hebben jullie al gekeken naar die boys die ik opnoemde??? en die filmpjes die jullie zagen doet het jullie wat??? kijk vooral naar YAVRU KARTAL MUHAMMED |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Wat doe je hier dan? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik las vanmorgen een aardige analyse over de scouting van Ajax en dan met name over drie (Ruiz, Chadli en Douglas) dragende spelers van FC Twente die kennelijk vrij recent ook bij Ajax in beeld waren. Hieronder enkele citaten:
Ruiz, Douglas en Chadli, drie dragende voetballers bij FC Twente, hadden ook bij Ajax kunnen spelen. Neem Bryan Ruiz, de Costa Ricaan die zondag mogelijk de titelstrijd beslist in het voordeel van FC Twente in het rechtstreekse duel met Ajax. Hij stond bijna twee jaar geleden op de scoutingslijst van FC Twente én Ajax. Assistent-trainer Danny Blind van Ajax herinnert zich gesprekken met Paul Courant, voorheen voetballer van Club Brugge en tegenwoordig spelersmakelaar. Blind: Ik had Ruiz al meerdere keren bekeken, ook als technisch directeur van Sparta. Maar hij werd te goed voor Sparta. Op een gegeven moment, toen ik terug was bij Ajax, zei Courant: nu moet je hem nemen. Hij is klaar in België. Cees Lok, technisch manager van FC Twente: Wij hadden een shortlist, met verschillende lijnen. Een van die lijnen liep naar Cissé van Roda, maar die ging naar Feyenoord.De Ivoriaan heeft door een hardnekkige teenblessure in twee jaar vrijwel niets betekend voor Feyenoord. Lok: Een andere lijn liep naar Ruiz. Een creatieve voetballer die in België op 10 speelde, maar bij ons ook aan de zijkanten kon. In zekere zin is zijn komst dus toeval geweest. En ook omdat Ajax nee zei. Algemeen manager Michel Louwagie van Ruiz vorige club AA Gent weet niet meer precies hoe het ging, maar tijdens een ontmoeting zei Ajax-directeur Van den Boog dat ze Ruiz niet goed genoeg vonden.
Het wat bizarre verhaal over verdediger Douglas is genoegzaam bekend. Via oud-speler Ronald de Boer kwam Ajax in het bezit van een dvd met beelden van de Braziliaan. Ajax wees hem af, in 2007. De Boer stapte daarop met zijn tip naar FC Twente, waar Douglas na een trainingskamp van twee weken een contract kreeg. Lok, destijds trainer van de beloften: Aan het einde van die twee weken speelde hij een oefenwedstrijd tegen Quick20. Wij vonden hem een zeer interessante speler, als rechtsback, maar beter nog als centrale verdediger. We stelden een programma op, hijzelf deed de rest. Afgezien van voetbalcapaciteiten had hij overlevingsdrang. Hij was een winnaar. Per se duels willen winnen, nog een sliding maken om een voorzet te voorkomen. Die fysieke aspecten waren indrukwekkend.
Aanvaller Nacer Chadli speelde vorig seizoen met AGOVV nota bene tegen Ajax in het bekertoernooi. Directeur Van den Boog zei eerder dit seizoen, na kritiek waarom Ajax Chadli niet had aangetrokken voor een paar ton, dat alle scouts bij Ajax hem niet goed genoeg achtten om meteen in het eerste elftal te spelen. En dat terwijl zelfs AGOVV-trainer Van den Brom, oudspeler en voormalig hoofd opleidingen bij Ajax nota bene, positief adviseerde. Blind was als assistent-trainer niet betrokken bij het overleg van de scouts, maar hijweet nog dat één van die talentenspeurders Chadli wilde aantrekken en eventueel eerst stallen bij een andere club. Lok, daarentegen: Al maanden voor we hem kochten, bekeken we hem intensief. Dan ga ik dus een keer kijken, Alfred Schreuder, Kees van Wonderen. We vonden allemaal dat hij prima bij FC Twente paste. En dan kijken we ook hoe zijn instelling is, waar hij zich kan verbeteren. Dat proberen we in te schatten. Zo kwam ook Chadli bij FC Twente terecht.
Bron: http://www.volkskrant.nl
Ik vond het scoutingsapparaat bij Ajax toch al (vaak) minderwaardig, maar na het lezen van het bovenstaande kan ik wel JANKEN!!! |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
ja dit is wel heel erg. Dat zelfs Ronald de Boer, of all people, met Douglas kwam aanzetten.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Pietje,
Ik ben het helemaal met je eens dat het niet goed zit, maar dit zul je altijd houden omdat men nu eenmaal een ander eopvatting heeft over het woord "geschikt".
Zo heeft PSV Luis Suarez bekeken in Urugay en hem niet goed genoeg bevonden, heeft PSV destijds Maxwell afgetest, hebben wij ooit Romario niet goed genoeg bevonden, is Dsudzak bij ons op profe geweest en vond Feyenoord Bastos niet goed genoeg.
Zoals ik al zei ben ik het eens wat je punt betreft over de scouting, deze is gewoonweg niet goed genoeg (geweest. Maar zoals ik ook wel vaker heb aangegeven, een goede voetballer bij twente of PSV is niet automtisch een goede voetballer voor Ajax. En dat zie je overal op de wereld, Ibrahimovich is niet goed genoeg voor Barcelona, en zelfs Cristiano Ronaldo is (voordat hij naar Manutd ging) afgetest bij Barcelona, en zelfs nu zou hij daar niet kunnen renderen terwijl het wel een goede technische voetballer is.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 12 mei 2011 - 12:22 schreef remco k het volgende:Pietje, Ik ben het helemaal met je eens dat het niet goed zit, maar dit zul je altijd houden omdat men nu eenmaal een ander eopvatting heeft over het woord "geschikt". Zo heeft PSV Luis Suarez bekeken in Urugay en hem niet goed genoeg bevonden, heeft PSV destijds Maxwell afgetest, hebben wij ooit Romario niet goed genoeg bevonden, is Dsudzak bij ons op profe geweest en vond Feyenoord Bastos niet goed genoeg. Zoals ik al zei ben ik het eens wat je punt betreft over de scouting, deze is gewoonweg niet goed genoeg (geweest. Maar zoals ik ook wel vaker heb aangegeven, een goede voetballer bij twente of PSV is niet automtisch een goede voetballer voor Ajax. En dat zie je overal op de wereld, Ibrahimovich is niet goed genoeg voor Barcelona, en zelfs Cristiano Ronaldo is (voordat hij naar Manutd ging) afgetest bij Barcelona, en zelfs nu zou hij daar niet kunnen renderen terwijl het wel een goede technische voetballer is.. Ik weet het Remco. Het was maar een artikel dat ik vanmorgen in de krant las en dat ik met jullie wilde delen. Aan de andere kant ben ik, zoals je weet, een enorme criticaster van het scountingsapparaat van Ajax. Die gasten verdienen een enorme zak met euro's en voor al dat geld mag je natuurlijk wel een beste prestatie verwachten. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
@ Pietje
als ik je verhaal zo lees schieten mij de tranen ook in de ogen. Dit zijn nu toevallig drie spelers van de directe tegenstanders, maar er zijn nog tientallen, zo niet honderdern, van dit soort verhalen. Toch wil ik hier nog wel een kanttekening bij plaatsen. Het is namelijk wel zo dat als spelers slagen bij Twente, dit geen garantie is dat ze ook zouden slagen bij Ajax. Neem bijvoorbeeld een Ruiz, die jongen kan fantastisch voetballen, maar het oogt allemaal vrij flegmatiek en hij is fysiek niet zo sterk. Nu weten we allemaal dat je als Ajax speler gewoon ook harder wordt aangepakt dan waar dan ook in Nederland. Bovendien is de druk veel groter. Kijk naar Mickey, kijk naar Kennedy, die jongen deden het uitstekend bij hun vorige clubs, maar komen bij Ajax maar niet uit de verf. Mickey nu eindelijk wel steeds meer, maar dat heeft dus ook wel erg lang geduurd. Achteraf is het allemaal makkelijk praten natuurlijk, maar we zullen het gaan zien. Het lijkt erop dat Boerigter volgend jaar bij Ajax speelt. Kijken of hij net als Chadli bij Twente kan slagen, of dat toch weer blijkt dat het gewoon moeilijker voetballen is voor Ajax.
Ajax, you love it or you hate it. |
|
|
|