BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Supporters als scouts voor ons ajax

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
ktotheb
 ktotheb - donderdag 12 mei 2011 - 12:29   quote  deeplink  
@ Remco

zie dat ik alweer te laat ben met mijn verhaal, jij zegt het al voor me!

EENS +1
Pietje
 Pietje - donderdag 12 mei 2011 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 12:26 schreef ktotheb het volgende:
@ Pietje

als ik je verhaal zo lees schieten mij de tranen ook in de ogen. Dit zijn nu toevallig drie spelers van de directe tegenstanders, maar er zijn nog tientallen, zo niet honderdern, van dit soort verhalen. Toch wil ik hier nog wel een kanttekening bij plaatsen. Het is namelijk wel zo dat als spelers slagen bij Twente, dit geen garantie is dat ze ook zouden slagen bij Ajax. Neem bijvoorbeeld een Ruiz, die jongen kan fantastisch voetballen, maar het oogt allemaal vrij flegmatiek en hij is fysiek niet zo sterk. Nu weten we allemaal dat je als Ajax speler gewoon ook harder wordt aangepakt dan waar dan ook in Nederland. Bovendien is de druk veel groter. Kijk naar Mickey, kijk naar Kennedy, die jongen deden het uitstekend bij hun vorige clubs, maar komen bij Ajax maar niet uit de verf. Mickey nu eindelijk wel steeds meer, maar dat heeft dus ook wel erg lang geduurd.
Achteraf is het allemaal makkelijk praten natuurlijk, maar we zullen het gaan zien. Het lijkt erop dat Boerigter volgend jaar bij Ajax speelt. Kijken of hij net als Chadli bij Twente kan slagen, of dat toch weer blijkt dat het gewoon moeilijker voetballen is voor Ajax.

Ajax, you love it or you hate it.
Dat klopt wel, ktotheb en dat schreef Remco hierboven ook al. Ik las het artikel vanmorgen en wilde het jullie niet onthouden. That's all ;-)
ktotheb
 ktotheb - donderdag 12 mei 2011 - 15:14   quote  deeplink  
@ Pietje

was ook zeker niet bedoeld als kritiek, maar meer als aanvulling. Ben namelijk wel volledig met je eens dat de scouting bij ons de laatste tien jaar om te huilen is geweest. Ik hoop dat daar nu met Frank de Boer als trainer en Cruijf op de achtergrond (of voorgrond, dat blijft afwachten) een einde aan is gekomen. Frank loopt in ieder geval niet bij iedere gelegenheid om aankopen zeiken zoals bijvoorbeeld een Jol. Dat voorkomt in ieder geval een hoop domme paniekaankopen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 mei 2011 door ktotheb --
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 12 mei 2011 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 12:22 schreef remco k het volgende:
Pietje,

Ik ben het helemaal met je eens dat het niet goed zit, maar dit zul je altijd houden omdat men nu eenmaal een ander eopvatting heeft over het woord "geschikt".

Zo heeft PSV Luis Suarez bekeken in Urugay en hem niet goed genoeg bevonden, heeft PSV destijds Maxwell afgetest, hebben wij ooit Romario niet goed genoeg bevonden, is Dsudzak bij ons op profe geweest en vond Feyenoord Bastos niet goed genoeg.

Zoals ik al zei ben ik het eens wat je punt betreft over de scouting, deze is gewoonweg niet goed genoeg (geweest. Maar zoals ik ook wel vaker heb aangegeven, een goede voetballer bij twente of PSV is niet automtisch een goede voetballer voor Ajax. En dat zie je overal op de wereld, Ibrahimovich is niet goed genoeg voor Barcelona, en zelfs Cristiano Ronaldo is (voordat hij naar Manutd ging) afgetest bij Barcelona, en zelfs nu zou hij daar niet kunnen renderen terwijl het wel een goede technische voetballer is..
Gedeeltelijk heb je wel gelijk Remco en het gaat ook om de trainer die er zit. Sommige spelers worden beter van bepaalde trainers en anderen gaan naar de kloten. Kijk ook Suljemani, onder Jol, gewoon kut en onder de boer gaat het een stuk beter, maat het is een feit dat Ajax veel spelers heeft laten lopen, ook jeugdspelers die later gewoon doorbraken. Ik begrijp dat ze keuzes moeten maken, maar Ajax weet wel vaak de verkeerde keuzes. Dit geeft wel aan dat de "volwassen" scouting van Ajax niet goed is. De jeugdscouting daarentegen is wel weer van wereld niveau. Ruiz was al een begrip in Belgie, maar hij was wel duur 6m destijds, dus dan kan ik wel begrijpen dat Ajax hem niet nam. Niet wetende dat hij zo zou groeien, want als je Suarez en Ruiz had in je elftal, dan was die ster er vorig jaar al geweest.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 12 mei 2011 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 12:09 schreef Pietje het volgende:
Ik las vanmorgen een aardige analyse over de scouting van Ajax en dan met name over drie (Ruiz, Chadli en Douglas) dragende spelers van FC Twente die kennelijk vrij recent ook bij Ajax in beeld waren. Hieronder enkele citaten:

Ruiz, Douglas en Chadli, drie dragende voetballers bij FC Twente, hadden ook bij Ajax kunnen spelen. Neem Bryan Ruiz, de Costa Ricaan die zondag mogelijk de titelstrijd beslist in het voordeel van FC Twente in het rechtstreekse duel met Ajax. Hij stond bijna twee jaar geleden op de scoutingslijst van FC Twente én Ajax.
Assistent-trainer Danny Blind van Ajax herinnert zich gesprekken met
Paul Courant, voorheen voetballer van Club Brugge en tegenwoordig spelersmakelaar. Blind: Ik had Ruiz
al meerdere keren bekeken, ook als technisch directeur van Sparta. Maar hij werd te goed voor Sparta. Op een gegeven moment, toen ik terug was bij Ajax, zei Courant: nu moet je hem nemen. Hij is klaar in België.
Cees Lok, technisch manager van FC Twente: Wij hadden een shortlist,
met verschillende lijnen. Een van die lijnen liep naar Cissé van Roda, maar die ging naar Feyenoord.De Ivoriaan heeft door een hardnekkige teenblessure
in twee jaar vrijwel niets betekend voor Feyenoord. Lok: Een andere
lijn liep naar Ruiz. Een creatieve voetballer die in België op 10 speelde,
maar bij ons ook aan de zijkanten kon. In zekere zin is zijn komst dus
toeval geweest.
En ook omdat Ajax nee zei. Algemeen manager Michel Louwagie van Ruiz vorige club AA Gent weet niet meer precies hoe het ging, maar tijdens een ontmoeting zei Ajax-directeur Van den Boog dat ze Ruiz niet goed genoeg vonden.

Het wat bizarre verhaal over verdediger Douglas is genoegzaam bekend.
Via oud-speler Ronald de Boer kwam Ajax in het bezit van een dvd met beelden van de Braziliaan. Ajax wees hem af, in 2007. De Boer stapte daarop met zijn tip naar FC Twente, waar Douglas na een trainingskamp van twee weken een contract kreeg.
Lok, destijds trainer van de beloften: Aan het einde van die twee weken speelde hij een oefenwedstrijd tegen Quick20. Wij vonden hem een zeer interessante speler, als rechtsback, maar beter nog als centrale verdediger. We stelden een programma
op, hijzelf deed de rest. Afgezien van voetbalcapaciteiten had hij overlevingsdrang.
Hij was een winnaar. Per se duels willen winnen, nog een sliding maken om een voorzet te voorkomen. Die fysieke aspecten waren indrukwekkend.

Aanvaller Nacer Chadli speelde vorig seizoen met AGOVV nota bene tegen
Ajax in het bekertoernooi. Directeur Van den Boog zei eerder dit seizoen, na kritiek waarom Ajax Chadli niet had aangetrokken voor een paar ton, dat alle
scouts bij Ajax hem niet goed genoeg achtten om meteen in het eerste elftal
te spelen. En dat terwijl zelfs AGOVV-trainer Van den Brom, oudspeler en voormalig hoofd opleidingen bij Ajax nota bene, positief adviseerde. Blind was als assistent-trainer niet betrokken bij het overleg van de scouts, maar hijweet nog dat één van
die talentenspeurders Chadli wilde aantrekken en eventueel eerst stallen bij een andere club. Lok, daarentegen: Al maanden voor we hem kochten, bekeken we hem intensief. Dan ga ik dus een keer kijken, Alfred Schreuder, Kees van Wonderen. We
vonden allemaal dat hij prima bij FC Twente paste. En dan kijken we ook hoe zijn instelling is, waar hij zich kan verbeteren. Dat proberen we in te schatten.
Zo kwam ook Chadli bij FC Twente terecht.

Bron: http://www.volkskrant.nl

Ik vond het scoutingsapparaat bij Ajax toch al (vaak) minderwaardig, maar na het lezen van het bovenstaande kan ik wel JANKEN!!!
Bedankt Pietje, want het geeft wel aan hoe triest het is met de scouting voor het 1ste elftal. Jeugdscouting is geweldig, maar de rest is toch wel heel slecht en dat is al jaren zo. Welke speler heeft Ajax nou in de afgelopen 5 jaren aangetrokken, waarvan je zegt... WAAAUWW!!! Alleen Suarez en verder veel geld uitgegeven aan de verkeerde mensen.
joduh
 joduh - donderdag 12 mei 2011 - 16:42   quote  deeplink  
helemaal mis bij ajax.........mooiweer spelen.de bloemetjes buiten zetten,belangrijk lijken,met een grote naam achter zich,hoeren en snoeren,betaalde reisjes,allemaal luxe om zich heen.........dat is het leven van een ajax scout.......
Pietje
 Pietje - donderdag 12 mei 2011 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 16:38 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Bedankt Pietje, want het geeft wel aan hoe triest het is met de scouting voor het 1ste elftal. Jeugdscouting is geweldig, maar de rest is toch wel heel slecht en dat is al jaren zo. Welke speler heeft Ajax nou in de afgelopen 5 jaren aangetrokken, waarvan je zegt... WAAAUWW!!! Alleen Suarez en verder veel geld uitgegeven aan de verkeerde mensen.
Ja, Luis Suárez... Maar die is wel voor een paar ton gescout door FC Groningen. En Ajax kon er vervolgens weer de hoofdprijs (vele miljoenen) voor betalen. Dus heb ik de vraag: waarom heeft Ajax Luis niet gescout in Uruguay??
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 12 mei 2011 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 17:06 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ja, Luis Suárez... Maar die is wel voor een paar ton gescout door FC Groningen. En Ajax kon er vervolgens weer de hoofdprijs (vele miljoenen) voor betalen. Dus heb ik de vraag: waarom heeft Ajax Luis niet gescout in Uruguay??
Daar heb je helemaal gelijk in, maar gelukkig hebben we hem wel gekocht. Helaas voor de hoofdprijs, maar je heb gelijk niemand is gescout vor een paar ton. Het is ongelofelijk triest en dit is begonnen nadat we de CL hadden gewonnen, daarvoor konden we het blijkbaar wel. Maar zelfs degene die we binnen haalden voor de hoofdprijs waren dramatisch, dus eigenlijk is het nog erger met het scoutingsbeleid, dan ik al dacht...
remco k
 remco k - donderdag 12 mei 2011 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 17:06 schreef Pietje het volgende:

[..]

Suarez is wel degelijk gescout in Urugay, alleen kwam men daar toen voor een andere speler, het scoutingsrapport dat "extra" is meegenomen, is pas weer uit de kast gekomen, toen men erachter was dat dit dezelfde speler was die ze nu voor miljoenen willden overnemen van Groningen..
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 13 mei 2011 - 11:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 19:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Suarez is wel degelijk gescout in Urugay, alleen kwam men daar toen voor een andere speler, het scoutingsrapport dat "extra" is meegenomen, is pas weer uit de kast gekomen, toen men erachter was dat dit dezelfde speler was die ze nu voor miljoenen willden overnemen van Groningen..
Dan is dat nog veel triester, als dat ik dacht. Hebben ze hem gescout of in ieder geval is hij dus opgevallen en dan doen ze er niets mee en beland het in een kast??? Het is goed mis daar bij Ajax in de scouting. Wie kan dat probleem daar oplossen? Wie heeft nou echte kennis van zaken en heeft de juiste contacten ind e voetbal wereld, want dat is ook heel belangrijk? Die v/d Zee, daar ben ik niet blij mee.
Pietje
 Pietje - vrijdag 13 mei 2011 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 17:45 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in, maar gelukkig hebben we hem wel gekocht. Helaas voor de hoofdprijs, maar je heb gelijk niemand is gescout vor een paar ton. Het is ongelofelijk triest en dit is begonnen nadat we de CL hadden gewonnen, daarvoor konden we het blijkbaar wel. Maar zelfs degene die we binnen haalden voor de hoofdprijs waren dramatisch, dus eigenlijk is het nog erger met het scoutingsbeleid, dan ik al dacht...
Eens, man!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Supporters als scouts voor ons ajax

0.0079779