|
|
verbrande harry
|
|
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
het vreemde is hier hoor ik niemand over op dit forum,dus ik dacht ik kaart het zelf effe aan. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote: weet niet ik kreeg de indruk dat frankie ze eerste echte blunder beging... |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
er was er maar een echt rijp voor een wissel Eriksen! |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 10:26 schreef verbrande harry het volgende:[..] weet niet ik kreeg de indruk dat frankie ze eerste echte blunder beging... Nah, je moet niet vergeten dat de Zeeuw net weer fit is. De Boer heeft duidelijk laten blijken komende Zondag belangrijker te vinden, door de wissels de Zeeuw en vd Wiel. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote: Oneens. Hij voetbalde zo slecht nog niet.
Hij was alleen erg ongelukkig met zijn rushes naar voren, aangezien niemand met hem meeliep en dus de bal niet meer kwijt kon. |
|
|
|
|
Jeffreykoi
|
|
|
Vond het ook een vreemde wissel maar Frank zal ongetwijfeld een goede reden hebben gehad (kaart, sparen, enz). Vond trouwens dat Cvitanich goed inviel en goede duels uitvocht met de lange verdedigers van Twente, ze hadden het volgens mij met zijn stijl van voetbal zwaarder dan met Siem. |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
Had Eriksen er ook liever uit zien gaan. Vond dat De Zeeuw een sterke wedstrijd speelde. Ik denk dat het beter was gegaan als hij de positie van Eriksen had overgenomen. De Zeeuw is toch wat steviger (kegelde douglas ook lekker omver. BAM) en ik denk dat hij en Enoh nog voor iets meer controle op het middenveld hadden gezorgd in zowel defensief als offensief opzicht. |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
Ik snapte niet waarom er bij een 1-2 voorsprong een aanvaller in kwam en een verdediger er uit. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 12:01 schreef Guyt het volgende:Ik snapte niet waarom er bij een 1-2 voorsprong een aanvaller in kwam en een verdediger er uit. Anita op rechtsback, de Jong naar middenveld en Cvitanich in de spits.. Vond dit ook niet zo goed.. |
|
|
|
|
Jeffreykoi
|
|
|
Ze speelden wel erg dreigend na deze omzetting! Met veel druk naar voren. Twente kwam er niet aan te pas in de verlenging! |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 10:26 schreef verbrande harry het volgende:[..] weet niet ik kreeg de indruk dat frankie ze eerste echte blunder beging... Nee, ik denk dat de boer even iets wilde uitproberen hier met oog op volgende week en hierdoor kreeg de Zeeuw extra rust, dit deed hij ook met v/d Wiel, die wel slecht speelde, maar ook v/d Wiel was niet helemaal fit. Ik hoopte eigenlijk dat Suljemani ook het veld uit zou stappen, ook al bleven we dan maar met 10 man op het veld. Slim om Boilesen weeer te wisselen met Blind, dat is goed voor beiden spelers.. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 12:22 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Anita op rechtsback, de Jong naar middenveld en Cvitanich in de spits.. Vond dit ook niet zo goed.. Nou vond het niet slecht, alleen dit veroorzaakte wel dat Twenet alleen nog maar lange ballen kon geven en zonder v/d Wiel en Boilesen achterin werd dat wel lastig, dus ik zou volgende week beginnen met Blind en pas 2de helft boilesen om de ballen weg te kopen als we 2-0 voor staan.. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
Hebben jullie er wel eens aan gedacht dat de Zeeuw misschien zijn mannetje Theo Jansen te vaak los liet. Waar ook de 2 - 2 uit voor kwam? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Er zit een week tussen beide wedstrijden dus voldoende tijd om te herstellen. Onbegrijpelijke wissel dus.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 mei 2011 door Brandje -- |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 mei 2011 door Hasjkoph -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 12:43 schreef riveco het volgende:Hebben jullie er wel eens aan gedacht dat de Zeeuw misschien zijn mannetje Theo Jansen te vaak los liet. Waar ook de 2 - 2 uit voor kwam? Janssen ging de tweede helft veel dieper spelen daar ging het fout en de Boer ging zich dus aanpassen aan Twente door Enoh er in te gooien. Helaas maakte wij aanvallend daarna tot aan de verlenging helemaal niks meer klaar. |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
we hebben verloren op basis van veerkracht en doorzettingsvermogen! Ze zullen mentaal beter moeten spelen in Amsterdam!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 mei 2011 door AFCAMylife -- |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 12:54 schreef Brandje het volgende:[..] Janssen ging de tweede helft veel dieper spelen daar ging het fout en de Boer ging zich dus aanpassen aan Twente door Enoh er in te gooien. Helaas maakte wij aanvallend daarna tot aan de verlenging helemaal niks meer klaar. Dit klopt helemaal, eindelijk iemand met spelinzicht. |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
onzin want als je zelf de bal hebt komen ze janssen achterin te kort! twente mocht te vaak opendraaien dus er werd niet genoeg druk gezet! we lieten ze maar een beetje komen! en juist dan zijn janssen ruiz en chadli behoorlijk sterk! |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 13:44 schreef AFCAMylife het volgende:onzin want als je zelf de bal hebt komen ze janssen achterin te kort! twente mocht te vaak opendraaien dus er werd niet genoeg druk gezet! we lieten ze maar een beetje komen! en juist dan zijn janssen ruiz en chadli behoorlijk sterk! Nee Brama en Jansen wisselden van plek, waardoor bij Ajax rechts op het middenveld het niet meer goed stond. De Zeeuw en Anita hadden toen om moeten wisselen, maar dat deden ze niet, hierdoor ging het niet in mijn ogen niet helemaal goed. Twente ging risico nemen en Ajax had dat beter moeten benutten... Helaas. Ik geef toe dat ik niet in de Kuip zat, dus kon niet het hele spelveld bekijken, maar volgens mij is dat wat er gebeurde. Wat betreft het druk zetten, daar heb je wel gelijk in, maar dat is ook lastig om dat 90 minuten lang te doen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 mei 2011 door Ajax we love you -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Oke en waarom ging het dan wel weer goed in de verlenging ? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
ik denk dat hij hem spaarde hij komt langzaam weer in vorm a.s zondag is 80xbelangrijker !!! |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote: In de verlenging ging het goed, omdat men De jong naar het middenveld haalde en een bewegelijke spits erin brachten. De Jong stond minder vooruit en bleef aan de rechterkant staan, waardoor ook Ericksen weer meer ruimte kreeg. Er kwamen minder positiewisselingen, omdat met moeiere benen begon te krijgen. Het positiespel werd daardoor veel beter en Twente kon alleen nog maar de lange bal hanteren.. Doordat Anita en Blind achterin stonden (niet echt de kopsterkste van allemaal) kwamen we weer in de problemen helaas
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 mei 2011 door Ajax we love you -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 13:48 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Nee Brama en Jansen wisselden van plek, waardoor bij Ajax rechts op het middenveld het niet meer goed stond. De Zeeuw en Anita hadden toen om moeten wisselen, maar dat deden ze niet, hierdoor ging het niet in mijn ogen niet helemaal goed. Twente ging risico nemen en Ajax had dat beter moeten benutten... Helaas. Ik geef toe dat ik niet in de Kuip zat, dus kon niet het hele spelveld bekijken, maar volgens mij is dat wat er gebeurde. Wat betreft het druk zetten, daar heb je wel gelijk in, maar dat is ook lastig om dat 90 minuten lang te doen Ook dit klopt niet helemaal, Twente ging na de 2-0 van Ajax over het hele veld 1 tegen 1 spelen, hierdoor kwam het middenveld van Ajax constant met een man minder te staan, hierdoor kon Twente in de vorm van Brama, Landzaat en Janssen met twee man extra aansluiten bij de spits.
Toen Twente 1op1 ging spelen, werd simpelweg duidelijk dat wij op de cruciale posities gister in ieder geval te kort kwamen.. Of dat zondag weer gebeurt is afwachten. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 13:44 schreef AFCAMylife het volgende:onzin want als je zelf de bal hebt komen ze janssen achterin te kort! twente mocht te vaak opendraaien dus er werd niet genoeg druk gezet! we lieten ze maar een beetje komen! en juist dan zijn janssen ruiz en chadli behoorlijk sterk! Of we kwamen simpelweg gewoon kwaliteit te kort tegen Twente, en verloren hierdoor heel veel cruciale duels. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 13:52 schreef Ajax we love you het volgende:[..] In de verlenging ging het goed, omdat men De jong naar het middenveld haalde en een bewegelijke spits erin brachten. De Jong stond minder vooruit en bleef aan de rechterkant staan, waardoor ook Ericksen weer meer ruimte kreeg. Er kwamen minder positiewisselingen, omdat met moeiere benen begon te krijgen. Het positiespel werd daardoor veel beter en Twente kon alleen nog maar de lange bal hanteren.. Doordat Anita en Blind achterin stonden (niet echt de kopsterkste van allemaal) kwamen we weer in de problemen helaas Ik denk dat Twente vermoeid was, en hierdoor niet kon aanzetten, ze hebben bewust hun rust gepakt (denk ik) om de tweede helft van de verlenging iets meer druk te gaan zette, wat uiteindelijk ook weer gebeurde.
Twente gewoon terecht de winnaar van de bekerfinale, hopelijk zullen wij de (terechte) winnaaar zijn van de kampioensschaal. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 14:10 schreef remco k het volgende:[..] Ook dit klopt niet helemaal, Twente ging na de 2-0 van Ajax over het hele veld 1 tegen 1 spelen, hierdoor kwam het middenveld van Ajax constant met een man minder te staan, hierdoor kon Twente in de vorm van Brama, Landzaat en Janssen met twee man extra aansluiten bij de spits. Toen Twente 1op1 ging spelen, werd simpelweg duidelijk dat wij op de cruciale posities gister in ieder geval te kort kwamen.. Of dat zondag weer gebeurt is afwachten. Precies, Remco. Dit is absoluut ook mijn kijk op de wedstrijd van gisteren! Overigens verwacht ik dat Twente zondag aanstaande wat verdedigender gaat spelen, omdat zij aan een gelijkspel genoeg hebben. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wissel van de Zeeuw was trouwens gewoon rust, zelfde geld volgens mij voor Boilesen en v/d Wiel.. Ajax wou graag winnen, dat zonder twijfel, maar je kon wel aan alles zien dat volgende week belangrijker is.. Hopelijk gaat die keuze van F de Boer zijn vruchten afwerpen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 14:13 schreef Pietje het volgende:[..] Precies, Remco. Dit is absoluut ook mijn kijk op de wedstrijd van gisteren! Overigens verwacht ik dat Twente zondag aanstaande wat verdedigender gaat spelen, omdat zij aan een gelijkspel genoeg hebben. Dat is de enige manier waarom ik Ajax zou zien winnen. Ajax kan maar 1 ding doen, volle bak aanvallen met alle risico want we moeten winnen. Onze winst zou kunnen zijn dat Twente niet goed weet of het moet gaan aanvallen of consolideren. Mocht Preudhomme de boel op de rit houden, en duidelijk kiezen voor de aanval net als Ajax, dan zullen we weer te kort komen, en voor de 3e prijs op rij in een 1 tegen 1 gevecht verslagen worden.. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 14:10 schreef remco k het volgende:[..] Ook dit klopt niet helemaal, Twente ging na de 2-0 van Ajax over het hele veld 1 tegen 1 spelen, hierdoor kwam het middenveld van Ajax constant met een man minder te staan, hierdoor kon Twente in de vorm van Brama, Landzaat en Janssen met twee man extra aansluiten bij de spits. Toen Twente 1op1 ging spelen, werd simpelweg duidelijk dat wij op de cruciale posities gister in ieder geval te kort kwamen.. Of dat zondag weer gebeurt is afwachten. Tja ik weet het niet, want voor de TV kan je dat niet zien, daarom schreef ik ook dat ik het niet goed kon waarnemen. Ik weet niet of Twente echt 1 op 1 ging spelen, zoals jij het omschrijft, dat is namleijk wel heel vroeg in de wedstrijd en ik kan me toch niet voorstellen dat ze dat al vanaf begin tweede helft zouden gaan doen. Dat is veel te riskant voor ze, daarbij heb ik dat ook echt niet waargenomen, anders had er ook veel meer ruimte moeten liggen voor Ajax, dus ben het niet eens met je visie. Misschien moeten we het iemand vragen die in het Stadion aanwezig was?
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 14:13 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk dat Twente vermoeid was, en hierdoor niet kon aanzetten, ze hebben bewust hun rust gepakt (denk ik) om de tweede helft van de verlenging iets meer druk te gaan zette, wat uiteindelijk ook weer gebeurde. Twente gewoon terecht de winnaar van de bekerfinale, hopelijk zullen wij de (terechte) winnaaar zijn van de kampioensschaal. Nee ze gingen de tweede helft van de verlenging de lange bal hanteren, ze gaven niet meer druk. Dat deden ze ook tegen Inter en die had daar toen ook heel veel moeite mee. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 14:14 schreef remco k het volgende:Wissel van de Zeeuw was trouwens gewoon rust, zelfde geld volgens mij voor Boilesen en v/d Wiel.. Ajax wou graag winnen, dat zonder twijfel, maar je kon wel aan alles zien dat volgende week belangrijker is.. Hopelijk gaat die keuze van F de Boer zijn vruchten afwerpen.. Eens |
|
|
|
|
T-imothy
|
|
|
Ik ben zelf aanwezig geweest in het stadion en moet eerlijk bekennen dat de Zeeuw de ENIGE speler in het veld aan ajaxzijde was die lef en pit toonde. Eriksen stond half te slapen net zoals anita, welke overigens blijkt ongelofelijk tekort komt dit niveau als middenvelder. Twente speelde niet 1 op 1 maar liet steeds de juiste man een positie doorschuiven. Er was voor ajax overigens voldoende ruimte alleen speelde boilesen de eerste helft zwaar ongelukkig en is hij maar 1 of 2 keer opgekomen. Over v/d wiel maar te zwijgen. Hij komt dit seizoen verdedigend steeds meer tekort. Ook in deze wedstrijd is weer heel duidelijk dat hij totaal zijn vorm niet heeft en volgens mij was zijn wissel veel meer een statement dan rust. Je merkt dat toen enoh erin kwam dat er weer "power" kwam en iemand die niet bang is om duels in te gaan. Hierdoor was de afvallende bal steeds voor Ajax waarna twente besloot de lange bal te gaan spelen.
Cvitanich viel overigens zeer goed in. Heel bewegelijk en contstant naar voren willen voetballen. Ook viel op de ebicilio de neiging heeft om veel naar binnen te wandelen. Er ontstond zo een heel gaat aan de linker kant ( eerste helft ) en er word weinig gebruik gemaakt van de vleugels. Eind tweede helft werd dit was het geval. Je ziet dan ook meteen dat er dreiging komt. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 12:43 schreef riveco het volgende:Hebben jullie er wel eens aan gedacht dat de Zeeuw misschien zijn mannetje Theo Jansen te vaak los liet. Waar ook de 2 - 2 uit voor kwam? Diezelfde 'oh-zo-geweldige' Theo deed het zelfde toen Demi scoorde. Maar daar zul je niks over horen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 14:16 schreef remco k het volgende:[..] Dat is de enige manier waarom ik Ajax zou zien winnen. Ajax kan maar 1 ding doen, volle bak aanvallen met alle risico want we moeten winnen. Onze winst zou kunnen zijn dat Twente niet goed weet of het moet gaan aanvallen of consolideren. Mocht Preudhomme de boel op de rit houden, en duidelijk kiezen voor de aanval net als Ajax, dan zullen we weer te kort komen, en voor de 3e prijs op rij in een 1 tegen 1 gevecht verslagen worden.. Preud'homme is een sluwe vos. Hij heeft - denk ik - gisteren genoeg gezien om te weten hoe hij en zijn ploeg Ajax kan verslaan. Inderdaad, Ajax kan zondag a.s. niks anders doen dan vol op de aanval spelen. Voor het kampioenschap heeft Ajax alleen maar iets aan een overwinning. Dan kun je hopen dat bij ons alles lukt en dat FC Twente pech heeft. Maar dat hebben zij het gehele seizoen nog niet gehad. Verder moet Frank de Boer van al zijn spelers eisen (op straffe van een forse boete) dat zij 90 minuten lang vol gas, gemotiveerd en medogenloos zullen strijden voor elke centimeter van de ArenA! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 15:29 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Tja ik weet het niet, want voor de TV kan je dat niet zien, daarom schreef ik ook dat ik het niet goed kon waarnemen. Ik weet niet of Twente echt 1 op 1 ging spelen, zoals jij het omschrijft, dat is namleijk wel heel vroeg in de wedstrijd en ik kan me toch niet voorstellen dat ze dat al vanaf begin tweede helft zouden gaan doen. Dat is veel te riskant voor ze, daarbij heb ik dat ook echt niet waargenomen, anders had er ook veel meer ruimte moeten liggen voor Ajax, dus ben het niet eens met je visie. Misschien moeten we het iemand vragen die in het Stadion aanwezig was? Beide trainers gaven dit aan, ook Janssen en Vertonghen zeiden dit na afloop van de wedstrijden..Heeft trouwens niks te maken met in het stadion aanwezig zijn. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 15:31 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Nee ze gingen de tweede helft van de verlenging de lange bal hanteren, ze gaven niet meer druk. Dat deden ze ook tegen Inter en die had daar toen ook heel veel moeite mee. In de tweede helft van de evrlenging werd er wel degelijk iets meer druk gezet op het middenveld van Ajax, dat is ook de reden dat wij weer minder aan voetballen toekwamen dan de eerste helft van de verlenging, de lange bal werd wel gespeeld daar heb je gelijk in, maar dit ging samen met het meer druk zetten.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 15:38 schreef T-imothy het volgende:Ik ben zelf aanwezig geweest in het stadion en moet eerlijk bekennen dat de Zeeuw de ENIGE speler in het veld aan ajaxzijde was die lef en pit toonde. Eriksen stond half te slapen net zoals anita, welke overigens blijkt ongelofelijk tekort komt dit niveau als middenvelder. Twente speelde niet 1 op 1 maar liet steeds de juiste man een positie doorschuiven. Er was voor ajax overigens voldoende ruimte alleen speelde boilesen de eerste helft zwaar ongelukkig en is hij maar 1 of 2 keer opgekomen. Over v/d wiel maar te zwijgen. Hij komt dit seizoen verdedigend steeds meer tekort. Ook in deze wedstrijd is weer heel duidelijk dat hij totaal zijn vorm niet heeft en volgens mij was zijn wissel veel meer een statement dan rust. Je merkt dat toen enoh erin kwam dat er weer "power" kwam en iemand die niet bang is om duels in te gaan. Hierdoor was de afvallende bal steeds voor Ajax waarna twente besloot de lange bal te gaan spelen. Cvitanich viel overigens zeer goed in. Heel bewegelijk en contstant naar voren willen voetballen. Ook viel op de ebicilio de neiging heeft om veel naar binnen te wandelen. Er ontstond zo een heel gaat aan de linker kant ( eerste helft ) en er word weinig gebruik gemaakt van de vleugels. Eind tweede helft werd dit was het geval. Je ziet dan ook meteen dat er dreiging komt. Beide trainers en diverse spelers zeggen toch echt iets anders.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 mei 2011 door remco k -- |
|
|
|
|
Jeffreykoi
|
|
|
Pietje, geldstraf/forse boete? Ze spelen in een rechtstreeks duel om kampioen te worden, hebben wat recht te zetten tegen Twente en krijgen dan een hele forse bonus van ik geloof 250.000 dus zowel sportief, financieel en gevoelsmatig zullen ze deze wedstrijd echt wel alles geven dat ze hebben!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 mei 2011 door Jeffreykoi -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 12:43 schreef riveco het volgende:Hebben jullie er wel eens aan gedacht dat de Zeeuw misschien zijn mannetje Theo Jansen te vaak los liet. Waar ook de 2 - 2 uit voor kwam? Doordekken vanuit het centrum noemt men dat, Vertonghen kijkt enkel naar de bal, terwijl als hij doordekt op de inlopende Janssen kan heel die pass niet gegeven worden, hier werd trouwens de grootste fout door v/d Wiel gemaakt, |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 15:38 schreef T-imothy het volgende:Ik ben zelf aanwezig geweest in het stadion en moet eerlijk bekennen dat de Zeeuw de ENIGE speler in het veld aan ajaxzijde was die lef en pit toonde. Eriksen stond half te slapen net zoals anita, welke overigens blijkt ongelofelijk tekort komt dit niveau als middenvelder. Twente speelde niet 1 op 1 maar liet steeds de juiste man een positie doorschuiven. Er was voor ajax overigens voldoende ruimte alleen speelde boilesen de eerste helft zwaar ongelukkig en is hij maar 1 of 2 keer opgekomen. Over v/d wiel maar te zwijgen. Hij komt dit seizoen verdedigend steeds meer tekort. Ook in deze wedstrijd is weer heel duidelijk dat hij totaal zijn vorm niet heeft en volgens mij was zijn wissel veel meer een statement dan rust. Je merkt dat toen enoh erin kwam dat er weer "power" kwam en iemand die niet bang is om duels in te gaan. Hierdoor was de afvallende bal steeds voor Ajax waarna twente besloot de lange bal te gaan spelen. Cvitanich viel overigens zeer goed in. Heel bewegelijk en contstant naar voren willen voetballen. Ook viel op de ebicilio de neiging heeft om veel naar binnen te wandelen. Er ontstond zo een heel gaat aan de linker kant ( eerste helft ) en er word weinig gebruik gemaakt van de vleugels. Eind tweede helft werd dit was het geval. Je ziet dan ook meteen dat er dreiging komt. Kijk dit klinkt veel aannemelijker dan dat 1 tegen 1 verhaal, want dat kon ook niet het geval zijn, dat was ook bijna onmogelijk. In het stadion zie dat soort dingen ook idd veel beter, dus ik neem het Remco ook zeker niet kwalijk. Mooi stukje en dat klinkt heel aannemelijk. Ja Anita is perfect voor mindere tegenstanders, maar komt tekort tegen dit soort tegenstanders. Denk dat voor Boilesen en Ericksen de druk te hoog was, vergeet niet dat die jongens nog wel heel erg jong zijn. Echte A-junioren, maar nu wel met iets meer ervaring, dus ik hoop dat ze daar iets mee gaan doen de komende wedstrijd. Tja v/d Wiel was kut, maar hijkan wel hoge ballen wegkoppen en hij had wel wat pijntjes de afgelopen weken.. Dus rust zou best kunnen.. Nouja misschien was het wel beiden, als hij maar weet dat hij zich zondag echt moet bewijzen. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 15:56 schreef remco k het volgende:[..] Beide trainers gaven dit aan, ook Janssen en Vertonghen zeiden dit na afloop van de wedstrijden..Heeft trouwens niks te maken met in het stadion aanwezig zijn. Dat heb ik echt gemist dan. Ik ga even kijken naar interviews.... Tot zo |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 16:00 schreef remco k het volgende:[..] Doordekken vanuit het centrum noemt men dat, Vertonghen kijkt enkel naar de bal, terwijl als hij doordekt op de inlopende Janssen kan heel die pass niet gegeven worden, hier werd trouwens de grootste fout door v/d Wiel gemaakt, Dat klopt, als iemand over iemand heen komt, dan moet je doordekken en dat corrigeren, daarom sta je ook met een man meer in de verdediging om dit te kunnen doen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 15:58 schreef Jeffreykoi het volgende:Pietje, geldstraf/forse boete? Ze spelen in een rechtstreeks duel om kampioen te worden, hebben wat recht te zetten tegen Twente en krijgen dan een hele forse bonus van ik geloof 250.000 dus zowel sportief, financieel en gevoelsmatig zullen ze deze wedstrijd echt wel alles geven dat ze hebben! Een boete is niet per se een geldstraf. Het kan ook een andere vorm van straf zijn. Overigens hoop ik dat je gelijk krijgt, Jeffrey, dat ALLE (!) Ajax-spelers alles zullen geven. Echter, er waren dit seizoen vaker wedstrijden, waarin al bekend was dat de concurrenten (PSV en FC Twente) punten hadden laten liggen en Ajax daarna "maar" hoefde te winnen. Vervolgens gaven een aantal spelers niet thuis en zagen we opnieuw een dramatische wedstrijd. Maar goed, het zou zomaar kunnen dat het zondag a.s. anders is... Ik hoop het met heel mijn hart en ziel. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 16:04 schreef Ajax we love you het volgende:[..] In het stadion zie dat soort dingen ook idd veel beter, dus ik neem het Remco ook zeker niet kwalijk. Hier ben ik het 200% niet mee eens, zelfs vroeger toen ik alle weken in het stadion zat, keek ik alle wesdtrijden op tv terug, ik zie veel meer op TV dan in het stadion, de opvatting dat men veel minder spelbeeld zou zien vind ik echt volkomen onzin..
Ik weet duidelijk wat ik zie, als na 40 minuten Wisgerhof ineens constant doordekt op Eriksen en de Jong met Douglas in gevecht laat (in de tweede helft wisselde dit trouwens af) en om de beurten landzaat Brama en Janssen naaste de Jong opduiken dan speelt Twente 1 tegen 1. Dit werd direct na de wedstrijd door Janssen bevestigd, en later door beide trainers en als ik het goed heb Vertonghen, maar dat kan ook de Zeeuw zijn geweest.
Overigens kijk ik op tv nauwelijks wat er met de bal gebeurt, en let juist op deze dingen. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 15:56 schreef remco k het volgende:[..] Beide trainers gaven dit aan, ook Janssen en Vertonghen zeiden dit na afloop van de wedstrijden..Heeft trouwens niks te maken met in het stadion aanwezig zijn. Ja je hebt gelijk Remco, Janssen zegt dat ze 1 op 1 gingen spelen, nou dan heeft Ajax het heel slecht uitgespeeld, want dan moet je gewoon over ze heen kunnen lopen, als je slim gaat voetballen. |
|
|
|
|
Jeffreykoi
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 16:07 schreef Pietje het volgende:[..] Een boete is niet per se een geldstraf. Het kan ook een andere vorm van straf zijn. Overigens hoop ik dat je gelijk krijgt, Jeffrey, dat ALLE (!) Ajax-spelers alles zullen geven. Echter, er waren dit seizoen vaker wedstrijden, waarin al bekend was dat de concurrenten (PSV en FC Twente) punten hadden laten liggen en Ajax daarna "maar" hoefde te winnen. Vervolgens gaven een aantal spelers niet thuis en zagen we opnieuw een dramatische wedstrijd. Maar goed, het zou zomaar kunnen dat het zondag a.s. anders is... Ik hoop het met heel mijn hart en ziel. Ik kan me niet voorstellen dat iemand niet 100% geeft in zo'n duel! Maar straffen werkt denk ik niet, zowel in geld als in straftrainingen ofzo! Dan zouden ze nu ook straf moeten krijgen voor de bekerverlies nadat ze 2-0 voorsprong weggeven maar ze waren ongeveer gelijkwaardig, hebben allemaal hard gewerkt! en met een beetje meer mazzel hadden we de wedstrijd gewonnen! Gewoon vertrouwen hebben en allemaal 90 min aanmoedigen zondag!!! |
|
|
|