|
|
BRW
|
|
|
Ruiz hoeft niet te vrezen voor schorsing
De aanklager betaald voetbal van de KNVB zal geen vooronderzoek instellen naar aanvaller Bryan Ruiz van FC Twente. Dat maakt de KNVB maandag bekend. De 25-jarige spits uit Costa Rica zou zondag in de bekerfinale tegen Ajax (3-2) een elleboogstoot hebben uitgedeeld aan tegenstander Jan Vertonghen. Het incident bleef voor Ruiz in De Kuip zonder gevolgen.
Om de vele berichten op internet te weerleggen, benadrukte een zegsvrouw van de KNVB maandag via Twitter dat Ruiz niet voor een vooronderzoek en een mogelijke schorsing hoeft te vrezen. "Scheidsrechter Blom heeft de situatie gezien en beoordeeld", liet ze weten.
In dat geval kan de aanklager nadien in principe geen actie meer ondernemen. Met Ruiz als belangrijkste aanvaller hoopt FC Twente zondag in de Arena tegen Ajax de landstitel te prolongeren. Een gelijkspel is daarvoor voldoende.
BRON: Voetbalprimeur.nl
Waarom verbaasd mij dit niks? :-S |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Er was dan ook weinig aan de hand. |
|
|
|
|
E-J
|
|
|
Randzaken!!!!! Gewoon winnen zondag!! |
|
|
|
|
D.B.
|
|
|
Janko had er eerder een verdient dan, maar goed ... Ik had voor de wedstrijd eigenlijk al verwacht dat er geen rode kaarten zouden vallen of directe schorsingen, dus dit is geen verassing. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik heb er beslist geen moeite mee. Er gebeuren wel meer dingen in een wedstrijd. Er stonden gisteren grote belangen op het spel dus was er strijd. En daar was niks mis mee. Ik heb de actie van Ruiz ook gezien, maar ik zag er beslist geen (grote) overtreding in, laat staan dat die een schorsing waard was. Sorry. |
|
|
|
|
R!ck
|
|
|
Ach ga weg man, als dat een elleboog is dan had de eredivisie dit jaar meer rode kaarten gezien dan welke competitie dan ook. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Wij gaan die moffen gewoon op hun sterkst verslaan !! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Zou echt niety inzien waarom hij geschorst had moeten worden.. |
|
|
|
|
R!ck
|
|
|
quote: Waar ligt bij jou de grens van Nederland dan?? |
|
|
|
|
sting
|
|
|
Enig contact was er wel, maar om Ruiz te schorsen gaat me wat te ver.
Aankomende zondag moet AJAX er staan en kampioen worden. Dat de beker niet is gewonnen is jammer maar ga toch liever voor het kampioenschap! Laat niet staan dat de dubbel ook mooi zou zijn geweest! |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote: Nog voor Enschede. Er zijn pleinen in Duitsland omgedoopt tot FC twente plein...soort zoekt soort ! Dus voor deze wedstrijd schuif ik de grens ietsje op. |
|
|
|
|
R!ck
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 14:28 schreef Rogier het volgende:[..] Nog voor Enschede. Er zijn pleinen in Duitsland omgedoopt tot FC twente plein...soort zoekt soort ! Dus voor deze wedstrijd schuif ik de grens ietsje op. Uuh zal wel, dan ligt voor zeg ma de anti-Ajacieden Ajax in de Noordzee, beetje realistisch blijve he! |
|
|
|
|
Daanh
|
|
|
Tja, ik ergerde me eerlijk gezegd eerder aan de grensrechter tot 2x toe die een inworp geeft aan Twente, waar ajax duidelijk had mogen gooien. (Momentje waar de Boer ook kwaad uit de dug-out kwam). En laten we niet vergeten, die vrije trap waar Vertonghen de overtreding op Janko gemaakt zou hebben, en Twente vervolgens de 3-2 maakt.
Achteraf is 't makkelijk gezegd natuurlijk, maar dit zijn wel dubieuze beslissingen die op cruciale momenten van een wedstrijd genomen worden en dat valt niet goed te praten. Overigens fluitte Blom verder een goede wedstrijd. Maar het deed me een beetje denken aan de finale van 't wk tegen Spanje, waar Sneijder in de verlenging een vrije trap neemt die tot 2 keer toe wordt aangeraakt door een Spanjaard, en we kregen geen hoekschop... waarop Spanje een doeltrap krijgt en... tja u kent het verhaal :p |
|
|
|
|
Coekinho
|
|
|
BRW je gedraagt je juist op een manier, waarvan ik mijzelf distantieer, namelijk als een calimero! Zondag moet ons aller Ajax gewoon winnen! met of zonder Ruiz |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Uiteraard in Enschede !!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Laat Twente in de sterkste opstelling spelen aub. Wij moeten na een aantal belabberde wedstrijden maar eens laten zien dat we recht hebben op de titel. AJAX KOM OP!!!!!!!!! |
|
|
|