|
|
|
Pietje
|
|
|
Goal.com Special: Vijf dingen die Ajax op 15 mei anders moet doen.
Hoewel alle Ajacieden deden alsof er niets aan de hand was na de verloren finale tegen FC Twente, zal de gemoedsrust er in Amsterdam niet beter op zijn geworden.
De Amsterdammers gaven een comfortabele (en geflatteerde) 0-2 voorsprong uit handen. Vlak voor rust werd het 1-2, vlak na rust 2-2. Diep in de verlenging besliste Marc Janko, die voor Luuk de Jong in het veld was gekomen, de wedstrijd.
Op 15 mei treffen beide ploegen elkaar opnieuw voor de allesbeslissende wedstrijd in de ArenA. Wat moet er, van Ajax-kant bekeken, anders dan afgelopen zondag?
1 Voorzet Chadli eruit halen
Gregory van der Wiel had een zware avond tegenover Nacer Chadli. Hoewel Chadli qua rendement niet heel sterk speelde, kwam de Belg er wel telkens langs. Bij de 2-2 werd Van der Wiel wel heel makkelijk afgetroefd door Luuk de Jong. Het lijkt alsof zijn runs onder Frank de Boer minder zijn geworden. Heeft het misschien ook te maken met de wisseling Suarez-Sulejmani voor hem? Ajax heeft het in ieder geval moeilijk met hoge ballen, dus is het voor de Amsterdammers zaak die er zoveel mogelijk uit te halen.
2 Christian Eriksen: talent niet verstoppen
De Deense spelmaker was de afgelopen maanden zeer belangrijk voor Ajax, maar miste zondag in De Kuip zijn vorm. Zijn acties waren in eerste instantie vaak veelbelovend, maar strandden daarna in schoonheid. Wout Brama zorgde ervoor dat Eriksen een zware avond had. De Tukker liet Eriksen zelfs zijn hielen zien voordat hij de aansluitingstreffer maakte. Als Ajax kampioen wil worden op 15 mei, zal Eriksen een tandje bij moeten schakelen.
3 Demy de Zeeuw laten staan
Zelf begreep hij weinig van zijn wissel en ergens had hij wel een punt. Tegen Heerenveen was De Zeeuw misschien wel de beste Ajacied en zondag bewees hij opnieuw zijn waarde. Als hij een direct duel met Theo Janssen moet uitvechten kan De Zeeuw hem op loopvermogen aftroeven. Verdedigend zal het beter moeten, want Janssen was zondag ook belangrijk voor Twente. Gezien zijn ervaring kan De Zeeuw echter een grote rol spelen in de mogelijke kampioenswedstrijd van Ajax.
4 Middenvelders gedurfder spelen
Ajax kreeg de grootste kansen in de omschakeling. Met een spits als Siem de Jong, die continu zoekt naar de kaats, is het belangrijk dat de middenvelders snel bijsluiten. Dan gaat het vooral om Eriksen en De Zeeuw. Laatstgenoemde liet de waarde daarvan zien bij de 0-1. Het was echter een van de weinige keren in 120 minuten voetbal. Om Twente af te bluffen zal Ajax meer lef moeten tonen.
5 Buitenspelers: actie buitenom
Het is tegenwoordig mode om naar binnen te komen en te schieten, maar om het verrassingseffect erin te houden, moeten de buitenspelers Ebecilio en Sulejmani ook buitenom durven te gaan. Dat deden beide spelers zondag amper. Als Ebecilio aan zijn voorzet gaat werken, kan het een goede speler worden. De vleugelspelers van Ajax zijn te vaak op zoek naar eigen succes.
Wat moet Ajax volgens jou anders doen om van FC Twente te kunnen winnen?
Bron: http://www.goal.com
WIE HEEFT HIER EEN (ANDERE) MENING OVER EN ZO JA, WELKE MENING? |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
Alledrie de goals die gister gemaakt werden door Twente kwamen voort uit verdedigende fouten. Het lijkt mij heel simpel om te winnen moet je die verdedigende fouten gewoon niet meer maken!
Goal van Brama was zo makkelijk uitgespeeld. Vertonghen stapt uit zonder rugdekking en een aantal andere staan te kijken hoe Brama hun voorbij rent en de goal maakt.
Goal van Janssen, hier was de vooractie van Luuk de Jong belangrijk. En een giga fout van de rechtsback van Nederland. Een speler uit je rug weg laten lopen is een doodzonde.
Goal Janko, iedereen staat te slapen. Waardoor Janko zo weg kan lopen en hem heel eenvoudig in kan koppen.
Op deze fouten na is Ajax, in mijn optiek, weinig in gevaar geweest. En dus als je met zijn alle verdedigd en vooral de bovenstaande (beginners)fouten niet meer maakt heb je gewonnen.
Lijkt mij redelijk toch of ben ik nu te kortzichtig? |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
|
|
|
Aart
|
|
|
Meelopen met je man en fel op de man verdedigen.
Het verdedigen bij alle drie de doelpunten waren van een bedenkelijk niveau, waarbij de 1-2 helemaal diep triest was. |
|
|
|
|
sting
|
|
|
Over de laatste goal van Janko, werd er ook niet best gekeept door Vermeer. Ten eerste moet de verdediging Janko afstoppen. Ten tweede had of Vermeer moeten blijven staan of naar de bal toe moeten gaan ipv afwachten waar de bal beland!
Maar goed aanstaande zondag Winnen!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik hoor er eigenlijk niemand over, maar Ajax weet dat het kwetsbaar is in de lucht, en Ajax weet ook dat juist twente heel sterk is door de lucht. Gister werden er echt veel te makkelijk vrije trappen, ingooien en corners weggegeven.
Voor de rest denk ik dat onze enigte kans is om te winnen, de twijfel bij Twente om aan te vallen of te consolideren, als dat gebeurt hebben we een kans. Twente is op vrijwel iedere positie beter dan Ajax, en dit zag je gister heel goed na de 2-0. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Ik denk dat we moeten zorgen dat Boilesen en v/d Wiel in ieder geval de laatste minuten zeker nog in het veld staan. We zijn minder kopsterk en je ontkomt er niet aan om af en toe een corner of onterechte vrije trap weg te geven. Blind en Anita zijn killing voor dit soort kopduels!! Boilesen heb ik veel weg zien koppen en v/d Wiel kan dat ook, Blind en Anita zie ik meer als echte voetballers en moeten niet aan het eind meedoen. Verder denk ik dat Anita halverwege gewisseld moet worden en Cvitanich in de spits moet spelen en de Jong op het middenveld, want ik vermoed dat we de 2de helft meer lange ballen gaan krijgen en met de jong heb je meer lengte. 2de wissel in de 65ste minuut moet zijn Uzbili voor Ebecili, meer dreiging, vanwege zijn extreme snelheid, want Twente moet komen als ze 1-0 achter staan (ga even gemakshalve vanuit dat Ajax dan al 1-0 voor staat). Laatste wissel in de 83ste minuut is Enoh voor de Zeeuw om nog even wat balletjes af te pakken en dan hebben we de derde ster met eindstand 3-0
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 mei 2011 door Ajax we love you -- |
|
|
|
|
Benno
|
|
|
Ik denk pietje dat het grootste probleem van dit team is, dat ze in hun jeugdigheid wat te naief zijn in de duels. Ze laten zich wel erg makkelijk in de luren leggen. Ik denk dat ze echt een heitinga terug moeten halen. En volgende week lekker vol erin, maar wel bedachtzamer reageren in de omschakeling. |
|
|
|
|
Daanh
|
|
|
Ik zou Anita rechtback zetten ipv. v/d Wiel. Die gast maakt zo'n wisselvallig seizoen mee, terwijl hij vorig jaar t/m 't WK een uitstekend seizoen heeft gespeeld. Enoh op de plaats van Anita op 't middenveld laten innemen.
Dan heb je wel een stukje controle weg op 't middenveld, maar daarvoor in de plaats krijg je met Anita in de verdediging iemand die Chadli kan bijhouden en Enoh op 't middenveld kan wellicht Janssen uit de wedstrijd spelen door er fel op te zitten.
Ik vind dat er grondig voor aanstaande zondag moet gekeken worden hoe de spits positie ingevuld moet worden. We weten allemaal dat Siem de Jong meer een nummer 10 is dan een spits. En het deed me dan ook pijn om het gisteren te zien spelen tegen Twente. Hij kwam er totaal niet aan te pas. Daar waar Cvitanich in de korte periode die hij heeft gespeeld als invaller, heel gretig en veel meer beweegbaar was dan Siem. Ik weet niet hoe op dit moment de situatie rondom El Hamdaoui is met zijn blessure en zijn mentaliteit, want ook als is ie fit, kan hij zich dan nog op de laatste speeldag voor de volle 100 % motiveren? |
|
|
|
|
Blaatkoe
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 15:13 schreef Daanh het volgende:Ik zou Anita rechtback zetten ipv. v/d Wiel. Die gast maakt zo'n wisselvallig seizoen mee, terwijl hij vorig jaar t/m 't WK een uitstekend seizoen heeft gespeeld. Enoh op de plaats van Anita op 't middenveld laten innemen. Dan heb je wel een stukje controle weg op 't middenveld, maar daarvoor in de plaats krijg je met Anita in de verdediging iemand die Chadli kan bijhouden en Enoh op 't middenveld kan wellicht Janssen uit de wedstrijd spelen door er fel op te zitten. Ik vind dat er grondig voor aanstaande zondag moet gekeken worden hoe de spits positie ingevuld moet worden. We weten allemaal dat Siem de Jong meer een nummer 10 is dan een spits. En het deed me dan ook pijn om het gisteren te zien spelen tegen Twente. Hij kwam er totaal niet aan te pas. Daar waar Cvitanich in de korte periode die hij heeft gespeeld als invaller, heel gretig en veel meer beweegbaar was dan Siem. Ik weet niet hoe op dit moment de situatie rondom El Hamdaoui is met zijn blessure en zijn mentaliteit, want ook als is ie fit, kan hij zich dan nog op de laatste speeldag voor de volle 100 % motiveren? ik denk juist dat je Enoh niet op Janssen moet zetten.... Enoh maakt juist veel overtredingen wat weer resulteert in vrije trappen en daar is twente juist het gevaarlijkst. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 15:13 schreef Daanh het volgende:Ik zou Anita rechtback zetten ipv. v/d Wiel. Die gast maakt zo'n wisselvallig seizoen mee, terwijl hij vorig jaar t/m 't WK een uitstekend seizoen heeft gespeeld. Enoh op de plaats van Anita op 't middenveld laten innemen. Dan heb je wel een stukje controle weg op 't middenveld, maar daarvoor in de plaats krijg je met Anita in de verdediging iemand die Chadli kan bijhouden en Enoh op 't middenveld kan wellicht Janssen uit de wedstrijd spelen door er fel op te zitten. Ik vind dat er grondig voor aanstaande zondag moet gekeken worden hoe de spits positie ingevuld moet worden. We weten allemaal dat Siem de Jong meer een nummer 10 is dan een spits. En het deed me dan ook pijn om het gisteren te zien spelen tegen Twente. Hij kwam er totaal niet aan te pas. Daar waar Cvitanich in de korte periode die hij heeft gespeeld als invaller, heel gretig en veel meer beweegbaar was dan Siem. Ik weet niet hoe op dit moment de situatie rondom El Hamdaoui is met zijn blessure en zijn mentaliteit, want ook als is ie fit, kan hij zich dan nog op de laatste speeldag voor de volle 100 % motiveren? Anita is te klein en dat lijkt me met de lengte van Twente geen goed idee, zeker niet als de ballen hoog voor de pot gaan komen. De Jong heeft echt niet zo slecht gespeeld als dat de meeste vinden, Hij was altijd aanspeelbaar als aanspeelpunt. Hij heeft veel goede dingen gedaan, maar was niet gevaarlijk. Toen Cvitanich erin kwam, waren de meeste moe, dus dat is ook de reden waarom hij veel meer kon doen dan de Jong. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
adriu
|
|
|
zeer diep voor uit verdedigen. dus het begint al bij de spitsen! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Hahaha. Ja, als het allemaal zo simpel is... ;-) Het was inderdaad een inkoppertje voor open doel. Maar je begrijpt de stelling: wat moet Ajax speltechnisch en qua positie(s) anders doen. Kom op en laat horen ;-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 14:36 schreef BRW het volgende:Alledrie de goals die gister gemaakt werden door Twente kwamen voort uit verdedigende fouten. Het lijkt mij heel simpel om te winnen moet je die verdedigende fouten gewoon niet meer maken! Goal van Brama was zo makkelijk uitgespeeld. Vertonghen stapt uit zonder rugdekking en een aantal andere staan te kijken hoe Brama hun voorbij rent en de goal maakt. Goal van Janssen, hier was de vooractie van Luuk de Jong belangrijk. En een giga fout van de rechtsback van Nederland. Een speler uit je rug weg laten lopen is een doodzonde. Goal Janko, iedereen staat te slapen. Waardoor Janko zo weg kan lopen en hem heel eenvoudig in kan koppen. Op deze fouten na is Ajax, in mijn optiek, weinig in gevaar geweest. En dus als je met zijn alle verdedigd en vooral de bovenstaande (beginners)fouten niet meer maakt heb je gewonnen. Lijkt mij redelijk toch of ben ik nu te kortzichtig? Ik vond bijvoorbeeld dat Ajax het eerste deel van de 2e helft flink overlopen werd. Het positiespel van Ajax in dat gedeelte van de wedstrijd deed mij pijn aan de ogen... Ajax kwam er niet (meer) uit en werd verschrikkelijk vastgezet. Ik ben van mening, dat naast (te veel) individuele fouten het elftal op het middenveld niet goed stond. Eens of oneens? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Hahaha. Is dat alles? |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Net als in de CL-wedstrijd tegen AC Milan, vroeg storen en een hoog baltempo en veel beweging bij alle spelers! Zeker weten dat de titel dan een feit zal zijn, want daar kan twente niet tegen op.
AJAX FOREVER*** |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 15:48 schreef Ronald 1960 het volgende:Net als in de CL-wedstrijd tegen AC Milan, vroeg storen en een hoog baltempo en veel beweging bij alle spelers! Zeker weten dat de titel dan een feit zal zijn, want daar kan twente niet tegen op. AJAX FOREVER*** Als Ajax net zo goed kan spelen als tegen AC milaan, dan worden we met 3-0 kampioen.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 15:12 schreef Benno het volgende:Ik denk pietje dat het grootste probleem van dit team is, dat ze in hun jeugdigheid wat te naief zijn in de duels. Ze laten zich wel erg makkelijk in de luren leggen. Ik denk dat ze echt een heitinga terug moeten halen. En volgende week lekker vol erin, maar wel bedachtzamer reageren in de omschakeling. Met je eerste regel sla je de spijker op z'n kop, Benno. Dat heeft Frank de Boer zelf ook al meerdere keren aangegeven. Te wisselvallig en te onvoorspelbaar om een heel seizoen naar behoren te presteren. Vandaar mijn oproep in andere topics, dat de dienstdoende Ajax-leiding ervoor moet zorgdragen dat de selectie - zeker voor het komende seizoen - veel meer in balans is: een mengeling van jeugd en ervaring. |
|
|
|
|
Daanh
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 15:46 schreef Pietje het volgende:[..] Ik vond bijvoorbeeld dat Ajax het eerste deel van de 2e helft flink overlopen werd. Het positiespel van Ajax in dat gedeelte van de wedstrijd deed mij pijn aan de ogen... Ajax kwam er niet (meer) uit en werd verschrikkelijk vastgezet. Ik ben van mening, dat naast (te veel) individuele fouten het elftal op het middenveld niet goed stond. Eens of oneens? Gedeeltelijk eens. Als je het middenveld van Ajax met Twente vergelijkt, moet je gewoon constateren dat Twente betere spelers heeft. Met Janssen, Brama, Ruiz. Dat zijn gewoon mensen die het verschil kunnen maken. Ajax heeft De Zeeuw en Eriksen als vaste steunpilaren. Maar als je die 2 tegenover het middenveld van Twente zet. Dan zie dat Ajax uitblinkt in snelheid en techniek. Terwijl Twente vooral een Fysieke overmacht heeft met name in de verdediging en aanval, maar ook op het middenveld. Als naast Eriksen en De Zeeuw iemand op 't middenveld zet, dan moet je denken aan Anita en Enoh en dan kom je simpelweg gewoon fysiek te kort op 't middenveld.
De Jong is een goed aanspeelpunt over de grond, maar Douglas was gisteren als directe tegenstander van De Jong, de betere. Daarom denk ik ook wel dat je Cvitanich aanstaande zondag goed kunt gebruiken, die kan zich wat sneller los draaien en de individuele actie maken tegen Douglas.
Ajax zal zondag over de grond de vrije ruimtes moeten benutten om zo Twente te verslaan. Want als het net zo'n wedstrijd wordt als gisteren met al die hoge ballen, dan ben ik bang voor een nederlaag of gelijkspel aanstaande zondag. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 16:12 schreef Daanh het volgende:[..] Gedeeltelijk eens. Als je het middenveld van Ajax met Twente vergelijkt, moet je gewoon constateren dat Twente betere spelers heeft. Met Janssen, Brama, Ruiz. Dat zijn gewoon mensen die het verschil kunnen maken. Ajax heeft De Zeeuw en Eriksen als vaste steunpilaren. Maar als je die 2 tegenover het middenveld van Twente zet. Dan zie dat Ajax uitblinkt in snelheid en techniek. Terwijl Twente vooral een Fysieke overmacht heeft met name in de verdediging en aanval, maar ook op het middenveld. Als naast Eriksen en De Zeeuw iemand op 't middenveld zet, dan moet je denken aan Anita en Enoh en dan kom je simpelweg gewoon fysiek te kort op 't middenveld. De Jong is een goed aanspeelpunt over de grond, maar Douglas was gisteren als directe tegenstander van De Jong, de betere. Daarom denk ik ook wel dat je Cvitanich aanstaande zondag goed kunt gebruiken, die kan zich wat sneller los draaien en de individuele actie maken tegen Douglas. Ajax zal zondag over de grond de vrije ruimtes moeten benutten om zo Twente te verslaan. Want als het net zo'n wedstrijd wordt als gisteren met al die hoge ballen, dan ben ik bang voor een nederlaag of gelijkspel aanstaande zondag. Ik ga in een heel groot gedeelte met je mee, Daanh. Ik vond sowieso dat Ajax veel dreigender speelde MET Cvitanich. Ik hoop dan ook dat hij zondag een basisplek krijgt. Het speelt Ajax al veel langer parten, dat zij zonder "echte" nummer 9 spelen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 mei 2011 door Pietje -- |
|
|
|
|
Benno
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 15:46 schreef Pietje het volgende:[..] Ik vond bijvoorbeeld dat Ajax het eerste deel van de 2e helft flink overlopen werd. Het positiespel van Ajax in dat gedeelte van de wedstrijd deed mij pijn aan de ogen... Ajax kwam er niet (meer) uit en werd verschrikkelijk vastgezet. Ik ben van mening, dat naast (te veel) individuele fouten het elftal op het middenveld niet goed stond. Eens of oneens? Zeer eens!! Kreeg soms het gevoel dat ze onzeker werden van hun fouten en die onzekerheid mee namen in hun volgende acties. Als ze die onzekerheid los durven laten, heb ik er zekwr nog vertrouwen in hoor. Was wel goed om te zien hoe de fans soms en masse achtwr de ploeg stonden. Volgende week in 10voud:) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 15:48 schreef Ronald 1960 het volgende:Net als in de CL-wedstrijd tegen AC Milan, vroeg storen en een hoog baltempo en veel beweging bij alle spelers! Zeker weten dat de titel dan een feit zal zijn, want daar kan twente niet tegen op. AJAX FOREVER*** Ja! Maar... Ajax speelde toen (begin december 2010) nog wel met Luis Suarez... En dat scheelt wel een slok op een borrel ;-) |
|
|
|
|
Daanh
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 16:16 schreef Benno het volgende:[..] Zeer eens!! Kreeg soms het gevoel dat ze onzeker werden van hun fouten en die onzekerheid mee namen in hun volgende acties. Als ze die onzekerheid los durven laten, heb ik er zekwr nog vertrouwen in hoor. Was wel goed om te zien hoe de fans soms en masse achtwr de ploeg stonden. Volgende week in 10voud:) Ja dat is al eigenlijk jaren zo met Ajax. Zeker het laatste seizoen.
Wat je ook vaak ziet als ze achter komen te staan of ze krijgen een doelpunt tegen. Dan kunnen ze ineens wel alle schroom van zich afgooien. Maar dat heeft gewoon te maken met de leeftijd. Het is zo'n jonge ploeg, daarom ben ik het ook helemaal eens wat hier al eerder is gezegd: Het elftal moet wat meer in balans komen. Met name in leeftijd en fysiek opzicht. Talent en potentie is er genoeg, maar de balans ontbreekt nog in het team. Ik denk dat dit ook te maken heeft met de mentaliteit. Het zit allemaal tussen de oren.
Maar de transfermarkt is aanstaande en zo kunnen we dus mooi gebruik maken om 1/2 goede spitsen te kopen (meegerekend dat El Hamdaoui deze zomer weg gaat en Serrero van Ajax Cape Town komt), 1/2 middenvelders en wie weet nog allemaal meer. Eerst maar eens kijken wie er allemaal blijven, want als je de geruchten moet geloven zou het weleens een leegloop kunnen worden bij ajax in de zomer met belangstelling voor: Stekelenburg, Vertonghen, v/d Wiel, El Hamdaoui, Eriksen. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
dus hangen we alles aan Suarez op, dat vind ik niet redelijk, ben wel van mening dat MET Suarez wij al kampioen zouden zijn, maar denk echt wel zonder Suarez, met een hoog baltempo, veel bewiging en druk zetten op de helft van Twente, dat we makkelijker dan we misschien denken, de titel kunnen pakken en dus *** op het shirt kunnen laten zetten.
AJAX FOREVER*** |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 16:36 schreef Ronald 1960 het volgende:dus hangen we alles aan Suarez op, dat vind ik niet redelijk, ben wel van mening dat MET Suarez wij al kampioen zouden zijn, maar denk echt wel zonder Suarez, met een hoog baltempo, veel bewiging en druk zetten op de helft van Twente, dat we makkelijker dan we misschien denken, de titel kunnen pakken en dus *** op het shirt kunnen laten zetten. AJAX FOREVER*** Nee, dat zeg ik ook niet, Ronald. "Alles" is wel erg veel eer voor Luis. Maar het scheelt wèl of je met hem speelt of niet. Dat schrijf je zelf ook hierboven. Hij kon (inderdaad, de verleden tijd ;-)) wel iets extra's brengen vooral ook door zijn niet-aflatende ijver en zijn absolute wil op te winnen. Het is juist die mentaliteit die ik bij veel van de andere spelers mis!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 mei 2011 door Pietje -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
1 doelpunt meer scoren dan Twente is voldoende ;) |
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
Verdedigers lopen veels te veel achteruit, waardoor de aanvaller veel tijd heeft wat te bedenken en/of een goeie voorzet te geven . En het veld wordt daardoor te groot |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Verbaas me toch een beetje over alle Twente lof, en het feit dat ze Jansen en Ruiz hebben. Als een club zo afhankelijk is van 2 spelers, en een Ajax (die geen spelers heeft die er zo bovenuit steken als die twee) dat ook in beide finales staat...dan heeft Ajax toch gewoon het betere team ? Zonder zulke sterren zijn wij haast gelijkwaardig aan hun, spelen ook voor de dubbel, en dus bij een goede dag van Sulejmani of Eriksen zijn wij beter. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
hoe of wat het ok zij; wij worden kampioen en ik denk makkeliojker dan de meeste mensen hier denken. let wel, dit is MIJN voorgevoel..
AJAX FOREVER*** |
|
|
|
|
Daanh
|
|
|
Ik heb in ieder geval meer vertrouwen in als gisteren. Thuis in de Arena met 50.000 man achter ajax, is toch net ff iets anders als gisteren. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 18:09 schreef Ronald 1960 het volgende:hoe of wat het ok zij; wij worden kampioen en ik denk makkeliojker dan de meeste mensen hier denken. let wel, dit is MIJN voorgevoel.. AJAX FOREVER*** Ik hoop (en bid en smeek) dat je helemaal gelijk krijgt, Ronald. Een vraagje: komt jouw voorgevoel vaak uit? |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Niet altijd, maar in pakweg 75% meestal wel, dus daar hou ik mij aan vast. Maar zonder gekheid Pietje, ik heb echt wel degelijk het gevoel dat we het relatief makkelijk gaan redden.
AJAX FOREVER*** |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 15:46 schreef Pietje het volgende:[..] Ik vond bijvoorbeeld dat Ajax het eerste deel van de 2e helft flink overlopen werd. Het positiespel van Ajax in dat gedeelte van de wedstrijd deed mij pijn aan de ogen... Ajax kwam er niet (meer) uit en werd verschrikkelijk vastgezet. Ik ben van mening, dat naast (te veel) individuele fouten het elftal op het middenveld niet goed stond. Eens of oneens? Dat was idd het geval. Alleen wat daar de reden van is durf ik niet te zeggen.. Aangezien er in de tweede helft gestart werd met dezelfde opstelling! En in de eerste helft was er van overlopen worden geen sprake. Dus dat moet dan te maken hebben gehad met een omzetting of andere aanpak van Twente. En Ajax had daar schijnbaar geen antwoord op. Met Enoh kwam het evenwicht wel weer terug alleen vond ik het geen logische wissel. Ik had Demy namelijk laten staan! Anita speelde geen goede wedstrijd en was rijper voor een wissel. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 18:28 schreef Pietje het volgende:[..] Ik hoop (en bid en smeek) dat je helemaal gelijk krijgt, Ronald. Een vraagje: komt jouw voorgevoel vaak uit? IK ga uit van Nora, die heeft een visioen gehad... Daar hou ik mij aan vast |
|
|
|
|
Daanh
|
|
|
Ik vind het trouwens wel opvallend dat vele ajacieden en ook De Boer na afloop van de wedstrijd zeiden, dat ajax aanstaande zondag gaat winnen. Natuurlijk wat moet je anders zeggen? Maar het valt me wel op dat iedereen nu heel resoluut was en zelfverzekerd ondanks de nederlaag. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 19:42 schreef Daanh het volgende:Ik vind het trouwens wel opvallend dat vele ajacieden en ook De Boer na afloop van de wedstrijd zeiden, dat ajax aanstaande zondag gaat winnen. Natuurlijk wat moet je anders zeggen? Maar het valt me wel op dat iedereen nu heel resoluut was en zelfverzekerd ondanks de nederlaag. Je moet iets toch?? zou wel heel apart zijn als ze zouden zeggen dat we gingen verliezen......:-)
Vond het eerder raar dat men na de wedstrijd vond dat ze heel erg goed hadden gespeeld.. |
|
|
|
|
Yarune
|
|
|
Deze opstelling spelen:
Vermeer Vd Wiel - Ooijer - Vertonghen - Boilesen De Jong De Zeeuw Eriksen Sulejmani - Cvitanich - Ebecilio
-Ik kies voor Ooijer ipv Alderweireld omdat Alderweireld eigenlijk het gehele seizoen al scherpte mist en opbouwend ook zeer matig presteert, verder is die niet meedogenloos, wat die zelf ook al aangegeven heeft. Ooijer daarentegen is dit wel en is gewoon een bikkelharde verdediger + kopsterk gewoon redelijk, ook al is Alderweireld dit ook.
- De omzetting van De Jong naar het middenveld lijkt me ook een sterke, omdat de Jong telkens maar weer laat blijken geen echte spits te zijn en gewoon beter blijkt te functioneren op het middenveld. Hij is het beetje power dat we nodig hebben op het middenveld.
- Cvitanich vond ik echt heel goed spelen gisteren, er zat power in, hij heeft ook redelijk vaak met zijn hoofd gescoord en een mannetje passeren ging hem ook heel aardig af.
Met deze opstelling denk ik dat we Twente gewoon moeten kunnen hebben.
COME ON AJAX! *** |
|
|
|
|
Daanh
|
|
|
Ja dat is ook zo... :p
Ja De Boer zei dat ajax heel de wedstrijd gedomineerd zou hebben, maar daar ben ik 't ook niet mee eens. Over 90 minuten gezien was Twente beter. Ajax was bij vlagen goed, maar domineerde alleen de verlenging. |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
die janssen eens goed voor zn flikker trappen |
|
|
|
|
Daanh
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 19:56 schreef Yarune het volgende:Deze opstelling spelen: Vermeer Vd Wiel - Ooijer - Vertonghen - Boilesen De Jong De Zeeuw Eriksen Sulejmani - Cvitanich - Ebecilio -Ik kies voor Ooijer ipv Alderweireld omdat Alderweireld eigenlijk het gehele seizoen al scherpte mist en opbouwend ook zeer matig presteert, verder is die niet meedogenloos, wat die zelf ook al aangegeven heeft. Ooijer daarentegen is dit wel en is gewoon een bikkelharde verdediger + kopsterk gewoon redelijk, ook al is Alderweireld dit ook. - De omzetting van De Jong naar het middenveld lijkt me ook een sterke, omdat de Jong telkens maar weer laat blijken geen echte spits te zijn en gewoon beter blijkt te functioneren op het middenveld. Hij is het beetje power dat we nodig hebben op het middenveld. - Cvitanich vond ik echt heel goed spelen gisteren, er zat power in, hij heeft ook redelijk vaak met zijn hoofd gescoord en een mannetje passeren ging hem ook heel aardig af. Met deze opstelling denk ik dat we Twente gewoon moeten kunnen hebben. COME ON AJAX! *** Ooijer zou weleens een machtig wapen kunnen zijn, maar ik ben bang dat FdB hem niet gaat gebruiken. Maar ik zou v/d Wiel opofferen voor Anita of Ooijer. Of wellicht Alderweireld rechtsback en Ooijer in het centrum langs Vertonghen? Dat is misschien ook nog een optie, al denk ik niet dat, dat gaat gebeuren.
Siem op 't middenveld en Cvitanich in de spits zie ik helemaal zitten! Ook om de redenen die jij aangaf ben ik 't helemaal mee eens. |
|
|
|
|
Daanh
|
|
|
quote: Hehe, ik hoop echt dat ajax wint, al is 't maar om zijn mond te snoeren. Die gast is zo'n arrogante kwal. Gadverdamme! |
|
|
|
|
Yarune
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 20:06 schreef Daanh het volgende:[..] Ooijer zou weleens een machtig wapen kunnen zijn, maar ik ben bang dat FdB hem niet gaat gebruiken. Maar ik zou v/d Wiel opofferen voor Anita of Ooijer. Of wellicht Alderweireld rechtsback en Ooijer in het centrum langs Vertonghen? Dat is misschien ook nog een optie, al denk ik niet dat, dat gaat gebeuren. Siem op 't middenveld en Cvitanich in de spits zie ik helemaal zitten! Ook om de redenen die jij aangaf ben ik 't helemaal mee eens. Ik zou toch denk ik van der Wiel laten staan met oog op een eventuele verkoop. Ik denk dat heel Ajax hem ondertussen wel wil laten gaan, omdat die geld waard is. Wanneer je hem nu wissel zet in de belangrijkste wedstrijd, dan toon je aan dat die eigenlijk helemaal niet zo goed is. Topclubs zullen nog wel een keer nadenken dan. Van der Wiel speelt dramatisch, maar gewoon laten staan denk ik! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Siem terug zetten op het middenveld is een garantie voor falen komende week. We hebben echt zelden een goede pot gespeeld met Siem op het middenveld dit seizoen, daarentegen hebben we de beste wedstrijden ( AC milaan, Kiev AZ) gespeeldmet Siem in de punt van de aanval..
Ajax moet gewoon zelfverzekerder zijn en er vol voor gaan, gewoon ons eigen spel spelen, en dan zou het moeten kunnen..
Ik zie veel mensen de halve opstelling weer omgooien, Ooijer erin en meer van dat soort onzin, ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar als je het nugaat omgooien is dat normaal je eigen doodsteek, het elftal is niet gewend om op die manier te spelen, en er zijn totaal geen automatismen.. |
|
|
|
|
Yarune
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 20:20 schreef remco k het volgende:Siem terug zetten op het middenveld is een garantie voor falen komende week. We hebben echt zelden een goede pot gespeeld met Siem op het middenveld dit seizoen, daarentegen hebben we de beste wedstrijden ( AC milaan, Kiev AZ) gespeeldmet Siem in de punt van de aanval.. Ajax moet gewoon zelfverzekerder zijn en er vol voor gaan, gewoon ons eigen spel spelen, en dan zou het moeten kunnen.. Ik zie veel mensen de halve opstelling weer omgooien, Ooijer erin en meer van dat soort onzin, ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar als je het nugaat omgooien is dat normaal je eigen doodsteek, het elftal is niet gewend om op die manier te spelen, en er zijn totaal geen automatismen.. Heb jij volledig een punt, is misschien niet handig alles om te gooien, maar dan moet een Alderweireld toch wel een keertje echt gebrand worden om er gewoon vol voor te gaan en scherp te spelen. Net zoals van der Wiel bijvoorbeeld. Ook zou ik Cvitanich dan zeker laten invallen als het niet lekker loopt, niet pas in de 70e minuut, maar gewoon eerder als het niet loopt! |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
de zeeuw laten staan is 1. 2 is boilesen ook laten staan. daarnaaast oeten we ook de verdedigend een stuk scherper en slimmer spelen en dan word het 3-0!! |
|
|
|
|
Daanh
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 20:20 schreef remco k het volgende:Siem terug zetten op het middenveld is een garantie voor falen komende week. We hebben echt zelden een goede pot gespeeld met Siem op het middenveld dit seizoen, daarentegen hebben we de beste wedstrijden ( AC milaan, Kiev AZ) gespeeldmet Siem in de punt van de aanval.. Ajax moet gewoon zelfverzekerder zijn en er vol voor gaan, gewoon ons eigen spel spelen, en dan zou het moeten kunnen.. Ik zie veel mensen de halve opstelling weer omgooien, Ooijer erin en meer van dat soort onzin, ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar als je het nugaat omgooien is dat normaal je eigen doodsteek, het elftal is niet gewend om op die manier te spelen, en er zijn totaal geen automatismen.. Daar ben ik het ook mee eens je moet niet de hele tijd aan de opstelling sleutelen, maar dat ajax kwetsbaar is in de lucht is zeker. Dat hebben we allemaal gisteren kunnen zien, maar ook een week daarvoor tegen Heerenveen. Dat is ook geen nieuw feit, maar ik denk toch dat je hier rekening mee moet gaan houden. Gisteren toen ajax al zijn troefkaarten al op tafel had gelegd, kwam Preud H'omme aan met Janko. Wat natuurlijk meer een pinchhitter is, maar ohhhh zo dodelijk in kopduels. Preud H'omme zou gek zijn als ie Janko weer 90 minuten erbuiten laat staan! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 20:29 schreef Daanh het volgende:[..] Daar ben ik het ook mee eens je moet niet de hele tijd aan de opstelling sleutelen, maar dat ajax kwetsbaar is in de lucht is zeker. Dat hebben we allemaal gisteren kunnen zien, maar ook een week daarvoor tegen Heerenveen. Dat is ook geen nieuw feit, maar ik denk toch dat je hier rekening mee moet gaan houden. Gisteren toen ajax al zijn troefkaarten al op tafel had gelegd, kwam Preud H'omme aan met Janko. Wat natuurlijk meer een pinchhitter is, maar ohhhh zo dodelijk in kopduels. Preud H'omme zou gek zijn als ie Janko weer 90 minuten erbuiten laat staan! Misschien zoals ik al eerder aangaf, het probleem bij de bron aanpakken. Ajax maakte gister en tegen H'veen zoveel onnodige overtredingen, en worden ook corners weggegeven die helemaal niet nodig zijn... Als Ajax daar nu eens mee begint, ben je al van de helft van het probleem af.. Voorkomen is beter dan genezen weet je nog....:-) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 09 mei 2011 - 20:29 schreef Daanh het volgende:[..] Daar ben ik het ook mee eens je moet niet de hele tijd aan de opstelling sleutelen, maar dat ajax kwetsbaar is in de lucht is zeker. Dat hebben we allemaal gisteren kunnen zien, maar ook een week daarvoor tegen Heerenveen. Dat is ook geen nieuw feit, maar ik denk toch dat je hier rekening mee moet gaan houden. Gisteren toen ajax al zijn troefkaarten al op tafel had gelegd, kwam Preud H'omme aan met Janko. Wat natuurlijk meer een pinchhitter is, maar ohhhh zo dodelijk in kopduels. Preud H'omme zou gek zijn als ie Janko weer 90 minuten erbuiten laat staan! Iedereen weet dat we tegen Twente kopkracht te kort gaan komen, nog presteert de Boer om Ooijer niet op te stellen. Jantje V. zei na de wedstrijd nog dat ze geen 10 cm kunnen groeien op 1 week tijd terwijl we er 2 op de bank hebben zitten.(die spanjaard mag blijven zitten) Ooijer inbrengen brengt toch niet veel omzettingen met zich mee? Heb ik het nou mis dat Ooijer heeft gespeeld tegen Milan ? Daarnaast vind ik dat Ozbiliz moet spelen liever niet Sulejmani. Als we daarnaast compacter gaan voetballen tikken we Twente weg en worden we op ons sloffen kampioen. |
|
|
|
|
|