BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Piet Keizer geen erelid meer, een heel dom moment

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - maandag 09 mei 2011 - 20:36
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Piet Keizer geen erelid meer (AjaxF-side.nl)

remco k
 remco k - maandag 09 mei 2011 - 20:44   quote  deeplink  
Piet Keizer heeft zijn erelidmaatschap van Ajax opgezegd. Dat heeft de befaamde linksbuiten van weleer bij Rob Been jr, voorzitter van de ledenraad, kenbaar gemaakt. Keizer gaf aan weer als 'gewoon' lid van Ajax door het leven te willen gaan.
AjaxF-side.NL
Uri Coronel, voorzitter van de vereniging, werd op de hoogte gebracht van het besluit van Keizer: ,,Je mag best weten dat ik het buitengewoon betreur, dat zo'n prominente Ajacied geen erelid meer wil zijn", reageert Coronel. ,,Ik ben niet op de hoogte gesteld van de reden of redenen, alleen van zijn beslissing. Inhoudelijk heb ik dus ook geen commentaar."

Piet Keizer, inmiddels 67 jaar, debuteerde op 5 februari 1961 in de Klassieker tegen Feyenoord. De ongrijpbare linksbuiten was op 13 oktober 1974 voor het laatst als actieve speler te zien voor zijn fans. Hij speelde in totaal 490 officiƫle duels en scoorde daarin 189 treffers. Zijn belangrijkste wapenfeit was de befaamde schaar. Niemand beheerste die schijnbeweging zo perfect als Ajax-linksbuiten Keizer. Ook Keizer won drie keer de Europa Cup I, de wereldbeker, twee Europese Super Cups, vijf nationale bekers en hij werd zes keer nationaal kampioen. Hij werd in januari 2010 samen met Sjaak Swart benoemd tot erelid van de vereniging.
remco k
 remco k - maandag 09 mei 2011 - 20:46   quote  deeplink  
Hoe dom is dit nu weer?? Sjonge jonge jonge wat triest zeg..

Dit doen in de week dat Ajax kampioen kan worden, alles moet gericht zijn op het eerste elftal, en dan gebeurt dit weer bij de club, is het nu godverdomme zo moeilijk om hier een weekje mee te wachten!!!
AFCA Montana
 AFCA Montana - maandag 09 mei 2011 - 20:53   quote  deeplink  
Idd Remco dat had Piet best een weekje later kunnen zeggen
Erg jammer dat deze rasajacied op deze manier erelid af is
Afcarius
 Afcarius - maandag 09 mei 2011 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2011 - 20:46 schreef remco k het volgende:

Dit doen in de week dat Ajax kampioen kan worden, alles moet gericht zijn op het eerste elftal, en dan gebeurt dit weer bij de club, is het nu godverdomme zo moeilijk om hier een weekje mee te wachten!!!
dit heeft niet tot geen invloed op de selectiespelers
Benno
 Benno - maandag 09 mei 2011 - 20:55   quote  deeplink  
Kan alleen maar zeggen dat ik zeer bedroefd ben over dit besluit!:(
Pietje
 Pietje - maandag 09 mei 2011 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2011 - 20:46 schreef remco k het volgende:

Hier heb je helemaal, maar dan ook helemaal gelijk in, Remco! Het moment waarop dit naar buiten komt kan eigenlijk nauwelijks slechter :-(
remco k
 remco k - maandag 09 mei 2011 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2011 - 20:55 schreef Afcarius het volgende:

[..]

dit heeft niet tot geen invloed op de selectiespelers
Of dat wel of niet zo is maakt echt geen flikker uit, het feit dat je het risico neemt dat men daar ergens anders mee bezig zijn dan de titelstijd is gewoon dieptriest..
Pietje
 Pietje - maandag 09 mei 2011 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2011 - 20:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Of dat wel of niet zo is maakt echt geen flikker uit, het feit dat je het risico neemt dat men daar ergens anders mee bezig zijn dan de titelstijd is gewoon dieptriest..
+ 1
Benno
 Benno - maandag 09 mei 2011 - 21:02   quote  deeplink  
Het is triest dat zon icoon geen erelid meer wil zijn.
Gisteren vandaag of morgen maakt mij niks uit, maar dat het kennelijk zo diep zit.
Er gebeurt duidelijk nog een hoop waar wij geen weet van hebben.
BRW
 BRW - maandag 09 mei 2011 - 21:04   quote  deeplink  
Schijnbaar stelt hij zich zelf wel boven de club! Niets dan lof voor dee oerajacied maar het moment is uiterst ongelukkig.. Ik denk daarentegen dat het de selectie niet veel zal doen.. Maar toch, vervelend...
AFCA***
 AFCA*** - maandag 09 mei 2011 - 21:06   quote  deeplink  
Los van het feit dat het zonde is dat zo'n icoon geen erelid meer wilt zijn, ben ik het totaal met remco eens dat je dit niet kunt doen een week voor zo'n wedstrijd. Al zou je de selectie niet beinvloeden, dan nog.... gewoon het risico niet nemen!!
Benno
 Benno - maandag 09 mei 2011 - 21:07   quote  deeplink  
Ik zie niet echt een verband tussen selectie en zijn besluit.
Vraag me af of er uberhaupt nog voetballers zijn die echt weten wat zon man voor een club betekend heeft.
Benno
 Benno - maandag 09 mei 2011 - 21:08   quote  deeplink  
Anders gezegd( ik moet wel want ik heb hem heel hoog zitten)
Wat zal er gebeurd zijn dat hij niet anders kan dan er nu mee komen.
Denk nl niet dat hij het zelf nu wereldkundig wilde maken
Benno
 Benno - maandag 09 mei 2011 - 21:09   quote  deeplink  
Waarom komt been er nu mee naar buiten?
Daanh
 Daanh - maandag 09 mei 2011 - 21:14   quote  deeplink  
Ik snap er ook niks van, uitgerekend op dit moment?! Hij wil duidelijk aandacht en ik zeg: lekker focussen op zondag en daarna mag mijnheer Keizer zijn mond open doen.
remco k
 remco k - maandag 09 mei 2011 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2011 - 21:08 schreef Benno het volgende:
Anders gezegd( ik moet wel want ik heb hem heel hoog zitten)
Wat zal er gebeurd zijn dat hij niet anders kan dan er nu mee komen.
Denk nl niet dat hij het zelf nu wereldkundig wilde maken
Zo heilig is Piet niet hoor, ook nooit geweest trouwens... Weliswaar een hele grote en gerenomeerde Ajacied, maar heilig was hij niet, zo blijkt ook nu weer..
Benno
 Benno - maandag 09 mei 2011 - 21:18   quote  deeplink  
Ik vind het moeilijk om hem hierop aan te vallen want ben er niet bij geweest.
Geloof dat zijn ajax hart groot genoeg is om hier niet bewust(zelf) mee in het nieuws te komen.
Als dat wel zo is, tja moeten we dan niet juist blij zijn dat een onrusstoker zelf afstand neemt?
sebas79
 sebas79 - maandag 09 mei 2011 - 21:18   quote  deeplink  
Dit heeft 0 invloed op de wedstrijd kom op nou ,wel jammer !
Benno
 Benno - maandag 09 mei 2011 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2011 - 21:18 schreef sebas79 het volgende:
Dit heeft 0 invloed op de wedstrijd kom op nou ,wel jammer !
+1 zegt de sPelers niet zo veel
PatrickN
 PatrickN - maandag 09 mei 2011 - 21:22   quote  deeplink  
Respect voor Piet, maar ik vind het een beetje een verbitterde man geworden. Zit ik niet meer op te wachten..
baco74
 baco74 - maandag 09 mei 2011 - 21:24   quote  deeplink  
Hij maakt dit nu bekend omdat deze week (ik dacht vandaag) de ledenraad bijeen komt.
Logisch dat hij niet een week wacht met dit naar buiten brengen.
Volgens mij had Piet Keizer deze conclusie al veel eerder getrokken,
hij had dit dus wel veel eerder bekend kunnen cq moeten maken.
Desalnietemin dat hij zijn erelidmaatschap opzegt blijft jammer zo'n groot icoon.
Benno
 Benno - maandag 09 mei 2011 - 21:26   quote  deeplink  
Scherp baco!!!:)
remco k
 remco k - maandag 09 mei 2011 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2011 - 21:18 schreef Benno het volgende:
Ik vind het moeilijk om hem hierop aan te vallen want ben er niet bij geweest.
Geloof dat zijn ajax hart groot genoeg is om hier niet bewust(zelf) mee in het nieuws te komen.
Als dat wel zo is, tja moeten we dan niet juist blij zijn dat een onrusstoker zelf afstand neemt?
Hij heeft zelf gesproken met Simon Zwartkruis.... Het gaat er ook niet om of de spelers hier wel of niet door beinvloed wordt. Het gaat erom dat het de afgelopen weken rustig is bij de club, en je niet in de week voor de titelstrijd de onrust weer naar boven gaat halen.. Zo moeilijk is het toch niet om dit volgende week bekend te maken..
Benno
 Benno - maandag 09 mei 2011 - 21:28   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 mei 2011 door Benno --
Benno
 Benno - maandag 09 mei 2011 - 21:28   quote  deeplink  
Denk dat baco zn uitleg hout snijdt
remco k
 remco k - maandag 09 mei 2011 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2011 - 21:28 schreef Benno het volgende:
Denk dat baco zn uitleg hout snijdt
Komt op hetzelfde neer, hij had ook kunnen wachten tot de volgende ledenraad, zijn positie is nu niet bepaald een hele belangrijke binnen Ajax, het kan nooit een positief invloed hebben op de club dat dit soort iconen weg gaan..

Hij had het of bij de afgelopen ledenraad moeten doen, of bij de volgende ledenraad, maar niet deze week.
baco74
 baco74 - maandag 09 mei 2011 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2011 - 21:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Komt op hetzelfde neer, hij had ook kunnen wachten tot de volgende ledenraad, zijn positie is nu niet bepaald een hele belangrijke binnen Ajax, het kan nooit een positief invloed hebben op de club dat dit soort iconen weg gaan..

Hij had het of bij de afgelopen ledenraad moeten doen, of bij de volgende ledenraad, maar niet deze week.
Misschien wilden ze (de ledenraad) hem deze week in de plannen betrekken.
Piet laat hun hierbij weten niet beschikbaar te zijn.
Ik vind het dus goed dat ie niet wacht maar had dit wel veel eerder moeten doen.
Of dit nu invloed op de selectie heeft denk ik niet, maar goed getimed is het zeker niet.
remco k
 remco k - maandag 09 mei 2011 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2011 - 21:45 schreef baco74 het volgende:

[..]

Misschien wilden ze (de ledenraad) hem deze week in de plannen betrekken.
Piet laat hun hierbij weten niet beschikbaar te zijn.
Ik vind het dus goed dat ie niet wacht maar had dit wel veel eerder moeten doen.
Of dit nu invloed op de selectie heeft denk ik niet, maar goed getimed is het zeker niet.
Hij had ze ook "gewoon" kunnen laten weten niet beschikbaar te zijn, dat hoeft niet door je erelidmaatschap op te zetten..

Maar goed, daar gaat het hier niet om, je hebt inderdaad gelijk dat de timing niet goed is, als (op dat moment nog wel) erelid zijnde van Ajax moet hij dat natuurlijk snappen, ongeacht de oorzaak van het vertrekken..
baco74
 baco74 - maandag 09 mei 2011 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2011 - 22:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij had ze ook "gewoon" kunnen laten weten niet beschikbaar te zijn, dat hoeft niet door je erelidmaatschap op te zetten..

Maar goed, daar gaat het hier niet om, je hebt inderdaad gelijk dat de timing niet goed is, als (op dat moment nog wel) erelid zijnde van Ajax moet hij dat natuurlijk snappen, ongeacht de oorzaak van het vertrekken..
Je hebt gelijk wat het opzeggen van zijn erelidmaatschap betreft, dat is niet direct nodig.
Er zal waarschijnlijk iets knagen bij hem,
misschien is ie boos dat er niet naar hem geluisterd werd naar zijn mening over Jonk en Bergkamp.
Oceanu
 Oceanu - maandag 09 mei 2011 - 22:06   quote  deeplink  
Is dit niet de aard van het beestje ?? Hij was toch ook halverwege een seizoen ineens klaar met voetbal en speelde daarna ook echt nooit meer. Jammer want het is wel een echte Ajacied maar dit had ook anders gekund. Hier staat eigenbelang voorop.
remco k
 remco k - maandag 09 mei 2011 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2011 - 22:05 schreef baco74 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk wat het opzeggen van zijn erelidmaatschap betreft, dat is niet direct nodig.
Er zal waarschijnlijk iets knagen bij hem,
misschien is ie boos dat er niet naar hem geluisterd werd naar zijn mening over Jonk en Bergkamp.
Dat zou inderdaad kunnen, misschien zullen we het ooit weten..
ThomasAjacied
 ThomasAjacied - maandag 09 mei 2011 - 22:14   quote  deeplink  
Ik denk dat hij gekrenkt is in zijn ziel! Zoals Derksen al zei bij VI, hij heeft ooit eens een rapport uitgebracht waar nooit wat over gezegd is en nooit naar is geluisterd, Cruijff komt en er komt een grote revolutie. Nu doet hij net alsof hij twijfels heeft bij het plan van Cruijff, maar hij kan het gewoon niet hebben. Op zich heb ik daar alle begrip voor want het is een Ajacied in hart in nieren, maar Ajax gaat boven alles!
baco74
 baco74 - maandag 09 mei 2011 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2011 - 22:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad kunnen, misschien zullen we het ooit weten..
Als Jonk en Bergkamp een functie zoals bedoelt in Johans plan krijgen,
kunnen we die conclusie wel trekken.
Daar heeft Piet zich nogal sceptisch over uitgelaten.
Zijn goed recht natuurlijk, maar als ie daar zijn erelidmaatschap voor opgeeft dan vind ik dat zeer spijtig.
Een Ajax-lid heeft stemrecht in de ledenraad bij een algemene ledenraad-vergadering,
een erelid volgens mij niet, misschien heeft ie hiermee zijn stemrecht verworven.
Maar misschien loop ik nu teveel op de zaken vooruit.
Zoals jij zegt: misschien zullen we het ooit weten.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 10 mei 2011 - 11:39   quote  deeplink  
Ouwe zeikerd wordt het een beetje.....

Komt wel weer goed met 'm

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Piet Keizer geen erelid meer, een heel dom moment

0.0095460