BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Kunnen we door extra jeugd in te kopen Europa in ?

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 09 mei 2011 - 23:15   quote  deeplink  
Frank is nogal gecharmeerd van jeugdspelers.
Ajax is vol in de markt om voornamelijk jeugdspelers aan te trekken.
We hebben sinds kort een paar jeugdige spelers ingekocht.
Gaan we daar niet te ver in doorslaan ?
Komen we straks geen ervaring te kort om potten te breken in Europa ?
Seedorf bijvoorbeeld heeft geen trek in een terugkeer, hij is een bepalend zoals ook van Bommel bij Milan bepalend is.
Zijn we na het vertrek van Jol niet te nadrukkelijk bezig met de jeugd ?
Slaan we hier niet te ver in door ?
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 09 mei 2011 - 23:18   quote  deeplink  
Jeugd is altijd goed, maar we hebben idd ervaring nodig, wat we nu, op Ooijer na, niet echt hebben.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 09 mei 2011 - 23:26   quote  deeplink  
Dat vind ik namelijk ook, vooral op ons middenveld komen we minimaal een gelouterde voetballer te kort die voorop gaat in de strijd.
Kijk bijv. eens naar Theo Janssens wederom een bepalende speler, zo'n type missen wij wel degelijk.
Sinds De Boer aan het roer staat en het bijna zeker is dat Cruijff komt lijkt het er op als of er alleen maar interesse is in jeugdspelers.
Als wij straks tegen een Portugese tegenstander moeten optreden heb ik er een hard hoofd in Hasjkoph.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 09 mei 2011 - 23:30   quote  deeplink  
De jeugdspelers zijn puur voor de toekomst, maar ik denk ook dat er zeker iets aan gedaan word deze zomer...
Ik denk dat er 1 ervaren man komt en dan is het goed genoeg, denk ik.
Maar dan het liefst geen verdediger, gezien Ooijer..
ajax21
 ajax21 - maandag 09 mei 2011 - 23:30   quote  deeplink  
ik vind qua ervaring toch spelers als vertonghen, van der wiel, alderweireld, de zeeuw, nog wel redelijk ervaring hebben..
hebben allemaal interlands gespeeld, allemaal europees mee gedraaid..
maar aan de andere kant ervaring is nooit verkeerd en heb je zeker nodig!
Vooral als je zoals de boer veel jeugdige spelers wilt laten spelen..
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 09 mei 2011 - 23:33   quote  deeplink  
Van dat rijtje vind ik alleen de Zeeuw die veel (meer dan normaal) ervaring heeft..
ajax21
 ajax21 - maandag 09 mei 2011 - 23:35   quote  deeplink  
maar dan nog wat je aangeeft, naast ooijer en dan de zeeuw als iemand met ervaring, zou je dus eigenlijk een spits met ervaring moeten hebben..
dan zou je in elke linie een speler met ervaring hebben, met ooijer dan meer als adviserende rol
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 09 mei 2011 - 23:38   quote  deeplink  
Op het middenveld of in de aanval maakt me niet zozeer uit..
riveco
 riveco - maandag 09 mei 2011 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2011 - 23:26 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Dat vind ik namelijk ook, vooral op ons middenveld komen we minimaal een gelouterde voetballer te kort die voorop gaat in de strijd.
Kijk bijv. eens naar Theo Janssens wederom een bepalende speler, zo'n type missen wij wel degelijk.
Sinds De Boer aan het roer staat en het bijna zeker is dat Cruijff komt lijkt het er op als of er alleen maar interesse is in jeugdspelers.
Als wij straks tegen een Portugese tegenstander moeten optreden heb ik er een hard hoofd in Hasjkoph.
pffff in welk progamma heb ik die onzin van potugal eerder gehoord?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 09 mei 2011 - 23:39   quote  deeplink  
Klopt maar eigenlijk is de Zeeuw tweede garnituur.
Ik mis een international die een aanjagende functie heeft.
Eriksen is een technisch speler met veel competentie maar is geen leider die het elftal op sjouw neemt.
Wat dat betreft denk ik dat Jan Vertonghen een van de weinge is die dat wel doet alleen die zal helaas wel vertrekken.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 09 mei 2011 - 23:49   quote  deeplink  
Wie zou de juiste man op het middenveld of de juiste spits zijn want bijvoorbeeld Kolbeinn Sigþórsson 21 jaar en Castillion 20 jaar komen pas kijken.
We moeten ook niet weer achter een afgedankte spits als Mido aangaan want dat is weer het uiterste.
ajax21
 ajax21 - maandag 09 mei 2011 - 23:53   quote  deeplink  
Voor er weer iemand begint over huntelaar: die komt echt niet, is onbetaalbaar..
Ik zou op het moment zo gauw niemand kunnen noemen waarvan ik denk dat hij haalbaar is en interresse heeft..
Maargoed daar heeft ajax dan weer scouts voor!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 mei 2011 - 00:02   quote  deeplink  
Scouts scouten meer naar jeugdspelers, gaan meestal niet op zoek naar internationals.
Idd is Huntelaar op dit moment niet meer te betalen, denk dat hij volgend jaar bij een Tottenham uitkomt.
Robinho
 Robinho - dinsdag 10 mei 2011 - 00:08   quote  deeplink  
Ik zeg: Huntelaar!
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 10 mei 2011 - 00:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2011 - 00:08 schreef Robinho het volgende:
Ik zeg: Huntelaar!
Sarcasme of niet kunnen lezen?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 mei 2011 - 00:23   quote  deeplink  
Huntelaar terug zou geweldig zijn want hij is zo'n aanjager maar nogmaals is dit een utopie denk ik.
Wat te zeggen om Jan Vertonghen ten alle tijden zien te behouden!!!!
Als aanjager op ons middenveld als een soort van Bommel, controlerend voor onze verdediging.
Denk dat hij nog beter is als van Bommel zeker opbouwend, Jan stoot altijd door naar de voorste linie.
Twente had de grootste moeite om hem aan te pakken, ik vond hem de beste man van Ajax afgelopen zondag.
Denk dat dit een topic moet worden, Jan Vertonghen behouden voor volgend seizoen!
Hij is een belg maar een voorbeeld voor alle andere ajacieden
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 mei 2011 - 00:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2011 - 00:17 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Sarcasme of niet kunnen lezen?
Denk helaas het laatste
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 mei 2011 - 00:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2011 - 23:15 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Frank is nogal gecharmeerd van jeugdspelers.
Ajax is vol in de markt om voornamelijk jeugdspelers aan te trekken.
We hebben sinds kort een paar jeugdige spelers ingekocht.
Gaan we daar niet te ver in doorslaan ?
Komen we straks geen ervaring te kort om potten te breken in Europa ?
Seedorf bijvoorbeeld heeft geen trek in een terugkeer, hij is een bepalend zoals ook van Bommel bij Milan bepalend is.
Zijn we na het vertrek van Jol niet te nadrukkelijk bezig met de jeugd ?
Slaan we hier niet te ver in door ?
Welke internaionals die niet afgedankt of te dik zijn met een redelijk salaris zijn te halen voor onze spits positie of ons middenveld ?
ajax21
 ajax21 - dinsdag 10 mei 2011 - 00:36   quote  deeplink  
nu haal ik misschien menig ajacied op m'n dak, maar toch zeg ik theo janssen!
weet niet in hoeverre hij haalbaar is, maar ik zou hem toch graag eens willen zien in het ajax-systeem!
Maar nogmaals een spits zou ik nu niet weten

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 mei 2011 door ajax21 --
schapio
 schapio - dinsdag 10 mei 2011 - 01:08   quote  deeplink  
dante van mönchengladbach halen, is sterk centraal achterin en heeft ervaring. de perfecte opvolger voor vertonghen mocht hij vertrekken.
schapio
 schapio - dinsdag 10 mei 2011 - 01:10   quote  deeplink  
bouhlarouz voor van de wiel halen, hebben we ervaring en power achterin, dat is net wat nu ontbreekt
ajax21
 ajax21 - dinsdag 10 mei 2011 - 07:04   quote  deeplink  
ik zie net staan dat schaars interesse heeft in ajax, zou dat iets zijn voor ajax?
remco k
 remco k - dinsdag 10 mei 2011 - 08:42   quote  deeplink  
Volgens mij gaat dit topic niet over wie goede versterkingen zouden zijn??? Daar zijn namelijk al diverse topics over.

@Jack huntelaar

Ik denk dat je twee dingen door elkaar heen haalt, Ajax doet dit namelijk altijd al, alleen werd dit in de tijd van minder media niet zo snel wereldkundig. Ajax haalt jeugdspelers met potentieel voor het eerste elftal, dat zijn stuk voor stuk spelers voor de komende jaren, en je moet heel blij zijn dat Ajax hiermee bezig is.

Aande andere kant zullen er versterkingen worden gehaald voor het eerste elftal, en dit zullen directe versterkingen zijn..

Nogmaals, het zijn echt twee compleet verschillende dingen, en we zullen echt niet met een elftal komen te zitten van enkel maar 18 en 19 jarigen.
Brandje
 Brandje - dinsdag 10 mei 2011 - 08:47   quote  deeplink  
Jeugd is leuk en ook zeer belangrijk maar ik zie liever twee en misschien drie spelers komen die er meteen staan.
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 10 mei 2011 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2011 - 08:42 schreef remco k het volgende:
Volgens mij gaat dit topic niet over wie goede versterkingen zouden zijn??? Daar zijn namelijk al diverse topics over.

@Jack huntelaar

Ik denk dat je twee dingen door elkaar heen haalt, Ajax doet dit namelijk altijd al, alleen werd dit in de tijd van minder media niet zo snel wereldkundig. Ajax haalt jeugdspelers met potentieel voor het eerste elftal, dat zijn stuk voor stuk spelers voor de komende jaren, en je moet heel blij zijn dat Ajax hiermee bezig is.

Aande andere kant zullen er versterkingen worden gehaald voor het eerste elftal, en dit zullen directe versterkingen zijn..

Nogmaals, het zijn echt twee compleet verschillende dingen, en we zullen echt niet met een elftal komen te zitten van enkel maar 18 en 19 jarigen.
Volledig met Remco eens.

Op het moment dat spelers als Vertonghen en vd Wiel vertrekken, dan zullen er directe versterkingen aangetrokken worden.
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 10 mei 2011 - 09:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2011 - 08:47 schreef Brandje het volgende:
Jeugd is leuk en ook zeer belangrijk maar ik zie liever twee en misschien drie spelers komen die er meteen staan.
Gezien de financiele situatie waarin we zitten / gezeten hebben, zullen dat soort spelers pas komen als er spelers vertrekken.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 mei 2011 - 10:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2011 - 08:42 schreef remco k het volgende:

@Jack huntelaar

Het is te hopen Remco, hoop op internationals uit het buitenland van om en nabij 24 jaar.
Want Matijsen 31 jaar voor Vertonghen is weer het andere uiterste.
Een goede voetballer maar net als Ooijer weer net iets te oud.

Ik zag de laatste tijd alleen maar jonkies zoals:
Ricardo Kishna 16 jaar
Mats Rits 17 jaar
Nick de Bondt 17 jaar
Castillion 20 jaar
Sadmir Zekovic 17 jaar

Vandaar dat ik dacht dat ze in Amsterdam een beetje te ver door sloegen.
Zijn er dan echt geen buitenlandse internationals van rond de 24 jaar waar Ajax de komende jaren mee vooruit komt? Bij twente en Pisvee lopen ze wel rond.
Ik hoop dat er een ervaren spits en middenvelder komt, en dat zie ik 123 niet gebeuren.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 mei 2011 - 10:58   quote  deeplink  
Naast dat ze minimaal een ervaren spits en een middenvelder nodig hebben raken we waarschijnlijk ook nog eens 3 internationals kwijt. En allen zijn verdedigers.
Vertonghen, Stekelenburg en van der Wiel,
Maak me geen zorgen indien van der Wiel en Stkelenburg vertrekken.
Het grootste verlies zou zijn indien Jan zou vertrekken, vind dan maar eens de juiste speler van dat kaliber met zijn leeftijd voor terug.
remco k
 remco k - dinsdag 10 mei 2011 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2011 - 10:46 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Het is te hopen Remco, hoop op internationals uit het buitenland van om en nabij 24 jaar.
Want Matijsen 31 jaar voor Vertonghen is weer het andere uiterste.
Een goede voetballer maar net als Ooijer weer net iets te oud.

Ik zag de laatste tijd alleen maar jonkies zoals:
Ricardo Kishna 16 jaar
Mats Rits 17 jaar
Nick de Bondt 17 jaar
Castillion 20 jaar
Sadmir Zekovic 17 jaar

Vandaar dat ik dacht dat ze in Amsterdam een beetje te ver door sloegen.
Zijn er dan echt geen buitenlandse internationals van rond de 24 jaar waar Ajax de komende jaren mee vooruit komt? Bij twente en Pisvee lopen ze wel rond.
Ik hoop dat er een ervaren spits en middenvelder komt, en dat zie ik 123 niet gebeuren.
Zou niet inzien waarom het internationals zouden moeten zijn..
Mathijsen is 31, dat nog gewoon jong tegenwoordig.
verbrande harry
 verbrande harry - dinsdag 10 mei 2011 - 19:07   quote  deeplink  
nee dat gaat ajax niet redden...
Twanus
 Twanus - dinsdag 10 mei 2011 - 21:39   quote  deeplink  
AJAX is goed bezig met het aantrekken van vele jeugdige talenten maar de meeste moeten rijpen in de A1 of jong AJAX. Het is belangrijk dat AJAX in de huidige selectie enkele leiders aankoopt met routine. Zeker als Vertongen en Stekelenburg vertrekken dan moet er gericht ingekocht worden op winnaars. Ik vind Mathijsen en Chivu geschikte vervangers voor Vertongen en ik zou graag een winnaar op het middenveld zien met voldoende voetballend vermogen. Ik zie in Stijn Schaars een aanwinst voor aankomend jaar. Schaars is een leider met een goede spelvoortzetting nadat hij een bal veroverd heeft en hij heeft de leeftijd en persoonlijkheid om AJAX volwassener te laten spelen. AJAX wil geen (europese)topsalarissen betalen dus ik verwacht dat je dan bij het niveau Schaars uitkokmt! Ik denk dat het noodzakelijk is om een juiste mix te hebben van jong en oud om de talenten te laten renderen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 mei 2011 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2011 - 21:39 schreef Twanus het volgende:
AJAX is goed bezig met het aantrekken van vele jeugdige talenten maar de meeste moeten rijpen in de A1 of jong AJAX. Het is belangrijk dat AJAX in de huidige selectie enkele leiders aankoopt met routine. Zeker als Vertongen en Stekelenburg vertrekken dan moet er gericht ingekocht worden op winnaars. Ik vind Mathijsen en Chivu geschikte vervangers voor Vertongen en ik zou graag een winnaar op het middenveld zien met voldoende voetballend vermogen. Ik zie in Stijn Schaars een aanwinst voor aankomend jaar. Schaars is een leider met een goede spelvoortzetting nadat hij een bal veroverd heeft en hij heeft de leeftijd en persoonlijkheid om AJAX volwassener te laten spelen. AJAX wil geen (europese)topsalarissen betalen dus ik verwacht dat je dan bij het niveau Schaars uitkokmt! Ik denk dat het noodzakelijk is om een juiste mix te hebben van jong en oud om de talenten te laten renderen.
+1
JOOD
 JOOD - dinsdag 10 mei 2011 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Eens, koop dan nog een echte nr 9 en je staat tactisch lekker sterk. ( vooral met castillon achter de hand..)
ajax21
 ajax21 - dinsdag 10 mei 2011 - 23:38   quote  deeplink  
quote:
+ een stuk of 1000
thomASS
 thomASS - dinsdag 10 mei 2011 - 23:40   quote  deeplink  
quote:
Hoezo schaars halen als je de zeeuw hebt? Enige verschil is dat schaars 3 cm groter is.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 mei 2011 - 23:41   quote  deeplink  
Matavs halen, heeft meer charisma en is net iets verder als Sigthorsson.
Suarez kwam ook van Groningen en bracht ons de nodigde leuke uurtjes voetbal, wie weet?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 mei 2011 - 23:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2011 - 23:40 schreef thomASS het volgende:

[..]

Hoezo schaars halen als je de zeeuw hebt? Enige verschil is dat schaars 3 cm groter is.
Schaars en de Zeeuw hebben een aantal jaren samen gespeeld, heeft zo zijn voordelen.
ajax21
 ajax21 - dinsdag 10 mei 2011 - 23:43   quote  deeplink  
matavz is in mijn ogen zeker een versterking voor dit ajax..
maar zal toch ook weer de nodige centen kosten, om hem los te weken bij groningen..
daar in tegen, als hij ons net zoveel plezier zou brengen als suarez, dan is er geen discussie meer over mogelijk natuurlijk ;)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 mei 2011 - 23:47   quote  deeplink  
Hij zal lang zo duur niet zijn als wat we voor Suarez hebben ontvangen + 5 miljoen voor Mounir.
Het salaris van Matavs zal niet zo hoog liggen als het salaris wat Suarez ontving dus ik zie geen vuiltje aan de lucht.
flithje
 flithje - dinsdag 10 mei 2011 - 23:49   quote  deeplink  
Ik stem voor schaars halen,
Roorda proberen te halen ( is echt een versterking, maar weet niet of hij open staat voor Ajax)
en het allerliefst Matavz in de spits.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 mei 2011 - 23:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2011 - 23:49 schreef flithje het volgende:
Ik stem voor schaars halen,
Roorda proberen te halen ( is echt een versterking, maar weet niet of hij open staat voor Ajax)
en het allerliefst Matavz in de spits.
+ Tadic of Assaidi
ajax21
 ajax21 - dinsdag 10 mei 2011 - 23:52   quote  deeplink  
hij is zeker niet zo duur als wat suarez opgeleverd heeft met zijn transfer, althans ik mag hopen van niet :p
en salaris zal inderdaad ook wel verschil in zitten..
Maar ik geef ook niet voor niks aan dat het zeker een versterking is voor dit ajax, zie hem dan ook graag komen ;)
maar zoals bekend zijn er tegenwoordig clubs die ajax graag uitmelken met een binnenlandse transfer ;)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 mei 2011 - 23:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 mei 2011 - 23:52 schreef ajax21 het volgende:
hij is zeker niet zo duur als wat suarez opgeleverd heeft met zijn transfer, althans ik mag hopen van niet :p
en salaris zal inderdaad ook wel verschil in zitten..
Maar ik geef ook niet voor niks aan dat het zeker een versterking is voor dit ajax, zie hem dan ook graag komen ;)
maar zoals bekend zijn er tegenwoordig clubs die ajax graag uitmelken met een binnenlandse transfer ;)
Mee eens, maar moeten we dan maar over de grenzen gaan kijken ?
Want ook daar zijn ze op de hoogte wat Ajax heeft opgestreken aan de verkoop van Suarez.
Ajax is een grote naam in Europa ook daar kunnen ze melken.
taart
 taart - woensdag 11 mei 2011 - 10:40   quote  deeplink  
we moeten kijken naar kwaliteit en als dat niet in Nederland is dan maar in het buitenland
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 11 mei 2011 - 23:22   quote  deeplink  
Matavs halen De Boer!!!!! Zie onderstaand bericht op de groningen site van vandaag.

Nijland is zat van Napoli

Algemeen directeur heeft het gehad met SSC Napoli. De Italianen willen Tim Matavz vastleggen maar de onderhandelingen met FC Groningen willen maar niet vlotten.

Ik vind het zo langzamerhand welletjes, aldus Nijland in de Voetbal International van heden week. Ik lig er niet wakker van, maar richting Tim geven ze op deze manier bepaald geen geweldig signaal af.

Vijf maanden geleden nam de ploeg uit Napels voor het eerst contact met Groningen op om een transfer te bespreken en nog altijd is er geen akkoord. Werd eerder aangenomen dat het slechts een kwestie van tijd zou zijn dat Matavz naar Italië zou verkassen, nu lijkt het er meer en meer op dat de transfer voorlopig echt van de baan. Of is het allemaal maar een spel?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 11 mei 2011 - 23:23   quote  deeplink  
7 miljoen voor Matavs, lijkt me te doen zou ik zeggen!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5984
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Kunnen we door extra jeugd in te kopen Europa in ?

0.0085241