|
|
Gruber
|
|
|
Met mogelijk vertrek van Vertonghen, vd Wiel en Steek valt zo ongeveer de gehele Ajax verdediging uitelkaar. Hoe moet dit worden opgelost voor volgend seizoen? Vooral het wegvallen van steek gaan we voelen. Vermeer is een goede keeper, maae sinds hij in de goal staat is elke hoge bal in de 16 van Ajax levensgevaarlijk. Dat blijft zijn zwakte punt. Mathijsen een optie? En wij moet er op rechtsback komen? En is het niet een te grote klap om in een half jaar tijd 5 basisspelers en steunpilaren van het team te verkopen? Kortom Ajax moet hard opzoek naar defensieve versterkingen! Chivu nog een optie of te duur? |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
vd Wiel is prima op te vangen door Toivomaki. Een rechtsback is nu niet de positie waar je als club veel geld aan moet besteden.
Vertonghen is echter een ander verhaal. Een goede en ervaren centrale verdediger is ontzettend belangrijk. Zeker gezien het feit dat de andere 3 in de verdediging respectievelijk jong zijn. Ik zou daarom de komst van Chivu of Matthijsen zeker toejuichen.
Wat Vermeer betreft; Ik denk dat hij toe is om eerste keeper te zijn. Of dat nu bij ons is of elders, dat is een keuze die door F de Boer gemaakt zou moeten worden. Persoonlijk wil ik hem best het vertrouwen geven. Mocht hij het niveau ( wat hij de afgelopen weken heeft) vasthouden, dan hebben we een prima vervanger voor Stekelenburg.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 mei 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Even over Vermeer de man heeft prima reacties maar is beslist geen Stekelenburg hij heeft geen rust in zijn spel heeft weinig ballen klem en is zeer zwak met hoge ballen voor het doel ,ik heb mijn twijfels over zijn keepers kwaliteiten ik zie liever die keeper van Roda of evt Vorm dat vind ik meer keepers,over Mathijsen dat vind ik een goede verdediger maar zijn zwakke punt is opbouw en dat is voor Ajax wel heel belangrijk want dat was Vertongen zijn sterke punt en ook Aldeweireld zijn opbouw is niet zijn sterkste punt, dus met Mathijsen en Aldeweireld hebben we prima verdedigers maar geen opbouw van achteruit meer.Dus ik maak mij ernstig zorgen over het volgend seizoen. |
|
|
|
|
echte ajaxfan!
|
|
|
Nou ernstig zorgen zou ik me niet maken. Vertonghen is nog niet weg en Mancini zal ook wel gezien hebben dat hij zich kinderlijk eenvoudig liet wegzetten door Ruiz en die Oostenrijkse slungel. Matthijsen is prima en aub niet nog meer kleuters uit de jeugd erin. het blijkt wel dat die het niveau nog niet aankunnen |
|
|
|
|
echte ajaxfan!
|
|
|
Ooh ja en laten we stoppen over Chivu! Die kan helemaal niet opbouwen en pakt gemiddeld 3 rode kaarten in 10 wedstrijden |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 - 10:18 schreef echte ajaxfan! het volgende:Ooh ja en laten we stoppen over Chivu! Die kan helemaal niet opbouwen en pakt gemiddeld 3 rode kaarten in 10 wedstrijden Ga je bakkes ff spoelen!!
Chivu///////HELD!!!!!! |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
Als Vermeer 10 centimeter langer was geweest zou hij de beste van Europa kunnen worden. Nu van Nederland en daar doen we het voor. Steek is ook pas een jaar of twee geleden doorgestoten tot de top qua constante prestaties en uitstraling. Het vertrek van Vertonghen zou een grotere aderlating zijn, ben ik erg gecharmeerd van. Een goede rechtsback ipv vd Wiel is in Nederland ook moeilijk te vinden, dus hopelijk is de scouting wakker.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 mei 2011 door Robinho -- |
|
|
|
|
Gruber
|
|
|
Hoe goed is die Toivomaki dan? En kan die meteen de plek overnemen van vd Wiel? Rechtsachter blijft dan nog wel een zwakke positie in het team. Je kan Anita of eventueel Blind er nog neerzetten maar dat werkt ook niet echt. Mee eens dat Vermeer een kans moet krijgen maar door zijn lengte zal hij nooit heel sterk in de lucht worden. Ajax heeft al niet veel goede koppers en dan ook nog een keeper die niet al te sterk is in de lucht. Ik voorzie daar wel wat problemen voor volgend jaar. En zeker niet ophouden over Chivu! zou fantastisch zijn als die nog 2 jaar naar Ajax komt. Kortom Ajax moet zich richten op verdedigende versterkingen met ervaring, opbouwend en kopsterk! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 - 10:11 schreef nora het volgende:Even over Vermeer de man heeft prima reacties maar is beslist geen Stekelenburg hij heeft geen rust in zijn spel heeft weinig ballen klem en is zeer zwak met hoge ballen voor het doel ,ik heb mijn twijfels over zijn keepers kwaliteiten ik zie liever die keeper van Roda of evt Vorm dat vind ik meer keepers,over Mathijsen dat vind ik een goede verdediger maar zijn zwakke punt is opbouw en dat is voor Ajax wel heel belangrijk want dat was Vertongen zijn sterke punt en ook Aldeweireld zijn opbouw is niet zijn sterkste punt, dus met Mathijsen en Aldeweireld hebben we prima verdedigers maar geen opbouw van achteruit meer.Dus ik maak mij ernstig zorgen over het volgend seizoen. Iedere keer dat hij uitkwam tegen Twente afgelopen week, en hetzelfde in de afgelopen wedstrijd had hij iedere corner dat hij uitkwam de bal klemvast ( 1 keer uitgezonder dat was tegen Janko).. Er is geen enkele keeper Stekelenburg behalve Stekelenburg... Vermeer is toch echt wel 3 klassen beer dan die jongen van Roda, ik heb VErmeer de afgelopen wedstrijden ook ballen zien pakken waar ik bij Stekelenburg zou twijfelen of hij ze wel zou hebben..
Vermeer wordt onderschat.. |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
Ben ik met je eens Remco. het niveau dat hij alweer heeft na zijn lange blessure. Petje af................. |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 - 17:10 schreef remco k het volgende:[..] Iedere keer dat hij uitkwam tegen Twente afgelopen week, en hetzelfde in de afgelopen wedstrijd had hij iedere corner dat hij uitkwam de bal klemvast ( 1 keer uitgezonder dat was tegen Janko).. Er is geen enkele keeper Stekelenburg behalve Stekelenburg... Vermeer is toch echt wel 3 klassen beer dan die jongen van Roda, ik heb VErmeer de afgelopen wedstrijden ook ballen zien pakken waar ik bij Stekelenburg zou twijfelen of hij ze wel zou hebben.. Vermeer wordt onderschat.. Vermeer kreeg niet voor niets de voorkeur boven stekelenburg en dat was TERECHT in die periode. Vermeer heeft ons toen door de Europa league gekeept en heeft het uitstekend gedaan. |
|
|
|
|
ajax21
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 - 17:10 schreef remco k het volgende:[..] Iedere keer dat hij uitkwam tegen Twente afgelopen week, en hetzelfde in de afgelopen wedstrijd had hij iedere corner dat hij uitkwam de bal klemvast ( 1 keer uitgezonder dat was tegen Janko).. Er is geen enkele keeper Stekelenburg behalve Stekelenburg... Vermeer is toch echt wel 3 klassen beer dan die jongen van Roda, ik heb VErmeer de afgelopen wedstrijden ook ballen zien pakken waar ik bij Stekelenburg zou twijfelen of hij ze wel zou hebben.. Vermeer wordt onderschat.. +1 |
|
|
|
|
AFCA!
|
|
|
Ik zou er als Ajax zijnde ALLES aan doen om Vertonghen te behouden en Vermeer is gewoon de doelman als Stekelenburg vertrekt. Al haal je Tyton en voeg je hem samen met nog een heel dozijn keepers, Vermeer is gewoon een hele goede doelman! |
|
|
|
|
Breijan
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 - 17:10 schreef remco k het volgende:[..] Iedere keer dat hij uitkwam tegen Twente afgelopen week, en hetzelfde in de afgelopen wedstrijd had hij iedere corner dat hij uitkwam de bal klemvast ( 1 keer uitgezonder dat was tegen Janko).. Er is geen enkele keeper Stekelenburg behalve Stekelenburg... Vermeer is toch echt wel 3 klassen beer dan die jongen van Roda, ik heb VErmeer de afgelopen wedstrijden ook ballen zien pakken waar ik bij Stekelenburg zou twijfelen of hij ze wel zou hebben.. Vermeer wordt onderschat.. Inderdaad! Sterker nog ... het is zelfs aan Vermeer te danken dat we de titel nog kunnen pakken!Een topkeeper pakt punten met beslissende reddingen en dat heeft Vermeer zeker gedaan! |
|
|
|