|
|
Harm de Graaf
|
|
|
Ik zit nu op Eredivisie Live naar de play-off wedstrijd Den Bosch - Go Ahead Eagles te kijken en ik ben echt positief verrast door het spel van Danny Verbeek. Een attente buitenspeler, fysiek in orde, leuke voorzet, goeie actie en redelijk doelgericht. Misschien niet meteen iets voor Ajax, maar volgens mij wel een talent, aangezien hij pas 20 jaar oud blijkt te zijn.
Kijken jullie vaker naar JL wedstrijden en zijn er nog meer spelers die voor Ajax interessant zouden kunnen zijn (naast Boerrigter)? We hebben bij Mertens en Chadli gezien dat het wel loont om eens in de JL te gaan scouten. |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Even over Chadli, hij wordt zwaar overschat. Bij Ajax zou hij het namelijk nooit redden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 mei 2011 door thomASS -- |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 - 21:42 schreef thomASS het volgende:Even over Chadli, hij wordt zwaar overschat. Bij Ajax zou hij het namelijk nooit redden. Waar baseer je dit op? Als je kijkt naar zijn ontwikkeling in het afgelopen jaar, dan denk ik dat hij nog veel meer kan dan hij op dit moment laat zien. Je moet niet vergeten dat hij vorig jaar nog in de JL speelde en dat hij op dit moment al een basisplaats heeft afgedwongen bij een titelkandidaat in Nederland. Dan doe je het toch vrij aardig lijkt mij... Hij heeft zelf Bajrami uit de basis gespeeld, terwijl die toch voor een dik bedrag als beoogde basisspeler van Twente was gehaald. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Spelers die het bij Feyenoord, Twente PSV of AZ redden, hebben aboluut geen zekerheid dat ze het bij ons ook redden, ik denk dat de afgelopen jaren dit wel hebben uitgewezen. De druk bij Ajax is zoveel malen groter om te presteren.. |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 - 21:57 schreef remco k het volgende:Spelers die het bij Feyenoord, Twente PSV of AZ redden, hebben aboluut geen zekerheid dat ze het bij ons ook redden, ik denk dat de afgelopen jaren dit wel hebben uitgewezen. De druk bij Ajax is zoveel malen groter om te presteren.. Dit zijn algemeenheden. Andersom kan het ook gebeuren. Dat een speler het bij Ajax aardig doet, maar dat hij bij een club die lager op de ranglijst staat niet kan presteren. Dat heeft ook deels te maken met hoe je functioneert binnen het team en of de speelstijl bij jouw speltype past. Als het selectiecriterium drukbestendigheid zou zijn, dan zouden we alleen nog maar spelers van internationale topclubs kunnen aantrekken. Zou ook een duur geintje worden vrees ik. En zelfs dan heb je nog geen garanties. Dat is ook het leuke van het scoutingwerk.
In dit geval ging het echter specifiek over Chadli. Ik vind dat hij een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt en dat hij het heel goed doet bij een topclub in Nederland (zo mogen we Twente inmiddels wel noemen). Dus ik vind het een vreemde opmerking dat hij zwaar overschat wordt. Ik denk namelijk dat hij nog veel meer in zijn mars heeft dan hij tot nu toe heeft laten zien. |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 - 21:57 schreef remco k het volgende:Spelers die het bij Feyenoord, Twente PSV of AZ redden, hebben aboluut geen zekerheid dat ze het bij ons ook redden, ik denk dat de afgelopen jaren dit wel hebben uitgewezen. De druk bij Ajax is zoveel malen groter om te presteren.. klopt, maar Thomas zegt dat Chadli overschat wordt. Dat is onzin, want hij speelt een heel seizoen geweldig, is vaak beslissend en vd Wiel kon m niet stoppen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 - 22:09 schreef Boilesen het volgende:[..] klopt, maar Thomas zegt dat Chadli overschat wordt. Dat is onzin, want hij speelt een heel seizoen geweldig, is vaak beslissend en vd Wiel kon m niet stoppen. Ik vond hem niet zo boeiend hoor tegen Ajax, tegen een v/d Wiel in deze vorm had hij bij twee goals betrokken moeten zijn om in mijn ogen als topper te worden gezien.. Het is een prima speler voor TWente, maar net zoals Stoch en die andere knakker die naar Inter ging, is ook hij niet geschikt voor de top.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 - 21:42 schreef thomASS het volgende:Even over Chadli, hij wordt zwaar overschat. Bij Ajax zou hij het namelijk nooit redden. Onzin, sinds hij international is voor Belgie gaat het een stuk beter met onze zuiderburen. Denk dat hij nog beter kan, nog een jaartje Twente en dan kunnen ze hem daar ook niet meer houden. |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 - 22:12 schreef remco k het volgende:[..] Ik vond hem niet zo boeiend hoor tegen Ajax, tegen een v/d Wiel in deze vorm had hij bij twee goals betrokken moeten zijn om in mijn ogen als topper te worden gezien.. Het is een prima speler voor TWente, maar net zoals Stoch en die andere knakker die naar Inter ging, is ook hij niet geschikt voor de top.. Ook dit is nergens op gebaseerd. Dat kun je toch niet zeggen na 1 seizoen eredivisie? En wat versta je dan onder de top? Bedoel je daar Ajax mee of bedoel je daar Barcelona mee? Ook niet iedere speler kan natuurlijk geschikt zijn voor het niveau van Barcelona.
Kijk naar Ruud van Nistelrooij en Jaap Stam. Zij hebben vanuit de eerste divisie toch ook een aardige carriere opgebouwd. En Van Nistelrooij heeft in zijn eerste seizoen eredivisie minder wedstrijden gespeeld dan Chadli, bij een mindere club dan Twente, waar hij op dat moment ook minder beslissend was. Had je Van Nistelrooij toen ook al afgeserveerd? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 - 22:17 schreef Harm de Graaf het volgende:[..] Ook dit is nergens op gebaseerd. Dat kun je toch niet zeggen na 1 seizoen eredivisie? En wat versta je dan onder de top? Bedoel je daar Ajax mee of bedoel je daar Barcelona mee? Ook niet iedere speler kan natuurlijk geschikt zijn voor het niveau van Barcelona. Kijk naar Ruud van Nistelrooij en Jaap Stam. Zij hebben vanuit de eerste divisie toch ook een aardige carriere opgebouwd. En Van Nistelrooij heeft in zijn eerste seizoen eredivisie minder wedstrijden gespeeld dan Chadli, bij een mindere club dan Twente, waar hij op dat moment ook minder beslissend was. Had je Van Nistelrooij toen ook al afgeserveerd? Het is wel degelijk ergens op gebasseerd, natuurlijk weet je van te voren niet of een speler wel of niet zal slagen, maar de laatste jaren hebben spelers die het goed in NL dede bij hun clubbie het zelden gered bij Ajax. de druk ligt bij ons nu eenmaal vele malen hoger dan bij andere clubs... |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 - 22:25 schreef remco k het volgende:[..] Het is wel degelijk ergens op gebasseerd, natuurlijk weet je van te voren niet of een speler wel of niet zal slagen, maar de laatste jaren hebben spelers die het goed in NL dede bij hun clubbie het zelden gered bij Ajax. de druk ligt bij ons nu eenmaal vele malen hoger dan bij andere clubs... En wat is dan je oplossing? Geen spelers meer kopen uit de Nederlandse competitie? Ondanks dat ze wellicht wel de technische kwaliteiten hebben om bij Ajax te kunnen slagen? En denk je dat buitenlanders die voor het eerst in Nederland komen zonder familie en vrienden minder moeite hebben met de druk? Druk is een gegeven, maar je kunt er weinig mee in je scouting. Wellicht bestaat er een psychologische keuring. :-P |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 - 22:29 schreef Harm de Graaf het volgende:[..] En wat is dan je oplossing? Geen spelers meer kopen uit de Nederlandse competitie? Ondanks dat ze wellicht wel de technische kwaliteiten hebben om bij Ajax te kunnen slagen? En denk je dat buitenlanders die voor het eerst in Nederland komen zonder familie en vrienden minder moeite hebben met de druk? Druk is een gegeven, maar je kunt er weinig mee in je scouting. Wellicht bestaat er een psychologische keuring. :-P Kom ik morgen even op terug, moet nu echt afkappen, help me wel ff onthouden als ik het vergeet ok..
Laterzzz. |
|
|
|