BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax : "We hebben 2 aankopen nodig"

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
remco k
 remco k - woensdag 11 mei 2011 - 18:07   quote  deeplink  
Van den Boog: 'We hebben één of twee aankopen nodig'
11 mei '11 17:36 door Vincent Mahadew

Rik van den Boog maakt zich geen zorgen om de buitenlandse interesse van clubs in Ajax-spelers. De scheidende algemeen directeur denkt dat Ajax zelf met één of twee aankopen klaar is voor het volgend seizoen. Mochten er deze zomer toch basisspelers vertrekken uit Amsterdam, dan is Ajax voorbereid om elke transfer op te vangen.

"We willen nog één à twee goede spelers bovenop de huidige selectie halen", zegt Van den Boog in gesprek met Nusport. "Frank de Boer weet precies wat hij wil en wat er mogelijk is. Die compositieschets is al gemaakt."

Van den Boog weet dat de mogelijkheid zeer groot is dat enkele gevestigde spelers de club zullen verlaten. Vandaag werd bekend dat Schalke 04 in doelman Maarten Stekelenburg een optie ziet voor de vertrekkende Manuel Neuer.

"We weten dat de kans dat Maarten Stekelenburg de stap gaat maken, groot is. Ook Gregory van der Wiel heeft aangegeven klaar te zijn voor de top. Hij heeft na een topjaar en het WK een iets minder seizoen gedraaid, dus het is nog afwachten wat er voor hem komt. Maar hun opvolgers zijn in kaart gebracht. We zijn op elke transfer voorbereid", aldus de scheidend directeur. Van der Wiel staat in de serieuze belangstelling van Chelsea en Bayern München.

Een van de twee gerichte aankopen die Ajax wil doen, is de IJslandse spits Kolbeinn Sigthorsson. Van den Boog bevestigt de interesse in de AZ-spits. "Frank heeft aangegeven dat hij hoog op zijn lijstje staat en zijn lijstje is ons lijstje. Hij voldoet aan de eisen die we hebben gesteld aan een nieuwe spits", aldus Van den Boog.

BRON

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 mei 2011 door remco k --
remco k
 remco k - woensdag 11 mei 2011 - 18:09   quote  deeplink  
Dus wat er hier wordt gezegd is dat er zoiezo 1 of 2 spelers bij zullen komen, maar ook dat de keyplayers die eventueel verkocht zullen worden direct zullen worden vervangen door nieuwe spelers...

Het verhaal op zichzelf is erg goed, nu hopen dat het in de praktijk ook allemaal gaat lukken..
Afcarius
 Afcarius - woensdag 11 mei 2011 - 18:12   quote  deeplink  
over welke positie zal die tweede gerichte aankoop gaan? Ik vind onze defensie goed, middenveld met de zeeuw in vorm is goed, en de voorhoede vind ik ook goed, misschien dat ebicilio iets scherper mag worden, maar hij is pas jong. Het enigste wat er mist is een spits die de kansen afmaakt.
Boerighter/mertens/een andere vleugelspeler (Elia mag weg 10 miljoen?)
Afcarius
 Afcarius - woensdag 11 mei 2011 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2011 - 18:09 schreef remco k het volgende:
Dus wat er hier wordt gezegd is dat er zoiezo 1 of 2 spelers bij zullen komen, maar ook dat de keyplayers die eventueel verkocht zullen worden direct zullen worden vervangen door nieuwe spelers...

Het verhaal op zichzelf is erg goed, nu hopen dat het in de praktijk ook allemaal gaat lukken..
Stekelenburg hoeft niet vervangen te worden, moet alleen een tweede doelman bij omdat ik vindt dat verhoeven tekort komt om de tweede doelman van Ajax te zijn.
Voor verthongen moet serieuze vervanging komen want hij is de leider in de defensie van Ajax
Anita kan op de plek van van der wiel, moeten we alleen een controlerende middenvelder erbij want ik vindt enoh niet sterk genoeg aan de bal, en het spel van ajax is gebaseerd op het hebben van de bal.
Ajax-pwnt
 Ajax-pwnt - woensdag 11 mei 2011 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2011 - 18:09 schreef remco k het volgende:

Denk dat Greg Jan en maarten zullen vertrekken.
Mathijsen voor Jan
Greg Anita??? anders weet ik het niet jeugd?
Maarten<->Tyton.
remco k
 remco k - woensdag 11 mei 2011 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2011 - 18:12 schreef Afcarius het volgende:
over welke positie zal die tweede gerichte aankoop gaan? Ik vind onze defensie goed, middenveld met de zeeuw in vorm is goed, en de voorhoede vind ik ook goed, misschien dat ebicilio iets scherper mag worden, maar hij is pas jong. Het enigste wat er mist is een spits die de kansen afmaakt.
Boerighter/mertens/een andere vleugelspeler (Elia mag weg 10 miljoen?)
Laten we dat eens op een rijtje zetten.
========================================================================================
Ik denk niet dat Ajax spelers moet of zal halen voor de breedte.

Stekelenburg hoeft inderdaad niet vervangen te worden, en als tweede keeper graag kijken in de A1 of die verhuurde? keeper van Go ahead terughalen.

V/d Wiel, als hij weggaat moet hier naar mijn mening een directe vervanger komen, ik had verwacht dat dit Silva zou zijn met daarachter Toivomaki, maar Toivomaki schijnt het lastig te hebben in Nl en de Boer wil hem volgend jaar nog laten wennen, Silva ziet de Boer het niet in zitten, Anita moet nu lekker op het middenveld blijven staan. Dus mocht v/d Wiel vertrekken, dan moet daar een waardige directe vervanger voor worden gehaald.

Alderweireld, deze jongen is nog lang niet toe aan een vertrek, ook is hij niet de verdedigingsleider die wij zoeken, dat is nu namelijk Vertonghen.

Vertonghen, ook hier een grote kans dat hij vertrekt, al denk ik dat hij daar nog niet aan toe is, toch is hij de leider van dit elftal, en als hij vertrekt, moet er een echte leider worden aangetrokken aangezien ik niet zou inzien wie dat anders zou moeten zijn.

Boilesen en Blind, deze twee gasten zullen ons komend seizoen voorzien van een goede linksback.

De Zeeuw, zal denk ik gewoon blijven en volgend seizoen erg belangrijk zijn.

Anita, Zelfde verhaal als de Zeeuw.

Eriksen, gaat zeker weten niet weg, en hij zal volgend jaar extreem belangrijk moeten zijn ondanks zijn jonge leeftijd.

Ebecilio en Ozbiliz, 1 van beiden zal volgend seizoen de beste worden, en ik denk ook niet dat we hier iets aan moeten veranderen.

Sulejmani, Moet volgens seizoen vlammen en zal dit ook doen.

De Jong, de Boer ziet voor hem een belangrijke rol weggelegd bij het eerste, persoonlijk zie ik alleen de spitspositie voor hem als optie al moet hij daar nog heel veel leren.

========================================================================================

Als inderdaad Sightorson gekocht wordt, zal 1 van de spelers van boven dus afvallen, of Sightorson moet op de bank beginnen.

Wie zal dus de tweede spelers zijn die echt is om de selectie te versterken, nog niet eens de vraag wie is belangrijk, maar eerder voor welke positie?
Afcarius
 Afcarius - woensdag 11 mei 2011 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2011 - 18:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Stekelenburg hoeft inderdaad niet vervangen te worden, en als tweede keeper graag kijken in de A1 of die verhuurde? keeper van Go ahead terughalen.

V/d Wiel, als hij weggaat moet hier naar mijn mening een directe vervanger komen, ik had verwacht dat dit Silva zou zijn met daarachter Toivomaki, maar Toivomaki schijnt het lastig te hebben in Nl en de Boer wil hem volgend jaar nog laten wennen, Silva ziet de Boer het niet in zitten, Anita moet nu lekker op het middenveld blijven staan. Dus mocht v/d Wiel vertrekken, dan moet daar een waardige directe vervanger voor worden gehaald.

Alderweireld, deze jongen is nog lang niet toe aan een vertrek, ook is hij niet de verdedigingsleider die wij zoeken, dat is nu namelijk Vertonghen.

Vertonghen, ook hier een grote kans dat hij vertrekt, al denk ik dat hij daar nog niet aan toe is, toch is hij de leider van dit elftal, en als hij vertrekt, moet er een echte leider worden aangetrokken aangezien ik niet zou inzien wie dat anders zou moeten zijn.

Boilesen en Blind, deze twee gasten zullen ons komend seizoen voorzien van een goede linksback.

Eriksen, gaat zeker weten niet weg, en hij zal volgend jaar extreem belangrijk moeten zijn ondanks zijn jonge leeftijd.

Ebecilio en Ozbiliz, 1 van beiden zal volgend seizoen de beste worden, en ik denk ook niet dat we hier iets aan moeten veranderen.

De Jong, de Boer ziet voor hem een belangrijke rol weggelegd bij het eerste, persoonlijk zie ik alleen de spitspositie voor hem als optie al moet hij daar nog heel veel leren.

Als inderdaad Sightorson gekocht wordt, zal 1 van de spelers van boven dus afvallen, of Sightorson moet op de bank beginnen.

Wie zal dus de tweede spelers zijn die echt is om de selectie te versterken, nog niet eens de vraag wie is belangrijk, maar eerder voor welke positie?
mooi en duidelijk stukje, ik kan me er wel in vinden. Ik ben benieuwd op welke positie ze de selectie gaan verbeteren, ik hoop dat het ook verbeteren wordt en niet zoals jol's aankopen in het tweede of op de bank gaan zitten. Het elftal wat er nu staat is nogsteeds grotendeels van marco van basten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 mei 2011 door Afcarius --
Rogier
 Rogier - woensdag 11 mei 2011 - 18:59   quote  deeplink  
Mathijsen voor Vertonghen.

@Afcarius

Net zoals het NL elftal. Van Basten werd belachelijk gemaakt, maar is in mijn ogen veel beter dan dat er gedacht wordt. Hij heeft alleen zijn nek uitgestoken voor andere NL talenten die niet bij de grote clubs speelden om die te laten weten dat als ze goed spelen ze een kans verdienen. dat achtervolgt hem nog steeds !

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 mei 2011 door Rogier --
remco k
 remco k - woensdag 11 mei 2011 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2011 - 18:55 schreef Afcarius het volgende:

[..]

mooi en duidelijk stukje, ik kan me er wel in vinden. Ik ben benieuwd op welke positie ze de selectie gaan verbeteren, ik hoop dat het ook verbeteren wordt en niet zoals jol's aankopen in het tweede of op de bank gaan zitten. Het elftal wat er nu staat is nogsteeds grotendeels van marco van basten.
Ik wou er maar niet meer over beginnen, maar heeft van Basten het nu echt zo slecht gedaan?

Hij was de eerste die over Eriksen sprak bij Ajax, Sulejmani blijkt toch wel een aardige voetballer te zijn, Vertongen rendeert het best op de plek waar hij hem heeft neergezet, Steek is 100 keer beter geworden door de keuze van Marco voor Vermeer, v/d Wiel onder van Basten gedubuteerd en op rechts gezet terwijl veel mensen hem een centrale verdediger vonden.
En zelfs mensen vragen nu ineend weer om Cvitanich.... Suarez werd pas echt goed onder van Basten bij de blessures van Huntelaar, Cvitanich, Sulejmani en Aissati.
Afcarius
 Afcarius - woensdag 11 mei 2011 - 19:19   quote  deeplink  
ik denk dat we het er wel over eens zijn dan V Basten //////// HELD!
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 11 mei 2011 - 19:34   quote  deeplink  
quote:

[..]

Heb je een bron voor Toivomaki, dat hij het moeilijk heeft?
Ben ff aan het zoeken ernaar..
remco k
 remco k - woensdag 11 mei 2011 - 23:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2011 - 19:34 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Heb je een bron voor Toivomaki, dat hij het moeilijk heeft?
Ben ff aan het zoeken ernaar..
Algemeen beeld bij de mensen die daar iets van te vinden hebben bij Ajax, langs de lijn daar wordt weleens iets opgepikt, daar is niet iets over in de pers verschenen.... Voor hetzelfde geldt staat hij er wel komend seizoen, hij is er per slot van rekening pas een half jaar..... Misschien trouwens dat van Rhijnen al wat verder is, al schat ik die ook nog niet ver genoeg voor een basisplaats komend seizoen..
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 12 mei 2011 - 07:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2011 - 23:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Algemeen beeld bij de mensen die daar iets van te vinden hebben bij Ajax, langs de lijn daar wordt weleens iets opgepikt, daar is niet iets over in de pers verschenen.... Voor hetzelfde geldt staat hij er wel komend seizoen, hij is er per slot van rekening pas een half jaar..... Misschien trouwens dat van Rhijnen al wat verder is, al schat ik die ook nog niet ver genoeg voor een basisplaats komend seizoen..
Ok, thanks..
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 12 mei 2011 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2011 - 19:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik wou er maar niet meer over beginnen, maar heeft van Basten het nu echt zo slecht gedaan?

Hij was de eerste die over Eriksen sprak bij Ajax, Sulejmani blijkt toch wel een aardige voetballer te zijn, Vertongen rendeert het best op de plek waar hij hem heeft neergezet, Steek is 100 keer beter geworden door de keuze van Marco voor Vermeer, v/d Wiel onder van Basten gedubuteerd en op rechts gezet terwijl veel mensen hem een centrale verdediger vonden.
En zelfs mensen vragen nu ineend weer om Cvitanich.... Suarez werd pas echt goed onder van Basten bij de blessures van Huntelaar, Cvitanich, Sulejmani en Aissati.
Ik weet niet wie Van Basten slecht vond, maar ik vond hem echt een van de beste trainers. Zeker op individueel gebied kan hij spelers veel beter maken (zie Suarez), alleen wat minder op psychologish gebied. Van Basten is volgens mij iemand die heel goed met Wereldsterren kan omgaan en hun ego, maar hij is geen vader figuur voor de jonkies. Communicatie is niet zijn sterkste punt en daardoor komt er onrust vooral bij de jonge jongens.

Ander punt is Technisch/Economisch beleid. Van Basten blijkt een van de beste trainingen te geven van alle trainers (bron. Davids) Alleen Economisch is hij niet slim bezig geweest. Hierin was hij gewoon te onervaren en heeft grote fouten gemaakt, waardoor er ruim 30m is weggegooid. Suljemani is goed, maar 18m was hij niet waard na een half seizoen Heerenveen en Ajax had hem nooit voor dat bedrag mogen kopen. Ik weet nog dat ik hoopte dat de transfer niet door zou gaan. Als Suljemani zo doorgaat, dan krijgen we dat geld gelukkig wel weer terug.

Eens over hoe goed Steek is geworden en belangrijke factor, Vermeer heeft daardoor weer ervaring gekregen en heeft dankzij die periode bijgetekend!!!
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 12 mei 2011 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2011 - 19:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen om Cvitanich vragen, omdat Ajax geen andere spits heeft en hij wel de enige echte spits is.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 12 mei 2011 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2011 - 18:59 schreef Rogier het volgende:
Mathijsen voor Vertonghen.

@Afcarius

Net zoals het NL elftal. Van Basten werd belachelijk gemaakt, maar is in mijn ogen veel beter dan dat er gedacht wordt. Hij heeft alleen zijn nek uitgestoken voor andere NL talenten die niet bij de grote clubs speelden om die te laten weten dat als ze goed spelen ze een kans verdienen. dat achtervolgt hem nog steeds !
Grappig, want nu zie je ook Van Marwijk dit doen. Hij haalt er ook jongens bij die niet bij top ploegen spelen. Ik denk dat dit juist heel goed was wat van Basten deed. Zie niet in waarom dit hem zou achtervolgen..
flithje
 flithje - donderdag 12 mei 2011 - 11:05   quote  deeplink  
Eventjes voor de duidelijkheid.
ik hoopte eigenlijk op meer versterkingen dan 1 a 2
want we hebben er genoeg zien gaan, Suarez Emanuelsen + dan de hele grote kans op die 3. Ik hoop dat ze wat geld aan de kant leggen en echt goede spelers gaan halen.
Pietje
 Pietje - donderdag 12 mei 2011 - 11:26   quote  deeplink  
quote:

[..]

Een uitstekende analyse, Remco!
remco k
 remco k - donderdag 12 mei 2011 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 10:52 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik weet niet wie Van Basten slecht vond, maar ik vond hem echt een van de beste trainers. Zeker op individueel gebied kan hij spelers veel beter maken (zie Suarez), alleen wat minder op psychologish gebied. Van Basten is volgens mij iemand die heel goed met Wereldsterren kan omgaan en hun ego, maar hij is geen vader figuur voor de jonkies. Communicatie is niet zijn sterkste punt en daardoor komt er onrust vooral bij de jonge jongens.

Ander punt is Technisch/Economisch beleid. Van Basten blijkt een van de beste trainingen te geven van alle trainers (bron. Davids) Alleen Economisch is hij niet slim bezig geweest. Hierin was hij gewoon te onervaren en heeft grote fouten gemaakt, waardoor er ruim 30m is weggegooid. Suljemani is goed, maar 18m was hij niet waard na een half seizoen Heerenveen en Ajax had hem nooit voor dat bedrag mogen kopen. Ik weet nog dat ik hoopte dat de transfer niet door zou gaan. Als Suljemani zo doorgaat, dan krijgen we dat geld gelukkig wel weer terug.

Eens over hoe goed Steek is geworden en belangrijke factor, Vermeer heeft daardoor weer ervaring gekregen en heeft dankzij die periode bijgetekend!!!
Ik snap nog steeds niet dat van Basten wordt aangekeken op zijn aankoopbeleid, hij heeft namelijk niet eens bij de onderhandelingen aan tafel gezeten.

Iedere trainer wil zoveel mogelijk spelers halen, en het liefst ieder seizoen weer, van BAsten heeft een lijst met spelers aangeleverd die hij destijds aan de selectie toe wou voegen, en hij heeft daar geen enkel weerwoord op gehad, dat men 18 miljoen voor Sulejmani heeft betaald is niet zijn schuld.
Het is wel zijn schuld, dat een Sno, Wielaert(waar iedereen destijds heeeeeel erg blij mee was) en een Aissati zijn gekocht.
Pietje
 Pietje - donderdag 12 mei 2011 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 10:52 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Laat ik vooropstellen, dat ik Marco van Basten hoog heb zitten als voetballer van destijds. Zijn acties en doelpunten waren een waar genot om naar te kijken. Daarnaast is en blijft hij voor mij een oer-Ajacied. Maar om te stellen dat hij een van de beste trainers van Ajax is geweest wil en kan ik niet beamen, sterker, ik vond hem vooral tactisch en analytisch behoorlijk onbenullig. Zijn dispuut (ruzie) met Johan Cruijff vond ik eerlijk gezegd ook niet in zijn voordeel spreken. Daarnaast geloof ik niet, dat hij als leider zo nu en dan - indien dat gewenst was - bereid was om met zijn vuist op tafel te slaan en op zijn strepen ging staan. Hij, en niemand anders, was de technische baas! Ik was er echter niet bij in de kleedkamers, dus kan ik daar niet echt over oordelen; het is meer een gevoel, omdat het gerucht hardnekkig gaat, dat hij had ingevoerd, dat spelers die straf verdienden, een mop moesten vertellen en pleine publique... Nou, geloof me, daar zullen die dikbetaalde jongens niet echt wakker van hebben gelegen. Verder, maar dat schreef jij ook al, vond ik hem verbaal niet bijster goed en kroop hij nadrukkelijk in het defensief, wanneer hij kritiek te verwerken kreeg.
remco k
 remco k - donderdag 12 mei 2011 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 10:54 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen om Cvitanich vragen, omdat Ajax geen andere spits heeft en hij wel de enige echte spits is.
Ze vragen er nu om, omdat hij het een keertje goed gedaan heeft.
Boilesen
 Boilesen - donderdag 12 mei 2011 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 12:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik snap nog steeds niet dat van Basten wordt aangekeken op zijn aankoopbeleid, hij heeft namelijk niet eens bij de onderhandelingen aan tafel gezeten.

Iedere trainer wil zoveel mogelijk spelers halen, en het liefst ieder seizoen weer, van BAsten heeft een lijst met spelers aangeleverd die hij destijds aan de selectie toe wou voegen, en hij heeft daar geen enkel weerwoord op gehad, dat men 18 miljoen voor Sulejmani heeft betaald is niet zijn schuld.
Het is wel zijn schuld, dat een Sno, Wielaert(waar iedereen destijds heeeeeel erg blij mee was) en een Aissati zijn gekocht.
hij wordt niet alleen aangekeken op zijn aankoopbeleid vanwege de hoge uitgaven (waar hij idd niets aan kan doen) maar vooral om de meeste van zijn aankopen uiteindelijk niets of nauwelijks iets hebben toegevoegd.
Het is een grove fout geweest om de trainer tevens soort technisch directeur te maken. Onder Jol hebben we ook gezien waartoe dit leidt.
remco k
 remco k - donderdag 12 mei 2011 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 11:05 schreef flithje het volgende:
Eventjes voor de duidelijkheid.
ik hoopte eigenlijk op meer versterkingen dan 1 a 2
want we hebben er genoeg zien gaan, Suarez Emanuelsen + dan de hele grote kans op die 3. Ik hoop dat ze wat geld aan de kant leggen en echt goede spelers gaan halen.
Voor Suarez en Urby worden dus ook vervangers gehaald.. Maar zoals er staat worden er ook directe versterkingen gehaald mochten er andere basiskrachten vertrekken..
taart
 taart - donderdag 12 mei 2011 - 13:03   quote  deeplink  
voor elke nieuwe vertrekker komt ook weer een nieuwe, dat heeft vd boog al veel eerder toegezegd aan de boer
Boilesen
 Boilesen - donderdag 12 mei 2011 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 13:03 schreef taart het volgende:
voor elke nieuwe vertrekker komt ook weer een nieuwe, dat heeft vd boog al veel eerder toegezegd aan de boer
dat heb ik m eerder horen zeggen..
taart
 taart - donderdag 12 mei 2011 - 13:12   quote  deeplink  
je kan vd boog ook van te voren zwart maken! hij heeft het niet goed gedaan voor ajax maar hij krijgt over dit gegeven nog wel even het voordeel van de twijfel
Boilesen
 Boilesen - donderdag 12 mei 2011 - 13:14   quote  deeplink  
ja ik hoop t, geef alleen maar aan dat hij zich niet altijd aan zijn afspraak heeft gehouden.
taart
 taart - donderdag 12 mei 2011 - 13:16   quote  deeplink  
komt goed vd boog staat ook achter de boer dat geloof ik wel. Alleen hij roept steeds wat anders zodat hij zichzelf spaart. Maar ik denk dat hij niet durft om dit niet te doen als de boer dat wil
Boilesen
 Boilesen - donderdag 12 mei 2011 - 13:18   quote  deeplink  
hij trouwens toch weg na 1 juni (toch?), dus dit zal aan anderen overgelaten moeten worden
taart
 taart - donderdag 12 mei 2011 - 13:19   quote  deeplink  
nee hij kan dit doorschuiven dat betekent dat hij de ander(die na hem komt) verplicht om dit na te komen
joduh
 joduh - donderdag 12 mei 2011 - 15:43   quote  deeplink  
quote:

[..]

ok duidelijk man...en is dit een kampioenselftal?
remco k
 remco k - donderdag 12 mei 2011 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 15:43 schreef joduh het volgende:

[..]

ok duidelijk man...en is dit een kampioenselftal?
Ik weet niet wie die 2 aankopen zullen zijn man, maar als dat goed wordt ingekocht, en als er waardige versterkingen worden gehaald voor eventueel vertrekkende spelers, dan doen we in ieder geval weer mee man....
Weet je waar ik nou nog meer naar snak dan enkel die derde ster??? dat is gewoon weer zoals het hoort 2 rondes voor het einde van de competitie 9 punten los zijn, en dat een hele competitie lang..
joduh
 joduh - donderdag 12 mei 2011 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 19:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik weet niet wie die 2 aankopen zullen zijn man, maar als dat goed wordt ingekocht, en als er waardige versterkingen worden gehaald voor eventueel vertrekkende spelers, dan doen we in ieder geval weer mee man....
Weet je waar ik nou nog meer naar snak dan enkel die derde ster??? dat is gewoon weer zoals het hoort 2 rondes voor het einde van de competitie 9 punten los zijn, en dat een hele competitie lang..
yep,ik denk ook dat ze het sleutelfiguur kopen moeten man....want zolang er geen leider is blijft het aanknooien.......maar die gassies zijn ook niet voor het oprapen man...of ze zullen diep in debuidel moeten...maar ik zou niet weten wie.......
hahah en die 9 punten los????????daar geloof ik geen sikkepit mer van dat dat nog gat gebeuren man..maar zou wel weer eens moeten eigenlijk...
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 13 mei 2011 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 12:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik weet niet of hij wel of niet aan de onderhandelingstafel heeft gezeten, ik weet ook niet wie er toen TD was, ik weet wel dat hij heeft gezegd dat het geld op het veld moet staan en niet op de bank. Hij had het alleenrecht gehad destijds en bijan onbeperkt budget gekregen en daar gaat het om en dat moet gewoon niet kunnen. Natuurlijk is hij daar niet alleen verantwoordlijk voor, maar hij is eindverantwoordelijke voor het 1ste elftal. Wie was er destijds dan TD dan?
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 13 mei 2011 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 12:52 schreef Pietje het volgende:

[..]

Laat ik vooropstellen, dat ik Marco van Basten hoog heb zitten als voetballer van destijds. Zijn acties en doelpunten waren een waar genot om naar te kijken. Daarnaast is en blijft hij voor mij een oer-Ajacied. Maar om te stellen dat hij een van de beste trainers van Ajax is geweest wil en kan ik niet beamen, sterker, ik vond hem vooral tactisch en analytisch behoorlijk onbenullig. Zijn dispuut (ruzie) met Johan Cruijff vond ik eerlijk gezegd ook niet in zijn voordeel spreken. Daarnaast geloof ik niet, dat hij als leider zo nu en dan - indien dat gewenst was - bereid was om met zijn vuist op tafel te slaan en op zijn strepen ging staan. Hij, en niemand anders, was de technische baas! Ik was er echter niet bij in de kleedkamers, dus kan ik daar niet echt over oordelen; het is meer een gevoel, omdat het gerucht hardnekkig gaat, dat hij had ingevoerd, dat spelers die straf verdienden, een mop moesten vertellen en pleine publique... Nou, geloof me, daar zullen die dikbetaalde jongens niet echt wakker van hebben gelegen. Verder, maar dat schreef jij ook al, vond ik hem verbaal niet bijster goed en kroop hij nadrukkelijk in het defensief, wanneer hij kritiek te verwerken kreeg.
Pietje, ik denk grotendeels hetzelfde, alleen heb ik wel gemerkt dat toen ik meerdere tegen hem voetbalde en hij met andere oude sterren in het veld stond bepaalde hoe men moest voetballen, zelfs de andere sterren waaronder Ruud Gullit luisterde naar hem. Een echte aanvoerder die weet hoe het spelletje gespeeld moet worden, verder weet ik niet of hij tactisch briljant was, dus als Coach kan ik hem niet beoordelen, maar heb daar wel mijn twijfels over. Als trainer denk ik dat hij een van de beste is. Ik denk dat hij een echte veld trainer is, Suarez heeft ook heel veel van hem geleerd zegt hij zelf.
Davids zat ooit naast me in het vliegtuig, toen hebben we gesproken over Ajax en over Dost, Mertens etc, want dat was toen een hot topic. Daarnaast vroeg ik ook hoe het nou zat tussen hem en Van Basten en kreeg ongeveer hetvolgende te horen. Volgens Davids gaf hij echt verschrikkelijk goede trainingen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 13 mei 2011 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 12:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Ze vragen er nu om, omdat hij het een keertje goed gedaan heeft.
Tja hij heeft het goed gedaan, maar het elftal was wel al 90 minuten aan het voetballen en hij stond er net in, dus dan lijkt je al snel iets beter. Duidelijk was wel dat die bewegelijke spits een probleem vormde voor de Twente verdediging, dus ik zou hem ook wel eens willen zien in de spits. Ik vrees dat het gewoon weer hetzelfde elftal wordt als in de beker.
AFCA-JK
 AFCA-JK - vrijdag 13 mei 2011 - 11:53   quote  deeplink  
ik vind dat Ajax een speler als Ruudje Vormer moet halen, deze jongen is nog jong en niet voor niks eerste in het VI klassement en beschikt over een geweldige pass.

Verder hoop ik ook op Sigthorson..
Pietje
 Pietje - vrijdag 13 mei 2011 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 mei 2011 - 11:31 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Pietje, ik denk grotendeels hetzelfde, alleen heb ik wel gemerkt dat toen ik meerdere tegen hem voetbalde en hij met andere oude sterren in het veld stond bepaalde hoe men moest voetballen, zelfs de andere sterren waaronder Ruud Gullit luisterde naar hem. Een echte aanvoerder die weet hoe het spelletje gespeeld moet worden, verder weet ik niet of hij tactisch briljant was, dus als Coach kan ik hem niet beoordelen, maar heb daar wel mijn twijfels over. Als trainer denk ik dat hij een van de beste is. Ik denk dat hij een echte veld trainer is, Suarez heeft ook heel veel van hem geleerd zegt hij zelf.
Davids zat ooit naast me in het vliegtuig, toen hebben we gesproken over Ajax en over Dost, Mertens etc, want dat was toen een hot topic. Daarnaast vroeg ik ook hoe het nou zat tussen hem en Van Basten en kreeg ongeveer hetvolgende te horen. Volgens Davids gaf hij echt verschrikkelijk goede trainingen.
Dat is heel goed mogelijk Awly (ik kort je nickname maar af, die is zo lang ;-)) Ik ben zeker geen insider, omdat ik nooit in de kleedkamer ben geweest. Het was puur een analyse van mijn gedachte als outsider naar aanleiding van de prestaties van Ajax, van beoordelingen van de persconferenties van Marco van Basten en de informatie die via de pers tot mij kwam. (Zoals het moeten vertellen van een mop, daar waar spelers flink op hun sodemieter hadden moeten krijgen) ;-)
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 13 mei 2011 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 mei 2011 - 14:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is heel goed mogelijk Awly (ik kort je nickname maar af, die is zo lang ;-)) Ik ben zeker geen insider, omdat ik nooit in de kleedkamer ben geweest. Het was puur een analyse van mijn gedachte als outsider naar aanleiding van de prestaties van Ajax, van beoordelingen van de persconferenties van Marco van Basten en de informatie die via de pers tot mij kwam. (Zoals het moeten vertellen van een mop, daar waar spelers flink op hun sodemieter hadden moeten krijgen) ;-)
Ja ik ben ook nooit in de kleedkamer geweest en geen van de spelers ken ik persoonlijk. Het is gewoon heel lastig om het te oordelen van buitenaf, maar vanaf de buitenkant ben ik het helemaal met je eens. Ik denk dat velen dit beeld hadden gekregen. Spelers zijn net kleine kinderen en daar moet je gewoon heel duidelijk tegen zijn. Persoonlijk denk ik dat Frank de Boer een stuk beter is als coach.
Pietje
 Pietje - vrijdag 13 mei 2011 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 mei 2011 - 15:04 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ja ik ben ook nooit in de kleedkamer geweest en geen van de spelers ken ik persoonlijk. Het is gewoon heel lastig om het te oordelen van buitenaf, maar vanaf de buitenkant ben ik het helemaal met je eens. Ik denk dat velen dit beeld hadden gekregen. Spelers zijn net kleine kinderen en daar moet je gewoon heel duidelijk tegen zijn. Persoonlijk denk ik dat Frank de Boer een stuk beter is als coach.
Zeker met je laatste opmerking ben ik het volstrekt eens! Frank kan bikkelhard zijn als de situatie daar om vraagt. Dat zag je hoe hij omging met Mounir El Hamdaoui.
Ach, en verder, Marco van Basten is een gepasseerd station wat betreft zijn trainerschap bij Ajax. Verder denk ik dat hij altijd welkom moet zijn bij Ajax, want hij is en blijft een oer-Ajacied.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 13 mei 2011 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 mei 2011 - 15:14 schreef Pietje het volgende:

[..]

Zeker met je laatste opmerking ben ik het volstrekt eens! Frank kan bikkelhard zijn als de situatie daar om vraagt. Dat zag je hoe hij omging met Mounir El Hamdaoui.
Ach, en verder, Marco van Basten is een gepasseerd station wat betreft zijn trainerschap bij Ajax. Verder denk ik dat hij altijd welkom moet zijn bij Ajax, want hij is en blijft een oer-Ajacied.
Ja idd, Frankie////HELD!!!! Van Basten mag altijd blijven komen en adviezen geven, hij mag van mij zelfs veldtrainer worden voor onze spitsen... haha
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 13 mei 2011 - 15:39   quote  deeplink  
Een elftal zonder ervaring blijft nooit een heel seizoen op een bepaald niveau spelen. Wij hebben een speler als Nigel de Jong nodig, ervaring, meedogenloos en kan een elftal op sleeptouw nemen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 mei 2011 door Ztjes --
nora
 nora - vrijdag 13 mei 2011 - 17:24   quote  deeplink  
Met 2 aankopen heb je niet genoeg ik zie in dit hele verhaal geen linkermiddenvelder en ook wordt nergens overgeschreven dat wij al 2 basisspelers zijn kwijrgeraakt en als 11 goede spelers op papier hebt wordt je geen kampioen want je kan geen heel seizoen spelen met de zelfde 11 spelers de bank maakt je kampioen ,die onmiddelijk weg moet is die deserteur El Hamd.en Sno en Lindgren en Atouba en wij moet een goed spits en een eerste keeper en sorry dat ik het zeg verMeer is een goed ballestopper maar beslist geen topkeeper te weinig rust en teweinig ballen klemvast en ook zoek ik een goede linker middenvelder ik zie in pranjic wel een versterking en voor vertongen zie ik graag die laatste man van Groningen sterk in de lucht en fysiek sterk en opbouwend sterk en opbouwend vind ik Matijssen de zwakste van de nederlandseachterhoede dus niet geschikt voor Ajax.
Met een voorhoede van Sitghorson Boerigther en Ebicilio/Sulejmanie doe je mee ,maar met een middenveld van de Zeeuw(prima) Eriksen (top)enoh(redelijk)de Jong (benedenpeil)en Anita een zesje .dit middenveld mist nog een sterke man ik den kzelf pranjic.De achterhoede met v/d Wiel ? Aldeweireld /vertongen(Cranquist)Boilessen/Blind kan ik mee leven ,Padt terug halen van Go ahead en verhoef weg en de een topkeeper er bij ??
janmijzen
 janmijzen - vrijdag 13 mei 2011 - 17:34   quote  deeplink  
Ik verwacht volgend seizoen ook wat meer van Lodeiro te zien,wat denken jullie wordt dat wat?
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 13 mei 2011 - 17:34   quote  deeplink  
Nora,
Helemaal mee eens, Respect
Pietje
 Pietje - vrijdag 13 mei 2011 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 mei 2011 - 17:34 schreef janmijzen het volgende:
Ik verwacht volgend seizoen ook wat meer van Lodeiro te zien,wat denken jullie wordt dat wat?
Ik ben vol vertrouwen wat betreft Lodeiro. Die jongen is nog erg jong en heeft bovendien erg veel pech gehad!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax : "We hebben 2 aankopen nodig"

0.0087950