BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: 4-4-2 ipv 4-4-3

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
suijkerman
 suijkerman - donderdag 12 mei 2011 - 19:33   quote  deeplink  
Moet Feyenoord niet gewoon afstappen van het 4-4-3 en overgaan naar 4-4-2? Ik weet dat het niet des Nederlands is, maar in het voetbal van vandaag de dag ontkom je er niet aan. De ruimtes op het middenveld worden te groot en aangezien wij Inesta en Xavi niet in huis hebben, wordt je middenveld elke keer overlopen als er iemand op dat middenveld loopt die zijn dag niet heeft. (zoals bijna elke verloren wedstrijd dit seizoen)

Als je met 2 spitsen speelt (Fernandes en Dost?) en een goede 10 erachter, heb je mijns inziens meer bewegelijkheid dan nu. Een speler als Ryo zal ook beter gaan renderen vanaf de linkshalf positie, omdat hij dan altijd een actie naar voren zal willen maken, en met zijn snelheid dan pas echt gevaarlijk wordt, omdat er dan veel meer ruimte tussen de laatste linie en de goal ontstaat
finsend
 finsend - donderdag 12 mei 2011 - 19:35   quote  deeplink  
Ik denk dat dit een eindeloze discussie is.

Voor zowel 4-4-2 als 4-3-3 valt veel te zeggen.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 12 mei 2011 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 19:33 schreef suijkerman het volgende:
Moet Feyenoord niet gewoon afstappen van het 4-4-3 en overgaan naar 4-4-2? Ik weet dat het niet des Nederlands is, maar in het voetbal van vandaag de dag ontkom je er niet aan. De ruimtes op het middenveld worden te groot en aangezien wij Inesta en Xavi niet in huis hebben, wordt je middenveld elke keer overlopen als er iemand op dat middenveld loopt die zijn dag niet heeft. (zoals bijna elke verloren wedstrijd dit seizoen)

Als je met 2 spitsen speelt (Fernandes en Dost?) en een goede 10 erachter, heb je mijns inziens meer bewegelijkheid dan nu. Een speler als Ryo zal ook beter gaan renderen vanaf de linkshalf positie, omdat hij dan altijd een actie naar voren zal willen maken, en met zijn snelheid dan pas echt gevaarlijk wordt, omdat er dan veel meer ruimte tussen de laatste linie en de goal ontstaat
De beste wedstrijden dit seizoen speelden we met 2 vleugelspelers.
suijkerman
 suijkerman - donderdag 12 mei 2011 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 19:35 schreef finsend het volgende:
Ik denk dat dit een eindeloze discussie is.

Voor zowel 4-4-2 als 4-3-3 valt veel te zeggen.
tuurlijk, maar zoals ik al zij, de beste op de wereld spelen niet bij ons. Als je nu achter komt kan je nog een pinchitter tussen de 2 spitsen zetten in ruil voor die extra middenvelder. Als je met 4-3-3 achterkomt en je wil forceren wordt het al snel een verdediger voor een spits. Voor de spits is het dan moelijker om een plek voorin te vinden.
suijkerman
 suijkerman - donderdag 12 mei 2011 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 19:37 schreef hotjumper het volgende:

[..]

De beste wedstrijden dit seizoen speelden we met 2 vleugelspelers.
Heb je helemaal gelijk in, alleen speelden we niet veel echt goede wedstrijden dit seizoen. Als alles loopt is er niks mooiers dan 4-3-3
FEY-Esm
 FEY-Esm - donderdag 12 mei 2011 - 19:40   quote  deeplink  
3-5-2?
finsend
 finsend - donderdag 12 mei 2011 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 19:38 schreef suijkerman het volgende:

[..]

tuurlijk, maar zoals ik al zij, de beste op de wereld spelen niet bij ons. Als je nu achter komt kan je nog een pinchitter tussen de 2 spitsen zetten in ruil voor die extra middenvelder. Als je met 4-3-3 achterkomt en je wil forceren wordt het al snel een verdediger voor een spits. Voor de spits is het dan moelijker om een plek voorin te vinden.
Dan kan je ook weer zeggen dat je bij een 0-0 met 4-4-2 minder aanvallend speelt en dus minder kans op doelpunten hebt, zo blijf je toch bezig?

Mijn mening is 4-3-3 gewoon met snelle buitenspelers & een nummer 10. Daarachter 2 controleurs en 4 verdedigers. In verdedigend opzicht moet er gewoon collectief verdedigd worden.
suijkerman
 suijkerman - donderdag 12 mei 2011 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 19:40 schreef finsend het volgende:

[..]

Dan kan je ook weer zeggen dat je bij een 0-0 met 4-4-2 minder aanvallend speelt en dus minder kans op doelpunten hebt, zo blijf je toch bezig?

Mijn mening is 4-3-3 gewoon met snelle buitenspelers & een nummer 10. Daarachter 2 controleurs en 4 verdedigers. In verdedigend opzicht moet er gewoon collectief verdedigd worden.
ben ik ook echt wel met je eens, maar bij 4-4-2 speel je toch met een nummer 10 die veel dieper kan spelen en een mogelijkheid voor een 2e middenvelder om aan te sluiten, zonder altijd achterom te moeten kijken welk gat hij op het middenveld acterlaat
hotjumper
 hotjumper - donderdag 12 mei 2011 - 19:45   quote  deeplink  
Je moet ook gewoon met echte backs spelen. Die alleen opkomen als het kan...
finsend
 finsend - donderdag 12 mei 2011 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 19:44 schreef suijkerman het volgende:

[..]

ben ik ook echt wel met je eens, maar bij 4-4-2 speel je toch met een nummer 10 die veel dieper kan spelen en een mogelijkheid voor een 2e middenvelder om aan te sluiten, zonder altijd achterom te moeten kijken welk gat hij op het middenveld acterlaat
Komen we weer terug bij wat ik al zei, er valt voor beide veel te zeggen ;)
(bij 4-4-2 zou wijnaldum overigens beter tot z´n recht komen als '10' denk ik)
finsend
 finsend - donderdag 12 mei 2011 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 19:45 schreef hotjumper het volgende:
Je moet ook gewoon met echte backs spelen. Die alleen opkomen als het kan...
Fernandez en Schenkeveld?
hotjumper
 hotjumper - donderdag 12 mei 2011 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 19:50 schreef finsend het volgende:

[..]

Fernandez en Schenkeveld?
Ik hoop het. Kan Schenkeveld op links?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 mei 2011 door hotjumper --
fr 4-ever
 fr 4-ever - donderdag 12 mei 2011 - 19:58   quote  deeplink  
4-4-3 mag niet
Crisismanager
 Crisismanager - donderdag 12 mei 2011 - 20:36   quote  deeplink  
Lekker belangrijk... waarom ineens alles omgooien, zal het echt niet beter van worden hoor. Feyenoord heeft ook geen geschikte spelers voor een 4-4-2, want dan heb je tenminste 3 echte spitsen nodig. Fernandez en Cisse lijken mij beter als vleugelspeler of als counterspits. Alleen Tomasson zou geschikt zijn in dat systeem denk ik...
suijkerman
 suijkerman - donderdag 12 mei 2011 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 20:36 schreef Crisismanager het volgende:
Lekker belangrijk... waarom ineens alles omgooien, zal het echt niet beter van worden hoor. Feyenoord heeft ook geen geschikte spelers voor een 4-4-2, want dan heb je tenminste 3 echte spitsen nodig. Fernandez en Cisse lijken mij beter als vleugelspeler of als counterspits. Alleen Tomasson zou geschikt zijn in dat systeem denk ik...
waarom alles omgooien? Omdat het dit jaar ook voor geen meter is gegaan en omdat je bij balverlies zo de ruimtes makkelijker klein kan maken. Cisse en Fernandez niet geschikt voor 4-4-2. En bij Roda en Excelsior dan?
Stylzz
 Stylzz - donderdag 12 mei 2011 - 21:48   quote  deeplink  
Feyenoord speelt geen 4-3-3.

2 controlerende middenvelders. 1 aanvallende middenvelders en 2 vleugels die ook mee moeten verdedigen. Ze spelen namelijk 4-2-3-1 in verdediging en 4-2-1-3 in aanval.

Maar goed details.
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - donderdag 12 mei 2011 - 22:04   quote  deeplink  
kan mij het verrotten, als we maar winnen
hotjumper
 hotjumper - donderdag 12 mei 2011 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 21:48 schreef Stylzz het volgende:
Feyenoord speelt geen 4-3-3.

2 controlerende middenvelders. 1 aanvallende middenvelders en 2 vleugels die ook mee moeten verdedigen. Ze spelen namelijk 4-2-3-1 in verdediging en 4-2-1-3 in aanval.

Maar goed details.
Logisch dat die gasten er niks van snappen
suijkerman
 suijkerman - donderdag 12 mei 2011 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 23:28 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Logisch dat die gasten er niks van snappen
zo kan ik net zo goed de lotto ermee invullen. Kom op joh, we zijn tiende geindigd.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 13 mei 2011 - 07:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 23:28 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Logisch dat die gasten er niks van snappen
nee dat komt door PIT. Alleen hebben ze meestal de P in dus blijft daar bij.
G-child
 G-child - vrijdag 13 mei 2011 - 08:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 19:33 schreef suijkerman het volgende:
Moet Feyenoord niet gewoon afstappen van het 4-4-3 en overgaan naar 4-4-2? Ik weet dat het niet des Nederlands is, maar in het voetbal van vandaag de dag ontkom je er niet aan. De ruimtes op het middenveld worden te groot en aangezien wij Inesta en Xavi niet in huis hebben, wordt je middenveld elke keer overlopen als er iemand op dat middenveld loopt die zijn dag niet heeft. (zoals bijna elke verloren wedstrijd dit seizoen)

Als je met 2 spitsen speelt (Fernandes en Dost?) en een goede 10 erachter, heb je mijns inziens meer bewegelijkheid dan nu. Een speler als Ryo zal ook beter gaan renderen vanaf de linkshalf positie, omdat hij dan altijd een actie naar voren zal willen maken, en met zijn snelheid dan pas echt gevaarlijk wordt, omdat er dan veel meer ruimte tussen de laatste linie en de goal ontstaat
Aanvallend gedacht klinkt het mooi...
Je vergeet alleen dat een half positie als taak in 4-4-2 heeft dat hij eerst zijn verdedigende taken doet, vervolgens de 10 van aanvoer voorziet en dan pas aanvallend kan gaan denken. Ryo is niet een speler waar zo'n taakomschrijving bij past.
Daarnaast zou 4-4-3 wel een oplossing zijn, of de tegenstander daarmee akkoord gaat is alleen dan nog de vraag.
freduc
 freduc - vrijdag 13 mei 2011 - 10:26   quote  deeplink  
gewoon met 3 aanvallers spelen , hollandse school voetbal 4 3 3 of 3 4 3 spelen daar is nederland groot mee geworden , en daarbij we krijgen een aardige voorhoede waarmee je bij de top 3 moet kunnen komen , cisse - dost - fernandes , hier zit alles in; kracht , lengte en veel snelheid en scorend vermogen , blijft vlaar en fer ook nog en hale ze die schone van nec ipv wijnaldum (die vertrekt toch)dan draai je gewoon mee voor het kampioenschap
de flh
 de flh - vrijdag 13 mei 2011 - 12:55   quote  deeplink  
Onzin-discussie.

4-3-3 Als je vleugelspelers goed inzakken bij balverlies speel je eigenlijk 4-5-1
4-4-2 Als je vleugelspelers slecht inzakken bij balverlies speel je eigenlijk 4-2-4 en soms zelfs 4-1-5

Het is dus veel belangrijker dat er goed omgeschakelt wordt, dan welk systeem je speelt.
Ook elkaars positie overnemen is veel belangrijker, bijvoorbeeld bij opkomende backs.
En natuurlijk de passing in de opbouw.

Als dat soort dingen niet in orde zijn en dat is bij Feyenoord vaak het geval, dan maakt het niet uit wat voor systeem je speelt.
de kromme 73
 de kromme 73 - zaterdag 14 mei 2011 - 15:55   quote  deeplink  
mulder
d. Fernandez Vlaar de Vrij Martins Indi
Wijnaldum Fer Roorda Ryo(hadouir???)
G.Fernandez Dost
qwerto
 qwerto - zaterdag 14 mei 2011 - 16:20   quote  deeplink  
SERIEUS KAPPEN NOU!
deze discussie hebben we vorig seizoen al eindeloos gevoerd en dit is eigenlijk ook de reden dat ik niet zo veel zin meer heb in dit forum, met alle respect en nogmaals welkom nieuwe mensen maar het probleem is dat alle discusies van vorig jaar weer opnieuw moeten omdat er nieuwe mensen bij zijn, en daar zit ik eigenlijk niet meer zo op te wachten !
Suijltje
 Suijltje - zaterdag 14 mei 2011 - 16:34   quote  deeplink  
4-4-2 of 4-4-3?????????
Laat ze gvd maar gewoon gaan voetballen, daar zijn ze voor!
En in welke opstelling zal me worst wezen!
dennis
 dennis - zaterdag 14 mei 2011 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 mei 2011 - 10:26 schreef freduc het volgende:
gewoon met 3 aanvallers spelen , hollandse school voetbal 4 3 3 of 3 4 3 spelen daar is nederland groot mee geworden , en daarbij we krijgen een aardige voorhoede waarmee je bij de top 3 moet kunnen komen , cisse - dost - fernandes , hier zit alles in; kracht , lengte en veel snelheid en scorend vermogen , blijft vlaar en fer ook nog en hale ze die schone van nec ipv wijnaldum (die vertrekt toch)dan draai je gewoon mee voor het kampioenschap
of hadouir ipv wijnaldum
Els
 Els - zaterdag 14 mei 2011 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 19:33 schreef suijkerman het volgende:
Moet Feyenoord niet gewoon afstappen van het 4-4-3 en overgaan naar 4-4-2? Ik weet dat het niet des Nederlands is, maar in het voetbal van vandaag de dag ontkom je er niet aan. De ruimtes op het middenveld worden te groot en aangezien wij Inesta en Xavi niet in huis hebben, wordt je middenveld elke keer overlopen als er iemand op dat middenveld loopt die zijn dag niet heeft. (zoals bijna elke verloren wedstrijd dit seizoen)

Als je met 2 spitsen speelt (Fernandes en Dost?) en een goede 10 erachter, heb je mijns inziens meer bewegelijkheid dan nu. Een speler als Ryo zal ook beter gaan renderen vanaf de linkshalf positie, omdat hij dan altijd een actie naar voren zal willen maken, en met zijn snelheid dan pas echt gevaarlijk wordt, omdat er dan veel meer ruimte tussen de laatste linie en de goal ontstaat
Als je er mee wegkomt, zeker doen, dat 4-4-3
suijkerman
 suijkerman - zaterdag 14 mei 2011 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 mei 2011 - 16:20 schreef qwerto het volgende:
SERIEUS KAPPEN NOU!
deze discussie hebben we vorig seizoen al eindeloos gevoerd en dit is eigenlijk ook de reden dat ik niet zo veel zin meer heb in dit forum, met alle respect en nogmaals welkom nieuwe mensen maar het probleem is dat alle discusies van vorig jaar weer opnieuw moeten omdat er nieuwe mensen bij zijn, en daar zit ik eigenlijk niet meer zo op te wachten !
Sorry, ik kan niet weten wat er vorig seizoen allemaal voorbij is gekomen.
The Q
 The Q - zaterdag 14 mei 2011 - 17:48   quote  deeplink  
Als je ooit weer Europees voetbal haalt kun je beter 4-3-3 spelen dat is de Hollandse school

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: 4-4-2 ipv 4-4-3









0.0072879