BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Dick van Well ;Brevet van onvermogen!!!!

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 12 mei 2011 - 21:49   quote  deeplink  
Dick van Well is sinds het seizoen 2007-08 President Commissaris van Feyenoord en in die hoedanigheid verantwoordelijk voor het sedert dat moment gevoerde beleid. Dick van Well werd gevraagd voor deze positie door -en nam het stokje over van- Gerard Kerkum, die hij op dat moment reeds 26 jaar kende. In het NRC sprak Dick van Well op 22 december 2006 onder meer de volgende woorden: Ik vind het fijn dat Gerard me inwerkt. Samen gaan we de rust herstellen.

Inmiddels zijn er bijna vier seizoenen verstreken, maar is de rust nog immer in zijn geheel niet hersteld. Dit vanwege het feit dat Feyenoord op zowel financieel als organisatorisch terrein ver is afgegleden onder de eindverantwoording van de heer Van Well.

Onno Jacobs, reeds sinds 2005 in dienst, mocht onder eindverantwoording van Van Well onverantwoorde (financiële) risicos nemen. Idem voor Peter Bosz, vanaf het seizoen 2006-07 tot en met 14 januari 2009 technisch directeur (of manager?) bij Feyenoord.

Dick van Well is verantwoordelijk voor het verval van Feyenoord sinds zijn aanstelling. Al die jaren heeft hij zich ook niet tot nauwelijks laten horen. In de eerste maanden van 2011 deed hij dit wel tot twee keer toe, beide keren mogen als niet sterk betiteld worden.

Brevet van onvermogen

Op 21 januari 2011 reageert Dick van Well via het Algemeen Dagblad op de onrust die is ontstaan door de persconferentie van Leo Beenhakker d.d. 18 januari 2011. In het interview met het AD tracht Van Well zijn straatje schoon te vegen, maar wordt duidelijk dat hij wederom te laat heeft gehandeld, nog steeds achter de feiten aan loopt en nog immer niet daadkrachtig op kan treden. Kortom: Van Well spelt nota bene zichzelf een brevet van onvermogen op.

Saillant detail: drie dagen na de publicatie van onderstaand interview werd Leo Beenhakker door Feyenoord op non-actief gesteld, ondanks de tegen het AD uitgesproken verwachting dat de directie van de club in goede harmonie de eindstreep van het huidige seizoen gaat halen en Van Well er kort op zal zitten de komende tijd.

Dit verdient geen schoonheidsprijs

Dick van Well, president-commissaris van de Raad van Commissarissen van Feyenoord, denkt dat de directie van de club in goede harmonie de eindstreep van het huidige seizoen gaat halen. De Rotterdammer zegt er kort op te zullen zitten. Korte pijn is beter dan lange pijn.

Na even nadenken, komt het hoge woord er uit. Dick van Well zou, als hij alle gebeurtenissen van de afgelopen dagen nog eens de revue laat passeren, het toch anders hebben aangepakt. De president-commissaris van de Raad van Commissarissen van Feyenoord had, achteraf gezien, al eerder met Leo Beenhakker moeten praten.

Voor het vertrek naar Oman hadden wij met Beenhakker aan tafel moeten gaan zitten, zegt hij. Maar het overlijden van Coen Moulijn en alles wat daarbij kwam kijken, zorgde ervoor dat het niet is gebeurd. We vonden het op dat moment niet gepast. Toch hadden wij die kans moeten benutten, met de wetenschap die ik nu heb.

In het zonovergoten sultanaat werd het Beenhakker pijnlijk duidelijk dat zijn aflopende verbintenis niet zou worden verlengd. In de wandelgangen circuleerde al langer: Don Leo zou te negatief zijn en zeven miljoen hebben uitgegeven aan spelers die niet slaagden. De meegereisde journalisten berichtten al langer over de naderende breuk, tot irritatie van de technische directeur.

Het contract van Beenhakker verlengen was een optie, maar duidelijk niet optie nummer één, stelt Van Well. Dat wist Leo niet voor het vertrek naar Oman. Daar zat hij in hetzelfde hotel als algemeen directeur Eric Gudde, die dat wel wist. Daar is in een gesprek tussen die twee aan de orde gekomen dat de club op zoek wil naar iemand anders. De enorme stappen die de Vrienden van Feyenoord hebben gemaakt op financieel gebied brengen ons in een andere situatie. Leo Beenhakker heeft de club en trainer Mario Been keurig uit de wind gehouden, maar er breekt een andere fase aan. En daar zoeken wij een nieuw en jonger iemand bij. Een gezicht dat de hele rit van het vijfjarenplan met ons wil uitzitten.

Van Well reisde maandag vanuit Oostenrijk terug naar Rotterdam en begreep toen dat er storm op til was in De Kuip. Eric Gudde belde met de mededeling dat Leo Beenhakker de eer aan zichzelf ging houden, zegt Van Well. Vervolgens volgde dinsdag die persconferentie van Beenhakker en daar heb ik bepaalde gevoelens bij. Dat had natuurlijk ook anders gekund. Beenhakker veegde in een emotioneel en vlammend betoog de vloer aan met zijn mededirectieleden Eric Gudde, Onno Jacobs en Mark Koevermans. Hij zou als argument om niet met hem verder te gaan slechts gehoord hebben dat hij al 68 jaar is. Respectloos vond Beenhakker. Die mening wordt niet gedeeld door Van Well. De onzorgvuldigheid waarvan hij de leiding beticht, die herken ik niet, zegt hij. Ik snap de commotie totaal niet. Beenhakker had een contract voor twee jaar en dat is niet verlengd. Ik had juist commotie verwacht als wij hem voor vijf extra seizoenen hadden vastgelegd. Iedereen kent de geboortedatum van Beenhakker. De emotie van Mario Been is overigens niet onlogisch.

Dat Beenhakker, fanatiek gesteund door Been, geen blad voor de mond nam, was opvallend. Van Well gaat daar met alle betrokkenen nog eens over praten. Ik zal er kort op zitten de komende tijd. Ik wil weten of er op directieniveau afspraken worden gemaakt die nagekomen kunnen worden. Het moet allemaal wel werkbaar zijn. Ik sta daar positief in, maar het hangt af van Leo Beenhakker, Eric Gudde en Mario Been. Die moeten aangeven of het zo verder kan. En anders? Dan is mijn mening korte pijn is beter dan lange pijn. Maar in eerste instantie geloof ik in een goede afloop.

De kansloze 2-0 nederlaag woensdag in de Arena gaf eens te meer aan dat alle ellende in De Kuip nog niet voorbij is. De club incasseert op alle vlakken tik na tik. Het was van onze kant een draak van een wedstrijd, zegt van Well. Maar we kijken toch positief naar de toekomst. Er is een vijfjarenplan opgesteld en de stappen die wij op financieel gebied maken zijn groter dan in eerste instantie werd aangenomen. De uitvaart van Coen Moulijn heeft eens te meer duidelijk gemaakt wat Feyenoord betekent voor de mensen in deze stad. Het was onvoorstelbaar hoeveel mensen er langs de weg stonden. En heel veel hadden Moulijn nooit zien spelen. Dit is gewoon een unieke club, maar natuurlijk zijn wij nu wel een keer gebaat bij rust.

Totale onzin

In de avond van maandag 4 april 2011 zit Dick van Well er plotseling wel kort op. Immers: kort na de berichtgeving van RTV Rijnmond over een bonus voor de directie van Feyenoord, reageert Dick van Well persoonlijk via de website van Feyenoord.

De snelle reactie is opmerkelijk en roept tevens een aantal vragen op:

1.In de bewuste verklaring op de website van Feyenoord ontkent Van Well stellig dat de directie van Feyenoord onlangs een extra eenmalige toelage heeft ontvangen. Enkele dagen later dient hij dit al weer te nuanceren, als blijkt dat RTV Rijnmond inzage heeft gehad in de salarisadministratie van Feyenoord. Nu is plotseling sprake van reguliere arbeidsvoorwaarden voor de directie die al jaren gelden en vast onderdeel uitmaken van de salarisstructuur van de huidige, maar ook van de vorige directie, in het kader van een bijdrage aan pensioen, levensverzekering of levensloop.
2.In de verklaring op de website van Feyenoord d.d. 4 april 2011 wekt Van Well op zijn minst de schijn zichzelf tegen te spreken. Immers, in de ene alinea stelt hij: In alle jaren dat ik voorzitter van de Raad van Commissarissen ben, heeft nog nooit een directielid een bonus of een loonsverhoging gekregen. Terwijl hij in de volgende alinea erkent dat Mark Koevermans bij zijn benoeming tot statutair directeur meer salaris is gaan ontvangen. Het verschil tussen een loonsverhoging en meer salaris ontvangen is ons niet geheel duidelijk.
3.In zijn verklaring d.d. 4 april 2011 bestempeld Van Well het bericht van RTV Rijnmond dat de spelersgroep een (te) lage bijdrage heeft geleverd aan de actie Supporters steunen Feyenoord slechts als tendentieus, hiermee ontkent hij de berichtgeving niet en neemt hij de spelersgroep in tegenstelling tot de directie- niet in bescherming. Dit terwijl Feyenoord enkele dagen later wel meldt dat het bericht over de (te) lage bijdrage onwaar is.

(Bron: lunaticnews.nl .)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 12 mei 2011 - 21:49   quote  deeplink  
I LOVE LUNATIC NEWS !!!!
Stylzz
 Stylzz - donderdag 12 mei 2011 - 21:55   quote  deeplink  
We wachten op deel 2 en 3.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 12 mei 2011 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 21:55 schreef Stylzz het volgende:
We wachten op deel 2 en 3.
Laat maar snel komen alleen dan moeten we allemaal wel eerlijk zijn dat zij met z`n alle er nog een grotere zooitje van gemaakt hebben dan Jorien van de Herik!!
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - donderdag 12 mei 2011 - 22:00   quote  deeplink  
mooi verhaal
Stylzz
 Stylzz - donderdag 12 mei 2011 - 22:02   quote  deeplink  
Inderdaad, maar wel al bekend.

Maar wat LN doet is op zich wel goed hoor, alleen om de verkeerde redenen.
Althans dat is mijn beeld. Omdat Feyenoord gestopt is met praten, hebben we nu deze acties.

Maar goed. Ga zo door, zo lang je de club niet schaad.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 12 mei 2011 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 22:02 schreef Stylzz het volgende:
Inderdaad, maar wel al bekend.

Maar wat LN doet is op zich wel goed hoor, alleen om de verkeerde redenen.
Althans dat is mijn beeld. Omdat Feyenoord gestopt is met praten, hebben we nu deze acties.

Maar goed. Ga zo door, zo lang je de club niet schaad.
Het pakt soms idd verkeerd uit omdat V/d Herik ook zo genekt is..
En ik vind dat we er niet beter van geworden zijn..
Stylzz
 Stylzz - donderdag 12 mei 2011 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 22:04 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Het pakt soms idd verkeerd uit omdat V/d Herik ook zo genekt is..
En ik vind dat we er niet beter van geworden zijn..
Nee, maar ik denk dat daar de steun niet naar is op dit moment.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 12 mei 2011 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 22:07 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Nee, maar ik denk dat daar de steun niet naar is op dit moment.
Idd Roony dat denk ik ook!!
de kromme2
 de kromme2 - donderdag 12 mei 2011 - 22:10   quote  deeplink  
wat is het doel hiervan ? ons er weer aan herinneren wat een egotripper die Beenhakker is ! Dat ie er zo'n rel van maakte omdat zijn TIJDELIJKE contract niet wordt verlengd op zijn 68e.
GVD ik kan me nog kwaad maken over die ouwe lul. Ben blij dat ie weg is.
Els
 Els - donderdag 12 mei 2011 - 22:10   quote  deeplink  
Hmmm, er zijn wel een aantal nuances te maken. De directie zal, zoals in alle bedrijven, verantwoordelijk zijn voor de operationele zaken. De RvC is er om de directie te adviseren en te controleren. Het heeft er schijn en blijk van dat van Well ten aanzien van zijn controlerende taken grote steken heeft laten vallen, maar dat maakt hem niet verantwoordelijk voor het beleid. Hij zou af moeten treden cq ontheven moeten worden van zijn taken, maar is niet rechtstreeks verantwoordelijk voor het verval van Feyenoord. Daarvoor moet je toch echt bij de (huidige?) directie zijn.
Els
 Els - donderdag 12 mei 2011 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 22:10 schreef de kromme2 het volgende:
wat is het doel hiervan ? ons er weer aan herinneren wat een egotripper die Beenhakker is ! Dat ie er zo'n rel van maakte omdat zijn TIJDELIJKE contract niet wordt verlengd op zijn 68e.
GVD ik kan me nog kwaad maken over die ouwe lul. Ben blij dat ie weg is.
En zo leest iedereen de informatie weer vanuit zijn eigen waarheid.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 12 mei 2011 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 22:10 schreef de kromme2 het volgende:
wat is het doel hiervan ? ons er weer aan herinneren wat een egotripper die Beenhakker is ! Dat ie er zo'n rel van maakte omdat zijn TIJDELIJKE contract niet wordt verlengd op zijn 68e.
GVD ik kan me nog kwaad maken over die ouwe lul. Ben blij dat ie weg is.
ja joh maak jij je maar druk om leo pffffffffff
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 12 mei 2011 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 22:12 schreef Els het volgende:

[..]

En zo leest iedereen de informatie weer vanuit zijn eigen waarheid.
hahahaha idd
de kromme2
 de kromme2 - donderdag 12 mei 2011 - 22:18   quote  deeplink  
ja de helft van dat verhaal gaat weer over Leo, en ik maak me daar inderdaad nog steeds druk om.
drukker dan om van Well.
Els
 Els - donderdag 12 mei 2011 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 22:18 schreef de kromme2 het volgende:
ja de helft van dat verhaal gaat weer over Leo, en ik maak me daar inderdaad nog steeds druk om.
drukker dan om van Well.
Ja tuurlijk, terecht, je moet hoofdzaken wel van bijzaken kunnen scheiden, onder van Well's supervisie kwam Feyenoord aan de rand van de afgrond, Beenhakker ging geld verdienen bij Ajax.
F.L.E
 F.L.E - donderdag 12 mei 2011 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 22:02 schreef Stylzz het volgende:
Inderdaad, maar wel al bekend.

Maar wat LN doet is op zich wel goed hoor, alleen om de verkeerde redenen.
Althans dat is mijn beeld. Omdat Feyenoord gestopt is met praten, hebben we nu deze acties.

Maar goed. Ga zo door, zo lang je de club niet schaad.
Wat moeten ze dan anders? De harde kernen organiseren en het Maasgebouw tot op de grond toe afbreken?
De intentie was, en is, om de schuldigen van dit wanbeleid ter verantwoording te roepen en een structuur te vormen zodat deze misstanden in de toekomst nooit meer kunnen voorkomen.
En om de ellende binnenskamers te houden, maar nu de club eenzijdig aangeeft niet te willen praten hebben ze niet echt een keuze. Was het allemaal complete onzin geweest had Feyenoord allang via hun huiskrantje gereageerd.

Maar het blijft verdacht lang stil...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 mei 2011 door F.L.E --
Stylzz
 Stylzz - donderdag 12 mei 2011 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 22:20 schreef F.L.E het volgende:

[..]

Wat moeten ze dan anders? De harde kernen organiseren en het Maasgebouw tot op de grond tot afbreken?
De intentie was, en is, om de schuldigen van dit wanbeleid ter verantwoording te roepen en een structuur te vormen zodat dze misstanden in de toekomst nooit meer kunnen voorkomen.
En om de ellende binnenskamers te houden, maar nu de club eenzijdig aangeeft niet te willen praten hebben ze niet echt een keuze. Was het allemaal complete onzin geweest had Feyenoord allang via hun huis krantje gereageerd.

Maar het blijft verdacht lang stil...
ik zeg inderdaad ook niet dat ze iets anders moeten doen.
Maar ik vraag me af of ze het anders ook zo gebracht hadden.
Maar het maakt niet uit, oppositie is altijd goed. Een tegengeluid werkt verfrissend.
FR Chicharrero
 FR Chicharrero - donderdag 12 mei 2011 - 22:34   quote  deeplink  
Ik dacht dat we de goede weg waren in geslagen, geldschieters pompen geld(aandelen) in Feyenoord en een goeie Technisch directeur is erbij gehaald en dan breekt er weer een revolutie uit omdat er een paar weg moeten. Dat lunatics wat tegen gas geeft dat vind ik goed maar gaat dit niet wat te ver? Zondag staan er weer een zooi rond het maasgebouw en komen we weer negatief in het nieuws. Ik dacht dat de rust behouden zou worden tot Feyenoord veilig was. Maar wat bedoelden ze nou met veilig? Veilig van degradatie of veilig uit de financiele problemen want dat zijn we bij lange na nog niet! Ik kan me niet voorstellen dat Pim en ze vrienden zoveel moeite doen als ze geen vertrouwen hebben in de overige leden. Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd maar zitten we nou echt op nog meer ellende te wachten?

Hoe dan ook, ik word hier echt niet vrolijk van.
F.L.E
 F.L.E - donderdag 12 mei 2011 - 22:54   quote  deeplink  
Welke goede weg? Weer spelers proberen te halen die gefinancierd worden door derden waarbij de winst voor deze derden zijn en het risico voor Feyenoord.
En het gaat om 2 personen. Een financiel directeur die een schuld in 3 jaar met 30 miljoen laat oplopen en een voorzitter van de raad van commisarissen die in al die tijd zijn controleerende en sturende functie niet heeft uitgevoerd.

Lijken mij hele reele eisen, zeker als je wilt bereiken dat er investeerders met nieuw geld komen. En niet alleen maar mensen die hun uitstaande schulden proberen veilig te stellen. Want hoeveel is er daadwerkelijk van de schuld afgelost en niet omgezet naar aandelen.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 12 mei 2011 - 22:59   quote  deeplink  
Maar als er niets gebeurd had, hadden we nu niets meer om op te zeuren gehad.
Pietje Bell
 Pietje Bell - donderdag 12 mei 2011 - 23:04   quote  deeplink  
@FR Chicharrero Ik heb een nieuwtje voor je Martin van geel is op advies van de Varkenoordgroep aangesteld In Augustus 2010 om precies te zijn

De VvF lieten toen al doorschemeren dat zij van Beenhakker afwilde.

Echter zullen zij dit nooit toegeven.

Nou heb ik nog een nieuwtje voor je er is een dagboek gemaakt en die heet binnen de VG de Feyenoordbijbel.

Ik mag het helpen hopen dat deze "'Bijbel"" nooit openbaar wordt.
Els
 Els - donderdag 12 mei 2011 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 23:04 schreef Pietje Bell het volgende:
@FR Chicharrero Ik heb een nieuwtje voor je Martin van geel is op advies van de Varkenoordgroep aangesteld In Augustus 2010 om precies te zijn

De VvF lieten toen al doorschemeren dat zij van Beenhakker afwilde.

Echter zullen zij dit nooit toegeven.

Nou heb ik nog een nieuwtje voor je er is een dagboek gemaakt en die heet binnen de VG de Feyenoordbijbel.

Ik mag het helpen hopen dat deze "'Bijbel"" nooit openbaar wordt.
Waarom niet?
hotjumper
 hotjumper - donderdag 12 mei 2011 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 22:34 schreef FR Chicharrero het volgende:
Ik dacht dat we de goede weg waren in geslagen, geldschieters pompen geld(aandelen) in Feyenoord en een goeie Technisch directeur is erbij gehaald en dan breekt er weer een revolutie uit omdat er een paar weg moeten. Dat lunatics wat tegen gas geeft dat vind ik goed maar gaat dit niet wat te ver? Zondag staan er weer een zooi rond het maasgebouw en komen we weer negatief in het nieuws. Ik dacht dat de rust behouden zou worden tot Feyenoord veilig was. Maar wat bedoelden ze nou met veilig? Veilig van degradatie of veilig uit de financiele problemen want dat zijn we bij lange na nog niet! Ik kan me niet voorstellen dat Pim en ze vrienden zoveel moeite doen als ze geen vertrouwen hebben in de overige leden. Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd maar zitten we nou echt op nog meer ellende te wachten?

Hoe dan ook, ik word hier echt niet vrolijk van.
We zitten niet op nog meer ellende te wachten, daarom is het van belang dat nu paal en perk wordt gesteld aan non-valeurs en zakkenvullers in het maasgebouw. Feyenoord moet een gezonde club worden en geen melkkoe voor graaigrage bobo's. Sportief is Feyenoord veilig, nu bestuurlijk nog...
FR Chicharrero
 FR Chicharrero - donderdag 12 mei 2011 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 22:54 schreef F.L.E het volgende:
Welke goede weg? Weer spelers proberen te halen die gefinancierd worden door derden waarbij de winst voor deze derden zijn en het risico voor Feyenoord.
En het gaat om 2 personen. Een financiel directeur die een schuld in 3 jaar met 30 miljoen laat oplopen en een voorzitter van de raad van commisarissen die in al die tijd zijn controleerende en sturende functie niet heeft uitgevoerd.

Lijken mij hele reele eisen, zeker als je wilt bereiken dat er investeerders met nieuw geld komen. En niet alleen maar mensen die hun uitstaande schulden proberen veilig te stellen. Want hoeveel is er daadwerkelijk van de schuld afgelost en niet omgezet naar aandelen.
Daar ben ik ook benieuwd naar hoeveel de werkelijke schuld nog is, ik kan het nergens vinden en hopelijk komt daar snel is wat duidelijkheid over.
De reden dat er spelers gehaald worden door externe personen is omdat je als club niets mag kopen toch zolang je in categorie 1 zit?
Aan de ene kant wil je niet dat er spelers gehaald worden door externe mensen maar daarna zeg je dat er nieuwe investeerders bij moeten komen? Waar moeten die in investeren dan volgens jou?
Ik weet niet meer wat de waarheid is, Feyenoord geeft eenzijdige berichten word er gezegd maar gebeurt dat ook niet van uit de actie groepen dan?

Ik hoop dat er snel is wat duidelijkheid komt en echte oplossingen want we worden al jaren uit gelachen door de rest van het land en daar word ik doodziek van.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 12 mei 2011 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 23:14 schreef FR Chicharrero het volgende:

[..]

Daar ben ik ook benieuwd naar hoeveel de werkelijke schuld nog is, ik kan het nergens vinden en hopelijk komt daar snel is wat duidelijkheid over.
De reden dat er spelers gehaald worden door externe personen is omdat je als club niets mag kopen toch zolang je in categorie 1 zit?
Aan de ene kant wil je niet dat er spelers gehaald worden door externe mensen maar daarna zeg je dat er nieuwe investeerders bij moeten komen? Waar moeten die in investeren dan volgens jou?
Ik weet niet meer wat de waarheid is, Feyenoord geeft eenzijdige berichten word er gezegd maar gebeurt dat ook niet van uit de actie groepen dan?

Ik hoop dat er snel is wat duidelijkheid komt en echte oplossingen want we worden al jaren uit gelachen door de rest van het land en daar word ik doodziek van.
Feyenoord heeft transfer opbrengsten nodig om uit categorie 1 te komen. Als je transferrechten verkwanselt, loop je inkomsten mis. Als je garandeert dat deze mensen ten alle tijden hun investering terug krijgen loop je een gigantisch risico. (zie het de guzman scenario), je sluit dan verkapte leningen af.
FR Chicharrero
 FR Chicharrero - donderdag 12 mei 2011 - 23:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 23:24 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Feyenoord heeft transfer opbrengsten nodig om uit categorie 1 te komen. Als je transferrechten verkwanselt, loop je inkomsten mis. Als je garandeert dat deze mensen ten alle tijden hun investering terug krijgen loop je een gigantisch risico. (zie het de guzman scenario), je sluit dan verkapte leningen af.
Feyenoord en verkopen van spelers, dat is volgens mij altijd een probleem geweest zolang de club bestaat. De bedragen die wij ontvangen zijn een lachertje in vergelijking met andere clubs. Ik heb goeie hoop dat Van Geel daar slimmer in is maar dat is ook maar afwachten natuurlijk. Als de aanstelling van Van Geel een actie is van de Varkenoordgroep dan respect daarvoor!

Dat investeerders garanties willen hebben om hun geld terug te krijgen lijkt me wel logisch. Anders kunnen ze net zo goed naar het casino gaan. Zonder die investeerders waren we al lang naar de klote geweest.

Ik merk wel aan de reacties hier dat ik veel minder op de hoogte ben dan enkele personen hier, de varkenoord groep lees ik pas enkele maanden over terwijl die dus al een tijdje bestaan.
Groot nadeel van in het buitenland wonen en alles moeten volgen wat op internet en tv bekend word gemaakt.
de flh
 de flh - vrijdag 13 mei 2011 - 02:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 23:07 schreef hotjumper het volgende:

[..]

We zitten niet op nog meer ellende te wachten, daarom is het van belang dat nu paal en perk wordt gesteld aan non-valeurs en zakkenvullers in het maasgebouw. Feyenoord moet een gezonde club worden en geen melkkoe voor graaigrage bobo's. Sportief is Feyenoord veilig, nu bestuurlijk nog...
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 23:24 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Feyenoord heeft transfer opbrengsten nodig om uit categorie 1 te komen. Als je transferrechten verkwanselt, loop je inkomsten mis. Als je garandeert dat deze mensen ten alle tijden hun investering terug krijgen loop je een gigantisch risico. (zie het de guzman scenario), je sluit dan verkapte leningen af.
en dan nog niet vinden dat Gudde moet oprotten. De grootste zakkenvuller van allemaal (is er financieel letterlijk het meest op vooruit gegaan in het Maasgebouw, namelijk 6x jaarsalaris)
én hoofdverantwoordelijk voor het Guzman-scenario + niet verlengen contracten 'Grote Vier' vorige zomer.
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 13 mei 2011 - 08:39   quote  deeplink  
Dick van Well was toch die man die het presteerde om zijn fillipijnse au-pair als wereld act op het eeuw feest te presenteren?
de kromme2
 de kromme2 - vrijdag 13 mei 2011 - 10:32   quote  deeplink  
jongens sorry, ik was even niet aangesloten. Heb even gegoogled op Dick van Well. Ben klaar met hem: wegwezen oprotten. Die gozert had nooit op die stoel terecht mogen komen. Hij geeft gewoon toe dat ie een bouwfraudeur is.
Ik werd even afgeleid door dat stuk over Leo B dat werkt bij mij altijd als een rode lap op een stier...
salemi
 salemi - vrijdag 13 mei 2011 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 22:20 schreef Els het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, terecht, je moet hoofdzaken wel van bijzaken kunnen scheiden, onder van Well's supervisie kwam Feyenoord aan de rand van de afgrond, Beenhakker ging geld verdienen bij Ajax.
Els,
Even niet over de inhoud (ik ben het vaak met je eens). Maar zou je het laatste woord uit jouw post (4 letter woord) willen vermijden. Er zijn genoeg alternatieve woorden voor die wij allemaal begrijpen. Thanks
craven
 craven - vrijdag 13 mei 2011 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 mei 2011 - 10:52 schreef salemi het volgende:

[..]

Els,
Even niet over de inhoud (ik ben het vaak met je eens). Maar zou je het laatste woord uit jouw post (4 letter woord) willen vermijden. Er zijn genoeg alternatieve woorden voor die wij allemaal begrijpen. Thanks
hahahaha
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 13 mei 2011 - 11:42   quote  deeplink  
LOL
Pietje1
 Pietje1 - vrijdag 13 mei 2011 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 21:49 schreef Leon FR1908 het volgende:
I LOVE LUNATIC NEWS !!!!
aandelen in bezit?
de flh
 de flh - vrijdag 13 mei 2011 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 mei 2011 - 12:23 schreef Pietje1 het volgende:

[..]

aandelen in bezit?
Er lopen daar een paar idioten rond, maar ook een groepje hele slimme mensen.
Els
 Els - vrijdag 13 mei 2011 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 mei 2011 - 10:52 schreef salemi het volgende:

[..]

Els,
Even niet over de inhoud (ik ben het vaak met je eens). Maar zou je het laatste woord uit jouw post (4 letter woord) willen vermijden. Er zijn genoeg alternatieve woorden voor die wij allemaal begrijpen. Thanks
Nee, ik heb de zandbak reeds jaren achter me.
KKL
 KKL - vrijdag 13 mei 2011 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 mei 2011 - 12:48 schreef de flh het volgende:

[..]

Er lopen daar een paar idioten rond, maar ook een groepje hele slimme mensen.
Wie zijn die idioten dan?

Noem eens namen, ben wel benieuwd wie je bedoeld?
de flh
 de flh - vrijdag 13 mei 2011 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 mei 2011 - 13:07 schreef KKL het volgende:

[..]

Wie zijn die idioten dan?

Noem eens namen, ben wel benieuwd wie je bedoeld?
Weet ik veel hoe die gasten heten. Ik weet ook niet wie die slimme mensen zijn, maar aan de analyse kan je zien dat daar intelligentie achter zit. En dat is niet de intelligentie van Lunatics die ik in de stad ben tegengekomen.
F.L.E
 F.L.E - vrijdag 13 mei 2011 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 23:14 schreef FR Chicharrero het volgende:

[..]



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 mei 2011 door F.L.E --
F.L.E
 F.L.E - vrijdag 13 mei 2011 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 23:14 schreef FR Chicharrero het volgende:

[..]

Daar ben ik ook benieuwd naar hoeveel de werkelijke schuld nog is, ik kan het nergens vinden en hopelijk komt daar snel is wat duidelijkheid over.
De reden dat er spelers gehaald worden door externe personen is omdat je als club niets mag kopen toch zolang je in categorie 1 zit?
Aan de ene kant wil je niet dat er spelers gehaald worden door externe mensen maar daarna zeg je dat er nieuwe investeerders bij moeten komen? Waar moeten die in investeren dan volgens jou?
Ik weet niet meer wat de waarheid is, Feyenoord geeft eenzijdige berichten word er gezegd maar gebeurt dat ook niet van uit de actie groepen dan?

Ik hoop dat er snel is wat duidelijkheid komt en echte oplossingen want we worden al jaren uit gelachen door de rest van het land en daar word ik doodziek van.
Er moeten inderdaad nieuwe investeerders bijkomen. Mensen die echt aandelen kopen en geen al bestaande schulden omzetten in aandelen. Op die manier kan Feyenoord uit catagorie 1 komen en zelf aankopen doen. Zo kan Feyenoord zelf de eventuele winsten besteden aan nieuwe aankopen of aan het terugkopen van eigen aandelen.

Verder vind ik dat er bij investeren in een voetbalclub altijd een risico factor voor de investeerder moet zitten. Zoals het Fif nu is samengesteld kun je als investeerder alleen maar winst maken met een garantie van terugbetaling van de investering en een gegarandeerde rente van 5%.
Die rentepercentage's krijg je op dit moment van geen enkele bank.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 mei 2011 door F.L.E --
Crisismanager
 Crisismanager - vrijdag 13 mei 2011 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 mei 2011 - 22:02 schreef Stylzz het volgende:
Inderdaad, maar wel al bekend.

Maar wat LN doet is op zich wel goed hoor, alleen om de verkeerde redenen.
Althans dat is mijn beeld. Omdat Feyenoord gestopt is met praten, hebben we nu deze acties.

Maar goed. Ga zo door, zo lang je de club niet schaad.
LN is hiermee begonnen nadat zij sterk de indruk kregen dat bepaalde directieleden eigenbelang boven clubbelang stelde.
Dick van Well, Onno Jacobs, Leo Beenhakker, Raymond Salomon en ook Mark Koevermans zijn hier de voorbeelden van. Door nu (perfect onderbouwd) aan de achterban weer te geven, word het voor deze directie leden wel tijd om te gaan inzien dat hun positie in principe niet te houden is.

Edit: Mark Koevermans noem ik er zelf ook bij, weet niet hoe LN daarover denkt. Maar in 1 van die rapporten is gemeld dat Koevermans meedeelde in de Talentpools. In zo'n Talentpool zat Jacob Lensky, die tranfervrij vertrok omdat hij stopte met voetbal (inmiddels is die weer begonnen). Nadat Koevermans werd aangesteld bleek dat Leroy Fer zijn plaats zou innemen. De club is hierbij niet gebaat, want als Fer nu word verkocht stroomt er 25% van het bedrag terug naar de investeerders. Bovendien lijkt het mij dat er voor Fer meer geld zou worden ingelegd dan bij Jacob Lensky. Of dat door Mark Koevermans komt, kan ik niet hard maken, maar het is wel heel erg dubieus!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 mei 2011 door Crisismanager --
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 13 mei 2011 - 17:20   quote  deeplink  
http://www.fr-fanatic.com/31964-%e2%80%98de-toekomst-van-de-club-staat-niet-op-het-spel%e2%80%99/

het wordt nu gewoon moddergooien. FR Fanatic lees ik dus niet meer.
Het is eenziijdige berichtgevoing uit kinnesinne.
Dit is bedoelt om mensen stuk te maken en berokkent de club schade.
Milo
 Milo - vrijdag 13 mei 2011 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 mei 2011 - 13:07 schreef KKL het volgende:

[..]

Wie zijn die idioten dan?

Noem eens namen, ben wel benieuwd wie je bedoeld?
de.fan, hahahahahahaha...........
KKL
 KKL - vrijdag 13 mei 2011 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 mei 2011 - 17:20 schreef Stylzz het volgende:
http://www.fr-fanatic.com/31964-%e2%80%98de-toekomst-van-de-club-staat-niet-op-het-spel%e2%80%99/

het wordt nu gewoon moddergooien. FR Fanatic lees ik dus niet meer.
Het is eenziijdige berichtgevoing uit kinnesinne.
Dit is bedoelt om mensen stuk te maken en berokkent de club schade.
pfffff....kom op Stylzz....eenzijdig???

Wordt er dan niet met feiten al deze onzin wat Jacobs verteld in één keer van tafel geveegd?

Hoezo mensen stuk te maken???

Op welke manier moeten maar ook KUNNEN supporters anders hiermee omgaan om hun mening te uiten??
Gaan lopen schelden in de Kuip?
Spandoeken ophangen met onliners?
Dezelfde methodes als toendertijd met (tegen) van den Herik?

Dat is het toch ook niet?

Nu worden er feiten, gesprekken-mails en brieven, transperant gemaakt en uit één gezet op een simpele en duidelijk manier voor iedereen...is dit ook dan niet goed?

En hoezo berokkent dit schade voor de club?

- We staan momenteel op de 10e(!) plek in de eredivisie!
- We hebben tientallen miljoenen schuld en staan al jaren onder financieel toezicht in catagorie 1 van de knvb!
- We hebben dit seizoen het grootste sportiefste dieptepunt uit de geschiedenis van Feyenoord meegemaakt, de 10-0 nederlaag tegen psv!

Hoezo zou dit dan de club schaden wanneer we alleen de waarheid boven tafel willen en de schuldigen van deze hele missére aan de tand willen voelen en hun een spiegel voor willen houden zodat hen wellicht uiteindelijke de juiste conclusie zulke trekken.

Alles is gebaat bij een sterk, gezond en sportief Feyenoord....dat willen WIJ toch allemaal??
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 13 mei 2011 - 20:27   quote  deeplink  
Nee, dit is niet meer voor Feyenoord, dit is ten koste van Feyenoord het gelijk willen halen. EN ook nog eens oude koeien uit de sloot halen.

Maar ga gerust je gang, ik doe aan deze discussie niet meer mee :)
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 14 mei 2011 - 01:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 mei 2011 - 20:27 schreef Stylzz het volgende:
Nee, dit is niet meer voor Feyenoord, dit is ten koste van Feyenoord het gelijk willen halen. EN ook nog eens oude koeien uit de sloot halen.

Maar ga gerust je gang, ik doe aan deze discussie niet meer mee :)
Eens, het wordt ranzig.
Gooi lekker iedereen in het Maasgebouw overboord, word je volgend seizoen net zo goed 10e. Of 9e.
Van Well eruit, okee.
Jacobs eruit, mwah, na 3 jaar pas, okee.
Iedereen eruit? Goed voor de club, man.
hotjumper
 hotjumper - zondag 15 mei 2011 - 08:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 mei 2011 - 01:20 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Eens, het wordt ranzig.
Gooi lekker iedereen in het Maasgebouw overboord, word je volgend seizoen net zo goed 10e. Of 9e.
Van Well eruit, okee.
Jacobs eruit, mwah, na 3 jaar pas, okee.
Iedereen eruit? Goed voor de club, man.
Iederéén weg, behalve wij!
Iederéén weg, behalve wij!

Iederéén weg
Iederéén weg
Iederéén weg, behalve wij!
Els
 Els - zondag 15 mei 2011 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 mei 2011 - 08:35 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Iederéén weg, behalve wij!
Iederéén weg, behalve wij!

Iederéén weg
Iederéén weg
Iederéén weg, behalve wij!
Zo klinkt het een stuk aantrekkelijker.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Dick van Well ;Brevet van onvermogen!!!!









0.0112540