|
Boudewijn
|
|
|
Ronnie Stam: Rechtszaak tegen Twente
WIGAN - Voormalig FC Twente-verdediger Ronnie Stam, die nu bij Wigan Athletic in de Engelse Premier League actief is, heeft een rechtszaak aangespannen tegen zijn oude club. De talentvolle vleugelverdediger voelde zich hiertoe gedwongen omdat de tukkers al een jaar lang weigeren een percentage van de transfersom (3,5 miljoen euro) aan hem uit te betalen.
Stam had bij zijn transfer volgens afspraak recht op een deel van de transfersom. Het gaat daarbij nog om een slordige 150.000 euro. Zijn advocaat heeft de zaak al aanhangig gemaakt bij de rechtbank.
Stam zegt uiterst teleurgesteld te zijn in voorzitter Joop Munsterman, die zich de afgelopen dagen laatdunkend over hem heeft uitgelaten. Volgens Munsterman zag Stam er als speler van Twente tegenop om tegen Feyenoord en Ajax te spelen. Opmerkelijk, omdat trainer Steve McClaren Stam vorig seizoen juist de hemel in prees vanwege Stams karakter. McClaren gaf aan collega-trainer Roberto Martinez in Engeland zelfs het advies om juist Stam naar de Premier League te halen.
Munsterman "Joop is een goede voorzitter", zegt Stam vanuit Engeland. "Hij heeft het fantastisch gedaan bij Twente. Maar het is ongelooflijk dat hij zich zo uitlaat over mij. Ik weet waarom hij dit doet. Het is omdat ik een rechtszaak heb lopen tegen de club. Ik krijg nog geld van de club en op deze manier word ik teruggepakt. Als hij toch iets wil zeggen, kan hij beter met iets komen waar een kern van waarheid in zit. Kom niet met zulke onzin. Beetje zielig voor iemand met zo'n staat van dienst."
Kinderachtig Volgens Stam weten alle betrokkenen in Enschede dat hij volledig in zijn recht staat. In zijn ogen getuigt het niet van klasse als leiding bij een club, die 'bij de grote jongens' van de eredivisie wil horen, om kinderachtig te doen over een bedrag van anderhalve ton.
Stam weet dat spelers die dwars liggen bij de voorzitter zijn toorn over zich heen halen. Het gebeurde eerder bij Perez, Wielaert, Elia en Arnautovic. Stam: "Ik vind dit allemaal heel triest. De club heeft miljoenen aan mij verdiend..." |
|
|