|
|
|
Cyprioot
|
|
|
Nog half dronken van gisteren is mijn motto toch ook; regeren is vooruitzien en op een gegeven moment toch weer over tot de orde van de dag. We weten met zijn allen dat er ondanks het kampioenschap nog het eea moet verbeteren bij Ajax. De vraag is; waar, voor het gemak ervan uitgaand dat iedereen blijft.
Ik denk dat we in de achterste lijn goed zitten in onze verdedigers en keepers. LB dubbel bezet met Blind/Boilesen en met Jan en Toby een verdedigingscentrum dat alleen maar beter wordt etc.
Op mid-mid zit je met Eriksen en aanstormende stand-ins als Lodeiro (nog niet afschrijven !) en Sneijder jr ook wel goed, denk ik. Het probleem van het Ajax middenveld is echter de lengte en fysieke kracht, zegt men vaak. Zijn jullie het ermee eens ? Dus, moeten we een type Viera halen in plaats van Anita/Enoh en S. de Jong en De Zeeuw het laten uitvechten voor de andere middenveld positie naast Eriksen ? Of S. de Jong in een meer verdedigende rol, dus in plaats van Anita, vanwege zijn lengte ? Ik hoor graag jullie mening.
Dan voorin. Op rechtsbuiten ben ik tevreden over Sulejmani en de bankbezetting erachter is ook redelijk (Araz ea). Maar het is duidelijk dat we een andere centrumspits nodig hebben. Ik zou Lukaku nog eens proberen, nee heb je, ja kun je krijgen. Je hebt nu rechtstreeks CL voetbal en andere Belgen als lokkertje.
Verder heeft Ebicilio mij niet kunnen overtuigen op linksbuiten, ik zie graag Dries Mertens daarvoor in de plaats. Dus, ik zie graag een andere centrumpsits (Lukaku of iemand anders) en linksbuiten. Ik twijfel over het middenveld. Vind Anita een goede voetballer, maar fysiek blijft het een probleem, zeker internationaal. Wat vinden jullie ?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 mei 2011 door Cyprioot -- |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Cyprioot
|
|
|
@Hasjkoph, er is idd al een algemeen topic, maar dit is een topic dat nmm meer specifiek toegesneden is op de huidige basis elf en wie mag blijven en waar je moet doorselecteren, maar ik kan er natuurlijk naast zitten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 mei 2011 door Cyprioot -- |
|
|
|
|
Daanh
|
|
|
Tja ik vind 't niet erg dat er nu weer een topic aangemaakt wordt. Immers is het zo dat pas na het seizoen alle transfers plaats vinden.
De grote vraag natuurlijk achterin is of Stekelenburg blijft of niet. Vermeer is een goede opvolger, dat heeft hij al bewezen, maar dan zullen we in ieder geval weer op zoek moeten naar een 2de keeper als Stekelenburg vertrekt.
In de verdediging is het ook maar de vraag of v/d Wiel en Vertonghen blijven. Een extra stimulans om te blijven is natuurlijk het behalen van de titel die je recht geeft op directe kwalificatie van de CL. Maar v/d Wiel heeft een gelimiteerde transfersom in zijn contract staan en Vertonghen wordt door vele buitenlandse clubs op de voet gevolgd. Afwachten dus! Je moet in ieder geval een lijst maken met evt. opvolgers. Matthijssen is denk ik wel een goede optie, mocht Vertonghen vertrekken. Niet het niveau van Vertonghen, maar goed. Wie moet v/d Wiel op gaan volgen als hij besluit toch te gaan vertrekken? Anita?
Eriksen / De Zeeuw / De Jong. Dan heb je natuurlijk al een behoorlijk middenveld voor volgend seizoen, uitgaande dat De Jong vanaf volgend seizoen niet meer in de spits speelt. Maar ik heb het ook al in voorgaande topics gezegd en ik ben het absoluut eens met wat je zegt: we hebben fysieke kracht nodig op 't middenveld! Dus een goede aankoop daar wellicht?
Voorin gaat er natuurlijk ook een hoop veranderen. El hamdoewie? gaat zo goed als zeker vertrekken, Siem gaat weer op 't middenveld spelen. Ik zou als ik FdB was Castillion bij de selectie halen voor volgend seizoen. En dan nog een type "Kluivert" in de spits erbij kopen. Cvitanich houden, die is goed genoeg voor sub. Mertens is denk ik te duur voor Ajax ben ik bang. Oja... Mocht Neuer bij Schalke vertrekken, dan gaat Stekelenburg wellicht daar naartoe... ik zou er niet gek van staan te kijken als Huntelaar dan betrokken wordt bij de deal. Ik zou Huntelaar absoluut graag terug zien bij Ajax...
Ebicilio en Araz komen er wel, zijn nog jong en niet constant genoeg... die moet je gewoon wat tijd gunnen. Lukaku heeft een slecht seizoen achter de rug, wellicht is een overstap naar Ajax niet eens zo'n slechte keuze. Al denk ik dat hij onbetaalbaar is.
We hebben in ieder geval CL. , dus dat betekent dat spelers van europese subtop-clubs wellicht ook geinterreseerd zijn in een overgang naar ajax.
Geschatte budget nu: 15 miljoen euro
Geschatte budget na vertrek topspelers: Stekelenburg, v/d Wiel, Vertonghen (doemscenario): 35 miljoen euro. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Ben ik het mee eens, supertalent die lukaku. Zou ook een logische stap zijn, omdat je op je 17e niet bij een absolute topclub in de spits staat. Dus denk ik dat hij perfect zou passen.. Denk ook dat hij haalbaar is..
Ebecilio heeft inderdaad iemand nodig die hem scherp houdt of boven zichzelf uit laat stijgen. Frank de boer is de helft, nu nog een betere concurent en dan komt het goed.
Achterin zou ik toch een centrale verdediger halen, heitinga is te vroeg gok ik. Maar mathijssen zou moeten kunnen. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 13:08 schreef JOOD het volgende:Ben ik het mee eens, supertalent die lukaku. Zou ook een logische stap zijn, omdat je op je 17e niet bij een absolute topclub in de spits staat. Dus denk ik dat hij perfect zou passen.. Denk ook dat hij haalbaar is.. Ebecilio heeft inderdaad iemand nodig die hem scherp houdt of boven zichzelf uit laat stijgen. Frank de boer is de helft, nu nog een betere concurent en dan komt het goed. Achterin zou ik toch een centrale verdediger halen, heitinga is te vroeg gok ik. Maar mathijssen zou moeten kunnen. Voorin moeten voor Sitghorson en Boerrigter gaan. Middenveld Pranjic Achterin voor Granqvist (als opvolger eventueel voor Vertonghen) |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Ik zou voor Mertens gaan ipv Boerrichter, maar Boerrichter is goedkoper. Verder Sigthorson lijkt me een goede en verder wil de Boer alleen nog een linksbenige middenvelder.. Theo Janssen lijkt daar wel geschikt whahahaha |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Oke, Theo Janssen kan ik me ook in vinden. Wil nog ervaring op het middenveld.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 mei 2011 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Cyprioot
|
|
|
In de pers staat dat Ajax inderdaad voor Sitghorson en Boerrigter gaat, dus Dries Mertens lijken ze uit hun hoofd te zetten.
Verder komt er 'mogelijk' een nieuwe linkermiddenvelder bij. Pranjic zou nmm idd een goede zijn, maar of hij haalbaar is ? Maar ik heb ook ergens gelezen dat de Boer gecharmeerd is van JA van der Heijden. In ieder geval is De Boer's ideaalplaatje drie echte linkspoten op links, denk ik, minstens twee, mn op linksachter en linksmidden. |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
Ik denk dat Europees je meer hebt aan een Mertens en die zie ik ook liever komen dan Boerrigter. Maar goed een va die 2 is in ieder geva goed want Ebecilio mag van mij meteen opdonderen. De jongen heeft het niet! En als je in de wedstrijd om het kampioenschap het WEER niet op kan brengen om naar je medespelers te kijken en WEER alleen maar met je baggere schoten zelf steeds wil scoren dan donder je wat mij betreft maar op! En hij vind zichzelf nu al helemaal het mannetje. Ik heb een hekel aan dat soort jochies. Hij heeft nog niks gepresteerd. Lekker iemand anders daar neerzetten. Ozbiliz kan zowel op links als op rechts als backup. En een goede spits is idd ook een must. Geen idee wat er dan met de Jong gebeurd maar ondanks zn mooie doelpunten gister is hij wat mij betreft nog steeds geen optie voor in de spits. Alleen als noodoplossing. In Europa heb je niks aan hem in de spits. Maar ik zou verder toch wel een verdediger erbij willen zien want hoe zit het met Oleguer. Loopt zijn contract niet af? Dan heb je alleen Ooijer als backup en om nou alweer een jeugdspeler voor de leeuwen te gooien gaat mij ook wat te ver. Niet teveel in 1 keer. |
|
|
|
|
ajax055
|
|
|
stekelenburg zal vertrekken naar shalke04 of als opvolger bij manu voor van der Sar, de Zeeuw zal vertrekken naar het buitenland, El hamdoui zal ook vertrekken. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
ik zou op elke linie een ervaren speler halen,we spelen de cl en dan word je als club toch interesant voor spelers... |
|
|
|
|
Cyprioot
|
|
|
Wat er ook gebeurt, een heerlijk gevoel is het wat ik nu heb. Niet alleen omdat we kampioen zijn, maar ook omdat sinds jaren de zomerperiode relatief rustig wordt. Ga maar na, voorgaande jaren ofwel kwalificatiewedstrijden voor de CL in de zomer, ook nog na play off wedstrijden na de gewone competitie, ofwel kwalificatiewedstrijden EL. Vorig jaar ook nog het WK dat niet ophield voor veel spelers en dan ook nog eens de chronische jaarlijkse druk van het 'moeten' van versterkingen omdat het seizoen daarvoor weer bagger was geweest (behalve 2009-2010, wat acceptabel was).
Tuurlijk wordt het weer een woelige zomer, daarvoor is het Ajax, al is het maar vanwege de Cruijff plannen die moeten worden geimplementeerd, maar onze voorbereiding wordt apen relaxed. Europees kunnen we achterover leunen en wachten op de CL loting begin september en stilletjes hoop ik op CL uitschakeling van Twente, want ik heb sympathie voor de Tukkers, daar niet van, maar dat zou ons extra centjes opleveren. En als er spelers worden weggekocht; er is geld voor vervanging. |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 14:39 schreef ajax055 het volgende:stekelenburg zal vertrekken naar shalke04 of als opvolger bij manu voor van der Sar, de Zeeuw zal vertrekken naar het buitenland, El hamdoui zal ook vertrekken. Stekelenburg vertrekt alleen naar de absolute top. Schalke hoort daar niet bij. |
|
|
|
|
|