|
|
Johnny3
|
|
|
Hoor derksen net op VI zeggen dat Van den Boog rond is met Boerrigter! Goede zaak!!!!
Boerrigter naar Ajax Ajax heeft Derk Boerrigter aangetrokken, dat meldt Johan Derksen maandag in het praatprogramma Voetbal International. 'Rik van den Boog heeft maandagmiddag een goed gesprek gehad met RKC Waalwijk. De clubs zijn rond,' aldus Derksen.
http://www.ajaxclub.nl/nieuws/Boerrigter_naar_Ajax.html
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 mei 2011 door Johnny3 -- |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 20:56 schreef Johnny3 het volgende:Hoor derksen net op VI zeggen dat Van den Boog rond is met Boerrigter! Goede zaak!!!! Ja Derksen zegt wel vaker wat. Eerst zien dan geloven. |
|
|
|
|
Johnny3
|
|
|
Ja klopt maar zou wel mooi zijn! DE uitblinker van de Jupiler league! |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
Is de perfecte buitenspeler voor ons! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
We hebben al goede buitenspelers.... Goede voetballer dat weer wel.. |
|
|
|
|
Johnny3
|
|
|
We hebben goede buitenspelers ja, maar ik vindt Ebecilio (nog) tekort komen. Hij is snel en technisch vaardig, maar verliest snel het overzicht, loopt net wat te lang met de bal, en probeert altijd van alle hoeken op goal te schieten, als de helft er nou in ging hoorde je mij niet klagen maar dit is (helaas) niet het geval. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:18 schreef Johnny3 het volgende:We hebben goede buitenspelers ja, maar ik vindt Ebecilio (nog) tekort komen. Hij is snel en technisch vaardig, maar verliest snel het overzicht, loopt net wat te lang met de bal, en probeert altijd van alle hoeken op goal te schieten, als de helft er nou in ging hoorde je mij niet klagen maar dit is (helaas) niet het geval. Grappig, hij komt nog tekort, maar is de vervanger van Suarez, en maakt wel samen met het team Ajax kampioen.... ik zie het probleem niet zo als hij datzelfde komend seizoen weer doet, en hij zal zelf natuurlijk ook groeien, vergeet ook niet dat we Ozbiliz nog hebben.. |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote: We hebben al goede buitenspelers? Sulejmani misschien maar verder echt niet. Ozbiliz komt eraan maar een Ebecilio is een buitenspeler van niks. |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:20 schreef remco k het volgende:[..] Grappig, hij komt nog tekort, maar is de vervanger van Suarez, en maakt wel samen met het team Ajax kampioen.... ik zie het probleem niet zo als hij datzelfde komend seizoen weer doet, en hij zal zelf natuurlijk ook groeien, vergeet ook niet dat we Ozbiliz nog hebben.. Als je Boerrigter daar had in plaats van Ebecilio waren we al voor de laatste wedstrijd kampioen. Ebecilio heeft veel talent, maar zal hard moeten werken om het stijgende niveau van Ajax bij te blijven. Lijkt me het handigst dat hij een jaartje wordt verhuurd aan een stabiele middenmoot club als NEC of Heerenveen. |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:18 schreef Johnny3 het volgende:We hebben goede buitenspelers ja, maar ik vindt Ebecilio (nog) tekort komen. Hij is snel en technisch vaardig, maar verliest snel het overzicht, loopt net wat te lang met de bal, en probeert altijd van alle hoeken op goal te schieten, als de helft er nou in ging hoorde je mij niet klagen maar dit is (helaas) niet het geval. Hij heeft altijd alle ruimte voor zich als ie zn man eens voorbij zou spelen maar hij kiest er altijd voor om de bal aan te nemen en dan de bal weer simpel terug te tikken of de drukte in te lopen in het centrum. Hij ziet het echt niet....het zit er gewoon niet in. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:22 schreef Ajax_fan het volgende:[..] We hebben al goede buitenspelers? Sulejmani misschien maar verder echt niet. Ozbiliz komt eraan maar een Ebecilio is een buitenspeler van niks. Met die buitenspeler van niks worden we wel kampioen, met Suarez stonden we 9 punten achter. Die buitenspeler van niks maat wel goals bij NEC uit en H'veen uit, zonder die goals wordt je geen kampioen..... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:24 schreef Ajax_fan het volgende:[..] Hij heeft altijd alle ruimte voor zich als ie zn man eens voorbij zou spelen maar hij kiest er altijd voor om de bal aan te nemen en dan de bal weer simpel terug te tikken of de drukte in te lopen in het centrum. Hij ziet het echt niet....het zit er gewoon niet in. Hij is echt nog niet fantastisch, maar dit slaat echt helemaal nergens op... |
|
|
|
|
Johnny3
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:20 schreef remco k het volgende:[..] Grappig, hij komt nog tekort, maar is de vervanger van Suarez, en maakt wel samen met het team Ajax kampioen.... ik zie het probleem niet zo als hij datzelfde komend seizoen weer doet, en hij zal zelf natuurlijk ook groeien, vergeet ook niet dat we Ozbiliz nog hebben.. Nee klopt daarom zeg ik ook dat hij NOG tekort komt, als hij zich nou door blijft ontwikkelen zoals hij afgelopen seizoen heeft gedaan wordt het nog wel wat. Maar als vervanger van Suarez vind ik toch echt dat Sulejmani die rol op zich heeft genomen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 mei 2011 door Johnny3 -- |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:27 schreef remco k het volgende:[..] Hij is echt nog niet fantastisch, maar dit slaat echt helemaal nergens op... Slaat nergens op? Je ziet het toch duidelijk op het veld. Hij gaat er 1 keer per wedstrijd langs en verder alleen maar tikkie terug of naar binnen toe. En constant die baggere schoten op doel. En als er eens iemand vogelvrij staat en hij die gast vrij voor de keeper kan zetten dat ziet ie het gewoon niet, en draait ie er ook nog eens met zn rug naar toe. Dat slaat wel degelijk ergens op want dat zie je gewoon elke week weer. Als die jongen nou gewoon zn snelheid eens zou gebruiken en eens die actie zou maken door zn man uit te schakelen dan kan ie gewoon gevaarlijk worden. Maar hij ziet het niet. Hij doet het niet. Het komt er niet uit. Een Ozbiliz die laat meteen goede acties zien als die erin komt. Die ziet wanneer hij die bal moet spelen, wanneer er iemand goed vrij loopt. Die kijkt niet alleen naar zichzelf. |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:27 schreef remco k het volgende:[..] Met die buitenspeler van niks worden we wel kampioen, met Suarez stonden we 9 punten achter. Die buitenspeler van niks maat wel goals bij NEC uit en H'veen uit, zonder die goals wordt je geen kampioen..... Ja we worden ook met Oleguer en Verhoeven kampioen. Wat is je punt. Elke speler maakt wel eens een goal en als je die goals zag dan zie je dat het gewoon weer slappe schotjes op doel zijn die van richting veranderd worden. Er zt 1 goede goal tussen. Dat mag ook wel eens.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 mei 2011 door Ajax_fan -- |
|
|
|
|
Johnny3
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:33 schreef Ajax_fan het volgende:[..] Slaat nergens op? Je ziet het toch duidelijk op het veld. Hij gaat er 1 keer per wedstrijd langs en verder alleen maar tikkie terug of naar binnen toe. En constant die baggere schoten op doel. En als er eens iemand vogelvrij staat en hij die gast vrij voor de keeper kan zetten dat ziet ie het gewoon niet, en draait ie er ook nog eens met zn rug naar toe. Dat slaat wel degelijk ergens op want dat zie je gewoon elke week weer. Als die jongen nou gewoon zn snelheid eens zou gebruiken en eens die actie zou maken door zn man uit te schakelen dan kan ie gewoon gevaarlijk worden. Maar hij ziet het niet. Hij doet het niet. Het komt er niet uit. Een Ozbiliz die laat meteen goede acties zien als die erin komt. Die ziet wanneer hij die bal moet spelen, wanneer er iemand goed vrij loopt. Die kijkt niet alleen naar zichzelf. Ben het deels met je eens, maar om hem nu af te schrijven vindt ik ook te ver gaan, Als hij die punten nou aan zou pakken en verbeteren wordt het een hele goede, we moeten niet vergeten dat Suarez eerst ook altijd voor eigen succes ging in zijn eerste seizoenen bij Ajax, maar dat is er ook uitgegaan, en kijk tot wat voor een wereldvoetballer hij is uitgegroeid!
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
quote: ;p met verhoeven in de basis ipv vermeer was je geen kampioen geworden. Wat is je punt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:33 schreef Ajax_fan het volgende:[..] Slaat nergens op? Je ziet het toch duidelijk op het veld. Hij gaat er 1 keer per wedstrijd langs en verder alleen maar tikkie terug of naar binnen toe. En constant die baggere schoten op doel. En als er eens iemand vogelvrij staat en hij die gast vrij voor de keeper kan zetten dat ziet ie het gewoon niet, en draait ie er ook nog eens met zn rug naar toe. Dat slaat wel degelijk ergens op want dat zie je gewoon elke week weer. Als die jongen nou gewoon zn snelheid eens zou gebruiken en eens die actie zou maken door zn man uit te schakelen dan kan ie gewoon gevaarlijk worden. Maar hij ziet het niet. Hij doet het niet. Het komt er niet uit. Een Ozbiliz die laat meteen goede acties zien als die erin komt. Die ziet wanneer hij die bal moet spelen, wanneer er iemand goed vrij loopt. Die kijkt niet alleen naar zichzelf. Misschien er ooit wel eens bij nagedacht dat de Boer wil dat ze acties maken als ze het gevoel hebben dat ze er langskomen, maar dat ze NOOIT hun verdedigende taken mogen vergeten, de bal in de ploeg houden is belangrijker dan een speler passeren en een voorzet geven terwijl er nog niemand in de 16 is. Overigens is die jongen pas een half jaar bij het eerste, kan het ff zeg..
Overigens vind ik wel dat Ozbiliz meer potentie heeft, maar zoals bij veel hier bekend, wordt hij langzaam gebracht omdat hij 2 erg zware blessures heeft gehad, kijk de topics er maar op na, ik heb altijd al gezged dat Ozbiliz het komend seizoen gaat laten doen..
Roepen dat Lorenzo helemaal niks is, terwijl hij tegen H'veen en NES beslissende goals en een assist geeft en basisspeler is bij een club die voor het eerst in 7 jaar kampioen wordt slaat dus echt helemaal nergens op.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:36 schreef Ajax_fan het volgende:[..] Ja we worden ook met Oleguer en Verhoeven kampioen. Wat is je punt. Elke speler maakt wel eens een goal en als je die goals zag dan zie je dat het gewoon weer slappe schotjes op doel zijn die van richting veranderd worden. Er zt 1 goede goal tussen. Dat mag ook wel eens. Een basispeler of Verhoeven of Olequer??? Als je dit echt serieus meent heeft het helemaal geen zin deze discussie te voeren, echt te dom voor woorden zeg..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 mei 2011 door remco k -- |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:37 schreef Johnny3 het volgende:[..] Eens! Als hij die punten nou aan zou pakken en verbeteren wordt het een hele goede, we moeten niet vergeten dat Suarez eerst ook altijd voor eigen succes ging in zijn eerste seizoenen bij Ajax, maar dat is er ook uitgegaan, en kijk tot wat voor een wereldvoetballer hij is uitgegroeid! Ja maar Suarez die ziet het spelletje wel. Die was idd ego maar had geen enorme oogkleppen op wat inzicht betreft. En spelers met de kwaliteiten van Suarez mogen ook egoistisch zijn. Spelers waarvan een Manolev niet eens bang wordt moeten gewoon hun werk doen en niet alleen aan zichzelf denken. |
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:24 schreef Ajax_fan het volgende:[..] Hij heeft altijd alle ruimte voor zich als ie zn man eens voorbij zou spelen maar hij kiest er altijd voor om de bal aan te nemen en dan de bal weer simpel terug te tikken of de drukte in te lopen in het centrum. Hij ziet het echt niet....het zit er gewoon niet in. Idd speelde in zijn 1e wedstrijd heel goed , is daarna alleen maar minder geworden |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:37 schreef remco k het volgende:[..] Misschien er ooit wel eens bij nagedacht dat de Boer wil dat ze acties maken als ze het gevoel hebben dat ze er langskomen, maar dat ze NOOIT hun verdedigende taken mogen vergeten, de bal in de ploeg houden is belangrijker dan een speler passeren en een voorzet geven terwijl er nog niemand in de 16 is. Overigens is die jongen pas een half jaar bij het eerste, kan het ff zeg.. Overigens vind ik wel dat Ozbiliz meer potentie heeft, maar zoals bij veel hier bekend, wordt hij langzaam gebracht omdat hij 2 erg zware blessures heeft gehad, kijk de topics er maar op na, ik heb altijd al gezged dat Ozbiliz het komend seizoen gaat laten doen.. Roepen dat Lorenzo helemaal niks is, terwijl hij tegen H'veen en NES beslissende goals en een assist geeft en basisspeler is bij een club die voor het eerst in 7 jaar kampioen wordt slaat dus echt helemaal nergens op.. Sorry hoor maar volgens mij hebben wij hier vrijheid van meningsuiting. Ik vind Ebecilio een speler van niks. Dat vind ik!Dat is mijn persoonlijke mening. Wat een ander vind moet diegene zelf weten. Als iemand hem geweldg vind prima. Ik vind Ebecilio geen Ajax 1 speler. Irriteer me wekelijks aan hem met als hoogtepunt gistermiddag. En als hij dan ook die ( ik vind mezelf al helemaal geweldig ) maniertjes erin gaat gooien dan ben ik er al helemaal klaar mee. En dan kan ie een paar doelpuntjes hebben gemaakt maar daar gaat mijn mening echt niet van veranderen. Wat jij van hem vind moet je zelf weten. Die mening respecteer ik. Ik vind hem niks. En dat mag ik vinden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 mei 2011 door Ajax_fan -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:44 schreef Ajax_fan het volgende:[..] Sorry hoor maar volgens mij hebben wij hier vrijheid van meningsuiting. Ik vind Ebecilio een speler van niks. Dat vind ik!Dat is mijn persoonlijke mening. Wat een ander vind moet diegene zelf weten. Als iemand hem geweldg vind prima. Ik vind Ebecilio geen Ajax 1 speler. Irriteer me wekelijks aan hem met als hoogtepunt gistermiddag. En als hij dan ook die ( ik vind mezelf al helemaal geweldig ) maniertjes erin gaat gooien dan ben ik er al helemaal klaar mee. Wat jij van hem vind moet je zelf weten. Die mening respecteer ik. Ik vind hem niks. En dat mag ik vinden. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het hier 100% mee eens ben |
|
|
|
|
Johnny3
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:40 schreef Ajax_fan het volgende:[..] Ja maar Suarez die ziet het spelletje wel. Die was idd ego maar had geen enorme oogkleppen op wat inzicht betreft. En spelers met de kwaliteiten van Suarez mogen ook egoistisch zijn. Spelers waarvan een Manolev niet eens bang wordt moeten gewoon hun werk doen en niet alleen aan zichzelf denken. Ja maar dat heeft suarez ook moeten leren, door ipv de hele tijd naar de bal te kijken rond zicht heen te kijken, en die heeft ook langer de tijd gehad om aan te passen, net wat Remco zegt, hij speelt pas een half jaar in het 1e en De Boer weet wel wat voor kwaliteiten Lorenzo heeft aangezien hij trainer van hem geweest is bij Jong Ajax. Daarom wacht ik even af en verwacht ik veel van hem in de komende oefenpartijen, en anders hebben we boerrigter!;)
|
|
|
|
schapio
|
|
|
nou ik ben blij dat boerrigter komt, als het waar is wat derksen zegt, ik ben nou ook niet zo onder de indruk van ebicilio maar bij gebrek aan beter heeft hij dit halve jaar mogen spelen. kan beter verhuurd worden zodat hij zich verder ontwikkelen kan. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:44 schreef Ajax_fan het volgende:[..] Sorry hoor maar volgens mij hebben wij hier vrijheid van meningsuiting. Ik vind Ebecilio een speler van niks. Dat vind ik!Dat is mijn persoonlijke mening. Wat een ander vind moet diegene zelf weten. Als iemand hem geweldg vind prima. Ik vind Ebecilio geen Ajax 1 speler. Irriteer me wekelijks aan hem met als hoogtepunt gistermiddag. En als hij dan ook die ( ik vind mezelf al helemaal geweldig ) maniertjes erin gaat gooien dan ben ik er al helemaal klaar mee. En dan kan ie een paar doelpuntjes hebben gemaakt maar daar gaat mijn mening echt niet van veranderen. Wat jij van hem vind moet je zelf weten. Die mening respecteer ik. Ik vind hem niks. En dat mag ik vinden. Snap niet zo goed waarom je vrijheid van meningsuiting hierbij moet halen, ik VIND het namelijk complete onzin wat je zegt en dat is dus mijn MENING. Dat hij niet heel goed is zijn we het over eens. Maar deze jongen heeft wel degelijk bijgedragen aan het eerste kampioenselftal in 7 jaar tijd, hij is pas een half jaar bij de selectie, en je ziet dat hij wel degelijk talent heeft, natuurlijk moet hij veel leren, maar om een kampioensspeler die pas een half jaar bij de selectie zit compleet af te schrijven, dat VIND ik gewoon belachelijk, en als je dan Olequer en Verhoeven in de discussie gaat vergelijken met de rol van Lorenzo, dan VIND ik dat dom... EN DIT IS DUS MIJN MENING, daar hoef je het niet mee eens te zijn. |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:52 schreef remco k het volgende:[..] Snap niet zo goed waarom je vrijheid van meningsuiting hierbij moet halen, ik VIND het namelijk complete onzin wat je zegt en dat is dus mijn MENING. Dat hij niet heel goed is zijn we het over eens. Maar deze jongen heeft wel degelijk bijgedragen aan het eerste kampioenselftal in 7 jaar tijd, hij is pas een half jaar bij de selectie, en je ziet dat hij wel degelijk talent heeft, natuurlijk moet hij veel leren, maar om een kampioensspeler die pas een half jaar bij de selectie zit compleet af te schrijven, dat VIND ik gewoon belachelijk, en als je dan Olequer en Verhoeven in de discussie gaat vergelijken met de rol van Lorenzo, dan VIND ik dat dom... EN DIT IS DUS MIJN MENING, daar hoef je het niet mee eens te zijn. Dat vind jij en ik niet.... Ja hier kunnen we wekenlang mee doorgaan hoor ;)
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Goede aankoop, mag samen met lorenzo knokken voor linksbuiten. Nu nog een centrumspits naast castillon en de voorhoede is compleet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:55 schreef Ajax_fan het volgende:[..] Dat vind jij en ik niet.... Ja hier kunnen we wekenlang mee doorgaan hoor ;) Dat komen we ook niet, maar vrijheid van meningsuiting bij zo'n discussie halen is gewoon dom, en slaat nergens op. |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:57 schreef remco k het volgende:[..] Dat komen we ook niet, maar vrijheid van meningsuiting bij zo'n discussie halen is gewoon dom, en slaat nergens op. Ok, ik vind het best. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik ook, dan zijn we het daar dus over eens, zie je wel, het kan best,....... |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:56 schreef JOOD het volgende:Goede aankoop, mag samen met lorenzo knokken voor linksbuiten. Nu nog een centrumspits naast castillon en de voorhoede is compleet. Moet wel een spits zijn die goed kan koppen. Een Mounir heb je dus niks aan dan met al die prachtige voorzetten van Boerrigter. |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:59 schreef remco k het volgende:Ik ook, dan zijn we het daar dus over eens, zie je wel, het kan best,....... Nou er zijn vast zat dingen waar we het wel over eens zijn hoor. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Vast wel, is ook maar een grapje.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:20 schreef remco k het volgende:[..] Grappig, hij komt nog tekort, maar is de vervanger van Suarez, en maakt wel samen met het team Ajax kampioen.... ik zie het probleem niet zo als hij datzelfde komend seizoen weer doet, en hij zal zelf natuurlijk ook groeien, vergeet ook niet dat we Ozbiliz nog hebben.. Je mag iemand uit de jeugd met weinig tot geen ervaring niet als de vervanger van Suarez bestempelen. Overigens heet de vervanger voor Suarez ook geen Boerrigter. Suarez had geen vaste rol binnen het elftal. Suarez was een klasse apart! Overigens zal Frank het zien zitten in Boerrigter anders wordt hij niet gehaald. Ergens vindt hij dat Ebecilio iets te kort komt anders gaat hij niet op zoek naar een extra linksbuiten. Misschien dat straks duidelijk wordt wie zijn vaste buitenspeler wordt, dat zal nog moeten blijken. Denk dat Boerrigter meer rendement zal brengen, ook Ozbiliz heeft meer rendement wanneer hij fit is maar goed die staat op rechts. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 22:00 schreef Ajax_fan het volgende:[..] Moet wel een spits zijn die goed kan koppen. Een Mounir heb je dus niks aan dan met al die prachtige voorzetten van Boerrigter. als je de berichten hier en daar leest gaan de wegen tussen ajax en mounir zich scheiden, dat is maar goed ook. Hij zou weg mogen voor 5 miljoen. Hopenlijk meld er heel snel een club voor hem dat we die lastpost kwijt zijn. Goede voetballer maar niet voor ons aller ajax. Over aankoop Boerrigter kan ik kort over zijn, goede aankoop, heeft zich heel goed ontwikkeld de jaren nadat die ons ajax heeft verlaten en komt op het juiste moment terug. Laat de heren volgend seizoen maar strijden wie er in de basisi hoort, is niet verkeerd zulke concurentie, maakt de spelers alleen maar beter. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:24 schreef Ajax_fan het volgende:[..] Hij heeft altijd alle ruimte voor zich als ie zn man eens voorbij zou spelen maar hij kiest er altijd voor om de bal aan te nemen en dan de bal weer simpel terug te tikken of de drukte in te lopen in het centrum. Hij ziet het echt niet....het zit er gewoon niet in. Ik bedoel het niet vervelend hoor, maar hebben we het over dezelfde Ebecilio? Ik zie namelijk een hele jonge jongen die balsterk is, slim positiespel speelt, en dit seizoen verchillende keren het verschil heeft gemaakt bij Ajax.
Hij is niet de nieuwe Overmars, maar is wel snel en sterk, en als hij iets gelukkiger wordt in zijn acties, naast schieten op doel en een hoge voorzet iets slimmer gaat worden et terugleggen en steekballen wordt hij voor Nederlandse begrippen een meer dan prima buitenspeler. Kortom, groot talent, maar rendament moet omhoog. Voor mij is wel duidelijk dat Ebecilio te goed is om in de verhuur te stallen. En dus heeft de Boer een lekkere kluif om de zwakkere punten van Ebecilio bij te schaven. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Zo, ochtend. Wilde toch even het spel van Ebecilio toelichten, omdat ik best snap waarom hij speelt zoals hij speelt, ik heb zelf (op een stuk lager niveau (2e klasse)) ook altijd als buitenspeler gespeeld.
Je hebt als verdediger 2 opties bij het dekken van een vleugelspeler.
1) Heel kort erop, en zo de vleugelspeler niet aanspeelbaar maken. Kan alleen als die speler slecht indraait en/of niet snel is, anders bij je bij een goede aanname gezien, en ben je ook kwetsbaar voor de steekpass binnendoor.
2) Dekken op 2 a 3 meter. Nadeel is dat zo'n speler altijd ruimte heeft om aangespeeld te worden, maar je wordt minder makkelijk geklopt op snelheid of in de aanname, en je creëert tijd voor rugdekking.
Ebecilio is snel, en heeft een degelijke balaanname. Dat betekent dat bijna verdedigers er voor kiezen om hem op 2-3 meter te dekken. Ajax wil dwingend spelen, en dus krijgt een vleugelspits van de bal op ongeveer de 20 meter lijn. Als die vleugelspeler dan de actie moet maken moet hij snelheid maken, die 2-3 meter overbruggen, er voorbij, en dan nog de voorzet geven. Dat kan, realistisch gezien, alleen in een 1 op 1 situatie. Maar juist een sterk punt in dat dekken op afstand is de rugdekking die je daar mee krijgt.
Dus gebeurt het meestal dat de actie bij voorbaat kansloos, en dan gaat de bal terug. Dan wordt er rondgespeeld, en zolang totdat de 1 op 1 wel gevonden wordt. Ebecilio wordt dus dat balletje regelmatig terug prima uit, lekker op balbezit, en lekker de bal rond laten gaan om het gaatje te vinden. Dat gaatje komt meestal in de vorm van Eriksen die met zijn inzicht en balgevoel de voorhoede spelers in de 1 op 1 kan brengen, of alleen voor de keeper.
Spelers die regelmatig wel een 1 op meer duel aangaan en winnen zijn gewoon schaars. Denk aan Arjen Robben, Lionel Messi, die zijn daar briljant in, maar voor de meeste stervelingen is dat niet weggelegd, en dan moet je met rondspelen en combinatiespel het gat creëren. Dat doet Ebecilio best heel aardig. Waar zijn zwakte ligt is dat als hij in de 1 op 1 komt hij nog te vaak zelf op doel schiet of een matige voorzet afgeeft. Met het voorgaande in het achterhoofd is dat dus waar hij sterk moet verbeteren, maar dan wordt hij ook echt wel een goede buitenspeler.
Terug naar Boerrigter. Die heeft met zijn traptechniek en actie de potentie om heel effectief te zijn, maar ik heb hem niet voldoende gezien om iets te kunnen zeggen over zijn explosiviteit. Wat ik in samenvattingen heb gezien is veelbelovend. dus ik heb wel goede hoop!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 mei 2011 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 22:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Je mag iemand uit de jeugd met weinig tot geen ervaring niet als de vervanger van Suarez bestempelen. Overigens heet de vervanger voor Suarez ook geen Boerrigter. Suarez had geen vaste rol binnen het elftal. Suarez was een klasse apart! Overigens zal Frank het zien zitten in Boerrigter anders wordt hij niet gehaald. Ergens vindt hij dat Ebecilio iets te kort komt anders gaat hij niet op zoek naar een extra linksbuiten. Misschien dat straks duidelijk wordt wie zijn vaste buitenspeler wordt, dat zal nog moeten blijken. Denk dat Boerrigter meer rendement zal brengen, ook Ozbiliz heeft meer rendement wanneer hij fit is maar goed die staat op rechts. Suarez is weggegaan en Lorezno speelt nu op die plek, dus is hij de vervanger, of je dat nu leuk vind of niet..
De rest van je post zou best een mogelijkheid zijn, nogmaals ik vind Ebecilio ook niet fantastisch maar hij draagt wel bij aan het kampioenschap en hem na een half jaar als debuterend speler al afschrijven is wel heel weinig krediet voor een speler die MEDE iets presteerd dat bijvoorbeeld Urby 7 jaar lang niet gelukt is.. |
|
|
|
|
freakie2
|
|
|
Goed, ik denk niet dat lorenzo het niveau op dit moment aankan |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Nou, laat maar eens zien dan... |
|
|
|
|
echte ajaxfan!
|
|
|
Mensen we vergeten 1 ding: Remco K moet altijd gelijk hebben. En als ie het niet krijgt dan gaat ie dwingend en drammerig zitten doen. Hij zit er bovenop, kent alle spelers en weet wat er in de hoofden van de trainers omgaat....snap dat dan! |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 - 15:05 schreef echte ajaxfan! het volgende:Mensen we vergeten 1 ding: Remco K moet altijd gelijk hebben. En als ie het niet krijgt dan gaat ie dwingend en drammerig zitten doen. Hij zit er bovenop, kent alle spelers en weet wat er in de hoofden van de trainers omgaat....snap dat dan! Altijd? Ook als hij weet dat hij ongelijk heeft? :P |
|
|
|
|
echte ajaxfan!
|
|
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote: Hahaha lol. Daar ben ik het afgelopen jaar ook achter gekomen! XD |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 - 12:51 schreef remco k het volgende:[..] Suarez is weggegaan en Lorezno speelt nu op die plek, dus is hij de vervanger, of je dat nu leuk vind of niet.. De rest van je post zou best een mogelijkheid zijn, nogmaals ik vind Ebecilio ook niet fantastisch maar hij draagt wel bij aan het kampioenschap en hem na een half jaar als debuterend speler al afschrijven is wel heel weinig krediet voor een speler die MEDE iets presteerd dat bijvoorbeeld Urby 7 jaar lang niet gelukt is.. Toch zie ik liever Urby op zijn positie spelen. Ik ben het dan ook met Ajax_Fan eens.
Ik wordt niet warm of koud van Ebecilio. Gaat weinig dreiging vanuit, en ipv dat hij de tegenstander opzoekt en een actie maakt, kiest hij voor een tikkie terug of gaat vanuit de meest onmogelijke positie / afstand schieten op doel.
In dat opzicht is Ozbilliz een stuk verder. |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Idd ozbiliz heeft alles wat imbecilio niet heeft. |
|
|
|
|
PETER111
|
|
|
http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/Ajax-contracteert-Derk-Boerrigter-1.htm
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Derk Boerrigter over zijn overgang naar Amsterdam. De buitenspeler is afkomstig van RKC Waalwijk en tekent een contract dat in gaat op 1 juli 2011 en een looptijd heeft van drie seizoenen, tot en met 30 juni 2014. Boerrigter werd geboren op 16 oktober 1986 in Oldenzaal. Hij speelde al eerder voor Ajax. De speler ging in 2005 van de jeugdopleiding van FC Twente naar Ajax, waarna hij bij FC Zwolle en RKC Waalwijk speelde. Afgelopen seizoen had hij bij RKC Waalwijk met 18 doelpunten in 31 competitiewedstrijden een belangrijk aandeel in het kampioenschap en de bijbehorende promotie naar de Eredivisie. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 16 mei 2011 - 21:22 schreef Ajax_fan het volgende:[..] We hebben al goede buitenspelers? Sulejmani misschien maar verder echt niet. Ozbiliz komt eraan maar een Ebecilio is een buitenspeler van niks. Hij moet gewoon een beetje minder egoistisch worden en wat vaker een voorzet geven. Ik irriteer me rot aan die schoten van 25 meter op doel van hem die telkens hoog over of naast gaan. Kijk was hij Overmars, dan was dat anders. Ik hoop dat de Boer dat gedeelte kan veranderen in zijn spel, dan kan hij best een goede speler worden. |
|
|
|