|
|
remco k
|
|
|
Na het eerste succes van een Ajax quiz, hierbij een vervolg, hoe werkt het???
Nou als volgt, Ik begin onderaan deze post met een vraag, de persoon die de vraag goed beatwoord stelt zelf de volgende vraag, vrij simpel toch?
Gezien het feit dat we nu veel meer kennis in huis hebben met het stijgende aantal actieve posters denk ik dat we de moeilijkheid van de vragen wel wat kunnen opvoeren ten opzichte van de laatste keer.
Ik hoop dat velen hieraan zullen meedoen.
Heren Succes en hier volgt de eerste vraag.
HET STAAFINCIDENT: Het staafincident was een ernstig geval van voetbalvandalisme, dat op 27 september 1989 plaatsvond in het Ajaxstadion De Meer. Tijdens een thuiswedstrijd van Ajax tegen Austria Wien werd de Oostenrijkse doelman Franz Wohlfahrt getroffen door een ijzeren staaf die het veld op was gegooid vanuit het vak van de F-Side.
Voor dit incident werd Ajax op 4 diverse manieren gestraft, welke straffen waren dit?? Een kleine misleiding is dat twee van deze straffen direct verband met elkaar hebben. |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 - 21:42 schreef remco k het volgende:Na het eerste succes van een Ajax quiz, hierbij een vervolg, hoe werkt het??? Nou als volgt, Ik begin onderaan deze post met een vraag, de persoon die de vraag goed beatwoord stelt zelf de volgende vraag, vrij simpel toch? Gezien het feit dat we nu veel meer kennis in huis hebben met het stijgende aantal actieve posters denk ik dat we de moeilijkheid van de vragen wel wat kunnen opvoeren ten opzichte van de laatste keer. Ik hoop dat velen hieraan zullen meedoen. Heren Succes en hier volgt de eerste vraag. HET STAAFINCIDENT: Het staafincident was een ernstig geval van voetbalvandalisme, dat op 27 september 1989 plaatsvond in het Ajaxstadion De Meer. Tijdens een thuiswedstrijd van Ajax tegen Austria Wien werd de Oostenrijkse doelman Franz Wohlfahrt getroffen door een ijzeren staaf die het veld op was gegooid vanuit het vak van de F-Side.
Voor dit incident werd Ajax op 4 diverse manieren gestraft, welke straffen waren dit?? Een kleine misleiding is dat twee van deze straffen direct verband met elkaar hebben. Ajax verloor de wedstrijd reglementair met 3-0 en mocht twee jaar lang geen Europees voetbal spelen. Tegen deze laatste straf ging Ajax in beroep, waarna de uitsluiting werd verminderd tot een jaar. De commissie voor beroep liet het laakbare gedrag van Freek de Jonge in de beslissing meewegen.[6] De schade verhaalde Ajax op de gooier van de staaf, met wie een regeling werd getroffen nadat hij 1996 was veroordeeld tot het betalen van een half miljoen gulden plus 15 duizend gulden proceskosten.[7] Gerald M. was enkele dagen na het incident aangehouden en werd eind 1989 door de politierechter tot vijf maanden gevangenisstraf veroordeeld, waarvan twee maanden voorwaardelijk. Na het uitzitten van zijn straf vroeg hij een seizoenskaart bij Ajax aan, die hem werd verstrekt.[8]
Het staafincident maakte duidelijk dat de beveiliging in De Meer hopeloos was verouderd. Indirect zou het hebben bijgedragen aan de beslissing een nieuw stadion te bouwen.[bron?]
Wie scoorde het doelpunt tegen Fiorentina uit in de europaleague van 2009?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 mei 2011 door Afcarius -- |
|
|
|
|
Humankillz
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 - 21:46 schreef Afcarius het volgende:[..] Ajax verloor de wedstrijd reglementair met 3-0 en mocht twee jaar lang geen Europees voetbal spelen. Tegen deze laatste straf ging Ajax in beroep, waarna de uitsluiting werd verminderd tot een jaar. De commissie voor beroep liet het laakbare gedrag van Freek de Jonge in de beslissing meewegen.[6] De schade verhaalde Ajax op de gooier van de staaf, met wie een regeling werd getroffen nadat hij 1996 was veroordeeld tot het betalen van een half miljoen gulden plus 15 duizend gulden proceskosten.[7] Gerald M. was enkele dagen na het incident aangehouden en werd eind 1989 door de politierechter tot vijf maanden gevangenisstraf veroordeeld, waarvan twee maanden voorwaardelijk. Na het uitzitten van zijn straf vroeg hij een seizoenskaart bij Ajax aan, die hem werd verstrekt.[8] Het staafincident maakte duidelijk dat de beveiliging in De Meer hopeloos was verouderd. Indirect zou het hebben bijgedragen aan de beslissing een nieuw stadion te bouwen.[bron?] Wie scoorde het doelpunt tegen Fiorentina uit in de europaleague van 2009? Leonardo?
Wie schakelde ajax uit in de europa league in 2007?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 - 21:46 schreef Afcarius het volgende:[..] Ajax verloor de wedstrijd reglementair met 3-0 en mocht twee jaar lang geen Europees voetbal spelen. Tegen deze laatste straf ging Ajax in beroep, waarna de uitsluiting werd verminderd tot een jaar. De commissie voor beroep liet het laakbare gedrag van Freek de Jonge in de beslissing meewegen.[6] De schade verhaalde Ajax op de gooier van de staaf, met wie een regeling werd getroffen nadat hij 1996 was veroordeeld tot het betalen van een half miljoen gulden plus 15 duizend gulden proceskosten.[7] Gerald M. was enkele dagen na het incident aangehouden en werd eind 1989 door de politierechter tot vijf maanden gevangenisstraf veroordeeld, waarvan twee maanden voorwaardelijk. Na het uitzitten van zijn straf vroeg hij een seizoenskaart bij Ajax aan, die hem werd verstrekt.[8] Het staafincident maakte duidelijk dat de beveiliging in De Meer hopeloos was verouderd. Indirect zou het hebben bijgedragen aan de beslissing een nieuw stadion te bouwen.[bron?] Wie scoorde het doelpunt tegen Fiorentina uit in de europaleague van 2009? Je hebt er drie, want die twee jaar schorsing was opgedeeld in 1.) het bestaande jaar niet uit mogen spelen, en 2.) het complete jaar daarop mochten we niet meedoen.
Maar je mist nog steeds 1 straf.... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
De eerste vraag is nog niet goed beantwoord, er zijn slechts 3 straffen genoemd terwijl er 4 straffen waren.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 - 21:49 schreef remco k het volgende:[..] Je hebt er drie, want die twee jaar schorsing was opgedeeld in 1.) het bestaande jaar niet uit mogen spelen, en 2.) het complete jaar daarop mochten we niet meedoen. Maar je mist nog steeds 1 straf.... Ze moesten allemaal verplicht gay worden? :P |
|
|
|
|
rikkie12345445
|
|
|
welke club was de tegenstander van ajax in de halve finale van de europa cup 1 in 1971??? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 - 21:55 schreef rikkie12345445 het volgende:welke club was de tegenstander van ajax in de halve finale van de europa cup 1 in 1971??? Nog steeds de 1ste vraag.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dacht dat het niveau hier wat hoger was geworden sinds de laatste quiz, maar lezen is blijkbaar niet het makkelijkste...
Eerst de ene vraag correct beantwoorden en dan pas de volgende vraag.. |
|
|
|
|
rikkie12345445
|
|
|
3-0 verloren ajax ligt uit het toernooi 1 jaar geen europees voetbal geldboete |
|
|
|
|
biba1970
|
|
|
3 wedstrijden in duitsland spelen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dat was inderdaad de vierde, de volgende vraag is voor jou...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 mei 2011 door remco k -- |
|
|
|
|
biba1970
|
|
|
ze hebben 3 keer in duitsland gevoetbald tegen wie? |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 - 21:46 schreef Afcarius het volgende:[..] Wie scoorde het doelpunt tegen Fiorentina uit in de europaleague van 2009? Deze vraag is al door velen beantwoord met 'Leonardo', maar het juiste antwoord moet zijn: Kennedy. Leonardo scoorde in de thuiswedstrijd. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 mei 2011 door remco k -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Örebro SK Rot-Weiß Erfurt Osasuna |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wat is de laatste Officiele Europese wedstrijd geweest tegen een Spaanse tegenstander, wie was deze tegenstander en wat was de uitslag.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ik was er bij hahaha,maar mijn korte geheugen is kapot......... |
|
|
|
|
biba1970
|
|
|
|
|
|
joduh
|
|
|
hadden roze shirtjes aan man.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Als je iets goed hebt, mag je direct een volgende vraag stellen hoor... |
|
|
|
|
biba1970
|
|
|
hoeveel wedstrijden heeft johan cruijf voor ajax gespeeld? trouwens ga slapen moet morgen om 6 uur op bah maar we gaan morgen vrolijk verder groeten |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Whahahahahahaha, je zou het bijna denken he, ik denk trouwens dat de jongere jongens hier je nog geloven ook.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 - 22:29 schreef remco k het volgende:[..] Whahahahahahaha, je zou het bijna denken he, ik denk trouwens dat de jongere jongens hier je nog geloven ook.. HE HE HE HE HE! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 - 22:27 schreef biba1970 het volgende:hoeveel wedstrijden heeft johan cruijf voor ajax gespeeld? trouwens ga slapen moet morgen om 6 uur op bah maar we gaan morgen vrolijk verder groeten 276 wedstrijden en 204 goals voor Ajax...
Wie is de topscorder aller tijden voor Ajax, en hoeveel goals maakte deze man voor het NEDERLANDS ELFTAL.... |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 - 22:38 schreef remco k het volgende:[..] 276 wedstrijden en 204 goals voor Ajax... Wie is de topscorder aller tijden voor Ajax, en hoeveel goals maakte deze man voor het NEDERLANDS ELFTAL.... goaltjes piet van reenen , geen |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: snel hoor. Ik stop er nu mee, maar vergeet niet je vraag te posten... |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
Hoeveel wedstrijden heeft El Hamdoei in jong ajax moeten spelen? |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
quote: 1 tegen almere city, scoorde ook nog!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 mei 2011 door Johnqqqq -- |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 - 22:38 schreef remco k het volgende:[..] 276 wedstrijden en 204 goals voor Ajax... Wie is de topscorder aller tijden voor Ajax, en hoeveel goals maakte deze man voor het NEDERLANDS ELFTAL.... Piet van Reenen
0 doelpunten in NL elftal..
Jij mag van mij weer vraag stellen want ik heb geen idee wat ik ooit zou moeten vragen
Edit: kut veels te laat :P
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 mei 2011 door Hasjkoph -- |
|
|
|
|
rikkie12345445
|
|
|
quote: 26 wedstrijden tegen wie speelde ajax in de halve finale van de europa cup 1??? |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 07:29 schreef rikkie12345445 het volgende:[..] 26 wedstrijden tegen wie speelde ajax in de halve finale van de europa cup 1??? Welke van de drie ?(incl CL: 4) Dan heb ik het alleen nog maar over de halve finales waar in wij de europacup (champions league) wonnen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 mei 2011 door baco74 -- |
|
|
|
|
rikkie12345445
|
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Sorry dat was seizoen 71/72,dus 1972. Het moet volgens mij Atletico Madrid zijn.(seizoen 70-71)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 mei 2011 door baco74 -- |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Ik hoop dat ik het goed heb dus:
Hoe heet de spits die in 1993 Ajax verliet, om voor Beenhakker bij de Grashoppers te gaan voetballen? |
|
|
|
|
rikkie12345445
|
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
|
|
|
rikkie12345445
|
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: tnx,ik hebal een nieuwe gesteld,maar ok:
Hoe heet de spits die in 1993 Ajax verliet, om voor Beenhakker bij de Grashoppers te gaan voetballen? |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 08:07 schreef baco74 het volgende:[..] tnx,ik hebal een nieuwe gesteld,maar ok: Hoe heet de spits die in 1993 Ajax verliet, om voor Beenhakker bij de Grashoppers te gaan voetballen? Ron Willems
Hoe oud was klaas jan huntelaar toen hij voor het eerst scoorde bij heereveen? |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 09:46 schreef Johnqqqq het volgende:[..] Ron Willems Hoe oud was klaas jan huntelaar toen hij voor het eerst scoorde bij heereveen? 21 JAAR. Tegen AZ in 2004 en hij was 2 dagen daarvoor 21 geworden, als ik het goed heb uitgerekend. Huntelaar is van 12 augustus 1983, betreffende wedstrijd tegen AZ (1-1) was op 14 augustus 2004, hij scoorde de gelijkmaker. |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 09:59 schreef baco74 het volgende:[..] 21 JAAR. Tegen AZ in 2004 en hij was 2 dagen daarvoor 21 geworden, als ik het goed heb uitgerekend. Huntelaar is van 12 augustus 1983, betreffende wedstrijd tegen AZ (1-1) was op 14 augustus 2004, hij scoorde de gelijkmaker. Dat klopt, knap dat je dat kon vinden :P |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Volgende vraag BACO... En het mag best iets moeilijker jongens.. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Bacardi Cola!!
Ik zal er eentje stellen, nu hij er even niet is..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 mei 2011 door Ajax we love you -- |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Wie was de oprichter van Ajax en wat was zijn geloofsovertuiging? |
|
|
|