|
|
Ajax we love you
|
|
|
Florus Stempel en hij was Joods ;-) Hij was officieel 1 van de 3 oprichters, maar hij was de oudste van de 3 vrienden. Weet je in welk cafe ze dit hebben besproken en de naam verzonnen hebben?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 mei 2011 door Ajax we love you -- |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Dat was café Oost-Indië in de Kalverstraat. Het grappige van alles is dat er nog een voetbal club bestond die de naam Ajax had. Ik weet dat dit helemaal niet met de quiz te maken heeft, maar het is wel een heel grappig verhaal..
AJAX WAS NAAMRECHT BIJNA KWIJT
Op de dag dat AFC Ajax zijn honderdste verjaardag vierde (18 maart 2000) zou het naamrecht zijn vervallen en had de club moeten zoeken naar een andere naam. In Leiden bestaat namelijk al sinds 1892 een Ajax, dat nu bekend staat als ASC. (Ajax Sportman Combinatie) Het verhaal gaat dat de Amsterdammers in 1900 van de Leidenaren toestemming kregen voor de naam 'Ajax' onder een voorwaarde: na honderd jaar zou dit recht vervallen. Daarvan zou een document bestaan. Dit papier is echter nergens te vinden, dus Ajax heeft de naam nog niet hoeven te wijzigen in Amsterdamse Boys of FC Amsterdam Arena. "We kennen het verhaal," zegt ASC, "maar niemand heeft het document." Ook bij de KNVB was geen papier waarop deze afspraak met handtekeningen is bekrachtigd. De enige plaats waar het nog kan liggen, is in het archief van het regiodistrict van de KNVB waar ASC onder valt. Maar wegens een verbouwing van het afdelingskantoor zijn de archiefstukken opgeslagen in een gesloten container. (Uit het Veld, maart 2000) |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Baco74 we wachten nog op je... heb even een tussenronde gespeeld, maar jij bent echt aan de beurt |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 15:37 schreef Ajax we love you het volgende:Baco74 we wachten nog op je... heb even een tussenronde gespeeld, maar jij bent echt aan de beurt Dan stel ik er één: Wanneer ben ik erachter gekomen dat ik Ajacied was.. Nee, hoeft niet.. ;) Wachten maar op baco.. ;) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
FF een vraagje tussendoor: Hoe kan het dat we in '65 13e zijn geworden, terwijl we daarvoor goed meededen, en daarna 2 jaar achter elkaar kampioen zijn geworden? |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 15:38 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Dan stel ik er één: Wanneer ben ik erachter gekomen dat ik Ajacied was.. Nee, hoeft niet.. ;) Wachten maar op baco.. ;) Whahahahaha, toen je voor het eerst van je moeder een speen mocht uitkiezen en die leek op die speen van Baco ;-) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 15:40 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Whahahahaha, toen je voor het eerst van je moeder een speen mocht uitkiezen en die leek op die speen van Baco ;-) Hehehe nee.. :P Ik kwam er al wel op 6jarige leeftijd achter, maar niet bewust.. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 15:40 schreef Hasjkoph het volgende:FF een vraagje tussendoor: Hoe kan het dat we in '65 13e zijn geworden, terwijl we daarvoor goed meededen, en daarna 2 jaar achter elkaar kampioen zijn geworden? Gewoon ze hadden een slechte trainer en halverwege het seizoen kwam gelukkig Rinus Michels, anders waren we gedegradeerd!!! Nu werden we dankzij hem 13de. Wist je dat Swart toen al in het eerste speelde?? |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 15:41 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Hehehe nee.. :P Ik kwam er al wel op 6jarige leeftijd achter, maar niet bewust.. Haha, je kreeg voor het eerst een stijfe toen je naar studio sport keek en Ajax kwam in beeld...
Hoe kwam je erachter dan? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 15:44 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Gewoon ze hadden een slechte trainer en halverwege het seizoen kwam gelukkig Rinus Michels, anders waren we gedegradeerd!!! Nu werden we dankzij hem 13de. Wist je dat Swart toen al in het eerste speelde?? Nope.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 15:45 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Haha, je kreeg voor het eerst een stijfe toen je naar studio sport keek en Ajax kwam in beeld... Hoe kwam je erachter dan? Vertel ik nog wel.. moet nu echt naar de fysio.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
NOu Baco stelt geen vraag, laten we dan maar verder gaan.
Hierbij de volgende simpele vraag.
Hou oud was de vader van Marco van Basten toen marco bij ajax debuteerde.. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
klopt dat Remco? moest even rekenen, omdat ik dacht dat zijn vader 18 was toen Van basten werd geboren en Van Basten 17 was toen hij debuteerde. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Wat een Wikipediavragen hier zeg... |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Volgens mij 52.
En voor het geval mijn antwoord correct is:
Welke belofte reed ooit, drie weken na zijn aanname bij Ajax, op vijftienjarige leeftijd met zijn brommer tegen een boom en brak daarbij zijn dijbenen op twee verschillende plaatsen? |
|
|
|
|
AFCA!
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 16:27 schreef Ikke_tikkie het volgende:Volgens mij 52. En voor het geval mijn antwoord correct is: Welke belofte reed ooit, drie weken na zijn aanname bij Ajax, op vijftienjarige leeftijd met zijn brommer tegen een boom en brak daarbij zijn dijbenen op twee verschillende plaatsen? Ton Blanker |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
|
|
|
AFCA!
|
|
|
Wat (welk jaar) was de meest doelpuntrijke editie van Feyenoord-Ajax en wat was de uitslag?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 mei 2011 door AFCA! -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 16:15 schreef Ajax we love you het volgende:klopt dat Remco? moest even rekenen, omdat ik dacht dat zijn vader 18 was toen Van basten werd geboren en Van Basten 17 was toen hij debuteerde. fout |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 16:27 schreef Ikke_tikkie het volgende:Volgens mij 52. En voor het geval mijn antwoord correct is: Welke belofte reed ooit, drie weken na zijn aanname bij Ajax, op vijftienjarige leeftijd met zijn brommer tegen een boom en brak daarbij zijn dijbenen op twee verschillende plaatsen? je antwoord is correct |
|
|
|
|
AFCA!
|
|
|
Wat (welk jaar) was de meest doelpuntrijke editie van Feyenoord-Ajax en wat was de uitslag? |
|
|
|
|
bambam76
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 - 22:25 schreef remco k het volgende:[..] Als je iets goed hebt, mag je direct een volgende vraag stellen hoor... Moet het ook wel goed zijn. Ajax- Real Madrid 0-4 |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 16:40 schreef AFCA! het volgende:Wat (welk jaar) was de meest doelpuntrijke editie van Feyenoord-Ajax en wat was de uitslag? '35-'36
3-6
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 mei 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
AFCA!
|
|
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
|
|
|
AFCA!
|
|
|
quote: Ook niet =p Kan ook dat Ajax niet gewonnen heeft he ;)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 mei 2011 door AFCA! -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
|
|
|
AFCA!
|
|
|
|
|
|
lereeeen
|
|
|
Wat was het team van ajax in 95 toen ze de champions league wonnen? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 15:45 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Haha, je kreeg voor het eerst een stijfe toen je naar studio sport keek en Ajax kwam in beeld... Hoe kwam je erachter dan? Nu komtie hoor:P Dit was niet bewust, maar toen ik Ajax echt ging volgen, kwam ik er wel achter dat het toen ook al was.
Ergens was er een wedstrijd Ajax - Auxerre of andersom en die was op TV (In 2005 is er één, maar dat is toch al wel heel laat. was er niet een wedstrijd rond 2003 tegen Auxerre?). Ik had een heel klein stukje en ik vierde mijn verjaardag toen met familie. En ik had FIFA 2001 gekregen. Er werd gepraat over Ajax, want mijn familie was blijkbaar ook voor Ajax.. (3 fanilieleden wo(o)n(d)en in Amsterdam. Toen ik het had geïnstalleerd moest ik een wedstrijd spelen. Maar ik had geen idee welke club ik moest kiezen. Toen dacht ik dus aan die wedstrijd en had ik Ajax - Auxerre genomen. Sindsdien heb ik Ajax altijd gekozen. En nu sinds 4 jaar volg ik Ajax op de voet.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Ha! Die wist ik uit m'n hoofd :P |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: je hebt helemaal geen vraag te stellen.. |
|
|
|
|
AFCA!
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Edwin van der Sar, Michael Reiziger, Danny Blind, Frank de Boer, Frank Rijkaard, Clarence Seedorf (53. Nwanko Kanu), Jari Litmanen (70. Patrick Kluivert), Edgar Davids, Finidi George, Ronald de Boer, Marc Overmars.
Met hoeveel sterren speelt AJAX vanaf aankomend seizoen???Ik kan f niets anders verzinnen...druk druk druk...hahahahahahaha....BAM!!!!!! AJAX KAMPIOEN!!!!!!! |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 mei 2011 door Afcarius -- |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
BAM!!!!!!!SIEM DE JONG/////////HELD
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 17:02 schreef alibabba het volgende:[..] Edwin van der Sar, Michael Reiziger, Danny Blind, Frank de Boer, Frank Rijkaard, Clarence Seedorf (53. Nwanko Kanu), Jari Litmanen (70. Patrick Kluivert), Edgar Davids, Finidi George, Ronald de Boer, Marc Overmars. Met hoeveel sterren speelt AJAX vanaf aankomend seizoen???Ik kan f niets anders verzinnen...druk druk druk...hahahahahahaha....BAM!!!!!! AJAX KAMPIOEN!!!!!!! Ik wachte al op je hiero, had je wel eerder verwacht, maar je beantwoord een vraag die helemaal nog niet gesteld mag worden... |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 17:05 schreef remco k het volgende:[..] Ik wachte al op je hiero, had je wel eerder verwacht, maar je beantwoord een vraag die helemaal nog niet gesteld mag worden... Oeioeioei.. Het gaat er hard aan toen hier! Hahaha! |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 17:02 schreef alibabba het volgende:[..] Edwin van der Sar, Michael Reiziger, Danny Blind, Frank de Boer, Frank Rijkaard, Clarence Seedorf (53. Nwanko Kanu), Jari Litmanen (70. Patrick Kluivert), Edgar Davids, Finidi George, Ronald de Boer, Marc Overmars. Met hoeveel sterren speelt AJAX vanaf aankomend seizoen???Ik kan f niets anders verzinnen...druk druk druk...hahahahahahaha....BAM!!!!!! AJAX KAMPIOEN!!!!!!! 3 hoeveel assists heeft enoh gegeven dit seizoen? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 17:05 schreef remco k het volgende:[..] Ik wachte al op je hiero, had je wel eerder verwacht, maar je beantwoord een vraag die helemaal nog niet gesteld mag worden... Ik zie * * * sterren van geluk.... |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
oeps. bij welke vraag zijn we? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Booya4Afca MOet nog een vraag verzinnen... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Als iedereen hier zomaar wat gaat posten heeft het ook geen zin toch.. Volgens mij wel leuk om een beetje je parate kennis te testen hier.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 17:09 schreef remco k het volgende:[..] Als iedereen hier zomaar wat gaat posten heeft het ook geen zin toch.. Volgens mij wel leuk om een beetje je parate kennis te testen hier.. Is wel waar.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 17:09 schreef remco k het volgende:[..] Als iedereen hier zomaar wat gaat posten heeft het ook geen zin toch.. Volgens mij wel leuk om een beetje je parate kennis te testen hier.. Was vorige keer ook met andere topic.. Was heel irritant.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Je bedoelt wat jij nu doet???......:-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Booya4Afca KOM OP MET JE VRAAG.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Twee, in de competitie althans!!! In hoeveel competitieduels deed hij dat? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Ik heb geen vragen gesteld voor terwijl ik niet aan de beurt was.. Alleen die ene, maar dat was een grapke ;) |
|
|
|