|
|
remco k
|
|
|
Belgisch talent verkiest Ajax boven PSV en Utrecht Gepubliceerd door Roel Tomassen | 18-05-11 | 10:37 0 reacties Mats Rits zal zijn handtekening gaan zetten onder een tweejarig contract bij Ajax. De 17-jarige tweebenige middenvelder, die in België te boek staat als een groot talent, komt transfervrij over van Germinal Beerschot. Ajax troeft met het binnenhalen van Rits andere belangstellende clubs als PSV, FC Utrecht en Anderlecht af. Zijn langdgenoten en (ex-)Ajacieden Thomas Vermaelen, Jan Vertonghen en Toby Alderweireld overtuigden Rits ervan voor Ajax te kiezen.
In gesprek met De Telegraaf bevestigd de Belgische jeugdspeler zijn keuze. "Bij Ajax was het gevoel het beste", stelt Rits, die al de vijfde versterking voor de Amsterdamse club lijkt te worden. Eerder verzekerde de landskampioen zich al zo goed als zeker van de komst van Theo Janssen (FC Twente), Kolbeinn Sigthorsson (AZ), Derk Boerrigter (RKC Waalwijk) en Thulani Serero (Ajax Cape Town).
http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/63768/belgisch-talent-verkiest-ajax-boven-psv-en-utrecht |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
MOcht dit helemaal waar zijn, dan wederom klasse ajax. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Ja het was even wachten op de laatste wedstrijd, als Ajax die niet had gewonnen, dan had hij ook niet voor Ajax gekozen denk ik. Hij wachte niet voorniets met tekenen todat alles bekend was in de Eredivisie. Ben blij dat hij dat nu wel heeft gedaan en bij Ajax een contract heeft getekend. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Het enige dat ik niet snap, zijn die twee jarige contracten voor 17 jarige spelers, mocht het namelijk zo zijn dat hij echt doorbreekt, dan loopt hij op z'n 19e gratis de deur uit.... Volgens mij is dat juist het beleid waar PSv aan kapot gaat nu... |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
Aan daadkracht op de transfermarkt voor jonge spelers geen gebrek het afgelopen jaar. Netjes! |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 11:13 schreef remco k het volgende:Het enige dat ik niet snap, zijn die twee jarige contracten voor 17 jarige spelers, mocht het namelijk zo zijn dat hij echt doorbreekt, dan loopt hij op z'n 19e gratis de deur uit.... Volgens mij is dat juist het beleid waar PSv aan kapot gaat nu... En als je hem een 5 jarig contract bied en hij kan het niveau niet aan zit je weer met een (dure) speler die niet speelt. Ben nog absoluut niet overtuigd van de kwaliteiten van deze Rits dus we zullen zien. Scoorde bij debuut 2x...en daar bleef het ook bij. |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
Inderdaad Rogier, verlengen kan altijd nog. Anders heb je voor je er erg in hebt weer 64 contractspelers. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik snap ook wel dat verlengen nog altijd kan, maar als dit het grootste talent van Belgie is, dan mag je wel iets risico nemen, nogmaals stel dat hij het fantastisch doet bij ons, dan loopt mij gewoon gratis de deur uit nog voordat hij iets voor ons betekend heeft. En dat is juist zonde |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Er zijn ook andere dingen mogelijk dan enkel een 2jarig contract, een eenzijdige optie om te verlengen bijvoorbeeld, er is genoeg te verzinnen... |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 11:13 schreef remco k het volgende:Het enige dat ik niet snap, zijn die twee jarige contracten voor 17 jarige spelers, mocht het namelijk zo zijn dat hij echt doorbreekt, dan loopt hij op z'n 19e gratis de deur uit.... Volgens mij is dat juist het beleid waar PSv aan kapot gaat nu... Ja dat is raar, je kan op zijn minst to toch een optie in zijn contract zetten die je kan lichten? Maar miss zit de zaakwaarnemer hier wel achter en wilde hij alleen een contract voor 2 jaar, tja dan kan je als club weinig doen |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 12:53 schreef remco k het volgende:Er zijn ook andere dingen mogelijk dan enkel een 2jarig contract, een eenzijdige optie om te verlengen bijvoorbeeld, er is genoeg te verzinnen... ohh je hebt het ook al neergezet.. hahhaa |
|
|
|
|
Sylvain
|
|
|
Hoe meer talenten van GBA hoe liever ! Na Van Damme (veel te vroeg vertrokken), Vermaelen, Vertonghen en Alderweireld. Opnieuw iemand van hier. Als Ajaxsupporter (en op de tweede plaats Beerschotsupporter) kan ik dit alleen maar toejuigen !
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 mei 2011 door Sylvain -- |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
rits naar mokum niet gek toch... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 11:04 schreef remco k het volgende:Belgisch talent verkiest Ajax boven PSV en Utrecht Gepubliceerd door Roel Tomassen | 18-05-11 | 10:37 0 reacties Mats Rits zal zijn handtekening gaan zetten onder een tweejarig contract bij Ajax. De 17-jarige tweebenige middenvelder, die in België te boek staat als een groot talent, komt transfervrij over van Germinal Beerschot. Ajax troeft met het binnenhalen van Rits andere belangstellende clubs als PSV, FC Utrecht en Anderlecht af. Zijn langdgenoten en (ex-)Ajacieden Thomas Vermaelen, Jan Vertonghen en Toby Alderweireld overtuigden Rits ervan voor Ajax te kiezen. In gesprek met De Telegraaf bevestigd de Belgische jeugdspeler zijn keuze. "Bij Ajax was het gevoel het beste", stelt Rits, die al de vijfde versterking voor de Amsterdamse club lijkt te worden. Eerder verzekerde de landskampioen zich al zo goed als zeker van de komst van Theo Janssen (FC Twente), Kolbeinn Sigthorsson (AZ), Derk Boerrigter (RKC Waalwijk) en Thulani Serero (Ajax Cape Town). http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/63768/belgisch-talent-verkiest-ajax-boven-psv-en-utrecht Ajax is naast het voetbal ;-) ook beleidsmatig erg goed bezig op het moment. Mats Rits schijnt inderdaad een supertalent te zijn. Ook met het willen aantrekken van Boerrigter, Sightorsson en Jansen geeft het management blij van slagvaardig beleid. En juist dat slagvaardige miste ik de afgelopen jaren enorm, waardoor Ajax vaak achter het net viste. Is dit nu toch al de invloed van Johan Cruijff? En Frank de Boer uiteraard? |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 19:10 schreef Pietje het volgende:[..] Ajax is naast het voetbal ;-) ook beleidsmatig erg goed bezig op het moment. Mats Rits schijnt inderdaad een supertalent te zijn. Ook met het willen aantrekken van Boerrigter, Sightorsson en Jansen geeft het management blij van slagvaardig beleid. En juist dat slagvaardige miste ik de afgelopen jaren enorm, waardoor Ajax vaak achter het net viste. Is dit nu toch al de invloed van Johan Cruijff? En Frank de Boer uiteraard? pietje word dit niet een te jong team zeker voor in de cl? |
|
|
|
|
Sylvain
|
|
|
Frank De Boer zal wel waken over het evenwicht tussen ervaring en jeugd. Daarom ook is de komst van Theo Jansen zo belangrijk. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: 80% van de jonge jongens die nu gekocht worden, zijn helemaal niet voor komend seizoen, zo zullen Rits en Fisher de opvolgers zijn op ons middenveld, waarschijnlijk zullen zijn al gehaald zijn als de vervanger van bijvoorbeeld Eriksen.. Er wordt ook aan de toekomst gedacht.. Voor komend seizoen wil men Sightorson 21, Boerrigter 24 en Janssen 29 halen, dat is toch prima... Al die talenten die gekocht worden zullen instromen in de A1 en in Jong Ajax, net zoals Eriksen, Toivomaki en Boilesen dat hebben gedaan.. |
|
|
|
|
R!ck
|
|
|
Ik vraag me wel af, waar gaat hij spelen dan? Tweede elftal? Of wie moet hij uit basis werken? Vind trouwens dat er wel erg veel middenvelders zijn met zo'n selectie. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 20:01 schreef R!ck het volgende:Ik vraag me wel af, waar gaat hij spelen dan? Tweede elftal? Of wie moet hij uit basis werken? Vind trouwens dat er wel erg veel middenvelders zijn met zo'n selectie. Hij is 17 en gaat in de A1 spelen.. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote: Nee hij gaat niet in de A spelen, hij gaat waarschijnlijk in Jong Ajax spelen. Hij doet de voorbereiding gewoon mee met het eerste trouwens. Dat laatste heeft zijn management gezegd en hij weet dat hij zich nog moet ontwikkelen voor het eerste elftal. |
|
|
|
|
R!ck
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 10:50 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Nee hij gaat niet in de A spelen, hij gaat waarschijnlijk in Jong Ajax spelen. Hij doet de voorbereiding gewoon mee met het eerste trouwens. Dat laatste heeft zijn management gezegd en hij weet dat hij zich nog moet ontwikkelen voor het eerste elftal. Is ook wel normaal dat hij eerst voorbereiding meedoet met eerste, hij moet zich nog ontwikkelen maar ik denk dat je aan zo'n speler flink profijt van kunt krijgen. Volgens mij zit hij bij zijn huidige club gewoon bij de eerste selectie? |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 12:50 schreef R!ck het volgende:[..] Is ook wel normaal dat hij eerst voorbereiding meedoet met eerste, hij moet zich nog ontwikkelen maar ik denk dat je aan zo'n speler flink profijt van kunt krijgen. Volgens mij zit hij bij zijn huidige club gewoon bij de eerste selectie? Klopt, vandaar dat hij ook echt niet naar de A gaat, dan had hij wel naar een andere club gekozen. Hij verwacht minimaal na volgend jaar deel uit te maken van de echte selectie. ben benieuwd.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Sorry, ik kon niet eerder reageren. Rits wordt denk ik (nog) niet gehaald voor het eerste. Als ik de berichten mag (of moet) geloven, wordt Rits vooralsnog toegevoegd aan Jong Ajax. En mocht Theo Janssen daadwerkelijk het shirtje van onze mooie club gaan dragen, doen we een goede stap naar een betere balans op het veld. Ik ben vol vertrouwen voor het komende seizoen ;-) |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
Rits, word net als Fischer toegevoegd bij jong ajax. Daar zal hij speelminuten krijgen, en zal hij zich moeten bewijzen |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 14:51 schreef C. Eriksen het volgende:Rits, word net als Fischer toegevoegd bij jong ajax. Daar zal hij speelminuten krijgen, en zal hij zich moeten bewijzen Ha! Ben je er weer?? |
|
|
|
|
PETER111
|
|
|
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=40981?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=all
Net voor zijn zestiende verjaardag stond Mats Rits voor een moeilijke keuze: een profcontract bij Germinal Beerschot of met zijn familie naar Amsterdam verhuizen. Bijna twee jaar later trekt hij toch naar Ajax.
Zijn overgang naar de kersverse Nederlandse kampioen is best opvallend te noemen. Mats Rits kwam bij Germinal Beerschot weinig aan spelen toe. Voormalig Ajax-scout Urbain Haesaert, momenteel werkzaam bij Anderlecht, liet eerder dit seizoen in Ajax Life weten dat Rits stilstaat in zijn ontwikkeling, en door zijn weinige speelminuten twee belangrijke jaren in zijn carrière heeft gemist.
Ajax neemt geen risico met het aantrekken van Mats Rits. Zijn contract bij Germinal Beerschot liep af. De Ajacieden moeten geen transfersom op tafel leggen.
De 17-jarige Mats Rits mag de voorbereiding meemaken met het eerste elftal. Afhankelijk van zijn prestaties krijgt hij daarna een plaats bij de A1, Jong Ajax of Ajax 1.
Mats Rits tekende een contract voor twee seizoenen. Er was ook belangstelling van FC Utrecht, PSV en Anderlecht.
--------------------------------------------------
Was even aan het googlen en kwam dit tegen. Blijkt dus dat hij langzaam ontwikkeld en misschien is dat de reden dat hij 'maar' een 2-jarig contract heeft. |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Haha, kon je het niet laten? |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote: Neej Man, Twas altijd wel gezellig! |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
Gezien de stappen van Vermaelen, Vertonghen en Alderweireld is het niet onverstandig van Mats Rits om te tekenen bij Ajax. Hopelijk een goede investering! |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 16:42 schreef dutchajaxmen het volgende:Gezien de stappen van Vermaelen, Vertonghen en Alderweireld is het niet onverstandig van Mats Rits om te tekenen bij Ajax. Hopelijk een goede investering! Precies +1 |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Remco je weet niet of die optie daar niet bijzit he;) ze hoort alleen dat hij voor 2 jaar getekend heeft..
Heb trouwens veel goede dingen van hem gehoord:D
T is een speler met goede techniek, niet echt een speler die t van t scoren moet hebben, t is een aanvallende middenvelder die veel inzet toont en iemand die beetje suarez agressie heeft(niet slaan maar wil snel de bal heroveren)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 mei 2011 door freakie -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: ik denk dat het als vertonghen , stekelenburg blijven en met demy de zeeuw en theo janssen dat je best behoorlijk wat ervaring hebt, of heb ik het mis? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Dat rits er dan komt wil niet betekenen dat hij gelijk ingezet word.. |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote: Sterker nog? Ik denk dat Mats Rits voorlopig het eerste jaar, zich moet bewijzen bij jong ajax. En dat ajax, aan de hand daarvan gaat bepalen, of hij klaar is voor ajax 1. Hij schijnt nog al langzaam te ontwikkelen, dat heb ik gelezen. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 18:29 schreef C. Eriksen het volgende:[..] Sterker nog? Ik denk dat Mats Rits voorlopig het eerste jaar, zich moet bewijzen bij jong ajax. En dat ajax, aan de hand daarvan gaat bepalen, of hij klaar is voor ajax 1. Hij schijnt nog al langzaam te ontwikkelen, dat heb ik gelezen. Hij stond stil bij zijn team, daarom wil hij naar een topteam gaan om zich verder te ontwikkelen. Het is en blijft een talent, mar je moet wel in de juiste omgeving zitten. Als Verthongen bij een amateurvereniging zou zitten en blijven zitten, dan ontwikkeld hij zichzelf niet. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ja dat kan ja.. Sommige spelers kunnen namelijk rond hun 17/19 al heel sterk beginnen en dan even een pauze hebben in hun ontwikkeling hebben.. |
|
|
|