BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: SvF - Supporters van Feyenoord

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Zw' 28
 Zw' 28 - woensdag 18 mei 2011 - 11:51   quote  deeplink  
Met het ook op het financiƫle plaatje van Feyenoord hebben mensen de actie supporters steunen Feyenoord gehad waarbij een ieder geld erin heeft gestopt en er niets voor terug krijgt behalve een hoop dat Feyenoord een keer gezond word.

Hadden ze niet een actie kunnen doen net als dat ze voor de "grote" investeerders hadden gedaan, je legt zoveel in als je kan missen, zet het een periode vast en je krijgt over het bedrag wat je erin zet een "lage rente" beetje gelijk als die van een normale spaarrekening?

Dit open zetten voor kleine investeerders en dan kom je met je 50.000 supporters ook wel op een redelijk bedrag..

Feyenoord zou dan geen eigendom zijn van het geld zou een aparte rekening moeten zijn (dus de supporters als externe investeerder)..

Gooi maar wat in de groep, maar met het lezen dat Feyenoord bij de grote jongens zegt van je leent ons geld en krijgt het standaard terug met rente denk ik.. dat kan ook met de supportersgroep. Wat ik ook een beetje bedoel is dat de leden van het VvF geen miljoenen wegzetten als ze er niets voor terug krijgen, dat gebeurd nooit ten nimmer.

Wel zou ik dan zeggen als dit ook onder het mom gebeurd van de Varkenoordgroep, dat er dan 1 supporter word verkozen door de supportersgroep om in het RvC plaats te nemen (mits het bedrag hoog genoeg is wat gegenereerd word)

Stel:

Er staat een X bedrag op de rekening beheer door de Supporters, dit bedrag is voor het aantrekken van spelers.

De TD heeft de optie om bij de SvF beheerders een aanvraag te doen voor een bedrag om een speler aan te trekken. De SvF beheerders vragen dan de goedkeuring aan de mensen die een bedrag ingelegd hebben bij de SvF en bij een meerderheid kan dan de beheerder goedkeuring geven voor het aantrekken van de bepaalde speler.

De speler word dan aangeschaft met het geld vanuit het fonds op risico van de investeerders.
En als Feyenoorder denk ik dan aan de volgende opties:
- Salaris is voor de begroting van Feyenoord
- Word de speler na een bepaalde periode voor minder verkocht is dat risico van de investeerders
- Word de speler voor meer verkocht is de meerwaarde volledig voor Feyenoord

Dus het enige wat je blijft ontvangen als investeerder is de rente op het bedrag dat is ingelegd.

Lul ik uit m'n nek ?? :P
x

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 mei 2011 door Zw' 28 --
Zw' 28
 Zw' 28 - woensdag 18 mei 2011 - 13:20   quote  deeplink  
Wie weet er trouwens wat de voorwaarden zijn van de VvF? heb het geprobeerd op te zoeken maar alle pogingen voor geld verzamelen voor Feyenoord zijn georganiseerd met de VvF, wat krijgen de grote investeerders terug voor het geld wat hun erin hebben gestopt.. zoals ik al aangaf, bij de supporters steunen feyenoord krijgt de persoon die de inleg heeft gedaan verder geen euro terug.

vandaar dus ook mijn eerdere bericht.
Els
 Els - woensdag 18 mei 2011 - 13:53   quote  deeplink  
De VvF kopen aandelen in de club, ze krijgen er dus wat zeggenschap voor terug. Tot nu toe zijn het voornamelijk omzettingen van vorderingen, dus ze leveren een vordering (die redelijk onzeker kan zijn, want Feyenoord kan nog steeds failliet) in voor eigendom.
Zw' 28
 Zw' 28 - woensdag 18 mei 2011 - 14:27   quote  deeplink  
Ze lopen dus risico dat Feyenoord failiet kan gaan en ze hun inleg na verkoop van eigen middelen dus een stuk minder waard is of wellicht niets meer waard is.

Zouden ze Feyenoord gezond krijgen dan heeft Feyenoord de optie om hun aandelen terug te kopen voor de prijs die ze op dat moment waard zijn (meer als de huidige inleg).

Het is een beetje zo'n zelfde concept als dat de Nederlandse staat ING/ABN Amro heeft gekocht toen.. Zodra het gezond is en ze verkopen hun gedeelte is het veel meer waard en pakken ze dus flinke winst.

Voor Feyenoord opzich klinkt het goed, bedoel als Feyenoord maar gezond word zou je zeggen. Zou ook wel bedenken dat de VvF dan nu invloed hebben op het financiƫle beleid van Feyenoord.
piet de paler
 piet de paler - woensdag 18 mei 2011 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 mei 2011 - 13:53 schreef Els het volgende:
De VvF kopen aandelen in de club, ze krijgen er dus wat zeggenschap voor terug. Tot nu toe zijn het voornamelijk omzettingen van vorderingen, dus ze leveren een vordering (die redelijk onzeker kan zijn, want Feyenoord kan nog steeds failliet) in voor eigendom.
Mevrouw Els
Feyenoord is nu toch ook eigenaar van het stadion (of wordt het weer door samenwerking)
dan krijg je toch en andere balans en samen met je vvf kun je weer heel snel gezond worden.
ook als je de spelers boekt voor 500000 euri op de balans volgens mij ban je dan heeeeel ver
of komt het nu uit dat ik een 5 had voor boekhouden
piet de paler
 piet de paler - woensdag 18 mei 2011 - 22:15   quote  deeplink  
ik probeer positief te zijn en te blijven zit in mijn aard
Els
 Els - woensdag 18 mei 2011 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 mei 2011 - 21:59 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Mevrouw Els
Feyenoord is nu toch ook eigenaar van het stadion (of wordt het weer door samenwerking)
dan krijg je toch en andere balans en samen met je vvf kun je weer heel snel gezond worden.
ook als je de spelers boekt voor 500000 euri op de balans volgens mij ban je dan heeeeel ver
of komt het nu uit dat ik een 5 had voor boekhouden
De waarde van de Kuip is heel erg moeilijk in te schatten, daarnaast heeft Feyenoord zelf aangegeven dat de Kuip vanaf 2018 niet meer voldoet, dus als je het voor bv 35 miljoen op de balans zet, moet je hem in 7 jaar afschrijven en dus zo'n 5 miljoen per jaar reserveren. Idem spelers. Daarnaast zijn het boekhoudkundige slimmigheidjes, en of Feyenoord daar nou zo sterk in is?
Je verwart ook solvabiliteit en liquiditeit. Nou is Feyenoord niet solvabel en niet liquide, maar goed. Je moet het zo zien: je woont in een huis van 5 miljoen, en je hebt niets op de bank. Je komt dus niet echt ver bij de lokale AH. Je neemt in je belastingaangifte op dat je huis vanaf nu 6 miljoen waard is. Je bent rijker geworden, maar kunt er geen brood meer door kopen.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 19 mei 2011 - 06:54   quote  deeplink  
Overigens is de Kuip maar 50% in handen van de sportclub, dus Feyenoord voor zover ik weet.
Zw' 28
 Zw' 28 - donderdag 19 mei 2011 - 07:26   quote  deeplink  
Hoe dan ook het topic zoals ik het bedoelde te zeggen, is dat de actie supporters steunen Feyenoord wellicht nog meer had opgeleverd als het een actie was waar kleine investeerders hun geld in konden zetten.

In het idee zoals boven beschreven zou ik jaarlijks 50% van wat ik jaarlijks op een spaarrekening zou zetten investeren in zo'n fonds. Van het geld wat daar is alleen koop je geen spelers.. maar even voor de korte reken som.

1 Investeerder legt 100 euro neer, dit bedrag krijgt hij in 5 jaar incl. een vaste rente van 3% terugbetaald na het 5de jaar.

2000 investeerders leggen 100 euro neer, zelfde principe als bovenstaand totaal bedrag dat jaar bijgeschreven op het fonds: 200.000

10000 investeerders leggen 100 euro neer, en je hebt 1.000.000 euro

In mijn geval zou het jaarlijks meer als de berekende 100 euro zijn, en zou dit voor meer gevallen gelden dan ben je zo op een miljoen euro. en je kan bijvoorbeeld hier elk jaar op inleggen.

het geld kan gewoon op een bankrekening staan in beheer van het fonds waarop ook de rente van het totaalbedrag word betaald.

Gezamenlijk ga je dan als het een vraag zou zijn van Feyenoord de optie bekijken of je het een goed idee vind om met geld uit het fonds een speler aan te trekken.
dit is natuurlijk een risico want een speler kan meer waard worden of minder of niets opleveren voor de club.. en dan zou je ook kunnen zeggen dat als een speler voor een meerwaarde word verkocht dat er 10% van de meerwaarde terug gaat naar het Fonds wat dan verdeeld word over de leden die op het moment van een speler aantrekken word verdeeld.
mdr8
 mdr8 - donderdag 19 mei 2011 - 08:41   quote  deeplink  
het is een goede tussentijdse oplossing, maar creeert eigenlijk alleen maar waardeverlies in de vorm van te vergeven rente. Daarom is het een puur tijdelijke oplossing zoals ook de talentpools en het lenen van investeerders om spelers te kunnen kopen

Dergelijke plannen kunnen goed uitpakken als Feyenoord spelers met winst verkoopt, maar aangezien we daar ongeveer de slechts presterende club van NL in zijn.. Al heb ik veel vertrouwen in van Geel

Denk dat echter de komende jaren somber blijven om geld te besparen en er zo veel mogelijk zelfstandig bovenop te komen, ipv de problemen voor je uit te schuiven ala Peter Bosz
piet de paler
 piet de paler - donderdag 19 mei 2011 - 20:44   quote  deeplink  
allen bedankt voor de info

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5128
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: SvF - Supporters van Feyenoord









0.0058500