|
|
remco k
|
|
|
Met aanvallend voetbal, passie en een tikje bluf sleepte Ajax afgelopen zondag het landskampioenschap binnen. De Amsterdammers voerden de boventoon en wonnen overtuigend met 3-1 van de Tukkers. Leeftijd lijkt geen rol te spelen in een kampioensduel.
Waar beslissende wedstrijden altijd vooraf worden gegaan met een pleidooi over het belang van de ervaring van een ploeg, ging die afgelopen zondag niet op. De ploeg die Ajax-trainer Frank de Boer het veld instuurde was gemiddeld slechts 22,36 jaar oud.
De ploeg van Michel Preudhomme had een stuk meer ervaring in huis en kwam met zijn basiself op een gemiddelde leeftijd van 25,09 jaar. Peter Wisgerhof (31) en Denny Landzaat (35) waren de oudste spelers van FC Twente. Demy de Zeeuw (28) was de oudste Ajacied. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Grappig dit, Ajax dus maar 22 jaartjes oud... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
Zekers! En dan een Ooijer van 36 op de bank:P |
|
|
|
|
gabri
|
|
|
dit is weer het ajax waar ik op zat te wachten ,echte amsterdamse bluf en schijt aan de hele wereld.En laten zien dat er in Amsterdam niks te halen valt.op naar volgend jaar waar ik echt weer naar uit kijk. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op woensdag 18 mei 2011 - 22:10 schreef gabri het volgende:dit is weer het ajax waar ik op zat te wachten ,echte amsterdamse bluf en schijt aan de hele wereld.En laten zien dat er in Amsterdam niks te halen valt.op naar volgend jaar waar ik echt weer naar uit kijk. En zo is dat.
Met zo'n jonge ploeg (heb je gekeken Been?), zo volwassen spelen.. Chapeau! |
|
|
|