BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Beter dat Vlaar vertrekt

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - woensdag 18 mei 2011 - 22:42   quote  deeplink  


In vijfenhalf seizoenen heeft Ron Vlaar van de 187 competitiewedstrijden er 98 gespeeld. Dat is 52% van de tijd. Hij heeft 8 doelpunten op zijn conto staan. Vorig seizoen was hij een goed duo met Bahia. Dit jaar liep het niet totdat de Vrij naar het centrum verhuisde, Meeuwis en Miyaichi kwamen.

De laatste 3 wedstrijden heeft Ron geheel of gedeeltelijk gemist.

Ron twijfelt of hij wil bijtekenen. Ik weet het inmiddels zeker. Feyenoord moet hem laten gaan op basis van blessure geschiedenis en prestaties. Zeker als hij zelf ook twijfelt. Het is goed dat onder van Geel de aanbieding aan Vlaar is ingetrokken. Een speler van zijn leeftijd die maar 50% van de tijd inzetbaar is kun je beter laten gaan dan een meerjarig contract aanbieden voor veel.

Zeker als zijn hart ook niet echt bij Feyenoord ligt.

Gewoon doorpakken en doorbijten met Ramsteijn in het centrum

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 mei 2011 door sportdwaas --
DY
 DY - woensdag 18 mei 2011 - 22:47   quote  deeplink  
eens.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 18 mei 2011 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 mei 2011 - 22:42 schreef sportdwaas het volgende:


In vijfenhalf seizoenen heeft Ron Vlaar van de 187 competitiewedstrijden er 98 gespeeld. Dat is 52% van de tijd. Hij heeft 8 doelpunten op zijn conto staan. Vorig seizoen was hij een goed duo met Bahia. Dit jaar liep het niet totdat de Vrij naar het centrum verhuisde, Meeuwis en Miyaichi kwamen.

De laatste 3 wedstrijden heeft Ron geheel of gedeeltelijk gemist.

Ron twijfelt of hij wil bijtekenen. Ik weet het inmiddels zeker. Feyenoord moet hem laten gaan op basis van blessure geschiedenis en prestaties. Zeker als hij zelf ook twijfelt. Het is goed dat onder van Geel de aanbieding aan Vlaar is ingetrokken. Een speler van zijn leeftijd die maar 50% van de tijd inzetbaar is kun je beter laten gaan dan een meerjarig contract aanbieden voor veel.

Zeker als zijn hart ook niet echt bij Feyenoord ligt.

Gewoon doorpakken en doorbijten met Ramsteijn in het centrum
onzin. Vlaar is een van de belangrijkste spelers van Feyenoord. En ook als een van de weinige stabiel. Dat ie in het verleden 2 zware blessures heeft gehad zegt me nu heel weinig, hij is nu 2 jaar fit en heeft het overgrote deel van de wedstrijden gespeeld, op wat kleine blessures na.

Ik zie ook heel graag dat ie gewoon bijtekend, maar Vlaar is 26, als hij nog wil slagen in het buitenland (een ambitie die 99% van alle spelers hebben) dan moet hij zo langzamerhand gaan vertrekken. En als er volgend jaar weer zo'n treurig elftal staat als dit seizoen, dan zou ik ook mijn conclusies trekken (als ik Feyenoord niet in mijn hart zou hebben zitten dan).

Fer en Wijnaldum die gasten zijn er nog lang niet aan toe en hebben nog alle tijd. Maar Vlaar is een ander verhaal. Het zou niet sjiek zijn om gratis te deur uit te lopen, dat weet hij zelf ook wel en ik geloof geen moment dat hij dat gaat doen, maar als er een goed bod komt van een voor hem aantrekkelijke club dan gun ik hem nog wel een overstap.

Desalniettemin hoop ik dat hij gaat bijtekenen, hij is de enige speler binnen de selectie die dan een wat forser salaris kan opstrijken. Hem laat gaan op "basis van blesureverleden en prestaties", zoals jij zegt, zou in mijn ogen volkomen waanzin zijn.
Emile
 Emile - woensdag 18 mei 2011 - 23:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 mei 2011 - 23:09 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

onzin. Vlaar is een van de belangrijkste spelers van Feyenoord. En ook als een van de weinige stabiel. Dat ie in het verleden 2 zware blessures heeft gehad zegt me nu heel weinig, hij is nu 2 jaar fit en heeft het overgrote deel van de wedstrijden gespeeld, op wat kleine blessures na.

Ik zie ook heel graag dat ie gewoon bijtekend, maar Vlaar is 26, als hij nog wil slagen in het buitenland (een ambitie die 99% van alle spelers hebben) dan moet hij zo langzamerhand gaan vertrekken. En als er volgend jaar weer zo'n treurig elftal staat als dit seizoen, dan zou ik ook mijn conclusies trekken (als ik Feyenoord niet in mijn hart zou hebben zitten dan).

Fer en Wijnaldum die gasten zijn er nog lang niet aan toe en hebben nog alle tijd. Maar Vlaar is een ander verhaal. Het zou niet sjiek zijn om gratis te deur uit te lopen, dat weet hij zelf ook wel en ik geloof geen moment dat hij dat gaat doen, maar als er een goed bod komt van een voor hem aantrekkelijke club dan gun ik hem nog wel een overstap.

Desalniettemin hoop ik dat hij gaat bijtekenen, hij is de enige speler binnen de selectie die dan een wat forser salaris kan opstrijken. Hem laat gaan op "basis van blesureverleden en prestaties", zoals jij zegt, zou in mijn ogen volkomen waanzin zijn.
mee eens, totale onzin wat sportdwaas verteld al zeg ik zelf.

Theo Janssen is toch ook pas sinds een paar jaar een meerwaarde voor een club? wat boeit het dat vlaar geblesseerd is geweest hij is gewoon een erg goede speler en idd al bijna 2 jaar volledig fit dus totaal geen reden om hem weg te willen.

Sportdwaas ik respecteer vaak je berichten en wekelijkse nieuwsjes maar vind dit kant en klare onzin :P
sportdwaas
 sportdwaas - woensdag 18 mei 2011 - 23:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 mei 2011 - 23:45 schreef Emile het volgende:

[..]

mee eens, totale onzin wat sportdwaas verteld al zeg ik zelf.

Theo Janssen is toch ook pas sinds een paar jaar een meerwaarde voor een club? wat boeit het dat vlaar geblesseerd is geweest hij is gewoon een erg goede speler en idd al bijna 2 jaar volledig fit dus totaal geen reden om hem weg te willen.

Sportdwaas ik respecteer vaak je berichten en wekelijkse nieuwsjes maar vind dit kant en klare onzin :P
Ik redeneer vanuit de club. Met Vlaar zat er dit jaar niet meer in dan een 8e 9e of 10e plaats (werd uiteindelijk 10e). Hij is goed maar niet uitstekend (snelle en wendbare spitsen dollen hem) en al 26. Laat hem in de zomer vertrekken en ga verder met Ramsteijn en de Vrij in het centrum. Als hij denkt dat hij het ergens beter kan krijgen dan in Rotterdam Zuid laat hem dan maar gaan.

Vlaar is goed en voor Feyenoord kan hij waardevol zijn maar heeft een historie. Theo Janssen is een spelbepalende middenvelder en geen verdediger dus een heel ander verhaal. Heeft af en toe last van knie, rokershoestje en dronkenschap maar is verder een kort gedrongen stevige Gelderlander.
Emile
 Emile - donderdag 19 mei 2011 - 00:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 mei 2011 - 23:58 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Ik redeneer vanuit de club. Met Vlaar zat er dit jaar niet meer in dan een 8e 9e of 10e plaats (werd uiteindelijk 10e). Hij is goed maar niet uitstekend (snelle en wendbare spitsen dollen hem) en al 26. Laat hem in de zomer vertrekken en ga verder met Ramsteijn en de Vrij in het centrum. Als hij denkt dat hij het ergens beter kan krijgen dan in Rotterdam Zuid laat hem dan maar gaan.

Vlaar is goed en voor Feyenoord kan hij waardevol zijn maar heeft een historie. Theo Janssen is een spelbepalende middenvelder en geen verdediger dus een heel ander verhaal. Heeft af en toe last van knie, rokershoestje en dronkenschap maar is verder een kort gedrongen stevige Gelderlander.
daar ben ik het wel mee eens maar hij is niet voor niets geselecteerd voor oranje, ik snap best dat we met een jong en goedkoop team verder moeten, maar met vlaar heb je toch die rots waar elke speler op kan vertrouwen,

Mocht Vlaar gaan dan hebben we echt een ervaren kracht nodig want ik zie Fer niet als aanvoerder
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 19 mei 2011 - 00:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 mei 2011 - 00:04 schreef Emile het volgende:

[..]

daar ben ik het wel mee eens maar hij is niet voor niets geselecteerd voor oranje, ik snap best dat we met een jong en goedkoop team verder moeten, maar met vlaar heb je toch die rots waar elke speler op kan vertrouwen,

Mocht Vlaar gaan dan hebben we echt een ervaren kracht nodig want ik zie Fer niet als aanvoerder
Ten eerste moet de doelstelling van de club realistisch zijn; i.e. de zevende plek
Ten tweede moet de doelstelling bereikt worden met deze selectie (want alle contracten lopen tot 2012 door) plus teruggekeerde huurlingen en Gyon Fernandez
Ten derde moeten contractverlengingen realistisch zijn qua lengte, salarishoogte en gelimiteerde transfersom
Ten vierde de trainer zal het maximale uit de jeugdinternationals, exinternationals en buitenlandse spelers moeten halen en zich niet verschuilen achter blessures.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 19 mei 2011 - 01:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 mei 2011 - 00:12 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Ten eerste moet de doelstelling van de club realistisch zijn; i.e. de zevende plek
Ten tweede moet de doelstelling bereikt worden met deze selectie (want alle contracten lopen tot 2012 door) plus teruggekeerde huurlingen en Gyon Fernandez
Ten derde moeten contractverlengingen realistisch zijn qua lengte, salarishoogte en gelimiteerde transfersom
Ten vierde de trainer zal het maximale uit de jeugdinternationals, exinternationals en buitenlandse spelers moeten halen en zich niet verschuilen achter blessures.
als Vlaar vertrekt dan kun je haast die 7de plek al op je buik schrijven. Tenzij er echte versterkingen/vervangen komen.

Jij doet het voorkomen alsof De Vrij-Ramsteijn van hetzelfde niveau is als De Vrij-Vlaar. Dan kom je bedrogen uit. Het centrum van de verdediging was het enige dat echt stond. (met De Vrij en Vlaar dan niet met Bahia), als dat ook nog eens wegvalt dan is de kans groot dat Feyenoord nog wisselvalliger gaat presteren. Als Vlaar vertrekt, dan moet er een vervanger komen. In Nederland zie ik daarvoor Derijck en Wuytens eventueel als geschikte kandidaten.

Als Vlaar dus inderdaad zou vertrekken dan zou het elftal er nu zo (ongeveer) uitzien:

Mulder
Dani-De Vrij-Ramsteijn-Indi
Fer-Leerdam-Wijnaldum
Biseswar-Fernandez-Cisse

De basis is al een vermindering met dit jaar, maar wat er op de bank zit is dan helemaal bedroevend.
FEY-Esm
 FEY-Esm - donderdag 19 mei 2011 - 06:52   quote  deeplink  
Sportdwaas zijn redenaties (alle 342 stuks) zijn stuk voor stuk (tautologie) dwazig (slang.)
Stylzz
 Stylzz - donderdag 19 mei 2011 - 07:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 mei 2011 - 06:52 schreef FEY-Esm het volgende:
Sportdwaas zijn redenaties (alle 342 stuks) zijn stuk voor stuk (tautologie) dwazig (slang.)
stuk voor stuk is geen tautologie.
Enkel en alleen is bijvoorbeeld een tautologie.
pais en vree is er nog 1.

Stuk voor stuk is een uitdrukking waar je niet twee keer hetzelfde zegt. 1 voor 1 is ook geen tautologie.
F.L.E
 F.L.E - donderdag 19 mei 2011 - 08:29   quote  deeplink  
Een uitstekende analyse van Sportdwaas, het beschikbare geld moet worden ingezet om talenten te behouden en om eventueel jonge talentvolle spelers aan te trekken en niet om1 speler een enorm salaris te bieden. Het beleid zou er op gericht moeten zijn om Feyenoord schuldenvrij te maken en om te bouwen aan een stabiel elftal.
Dit is een proces van meerdere jaren waarbij wij als suporters er genoegen mee moeten nemen dat we,zeker volgend jaar, nog geen rol van betekenis kunnen spelen.
plannetje
 plannetje - donderdag 19 mei 2011 - 08:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 mei 2011 - 07:01 schreef Stylzz het volgende:

[..]

stuk voor stuk is geen tautologie.
Enkel en alleen is bijvoorbeeld een tautologie.
pais en vree is er nog 1.

Stuk voor stuk is een uitdrukking waar je niet twee keer hetzelfde zegt. 1 voor 1 is ook geen tautologie.
dit gaat mijn pet te boven :(
Stylzz
 Stylzz - donderdag 19 mei 2011 - 08:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 mei 2011 - 08:39 schreef plannetje het volgende:

[..]

dit gaat mijn pet te boven :(
haha, tsja... Ik weet wat een tautologie is, maar check wiki :P
Milo
 Milo - donderdag 19 mei 2011 - 09:15   quote  deeplink  
zie je nou wel sportdwaas je kan het wel, goed topic met uitstekende argumenten. je hebt mijn twijfel wegnomen! VLAAR ROT LEKKER OP!
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 19 mei 2011 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 mei 2011 - 08:44 schreef Stylzz het volgende:

[..]

haha, tsja... Ik weet wat een tautologie is, maar check wiki :P
Het regent, of het regent niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 mei 2011 door Bosifyable --
hoogvliet010
 hoogvliet010 - donderdag 19 mei 2011 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 mei 2011 - 08:39 schreef plannetje het volgende:

[..]

dit gaat mijn pet te boven :(
Haha, Ik mijd dit topic ook maar even!!
King - 010
 King - 010 - dinsdag 01 november 2011 - 09:23   quote  deeplink  
Vanaf het moment dat Vlaar terug is van zijn blessure, heeft hij toch wel constant gespeeld. Hij weet meestal de team goed te leiden en laat ook zien dat hij leiding durft te nemen. Nu is hij de laatste paar wedstrijden niet meer wat hij geweest is. Ik had in een andere topic aangegeven dat het misschien tijd is voor een ander om het leiderschap over te nemen, bijv. Bakkal, El Ehmadi of Clasie.

Nu hoorde ik in VI gister dat Vlaar kampt met prive-problemen. Welke zijn dat en hoeveel invloed heeft dat op zijn spel? Misschien dat gezien de ernst je toch begrip zal hebben voor de situatie.

Maar is het verstandig om het hele team eronder te laten lijden?
Moet het team dan niet sterk genoeg zijn om zich er niet door te laten beinvloeden?

Wie weet er meer van deze situatie af?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 november 2011 door King - 010 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Beter dat Vlaar vertrekt









0.0062849