|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Van Gogh Museum gesloopt bij huldiging Ajax (DePers)
|
|
|
Thomas
|
|
|
Het Van Gogh Museum in Amsterdam heeft 75.000 euro schade opgelopen tijdens de huldiging zondag van Ajax. Dat meldde een woordvoerster donderdag naar aanleiding van berichtgeving op de website van de lokale zender AT5.
Supporters hebben zondag vernielingen aangericht aan de buitenkant van het museum zelf en aan een bijbehorende kantoorvilla ernaast. Hekwerk, luifels en luiken zijn beschadigd. Het Van Gogh Museum heeft de schade gemeld bij de gemeente. Wie opdraait voor de kosten, is nog niet duidelijk. |
|
|
|
|
KingLouie
|
|
|
Ja belachelijk. Ik neem aan dat Ajax dit geld zal moeten gaan betalen. Zou ik persoonlijk ook niet meer dan terecht vinden. Ik heb me zelf afgelopen zondag zo bizar geërgerd aan een paar mensen om mij heen die zich misdroegen. Ik zag 20 meter verderop een vol blik bier weggeslingerd worden die ergens 30 meter verder naar achteren terecht kwam. Daar heeft sowieso iemand een gat in zijn kop opgelopen, dat je dan niet met zijn vijftienen op zo'n vent springt en hem als de sodemieter van dat plein afhelpt begrijp ik niet. Een groepje van ongeveer 15 Antilliaanse jongens en meiden die iets verderop gewoon met zijn allen op 3 mede Ajacieden aan het inslaan waren zonder dat wij als echte supporters ertussen springen en zeggen dat ze met hun poten van die jongens moeten afblijven. Ja ook ik had er tussen gekund al stond ik niet het dichtst bij, maar in mijn eentje durfde ik ook niet.
Dat 1% van de supporters dit soort dingen doet, vechten, slopen en zich gewoon algeheel misdragen zou door de andere 99% eigenlijk niet toegestaan moeten mogen worden. En als je bovengenoemde daders goed bekijkt, zie je dat zo één voor één geen Ajax shirt hadden, niet bezig waren met de huldiging en de selectie maar meer met de mensen om zich heen en dat er wat mij betreft volgend seizoen niemand het museumplein opkomt die het clublied niet kent |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 13:22 schreef KingLouie het volgende:Ja belachelijk. Ik neem aan dat Ajax dit geld zal moeten gaan betalen. Zou ik persoonlijk ook niet meer dan terecht vinden. Ik heb me zelf afgelopen zondag zo bizar geërgerd aan een paar mensen om mij heen die zich misdroegen. Ik zag 20 meter verderop een vol blik bier weggeslingerd worden die ergens 30 meter verder naar achteren terecht kwam. Daar heeft sowieso iemand een gat in zijn kop opgelopen, dat je dan niet met zijn vijftienen op zo'n vent springt en hem als de sodemieter van dat plein afhelpt begrijp ik niet. Een groepje van ongeveer 15 Antilliaanse jongens en meiden die iets verderop gewoon met zijn allen op 3 mede Ajacieden aan het inslaan waren zonder dat wij als echte supporters ertussen springen en zeggen dat ze met hun poten van die jongens moeten afblijven. Ja ook ik had er tussen gekund al stond ik niet het dichtst bij, maar in mijn eentje durfde ik ook niet. Dat 1% van de supporters dit soort dingen doet, vechten, slopen en zich gewoon algeheel misdragen zou door de andere 99% eigenlijk niet toegestaan moeten mogen worden. En als je bovengenoemde daders goed bekijkt, zie je dat zo één voor één geen Ajax shirt hadden, niet bezig waren met de huldiging en de selectie maar meer met de mensen om zich heen en dat er wat mij betreft volgend seizoen niemand het museumplein opkomt die het clublied niet kent Waar stond je dan ergens?
ik stond in de witte cirkel en zag alleen dat belachelijke biergooien naar die torens
|
|
|
|
|
KingLouie
|
|
|
Ik stond in de gele cirkel
|
|
|
|
|
AFCA!
|
|
|
quote: Ride zou je die foto kunnen uploaden zonder die witte cirkel? |
|
|
|
|
KingLouie
|
|
|
|
|
|
AFCA!
|
|
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Tja triest dat soort mensen, denk dat we het volgend jaar beter op het Leidseplein of zoals Amsterdammers heerlijk kunnen zeggen "Lijdseplijn" moeten vieren, dan blijft het museum heel ;-) Dat vind ik toch iets meer hebben, daarbij op Leidse kunnen 50.000 man, paar bomen kappen en dan is het vol, dus dat lijkt me iets beter. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Ik hoor het die omroeper/presentator nog zeggen....'Kom van die torens af anders zul je bierblikken tegen je aankrijgen" ...en hoppa.....daar vlogen ze !! Hoe dom kun je zijn om dat te roepen ?
Anyway....ik zou voorstellen....de volgende 9 kampioenschappen gewoon in het stadion of op P2. En misschien bij de 40e weer de stad in. Eigen schuld dikke bult.
@Ajax we love you
het Leidse ?? Daar wordt het nooit maar dan ook nooit meer gehouden. Dat wil de middenstand daaro sowieso niet. En terecht....iedere keer wordt het halve plein gesloopt. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 13:59 schreef Rogier het volgende:Ik hoor het die omroeper/presentator nog zeggen....'Kom van die torens af anders zul je bierblikken tegen je aankrijgen" ...en hoppa.....daar vlogen ze !! Hoe dom kun je zijn om dat te roepen ? Anyway....ik zou voorstellen....de volgende 9 kampioenschappen gewoon in het stadion of op P2. En misschien bij de 40e weer de stad in. Eigen schuld dikke bult. @Ajax we love you het Leidse ?? Daar wordt het nooit maar dan ook nooit meer gehouden. Dat wil de middenstand daaro sowieso niet. En terecht....iedere keer wordt het halve plein gesloopt. Ja ik vrees het ook, vind dat wel jammer, want dat vond ik echt de mooiste plek. Het zal wel altijd een tot het verleden horen helaas.. Maar ik blijf dromen. P2, dat mag het nooit worden, daarbij heeft de burgemeester aangegeven dat het goed verlopen is de huldiging. Zelfs bij Twente, waar alles zo rustig is verlopen met 5x minder mensen zijn er vechtpartijen geweest, dus dat hou je altijd. Volgend jaar gewoon weer Museumplein, maar ik persoonlijk zie liever het Leidse. |
|
|
|
|
KingLouie
|
|
|
Ik heb stiekem een beetje vrees dat ik later mijn kinderen mag vertellen dat ik ooit nog eens bij de laatste huldiging van Ajax in de Amsterdamse binnenstad ben geweest.. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 14:08 schreef KingLouie het volgende:Ik heb stiekem een beetje vrees dat ik later mijn kinderen mag vertellen dat ik ooit nog eens bij de laatste huldiging van Ajax in de Amsterdamse binnenstad ben geweest.. Mwah, niet overdrijven he..
De gemeente zegt dat alles goed is verlopen.
Ik mag toch hopen dat zij ook inzien dat 99,9% van de 100.000 man zich prima gedragen heeft, en er een gezellige avond van gemaakt hebben.
Sterker nog, ik blijf er bij dat de gemeente Amsterdam een enorme inschattingsfout heeft gemaakt door maar op 25.000 - 35.000 man te rekenen. Wat resulteerde in verdrukkingen en te weinig toezicht.
Plus het feit dat men alles deed om ook maar iets te kunnen zien van het podium. |
|
|
|
|
Sander111
|
|
|
Toch zonde dat dit moet gebeuren. Waar het nou voor nodig is?! Zonde van het geld! |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 13:59 schreef Rogier het volgende:Ik hoor het die omroeper/presentator nog zeggen....'Kom van die torens af anders zul je bierblikken tegen je aankrijgen" ...en hoppa.....daar vlogen ze !! Hoe dom kun je zijn om dat te roepen ? Anyway....ik zou voorstellen....de volgende 9 kampioenschappen gewoon in het stadion of op P2. En misschien bij de 40e weer de stad in. Eigen schuld dikke bult. @Ajax we love you het Leidse ?? Daar wordt het nooit maar dan ook nooit meer gehouden. Dat wil de middenstand daaro sowieso niet. En terecht....iedere keer wordt het halve plein gesloopt. yep... dat was de domste aktie van die dag... oproepen tot bier gooien.
Lekker als je naast die toren stond.. Mijn hemel, die omroeper moet een boeten krijgen. Als ik een blik op mijn hoofd had gekregen had ik een klacht ingediend en Moskovitch gebeld. Geluk dat we niet in Amerika wonen.. of jammer.. had wel veel geld kunnen opleveren... |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 14:03 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Ja ik vrees het ook, vind dat wel jammer, want dat vond ik echt de mooiste plek. Het zal wel altijd een tot het verleden horen helaas.. Maar ik blijf dromen. P2, dat mag het nooit worden, daarbij heeft de burgemeester aangegeven dat het goed verlopen is de huldiging. Zelfs bij Twente, waar alles zo rustig is verlopen met 5x minder mensen zijn er vechtpartijen geweest, dus dat hou je altijd. Volgend jaar gewoon weer Museumplein, maar ik persoonlijk zie liever het Leidse. Leidse is mooi, maar het Museumplein was al overvol afgelopen zondag. Leidse is nu echt te klein voor een Ajax huldiging! |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 14:11 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Mwah, niet overdrijven he.. De gemeente zegt dat alles goed is verlopen. Ik mag toch hopen dat zij ook inzien dat 99,9% van de 100.000 man zich prima gedragen heeft, en er een gezellige avond van gemaakt hebben. Sterker nog, ik blijf er bij dat de gemeente Amsterdam een enorme inschattingsfout heeft gemaakt door maar op 25.000 - 35.000 man te rekenen. Wat resulteerde in verdrukkingen en te weinig toezicht. Plus het feit dat men alles deed om ook maar iets te kunnen zien van het podium. Dat klopt en dat gaven ze ook toe, Politie had nooit zoveel fans verwacht.. hahahaha hoe stom kan je zijn, misschien dat volgend jaar er 20.000 minder komen, maar het wat hadden ze dan verwacht, de beker winnen is echt wel iets anders als kampioen worden.. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 14:32 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Dat klopt en dat gaven ze ook toe, Politie had nooit zoveel fans verwacht.. hahahaha hoe stom kan je zijn, misschien dat volgend jaar er 20.000 minder komen, maar het wat hadden ze dan verwacht, de beker winnen is echt wel iets anders als kampioen worden.. Yup, en aangezien er nog het een en ander in de stijgers stonden die dag, zonder ook maar een vorm van toezicht .
1+1=2
Ik heb dan een donkerbruin vermoeden dat men over de rug van de Ajax supporters een gat in de begroting (van de bouwwerkzaamheden) willen dichten. |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 14:36 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Ik heb dan een donkerbruin vermoeden dat men over de rug van de Ajax supporters een gat in de begroting (van de bouwwerkzaamheden) willen dichten. zou mij ook niets verbazen |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 14:36 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Yup, en aangezien er nog het een en ander in de stijgers stonden die dag, zonder ook maar een vorm van toezicht . 1+1=2 Ik heb dan een donkerbruin vermoeden dat men over de rug van de Ajax supporters een gat in de begroting (van de bouwwerkzaamheden) willen dichten. Whahaha, tja dat zou zo maar kunnen hahahaha Straks gaan ze nog zeggen dat ze schade hebben aan de noord-Zuid lijn van 10m door het feest
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 mei 2011 door Ajax we love you -- |
|
|
|
|
Gruber
|
|
|
precies wat ik ook gelijk aan dacht. Stond zelf voor 1 van de torens die zogenaamd op instorten stond. Daar werden inderdaad flessen naar toe gegooid. Niet slim, maar ok. Geen gewonde gezien iig. Op eht Van Gogh Museum stonden hooguit 100 man. Onzin dat die zoveel schade hebben aangericht op dat dak. Hier wordt inderdaad de huldiging en Ajaxsupporters gebruikt om hun achtertand en gat in begroting recht te lullen. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
De grootste fout van dit geheel ligt bij de organisatie van de huldiging. Wij wisten allemaal op voorhand al dat er meer dan 35.000 man zouden afkomen op de eventuele huldiging van Ajax. De inschattingsfout heeft vervolgens grote gevolgen gehad. Mensen deden van alles om toch maar iets te kunnen zien van het podium en dat leverde problemen op. Het gevolg hiervan is bij de meesten bekend. Vechtpartijen en gewonden tot gevolg hebbend.
Een omroeper die daarbij oproept om de mensen in de torens te bekogelen met bier was ook niet 1 van de slimste acties.
Dat van de 100.000 man er weer enkelen moeten zijn dit het feest moeten vergallen is zonde. De schade aan de gebouwen is onnodig, maar lijkt tegenwoordig de trend in Nederland. Kijk in je eigen dorp maar eens rond na de viering van oud en nieuw of ander feest. Verkeersborden, bushokjes, ramen e.d. worden gesloopt. Soms vraag ik me af of mensen niet in de gaten hebben dat ze uiteindelijk weer zelf opdraaien voor de kosten?
Laten we voorop stellen dat ik het gedrag van deze groep mensen schandalig vind, maar dat de gemeente deze mensen niet moet belonen door de huldiging te verplaatsen. De goeden moeten niet onder de slechten lijden. Volgend jaar gewoon weer op het Museumplein en desnoods nog strenger toezicht! |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
Echt diep en diep triest. Wij zijn het sportieve voorbeeld van het jaar 2010/2011. Laten we dat ook even op andere gebieden voortzetten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 mei 2011 door C. Eriksen -- |
|
|
|
|
KingLouie
|
|
|
Amsterdammer 113 zoals je op mijn plaatje boven kan zien daar in de gele cirkel stond ik ver vooraan bij het podium. Hier stonden erg veel mensen die volgens mij nauwelijks Ajax supporter te noemen waren. Dat groepje van 15 waar ik het eerder over had, daarvan droeg er geen een een Ajax shirt noch zongen of sprongen ze mee met de rest. Er stonden sowieso veel mensen dicht bij het podium die er volgens mij niet thuis hoorden, ik hoorde dat er een half uur voordat de wedstrijd afgelopen was zich al mensen aan het verzamelen waren op het Museumplein.. Zou ik persoonlijk van de echte fans niet verwachten.. |
|
|
|
|
E-J
|
|
|
Wat een idioten jah!!
Volgende keer de opgepakte relschoppers net zo lang vast houden tot dat ze 2500 eurotjes hebben afgetikt!!! |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Vechtpartijen boeien me niets...gebeurt overal waar veel mensen dronken zijn en vooral die zo'n vreugde uitbarsting hebben meegemaakt. Het moedwillig slopen van andermans eigendommen is waar ik zo'n gruwlijke hekel aan heb. Blijf van elkaars spullen af gvd. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Het moet vooraf voor iedereen duidelijk zijn wat de consequenties zijn bij geweldpleging of vernieling. Er zijn nu toch 62 mensen opgepakt? Geef die voor het leven een stadionverbod, maar wel nadat ze in de 1e thuiswedstrijd van het seizoen voor schut worden gezet. Maak duidelijk dat zij nooit meer het stadion binnenkomen en dat voor een volgende huldiging die het gaan vergallen, dezelfde straf staat te wachten.
De schade word automatisch verhaald zonder proces op de degene die opgepakt zijn. Niets meer en niets minder.. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 18:44 schreef alibabba het volgende:Het moet vooraf voor iedereen duidelijk zijn wat de consequenties zijn bij geweldpleging of vernieling. Er zijn nu toch 62 mensen opgepakt? Geef die voor het leven een stadionverbod, maar wel nadat ze in de 1e thuiswedstrijd van het seizoen voor schut worden gezet. Maak duidelijk dat zij nooit meer het stadion binnenkomen en dat voor een volgende huldiging die het gaan vergallen, dezelfde straf staat te wachten. De schade word automatisch verhaald zonder proces op de degene die opgepakt zijn. Niets meer en niets minder.. Ja goed idee en alle kosten verhalen op die 62 mensen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
De schade klopt waarschijnlijk wel.
Het bedrijf waar ik werk is heeft vandaag een aanvraag gekregen van niet nader te noemen verzekeringsmaatschappij, en wij moeten een offerte uitbrengen als hoofdaannemer voor het te herstellen werk, het schijnt dat er verschrikkelijk veel zink op het gebouw kapot is gemaakt, en een vierkant meterje zink is niet goedkoop kan ik jullie verzekeren.. Ook het uurloon van het plaatsen van klassiek zinkwerk is niet mals en loopt al rap richting de 55 euro per uur..
Zoals door meerderen al is aangegeven, gewoon verhalen op mensen die aangehouden zijn. MOet men zich maar normaal gedragen... |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 20:01 schreef remco k het volgende:De schade klopt waarschijnlijk wel. Het bedrijf waar ik werk is heeft vandaag een aanvraag gekregen van niet nader te noemen verzekeringsmaatschappij, en wij moeten een offerte uitbrengen als hoofdaannemer voor het te herstellen werk, het schijnt dat er verschrikkelijk veel zink op het gebouw kapot is gemaakt, en een vierkant meterje zink is niet goedkoop kan ik jullie verzekeren.. Ook het uurloon van het plaatsen van klassiek zinkwerk is niet mals en loopt al rap richting de 55 euro per uur.. Zoals door meerderen al is aangegeven, gewoon verhalen op mensen die aangehouden zijn. MOet men zich maar normaal gedragen... Aha... werpt wel een ander licht op je werkzaamheden
te lezen op afca.nl
vooral dat van het Museum.. hoor jij ook bij die ratten die maar geld vangen van de Gemeente?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 mei 2011 door Ride -- |
|
|
|