|
|
alibabba
|
|
|
quote: Heb gewoon iemand in huis genomen die typt wat ik lees uhhhhh zeg...:P |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Dus jij hebt net je tong uit je bek? |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote: Traag? heb je hem wel eens het veld over zien draven? En techniek, hoeft een verdediger niet egt te hebben. |
|
|
|
|
schapio
|
|
|
hopen dat gladbach degradeert en dan proberen om dante te halen, zou de perfecte opvolger voor jan zijn. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 16:19 schreef remco k het volgende:[..] Gast kom op zeg. Boilesen is gehaald als linksback en daar zal hij ook spelen.. Nee hoor....die komt op de plaats van Vertonghen. Gaf De Boer laatst nog aan. Hij is zelf ook op linksachter begonnen, net als Boilesen. Maar met zijn lengte gaat hij een centrale verdediger worden. Let maar op. Vertonghen begon ook linksachter. Ideaal om te beginnen zo, vooral met een ervaren man naast je. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 21:05 schreef Rogier het volgende:[..] Nee hoor....die komt op de plaats van Vertonghen. Gaf De Boer laatst nog aan. Hij is zelf ook op linksachter begonnen, net als Boilesen. Maar met zijn lengte gaat hij een centrale verdediger worden. Let maar op. Vertonghen begon ook linksachter. Ideaal om te beginnen zo, vooral met een ervaren man naast je. Vertonghen debuteerde bij Ajax in het centrum van de verdediging. Bij RKC speelde hij op het middenveld..
De Boer ik enkel horen zeggen dat de linksbackpositie voor komend seizoen goed is bezet, hij benoemde juist dat omdat Ajax hier de afgelopen seizoenen veel problemen heeft gehad. Ook in de A1 speelde Boilesen vrijwel alles als linksback, en zelf geeft hij ook aan een linksback te zijn...
Ik vind het ook helemaal geen centrale verdediger, net zoals van der Wiel dat niet is, hij heeft juist zijn actie en voorzet om aan de zijkant op te komen... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Alles aan doen dat Jan blijft, geef hem een topsalaris,we hebben nogal wat in kas. + hij is een echte ajacied dus denk ik dat hij wel blijft. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Hetinga was ook een echte Ajacied, en die ging ook weg. Maak je geen illusies, die blijft niet omdat hij zoveel van AJax houd, die zou nu enkel nog blijven als er geen echte topclub zich meld.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik denk dat de mensen hier zich even in Frank de Boer moeten verplaatsen. Frank kan kiezen tussen Granqvist, wat een leuke eredivisie speler is, is reservespeler met amper minuten bij het Zweeds elftal. Omdat Granqvist jong is zou hij jong Ajax talent in de weg zitten.
Daarnaast heeft de Boer de optie Mathijssen kopen. Kost misschien iets, maar Mathijssen is een internationaal gelouterde verdediger die al jaren vaste keuze is bij het Nederlands eftal (met alle respect voor de Zweden, maar we hebben het over de keuze tussen een basisklant van Oranje vs een reservespeler van Zweden die amper minuten maakt internationaal).
Met Mathijssen en Ooijer kan de Boer bouwen op twee mannen die bijna alles gezien hebben en die de verdediging beter kunnen maken. Daarmee heeft de Boer ook de tijd om een jong Ajax talent de overstap naar de selectie te laten maken, zeker omdat je Toby zeker nog niet in het diepe kan gooien zonder vaste waarde naast hem.
De keuze voor Granqvist is dus niet voor de hand liggend. Ik ben het zonder meer met mensen eens dat hij wel nog kan verbeteren en zeker voor de eredivisie prima is, maar ik hoop toch dat iedereen het met me eens is dat we daar voorbij wilen kijken? Dus of een jonger topper (en dat is Granqvist niet), of een gelouterde international (en dat is Mathijssen (en Ooijer)) wel.
Die keuze is dan vrij snel gemaakt. Granqvist wordt in mijn ogen pas een optie als er geen zicht is op de doorbraak van verdedigende jeugd spelers binnen de aankomende 2 jaar. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 23:00 schreef Eide het volgende:Ik denk dat de mensen hier zich even in Frank de Boer moeten verplaatsen. Frank kan kiezen tussen Granqvist, wat een leuke eredivisie speler is, is reservespeler met amper minuten bij het Zweeds elftal. Omdat Granqvist jong is zou hij jong Ajax talent in de weg zitten. Daarnaast heeft de Boer de optie Mathijssen kopen. Kost misschien iets, maar Mathijssen is een internationaal gelouterde verdediger die al jaren vaste keuze is bij het Nederlands eftal (met alle respect voor de Zweden, maar we hebben het over de keuze tussen een basisklant van Oranje vs een reservespeler van Zweden die amper minuten maakt internationaal). Met Mathijssen en Ooijer kan de Boer bouwen op twee mannen die bijna alles gezien hebben en die de verdediging beter kunnen maken. Daarmee heeft de Boer ook de tijd om een jong Ajax talent de overstap naar de selectie te laten maken, zeker omdat je Toby zeker nog niet in het diepe kan gooien zonder vaste waarde naast hem. De keuze voor Granqvist is dus niet voor de hand liggend. Ik ben het zonder meer met mensen eens dat hij wel nog kan verbeteren en zeker voor de eredivisie prima is, maar ik hoop toch dat iedereen het met me eens is dat we daar voorbij wilen kijken? Dus of een jonger topper (en dat is Granqvist niet), of een gelouterde international (en dat is Mathijssen (en Ooijer)) wel. Die keuze is dan vrij snel gemaakt. Granqvist wordt in mijn ogen pas een optie als er geen zicht is op de doorbraak van verdedigende jeugd spelers binnen de aankomende 2 jaar. Of ik het met je eens ben laat ik even in het midden.
Ik wil alleen even melden dat ik dit een fantastische post vind... Erg goed onderbouwd... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 16:14 schreef Rogier het volgende:============================================================================ [..] Gast....iedereen weet toch dat Boilesen de vaste centrale verdediger gaat worden van Ajax ? Kom op zeg. Om nu een Zweed te gaan halen die de komende 5 jaar daar gaat spelen is weggegooid geld. Op Mathijsen verdien je niks meer, maar die kan nog mooi even het gat van vertonghen opvullen totdat Boilesen het over kan overnemen. Zoals met Vermaelen en vertonghen destijds. =================================================================================== Beste Rogier Mathijsen kan NIET OPBOUWEN dan heb je niks aan bij Ajax.Crangvist blijft nooit geen 5 jaar dus 2 tot 3 jaar voor dat er een goede jeugd speler doorbreekt. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Beste Babba ga is wat wedstrijden bekijken van Granqvist hij is groot kopsterk en opbouwend en daar zijn er niet veel van.Volgens mij zijn dat de basis kenmerken voor een Ajax verdediger. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: ================================================================================ Babba wie echt traag is !!!Mathijssen |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 19:08 schreef bla bla bla het volgende:Ik zal ook liever granqvist halen dan Mathijsen en wel om de volgende redenen 1: Mathijsen scoort altijd gemiddeld een 6 per wedstrijd maar nooit echt hoger, dat doet Granqvist wel, 2 granqvist heeft in mijn optiek meer techniek dan Mathijsen en 3 ik vind granqvist een grotere winaars mentaliteit hebben dan Mathijsen. Ik heb Mathijsen te vaak op snelheid en agresie geklopt zien worden en 4 Granqvist is jonger en goedkoper. Dus voor mij is het wel duidelijk --------------------------------------------------------------------------------------- Perfect klopt precies !!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Als Alibabba zegt dat hij niet goed genoeg is, dan is dat gewoon zo. BAM |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Beste Eide luister even naar het commentaar als Nederland speelt we hebben helaas in Nederland geen goed verdedigers vandaar dat uit armoede wij het met Mathijssen moeten doen ik ben er van overtuigd dat Granqvist als hij een Nederlandspaspoort zou hebben of Douglas Mathijssen NOOIT geen internationaal zou zijn. ======================================================================================
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 23:00 schreef Eide het volgende:Ik denk dat de mensen hier zich even in Frank de Boer moeten verplaatsen. Frank kan kiezen tussen Granqvist, wat een leuke eredivisie speler is, is reservespeler met amper minuten bij het Zweeds elftal. Omdat Granqvist jong is zou hij jong Ajax talent in de weg zitten. Daarnaast heeft de Boer de optie Mathijssen kopen. Kost misschien iets, maar Mathijssen is een internationaal gelouterde verdediger die al jaren vaste keuze is bij het Nederlands eftal (met alle respect voor de Zweden, maar we hebben het over de keuze tussen een basisklant van Oranje vs een reservespeler van Zweden die amper minuten maakt internationaal). Met Mathijssen en Ooijer kan de Boer bouwen op twee mannen die bijna alles gezien hebben en die de verdediging beter kunnen maken. Daarmee heeft de Boer ook de tijd om een jong Ajax talent de overstap naar de selectie te laten maken, zeker omdat je Toby zeker nog niet in het diepe kan gooien zonder vaste waarde naast hem. De keuze voor Granqvist is dus niet voor de hand liggend. Ik ben het zonder meer met mensen eens dat hij wel nog kan verbeteren en zeker voor de eredivisie prima is, maar ik hoop toch dat iedereen het met me eens is dat we daar voorbij wilen kijken? Dus of een jonger topper (en dat is Granqvist niet), of een gelouterde international (en dat is Mathijssen (en Ooijer)) wel. Die keuze is dan vrij snel gemaakt. Granqvist wordt in mijn ogen pas een optie als er geen zicht is op de doorbraak van verdedigende jeugd spelers binnen de aankomende 2 jaar. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
He Remco heeft Babba altijd gelijk want dan ruilen wij hem in voor Frankie. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 23:58 schreef nora het volgende:Beste Eide luister even naar het commentaar als Nederland speelt we hebben helaas in Nederland geen goed verdedigers vandaar dat uit armoede wij het met Mathijssen moeten doen ik ben er van overtuigd dat Granqvist als hij een Nederlandspaspoort zou hebben of Douglas Mathijssen NOOIT geen internationaal zou zijn. ====================================================================================== [..] Je onderschat Mathijsen vriend, speelt gewoon een heel goed en degelijk WK, met weinig tegengoals en is niet weggespeeld door de groten der aarde.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ja, die heeft altijd gelijk.... behalve als ik het niet met hem eens ben (is nog nooit gebeurt volgens mij) want dan heb ik gelijk.. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
MIJN VOORKEUR BLIJFT MATHIJSSEN MAAR MOCHT DEZE SPELER NIET DOORGAAN DAN ZOU HIJ EEN OPTIE KUNNEN ZIJN. |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
Volgens mij is er niet eens interesse vanaf ajax geweest voor Granqvist |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 23:58 schreef nora het volgende:Beste Eide luister even naar het commentaar als Nederland speelt we hebben helaas in Nederland geen goed verdedigers vandaar dat uit armoede wij het met Mathijssen moeten doen ik ben er van overtuigd dat Granqvist als hij een Nederlandspaspoort zou hebben of Douglas Mathijssen NOOIT geen internationaal zou zijn. ====================================================================================== Volgend mij heb ik net een WK gezien waarbij de centrale verdedigers van Oranje hun proeve van bekwaamheid meer dan glansrijk doorstonden. Wij in Nederland vinden het geen toppers omdat ze niet bij Barca, Real, Inter of ManU spelen. De resultaten die geboekt bewijzen toch dat Mathijssen en Heitinga het wel heel prima doen. Een Nederlands elftal is echt niet alleen zo goed omdat er een Wesley Sneijder rond loopt hoor, dat elftal is doordronken met kwaliteit en talent. En daar hoort Mathijssen ook bij.
Granqvist is nog niet eens basisklant in Zweden, en geloof me, die hebben kwalitatief geen superselectie. Douglas is bezig met de Nederlandse nationaliteit en zal, zodra hij die krijgt best wel bij Oranje komen, maar Douglas moet nog enorm groeien voordat hij echt het internationale niveau structureel aan kan (Douglas is veel te wild in het veld, een centrale verdediger moet rust uitstralen).
Ik ben het zonder meer hier met mensen eens dat er betere verdedigers zijn dan Mathijssen. Maar Mathijssen is wel ervaren en degelijk, en zal met een kort durend contract tevreden zijn waarmee hij snel weer ruimte maakt voor opkomend talent. Talent dat met Mathijssen ook een brok ervaring naast zich hebben die ze alleen maar beter kunnen maken.
Waar ik het zeker niet mee eens ben is dat Granqvist beter zou zijn dan Mathijssen. Dat is, op dit moment, pure en volslagen onzin. Tegen de tijd dat Granqvist zich kan meten met Mikael Nilsson, Olof Mellberg of Petter Hansson (ik daag mensen hier uit om me even te vertellen waar deze mensen voetballen, en dan niet googlen) wordt hij in Zweden eens een serieuze keuze, en dan hier beweren dat deze man beter is dan een basisklant van Oranje. Nee dat gaat er bij mij niet in. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|