|
|
Cyprioot
|
|
|
Het Ajax middenveld is vaak mikpunt van kritiek geweest dit seizoen. 'Slecht positiespel', 'kabouter plop', noem het maar op.
Maar, mede door de komst van Theo Janssen kan langzamerhand worden gesteld dat Ajax een luxeprobleem heeft op het middenveld.
Ga maar na, Demi de Zeeuw, Eriksen, Enoh, Anita, Siem de Jong en Theo Janssen, voorwaar een dubbele bezetting. En dan te bedenken dat JA van der Heijden ook nog terugkeert en we ook nog eens Aissati en Bonevacia verhuurd hebben. En ook te bedenken dat ik aanstormende talenten als Sneijder jr. nog buiten beschouwing laat.
Maar wat is nu het ideaalplaatje ?
Hoewel ik tegen de komst van Theo Janssen ben moet hij als aankoop en linkspoot het voordeel van de twijfel krijgen en een kans krijgen in de basis.
Dus Theo op links. Eriksen's positie staat in principe ook buiten de discussie. Maar wie voor die derde plek ? Siem de Jong mag je na zijn topseizoen niet op de bank zetten. Maar Demi de Zeeuw is ook een topper, cker voor Ajax normen.
Lastige kwestie. Wat vinden jullie ? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Je hebt Lindgren ook nog.. Ben je vergeten.. |
|
|
|
|
steve'o
|
|
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
Ik zou voor een 3 mans middenveld gaan.
De Zeeuw-----Eriksen-----Janssen(mits dat hij komt) |
|
|
|
|
Cyprioot
|
|
|
quote: Goed punt, maar ga ervan uit dat die weggaat. Zie ook verschillende berichten op internet vandaag. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Hihi haal ook v/d Vaart op dan.. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Tja, dat wordt puzzelen voor Frank de Boer. Aangezien hij graag met de punt naar achteren speelt. |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
Ja, je kunt ook met de zeeuw met de ount naar achteren spelen. En dan janssen en eriksen aanvallend. Maarja ik moet nog maar eens zien, of janssen daadwerkelijk komt! Het is voor mij geen ''Must'' Ookal is hij absoluut een meerwaarde bij ajax |
|
|
|
|
sting
|
|
|
Ajax heeft komend seizoen idd veel middenvelders. Zowel verdedigende, controlerende en aanvallende middenvelders. VM- Enoh, de Zeeuw, Anita CM- de Jong, vd Heijden, Bovenavia, Sneijder, Lindgren AM- Eriksen, Lodeiro, Aissati
Zelf denk ik dat spelers als; Aissati, vd Heijden, Bonevacia, Lindgren, verkocht en verhuurd worden. Waar ik ook niet verbaasd van zal opkijken is dat de Zeeuw verkocht wordt. Hij is niet altijd een vaste waarde omdat er meestal gespeeld wordt met de Jong (mits hij niet in de spits staat) Eriksen en Anita.
Mocht Janssen komen dan dan heb je een mooi middenveld met; de Jong - Eriksen - Janssen
Spelers als; Anita, Enoh, de Zeeuw, Lindgren, Lodeiro, Aissati, vd Heijden zullen denk ik in mijn ogen spelers zijn die genoegen moeten nemen met een plaats op de bank, danwel een roulatie systeem waar nodig is. |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 15:41 schreef C. Eriksen het volgende:Ik zou voor een 3 mans middenveld gaan. De Zeeuw-----Eriksen-----Janssen(mits dat hij komt) Lijkt mij een verstandige keuze om je middenveld zo te maken. Je hebt 2-reserve-internationals en natuurlijk een toekomstig wereldspeler. Weet alleen niet waar je Anita en de Jong moet laten (Voor de bank vind ik ze toch te goed en te talentvol). |
|
|
|
|
AFCA!
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 16:33 schreef sting het volgende:Ajax heeft komend seizoen idd veel middenvelders. Zowel verdedigende, controlerende en aanvallende middenvelders. VM- Enoh, de Zeeuw, Anita CM- de Jong, vd Heijden, Bovenavia, Sneijder, Lindgren AM- Eriksen, Lodeiro, Aissati Zelf denk ik dat spelers als; Aissati, vd Heijden, Bonevacia, Lindgren, verkocht en verhuurd worden. Waar ik ook niet verbaasd van zal opkijken is dat de Zeeuw verkocht wordt. Hij is niet altijd een vaste waarde omdat er meestal gespeeld wordt met de Jong (mits hij niet in de spits staat) Eriksen en Anita. Mocht Janssen komen dan dan heb je een mooi middenveld met; de Jong - Eriksen - Janssen Spelers als; Anita, Enoh, de Zeeuw, Lindgren, Lodeiro, Aissati, vd Heijden zullen denk ik in mijn ogen spelers zijn die genoegen moeten nemen met een plaats op de bank, danwel een roulatie systeem waar nodig is. De Zeeuw verkocht? Die is juist lekker bezig. En Bonevacia is sowieso al verhuurd aan NAC |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 16:33 schreef sting het volgende:Ajax heeft komend seizoen idd veel middenvelders. Zowel verdedigende, controlerende en aanvallende middenvelders. VM- Enoh, de Zeeuw, Anita CM- de Jong, vd Heijden, Bovenavia, Sneijder, Lindgren AM- Eriksen, Lodeiro, Aissati Zelf denk ik dat spelers als; Aissati, vd Heijden, Bonevacia, Lindgren, verkocht en verhuurd worden. Waar ik ook niet verbaasd van zal opkijken is dat de Zeeuw verkocht wordt. Hij is niet altijd een vaste waarde omdat er meestal gespeeld wordt met de Jong (mits hij niet in de spits staat) Eriksen en Anita. Mocht Janssen komen dan dan heb je een mooi middenveld met; de Jong - Eriksen - Janssen Spelers als; Anita, Enoh, de Zeeuw, Lindgren, Lodeiro, Aissati, vd Heijden zullen denk ik in mijn ogen spelers zijn die genoegen moeten nemen met een plaats op de bank, danwel een roulatie systeem waar nodig is. En wie is nu de verdedigende middenvelder? in jouw 3 mans middenveld? De jong is aanvallend, janssen en eriksen ook aanvallend. En f. de boer wilt met 1 verdedigende en 2 aanvallende middenvelders spelen. Dus dat word hem niet |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
de zeeuw-----Eriksen-----Janssen |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Als Janssen komt wordt het waarschijnlijk: --------De Zeeuw------ -Janssen------Eriksen- |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 16:47 schreef Hasjkoph het volgende:Als Janssen komt wordt het waarschijnlijk: --------De Zeeuw------ -Janssen------Eriksen- Ja, dat denk ik ook wel. Maar we zullen zien. |
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 16:47 schreef Hasjkoph het volgende:Als Janssen komt wordt het waarschijnlijk: --------De Zeeuw------ -Janssen------Eriksen- Mooi middenveld denkk |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Oo ja sting en dan moet je dus elke wedstrijd zo spelen? niet echt he? Dus je kan niet elke wedstrijd met de jong, theo janssen en eriksen(door blessures maar t kan ook door vermoeidheid) Dus de zeeuw is belangrijk, anita is belangrijk en enoh zal belangrijk zijn |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 16:45 schreef C. Eriksen het volgende:[..] En wie is nu de verdedigende middenvelder? in jouw 3 mans middenveld? De jong is aanvallend, janssen en eriksen ook aanvallend. En f. de boer wilt met 1 verdedigende en 2 aanvallende middenvelders spelen. Dus dat word hem niet ja precies, ik dacht dat we altijd met de punt naar achteren speelde..
je kan dus een middeveld hebben met:
--------anita------- --eriksen--janssen--
Of
-------de zeeuw----- --eriksen--janssen--
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 mei 2011 door ajaxamsterdam4ever -- |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 16:51 schreef freakie het volgende:Oo ja sting en dan moet je dus elke wedstrijd zo spelen? niet echt he? Dus je kan niet elke wedstrijd met de jong, theo janssen en eriksen(door blessures maar t kan ook door vermoeidheid) Dus de zeeuw is belangrijk, anita is belangrijk en enoh zal belangrijk zijn Ja, en als je met een middenveld van: de jong, eriksen, janssen speel dan heb je alleen maar aanvallende spelers er staan, en dat wil de boer niet |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 16:52 schreef ajaxamsterdam4ever het volgende:[..] ja precies, ik dacht dat we altijd met de punt naar achteren speelde.. je kan dus een middeveld hebben met: --------anita------- --eriksen--janssen-- Of -------de zeeuw----- --eriksen--janssen-- Ja, of met enoh verdedigend. Misschien Seedorf? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
c eriksen? is het de boer/cruijf niet geweest die aan heeft gegeven zo te willen spelen als t ajax van vroeger? weet jij of ze toen met een verdedigende middenvelder speelde? |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 16:54 schreef freakie het volgende:c eriksen? is het de boer/cruijf niet geweest die aan heeft gegeven zo te willen spelen als t ajax van vroeger? weet jij of ze toen met een verdedigende middenvelder speelde? Uhm uhm, durf ik niet te zeggen. Ben nog redelijk jong. Vraag wat oudere, remco misschien. Of gebruik internet. volgens mij wel, maar durf niet met 100 procent zekerheid te zeggen. :D |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Haha C eriksen dat is niet waar.. Ajax speelde vroeger ook niet met een verdedigende middenvelder.. De middenvelders die ze hadden moesten alles doen dus verdedigen en aanvallen.. Met een eriksen en de jong of de zeeuw of anita heb je daar prima spelers in.. |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 16:56 schreef freakie het volgende:Haha C eriksen dat is niet waar.. Ajax speelde vroeger ook niet met een verdedigende middenvelder.. De middenvelders die ze hadden moesten alles doen dus verdedigen en aanvallen.. Met een eriksen en de jong of de zeeuw of anita heb je daar prima spelers in.. Ja, dat bedoel ik. Ik ken de spelers van toen...maar de opstellingen niet! ;-) |
|
|
|
|
sting
|
|
|
@Freakie
als je mijn onderste zin leest, staat daar dat ze genoegen moeten nemen met de bank danwel roulatie. Dat geldt tevens ook voor de basisspelers!
Janssen is tevens meer een controlerende middenvelder die ook het vuile werk achterin op kan knappen.
Frank de Boer zal et allemaal wel weten met al die middenvelders. Het is toch per wedstrijd bekijken hoe en met wie je spelen wilt. Wil je meer voetballen met een verdedigende middenvelder dan heb je meer aan een de Zeeuw en Anita dan Enoh. Maar wil je stofzuigen dan zeg ik op mijn beurt, Enoh! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Dus ajax hoeft niet te spelen met een puur verdedigende middenvelder.. Dus een opstelling met janssen, erikssen en de jong kan prima werken.. |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 16:58 schreef freakie het volgende:Dus ajax hoeft niet te spelen met een puur verdedigende middenvelder.. Dus een opstelling met janssen, erikssen en de jong kan prima werken.. Natuurlijk kan je zo spelen, je kunt ook een middenveld met 3 keepers vormen. Maar of het werkt weet ik niet :p De boer wil gewoon 1 verdedigende middenvelder |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Dat weet ik zo net nog niet.. De boer heeft gezegt dat ajax niet met een verdedigende middenvelder hoeft te spelen.. T is namelijk niet hoe ajax speelde.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
het was vaak zo dat we op het middenveld verzopen werden maar met het waarschijnlijke aantrekken van theo janssen en in een demy de zeeuw die zn vorm langzaam helemaal terugkrijgt denk ik dat ajax gaan stralen op het middenveld!! was janssen vorig jaar bij twente ook niet de controleur?? ik den als demy fit is dat hij perfect de ballen kan veroveren van zijn tegenstander zoals die dat in het begin deed! en christial eriksen wordt de dag beter!!!
verder hoop ik dat de 3 jongens kunnen blijven (steek, jan en gregory) als sightorsson en ook derk boerrigter komen heb je wel echt goede spelers, sightorsson is een talent en er is niemand die zo goed er mee om kan gaan als frank de boer en derk heeft een prachtige voorzet voor sightorsson in huis:P
weet iemand hoe het met rits en dat talent van ajax cape town zit?? hoe ver zijn die dingen rond??
ik denk de volgende opstelling komend seizoen
------------stekelenburg------
v/d wiel---toby---jan----boillesen---
---demy------christian----theo--
---mickey----kolbeinn----derk--
uiteraard wel als de spelers blijven he, maar door het behalen van de champions league geef ik dat wel een goede kans!! ik ben persoonlijk een enorme fan van boerrigter en daarm zet ik hem in de basis, zullen er vele niet mee eens zijn denk ik:) |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 17:19 schreef Luis_suarez_19 het volgende:het was vaak zo dat we op het middenveld verzopen werden maar met het waarschijnlijke aantrekken van theo janssen en in een demy de zeeuw die zn vorm langzaam helemaal terugkrijgt denk ik dat ajax gaan stralen op het middenveld!! was janssen vorig jaar bij twente ook niet de controleur?? ik den als demy fit is dat hij perfect de ballen kan veroveren van zijn tegenstander zoals die dat in het begin deed! en christial eriksen wordt de dag beter!!! verder hoop ik dat de 3 jongens kunnen blijven (steek, jan en gregory) als sightorsson en ook derk boerrigter komen heb je wel echt goede spelers, sightorsson is een talent en er is niemand die zo goed er mee om kan gaan als frank de boer en derk heeft een prachtige voorzet voor sightorsson in huis:P weet iemand hoe het met rits en dat talent van ajax cape town zit?? hoe ver zijn die dingen rond?? ik denk de volgende opstelling komend seizoen ------------stekelenburg------ v/d wiel---toby---jan----boillesen--- ---demy------christian----theo-- ---mickey----kolbeinn----derk-- uiteraard wel als de spelers blijven he, maar door het behalen van de champions league geef ik dat wel een goede kans!! ik ben persoonlijk een enorme fan van boerrigter en daarm zet ik hem in de basis, zullen er vele niet mee eens zijn denk ik:) Goede opstelling, alleen ik denk dat kolbeinn het niet gaat worden. Ik denk dat de jong toch nog een seizoen in de punt speelt, ook al zou ik dat niet graag willen zien. En ik weet niet wat f. de boer gaat doen op de linkerflank, ebecilio of boerrigter. Hij is van begin af aan al wel gecharmeerd geweest van ebecilio, maar ook van boerrigter, dus ik moet het nog zien! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
weetje, siem de jong doet het uitstekend, maar siem kan alleen op de 10 spelen met een aanspeelpunt zoals pantelic dat was en zoals bijvoorbeeld zn broer zou zijn, maar die is niet haalbaar!
ik zie soghtorsson wel komen, hij wil niet naar die buitenlandse clubs en ook niet naar psv en twente, hij wil perse naar ajax, ajax heeft 3,5 mil geboden waarbij az voor een eenjarig contract nog 5 miljoen wil hebben! sightorsson heeft nu ook aan earnest stewart gevraagt of hij wil meewerken met een transfer naar ajax!
verder denk ik inderdaad dat ebecillio de voorkeur krijgt boven derk, aangezien die nu ook constant speelt! ik hoop nogmaals wel op derk! |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op donderdag 19 mei 2011 - 16:26 schreef C. Eriksen het volgende:Ja, je kunt ook met de zeeuw met de ount naar achteren spelen. En dan janssen en eriksen aanvallend. Maarja ik moet nog maar eens zien, of janssen daadwerkelijk komt! Het is voor mij geen ''Must'' Ookal is hij absoluut een meerwaarde bij ajax Klopt en ik denk dat ze dat ook gaan doen.. Janssen zie ik echt naar Ajax komen. We moeten alleen zorgen dat we de catering in eigen beheer nemen ipv van wat het nu is, want nu krijgt Ajax geen cent, dan verdient Ajax een hoop held aan hem, maar ook aan de andere supporters. Ik hoorde dat Twente dat ook heeft en 5m per jaar ophaalt!! |
|
|
|
|
peter visser
|
|
|
de zeeuw - eriksen - Janssen
- appeltje/eitje- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
is wel echt een top middenveld hoor jongens, zkeer als de zeeuw zn oude nuveau weer krijgt! en als je een vecht machine op het middenveld hebt met enorm veel voetballend vermogen zit het toch goed! |
|
|
|