|
|
Kesio
|
|
|
Zoals AFCAmylife ook al schreef. Sigthorsson in roulatie met Siem en later Castillon voor de kleinere wedstrijden erbij. Prima spitsen drietal. Als de aanvoer naar de punt gaat, komt het in de spits wel goed. Het gaat altijd om een aansluitende middeninie. Met Janssen er bij wordt het zo een topjaar |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 juni 2011 - 15:18 schreef swennos het volgende:ik lees net dat bojan bij een goed bod weg mag bij barca. en met johan in het bestuur denk ik dat hij wel voor 6 a 7 mil weg mag ik zou zeggen halen voor je te laat bent Whahaha, wat ajax heeft al genoeg aanvallers rondlopen. En ik vind bojan ook niet egt het type spits dat ajax zoekt. Sterker nog, is hij wel een egte spits? 6 a 7 miljoen, denk niet dat je hem daarvoor binnen kunt halen. Waarschijnlijk gaat barca hem betrekken bij de deal Fabregas! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 juni 2011 - 16:20 schreef Kesio het volgende:Zoals AFCAmylife ook al schreef. Sigthorsson in roulatie met Siem en later Castillon voor de kleinere wedstrijden erbij. Prima spitsen drietal. Als de aanvoer naar de punt gaat, komt het in de spits wel goed. Het gaat altijd om een aansluitende middeninie. Met Janssen er bij wordt het zo een topjaar Ik blijf erbij dat ik Sigthorssen niet zie zitten. Leuke spits voor Nederland, maar we willen over de grenzen kunnen kijken. Nu kan ook hij zich enorm verbeteren maar zo goed als zommige hem hier afbeelden vind ik hem voorlopig nog niet. Matavz is al weer een stuk verder in z'n ontwikkeling vind ik persoonlijk.
We zijn het er allemaal wel over eens dat de enige nederlandse Ajax waardige spitsen momenteel bijna niet te halen zijn. Huntelaar zit kennelijk in de plannen van de nieuwe trainer aldaar, en in Nederland is Dost wel goed, maar een beetje het zelfde als Sightorsson, bovendien wordt er wel een fors prijsje aan de heer Dost gehangen.
Over de grenzen is het moeilijk om mannen te halen waarvan je denkt "zekerheidje". Zat lui die weg mogen/moeten, maar vaak met salarissen waar je u tegen zegt, of ze willen gewoon niet in Nederland voetballen. Dat maakt het niet makkellijk.
Sightorsson en Matavz lijken toch langzamerhand wel de enige serieuze opties, met DOst als outsider. En dan mag je je rustig nog afvragen of de Boer wel actie onderneemt zolanf El Hamdaoui nog deel uit maakt van de selectie. EH mag zichzelf behoorlijk voor schut hebben gezet, kwaliteiten heeft hij, en ik zie de Boer en nog wel voor aan om hem kosten wat het kost toch te laten slagen. Een eer kwestie zeg maar. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 06 juni 2011 - 10:45 schreef C. Eriksen het volgende:[..] Whahaha, wat ajax heeft al genoeg aanvallers rondlopen. En ik vind bojan ook niet egt het type spits dat ajax zoekt. Sterker nog, is hij wel een egte spits? 6 a 7 miljoen, denk niet dat je hem daarvoor binnen kunt halen. Waarschijnlijk gaat barca hem betrekken bij de deal Fabregas! Bojan heeft zelf aangegeven niet bij welke deal dan betrokken te willen worden en gewoon bij Barcelona te willen blijven vechten voor zijn kansen.
Bojan niet bij Ajax passen??? Snel, balvast, overzicht, goede pass, goed positiespel, ondanks zijn geringe lengte kopsterk, goed in de kaats en extreem doelgericht en echt een hele echte spits, die toevallig ook van de zijkanten kan spelen. Completer en geschikter voor Ajax kan bijna niet. Zijn komst zou iedere Ajacied moeten toejuichen, echter is Bojan echt niet voor 6/7 miljoen op te halen, denk eerder aan een 20/ 25 miljoen Euro.. |
|
|
|
|
Vince75
|
|
|
Matavz goede optie,maar wat Eide al zegt we hebben nog steeds El Hamdaoui. Als ik Hamdaoui was zou ik blijven ondanks het publiek. Hier speelt hij Champions League,vangt dus een vette premie. Kampioen worden zit er weer dik in en met een speler als Janssen erbij word hij gewoon topscorer en staat het publiek na een paar mooie doelpunten weer op de banken. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op maandag 06 juni 2011 - 19:20 schreef Vince75 het volgende:Matavz goede optie,maar wat Eide al zegt we hebben nog steeds El Hamdaoui. Als ik Hamdaoui was zou ik blijven ondanks het publiek. Hier speelt hij Champions League,vangt dus een vette premie. Kampioen worden zit er weer dik in en met een speler als Janssen erbij word hij gewoon topscorer en staat het publiek na een paar mooie doelpunten weer op de banken. Maarja, wij willen hem niet :P Tenminste, ik vind hem niet passen bij Ajax onder de Boer.. |
|
|
|
|
Vince75
|
|
|
quote:Op maandag 06 juni 2011 - 19:21 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Maarja, wij willen hem niet :P Tenminste, ik vind hem niet passen bij Ajax onder de Boer.. ik heb hem liever ook niet,was puur uit El Ham zijn oogpunt. Liever Matavz of misschien maar dan met nog wat begeleiding Michael Uchebo(nieuwe Kanu) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Aan de omgeving laten ze weten dat ze gecharmeerd zijn van Sigthorsson. Maar mijn gevoel zegt dat ze achter de schermen met iemand anders bezig zijn, misschien wel met Matavs, ik zie hem als de nieuwe Klaas Jan Huntelaar. Matavs is een echte goaltjesdief, Sigthorsson lijkt me nog niet klaar voor Europa. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Tja, dat k.u.t. AZ zou ik geen Euro teveel gunnen! Dus voor komend seizoen Matavz. Kunnen we volgend jaar minimaal voor hetzelfde geld verkopen als dat hij nu moet kosten. (CL-ervaring...) En dan vervolgens Sigtorson transfervrij van AZ overnemen.
Wel even een akkoordje met Sigtorson maken dat hij het komende seizoen bij AZ blijft... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Ajaxx
|
|
|
Ajax moet gewoon Matavz halen. Als El Hamdaoui naar Fulham gaat voor 4,5 miljoen kunnen wij dat geld gebruiken voor de transfer van Matavz. dan hoeven we zelf nog maar 2,5 miljoen bij te leggen. en dat is weer goedkoper als Sightorsson. Trouwens, ik vind Matavz ook een klasse beter als Sightorsson. |
|
|
|
|
Ajaxx
|
|
|
Maar ik ben wel bang dat als we Matavz halen, Sightorsson naar FC Twente of PSV vertrekt voor 3 of 4 jaar. en ik hoop dat Matavz dan wel voor 3 of 4 jaar tekent en dan sowieso 3 jaar in Amsterdam blijft. Dus ik raad Ajax wel aan om Matavz voor een langere tijd vast te leggen! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 08 juni 2011 - 15:28 schreef Ajaxx het volgende:Maar ik ben wel bang dat als we Matavz halen, Sightorsson naar FC Twente of PSV vertrekt voor 3 of 4 jaar. en ik hoop dat Matavz dan wel voor 3 of 4 jaar tekent en dan sowieso 3 jaar in Amsterdam blijft. Dus ik raad Ajax wel aan om Matavz voor een langere tijd vast te leggen! Vooral niet bang zijn met Matavs wint je met gemak de oorlog met twente en Psv, denk eens aan Boerrigter op rechts en Sulejmanie op links, vlak daarachter Eriksen en Janssen, hiermee kunnen we zelfs verder in Europa. Natuurlijk moet hij wel tekenen voor 3 a 4 jaar! Ajax moet wel spijkers met koppen slaan ondanks dat we nog geen bestuur hebben anders missen we de boot ook met Mathijssen! |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Met Mathijssen wachten ze eerst of Verthongen vertrekt, anders hebben ze hem niet nodig. Ik denk dat als Verthongen blijft, dat Boilesen dan zijn stand-in wordt en Blind Boilesen weer vervangt. Zelfde situatie zou denk ik met Mathijssen ontstaan als Jan wel gaat.
Maar goed, dit topic gaat over spitsen, niet over verdedigers. Ik ben blij dat de transfer van Matavz naar Napoli is afgeketst, want ik denk dat dat de reden was dat ze eerst voor sigthorson gingen. Matavz vind ik veel verder in zijn ontwikkeling. Als het bestuur nu idd spijkers met koppen zou (kon) slaan, gewoon Matavz halen voor 6/7 miljoen, dat geld is er nu wel, vooral als Hamlap weggaat. Ik ben in ieder geval blij met de snelheid waarmee Ajax nu handelt, met al drie spelers. |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
Er wordt hier voornamelijk gesproken over Matavs of Sightorsson. Ik denk dat als El-hammie verkocht is dat het best mogelijk is om ze beide te kopen. Sterker nog, het zou een zeer slimme zet zijn om ze beide te kopen. Castillion kan mooi rijpen bij RKC, en deze twee spitsen maken onderling maar uit wie in de basis hoort. Matavs heeft wat mij betreft de beste papieren. En Sightorsson is in potentie een zeer waardevolle spits, waar we over enkele jaren heel veel plezier van kunnen krijgen, nadat we Matavs voor vele miljoenen meer hebben verkocht. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax heeft die allebeu nodig. Met Siem hebben we de back-up al, en met Castillion een 3e keuze. Vergeet niet dat ze ook allebei salaris willen.... en dat terwijl er toch echt maar een kan spelen. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Je ziet nu constant berichtjes uit Alkmaar dat de koffie altijd klaarstaat voor Ajax enzo om te praten. Ze willen hem heeeeeeel graag verkopen dus, maar je betaalt geen 5 miljoen voor een speler die veel geblesseerd is geweest, pas 1 seizoen echt meedraait en nog maar 1 jaar contract heeft ! 2,5 - 3 miljoen MAXIMAAL. Matavz zie ik echt wel graag komen trouwens, maar volgens mij kan die Serero ook wel wat. |
|
|
|
|
Ajaxx
|
|
|
quote:Op woensdag 08 juni 2011 - 16:07 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Vooral niet bang zijn met Matavs wint je met gemak de oorlog met twente en Psv, denk eens aan Boerrigter op rechts en Sulejmanie op links, vlak daarachter Eriksen en Janssen, hiermee kunnen we zelfs verder in Europa. Natuurlijk moet hij wel tekenen voor 3 a 4 jaar! Ajax moet wel spijkers met koppen slaan ondanks dat we nog geen bestuur hebben anders missen we de boot ook met Mathijssen! Ja je hebt gelijk. Maar Matavz is wel een klasse beter als Sightorsson dus is hij ook eerder rijp voor de betere clubs in Europa. Dus ik denk dat Matavz over 2 jaar wel uitgeleerd is bij Ajax. en over 2 jaar is Sightorsson denk ik een hele beste spits geworden. Dus ik hoop dat Ajax zo slim is om Matavz voor 4 of misschien zelfs wel voor 5 jaar vast te leggen. ik denk niet dat je Mathijssen moet halen, ik vind dat je meer een jonge speler moet zoeken. Mathijsen heeft wel de ervaring maar ik denk dat hij een tikkeltje te oud is. Ajax is net bezig zijn selectie te verjongen. |
|
|
|
|
Ajaxx
|
|
|
quote:Op woensdag 08 juni 2011 - 16:18 schreef ktotheb het volgende:Met Mathijssen wachten ze eerst of Verthongen vertrekt, anders hebben ze hem niet nodig. Ik denk dat als Verthongen blijft, dat Boilesen dan zijn stand-in wordt en Blind Boilesen weer vervangt. Zelfde situatie zou denk ik met Mathijssen ontstaan als Jan wel gaat. Maar goed, dit topic gaat over spitsen, niet over verdedigers. Ik ben blij dat de transfer van Matavz naar Napoli is afgeketst, want ik denk dat dat de reden was dat ze eerst voor sigthorson gingen. Matavz vind ik veel verder in zijn ontwikkeling. Als het bestuur nu idd spijkers met koppen zou (kon) slaan, gewoon Matavz halen voor 6/7 miljoen, dat geld is er nu wel, vooral als Hamlap weggaat. Ik ben in ieder geval blij met de snelheid waarmee Ajax nu handelt, met al drie spelers. ja inderdaad, zo vist Ajax ook niet achter het net met goede spelers! |
|
|
|
|
Ajaxx
|
|
|
quote:Op woensdag 08 juni 2011 - 16:32 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:Er wordt hier voornamelijk gesproken over Matavs of Sightorsson. Ik denk dat als El-hammie verkocht is dat het best mogelijk is om ze beide te kopen. Sterker nog, het zou een zeer slimme zet zijn om ze beide te kopen. Castillion kan mooi rijpen bij RKC, en deze twee spitsen maken onderling maar uit wie in de basis hoort. Matavs heeft wat mij betreft de beste papieren. En Sightorsson is in potentie een zeer waardevolle spits, waar we over enkele jaren heel veel plezier van kunnen krijgen, nadat we Matavs voor vele miljoenen meer hebben verkocht. Ja maar wordt Sightorsson daar beter van als hij op de bank beland? ik bedoel als je ze allebei gaat halen zou niet slim zijn en ook nog eens veelste duur. je kan beter iemand uit de jeugd naar het eerste elftal halen! hij heeft tenslotte de beste opleiding gehad om een echte Ajax spits te worden. |
|
|
|
|
Spotgod
|
|
|
Kan iemand mij vertellen welke spitsen we nu hebben rondlopen en geschikt zijn om in Ajax 1 te spelen? |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 - 13:14 schreef Spotgod het volgende:Kan iemand mij vertellen welke spitsen we nu hebben rondlopen en geschikt zijn om in Ajax 1 te spelen? Kort en krachtig : Geen.
Zonder De Jong te kort te doen overigens, want ik vind dat hij het prima heeft gedaan. Maar een echte spits is hij natuurlijk niet. Hij is dan wel weer een type speler die wij graag in de spits zien. Balvast, goed in de combinatie en kan met de rug naar het doel spelen.
Dat heeft El Hamdaoui totaal niet. Die moet dan ook zsm verkocht worden. Is voor beide partijen het beste. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Een spits kopen is voldoende of dat Mataz wordt of Sightorsson maakt niet veel uit ik vind dat ze Castillon moeten verhuren die moet zich eerst bewijzen en dan wordt de Jong de standin spits.En stop met Mathijssen die staat alleen in het Ned.elftal omdat we geen andere verdedigers hebben in Nederland opbouwend veel te zwak voor het Ajax systeem ik hoop dan als Jan weg gaat dat ze de laatste man van Groningen kopen opbouwend veel sterker als Mathijssen. |
|
|
|
|
Spotgod
|
|
|
Koop 2 spitsen. Ze zijn waardevast en geen gezeur als er eentje voor veel geld naar het buitenland vertrekt. Bovendien; Sightorsson is nog jong en onervaren (niet prettig tegen Barcelona in de CL) en met Mataz alleen ben je te kwetsbaar.
Laten we, nu we zo goed bezig zijn, niet weer struikelen over een spitsenprobleem en investeer in iemand met een gegarandeerd aantal doelpunten per jaar! |
|
|
|
|
japhe
|
|
|
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=139599
Vennegoor of Hesselink wat voor ajax of niet?? Ikzelf twijfel er over maar met de vrije trap van janssen is zo'n lange spits als VofH wel makkelijk. Ook zal hij voorzetten etc. erin koppen!! Wat vinden jullie van hem en kunnen jullie mij overtuigen dat hij wel of niet moet komen?? |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 - 15:35 schreef japhe het volgende:http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=139599Vennegoor of Hesselink wat voor ajax of niet?? Ikzelf twijfel er over maar met de vrije trap van janssen is zo'n lange spits als VofH wel makkelijk. Ook zal hij voorzetten etc. erin koppen!! Wat vinden jullie van hem en kunnen jullie mij overtuigen dat hij wel of niet moet komen?? meen je dit???? |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 - 15:35 schreef japhe het volgende:http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=139599Vennegoor of Hesselink wat voor ajax of niet?? Ikzelf twijfel er over maar met de vrije trap van janssen is zo'n lange spits als VofH wel makkelijk. Ook zal hij voorzetten etc. erin koppen!! Wat vinden jullie van hem en kunnen jullie mij overtuigen dat hij wel of niet moet komen?? Zucht |
|
|
|
|
japhe
|
|
|
quote: ik zei dat ik twijfel en niet weet of het verstandig is |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote: Mooi dat je zoveel zelfkennis hebt... |
|
|
|
|
japhe
|
|
|
OKE ik zal dit niet meer zeggen maar ik zeg al in vorige topic dat ze die moeten sluiten jullie begrijpen mij alleen verkeerd!! |
|
|
|
|
japhe
|
|
|
quote: OKE ik zal dit niet meer zeggen maar ik zeg al in vorige topic dat ze die moeten sluiten jullie begrijpen mij alleen verkeerd!! |
|
|
|
|
japhe
|
|
|
IK BEN OOK AL EEN TIJDJE NIET MEER GEZIEN GEWEEST HIER MAAR IK ZAL NIET MEER VAN DIE RARE DINGEN HIER PLAATSEN!! MIJN EXCUSES |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 - 15:47 schreef japhe het volgende:IK BEN OOK AL EEN TIJDJE NIET MEER GEZIEN GEWEEST HIER MAAR IK ZAL NIET MEER VAN DIE RARE DINGEN HIER PLAATSEN!! MIJN EXCUSES whahahah is ok man..relax....maar je moet eens even het hele forum lezen man...ik denk dat v of h al de 30000000ste is waar we een mening over moeten geven........ |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
japhe
|
|
|
|
|
|
japhe
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 - 15:49 schreef joduh het volgende:[..] whahahah is ok man..relax....maar je moet eens even het hele forum lezen man...ik denk dat v of h al de 30000000ste is waar we een mening over moeten geven........ ja sorry man begrijp ik maar het was eignelijk een dom voorstel |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: whahahahaha das een goeie!!!!maar wel eerlijk!!!!!en NEE v of h NOOIT maar dan ook NOOIT in het mooiste shirtje van nederland!!!!!!!!oki japie???? |
|
|
|
|
You're Ajax
|
|
|
In mijn mening als ajax een spits haalt moet het een duidelijke versterking zijn sigthorson is in mijn ogen nou geen duidelijke versterking ( desalnietemin zie ik hem graag komen omdat het een talent is mits die voor onder de 3m komt ) aankopen zouden geld moeten mogen kosten hetgeen je opvangt met de verkoop van doorgebroken talenten. |
|
|
|
|
You're Ajax
|
|
|
en sorry maar castillion gewoon verhuren is nog niet klaar voor het eerste of hij moet in de zomer een knop om hebben gezet. mar dat zoveel mensen om hem schreeuwen begrijp ik niet die hebben zeker alleen ze naam gelezen en hem niet zien voetballen want om nou te zeggen dat ik veel ajax1 waardig voetbal van hem heb gezien 90 min lang nee, |
|
|
|
|
japhe
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 - 15:57 schreef joduh het volgende:[..] whahahahaha das een goeie!!!!maar wel eerlijk!!!!!en NEE v of h NOOIT maar dan ook NOOIT in het mooiste shirtje van nederland!!!!!!!!oki japie???? ja is goed :P maar was gewoon domme fout en ben dus eerlijk ;) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
een jaartje verhuur voor Castillion is misschien wel goed voor hem. Elke week spelen en zonder de druk die er bij Ajax op spelers staat. Misschien moet Ajax er zelfs voor kiezen om zijn salaris te blijven betalen in ruil voor de optie om hem in de Winterstop terug te kunnen halen of iets dergelijks. |
|
|
|
|
dajax
|
|
|
lukaku halen van anderlecht |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Sigthorson zou ik nemen, is veel veelzijdiger dan iedere spits kandidaat en dus ook dan die de wat verfijndere Matavz. Hij heeft energie voor 2, beweegt zeer goed, kan een bal in de dekking aannemen en vasthouden en afleggen, 1 en 2 e paal koppend en met zijn beide voetjes maakt hem allemaal niet uit. Is sterk in en met zijn hoofd heeft het spitsen lichaam en instinct. Hij speelt met een enorm voltage, heerlijk zonder enig complex, spreekt de taal, kent via Verbeek het 433 spelletje. |
|
|
|
|
afcadavid
|
|
|
Ik zeg Matavz halen voor 7 miljoen is een zeer degelijke spits en goedkoper dan suarez toen hij van groningen kwam. Sightorsson moet je niet halen een te groot risico te blesure gevoelig en wat heeft hij nou eigenlijks gepresteerd? niet heel veel is geen echte ajax spits, Matavz heeft scorend vermogen en is snel en maakt de kansen dus af dan maar 7 miljoen ongeveer maar dan heb je wel wat |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Mijn gevoel zegt dat Ajax al dichtbij een akkoord met Matavz is, met name omdat het rond Matavz rustig is, terwijl het rond Saightorsson een media spelletje is geworden. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 - 23:11 schreef Eide het volgende:Mijn gevoel zegt dat Ajax al dichtbij een akkoord met Matavz is, met name omdat het rond Matavz rustig is, terwijl het rond Saightorsson een media spelletje is geworden. PSV schijnt zeer concreet te zijn voor Kolbeinn.. |
|
|
|
|
afcadavid
|
|
|
vind je het gek dat az en sightorsson niets meer horen van ajax;) ze zitten allemaan in groningen idd:p zou wel een stunt wezen en natuurlijk tactisch van ajax en vooral knap dat ze het zo stil houden...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 juni 2011 door afcadavid -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het verhaaltje Sightorsson komt natuurlijk alleen maar voort uit het feit dat Aja contact heeft gehad en daarbij naar het schijnt heeft aangegeven rond de 3 miljoen te willen besteden. Dat zegt verder niets over hoe graag Ajax die man wil. Dat geld overigens ook voor Matavz, maar de stilte rond dat verhaal is gewoon opvallend.
Dat of er komt toch een verrassing uit de hoge hoed. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ik speculeer nu.... Misschien is het ook een spelletje van PSV met name van Marcel Brandts, misschien wil PSV helemaal geen Sightorsson hebben en is Marcel de prijs aan het opdrijven zodat Ajax de spits alsnpog voor 5 miljoen koopt. Brandts komt van AZ en wil zijn oudvrienden van AZ een dienst bewijzen. Voor zijn diensten koopt hij tegen een redelijke vergoeding Schaars. Ik denk niet dat AZ zijn beste twee spelers aan PSV verkoopt. Vindt het prachtig dat Ajax niet reageert, Ajax heeft zijn zinnen op heel iemand anders gezet. Ajax is in het geheel niet van plan om Sightorsson te kopen. Er komt straks iemand uit de hoge hoed, maar wie oh wie ??????? |
|
|
|