BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wie word de ajax spits van het seizoen 2011/2012................

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
MBB
 MBB - donderdag 30 juni 2011 - 14:25   quote  deeplink  
Zou die Fernando Cavenaghi een reeele optie zijn?
ktotheb
 ktotheb - donderdag 30 juni 2011 - 14:29   quote  deeplink  
Het verschil in ervaring tussen beiden is niet erg groot, het verschil in prijs wel!!Monsterman heeft Luuk nog lang onder contract en bij Twente weet je dan wel hoe dat gaat. Als je daar eenmaal voetbalt kom je er nooit meer weg (behalve als je rookt :P). Sigtorsson heeft nog maar 1 jaar contract bij AZ, die kan je dus onder druk zetten. Ajax pakt het nu slim aan; ze geven aan dat de geldkraan niet ineens opengaat en dat ze meerdere spitsen zoeken. Nu komt iedere spits ter wereld ineens weer in de aandacht van Ajax, waardoor AZ al snel zal moeten kiezen: nu 3,5 mil of volgend jaar een transfervrije Sigtorsson uitzwaaien.
ktotheb
 ktotheb - donderdag 30 juni 2011 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2011 - 14:25 schreef MBB het volgende:
Zou die Fernando Cavenaghi een reeele optie zijn?
Ken hem niet goed maar hou over het algemeen niet van spitsen die veel verhuurd worden en waar je eigenlijk nog nooit van gehoord hebt, terwijl hij al 28 is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fernando_Cavenaghi

Hij was een enorm talent in Argentinie, maar buiten eigen land vallen de cijfers redelijk tegen... ik weet het niet
MBB
 MBB - donderdag 30 juni 2011 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2011 - 14:33 schreef ktotheb het volgende:

[..]

Ken hem niet goed maar hou over het algemeen niet van spitsen die veel verhuurd worden en waar je eigenlijk nog nooit van gehoord hebt, terwijl hij al 28 is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fernando_Cavenaghi

Hij was een enorm talent in Argentinie, maar buiten eigen land vallen de cijfers redelijk tegen... ik weet het niet
Heb zelf dat gevoel ook wel een beetje.. Maar zou anders buiten Welliton (die waarschijnlijk veel te duur is) niet echt weten. Je wil toch graag een (betaalbare) spits halen die er al meteen staat, omdat je anders net zo goed een jongen van de eigen jeugd kan neerzetten. Hoop in dat kader dat Castillon gaat doorbreken!
JOOD
 JOOD - donderdag 30 juni 2011 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2011 - 14:21 schreef thomASS het volgende:
Ze zijn idd even oud. Ja luuk heeft idd meer ervaring dan sightorsson.
En Lukaku heeft meer ervaring dan allebei + meer talent + veel meer potentie + past hij in het ideale plaatje van Ajax + 8 miljoen dan heb je hem ook.

Wat jij zegt over 12!! miljoen voor de Jong is dus zeker niet aan de orde, of meende je dit niet serieus?
Breijan
 Breijan - donderdag 30 juni 2011 - 15:36   quote  deeplink  
Gekke gedachte misschien ...
Huntelaar zal vast alles op alles willen zetten om op het EK willen spelen en zit bij Schalke niet echt op z'n gemak.
Waarom niet proberen KJH los te weken (koop/huur/ruil)?!?!?!
Zoals ik al zei ... het is maar een gekke gedachte ;-)
En ik ben (nog) geen fan van Dost, Sigthórsson of Matavz

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 juni 2011 door Breijan --
JOOD
 JOOD - donderdag 30 juni 2011 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2011 - 15:36 schreef Breijan het volgende:
Huntelaar zal vast alles op alles willen zetten om op het EK willen spelen en zit bij Schalke niet echt op z'n gemak.
Ben ik het ook mee eens, een spits die er meteen staat gaat wat kosten,
Aar dan heb je ook wat. Mocht hij willen komen dan heb je ook meteen de spits voor de komende jaren in huis..
10-12 miljoen denk ik..
MBB
 MBB - donderdag 30 juni 2011 - 17:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2011 - 17:00 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ben ik het ook mee eens, een spits die er meteen staat gaat wat kosten,
Aar dan heb je ook wat. Mocht hij willen komen dan heb je ook meteen de spits voor de komende jaren in huis..
10-12 miljoen denk ik..
Het zou natuurlijk super zijn, maar het salaris schijnt alles behalve te betalen zijn voor Ons Aller Ajax..
Per4manc
 Per4manc - donderdag 30 juni 2011 - 17:30   quote  deeplink  
Wat mij betreft zal Ajax nooit meer bedragen van 10 miljoen en meer voor een speler gaan betalen. Dat hoort en past gewoon niet bij de traditie van Ajax.
Waarom niet gewoon de voorhoede houden van vorig jaar (2e helft). We zijn er wel kampioen mee geworden. Hebben wel een inhaalrace gewonnen met die gasten.
Ik zou proberen de verdediging iets meer "body" te geven. Daar zijn kwetsbaar.
dutchajaxmen
 dutchajaxmen - donderdag 30 juni 2011 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2011 - 17:30 schreef Per4manc het volgende:
Wat mij betreft zal Ajax nooit meer bedragen van 10 miljoen en meer voor een speler gaan betalen. Dat hoort en past gewoon niet bij de traditie van Ajax.
Waarom niet gewoon de voorhoede houden van vorig jaar (2e helft). We zijn er wel kampioen mee geworden. Hebben wel een inhaalrace gewonnen met die gasten.
Bij mij heeft de aanval nu meer prioriteit dan de verdediging. Die jongens ontwikkelen zich prima.
Boilesen
 Boilesen - donderdag 30 juni 2011 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Als Verthongen blijft is de verdediging juist zonder twijfel de sterkste van Nederland! Ben het verder wel met je eens dat Ajax in principe nooit meer dan tien miljoen moet betalen voor een speler. Een nieuwe spits is wenselijk, ook al deed Siem het prima, van Castillion kan je nog niet op aan en Cvitanich past niet goed in dit systeem.
MBB
 MBB - donderdag 30 juni 2011 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Daar ben ik het zeker met je eens.. Als je een superspits kan halen voor 8 mio, is dat voor mij de limiet, anders gewoon de jeugd de kans te geven!
remco k
 remco k - donderdag 30 juni 2011 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2011 - 15:36 schreef Breijan het volgende:
Dit is niet waar, Huntelaar komt juist wel voor in de plannen van de nieuwe trainer en heeft zelf ook al aangegeven absoluut niet weg te willen bij de club en eindelijk weer ergens een vol seizoen wedstrijden spelen.

Natuurlijk is het wel een hele goede optie, maar gaat gewoon niet gebeuren.
remco k
 remco k - donderdag 30 juni 2011 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2011 - 17:35 schreef dutchajaxmen het volgende:

[..]

Bij mij heeft de aanval nu meer prioriteit dan de verdediging. Die jongens ontwikkelen zich prima.
Eens, al is enkel een spits voldoenden.
Per4manc
 Per4manc - donderdag 30 juni 2011 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2011 - 17:35 schreef Boilesen het volgende:

[..]

Als Verthongen blijft is de verdediging juist zonder twijfel de sterkste van Nederland! Ben het verder wel met je eens dat Ajax in principe nooit meer dan tien miljoen moet betalen voor een speler. Een nieuwe spits is wenselijk, ook al deed Siem het prima, van Castillion kan je nog niet op aan en Cvitanich past niet goed in dit systeem.
Dat vind ik niet. Alleen Verthongen en Alderweireld zijn bijna altijd goed. V/d Wiel heeft mij niet overtuigd van zijn verdedigende kwaliteiten en van Boilesen mag je nog niet verwachten dat hij een seizoen lang goede vorm houdt. En bij blessures en schorsingen?
remco k
 remco k - donderdag 30 juni 2011 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2011 - 19:16 schreef Per4manc het volgende:

[..]

Dat vind ik niet. Alleen Verthongen en Alderweireld zijn bijna altijd goed. V/d Wiel heeft mij niet overtuigd van zijn verdedigende kwaliteiten en van Boilesen mag je nog niet verwachten dat hij een seizoen lang goede vorm houdt. En bij blessures en schorsingen?
V/d Wiel heeft gewoon een zwaar seizoen achter de rug, en zal (denk ik) dit seizoen gewoon weer goed zijn. Boilesen en Blind is een betere invulling van de backpositie dan de afgelopen jaren.

Verder heb je, Anita, Ooijer, Silva, van der Heijden en nog een aantal jong Ajax en A1 speler die nadrukkelijk op de deur kloppen om eventuele schorsingen op te vangen.
thomASS
 thomASS - donderdag 30 juni 2011 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Verdediging is naar mijn ogen juist heel sterk. Met steek in de goal, van der wiel, toby, jan en boilesen.
dege
 dege - donderdag 30 juni 2011 - 20:03   quote  deeplink  
in de trainerstaf hoor je voldoende aanwinsten de laatste tijd, Stam, Vanenburg, R. De Boer.
Maar hoe zit het nu met de aanwinsten op het veld, of krijgen we straks weer zo'n typische paniekaankoop als het weer te lang duurt voor ajax een spits kan presenteren. Ik kan me er volledig in vinden dat ajax niet de hoofdprijs wil betalen voor sightorson, maar je hoort geen enkele andere namen, het word toch wel langzaam tijd voor actie.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 30 juni 2011 - 20:22   quote  deeplink  
Bergkamp als pinchhitter hehehehehe
remco k
 remco k - donderdag 30 juni 2011 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2011 - 20:03 schreef dege het volgende:
in de trainerstaf hoor je voldoende aanwinsten de laatste tijd, Stam, Vanenburg, R. De Boer.
Maar hoe zit het nu met de aanwinsten op het veld, of krijgen we straks weer zo'n typische paniekaankoop als het weer te lang duurt voor ajax een spits kan presenteren. Ik kan me er volledig in vinden dat ajax niet de hoofdprijs wil betalen voor sightorson, maar je hoort geen enkele andere namen, het word toch wel langzaam tijd voor actie.
Transferdeadline is nog ruim een maad weg, de meeste actie gebeurt juist in de laatste 2 weken.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 30 juni 2011 - 21:09   quote  deeplink  
Klopt maar ik geloof niet dat Frank zoveel geduld heeft.
Ik verwacht 1 van de twee nieuwe spitsen binnen 1 week.
remco k
 remco k - donderdag 30 juni 2011 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2011 - 21:09 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Klopt maar ik geloof niet dat Frank zoveel geduld heeft.
Ik verwacht 1 van de twee nieuwe spitsen binnen 1 week.
MOcht dat zo zijn is dat niet verkeerd, maar dat spreekt voor zich..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 30 juni 2011 - 21:39   quote  deeplink  
Denk dat de nieuwe spits door met name De Boer, Blind en Bergkamp beoordeeld wordt, denk je dat Cruijff ook geraadpleegd wordt ?
Boilesen
 Boilesen - donderdag 30 juni 2011 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2011 - 21:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Transferdeadline is nog ruim een maad weg, de meeste actie gebeurt juist in de laatste 2 weken.
Ben benieuwd wat Ajax voor Vertonghen achter de hand heeft, want ik ben bang dat er hele mooie clubs aan hem gaan trekken in die laatste twee weken. Die laatste moment transfers kunnen we echt niet meer hebben.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 30 juni 2011 - 21:50   quote  deeplink  
Denk niet dat Vertonghen(onvervalste Ajacied)Ajax op het laatste moment de rug toekeerd. Er wordt hem wel duidelijk gemaakt zodra de competitie begint dat hij niet meer te koop is. Otherwise we have a big problem.
Boilesen
 Boilesen - donderdag 30 juni 2011 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2011 - 21:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Denk niet dat Vertonghen(onvervalste Ajacied)Ajax op het laatste moment de rug toekeerd. Er wordt hem wel duidelijk gemaakt zodra de competitie begint dat hij niet meer te koop is. Otherwise we have a big problem.
Ik denk het ook niet, maar de wens is vaak de vader van de gedachte. Van Sneijder dachten we ook dat hij zou blijven. Wanneer een club van het caliber Manchester utd of Barca komt dan wordt het wel heel moeilijk weigeren. Ik blijf er toch wel bang voor en dat zou Ajax ook moeten doen. Met wie ze dan ook aankomen, in de buurt van Vertonghen zal diegene niet komen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 30 juni 2011 - 22:01   quote  deeplink  
Spelers gaan en spelers komen,ik maak me er (niet meer) druk om.
Iedereen is vervangbaar.
Stanley
 Stanley - vrijdag 01 juli 2011 - 09:48   quote  deeplink  
De (voetbal) wereld veranderd en de transferprijzen van toen zijn van toen...

Ik vind dat je daarom niet vooraf moet stellen dat een speler maximaal 8 mln mag kosten of anders niet halen.

Ajax moet naar zijn doelstelling kijken en daarbij de juiste spelers verzamelen. Allereerst uit de opleiding want dat is ons handelsmerk. Maar zit in de opleiding niet die speler(s) die nodig zijn om de doelstelling te halen... Dan moet je kopen!

Het bedrag is dan afhankelijk van wie/wat je nodig hebt en wat er in de portemonnee zit.

Okay 16 mln voor Sulemani die pas 1 jaar had gepresteerd bij een provincieclub zonder enige Europa / CL ervaring is veel te veel geweest.

Maar nu, nu we een top team in de dop hebben zou een fantastische spits de slagroom op de taart zijn. Of eigenlijk een MUST.

En daarom zeg ik iemand halen die > € 10 mln kost en heeft bewezen tegen Europese top te kunnen spelen en scoren.... Moet kunnen.

Luke de Jong

= NL, jong, talentvol, CL ervaring + doelpunten, aanspeelpunt, afmaker, kopsterk, etc etc.

Overall beschouwd kunnen we stellen dat Ajax voor € 16 mln in totaal Luke de Jong, Theo Janssen en Boerrigter kan hebben.
verbrande harry
 verbrande harry - vrijdag 01 juli 2011 - 09:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 juni 2011 - 15:53 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Toch niet??
nope...hehe
AFCA Roelio
 AFCA Roelio - vrijdag 01 juli 2011 - 10:24   quote  deeplink  
Ik zeg: Luuk de Jong, Ajax heeft onderhand genoeg geld binnen gekregen.. Ze mogen nu ook wel wat uitgeven, met Luuk de Jong heeft Ajax de nieuwe Huntelaar binnen
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - vrijdag 01 juli 2011 - 10:43   quote  deeplink  
Luuk de Jong zou idd. niet verkeerd zijn, maar ik denk dat het beleid van AJAX is dat er niet veel geld (ong.6 milj.) aan één speler uitgegeven mag worden. Het klopt ik vind Luuk iniedersgeval beter als zijn broer Siem op die plek, maar of hij zoveel geld waard is.....
dege
 dege - vrijdag 01 juli 2011 - 10:52   quote  deeplink  
Luuk de Jong zou inderdaad niet verkeerd zijn, maar ik denk niet dat Munsterman hem naar ajax laat vertrekken. Theo hadden ze weinig keus, maar Luuk laat hij niet gaan, zet dat maar uit jullie hoofd.
nora
 nora - vrijdag 01 juli 2011 - 11:00   quote  deeplink  
Het blijft een moeilijke zaak wat te doen gokken op een jongespits zoals Sigthorsson voor relatief weinig geld of ga je voor veel geld een gearriveerde spits kopen als ik naar PSV kijk dan denk ik dat beleid is ook geen top diep in de financ/problemen krijgen een finc.steun en verkopen hun accomodatie en gaan dan als een kip zonder kop al dat geld weer investeren in spelers zonder garantie,ik ben blij dat Ajax wat meer bestuurlijk niveau heeft en wat beter op de centjes let ik ben een voorstander van een jonge talentvollespits voor minder geld waar je geen financiele risico mee loopt,dus Sigthorsson of evt max Matavz maar beslist geen 10 miljoen of meer voor een naam.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 01 juli 2011 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 juli 2011 - 09:48 schreef Stanley het volgende:

Ik vind dat je daarom niet vooraf moet stellen dat een speler maximaal 8 mln mag kosten of anders niet halen.

Ajax moet naar zijn doelstelling kijken en daarbij de juiste spelers verzamelen. Allereerst uit de opleiding want dat is ons handelsmerk. Maar zit in de opleiding niet die speler(s) die nodig zijn om de doelstelling te halen... Dan moet je kopen!

Het bedrag is dan afhankelijk van wie/wat je nodig hebt en wat er in de portemonnee zit.

Okay 16 mln voor Sulemani die pas 1 jaar had gepresteerd bij een provincieclub zonder enige Europa / CL ervaring is veel te veel geweest.

Maar nu, nu we een top team in de dop hebben zou een fantastische spits de slagroom op de taart zijn. Of eigenlijk een MUST.

En daarom zeg ik iemand halen die > € 10 mln kost en heeft bewezen tegen Europese top te kunnen spelen en scoren.... Moet kunnen.

Luke de Jong

= NL, jong, talentvol, CL ervaring + doelpunten, aanspeelpunt, afmaker, kopsterk, etc etc.

Overall beschouwd kunnen we stellen dat Ajax voor € 16 mln in totaal Luke de Jong, Theo Janssen en Boerrigter kan hebben.
Ik ben het eens dat we een goede spits moeten halen, Luuk heeft me me nog niet echt kunnen overtuigen en ruim 10m neerleggen voor zo'n speler is belachelijk veel. We hebben nu 4,3m uitgegeven voor 3 spelers. 750.000 voor Boerigter, 3,6 voor Janssen of was het 3,2m? Serrero is voor Ajax gratis, omdat Ajax 100% eigenaar is van Ajax cape town.
Stanley
 Stanley - vrijdag 01 juli 2011 - 11:36   quote  deeplink  
De Boer zegt een Kluivert type te zoeken of nodig te hebben...

Dat zie ik eerlijk gezegd niet terug in Sigthorsson.

Nu weet ik dat De Boer vele malen meer oog voor talent heeft dan ik, maar vraag me of of Sigthorsson een keuze is geweest op basis van prijs en beschikbaarheid ivm zijn aflopende contract en de overtuiging hem te kunnen vormen.

Maar op basis van wat ik heb gezien is er op dit moment maar 1 speler op de NL velden die mij enigzins in zijn manier van spelen doet denken aan Kluivert of van Basten en dat is Luke de Jong. En dan weet ik dat hij niet exact de specifieke individuele kwaliteiten van hen heeft. Maar zijn manier van spelen doet mij eerder aan hen denken dan Sigthorsson.

Heb gisteren nog eens de wedstrijd Ajax - Az teruggezien en vond Sigthorsson geen moment in de buurt komen van de speelstijl van eerder genoemden.
1 2 hupsakee
 1 2 hupsakee - vrijdag 01 juli 2011 - 11:46   quote  deeplink  
Ajax we love you - vrijdag 01 juli 2011 - 11:21 quote deeplink

quote:
Op vrijdag 01 juli 2011 - 09:48 schreef Stanley het volgende:

Luke de Jong

Ik ben het eens dat we een goede spits moeten halen, Luuk heeft me me nog niet echt kunnen overtuigen en ruim 10m neerleggen voor zo'n speler is belachelijk veel. We hebben nu 4,3m uitgegeven voor 3 spelers. 750.000 voor Boerigter, 3,6 voor Janssen of was het 3,2m? Serrero is voor Ajax gratis, omdat Ajax 100% eigenaar is van Ajax cape town

ik weet niet hoeveel er betaald is voor die jongen of dat hij gratis is maar a c t is niet voor 100% van ajax aangezien ons ajax 51 % van de aandelen zebit van de club.

dit is een bron de beste:P

http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=15092
Booya4Afca
 Booya4Afca - vrijdag 01 juli 2011 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 juli 2011 - 11:21 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik ben het eens dat we een goede spits moeten halen, Luuk heeft me me nog niet echt kunnen overtuigen en ruim 10m neerleggen voor zo'n speler is belachelijk veel. We hebben nu 4,3m uitgegeven voor 3 spelers. 750.000 voor Boerigter, 3,6 voor Janssen of was het 3,2m? Serrero is voor Ajax gratis, omdat Ajax 100% eigenaar is van Ajax cape town.
Volgens mij had Janssen een clausule van 3 miljoen.

Daarnaast is Ajax niet 100% eigenaar van Ajax capetown, maar bezit Ajax Amsterdam 51% van de aandelen.

Dus een vergoeding hebben we wel degelijk moeten betalen.
car
 car - vrijdag 01 juli 2011 - 12:05   quote  deeplink  
Dit jaar wordt de doorbraak van TOM BOERE!!!!!!
Beroeps
 Beroeps - vrijdag 01 juli 2011 - 12:15   quote  deeplink  
Johan Voskamp!
Stanley
 Stanley - vrijdag 01 juli 2011 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 juli 2011 - 12:05 schreef car het volgende:
Dit jaar wordt de doorbraak van TOM BOERE!!!!!!
zou geweldig zijn!!!

Maar eh... Waaom is hij nog niet bij de selectie gehaald en Castellion bijvoorbeeld wel.

Lijkt mij dat hij achter de aankopen, Siem de Jong, en Castellion in de hierarchie komt.

Maar zou wel leuk zijn.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 01 juli 2011 - 12:32   quote  deeplink  
ik weet niet hoeveel er betaald is voor die jongen of dat hij gratis is maar a c t is niet voor 100% van ajax aangezien ons ajax 51 % van de aandelen zebit van de club.

Super, dat wist ik niet 1-2 huosakee. Nou dan zullen we wel wat betaald hebben aan Cape Town en krijgen we 51% terug van de aankoopkosten ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 juli 2011 door Ajax we love you --
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 01 juli 2011 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 juli 2011 - 12:03 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Volgens mij had Janssen een clausule van 3 miljoen.

Daarnaast is Ajax niet 100% eigenaar van Ajax capetown, maar bezit Ajax Amsterdam 51% van de aandelen.

Dus een vergoeding hebben we wel degelijk moeten betalen.
Ja dat las ik net ook dankzij 1 2 hupsakee, dacht dat Ajax 100% eigenaar was, nou ja ik neem aan dat het niet veel is geweest.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 juli 2011 door Ajax we love you --
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 01 juli 2011 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 juli 2011 - 11:36 schreef Stanley het volgende:
De Boer zegt een Kluivert type te zoeken of nodig te hebben...

Dat zie ik eerlijk gezegd niet terug in Sigthorsson.

Nu weet ik dat De Boer vele malen meer oog voor talent heeft dan ik, maar vraag me of of Sigthorsson een keuze is geweest op basis van prijs en beschikbaarheid ivm zijn aflopende contract en de overtuiging hem te kunnen vormen.

Maar op basis van wat ik heb gezien is er op dit moment maar 1 speler op de NL velden die mij enigzins in zijn manier van spelen doet denken aan Kluivert of van Basten en dat is Luke de Jong. En dan weet ik dat hij niet exact de specifieke individuele kwaliteiten van hen heeft. Maar zijn manier van spelen doet mij eerder aan hen denken dan Sigthorsson.

Heb gisteren nog eens de wedstrijd Ajax - Az teruggezien en vond Sigthorsson geen moment in de buurt komen van de speelstijl van eerder genoemden.
Tja ik weet het eigenlijk niet, ik ga ervanuit dat de Boer de juiste keus maakt, wie het dan ook mag worden.
1 2 hupsakee
 1 2 hupsakee - vrijdag 01 juli 2011 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 juli 2011 - 12:32 schreef Ajax we love you het volgende:

Super, dat wist ik niet 1-2 huosakee. Nou dan zullen we wel wat betaald hebben aan Cape Town en krijgen we 51% terug van de aankoopkosten ;)
iets word altijd wel betaald ik hoop dat deze jongen het waar kan maken aangezien de druk van de suporters best wel hoog nadat we gehoord hebben wat hij allemaal in zijn rugzakje heeft
Stanley
 Stanley - vrijdag 01 juli 2011 - 12:58   quote  deeplink  
Nou Awly in dat geval kunnen we wel ophouden met speculeren en afwachten tot er vanuit de club een mededeling komt ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 01 juli 2011 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 mei 2011 - 14:03 schreef Ajax we love you het volgende:
Als het allemaal zo moeilijk is moeten we misschien toch kijken naar het buitenland
Hierbij een 4 superspitsen die echt betaalbaar zijn misschien iets voor Ajax?:

- Garra Dembélé 25jr ,levski Sofia, 33 wedstrijden 33 goals, 3 assists
- Dame N'Doye 26jr, Kopenhagen, 40 wedstrijden 25 goals, 11 assists
- José Salomón Rondón 21jr, Malaga, 32 wedstrijden, 16 goals, 3 assists
- Anthony Stokes 22jr, Celtic, 39 wedstrijden, 20 goals, 17 assists, kan eventueel ook als linksbuiten.
Garra Dembélé 25jr van Levski Sofia is letterlijk en figuurlijk geen kleintje, en beresterk.Als Frank naar een type Kluivert op zoek is.....
http://www.youtube.com/watch?v=378csf1QzSo&feature=player_detailpage

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 juli 2011 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 01 juli 2011 - 21:36   quote  deeplink  
Dame N'Doye van Kopenhagen is ook niet misselijk.
http://www.youtube.com/watch?v=rz-gqzNS34o&feature=player_detailpage
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 01 juli 2011 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 juli 2011 - 21:36 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Dame N'Doye van Kopenhagen is ook niet misselijk.
http://www.youtube.com/watch?v=rz-gqzNS34o&feature=player_detailpage
Zou ook een beetje kut zijn tijdens de wedstrijd.. De hele wedstrijd door kotsen..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 01 juli 2011 - 22:27   quote  deeplink  
De Boer wilt een type Kluivert als spits en wil het spel Barcelona kopieeren. benaderen.
Natuurlijk willen we allemaal zo ver mogelijk komen in de Champions league.
Niet dat we na de eerste ronde al afglijden naar de Europa Leaqua.
Toch denk ik dat de kans groot is dat we met een Sigthorsson niet ver gaan komen.
Sigthorsson heeft met zijn 21 jaar niet de ervaring cq mannetje passeren zoals bijv. Suarez.
Nu zijn we sinds lange tijd een keer direct geplaatst voor de C.L. waarom gaan we dan als een stelletje Joden op ons geld zitten want je kan veel geld binnen halen als je wat langer mee blijft doen.
Stel dat Steek verkocht wordt voor 8 miljoen, we hebben voor De Zeeuw 6 miljoen en voor Hamlap 4 miljoen.
Suarez bracht nog eens 25 miljoen op.
We zijn voor de C.L geplaatst 7 miljoen.
Willen we bij de laatste 8 overblijven dan kopen we toch een spits die een beetje de techniek van Suarez benaderd daarnaast kopsterk is en die een bal kan vasthouden als Patrick Kluivert.
Geef een paar centen meer uit want dan verdien je dat gewoon terug.
Anders blijven we een leuk nederlands cluppie tot de laatste 8 van de Europa Lequa.
Maw koop geen spits van 21 jaar voor 3,5 miloen maar haalt een grote.
Koop verdomme een spits van 10 tot 15 miljoen en het betaalt zich terug.
Denk wat het op kan brengen een spits die er elke wedstrijd minimaal 1 in kletst.
Niet te benauwd Ajax, Bendtner, Lukaku zijn jongens die kunnen.
thomASS
 thomASS - vrijdag 01 juli 2011 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 juli 2011 - 22:27 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Bendtner, Lukaku zijn jongens die kunnen.
Bendtner zou heeeel misschien kunnen. Maar als jij denkt dat Lukaku een reële optie is. Die gozer moet 30 miljoen kosten en als Chelsea hem wilt dan zal hij echt niet naar Ajax gaan.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5990
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wie word de ajax spits van het seizoen 2011/2012................

0.0114121