|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
'Bondsvoorzitter speelde cruciale rol in machtsovername Cruijff bij Ajax' (VoetbalZone)
|
|
|
Thomas
|
|
|
Als bondsvoorzitter van de KNVB is Michael van Praag niet meer betrokken bij Ajax, maar de sportbestuurder heeft nog altijd warme gevoelens voor de Amsterdamse club. Ondanks het feit dat hij geen functie meer bekleedt bij Ajax, heeft Van Praag een cruciale rol gespeeld in de machtsovername van Johan Cruijff, zo beweert het NRC Handelsblad.
Van Praag was volgens de krant één van de initiatiefnemers van het plan om meer voetballers in de ledenraad te krijgen, waardoor het gezag van het zittende bestuur werd ondermijnd. Hij steunde de voordracht van Cruijff-adepten voor de ledenraad en hield op de avond van de verkiezingen in december een pleidooi vóór de legendarische nummer veertien. Bovendien droeg Van Praag voorzitter Uri Coronel en directeur Rik van den Boog op om met Cruijff te praten.
Ook het idee voor een technisch platform, waaruit het befaamde rapport van Cruijff voortvloeide, blijkt van Van Praag te zijn geweest. Voorzitter Coronel stemde daarmee in nadat Van Praag hem had gewaarschuwd dat hij de strijd met Cruijff niet kon winnen. Van Praag, die veertien jaar lang voorzitter was van Ajax, ontkent zijn rol niet: Ik heb geprobeerd het gesprek tussen het bestuur en Cruijff op gang te brengen en ik was voorstander van meer voetbalverstand bij Ajax. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
van Praag//////////HELD... |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Nix mis mee. Hij vraagt duidelijk om een dialoog tussen Cruijff,Coronel en Van den Boog. Hij geeft ook zijn mening weer (grotendeels ook die van de achterban), om meer oudvoetballers in de ledenraad te hebben, hij geeft ook aan een voorstander te zijn van meer voetbalverstand bij Ajax. Dat je van Cruijff moeilijk kan winnen is zo waar als maar kan, daarom wilde Van Praag dat ze met elkaar om de tafel gingen zitten, dit om te voorkomen dat er (nog meer) via de media werd gespeeld. Dat ie dit als bondsvoorzitter nog doet mag ook niets uitmaken, hij heeft netjes toestemming aan de KNVB gevraagt,wat ie ook kreeg. Ik heb jaren naar een Kessler geluisterd die het ook niet onder stoelen of banken stopte Twente-supporter te zijn. De rol van Van Praag zal niet zo groot geweest zijn als NRC beweert, want dan hadden we heus wel signalen van de huidig leiding gehad. Ik denk dat Michael het gewoon netjes heeft gedaan en het verhaal moet toch een kant op, dan heb je altijd een partij die aan het kortste eind trekt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En daarom....
van Praag////////HELD |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Gelijk heb je.
Van Praag was gisteren op Radio1, daarin vertelde hij dat ie, het als voorzitter van Ajax, het niet netjes vond om bij wedstrijden te juichen als Ajax scoorde wanneer er een voorzitter van de tegenpartij naast hem zat. Daarmee had ie moeite, zelfs zoveel moeite dat daar medicijnen voor slikte. Omdat Ajax zo goed ging raakte die bijna verslaafd aan die dingen, net als aan zijn club.
Als je dit interview wilt terug luisteren: http://www.radio1.nl/terugluisteren/tijd Kies vrijdag 1400 uur na het nieuws begint het intervieuw.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 mei 2011 door baco74 -- |
|
|
|
|
Benno
|
|
|
Was hij nog maar voorzitter:(
Van praag/////held |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Jammer dat je niet kan doorspoelen, weinig zin om het hele nieuws weer te gaan luisteren....
Maar ik geloof je op je woord, volgens mij heb ik dat zelfs ergens eens eerder gehoord... Van Praag is een man met de exact juiste uitstraling, en zijn manier van spreken is van erg hoog niveau... en een clubman.. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 - 15:31 schreef remco k het volgende:Jammer dat je niet kan doorspoelen, weinig zin om het hele nieuws weer te gaan luisteren.... Maar ik geloof je op je woord, volgens mij heb ik dat zelfs ergens eens eerder gehoord... Van Praag is een man met de exact juiste uitstraling, en zijn manier van spreken is van erg hoog niveau... en een clubman.. Ik kan gewoon met de tijdsbalk doorspoelen, moet eerst wel op play drukken. Maar zoddra die loopt kan het. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 - 15:33 schreef baco74 het volgende:[..] Ik kan gewoon met de tijdsbalk doorspoelen, moet eerst wel op play drukken. Maar zoddra die loopt kan het. Begint na 6 minuten. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 - 15:33 schreef baco74 het volgende:[..] Ik kan gewoon met de tijdsbalk doorspoelen, moet eerst wel op play drukken. Maar zoddra die loopt kan het. Werkt hier niet, je kan hem niet slepen... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Je kan hem wel slepen, maar je moet hem eerst helemaal laten laden.. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Sorry,bij mij werkt 't gewoon. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ja, dat poste ik net, je moet hem eerst vol laten laden, pas dan kun je slepen....
Zoveel geduld heb ik normaal niet.....:-) |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 - 16:12 schreef remco k het volgende:[..] Ja, dat poste ik net, je moet hem eerst vol laten laden, pas dan kun je slepen.... Zoveel geduld heb ik normaal niet.....:-) Ik druk op play en kan gelijk met de balk schuiven. Gek dat jij hem eerst helemaal binnen moet halen. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 - 15:31 schreef remco k het volgende:Jammer dat je niet kan doorspoelen, weinig zin om het hele nieuws weer te gaan luisteren.... Maar ik geloof je op je woord, volgens mij heb ik dat zelfs ergens eens eerder gehoord... Van Praag is een man met de exact juiste uitstraling, en zijn manier van spreken is van erg hoog niveau... en een clubman.. +3! wederom eens! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Wil niet vervelend doen hoor, maar we hebben het altijd verwerpelijk gevonden dat Henk Kessler zich openlijk inliet met Twente. Nu van Praag bondsvoorzitter is, vinden we het ineens prima wanneer hij zich met Ajax bemoeit? Ik vind dat hij zich als vertegenwoordiger van de bond afzijdig moet houden van directe bemoeienissen met welke BVO dan ook. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 - 23:26 schreef Ikke_tikkie het volgende:Wil niet vervelend doen hoor, maar we hebben het altijd verwerpelijk gevonden dat Henk Kessler zich openlijk inliet met Twente. Nu van Praag bondsvoorzitter is, vinden we het ineens prima wanneer hij zich met Ajax bemoeit? Ik vind dat hij zich als vertegenwoordiger van de bond afzijdig moet houden van directe bemoeienissen met welke BVO dan ook. Zijn toch wel twee verschillende dingen... Kessler zei regelmatig dat hij wou dat Twente kampioen werd, en daar heeft hij ook voor staan juichen...
Van Praag geeft zelfs aan dat dit niet netjes is. En is ook nog steeds erevoorzitter van Ajax als ik het goed heb.. Hij heeft ook slechts 1 gesprek gevoerd met Johan Cruijff en op verzoek van Johan Cruijff. Dit gesprek was met de ledenraad Johan en van Praag.....
Niks verkeerd aan lijkt me, hij zegt in dat intervieuw zelfs dat hij nooit juichde voor Ajax toen hij nog in functie was uit respect voor de voorzitter van de andere club..
Ik denk dat maar weinig mensen dat kunnen zeggen... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 - 23:26 schreef Ikke_tikkie het volgende:Wil niet vervelend doen hoor, maar we hebben het altijd verwerpelijk gevonden dat Henk Kessler zich openlijk inliet met Twente. Nu van Praag bondsvoorzitter is, vinden we het ineens prima wanneer hij zich met Ajax bemoeit? Ik vind dat hij zich als vertegenwoordiger van de bond afzijdig moet houden van directe bemoeienissen met welke BVO dan ook. Ik vind dat IT hier absoluut gelijk in heeft |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Invloed op de competitie en scheidstechters of je bemoeien intern bij een club. Behoorlijk wat verschil he.. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
In die functie moet je de schijn niet tegen je willen hebben. Hoe een nobel persoon ik van Praag verder ook vind. Op enig moment gaat het zowel tegen de club als de persoon in kwestie gebruikt worden. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 - 23:26 schreef Ikke_tikkie het volgende:Wil niet vervelend doen hoor, maar we hebben het altijd verwerpelijk gevonden dat Henk Kessler zich openlijk inliet met Twente. Nu van Praag bondsvoorzitter is, vinden we het ineens prima wanneer hij zich met Ajax bemoeit? Ik vind dat hij zich als vertegenwoordiger van de bond afzijdig moet houden van directe bemoeienissen met welke BVO dan ook. Tuurlijk vond ik dat verwerpelijk, puur omdat de man voor Twente was. Ik ben mischien naief, maar ik ben ook Ajax-fan en zie dit liever niet. We hebben het toch een aantal jaren moeten slikken, na Van Praag is er mischien wel een ex-PSV-er aan de beurt of iemand die een andere BVO een warm hart toedraagt. Mensen met zulke functies bij de bond hebben allemaal wel ergens een verleden bij een club, dit vind ik juist OK, beter dan iemand van buiten het voetbal. Men moet er vanuit gaan dat zulke mensen in dienst van de bond gewoon hun werk doen, en zullen eerder ten nadelen van hun 'club handelen, zij zullen niet willen dat de schijn tegen hun is. Het zijn proffesionele bestuurders, die zullen we moeten vertrouwen, al is dat bij bep. personen vanwege hun voorkeur en/of geschiedenis niet altijd even leuk. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik ben het deze toch wel met baco74 eens. Voor mij moet de bondsvoorzitter toch alle schijn van partijdigheid vermijden. Kelser had die schijn heel nadrukkelijk tegen, en van Praag heeft dat nu toch ook wel, gezien zijn rol in dit verhaal. Dat vind ik jammer, want het voed alleen maar gelul en gezanik.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik de betrokkenheid van van Praag niet waardeer, maar in de functie die hij heeft was dat misschien niet het allerbeste voor Ajax op de iets langere termijn. |
|
|
|
|
AFCA***
|
|
|
quote:Op zondag 22 mei 2011 - 11:33 schreef Eide het volgende:Ik ben het deze toch wel met baco74 eens. Voor mij moet de bondsvoorzitter toch alle schijn van partijdigheid vermijden. Kelser had die schijn heel nadrukkelijk tegen, en van Praag heeft dat nu toch ook wel, gezien zijn rol in dit verhaal. Dat vind ik jammer, want het voed alleen maar gelul en gezanik. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik de betrokkenheid van van Praag niet waardeer, maar in de functie die hij heeft was dat misschien niet het allerbeste voor Ajax op de iets langere termijn. EENS |
|
|
|