BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord moet geen cent meer uitgeven!

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Gyan010
 Gyan010 - woensdag 25 mei 2011 - 23:59   quote  deeplink  
Ik heb er nog eens even goed over nagedacht maar hoe moeilijk het ook is, in mijn ogen mag er niks geinvesteerd meer worden in transfersommen. Dus Geen Dost of andere aankopen. Al het geld richting de schuld. En alleen transfervrije spelers voor een redelijk salaris aangevuld met eigen jeugd...en evt iets huren.
hoogvliet010
 hoogvliet010 - donderdag 26 mei 2011 - 00:00   quote  deeplink  
Goh, knap hoor!
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 26 mei 2011 - 00:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 mei 2011 - 23:59 schreef Gyan010 het volgende:
Ik heb er nog eens even goed over nagedacht maar hoe moeilijk het ook is, in mijn ogen mag er niks geinvesteerd meer worden in transfersommen. Dus Geen Dost of andere aankopen. Al het geld richting de schuld. En alleen transfervrije spelers voor een redelijk salaris aangevuld met eigen jeugd...en evt iets huren.
Je omschrijft hier het realisme waarmee Feyenoord over enkele jaren weer gezond wordt.
Ik hoop voor de club en de supporters dat ze die lange termijn vasthoudt. Glory hunten is nu een onverstandig doel.
Kopen van spelers uitsluitend door de VvF, maar ook dan alleen als het écht een belanrijke meerwaarde is.
Gyan010
 Gyan010 - donderdag 26 mei 2011 - 00:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 mei 2011 - 00:04 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Je omschrijft hier het realisme waarmee Feyenoord over enkele jaren weer gezond wordt.
Ik hoop voor de club en de supporters dat ze die lange termijn vasthoudt. Glory hunten is nu een onverstandig doel.
Kopen van spelers uitsluitend door de VvF, maar ook dan alleen als het écht een belanrijke meerwaarde is.
Die aankopen buiten Feyenoord om lijken me ook niet zo een goed idee. Wij weten niet hoe dat finaciel geregeld is maar ik denk dat het Feyenoord tot nu toe best wel aardig geld heeft gekost... bv bij cisee en Fernandez...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 26 mei 2011 door Gyan010 --
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 26 mei 2011 - 00:09   quote  deeplink  
Een eventuele goede spits. Daar zal van Geel mógelijk voor bij Blokland cs. aankloppen. Verstandig.
Gyan010
 Gyan010 - donderdag 26 mei 2011 - 00:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 mei 2011 - 00:09 schreef FR-Henk het volgende:
Een eventuele goede spits. Daar zal van Geel mógelijk voor bij Blokland cs. aankloppen. Verstandig.
Ja oke... Maar hoe zit dat met salaris enzo. Ik begrijp dat bij Feyenoord momenteel Cisee en Fernandez tot de best betaalde spelers behoren. Gekocht door de vrienden. 1 jaar salaris van de vrienden. Maar afgelopen jaar was het nie best met die 2 en het is maar afwachten of het nog wat gaat worden. Dost ziet er momenteel goed uit maar kan ook net zo goed de zoveelste in het rijtje worden. Misschien met dat in het achterhoofd maar helemaal niets.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 26 mei 2011 - 00:20   quote  deeplink  
Dat salarishuis zal uitgangspunt blijven. Spitsen met redelijke salariseien zijn er wel, zeker ook omdat Feyenoord beter uitbetaalt dan vele andere clubs in de eredivisie.
F.L.E
 F.L.E - donderdag 26 mei 2011 - 00:21   quote  deeplink  
Je zult toch ook moeten zorgen voor ervaring, een type Meeuwis. Als dit elftal wat stabieler wordt kun je, mits je een scorende spits haalt, best ver komen.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 26 mei 2011 - 00:23   quote  deeplink  
Eens, maar er zijn er niet veel én je moet ze een perspectief kunnen bieden.
Gyan010
 Gyan010 - donderdag 26 mei 2011 - 00:38   quote  deeplink  
Misschien een spits huren ipv kopen? Misschien is er volgend jaar wel een goeie transfer vrij. Die Nijland had Feyenoord ook kunnen huren b.v
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 26 mei 2011 - 00:44   quote  deeplink  
Nijland blijft maar een belofte he. En is mogelijk duur in salaris in verhouding tot z'n prestatie. Is dus financieel risico.
Gyan010
 Gyan010 - donderdag 26 mei 2011 - 00:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 mei 2011 - 00:44 schreef FR-Henk het volgende:
Nijland blijft maar een belofte he. En is mogelijk duur in salaris in verhouding tot z'n prestatie. Is dus financieel risico.
ja huren... om dit jaar te overbruggen... Lijkt me geen verkeerde optie om iemand te huren voor de spitspositie ipv koop... Is er in belgie niet nog een bulliekientje die buiten de boot valt?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 26 mei 2011 - 06:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 mei 2011 - 00:08 schreef Gyan010 het volgende:

[..]

Die aankopen buiten Feyenoord om lijken me ook niet zo een goed idee. Wij weten niet hoe dat finaciel geregeld is maar ik denk dat het Feyenoord tot nu toe best wel aardig geld heeft gekost... bv bij cisee en Fernandez...
De acties van de VvF maken deel uit van een totale operatie om Feyenoord gezond te maken. Zo is het salarisbudget voor de selectie in twee jaar van 20 tot 12 miljoen euro teruggebracht. Bovendien mogen de Roterdammers, die onder toezicht van de KNVB staan, geen extra investeringen doen. Feyenoord kan voorlopig dan ook geen spelers aantrekken, waarvoor een transfersom moet worden betaald. Jacobs: 'Als we een speler als Dost willen halen, nemen we zijn salaris wel op in onze exploitatie, maar zal hij volledig extern gefinancierd moeten worden.' Volgens Blokland zal hijzelf met de overige investeerders overleggen als gevraagd wordt om te investeren in een speler. 'Wij zullen de betreffende speler dan moeten kopen en ook het volledige risico nemen dat die speler minder waard wordt.' Op de vraag wie profiteert van de eventuele meeropbrengst van een aankoop zei Blokland dat die winst dan voor 99,9 procent naar de club gaat. Een compleet andere constructie dus dan in het verleden bij bijvoorbeeld het Feyenoord Investerings Fonds, waarbij het volledige risico bij de club lag.

-----------------------

uit het topic "de huidige stand van zaken'.

Feyenoord loopt in deze nieuwe constructie 0,0% risico wat betreft het transferbedrag en hoeft alleen de salariskosten te dragen. Het verlies in waarde van de speler wordt volledig gedragen door de VvF. En de eventuele winst komt nagenoeg volledig ten bate van Feyenoord.

VvF///Helden.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 26 mei 2011 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 mei 2011 - 06:36 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

De acties van de VvF maken deel uit van een totale operatie om Feyenoord gezond te maken. Zo is het salarisbudget voor de selectie in twee jaar van 20 tot 12 miljoen euro teruggebracht. Bovendien mogen de Roterdammers, die onder toezicht van de KNVB staan, geen extra investeringen doen. Feyenoord kan voorlopig dan ook geen spelers aantrekken, waarvoor een transfersom moet worden betaald. Jacobs: 'Als we een speler als Dost willen halen, nemen we zijn salaris wel op in onze exploitatie, maar zal hij volledig extern gefinancierd moeten worden.' Volgens Blokland zal hijzelf met de overige investeerders overleggen als gevraagd wordt om te investeren in een speler. 'Wij zullen de betreffende speler dan moeten kopen en ook het volledige risico nemen dat die speler minder waard wordt.' Op de vraag wie profiteert van de eventuele meeropbrengst van een aankoop zei Blokland dat die winst dan voor 99,9 procent naar de club gaat. Een compleet andere constructie dus dan in het verleden bij bijvoorbeeld het Feyenoord Investerings Fonds, waarbij het volledige risico bij de club lag.

-----------------------

uit het topic "de huidige stand van zaken'.

Feyenoord loopt in deze nieuwe constructie 0,0% risico wat betreft het transferbedrag en hoeft alleen de salariskosten te dragen. Het verlies in waarde van de speler wordt volledig gedragen door de VvF. En de eventuele winst komt nagenoeg volledig ten bate van Feyenoord.

VvF///Helden.
Tsja ik weet het niet, stel De VvF halen Dost voor 5 miljoen, na 3 jaar loopt ie transfervrij de Kuip uit. Het heeft de club dan weliswaar geen geld gekost, maar er is ook geen geld vrijgekomen voor het aantrekken van een vervanger. Je verlengd dus in feite de periode met beperkte financiële slagvaardigheid.
Ik zou zeggen zet een spits uit de jeugd naast Fernandes en focus op de gezondmaking van de club. Met alle respect voor de VvF maar Feyenoord moet zo snel mogelijk onafhankelijk worden van geldschieters.
Zw' 28
 Zw' 28 - donderdag 26 mei 2011 - 12:31   quote  deeplink  
Eigenlijk is het wel grappig om te zien wat voor spelers in de laatste jaren +10 doelpunten hebben gescoord in de eredivisie, zegt ook wat over hoe de investeringen zijn:

2004/2005:
Castelen: 10
Kalou: 20
Kuijt: 29

2005/2006:
Kalou: 15
Kuijt: 22

2006/2007:
Niemand +10 doelpunten

2007/2008:
Makaay: 13

2008/2009:
Makaay: 16

2009/2010:
Tomasson: 11

2010/2011:
Castaignos: 15
Wijnaldum: 14

dus je kan eigenlijk zeggen dat van de laatste paar jaar Castaignos en Wijnaldum zeer goed hebben gepresteerd voor zulke jongen spelers en dat het jammer zou zijn als Feyenoord hun allebei verliest.. en dat er gewoon goede jongens uit eigen jeugd komen dus je hoeft geen 5 milj. neer te leggen voor een spits als Dost

mijn punt: Feyenoord moet gezond worden met behulp van eigen jeugd 2010/2011 heeft bewezen dat die ook gewoon kunnen scoren en ze moeten zorgen dat hun bod van voorwaarden naar Wijnaldum genoeg is dat hij nog 3 jaar bijgetekend minimaal!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 26 mei 2011 door Zw' 28 --
Jhon de Beuk
 Jhon de Beuk - donderdag 26 mei 2011 - 13:12   quote  deeplink  
We hebben dit seizoen allemaal gezien dat je met alleen jeugd niet zo ver komt in de competitie, het team begon pas enigsinds te draaien op het moment dat Meeuwis en Ryo(bijzonder groot talent) er bij kwamen. Neemt niet weg dat dit seizoen wel leerzaam is geweest voor deze jonge spelers, het is dan ook van zeer groot belang om het team zo veel mogelijk bij elkaar te houden. Als Wijnaldum zou vertrekken dan is dit, zelfs als ze 5 milj. cashen, een zeer groot verlies. Puur vanwege het feit dat je voor dat geld geen vergelijkbare speler hebt, en dus weer een jeugdspeler moet inpassen(met vallen en opstaan)
Conclusie: Feyenoord kan putten uit de beste jeugdopleiding van Nederland, het nadeel is alleen dat deze spelers er niet direct staan, dit kost tijd. Het elftal zal aangevuld moeten worden met bv een Dost en een Roorda. En de constuctie die hiervoor gehanteerd kan worden mbv de VvF moeten we benutten, we hebben hier alleen maar voordeel van. Ook Meeuwis zal komend seizoen node gemist worden, vreemd dat ze hem zo makkelijk terug laten gaan.
Zw' 28
 Zw' 28 - donderdag 26 mei 2011 - 13:26   quote  deeplink  
Dus wat iedereen wil is een leider op het veld en dat zie ik niet direct in een Dost..
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - donderdag 26 mei 2011 - 13:47   quote  deeplink  
En aan welke spits uit eigen gelederen denken jullie dan? Achahbar? Die is nog veel te jong. Hij zal ondersneeuwen, juist omdat zijn fysiek zijn zwakte is (verder prima voetballertje hoor, maar nu nog niet brengen).

Trouwens velen vergeten dat enkele geblesseerde spelers wellicht komend jaar wel inzetbaar zijn. Misschien dat we daardoor een Meeuwis wel kunnnen missen?
Ik ben er trouwens voor om een echte spits te halen en Ruud Vormer, want die jongen heeft toekomst en kan hetzelfde als een Meeuwis.
Zw' 28
 Zw' 28 - donderdag 26 mei 2011 - 14:00   quote  deeplink  
Achahbar is van Feyenoord O/17.. (net als alle namen die je de laatste tijd uit de Feyenoord jeugd hoort)

Zijn er geen spelers van Feyenoord O/18 - Feyenoord O/19 die een kans krijgen?
craven
 craven - donderdag 26 mei 2011 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 mei 2011 - 13:47 schreef Arie.Klooster het volgende:
En aan welke spits uit eigen gelederen denken jullie dan? Achahbar? Die is nog veel te jong. Hij zal ondersneeuwen, juist omdat zijn fysiek zijn zwakte is (verder prima voetballertje hoor, maar nu nog niet brengen).

Trouwens velen vergeten dat enkele geblesseerde spelers wellicht komend jaar wel inzetbaar zijn. Misschien dat we daardoor een Meeuwis wel kunnnen missen?
Ik ben er trouwens voor om een echte spits te halen en Ruud Vormer, want die jongen heeft toekomst en kan hetzelfde als een Meeuwis.
t zelfde als meeuwis? je bedoeld een middenveld leiden, vondt meeuwis voetballend nou niet echt vooruitstrevend...
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - donderdag 26 mei 2011 - 14:03   quote  deeplink  
Joh, is hij van Feyenoord O/17...? Denk je dat we hier simpel zijn of zo? maar goed, maakt ook niet uit. Je bedoelt hetzelfde als ik. Immers, als je een spits uit de jeugd haalt, kom je uit bij..... juist, Achahbar....
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - donderdag 26 mei 2011 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 mei 2011 - 14:02 schreef craven het volgende:

[..]

t zelfde als meeuwis? je bedoeld een middenveld leiden, vondt meeuwis voetballend nou niet echt vooruitstrevend...
Ik bedoelde idd. leiden. Voetballend moet hij minimaal kunnen, maar Vormer is beter. Die kan bikkelen, maar heeft ook inzicht. Ik weet alleen niet of hij wel zo snel is, maar het is niet voor niets dat Roda het dit jaar zo goed deed...
craven
 craven - donderdag 26 mei 2011 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 mei 2011 - 14:05 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Ik bedoelde idd. leiden. Voetballend moet hij minimaal kunnen, maar Vormer is beter. Die kan bikkelen, maar heeft ook inzicht. Ik weet alleen niet of hij wel zo snel is, maar het is niet voor niets dat Roda het dit jaar zo goed deed...
roda deed het uitstekend, maar jansen en Junker hebben daar ook een rol ingespeeld. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Vormer niet gevolgd heb, en dus daar geen mening in heb
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - donderdag 26 mei 2011 - 14:38   quote  deeplink  
Ja, Jansen (of is het Janssen?) is verdomd goed, maar Vormer is ook belangrijk. Junker heeft het voor zijn doen geweldig gedaan, maar hij maakt alleen maar af wat anderen voorbereiden... Ik let al wat meer op hem sinds oranje O/17 zo goed presteerde op het wk in Peru. Hij speelde nl. in dat team. Samen met o.a. Jordi Buys en Diego Biseswar. Veel van die spelers zijn actief in de eredivisie. Enkelen zie je wekelijks op de buis.

Ik heb even voor jullie gecheckt: ergens vond ik de opstelling:
Tim Krul (Newcastle United); Tom Hiariej (FC Groningen), Jordy Buijs (Feyenoord), Mike van der Kooij (FC Utrecht), Erik Pieters (FC Utrecht); Vurnon Anita (Ajax), Ruud Vormer (AZ), Jeffrey Sarpong (Ajax); Marvin Emnes (Sparta Rotterdam) Diego Biseswar (Feyenoord), John Goossens (Ajax).
Wissels: 53. Melvin Zaalman (Sparta Rotterdam) voor Marvin Emnes, 46. Martijn van der Laan (FC Groningen) voor Erik Pieters, 81. Geert-Arend Roorda (Heerenveen) voor John Goossens
plannetje
 plannetje - donderdag 26 mei 2011 - 14:42   quote  deeplink  
en makaay heeft niets laten zien;) been had hem nooit op de bank moeten zetten!!
Zw' 28
 Zw' 28 - donderdag 26 mei 2011 - 14:51   quote  deeplink  
Dan haal je Junker en Vormer toch.. snap nogsteeds niet helemaal waarom hij geen transfervrije spelers mee neemt van Roda..
Pietje1
 Pietje1 - donderdag 26 mei 2011 - 16:13   quote  deeplink  
hij wil geen bruggen verbranden achter hem, dus geen kwade tongen in Kerkrade. Maar als die jongens zelf op de deur kloppen en Been wil ze graag geloof ik nooit dat hij ze terug stuurt.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 26 mei 2011 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 mei 2011 - 14:51 schreef Zw' 28 het volgende:
Dan haal je Junker en Vormer toch.. snap nogsteeds niet helemaal waarom hij geen transfervrije spelers mee neemt van Roda..
zowel Junker als Vormer zijn niet transfervrij. Wel blijven opletten.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 26 mei 2011 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 mei 2011 - 12:13 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Tsja ik weet het niet, stel De VvF halen Dost voor 5 miljoen, na 3 jaar loopt ie transfervrij de Kuip uit. Het heeft de club dan weliswaar geen geld gekost, maar er is ook geen geld vrijgekomen voor het aantrekken van een vervanger. Je verlengd dus in feite de periode met beperkte financiële slagvaardigheid.
Ik zou zeggen zet een spits uit de jeugd naast Fernandes en focus op de gezondmaking van de club. Met alle respect voor de VvF maar Feyenoord moet zo snel mogelijk onafhankelijk worden van geldschieters.
Het grote probleem is dat er niemand in de jeugd klaarstaat om de rol die te vervullen. Je moet er wel rekening mee houden dat Castaignos een heel groot talent is/was voor de spits. Echt een lot uit de loterij. 15 goals is echt ongehoord veel voor een 18-jarig broekie bij de nr 10 van Nederland. En luc had al een aanloop periode nodig. In zijn eerste 11 wedstrijden scoorde hij maar 1x. Wat er nu in de jeugd staat is in de toekomst wellicht materiaal voor Feyenoord 1, maar er nu nog lang niet aan toe.

Er zijn in feite 3 realistische mogelijkheden:
1) Koop een spits met behulp van VvF (alleen als iedereen er voor 1000% van overtuigd is)
2) Huur een spits van een grote club. Maar dat is vorig seizoen ook niet echt gelukt.
3) Ga verder met wat je nu hebt. Fernandez, Cisse en Tomasson. Waarvan bij de eerste allerminst duidelijk is of hij wat kan toevoegen en bij de andere 2 staan grote vraagtekens met betrekking tot hun fysieke gesteldheid. Het moge duidelijk zijn. Dit is geen wenselijke situatie.

Ik ben het met je eens dat we absoluut niet de VvF moeten gaan uitmelken of op een andere manier geld verbrassen. Maar ik herinner je eraan dat we halverwege nog op een nacompetie plek stonden. Zo als het er nu uitziet is dit team minder dat het team dat er toen stond. Feyenoord zal niet gauw degraderen, maar met het huidige elftal de competie ingaan is de goden verzoeken.
FR1993
 FR1993 - donderdag 26 mei 2011 - 19:11   quote  deeplink  
Vormer is wel transfervrij toch? Als je hem binnen weet te halen met misschien wel Hadouir dr bij, heb je met fer vormer en hadouir toch wel een prima middenveld.. alleen blijft het probleem van een spits
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 26 mei 2011 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 mei 2011 - 19:11 schreef FR1993 het volgende:
Vormer is wel transfervrij toch? Als je hem binnen weet te halen met misschien wel Hadouir dr bij, heb je met fer vormer en hadouir toch wel een prima middenveld.. alleen blijft het probleem van een spits
Vormer heeft nog een contract tot juni 2012. Hetzelfde geldt voor Junker. Wel een goede speler, die Vormer. Zie in hem een goede vervanger voor Fer, mocht ie vertrekken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord moet geen cent meer uitgeven!









0.0051329