|
|
|
verbrande harry
|
|
|
AMSTERDAM - De ledenraad van Ajax heeft een brief ontvangen van voorzitter Uri Coronel vanwege de column van Johan Cruijff in Telesport. Daarin liet de toekomstig Ajax-commissaris weten dat hij vanaf 1 juni, na terugtreding van directeur Rik van den Boog, aan de slag wil
Uri Coronel Coronel laat de ledenraad weten, dat hij als interim-voorzitter en president-commissaris niet zal accepteren dat Cruijff gesprekken zal voeren met trainers en andere Ajax-vertegenwoordigers of veranderingen wil doorvoeren in de organisatie.
De ledenraad heeft het schrijven voor kennisgeving aangenomen en ziet het als een stuiptrekking en vertragingstactiek van de zittende machthebbers. Cruijff zal daarom op persoonlijke titel gesprekken blijven voeren om zo snel mogelijk de namen bij de verschillende (nieuwe) functies te kunnen invullen.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/9904298/__Coronel_vs._Cruijff__.html?sn=telesport |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
''De ledenraad heeft het schrijven voor kennisgeving aangenomen en ziet het als een stuiptrekking en vertragingstactiek van de zittende machthebbers''... ik zeg kapot klappen die coronel.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 mei 2011 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
De taken van een interim-voorzitter zijn beperkt tot slechts de lopende zaken, met het schrijven van Uri, gericht aan de overige leden van de ledenraad, doelt Uri op komende zaken en gaat hiermee m.i. zijn boekje te buiten. Zonde, Uri had bij mij weer een beetje respect teruggewonnen, maar nu vind ik toch echt dat we zo snel mogelijk een nieuwe voorzitter moeten aanstellen. Johan heeft de laatste tijd keurig zijn mond gehouden en wilt 1 juni eindelijk aan de slag. Uri probeert Johan nu nog langer bij Ajax weg te houden. Domme aktie van Uri, want Johan komt, na het uiteindelijke vertrek van Uri en Rik, toch wel zijn plan uitvoeren bij Ajax. Vele roepen steeds dat Johan eens van zijn berg af moet komen, maar de beste man kan niks uitvoeren zolang deze mensen er nog rond lopen en in hun functie nog vele dingen en personen naar hun hand willen cq kunnen zetten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 mei 2011 door baco74 -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik snap echt niet wat de groep Coronel/v.d. Boog hiermee wil. Ze blijven zichzelf elke keer weer in aan kwaad daglicht stellen. Ze hebben zelf Cruijff binnen gehaald, en Cruijff heeft elke keer aangekondigd wat hij ging doen en het ook gedaan. Coronel en v.d. Boog hebben daarentegen steeds een (slechte) mediacampagne gevoerd, waarbij ze zichzelf regelmatig voor de voeten liepen en blinken steeds uit in retoriek. Retoriek die Cruijff steeds simpel kan pareren omdat hij zich nergens heeft verscholen.
Ik blijf erbij dat ik echt wel gelood dan Coronel en v.d. Boog het beste met Ajax voor te hebben, maar laten we eerlijk zijn, als je zo simplistisch te werk gaat en zo eenvoudig wordt doorzien in alles wat je doet, dan ben je of onbekwaam of je hebt Cruijff nooit serieus genomen.
Hopelijk was dit de laatste stuiptrekking van het zittende kamp. Op naar een nieuwe RvC en nieuw bestuur. |
|
|
|
|
Benno
|
|
|
Zowel vdboog als coronel hebben zichzelf de afgelopen week weer gedikwalificeerd. Dus zelfs als zou cruijff zich weer terugtrekken, heeft hij ajax een immense dienst bewezen! Maar hij blijft wel nu hahaha |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Deze berichtgeving zal wel weer uit zijn verband gerukt zijn, want Coronel zou zich hiermee weer compleet belachelijk maken en zo dom is ie niet.. |
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
Niet verstandig om je tegen Cruijff te verzetten, van Cruijff verlies je altijd. |
|
|
|
|
goalgetter
|
|
|
Cruyff verwacht dat Guardiola vertrekt bij Barcelone. Dat zegt hij in een taliaanse krant. Hij denkt ook al een goede opvolger te hebben. Marco van Basten !?!?. Die man is niet goed wijs en starks in de RvC van Ajax. Deze onzin uitkramen en dan ook nog een dag voor de CL finale. Is niet erg handig van Erelid van Barcelona Cruyff. Ik zou hem zijn lidmaatschap afpakken als ik voorzitter was van Barcelona. Dit kan toch niet !! |
|
|
|
|
Thomas
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 - 12:59 schreef alibabba het volgende:Deze berichtgeving zal wel weer uit zijn verband gerukt zijn, want Coronel zou zich hiermee weer compleet belachelijk maken en zo dom is ie niet.. Het blijft de Telegraaf die het meldt, dus zou zomaar eens nogal eenzijdig kunnen zijn ja ;) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 - 13:20 schreef goalgetter het volgende:Cruyff verwacht dat Guardiola vertrekt bij Barcelone. Dat zegt hij in een taliaanse krant. Hij denkt ook al een goede opvolger te hebben. Marco van Basten !?!?. Die man is niet goed wijs en starks in de RvC van Ajax. Deze onzin uitkramen en dan ook nog een dag voor de CL finale. Is niet erg handig van Erelid van Barcelona Cruyff. Ik zou hem zijn lidmaatschap afpakken als ik voorzitter was van Barcelona. Dit kan toch niet !! Bron? Of is dit hearsay? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 - 13:20 schreef goalgetter het volgende:Cruyff verwacht dat Guardiola vertrekt bij Barcelone. Dat zegt hij in een taliaanse krant. Hij denkt ook al een goede opvolger te hebben. Marco van Basten !?!?. Die man is niet goed wijs en starks in de RvC van Ajax. Deze onzin uitkramen en dan ook nog een dag voor de CL finale. Is niet erg handig van Erelid van Barcelona Cruyff. Ik zou hem zijn lidmaatschap afpakken als ik voorzitter was van Barcelona. Dit kan toch niet !! Ongetwijfeld dat je weleens doeltreft, maar bij deze vind ik dat je nu ver naast de paal schiet Goalgetter..Cruijff ziet het helemaal zitten in Marco v.Basten en heeft een grendeloos vertrouwen in hem. Ik weet zeker dat v.Basten een uitstekende coach is en dat zal de tijd duidelijk maken. We moeten niet vergeten dat v.Basten als beginneling Bondscoach werd en het toch niet verkeerd gedaan heeft. Elke andere trainer was veel eerder gesneuveld en hij had zomaar de Europese titel kunnen pakken destijds. Ook bij Ajax moest hij werken, waarin hij omringd was door mensen, die niet veel verstand van voetbal hebben, iets wat JC er nu wil inbrengen.
En juist nu berichtgeven wat Cruijff doet, is puur om het zaakje op scherp te zetten voor vanavond. De spelers zullen nu door het vuur gaan voor Guardiola. Cruijff denkt verder dan zijn neus lang is... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 - 13:20 schreef goalgetter het volgende:Cruyff verwacht dat Guardiola vertrekt bij Barcelone. Dat zegt hij in een taliaanse krant. Hij denkt ook al een goede opvolger te hebben. Marco van Basten !?!?. Die man is niet goed wijs en starks in de RvC van Ajax. Deze onzin uitkramen en dan ook nog een dag voor de CL finale. Is niet erg handig van Erelid van Barcelona Cruyff. Ik zou hem zijn lidmaatschap afpakken als ik voorzitter was van Barcelona. Dit kan toch niet !! Even nagezocht, en het zit toch wel even iets anders. Cruyff heeft gezegd dat Pep wel eens op zou kunnen stappen omdat hij al zo lang onder grote druk staat, en dan alleen om even een break te nemen. |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
|
|
|
goalgetter
|
|
|
Ja maar dat zeg je toch niet een dag voor de CL finale. Zo krijg je onrust bij het team, en dat is niet goed. Van Basten is in de ogen van Cruyff misschien de ideale schoonzoon, maar werd door ons allemaal Pannekoek genoemt. |
|
|
|
|
goalgetter
|
|
|
Het is in ieder geval niet handig. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 - 16:30 schreef goalgetter het volgende:Ja maar dat zeg je toch niet een dag voor de CL finale. Zo krijg je onrust bij het team, en dat is niet goed. Van Basten is in de ogen van Cruyff misschien de ideale schoonzoon, maar werd door ons allemaal Pannekoek genoemt. Wie is ons allemaal? Ik namelijk niet hoor.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 - 13:20 schreef goalgetter het volgende:Cruyff verwacht dat Guardiola vertrekt bij Barcelone. Dat zegt hij in een taliaanse krant. Hij denkt ook al een goede opvolger te hebben. Marco van Basten !?!?. Die man is niet goed wijs en starks in de RvC van Ajax. Deze onzin uitkramen en dan ook nog een dag voor de CL finale. Is niet erg handig van Erelid van Barcelona Cruyff. Ik zou hem zijn lidmaatschap afpakken als ik voorzitter was van Barcelona. Dit kan toch niet !! Je zou je toch echt wat beter moeten laten informeren. Cruijff heeft helemaal niet in die krant gezegd dat hij verwacht dat Guardiola al vertrekt, hij heeft gezegd dat Guardiola niet eeuwig bij de club zal blijven, iets dat Guardiola zelf ook al diverse malen heeft aangegeven..
Overigens degradeerde Rijkaard ook met Sparta en had hij echt helemaal niks gepresteerd om vervolgens diverse landstitels en de CL te winnen met BARCELONA en dat allemaal op advies van Johan Cruijf.. Zo gek is die man dus niet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 - 16:30 schreef goalgetter het volgende:Ja maar dat zeg je toch niet een dag voor de CL finale. Zo krijg je onrust bij het team, en dat is niet goed. Van Basten is in de ogen van Cruyff misschien de ideale schoonzoon, maar werd door ons allemaal Pannekoek genoemt. Ook was het niet de dag voor de CL finale, hij zei dit namelijk afgelopen maandag al in dat artikel.
En spreek voor jezelf, ik en meerderen hier met mij hebben altijd het vertrouwen in van Basten gehad.. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 - 16:57 schreef remco k het volgende:[..] Ook was het niet de dag voor de CL finale, hij zei dit namelijk afgelopen maandag al in dat artikel. En spreek voor jezelf, ik en meerderen hier met mij hebben altijd het vertrouwen in van Basten gehad.. in het begin was ik lyrisch ik dacht dat bassie inderdaad de boel kon aansturen maar helaas... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 - 18:13 schreef verbrande harry het volgende:[..] in het begin was ik lyrisch ik dacht dat bassie inderdaad de boel kon aansturen maar helaas... Ik vond het echt wel meevallen met zijn slechte prestaties, er is vanaf het begin aangegeven dat er gebouwd zou worden aan een elftal, en die tijd heeft hij niet gehad, hij zal 100% zeker weten laten zien dat ie een goede trainer is. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
6-2 uit tegen psv en daar na 4-0 plat op je muil tegen sparta hmmm,ik denk dat bassie beter af is bij een team dat al gevormd is. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 - 19:26 schreef verbrande harry het volgende:6-2 uit tegen psv en daar na 4-0 plat op je muil tegen sparta hmmm,ik denk dat bassie beter af is bij een team dat al gevormd is. Bassie moest alleen te werk..het was vechten tegen de bierkaai...nu we het hebben over bier...laterzzzzzzzzzzzz.. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
ik denk niet dat hij dit echt gezegd heeft, want dat zal echt schandalig zijn! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 - 19:26 schreef verbrande harry het volgende:6-2 uit tegen psv en daar na 4-0 plat op je muil tegen sparta hmmm,ik denk dat bassie beter af is bij een team dat al gevormd is. Rijkaard degradeerde als Coach... af en toe verliezen ook al is het met grote cijfers zegt niks over een coach..
Volgens mij werd F de Boer ook kansloos weggespeeld bij Utrecht.. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Laat ze Remco, als ze alleen maar de slechte dingen willen zien dan vecht je tegen de bierkaai. Rijkaard, van degradant tot CL winnaar. Bassie, liet het Nederland Elftal Italië en Frankrijk denigreren tot het nivo Malta. Nee, Frank was ook geen goed idee. Cruijff heeft meer vingers in de pap dan menigeen denkt. Cruijff is God. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote:Op zondag 29 mei 2011 - 08:16 schreef Ride het volgende:Laat ze Remco, als ze alleen maar de slechte dingen willen zien dan vecht je tegen de bierkaai. Rijkaard, van degradant tot CL winnaar. Bassie, liet het Nederland Elftal Italië en Frankrijk denigreren tot het nivo Malta. Nee, Frank was ook geen goed idee. Cruijff heeft meer vingers in de pap dan menigeen denkt. Cruijff is God. mag iemand nog een menig geven of kan niemand er meer tegen op dit forum? inderdaad ik had meer verwacht van bassie mede door ze goede werk bij het nederlands elftal,investeerd 44 miljoen euro in spelers en dan eindig je vierde. ik weet niet maar bij elke andere club vlieg je er uit en wel op staande voet.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 mei 2011 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
El Salvador
|
|
|
Als ik wat zeg dan heb ik in-site information. Als ik ergens aan begin weet ik dat ik ga winnen. Ik kan erg slecht tegen mijn verlies! Ik lul geen poep al lijkt dat voor velen zo. Ik ben onafhankelijk dus kan zeggen wat ik wil. Ajax gaat weer successen krijgen onder mijn verantwoordelijkheid. Indien dat niet gebeurd ligt dat niet aan mij maar aan die anderen. Barcelona is mede door mij weer aan de top.
Coronel kan de kolere krijgen met zijn kinderachtige gedrag.
JC |
|
|
|
|
Benno
|
|
|
Tuurlijk mag je een mening hebben! Als hij maar niet anders is;) whahaha |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 29 mei 2011 - 08:16 schreef Ride het volgende:Laat ze Remco, als ze alleen maar de slechte dingen willen zien dan vecht je tegen de bierkaai. Rijkaard, van degradant tot CL winnaar. Bassie, liet het Nederland Elftal Italië en Frankrijk denigreren tot het nivo Malta. Nee, Frank was ook geen goed idee. Cruijff heeft meer vingers in de pap dan menigeen denkt. Cruijff is God. EENS |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 29 mei 2011 - 10:01 schreef verbrande harry het volgende:[..] mag iemand nog een menig geven of kan niemand er meer tegen op dit forum? inderdaad ik had meer verwacht van bassie mede door ze goede werk bij het nederlands elftal,investeerd 44 miljoen euro in spelers en dan eindig je vierde. ik weet niet maar bij elke andere club vlieg je er uit en wel op staande voet. Elke mening is een goeie!!! |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
In de strijd tussen Cruijf en Coronel zijn er alleen maar verliezers. Ik ben dan ook voor geen van beiden. Ik ben meer voor Michael van Praag, die er een beetje tussenin zit. Kant Coronel (vd Boog): zijn op hun manier nu een aantal jaren bezig bij Ajax en wat je ook vind van de manier waarop, we hebben weer een kampioenschap en we zijn financieel gezond. Ze hebben ook vele steken laten vallen, maar het eindresultaat is er in principe wel. Bij het aankondigen van zijn vertrek heeft Coronel wel uitspraken gedaan die Ajax enorm kunnen schaden, wat me erg van hem tegenviel. Verder vind ik dat ze het minder slecht hebben gedaan dan in de media wordt afgeschilderd, maar vooral van den Boog heeft zijn oren teveel laten hangen naar passerende trainers. In principe goed dat ze weggaan dus, maar ze verdienen deze mediaklopjacht absoluut niet. kamp Cruijf: Voetbaltechnisch hele goede ideeen, maar de manier van werken staat me totaal niet aan. Cruijf is (NAAR MIJN MENING) veel en veel te weinig op de Toekomst om een echt oordeel te kunnen vellen. Hij laat zich informeren door zijn kennissen die er wel werken, maar dat is preken voor eigen parochie. Dat zijn de mensen die het altijd met hem eens zijn, dat is makkelijk overleggen. Ik vind dat hij, als hij echt die revolutie wil, hij maar eens een week of wat mee moet lopen en veel aanwezig moet zijn. Zoals ook Frank de Boer al zei, er komen ineens mensen op de club die dingen moeten gaan beoordelen terwijl die mensen al jaren niet bij Ajax zijn geweest. Maar dat zijn dan vertrouwelingen van Cruijf en vertellen hem wat hij wil horen. Ik vind zijn manier van werken echt heel slecht en vergelijkbaar met die columns altijd. Kritiek leveren is makkelijk, maar doe het dan zelf. Nu heeft hij een plan geschreven, maar ik heb dat plan gelezen en dat is wel de ene open deur met de andere intrappen, ik was niet erg onder de indruk. Bovendien wil hij ook op het gebied van personeelsmanagement allerlei beslissingen nemen, die niet horen bij de technische kant van het verhaal.
Wat ik voor Ajax het beste zou vinden, is dat er niet meerdere kampen zouden zijn, maar dat ze van elkaar toe kunnen geven dat ze het beste met Ajax voorhebben en daarom met wat meer respect met elkaar om zouden gaan. Dit geldt wat mij betreft voor beide partijen. Beide partijen hebben tot nu toe niks anders gedaan dan slechte publiciteit veroorzaken en dat heeft Ajax geschaadt, terwijl het eigenlijk best goed gaat. Doodzonde dat deze hele ´burgeroorlog´ ontstaan is.
Ik zet er nog maar even extra bij: dit is mijn mening en iedereen mag een andere mening hebben.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 mei 2011 door ktotheb -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 29 mei 2011 - 13:12 schreef ktotheb het volgende:In de strijd tussen Cruijf en Coronel zijn er alleen maar verliezers. Ik ben dan ook voor geen van beiden. Ik ben meer voor Michael van Praag, die er een beetje tussenin zit. Kant Coronel (vd Boog): zijn op hun manier nu een aantal jaren bezig bij Ajax en wat je ook vind van de manier waarop, we hebben weer een kampioenschap en we zijn financieel gezond. Ze hebben ook vele steken laten vallen, maar het eindresultaat is er in principe wel. Bij het aankondigen van zijn vertrek heeft Coronel wel uitspraken gedaan die Ajax enorm kunnen schaden, wat me erg van hem tegenviel. Verder vind ik dat ze het minder slecht hebben gedaan dan in de media wordt afgeschilderd, maar vooral van den Boog heeft zijn oren teveel laten hangen naar passerende trainers. In principe goed dat ze weggaan dus, maar ze verdienen deze mediaklopjacht absoluut niet. kamp Cruijf: Voetbaltechnisch hele goede ideeen, maar de manier van werken staat me totaal niet aan. Cruijf is (NAAR MIJN MENING) veel en veel te weinig op de Toekomst om een echt oordeel te kunnen vellen. Hij laat zich informeren door zijn kennissen die er wel werken, maar dat is preken voor eigen parochie. Dat zijn de mensen die het altijd met hem eens zijn, dat is makkelijk overleggen. Ik vind dat hij, als hij echt die revolutie wil, hij maar eens een week of wat mee moet lopen en veel aanwezig moet zijn. Zoals ook Frank de Boer al zei, er komen ineens mensen op de club die dingen moeten gaan beoordelen terwijl die mensen al jaren niet bij Ajax zijn geweest. Maar dat zijn dan vertrouwelingen van Cruijf en vertellen hem wat hij wil horen. Ik vind zijn manier van werken echt heel slecht en vergelijkbaar met die columns altijd. Kritiek leven is makkelijk, maar doe het dan zelf. Nu heeft hij een plan geschreven, maar ik heb dat plan gelezen en dat is wel de ene open deur met de andere intrappen, ik was niet erg onder de indruk. Wat ik voor Ajax het beste zou vinden, is dat er niet meerdere kampen zouden zijn, maar dat ze van elkaar toe kunnen geven dat ze het beste met Ajax voorhebben en daarom met wat meer respect met elkaar om zouden gaan. Dit geldt wat mij betreft voor beide partijen. Beide partijen hebben tot nu toe niks anders gedaan dan slechte publiciteit veroorzaken en dat heeft Ajax geschaadt, terwijl het eigenlijk best goed gaat. Doodzonde dat deze hele ´burgeroorlog´ ontstaan is. Ik zet er nog maar even extra bij: dit is mijn mening en iedereen mag een andere mening hebben. Ik vind het leuk wat je zegt, maar je vergeet enkel wel dat als Cruijff geen druk had gezet op Ajax afgelopen najaar, dat F. de Boer dan hoogstwaarschijnlijk geen trainer was geworden van Ajax. v/d Boog riep enkel en alleen dat ie druk was met z'n lijstje en dat de Boer in principe niet de opvolger van Jol zou worden. Onder druk van de ledenraad en dan met name de Cruijff aanhangers, is de Boer alsnog als trainer verkozen.. Ik vind het dus iets te ver gaan om de credits van dit kampioenschap aan kamp Coronel/vd Boog te geven |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op zondag 29 mei 2011 - 10:01 schreef verbrande harry het volgende:[..] mag iemand nog een menig geven of kan niemand er meer tegen op dit forum? inderdaad ik had meer verwacht van bassie mede door ze goede werk bij het nederlands elftal,investeerd 44 miljoen euro in spelers en dan eindig je vierde. ik weet niet maar bij elke andere club vlieg je er uit en wel op staande voet. Tuurlijk mag jij een mening hebben en die op dit forum verwoorden, trek je nix aan van mensen die dat niet respecteren.
Dit wil ik er over kwijt:
Ik zeg niet dat Van Basten het goed heeft gedaan bij Ajax, de progressie bij zijn toch wel goede selectie leek stil te staan. Het zegt veel over Marco dat hij dit zelf ook inzag en zijn ontslag indiende. In het hedendaagse voetbal moet je (helemaal met zulke uitgaves) resultaat halen, dit duurde onder Marco te lang. Toch spelen we onder De Boer praktisch hetzelfde spelletje als onder Marco, en zijn we afgelopen seizoen met veel spelers die Marco al onder zijn hoede had kampioen geworden. Dit komt ook omdat De Boer al veel kennis van de huidige jonge Ajax-spelers had en hij heeft ze in de A1 al naar zijn hand laten voetballen, daartegen was Marco 2 jaar uit het 'ajax-nest' om bondscoach ze spelen voordat ie terug kwam. Maar ja, wie had kunnen weten dat Marco's duurste aankoop, die daarvoor bij H'veen de sterren van de hemel speelde, twee jaar nodig had om zich enigszins aan te passen. Tijdens Martin Jols' periode zijn we echt niet beter gaan voetballen als we met Marco deden, het enige verschil is resultaat, meer punten maar met (net zo) slecht voetbal en niet des Ajax. De Boer heeft het Ajax-spel (wat Marco ook nastreefde), terug gebracht en heeft wel resultaat geboekt. Maar men moet toegeven als we het Ajax-voetbal spelen zoals Frank (en Marco) ons laat (liet) voetballen dat we een stuk kwetsbaarder zijn dan de ajax-onherkenbare-taktiek van Jol. Toch prefereer ik de 'De Boer/v.Basten' taktiek, hoeveel punten we onder Jol ook hebben gehaald. Dat de Ajax-taktiek kwetsbaarder is dan in de glorie jaren heeft volges mij te maken dat veel (jeugd-)spelers elkaar slecht weten te vinden d.m.v. zwakke pasing en/of verkeerd lopen. Dit is waar De Boer ook verschrikkelijk van schrok op zijn eerste dag als hoofdtrainer. Wanneer bij de jeugd de nadruk op peroonlijke verbetering komt te liggen (aanname en passing) ipv de team-prestatie dan is binnen een paar jaar met een nieuwe lading jeugdspelers de Ajax-taktiek lang niet zo kwetsbaar. Dan zou met alle respect zelfs 'een' Marco van Basten kunnen slagen.
Marco je blijft mijn held, en ik hoop je na een lang succesvol De Boer-tijdperk ooit terug te zien bij Ajax. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Hey Remco, volgens mij raken we weer in een discussie verwikkeld die we al een keer eerder hebben gehad haha. Ik vergeet dat feit niet, maar weet wel dat van den Boog dit ook zei, omdat hij wist dat Frank eigenlijk nog niet trainer van het 1e wilde worden. Ik vind dat we het kampioenschap wel degelijk voor een deel aan de directie te danken hebben, net zoveel als een directie altijd een deel is van een kamioenschap overal en altijd. Je kan in ieder geval niet ontkennen dat vd Boog financieel veel goeds heeft gedaan voor de club. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 29 mei 2011 - 13:21 schreef ktotheb het volgende:Hey Remco, volgens mij raken we weer in een discussie verwikkeld die we al een keer eerder hebben gehad haha. Ik vergeet dat feit niet, maar weet wel dat van den Boog dit ook zei, omdat hij wist dat Frank eigenlijk nog niet trainer van het 1e wilde worden. Ik vind dat we het kampioenschap wel degelijk voor een deel aan de directie te danken hebben, net zoveel als een directie altijd een deel is van een kamioenschap overal en altijd. Je kan in ieder geval niet ontkennen dat vd Boog financieel veel goeds heeft gedaan voor de club. Dat heb ik ook nooit ontkend toch..:-)...Ze hebben redelijk goed werk gedaan, en nu is het tijd te vertrekken en het over te laten aan de mensen met echt voetbalverstand.. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op zondag 29 mei 2011 - 13:21 schreef ktotheb het volgende:Hey Remco, volgens mij raken we weer in een discussie verwikkeld die we al een keer eerder hebben gehad haha. Ik vergeet dat feit niet, maar weet wel dat van den Boog dit ook zei, omdat hij wist dat Frank eigenlijk nog niet trainer van het 1e wilde worden. Ik vind dat we het kampioenschap wel degelijk voor een deel aan de directie te danken hebben, net zoveel als een directie altijd een deel is van een kamioenschap overal en altijd. Je kan in ieder geval niet ontkennen dat vd Boog financieel veel goeds heeft gedaan voor de club. Beste ktotheb, Jij zegt: "net zoveel als een directie altijd een deel is van een kamioenschap overal en altijd", je kan ook zeggen dat je zonder hun eerder kampioen had kunnen zijn, ze hebben het in ieder geval er niet makkelijker opgemaakt. Wat je ook zegt is: "Je kan in ieder geval niet ontkennen dat vd Boog financieel veel goeds heeft gedaan voor de club" dat is waar, maar ik zie het meer als herstel van zijn eigen falende beleid, hij heeft jou genoemde 'veel goeds' ook nog heel makkelijk bewerkstelligd door veel geld te vangen voor onze beste speler. Sorry maar zo zie ik het. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Geen sorry zeggen voor hoe jij het ziet Baco, daarvoor is een forum juist bedoeld. Ik wil het ook niet teveel opnemen voor de opstappende berstuurs en directieleden, want ik zie ook wel in dat zij niet altijd dat hebben gedaan wat het beste is. Ik vind alleen wel dat ze altijd hun best hebben gedaan voor Ajax, waarvoor ze wel wat waardering verdienen en daarnaast vind ik de manier van werken van het kamp Cruijf ook schandalig, waardoor ik niet per se een voorkeur heb voor 1 van beide kampen.
Nog even ingaan op deze zin die je zegt: "je kan ook zeggen dat je zonder hun eerder kampioen had kunnen zijn" dit is altijd moeilijk te beoordelen. Hoeveel invloed hebben de kantoorbobo's op het spel van het eerste elftal. Kijk, je kan zeggen zonder hun waren we misschien vorig jaar al kampioen, maar misschien waren we zonder hun ook wel helemaal nog geen kampioen. Dat is allemaal pure speculatie. Feit blijft dat ze eindverantwoordelijk waren op het moment dat we eindelijk die derde ster binnen haalden... Sorry, maar zo zie ik het ;) |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op zondag 29 mei 2011 - 13:26 schreef remco k het volgende:[..] Dat heb ik ook nooit ontkend toch..:-)...Ze hebben redelijk goed werk gedaan, en nu is het tijd te vertrekken en het over te laten aan de mensen met echt voetbalverstand.. Helemaal mee eens hoor Remco, vind het ook tijd om op te stappen voor hun. Hoop alleen dat Cruijf de organisatie niet teveel overhoop gooit en Ajax weer de schulden in helpt, want zijn manier van werken is duur (zie Barca). Op voetbaltechnisch gebied is er natuurlijk geen reden voor twijfel. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op zondag 29 mei 2011 - 14:19 schreef ktotheb het volgende:Geen sorry zeggen voor hoe jij het ziet Baco, daarvoor is een forum juist bedoeld. Ik wil het ook niet teveel opnemen voor de opstappende berstuurs en directieleden, want ik zie ook wel in dat zij niet altijd dat hebben gedaan wat het beste is. Ik vind alleen wel dat ze altijd hun best hebben gedaan voor Ajax, waarvoor ze wel wat waardering verdienen en daarnaast vind ik de manier van werken van het kamp Cruijf ook schandalig, waardoor ik niet per se een voorkeur heb voor 1 van beide kampen. Nog even ingaan op deze zin die je zegt: "je kan ook zeggen dat je zonder hun eerder kampioen had kunnen zijn" dit is altijd moeilijk te beoordelen. Hoeveel invloed hebben de kantoorbobo's op het spel van het eerste elftal. Kijk, je kan zeggen zonder hun waren we misschien vorig jaar al kampioen, maar misschien waren we zonder hun ook wel helemaal nog geen kampioen. Dat is allemaal pure speculatie. Feit blijft dat ze eindverantwoordelijk waren op het moment dat we eindelijk die derde ster binnen haalden... Sorry, maar zo zie ik het ;) Precies, dat is het 'm. Zal altijd een verhaal zijn van 'als zus, als zo'. Neemt niet weg dat de leiding op mij zo een slechte indruk heeft dat ze wel heel wat goed moeten doen wilt dat bij mij enigzins afnemen. Met die indruk moet ik het ook doen, aangezien we niet kunnen zien hoeveel goeds of evt nog slechters ze achter de schermen uitvoeren. Ben blij dat ze hun biezen (gaan) pakken al zijn ze (weer mijn indruk) dat wel erg aan het rekken en laten ze degeen die het over moeten nemen hiermee een moeilijker werkomgeving na. Jammer, maar zij geven mij die indruk. Mocht ik dit fout hebben dan zouden ze met deze beeldvorming ook geen voldoende verdienen. Getuigt van weinig transparantie cq duidelijkheid van hun kant.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 mei 2011 door baco74 -- |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Wanneer stoppen die gasten een keer met herrie schoppen... Ik heb het nu echt helemaal gehad met die eikels, nu is de maat vol!!! Dit is echt belachelijk en maar doorgaan en maar doorgaan en maar doorzeiken. v/d Boog is weg en hou allemaal jullie kuttekoppen dicht, denk een keer aan Ajax en niet aan jezelf!! Laat het rusten want jullie zijn weg. Is dat nou zo moeilijk meneer Coronel, of is Khadafie een beter woord? Of Kakkerlak, want die kan je ook niet snel uitroeien. Verschrikkelijke man en nu moeten ze zijn erelid afnemen. Kop dicht en ga in de annonimiteit. Publiciteitsgeile ellendeling
http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/2440225/2011/06/01/Coronel-De-Boer-moet-kleur-bekennen.dhtml
Zo dat is eruit.. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op woensdag 01 juni 2011 - 10:58 schreef Ajax we love you het volgende:Wanneer stoppen die gasten een keer met herrie schoppen... Ik heb het nu echt helemaal gehad met die eikels, nu is de maat vol!!! Dit is echt belachelijk en maar doorgaan en maar doorgaan en maar doorzeiken. v/d Boog is weg en hou allemaal jullie kuttekoppen dicht, denk een keer aan Ajax en niet aan jezelf!! Laat het rusten want jullie zijn weg. Is dat nou zo moeilijk meneer Coronel, of is Khadafie een beter woord? Of Kakkerlak, want die kan je ook niet snel uitroeien. Verschrikkelijke man en nu moeten ze zijn erelid afnemen. Kop dicht en ga in de annonimiteit. Publiciteitsgeile ellendeling http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/2440225/2011/06/01/Coronel-De-Boer-moet-kleur-bekennen.dhtmlZo dat is eruit.. Haha, en vd Boog maar wijzen naar Cruijff. Wat een nare man is het toch ook.
Cruijff heeft gewoon veel invloed in het voetbal, en vooral op Ajax. Om dat in toom te houden hebben ze getracht om Cruijff binnen de club te betrekken, en Cruijff zijn aandacht van het echte probleem af te houden door hem aan een technisch platform te laten deelnemen. Op het moment dat het plan klaar was, hebben zowel vd Boog als Coronel hem keihard de rug toegekeerd. Dan is het niet zo gek dat Cruijff zich gepiepeld voelt...
Waardoor Cruijff het op andere manieren druk op de ketel probeerde te zetten. En dat is mede door het toedreden tot de ledenraad ook goed gelukt.
Op dat moment besloot vd Boog & Co om een bureau in te schakelen, die op hun beurt dan alles deden om Cruijff zwart te maken...
Dat is nu iets wat bij supporters in het verkeerde keelgat geschoten is. Er is niemand groter dan de club Ajax, maar Cruijff komt dicht in de buurt. The rest is history.
En nu Coronel weer met de opmerking dat de Boer kleur moet bekennen. Waar gaat het over.
a ) Dat is allang niet meer nodig gezien de heren opstappen b ) Op het gebied van voetbal zitten Cruijff en de Boer op een lijn, gezien de ontwikkelingen die de Boer bij zowel de A1 en het eerste elftal heeft doorgevoerd. c ) Coronel, je bent een aardige gozer. En een Ajacied dat geloof ik best. Maar je hebt je kansen gehad, nu is het tijd om je mond te houden en als supporter van Ajax, je leven te hervatten.
Over twee weken zijn we eindelijk van dit soort geouwehoer af. En kunnen we verder gaan waar we mee bezig waren. Iedereen die ajax-haat op zijn plek zetten, en zorgen dat zij met de mond vol tanden toekijken, hoe wij, AJAX, weer de beste worden.
Toekijken hoe de Toekomst weer uitgroeid tot een paradijs voor talenten, een paradijs wat het ooit was.
AJAX HUP! ROOD-WITTE SCHARE!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 juni 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Bovendien hoeft Frank de Boer helemaal niets. Hij hoeft alleen leiding te geven aan het technische deel van Ajax. En wat er met het bestuur, RvC en directie gebeurt zal Frank de Boer allemaal rustig langs zich heen laten gaan, aangezien hij er toch geen invloed op uit kan oefenen (formeel gezien dan).
Kennelijk acht Coronel de Boer wel dusdanig invloedrijk binnen Ajax dat hij de Boer ziet als de laatste strohalm, kennelijk hoopt hij, dat als de Boer zich uitspreekt voor het kamp Boog/Coronel, dat er nog iets gaat veranderen. Dat is enerzijds een compliment aan Frank de Boer, maar anderzijds natuurlijk een onderhandse manier om iemand onder druk te zetten.
En dus alweer niet netjes van Coronel, om me nog maar eens heel voorzichtig uit te drukken. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 01 juni 2011 - 11:17 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Haha, en vd Boog maar wijzen naar Cruijff. Wat een nare man is het toch ook. Cruijff heeft gewoon veel invloed in het voetbal, en vooral op Ajax. Om dat in toom te houden hebben ze getracht om Cruijff binnen de club te betrekken, en Cruijff zijn aandacht van het echte probleem af te houden door hem aan een technisch platform te laten deelnemen. Op het moment dat het plan klaar was, hebben zowel vd Boog als Coronel hem keihard de rug toegekeerd. Dan is het niet zo gek dat Cruijff zich gepiepeld voelt... Waardoor Cruijff het op andere manieren druk op de ketel probeerde te zetten. En dat is mede door het toedreden tot de ledenraad ook goed gelukt. Op dat moment besloot vd Boog & Co om een bureau in te schakelen, die op hun beurt dan alles deden om Cruijff zwart te maken... Dat is nu iets wat bij supporters in het verkeerde keelgat geschoten is. Er is niemand groter dan de club Ajax, maar Cruijff komt dicht in de buurt. The rest is history. En nu Coronel weer met de opmerking dat de Boer kleur moet bekennen. Waar gaat het over. a ) Dat is allang niet meer nodig gezien de heren opstappen b ) Op het gebied van voetbal zitten Cruijff en de Boer op een lijn, gezien de ontwikkelingen die de Boer bij zowel de A1 en het eerste elftal heeft doorgevoerd. c ) Coronel, je bent een aardige gozer. En een Ajacied dat geloof ik best. Maar je hebt je kansen gehad, nu is het tijd om je mond te houden en als supporter van Ajax, je leven te hervatten. Over twee weken zijn we eindelijk van dit soort geouwehoer af. En kunnen we verder gaan waar we mee bezig waren. Iedereen die ajax-haat op zijn plek zetten, en zorgen dat zij met de mond vol tanden toekijken, hoe wij, AJAX, weer de beste worden. Toekijken hoe de Toekomst weer uitgroeid tot een paradijs voor talenten, een paradijs wat het ooit was. AJAX HUP! ROOD-WITTE SCHARE! Haha mooi stukje!! |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 01 juni 2011 - 11:21 schreef Eide het volgende:Bovendien hoeft Frank de Boer helemaal niets. Hij hoeft alleen leiding te geven aan het technische deel van Ajax. En wat er met het bestuur, RvC en directie gebeurt zal Frank de Boer allemaal rustig langs zich heen laten gaan, aangezien hij er toch geen invloed op uit kan oefenen (formeel gezien dan). Kennelijk acht Coronel de Boer wel dusdanig invloedrijk binnen Ajax dat hij de Boer ziet als de laatste strohalm, kennelijk hoopt hij, dat als de Boer zich uitspreekt voor het kamp Boog/Coronel, dat er nog iets gaat veranderen. Dat is enerzijds een compliment aan Frank de Boer, maar anderzijds natuurlijk een onderhandse manier om iemand onder druk te zetten. En dus alweer niet netjes van Coronel, om me nog maar eens heel voorzichtig uit te drukken. Die Coronel is gewoon een valse Jood!! |
|
|
|
|
|