BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Dát is Feyenoord!

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - zaterdag 28 mei 2011 - 12:26
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Dát is Feyenoord! (FR-Fanatic)

Royaal
 Royaal - zaterdag 28 mei 2011 - 13:27   quote  deeplink  
Donder toch op met je hopeloze Twitter-berichtjes, je duizenden Facebook vrienden, je nietszeggende gangster-kloteraps. Donder toch op met die neptranen, dat gespeelde heroïsche gedrag, die pimpelpaarse of zelfs roze glimmende voetbalschoenen. Oh nee, dat is voetbal anno nu, hoort erbij. Je verliest een wedstrijd, maar ach, wat maakt het uit? Die miljoenen supporters zullen je een zorg zijn Swa. Je gaat naar huis, geeft je bitches een zoen en duikt je nest in, morgen alles vergeten, toch?

Oktober 2001
Bayern Feyenoord, de wedstrijd is een klein kwartier bezig. Voorzet, de bal raakt van Gobbel zijn bovenbeen, doelpunt! -In het verkeerde doel. Zoetebier kijkt verbouwereerd de bal na. Van Gobbel, de schlemiel, wordt gewisseld, Feyenoord verliest. Van Gobbel zijn carrière komt tot een abrupt eind. Wat maakte het uit? Hij was een grootverdiener. Waarschijnlijk ging hij naar zijn hotel, dook hij nog even de jacuzzi in, liet hij de roomservice nog 4 keer langskomen en ging hij daarna zijn nest in. Morgen alles vergeten, toch? . Toch?

Alles vergeten

Niets is minder waar. Een goede 10 jaar na dato, Nederland 1, Hoe is het toch met. De interviewer herinnerd van Gobbel aan het bewuste moment. Van Gobbel breekt. Alles vergeten, toch? Nee, hij was het nog niet vergeten. Hij breekt uit in tranen, het doet hem nog steeds pijn, zon pijn. Woorden schieten hem tekort, zijn tranen zeggen echter genoeg; Mijn club had moeten winnen! Ik had mijn club dit niet aan mogen doen! Ik had eerlijk moeten zijn tegen mijn club! Ik had mijn wilskracht moeten laten voor wat het was! Ik had niet met mijn blessure moeten blijven slepen die mijn club en mijn carrière de das om had gedaan! Zijn club.

Die tranen

Die tranen die ik, wij, Feyenoorders, proberen in te houden. Seizoen na seizoen. Tranen die we proberen te verbergen achter de kleinste successen. Tranen waarvan ik niet eens wist dat ze er waren, tot ik de tranen van Ulrich zag. Ik kreeg een brok in mn keel en dacht weer terug aan toen. De momenten waaraan je wekelijks aan word herinnerd onder het genot van een biertje of een hopeloze voetbalpartij. Wist je nog.., Weet je nog toen we.., Heb jij nog meegemaakt dat we.., Ken je je nog herinneren dat.. Die momenten, die prachtige momenten met 11 strijdende Feyenoorders op het veld.

Die tranen van nu die zo kenmerkend waren voor het Feyenoord van toen. Wilskracht, passie, clubgevoel! Als je besefte dat je voor Feyenoord speelde, kon je heel de wereld aan Aldus van Gobbel. Het gevoel dat je nooit meer kwijt raakt, DAT Feyenoord gevoel. Dat moment, 10 jaar geleden, tegenover de tranen van nu. Dat is clubgevoel, dat is van Gobbel, dat is Feyenoord.

LoyalAndLoud
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 28 mei 2011 - 14:04   quote  deeplink  
Is het weer zo ver? alles nu is kut en alles vroeger was top?

was een prachtig stukje in dat programma over Ullie, maar ik geloof de tranen van De Vrij ook wel.

En tijden veranderen. Niets mis met twitter etc. En als spelers in hun vrije tijd willen rappen? Prima toch. Jezus, wat een gelul zeg. Gaan we nou ook al bepalen wat spelers moeten doen en laten in hun vrije tijd? Allemaal braaf naar de kerk en in het weekend huisarrest?

Die gekleurde schoenen moeten ze trouwens van de sponsor dragen. Meerdere spelers hebben al aangegeven liever gewone zwarte te dragen. Doe je niet veel aan.
kale co
 kale co - zaterdag 28 mei 2011 - 14:04   quote  deeplink  
Ja dat waren de spelers van toen ! idd
FR-Han
 FR-Han - zaterdag 28 mei 2011 - 14:06   quote  deeplink  
mooi stukkie! het gaat mij om clubliefde! ook al kan je het tegenwoordig bijna niet meer verwachten, is toch mooi om te zien! denk dat als je ulrich naast de vrij zet dat ie bij ons gewoon nog mee kan... beter als de cler iig
de kromme 73
 de kromme 73 - zaterdag 28 mei 2011 - 14:09   quote  deeplink  
+1
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 28 mei 2011 - 14:37   quote  deeplink  
Dat gevoel komt nooit meer terug vrees ik. Zulke spelers komen nooit meer.
Ze bestaan niet meer. Je weet tog Swa.
FR-Han
 FR-Han - zaterdag 28 mei 2011 - 14:51   quote  deeplink  
isabitoch! of spel ik het totaal verkeert? hahahaha. wat vind jij swa? ;-)
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 28 mei 2011 - 14:57   quote  deeplink  
boeng man, challa ik ben loesoe!
JanM
 JanM - zaterdag 28 mei 2011 - 15:04   quote  deeplink  
Das war einmal ... helaas!
Royaal
 Royaal - zaterdag 28 mei 2011 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2011 - 14:04 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Is het weer zo ver? alles nu is kut en alles vroeger was top?

was een prachtig stukje in dat programma over Ullie, maar ik geloof de tranen van De Vrij ook wel.

dat twitter gedoe vind ik ook een beetje overdreven maar ik denk dat je het verschil wel makkelijk ziet tussen v Gobbel en een Guzman
FR-Han
 FR-Han - zaterdag 28 mei 2011 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2011 - 15:25 schreef Royaal het volgende:

[..]

dat twitter gedoe vind ik ook een beetje overdreven maar ik denk dat je het verschil wel makkelijk ziet tussen v Gobbel en een Guzman
ze zijn beide bruinhuidig? ;-)
Maximus
 Maximus - zaterdag 28 mei 2011 - 15:49   quote  deeplink  
Gaat toch ook niet om de Vrij volgens mij? Gaat om die T*r*nglui die maar blijven wachten met contractverlengen... Dus die namen kun je wel invullen toch?
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 28 mei 2011 - 15:51   quote  deeplink  
We gaan toch niet huilie huilie over vroeger doen he?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 28 mei 2011 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2011 - 15:25 schreef Royaal het volgende:

[..]

dat twitter gedoe vind ik ook een beetje overdreven maar ik denk dat je het verschil wel makkelijk ziet tussen v Gobbel en een Guzman
tsja, maar dan noem je ook wel iemand....
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 28 mei 2011 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2011 - 15:51 schreef FR-Henk het volgende:
We gaan toch niet huilie huilie over vroeger doen he?
nee dikke boehoe doen we alleen om t bedroefde voetbal
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - zaterdag 28 mei 2011 - 17:05   quote  deeplink  
Het kan nu nog steeds zo zijn mensen!!
Ze moeten tegenwoordig niet alleen naar kwaliteiten kijken maar ook naar inzet!
Niet doen wat ik van je vraag, betekent tribune!!!
De ouderen (leidende mensen) hebben netzo veel schuld als de jeugd!!!
Je moet als trainer gewoon met harde hand regeren!!
Inzet is naar mijn mening nog steeds het belangrijkste!
Liever een iets mindere voetballer die tot het gaatje gaat dan zo'n verwent pestjong!
En daarom!

BABOVIC//HELD!!!!!
Moest ik nog even kwijt!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 mei 2011 door Feyenoord till i die --
Crisismanager
 Crisismanager - zaterdag 28 mei 2011 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2011 - 14:04 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Is het weer zo ver? alles nu is kut en alles vroeger was top?

was een prachtig stukje in dat programma over Ullie, maar ik geloof de tranen van De Vrij ook wel.

En tijden veranderen. Niets mis met twitter etc. En als spelers in hun vrije tijd willen rappen? Prima toch. Jezus, wat een gelul zeg. Gaan we nou ook al bepalen wat spelers moeten doen en laten in hun vrije tijd? Allemaal braaf naar de kerk en in het weekend huisarrest?

Die gekleurde schoenen moeten ze trouwens van de sponsor dragen. Meerdere spelers hebben al aangegeven liever gewone zwarte te dragen. Doe je niet veel aan.
Goed omschreven. We moeten 'vroeger' niet romantiseren, toen was ook niet alles koek en ei.

Twitter e.d. hoort nou eenmaal bij de huidige maatschappij. Die jongens van 17, 18,19 of 20 jaar op vak X hebben ook twitter en facebook. Tijden veranderen.
En vroegah zaten wij ook niet massaal op een forum alles af te keuren :)
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - zaterdag 28 mei 2011 - 17:11   quote  deeplink  
Dat klopt!
hotjumper
 hotjumper - zondag 29 mei 2011 - 09:11   quote  deeplink  
Ik wel, maar was de enige op de wereld met internet.... Kreeg ik nog een ban ook.
FR-Han
 FR-Han - zondag 29 mei 2011 - 09:27   quote  deeplink  
hahahaha
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 29 mei 2011 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2011 - 14:04 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Is het weer zo ver? alles nu is kut en alles vroeger was top?

was een prachtig stukje in dat programma over Ullie, maar ik geloof de tranen van De Vrij ook wel.

En tijden veranderen. Niets mis met twitter etc. En als spelers in hun vrije tijd willen rappen? Prima toch. Jezus, wat een gelul zeg. Gaan we nou ook al bepalen wat spelers moeten doen en laten in hun vrije tijd? Allemaal braaf naar de kerk en in het weekend huisarrest?

Die gekleurde schoenen moeten ze trouwens van de sponsor dragen. Meerdere spelers hebben al aangegeven liever gewone zwarte te dragen. Doe je niet veel aan.
Hoe oud ben jij??Wat betreft Feyenoord was alles vroeger beter dus wen er maar aan..
Prestaties clubliefde beleving alles ,ik zeg alles was vroeger beter dan nu bij de club!!!
Jhon de Beuk
 Jhon de Beuk - zondag 29 mei 2011 - 10:43   quote  deeplink  
de salarissen zijn nu wel een stuk beter..
v Gobbel verdiende op zijn top 400.000 netto, als je ze ze dat nu geeft zijn ze dezelfde dag nog pleite
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 29 mei 2011 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 mei 2011 - 10:43 schreef Jhon de Beuk het volgende:
de salarissen zijn nu wel een stuk beter..
v Gobbel verdiende op zijn top 400.000 netto, als je ze ze dat nu geeft zijn ze dezelfde dag nog pleite
In die tijd koste een brood wit knip gesneden 80 cent,in de gulde tijdperk...
Een villa koste 250.000 gulden ..Het is te vergelijken met de poen nu..
En nou ophouden met die onzin!!!Alles was toen beter bij Feyenoord ,ook de beleving bij de supporters...Jammer maar misschien komt het nog terug en winnen we ook nog eens de CL.
Ik zie een win win in het voorschiet??
Els
 Els - zondag 29 mei 2011 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 mei 2011 - 10:43 schreef Jhon de Beuk het volgende:
de salarissen zijn nu wel een stuk beter..
v Gobbel verdiende op zijn top 400.000 netto, als je ze ze dat nu geeft zijn ze dezelfde dag nog pleite
Neem aan dat hij dat in Turkije verdiende, en niet bij ons.
Stylzz
 Stylzz - zondag 29 mei 2011 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 mei 2011 - 10:56 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

In die tijd koste een brood wit knip gesneden 80 cent,in de gulde tijdperk...
Een villa koste 250.000 gulden ..Het is te vergelijken met de poen nu..
En nou ophouden met die onzin!!!Alles was toen beter bij Feyenoord ,ook de beleving bij de supporters...Jammer maar misschien komt het nog terug en winnen we ook nog eens de CL.
Ik zie een win win in het voorschiet??
nee, nee en nee.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 29 mei 2011 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 mei 2011 - 10:24 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij??Wat betreft Feyenoord was alles vroeger beter dus wen er maar aan..
Prestaties clubliefde beleving alles ,ik zeg alles was vroeger beter dan nu bij de club!!!
mwa, ik vind dat je het hier wat zwart-wit ziet, Leon. De successen komen vanzelf wel weer voor Feyenoord en ook weer de mindere periodes daarna. In je geheugen worden de mooie dingen altijd geromantiseerd waardoor een vergelijking met de kille werkelijkheid van het moment nogal eens kil kan uitvallen.

Misschien worden we over 5-10 jaar weer kampioen en gaat het over 15-20 jaar weer slecht. Zul je zien dat mensen weer terug gaan verlangen naar het verleden.

Om je eerste vraag te beantwoorden, ben met een maandje 21. Dus nee veel dingen heb ik niet anders gekend of alleen van videobeelden gezien. Maar ik heb ook nog successen meegemaakt. '99 heb ik bewust meegemaakt. '02 heb ik alle wedstrijden gezien, daarvoor zat ik al in De Kuip.

Ik verlang ook terug naar die tijd, maar dingen veranderen, nostalgie is van alle tijden, Leon, maar dat betekend niet dat we in het verleden moeten blijven hangen.
Quiroz
 Quiroz - zondag 29 mei 2011 - 12:41   quote  deeplink  
Interesseert me geen reet of de spelers Feyenoorders zijn als ze maar genoeg inzet tonen voor de club!
piet de paler
 piet de paler - zondag 29 mei 2011 - 14:48   quote  deeplink  
Over geld verdienen wordt veel gezegd,en ik vind ook wel dat voetballers (te) veel verdienen.ook de voetballers met feyenoord.Maar die spelen voor het geld wat jan met de pet en de sponsoren binnen brengen.Erger wordt het (mijns inziens)dat Paul de leeuw Mathijs van Nieuwkerk (zgn linkse jongens) 1 a 1,5 miljoen verdienen aan gemeenschap geld.In deze verhouding vind ik het dan meevallen of niet soms ?
Els
 Els - zondag 29 mei 2011 - 14:51   quote  deeplink  
Dat ga je toch niet in elk topic posten?
piet de paler
 piet de paler - zondag 29 mei 2011 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 mei 2011 - 14:51 schreef Els het volgende:
Dat ga je toch niet in elk topic posten?
Dat was een foutje maar hij hoort hier thuis.en waarom mag dit niet eens verteld worden !
Of moet je dit verzwijgen dat dit populaire jongens zijn.
En sorry dat ik het dubbel zeg.
Maar meen dit wel
Els
 Els - zondag 29 mei 2011 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 mei 2011 - 14:57 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Dat was een foutje maar hij hoort hier thuis.en waarom mag dit niet eens verteld worden !
Of moet je dit verzwijgen dat dit populaire jongens zijn.
En sorry dat ik het dubbel zeg.
Maar meen dit wel
Ik zeg helemaal niets over de inhoud, alleen over de dubbele post. Voel je nou niet zo snel aangevallen.
piet de paler
 piet de paler - zondag 29 mei 2011 - 15:10   quote  deeplink  
Nee hoor dat lijkt alleen maar zo,je weet dat op papier alles anders overkomt dan mondeling.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2220
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Dát is Feyenoord!









0.0059511