BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Van der Sar krijgt afscheidswedstrijd in ArenA

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 31 mei 2011 - 16:51   quote  deeplink  
Van der Sar krijgt afscheidswedstrijd in Arena
Uitgegeven: 31 mei 2011 16:48
Laatst gewijzigd: 31 mei 2011 16:48

AMSTERDAM - Ajax biedt oud-doelman Edwin van der Sar een erewedstrijd aan. Het afscheidsduel van de Nederlandse recordinternational (130 'çaps') vindt plaats op 3 augustus in de Amsterdam Arena.

Op diezelfde dag houdt de landskampioen ook de jaarlijkse Open Dag voor de fans.

Van der Sar zal tijdens zijn 'testimonial' worden uitgezwaaid door een selecte groep oud-collega's. Tussen 1991 en 1999 speelde hij 311 officiële wedstrijden voor Ajax.

Daarna kwam hij uit voor Juventus, Fulham en Manchester United. Bij die laatste club zwaaide hij zaterdag op Wembley af in de verloren finale in de Champions League tegen Barcelona (1-3).

bron : http://www.nu.nl/sport/2529190/van-sar-krijgt-afscheidswedstrijd-in-arena.html

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 31 mei 2011 door Booya4Afca --
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 31 mei 2011 - 16:52   quote  deeplink  
Lijkt me een mooi initiatief.
Benno
 Benno - dinsdag 31 mei 2011 - 16:59   quote  deeplink  
Zeker!!!! Sar/////////HELD
C. Eriksen
 C. Eriksen - dinsdag 31 mei 2011 - 17:02   quote  deeplink  
Kwou het net posten :P
http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/167651/Ajax_biedt_Van_der_Sar_erewedstrijd_aan.html
dutchajaxmen
 dutchajaxmen - dinsdag 31 mei 2011 - 17:03   quote  deeplink  
Hij is ook welkom als keeperstrainer.
C. Eriksen
 C. Eriksen - dinsdag 31 mei 2011 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 mei 2011 - 17:03 schreef dutchajaxmen het volgende:
Hij is ook welkom als keeperstrainer.
Of als vervanger van Maarten Stekelenburg, mocht hij vertrekken :p
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 31 mei 2011 - 17:16   quote  deeplink  
Hij wil richting de coachkant had ik begrepen..
amsterdammer113
 amsterdammer113 - dinsdag 31 mei 2011 - 17:18   quote  deeplink  
Zeer terechte beslissing van Ajax. Is een held in Amsterdam! Hopelijk weet De Boer hem over te halen om keeperstrainer te worden bij Ajax. Hij zou zich dan bezig kunnen houden met de jeugd of eventueel met keepers van het eerste.
marius
 marius - dinsdag 31 mei 2011 - 17:19   quote  deeplink  
haha zou toch mooi zijn, op de open dag de afschijdswedstrijd van, van der sar.
hopelijk is sir alex ferguson niet te eigenwijs om met man utd te komen;)
morkanne
 morkanne - dinsdag 31 mei 2011 - 17:45   quote  deeplink  
Van de Sar is de beste Nederlandse keeper van de afgelopen jaren en ik gun hem wel zo'n wedstrijd, alleen begrijp ik niet waarom dat op de open dag van Ajax moet.
Hij heeft 8 jaar van zijn carriere bij Ajax gespeelt en 12 jaar bij andere ploegen.
Krijgen Seedorf, Heitinga, Sneijder, Van der Vaart of wie er allemaal bij Ajax gespeeld hebben ook tzt een afscheidswedstrijd in de Arena.
(Volgens mij is Litmanen ook afgelopen jaar gestopt, kan die ook gelijk uitgezwaaid worden)
amsterdammer113
 amsterdammer113 - dinsdag 31 mei 2011 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 mei 2011 - 17:45 schreef morkanne het volgende:
Van de Sar is de beste Nederlandse keeper van de afgelopen jaren en ik gun hem wel zo'n wedstrijd, alleen begrijp ik niet waarom dat op de open dag van Ajax moet.
Hij heeft 8 jaar van zijn carriere bij Ajax gespeelt en 12 jaar bij andere ploegen.
Krijgen Seedorf, Heitinga, Sneijder, Van der Vaart of wie er allemaal bij Ajax gespeeld hebben ook tzt een afscheidswedstrijd in de Arena.
(Volgens mij is Litmanen ook afgelopen jaar gestopt, kan die ook gelijk uitgezwaaid worden)
Hey ho stop. Litmanen is nog niet officieel gestopt. Heeft besloten nog een seizoen door te gaan. Niet aan Litmanen komen hoor, dan kom je aan mij ;-)

BRON
remco k
 remco k - dinsdag 31 mei 2011 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 mei 2011 - 17:18 schreef amsterdammer113 het volgende:
Zeer terechte beslissing van Ajax. Is een held in Amsterdam! Hopelijk weet De Boer hem over te halen om keeperstrainer te worden bij Ajax. Hij zou zich dan bezig kunnen houden met de jeugd of eventueel met keepers van het eerste.
Inderdaad, daarbij Jaap Stam als verdedigingstrainer, Bergkamp voor de aanvallers..
remco k
 remco k - dinsdag 31 mei 2011 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 mei 2011 - 17:50 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Hey ho stop. Litmanen is nog niet officieel gestopt. Heeft besloten nog een seizoen door te gaan. Niet aan Litmanen komen hoor, dan kom je aan mij ;-)

BRON
Helemaal mee eens, maar zeker ook v/d Sar verdient deze wedstrijd, en juist van Ajax, je straalt daar als club ook iets mee uit.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - dinsdag 31 mei 2011 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 mei 2011 - 18:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Inderdaad, daarbij Jaap Stam als verdedigingstrainer, Bergkamp voor de aanvallers..
Jaaaaaaaaaaaaaa en als Litmanen is gestopt mag hij van mij ook direct naar Amsterdam komen. Heerlijk die oude tijden!!
Marco vd L
 Marco vd L - dinsdag 31 mei 2011 - 20:01   quote  deeplink  
VD Sar verdient dit!

FF off-topic maken:

Wie is eigenlijk de middenvelderscoach?
Breijan
 Breijan - dinsdag 31 mei 2011 - 21:45   quote  deeplink  
Meer dan terecht! Goed dat Ajax oude helden niet vergeet!
Nu Kluivert nog!
AFCA***
 AFCA*** - dinsdag 31 mei 2011 - 21:53   quote  deeplink  
Wat een super mooi initiatief! heerlijk, daar wil ik bij zijn.
remco k
 remco k - dinsdag 31 mei 2011 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 mei 2011 - 20:01 schreef Marco vd L het volgende:
VD Sar verdient dit!

FF off-topic maken:

Wie is eigenlijk de middenvelderscoach?
Niemand nog, ook Stam is nog niet zeker, maar de Boer heeft dat wel aangegeven..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 01 juni 2011 - 11:04   quote  deeplink  
quote:
Laatste jaren?? Ik denk OOIT!!!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 01 juni 2011 - 11:05   quote  deeplink  
SAR/////////HELD!!!!!!!!!
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 01 juni 2011 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Hij heeft bij ons aller Ajax de meeste wedstrijden gespeeld, meeste prijzen gepakt. En daarnaast is zijn carriere bij ons begonnen.

Het lijkt me dan ook niet meer dan terrecht dat Ajax vd Sar een wedstrijd aanbiedt als waardering voor zijn carriere. Je moet niet vergeten dat vd Sar buiten Ajax, ook voor NL een uithangbord is geweest.

Litmanen is trouwens nog steeds actief. Is naar een nieuwe club gegaan. Mocht hij stoppen, zou ik een testimonial zeker toejuichen. Litmanen is voor mij persoonlijk een van de grootste Ajacieden die ik heb zien voetballen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 01 juni 2011 - 11:57   quote  deeplink  
Denk dat het heel mooi is om dit te doen, meteen even contractje laten tekenen als keeperstrainer, dan heb je met Stam de verdediging, Sar de keepers, Ronald de Boer/Jonk de middenvelders en Bergkamp de spitsen. Klink als muziek in mijn oren..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5140
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Van der Sar krijgt afscheidswedstrijd in ArenA

0.0048339