|
|
Booya4Afca
|
|
|
Van der Sar krijgt afscheidswedstrijd in Arena Uitgegeven: 31 mei 2011 16:48 Laatst gewijzigd: 31 mei 2011 16:48
AMSTERDAM - Ajax biedt oud-doelman Edwin van der Sar een erewedstrijd aan. Het afscheidsduel van de Nederlandse recordinternational (130 'çaps') vindt plaats op 3 augustus in de Amsterdam Arena.
Op diezelfde dag houdt de landskampioen ook de jaarlijkse Open Dag voor de fans.
Van der Sar zal tijdens zijn 'testimonial' worden uitgezwaaid door een selecte groep oud-collega's. Tussen 1991 en 1999 speelde hij 311 officiële wedstrijden voor Ajax.
Daarna kwam hij uit voor Juventus, Fulham en Manchester United. Bij die laatste club zwaaide hij zaterdag op Wembley af in de verloren finale in de Champions League tegen Barcelona (1-3).
bron : http://www.nu.nl/sport/2529190/van-sar-krijgt-afscheidswedstrijd-in-arena.html
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 31 mei 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Lijkt me een mooi initiatief. |
|
|
|
|
Benno
|
|
|
Zeker!!!! Sar/////////HELD |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
|
|
|
dutchajaxmen
|
|
|
Hij is ook welkom als keeperstrainer. |
|
|
|
|
C. Eriksen
|
|
|
quote: Of als vervanger van Maarten Stekelenburg, mocht hij vertrekken :p |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Hij wil richting de coachkant had ik begrepen.. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Zeer terechte beslissing van Ajax. Is een held in Amsterdam! Hopelijk weet De Boer hem over te halen om keeperstrainer te worden bij Ajax. Hij zou zich dan bezig kunnen houden met de jeugd of eventueel met keepers van het eerste. |
|
|
|
|
marius
|
|
|
haha zou toch mooi zijn, op de open dag de afschijdswedstrijd van, van der sar. hopelijk is sir alex ferguson niet te eigenwijs om met man utd te komen;) |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Van de Sar is de beste Nederlandse keeper van de afgelopen jaren en ik gun hem wel zo'n wedstrijd, alleen begrijp ik niet waarom dat op de open dag van Ajax moet. Hij heeft 8 jaar van zijn carriere bij Ajax gespeelt en 12 jaar bij andere ploegen. Krijgen Seedorf, Heitinga, Sneijder, Van der Vaart of wie er allemaal bij Ajax gespeeld hebben ook tzt een afscheidswedstrijd in de Arena. (Volgens mij is Litmanen ook afgelopen jaar gestopt, kan die ook gelijk uitgezwaaid worden) |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 - 17:45 schreef morkanne het volgende:Van de Sar is de beste Nederlandse keeper van de afgelopen jaren en ik gun hem wel zo'n wedstrijd, alleen begrijp ik niet waarom dat op de open dag van Ajax moet. Hij heeft 8 jaar van zijn carriere bij Ajax gespeelt en 12 jaar bij andere ploegen. Krijgen Seedorf, Heitinga, Sneijder, Van der Vaart of wie er allemaal bij Ajax gespeeld hebben ook tzt een afscheidswedstrijd in de Arena. (Volgens mij is Litmanen ook afgelopen jaar gestopt, kan die ook gelijk uitgezwaaid worden) Hey ho stop. Litmanen is nog niet officieel gestopt. Heeft besloten nog een seizoen door te gaan. Niet aan Litmanen komen hoor, dan kom je aan mij ;-)
BRON |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 - 17:18 schreef amsterdammer113 het volgende:Zeer terechte beslissing van Ajax. Is een held in Amsterdam! Hopelijk weet De Boer hem over te halen om keeperstrainer te worden bij Ajax. Hij zou zich dan bezig kunnen houden met de jeugd of eventueel met keepers van het eerste. Inderdaad, daarbij Jaap Stam als verdedigingstrainer, Bergkamp voor de aanvallers.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 - 17:50 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Hey ho stop. Litmanen is nog niet officieel gestopt. Heeft besloten nog een seizoen door te gaan. Niet aan Litmanen komen hoor, dan kom je aan mij ;-) BRON Helemaal mee eens, maar zeker ook v/d Sar verdient deze wedstrijd, en juist van Ajax, je straalt daar als club ook iets mee uit. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 - 18:34 schreef remco k het volgende:[..] Inderdaad, daarbij Jaap Stam als verdedigingstrainer, Bergkamp voor de aanvallers.. Jaaaaaaaaaaaaaa en als Litmanen is gestopt mag hij van mij ook direct naar Amsterdam komen. Heerlijk die oude tijden!! |
|
|
|
|
Marco vd L
|
|
|
VD Sar verdient dit!
FF off-topic maken:
Wie is eigenlijk de middenvelderscoach? |
|
|
|
|
Breijan
|
|
|
Meer dan terecht! Goed dat Ajax oude helden niet vergeet! Nu Kluivert nog! |
|
|
|
|
AFCA***
|
|
|
Wat een super mooi initiatief! heerlijk, daar wil ik bij zijn. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 - 20:01 schreef Marco vd L het volgende:VD Sar verdient dit! FF off-topic maken: Wie is eigenlijk de middenvelderscoach? Niemand nog, ook Stam is nog niet zeker, maar de Boer heeft dat wel aangegeven.. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 - 17:45 schreef morkanne het volgende:Van de Sar is de beste Nederlandse keeper van de afgelopen jaren en ik gun hem wel zo'n wedstrijd, alleen begrijp ik niet waarom dat op de open dag van Ajax moet. Hij heeft 8 jaar van zijn carriere bij Ajax gespeelt en 12 jaar bij andere ploegen. Krijgen Seedorf, Heitinga, Sneijder, Van der Vaart of wie er allemaal bij Ajax gespeeld hebben ook tzt een afscheidswedstrijd in de Arena. (Volgens mij is Litmanen ook afgelopen jaar gestopt, kan die ook gelijk uitgezwaaid worden) Laatste jaren?? Ik denk OOIT!!! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
SAR/////////HELD!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 - 17:45 schreef morkanne het volgende:Van de Sar is de beste Nederlandse keeper van de afgelopen jaren en ik gun hem wel zo'n wedstrijd, alleen begrijp ik niet waarom dat op de open dag van Ajax moet. Hij heeft 8 jaar van zijn carriere bij Ajax gespeelt en 12 jaar bij andere ploegen. Krijgen Seedorf, Heitinga, Sneijder, Van der Vaart of wie er allemaal bij Ajax gespeeld hebben ook tzt een afscheidswedstrijd in de Arena. (Volgens mij is Litmanen ook afgelopen jaar gestopt, kan die ook gelijk uitgezwaaid worden) Hij heeft bij ons aller Ajax de meeste wedstrijden gespeeld, meeste prijzen gepakt. En daarnaast is zijn carriere bij ons begonnen.
Het lijkt me dan ook niet meer dan terrecht dat Ajax vd Sar een wedstrijd aanbiedt als waardering voor zijn carriere. Je moet niet vergeten dat vd Sar buiten Ajax, ook voor NL een uithangbord is geweest.
Litmanen is trouwens nog steeds actief. Is naar een nieuwe club gegaan. Mocht hij stoppen, zou ik een testimonial zeker toejuichen. Litmanen is voor mij persoonlijk een van de grootste Ajacieden die ik heb zien voetballen. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Denk dat het heel mooi is om dit te doen, meteen even contractje laten tekenen als keeperstrainer, dan heb je met Stam de verdediging, Sar de keepers, Ronald de Boer/Jonk de middenvelders en Bergkamp de spitsen. Klink als muziek in mijn oren.. |
|
|
|