BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Interview over het vertrek van v/d Boog.

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
remco k
 remco k - vrijdag 03 juni 2011 - 10:30   quote  deeplink  
Rik van den Boog werkte dinsdag voor het laatst als algemeen directeur van Ajax. De ontwikkelingen rondom het rapport van de technische klankbordgroep hadden een enorme impact, waardoor Van den Boog in april zijn afscheid aankondigde. Het voormalig directielid gaat in gesprek met Ajax.nl.
Wat voor gevoel houdt u over aan het Ajax-avontuur?
,,Hele gemengde gevoelens. Er zijn mooie dingen die je meemaakt, er zijn bijzondere dingen die je meemaakt en er zijn misselijkmakende dingen die je meemaakt. Wat ik heel bijzonder vond, zijn de mensen intern in de organisatie. De mensen die in alle hoedanigheden werken binnen de club, dat vond ik heel bijzonder.

,,Kijk, je begint tweeënhalf jaar geleden met een visie en je probeert de visie door te voeren. De visie leidt niet noodzakelijk naar het kampioenschap, maar het is een visie om jongens nog sneller en beter op te leiden om de aansluiting bij de top te kunnen krijgen. Als je ziet dat die visie geaccepteerd wordt en de plannen die je maakt ook uitkomen, dan is dat prettig. Dat zijn mooie dingen en daar geniet je van.

Was het noodzakelijk geweest om te vertrekken?
,,Nee, in het geheel niet.

Op 17 april werd bekend dat u zou vertrekken. Hoe heeft u de afgelopen zes weken beleefd?
,,Het is een beslissing die ik zelf neem, omdat ik vind dat een aantal mensen zeer onethisch met de club is omgegaan. Daar is een oplossing voor, namelijk afscheid nemen van die mensen. Als dat niet wordt toegestaan, dan moet je als directeur naar jezelf kijken. Ik kan dan niet het bedrijf leiden zoals ik vind dat het geleid moet worden. Dan heb je een keuze om per direct de handdoek in de ring te gooien, of om te zeggen het blijft toch mijn club en ik maak het seizoen keurig af. Dan is het aan de volgende algemeen directeur om het weer verder te brengen. Het was compleet onnodig en onjuist.

Bent u achteraf blij dat u de uitdaging bij Ajax bent aangegaan?
,,Nee, ik ben gekwetst. Wie er ook maar wat roept, mensen zullen er snel achteraan rennen. Dat vind ik nog te begrijpen. Als het met respect gebeurt, dan is dat prima. Maar dit is niet met respect gebeurd en mist elke vorm van wijsheid of nadenken. Het brengt alleen maar schade toe aan de club. Het gaat hier niet om mij, ik ben hier ingestapt om het te leiden. Dat heb ik gedaan naar eer en geweten. Het gaat mij om de club en ik vind dat dit de club zó extreem veel schade heeft toegebracht, dit heb ik nog nooit meegemaakt.

,,De Raad van Commissarissen en de directie staan zij aan zij. Vanwege het feit dat het bij een organisatie zo is, zou het nooit mogelijk moeten zijn om daar verandering in te brengen. Daar ben ik blij om. Het zegt iets over de club en hoe deze geleid is.

Waar dacht u aan bij de voetbalclub Ajax, voordat u algemeen directeur werd?
,,Dat was gewoon mijn cluppie. Ik zat hier gewoon op de tribune bij de wedstrijden. Als het slecht ging zei ik: Jezus! Ze snappen er niets van!. Als het goed ging, was ik blij. Ik ben hier opgegroeid. Ik heb lang getwijfeld of ik het wel zou moeten doen. Ik had een redelijk rustig leven in de luwte. Dat is nu weg.

Met wat voor gevoel loopt u nu door de wandelgangen bij Ajax?
,,Ik ben benieuwd wat de volgende stap is of dat we tien stappen terug gaan. De club staat er heel goed voor. We staan er financieel goed voor, we staan er sportief goed voor. We hebben extreem veel jeugd die doorstroomt. Dat is ook te danken aan de stappen die zijn gemaakt. Natuurlijk, we hebben ook fouten en keuzes gemaakt die niet correct waren. Je moet jezelf wel verwijten blijven maken en in de spiegel blijven kijken. Het gaat uiteindelijk of je je doelen hebt bereikt en die hebben we bereikt.

,,Er zijn heel veel dingen waar ik met veel plezier om terugkijk. Dus ik zal hier zeker nog komen.''

Hoe kijkt u terug op de afgelopen tweeënhalf jaar?
,,Hectisch. Voor mij dubbel hectisch, omdat er enorm geprobeerd is om karaktermoord te plegen. En het erge is dat het mij als mens heel erg heeft geraakt. Dat heb ik naar buiten toe nooit laten blijken, omdat ik wist dat het écht complete onzin was. Ik heb in mijn investeringsleven heus fouten gemaakt, maar dit was zó ver van alles en zó bedenkelijk van niveau, dat je voor Ajax overeind blijft als baas van deze tent. Maar als mens heeft het mij kapot gemaakt.

Wat blijft u het meeste bij?
,,Het feit dat we ondanks alles onze visie hebben doorgezet. En onze doelen hebben bereikt in een relatief korte periode van tweeënhalf jaar.

Heeft u spijt van bepaalde keuzes die u hebt gemaakt?
,,Spijt vind ik een raar woord, maar ik heb wel verkeerde keuzes gemaakt, ja. Dat kan het geven van een transfertoestemming zijn. Zeker in het begin moet je wennen aan alles. Dat we in het tweede seizoen met Martin (Jol red.) niet genoeg voor de jeugd zijn gegaan was niet goed. Ook hebben we misschien toch, ook al waren er heel veel gesprekken geweest, te snel afscheid genomen van Marco van Basten. En het denken dat Cruijff te managen valt, dat heb ik onderschat.

Zou u in de toekomst nog in de voetballerij willen werken?
,,Nee. Helaas een keer en nooit weer.

U bent sinds jongs af aan Ajacied. Komt u in de toekomst nog naar de wedstrijden van Ajax?
,,Het is een beetje zonde, want ik heb heel dure business seats voor mezelf, zegt hij lachend. ,,Het feit is dat het sportieve gedeelte in je hart blijft. En ook heb ik een goede band met de supporters. Daar ben ik trots op. Ik ben ook boos geworden dat een groepje van een paar honderd man een keer Rikkie, rot op riep, omdat ze even niet bij zinnen waren. Maar daar spreek je ze ook op aan en zeg je als je geen respect meer voor mij hebt, dan heb ik dat ook niet meer voor jou. Ze hebben hun excuses aangeboden en daarmee is het klaar. Maar ik ben er zeker trots op hoe zij zich gedragen hebben, de band die we hebben, hoe zij meedenken en hoe we met elkaar omgaan. Daar kan ik alleen maar blij mee zijn. Er zijn heel veel dingen waar ik met veel plezier op terugkijk. Dus ik zal hier zeker komen, waarom niet?

Wat gaat u nu doen?
,,Ik was eigenlijk een paar jaar aan het lanterfanten voordat ik hier begon. Misschien ga ik weer een paar jaar lanterfanten, ik weet het niet. Ik ben nog mede-eigenaar van een aantal bedrijven, ik heb nog wat commissariaten, ik moet het nog maar even zien. Het geluk is dat ik nu echt rustig aan kan doen, kan herstellen van alle fysieke ongemakken en de negatieve aspecten van het 'virus Ajax uit mijn bloed krijgen. Ik wil weg van de oneerlijkheid die zoveel invloed heeft. Dat heb ik onderschat.

http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/Gemengde-gevoelens-Van-den-Boog.htm

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 03 juni 2011 door remco k --
remco k
 remco k - vrijdag 03 juni 2011 - 10:32   quote  deeplink  
Echt bij iedere vraag refereert hij aan de strijd die hij zelf is aangegaan met JC, hij heeft extreem veel moeite met het toegeven van zijn fouten die hij wel degelijk heeft gemaakt...

Nee sorry kerel, maar voor mij ben jij..

ongeschikt2_1.png
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 03 juni 2011 - 10:35   quote  deeplink  
Wat is een intervieuw?
remco k
 remco k - vrijdag 03 juni 2011 - 10:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 juni 2011 - 10:35 schreef Hasjkoph het volgende:
Wat is een intervieuw?
Waar heb je het over??
BRW
 BRW - vrijdag 03 juni 2011 - 10:38   quote  deeplink  
Kleutergedrag! Ik refereerde er al in een andere post.. Oprotten met die vent!
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 03 juni 2011 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 juni 2011 - 10:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Waar heb je het over??
Haha, een beetje het bericht aanpassen, eh??
remco k
 remco k - vrijdag 03 juni 2011 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 juni 2011 - 10:39 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Haha, een beetje het bericht aanpassen, eh??
Wahahahaha, ik had het niet gezien man, typfoutje in een topictitel gebeurt me niet zo snel, goed dat je het zag...Hasjkoph=====Het alziende oog...
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 03 juni 2011 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 juni 2011 - 10:32 schreef remco k het volgende:
Echt bij iedere vraag refereert hij aan de strijd die hij zelf is aangegaan met JC, hij heeft extreem veel moeite met het toegeven van zijn fouten die hij wel degelijk heeft gemaakt...

Nee sorry kerel, maar voor mij ben jij..

[ afbeelding ]
Hij is gewoon gefrustreerd. Ik vind het zielig dat hij zo doet, net als die kut Coronel. Ben nu blij dat ze allebei zijn opgerot.
AFCA***
 AFCA*** - vrijdag 03 juni 2011 - 16:11   quote  deeplink  
Ook dat stukje:

"Ik was eigenlijk een paar jaar aan het lanterfanten voordat ik hier begon. Misschien ga ik weer een paar jaar lanterfanten, ik weet het niet."

Doet deze man niks anders dan lanterfanten? ;)
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 03 juni 2011 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 juni 2011 - 16:11 schreef AFCA*** het volgende:
Ook dat stukje:

"Ik was eigenlijk een paar jaar aan het lanterfanten voordat ik hier begon. Misschien ga ik weer een paar jaar lanterfanten, ik weet het niet."

Doet deze man niks anders dan lanterfanten? ;)
Haha, ja idd, dat geeft maar aan hoe gedreven die persoon is of was. Hij heeft het echt afgedaan bij mij. Natuurlijk heeft hij niet alles verkeerd gedaan, maar ik denk dat het goed is dat hij nu weg is, ook al weten we nog steeds niet wie hem gaat vervangen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Interview over het vertrek van v/d Boog.

0.0067141