BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Psv wel, Ajax niet in prestigieus 'Champions League' jeugdtoernooi

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 03 juni 2011 - 11:41   quote  deeplink  
http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=17335

en

http://www.nextgenseries.com/

Waarom zou Ajax hier niet aan willen deelnemen? Of mochten ze niet deelnemen?
Op zich is dit een goed initiatief, maar als Ajax wel mee mocht doen en ze doen het niet, dan wat zou hiervan de achterliggende reden zijn?
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 03 juni 2011 - 11:44   quote  deeplink  
Persoonlijk denk ik dat Ajax hun spelers niet zo graag in de picture willen zetten. Er wordt al genoeg naar ze gekeken van buitenaf en er zijn genoeg international toernooien. Door hieraan mee te doen, komen dit soort spelers alleen nog maar sneller in de picture en dat zou kunnen betekenen dat Ajax sneller jeugdspelers kwijt raakt.
freakie
 freakie - vrijdag 03 juni 2011 - 11:47   quote  deeplink  
Denk ik ook en aangezien ajax spelers uit eigen jeugd vak genoeg zelf gebruikt is het niet zo handig om 2 champions league 's te spelen..
freakie
 freakie - vrijdag 03 juni 2011 - 11:49   quote  deeplink  
Psv heeft daar nu geen last van.. Maar ik denk ook dat veel teams afwachten tot de eerste keer geweest is, dan kan iedereen kijken of het toernooi een suc6 is geweest..
remco k
 remco k - vrijdag 03 juni 2011 - 12:05   quote  deeplink  
Ajax heeft eerder aangegeven wel degelijk graag deel te nemen aan dit toernooi, zie ook een eerder topic dat hierover gestart was destijds..
remco k
 remco k - vrijdag 03 juni 2011 - 12:09   quote  deeplink  
http://forum.headliner.nl/topic-21058/
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 03 juni 2011 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 juni 2011 - 12:05 schreef remco k het volgende:
Ajax heeft eerder aangegeven wel degelijk graag deel te nemen aan dit toernooi, zie ook een eerder topic dat hierover gestart was destijds..
Bedankt remco, ik wist dat er al eerder een topic over was, maar kon die niet meer terug vinden tussen al die andere topics. Het verbaasde me gewoon dat ze dus wel naar Ajax zijn gegaan, maar dat Ajax dan toch niet meedoet? Zeker als Vink heeft gezegd dat ze wel mee wilden doen?

"De speeldata overlappen met de momenten waarop wij competitieduels moeten spelen", voert hij als eerste argument aan, gevolgd door overbelasting. "De spelers moeten reizen, voetballen en op tijd terug zijn in Nederland om opnieuw te spelen. Daarnaast maken ze ook nog eens deel uit van nationale selecties, waarmee ze ook op pad zijn tijdens het seizoen."

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 03 juni 2011 door Ajax we love you --
Ajx
 Ajx - vrijdag 03 juni 2011 - 21:23   quote  deeplink  
er zijn ook een heleboel clubc die niet zo goed zijn, en de bovengenoemde redenen erbij. ik snap het wel
freakie
 freakie - vrijdag 03 juni 2011 - 23:03   quote  deeplink  
Nou dat zei ik toch ajax we love you?:P:P en dan heeft psv er minder last van.. want al overlappen de wedstrijden zich, psv heeft geen cl..
remco k
 remco k - zondag 05 juni 2011 - 14:03   quote  deeplink  
Ajax was wel degelijk uitgenodigd, maar heeft afgezegd i.v.m. het lage niveau bij de deelnemende elftallen....

Whahahaha, kijk dat is nog eens een statement..
Ajx
 Ajx - zondag 05 juni 2011 - 15:44   quote  deeplink  
wist je dat nog niet dan remco? dat heb ik de vorige keer toch al gezegd? ajax was zelfs een van de bedenkers van dit idee en uitvoering!
remco k
 remco k - zondag 05 juni 2011 - 16:02   quote  deeplink  
Officeel was daar nog niks van bekend, en vandaag las ik het ergens, daarvandaan mijn post.
paulinho8
 paulinho8 - maandag 06 juni 2011 - 11:31   quote  deeplink  
bedoel je dit?

http://www.ajaxinside.nl/items/lees/6851/Ajax-laat-baby-Champions-League-schieten-
Eide
 Eide - maandag 06 juni 2011 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 juni 2011 - 14:03 schreef remco k het volgende:
Ajax was wel degelijk uitgenodigd, maar heeft afgezegd i.v.m. het lage niveau bij de deelnemende elftallen....

Whahahaha, kijk dat is nog eens een statement..
Bovendien, wat Ajax denk ik terecht stelt: het is al druk zat op de voetbal kalender. Als ze een goede tegenstander willen zijn er zat die ze kunnen bellen voor een oefenpot.
Thomas
 Thomas - maandag 06 juni 2011 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juni 2011 - 14:39 schreef Eide het volgende:

[..]

Bovendien, wat Ajax denk ik terecht stelt: het is al druk zat op de voetbal kalender. Als ze een goede tegenstander willen zijn er zat die ze kunnen bellen voor een oefenpot.
Dat laatste argument vervalt natuurlijk vanzelf wanneer meerdere grote clubs hieraan gaan deelnemen. Een Barcelona bijvoorbeeld zal nu minder snel geneigd zijn om een wedstrijd in te plannen dan voorheen.
morkanne
 morkanne - maandag 06 juni 2011 - 20:25   quote  deeplink  
Ik vind het een slechte zaak dat Ajax niet meedoet!
Er is maar 1 elftal belangrijk en dat is het eerste en daar moeten spelers voor opgeleid worden.
Kampioen worden in de Nederlandse competitie bij de junioren is van geen enkel belang. De spelers kunnen wedstrijden spelen met enige tegenstand maar dan vindt meneer Olde Riekering de competitie van de A1 belangrijker.
Door deze instelling wil JC verder met andere mensen in de leiding.
Eide
 Eide - maandag 06 juni 2011 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juni 2011 - 14:53 schreef Thomas het volgende:

[..]

Dat laatste argument vervalt natuurlijk vanzelf wanneer meerdere grote clubs hieraan gaan deelnemen. Een Barcelona bijvoorbeeld zal nu minder snel geneigd zijn om een wedstrijd in te plannen dan voorheen.
Misschien, maar aan de andere kant, wil je je jeugdteams nu echt uitputten tegen, met alle respect hoor, Molde, FC Basel, want ook die doen mee. Dit feestje kost geld, energie, tijd en dat zijn 3 dingen die gewoon steeds schaarser worden.
remco k
 remco k - maandag 06 juni 2011 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juni 2011 - 14:39 schreef Eide het volgende:

[..]

ja inderdaad, het zal wel niet voor niets zijn, en ik denk zelfs dat Cruijff hier wel een stem in heeft gehad aangezien Ajax in eerste instantie wel voor het idee was..
Thomas
 Thomas - maandag 06 juni 2011 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juni 2011 - 21:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Misschien, maar aan de andere kant, wil je je jeugdteams nu echt uitputten tegen, met alle respect hoor, Molde, FC Basel, want ook die doen mee. Dit feestje kost geld, energie, tijd en dat zijn 3 dingen die gewoon steeds schaarser worden.
Je leert er meer van dan de gemiddelde tegenstander in de nationale competitie. En misschien leren spelers ook meer van dit soort wedstrijden dan al het vele trainen.

Maar persoonlijk vind ik deze opzet nou niet bepaald geweldig. Ik zie er het nut niet echt van in.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 06 juni 2011 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juni 2011 - 22:11 schreef remco k het volgende:

[..]

ja inderdaad, het zal wel niet voor niets zijn, en ik denk zelfs dat Cruijff hier wel een stem in heeft gehad aangezien Ajax in eerste instantie wel voor het idee was..
Ik denk inderdaad dat Johan hierin een stem heeft gehad, laten we onze jeugd niet te veel in de picture zetten.
We kunnen zodoende eerst eens kijken wat er bij de overigen aan jeugd rond loopt zonder dat wij ze dierct kwijt raken.
Voor het eerste jaar neemt Ajax een afwachtende positie in, denk dat dit een juiste beslissing is.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 16 juni 2011 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 juni 2011 - 23:03 schreef freakie het volgende:
Nou dat zei ik toch ajax we love you?:P:P en dan heeft psv er minder last van.. want al overlappen de wedstrijden zich, psv heeft geen cl..
Ik had het even gemist, was ook even op vakantie. Vind het ook wel briljant van Ajax om te zeggen dat ze het niveau te laag vonden en als ze willen kunnen ze elke club ter wereld bellen voor een oefenpotje op niveau... whahahaha heerlijk zo'n statement.
PETER111
 PETER111 - vrijdag 01 juli 2011 - 10:06   quote  deeplink  
Ajax is als laatste club toegevoegd aan de mini-Champions league, de internationale jeugdcompetitie voor de A1. Dat is opmerkelijk, want de Amsterdammers hadden eerder laten weten af te zien van de nieuwe Europese competitie, vanwege mogelijke overbelasting en twijfels over het niveau. Ajax is toch overstag gegaan en speelt in de groepsfase tegen Rosenborg, Aston Villa en Fenerbahçe. (Daily Mail)

Voetbalzone > Wandelgangen
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 01 juli 2011 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 juli 2011 - 10:06 schreef PETER111 het volgende:
Ajax is als laatste club toegevoegd aan de mini-Champions league, de internationale jeugdcompetitie voor de A1. Dat is opmerkelijk, want de Amsterdammers hadden eerder laten weten af te zien van de nieuwe Europese competitie, vanwege mogelijke overbelasting en twijfels over het niveau. Ajax is toch overstag gegaan en speelt in de groepsfase tegen Rosenborg, Aston Villa en Fenerbahçe. (Daily Mail)

Voetbalzone > Wandelgangen
Tja, Olderiekerink is weg en ineens gaat Ajax wel overstag? Ben benieuwd wat daar allemaal achter zat en wie de beslissing bij Ajax heeft genomen om toch mee te doen.
remco k
 remco k - vrijdag 01 juli 2011 - 14:11   quote  deeplink  
Misschien dat het een sneer is richting Olderiekering en het oude bestuur??

Men zal dit vrijwel zeker wel met Cruijff en consorten hebben overlegd.
joduh
 joduh - zaterdag 02 juli 2011 - 11:03   quote  deeplink  
KUTTOPIC
AFCAMylife
 AFCAMylife - zaterdag 02 juli 2011 - 11:04   quote  deeplink  
dude. inmiddels hebben we wel door wat de kuttopics zijn;)
joduh
 joduh - zaterdag 02 juli 2011 - 11:06   quote  deeplink  
hahahah ik hoop het man.......

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Psv wel, Ajax niet in prestigieus 'Champions League' jeugdtoernooi

0.0075109