BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: ‘Wie is die Varkenoordgroep dan wel niet joh’

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Pietje1
 Pietje1 - donderdag 09 juni 2011 - 15:25   quote  deeplink  
Dan is het nog triester met je gesteld dan ik dacht. Ga maar eens wat nuttigs verzinnen en als je iets hebt gevonden zie ik het wel.
de flh
 de flh - donderdag 09 juni 2011 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 15:10 schreef Pietje1 het volgende:

[..]

volgens mij alleen bij een BV. Bij een NV wordt het bestuur (directie) namelijk gekozen door de RvC en is daarbij nimmer hoofdelijk aansprakelijk, ookal laat hij het bedrijf failliet gaan door stommiteiten. Je kunt alleen in een rechtbank als gedupeerde kijken wat er te halen valt. Bij een BV is een bestuurder statutair benoemd en kan aansprakelijk zijn als hij ook meteen de eigenaar is van het bedrijf. Maar zelfs dan moet er echt aantoonbaar sprake zijn van wanbeleid en dat gaat veel verder dan het op laten lopen van schulden en wat zakelijke missers.
Nee, ook bij NV is sprake van bestuurdersaansprakelijkheid.
Pietje1
 Pietje1 - donderdag 09 juni 2011 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 15:33 schreef de flh het volgende:

[..]

Nee, ook bij NV is sprake van bestuurdersaansprakelijkheid.
waarom kan een Cees van der Hoeven (Ahold) dan na jaren van wanbeleid ontslag nemen met een ontzettend hoge oprot premie en vervolgens door een strafrechtelijke procedure veroordeeld worden tot een boete van 50.000 euro en 3 maanden voorwaardelijk vanwege valsheid in geschrifte? Als hij hoofdelijk aansprakelijk had kunnen worden gesteld was hij nu persoonlijk failliet geweest.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 juni 2011 door Pietje1 --
Els
 Els - donderdag 09 juni 2011 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 15:46 schreef Pietje1 het volgende:

[..]

waarom kan een Cees van der Hoeven (Ahold) dan na jaren van wanbeleid ontslag nemen met een ontzettend hoge oprot premie en vervolgens door een strafrechtelijke procedure veroordeeld worden tot een boete van 50.000 euro en 3 maanden voorwaardelijk vanwege valsheid in geschrifte? Als hij hoofdelijk aansprakelijk had kunnen worden gesteld was hij nu persoonlijk failliet geweest.
Maar dan moet er wel iemand zijn die dat wil doen. Strafrecht wordt door het OM in gang gezet, dus door de overheid. Rechtsaansprakelijkheid zit in het civiel recht, maw, er moet een privépersoon, of een bedrijf een procedure starten.
Pietje1
 Pietje1 - donderdag 09 juni 2011 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 15:56 schreef Els het volgende:

[..]

Maar dan moet er wel iemand zijn die dat wil doen. Strafrecht wordt door het OM in gang gezet, dus door de overheid. Rechtsaansprakelijkheid zit in het civiel recht, maw, er moet een privépersoon, of een bedrijf een procedure starten.
En dan nog is de aansprakelijkheid erg beperkt. Dan moeteen gedupeerde aantonen dat hij gedupeerd is door aantoonbare grove nalatigheid van die bewuste bestuurder. Dat is bijkans onmogelijk.
Els
 Els - donderdag 09 juni 2011 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 16:07 schreef Pietje1 het volgende:

[..]

En dan nog is de aansprakelijkheid erg beperkt. Dan moeteen gedupeerde aantonen dat hij gedupeerd is door aantoonbare grove nalatigheid van die bewuste bestuurder. Dat is bijkans onmogelijk.
Hangt ws dan ook wel een beetje af in welke branche je zit. Als ik, als normale werknemer in mijn branche, een overtreding maak, kan mij een boete van 30.000 euro opgelegd worden.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 09 juni 2011 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 15:23 schreef FEY-Esm het volgende:
Nope.
14 x doublepost vandaag,je had alles gewoon in 1 verhaal kunnen brengen...
Je bent een best ventje maar ook de omschrijving van wat Pietje1 schrijft,een zeikert..
Dus niet meer doen want 88% is toch onzin hierzo,en daarvan komt 80% van mij..
FEY-Esm
 FEY-Esm - donderdag 09 juni 2011 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 19:51 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

14 x doublepost vandaag,je had alles gewoon in 1 verhaal kunnen brengen...
Je bent een best ventje maar ook de omschrijving van wat Pietje1 schrijft,een zeikert..
Dus niet meer doen want 88% is toch onzin hierzo,en daarvan komt 80% van mij..
Prima, doe ik niet meer, ik hou het op dubbeltopic.. kan ik het net zo vaak doen namelijk.. het is ook maar een manier wat meer gedragsregels te implementeren.. maar werkt niet.. overigens is die andere 19% onzin van mij.. ;)
sevillana
 sevillana - donderdag 09 juni 2011 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 19:51 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

14 x doublepost vandaag,je had alles gewoon in 1 verhaal kunnen brengen...
Je bent een best ventje maar ook de omschrijving van wat Pietje1 schrijft,een zeikert..
Dus niet meer doen want 88% is toch onzin hierzo,en daarvan komt 80% van mij..
't wordt echt tijd dat er weer gevoetbald gaat worden . . . . . . :)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 09 juni 2011 - 20:31   quote  deeplink  
het word de hoogste tijd mannen,en vrouw...
fredje
 fredje - donderdag 09 juni 2011 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2011 - 17:10 schreef Milo het volgende:
een dikke vette bom op het maasgebouw!
Heb je hem weer met zijn domme uitspraken.
sevillana
 sevillana - donderdag 09 juni 2011 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 20:40 schreef fredje het volgende:

[..]

Heb je hem weer met zijn domme uitspraken.
gewaagde uitspraak
sevillana
 sevillana - donderdag 09 juni 2011 - 20:43   quote  deeplink  
het gaat echt tijd worden dat de bal weer gaat rollen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 juni 2011 door sevillana --
FEY-Esm
 FEY-Esm - donderdag 09 juni 2011 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 20:40 schreef fredje het volgende:

[..]

Heb je hem weer met zijn domme uitspraken.
Blijf van Milo af, GRR.. :P
de flh
 de flh - donderdag 09 juni 2011 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 15:56 schreef Els het volgende:

[..]

Maar dan moet er wel iemand zijn die dat wil doen. Strafrecht wordt door het OM in gang gezet, dus door de overheid. Rechtsaansprakelijkheid zit in het civiel recht, maw, er moet een privépersoon, of een bedrijf een procedure starten.
dank je, dat scheelde mij weer veel text.
de flh
 de flh - donderdag 09 juni 2011 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 20:43 schreef sevillana het volgende:

[..]

gewaagde uitspraak
eerder een inkoppertje.. ;))
Els
 Els - vrijdag 10 juni 2011 - 00:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 23:22 schreef de flh het volgende:

[..]

dank je, dat scheelde mij weer veel text.
;-)
Was alvast aan je samenvatting begonnen.
Milo
 Milo - vrijdag 10 juni 2011 - 09:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 20:40 schreef fredje het volgende:

[..]

Heb je hem weer met zijn domme uitspraken.
hey fredje, alles goed grote vriend? lang niks van je gehoord!
Als ik het een topic dom vind, ga ik dom reageren, isse simpel!
Maar lees eerst even mijn eerste post! voor dat je iets zegt!
dat was namelijke deze: "van een kale kip kan je niet plukken"
Dussssss.......
Nog even 1 ding als jullie niks weten van bv's, vof's, nv's is het ook niet nodig om te reageren is namelijk volledig kansloos!
FEY-Esm
 FEY-Esm - vrijdag 10 juni 2011 - 10:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 juni 2011 - 09:38 schreef Milo het volgende:

[..]

hey fredje, alles goed grote vriend? lang niks van je gehoord!
Als ik het een topic dom vind, ga ik dom reageren, isse simpel!
Maar lees eerst even mijn eerste post! voor dat je iets zegt!
dat was namelijke deze: "van een kale kip kan je niet plukken"
Dussssss.......
Nog even 1 ding als jullie niks weten van bv's, vof's, nv's is het ook niet nodig om te reageren is namelijk volledig kansloos!
Kansloos. +1..
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 10 juni 2011 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 juni 2011 - 09:38 schreef Milo het volgende:

[..]

Nog even 1 ding als jullie niks weten van bv's, vof's, nv's is het ook niet nodig om te reageren is namelijk volledig kansloos!
Google is je beste vriend.

google-knows-best.jpg
FEY-Esm
 FEY-Esm - vrijdag 10 juni 2011 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 juni 2011 - 10:55 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Google is je beste vriend.

[ afbeelding ]
Google maakt je niet perse zinnig.. :)
rich Arnhem
 rich Arnhem - vrijdag 10 juni 2011 - 10:57   quote  deeplink  
Een kale kip is niet te plukken inderdaad. Tot het moment dat de N.V. Feyenoord failliet gaat zijn de kansen van een geslaagde aansprakelijk stelling zeer gering. Na een faillissement zijn deze kansen veel groter wanneer ook duidelijk gemaakt kan worden dat dit nbehoorlije bestuur mede heeft bijgedragen aan dit faillissement. Dit hoeven we hier bij Feyenoord niet in twijfel te trekken dat is keiharde realiteit.

Vraag me nu dus echt af wat ik zou willen; de mooiste club van Nederland failliet of onze (ex-)bestuurders die hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld en moeten dokken?!?!
craven
 craven - vrijdag 10 juni 2011 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 juni 2011 - 10:55 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Google is je beste vriend.

[ afbeelding ]
hahaha

sexy-i-love-google2.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 juni 2011 door craven --
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 10 juni 2011 - 11:01   quote  deeplink  
exact!
Milo
 Milo - vrijdag 10 juni 2011 - 11:48   quote  deeplink  
jammer heren, jammer!

Een bestuurder is eventueel alleen "aansprakelijk" als hij aanwijsbare fouten heeft gemaakt.
Daarvoor moet hij meerdere malen erop gewezen zijn dat hij steeds dezelfde fouten begaat, en dit niet heeft opgevolgt en uit heeft gevoerd.
Daarnaast is het lastig om een vinger naar iemand te wijzen!
Het is nog nooit gebeurd dat een bestuurslid de gehele rekening opzich krijgt.
Tevens is het zo, dat als dit gebeurt iemand "waarschijnlijk" dit bedrag niet kan ophoesten dus in de schuldsanering terecht komt, tenzij je oprah heet!
Dus bijdeze vraag ik een SLOT aan!
de flh
 de flh - vrijdag 10 juni 2011 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 juni 2011 - 11:48 schreef Milo het volgende:
jammer heren, jammer!

Een bestuurder is eventueel alleen "aansprakelijk" als hij aanwijsbare fouten heeft gemaakt.
Daarvoor moet hij meerdere malen erop gewezen zijn dat hij steeds dezelfde fouten begaat, en dit niet heeft opgevolgt en uit heeft gevoerd.
Daarnaast is het lastig om een vinger naar iemand te wijzen!
Het is nog nooit gebeurd dat een bestuurslid de gehele rekening opzich krijgt.
Tevens is het zo, dat als dit gebeurt iemand "waarschijnlijk" dit bedrag niet kan ophoesten dus in de schuldsanering terecht komt, tenzij je oprah heet!
Dus bijdeze vraag ik een SLOT aan!
Nogmaals.. als het bedrag groot genoeg is, wil jij ze er maar mee weg laten komen..

"O jee, hij kan al die miljoenen niet betalen.. weet je wat? dan laten we het maar zitten..", aldus Milo
rich Arnhem
 rich Arnhem - vrijdag 10 juni 2011 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 juni 2011 - 12:18 schreef de flh het volgende:

[..]

Nogmaals.. als het bedrag groot genoeg is, wil jij ze er maar mee weg laten komen..

"O jee, hij kan al die miljoenen niet betalen.. weet je wat? dan laten we het maar zitten..", aldus Milo
Dat is niet wat Milo zegt. In de schuldsanering krijg je een vrij te laten bedrag en alles daarboven moet worden afgedragen. Al je banktegoeden moeten worden ingeleverd en koopwoningen moeten worden verkocht. De overwaarde hiervan vloeit terug in de boedelrekening. Je krijgt nooit het volledige bedrag behalve als de bestuurder dus over zoveel geld beschikt of Oprah heet.
Milo
 Milo - vrijdag 10 juni 2011 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 juni 2011 - 12:18 schreef de flh het volgende:

[..]

Nogmaals.. als het bedrag groot genoeg is, wil jij ze er maar mee weg laten komen..

"O jee, hij kan al die miljoenen niet betalen.. weet je wat? dan laten we het maar zitten..", aldus Milo
Ik heb dagelijks 4 bedrijven te runnen....ik weet waar ik het over heb......RBC is failliet, maar als alle bestuursleden gaan dokken is RBC weer gezond come on, je zou beter moeten weten!
Milo
 Milo - vrijdag 10 juni 2011 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 juni 2011 - 12:34 schreef rich Arnhem het volgende:

[..]

Dat is niet wat Milo zegt. In de schuldsanering krijg je een vrij te laten bedrag en alles daarboven moet worden afgedragen. Al je banktegoeden moeten worden ingeleverd en koopwoningen moeten worden verkocht. De overwaarde hiervan vloeit terug in de boedelrekening. Je krijgt nooit het volledige bedrag behalve als de bestuurder dus over zoveel geld beschikt of Oprah heet.
dank je wel! hehehe iemand die het begrijpt!
rich Arnhem
 rich Arnhem - vrijdag 10 juni 2011 - 12:58   quote  deeplink  
Graag gedaan.
de flh
 de flh - vrijdag 10 juni 2011 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 juni 2011 - 12:35 schreef Milo het volgende:

[..]

Ik heb dagelijks 4 bedrijven te runnen....ik weet waar ik het over heb......RBC is failliet, maar als alle bestuursleden gaan dokken is RBC weer gezond come on, je zou beter moeten weten!
Daar gaat het toch niet om??????????? ?????????

Natuurlijk wordt RBC er niet gezond van, maar dat betekent niet dat je ze er zomaar mee weg kan laten komen.

Het gaat om de bedrijfscultuur die je neer wil zetten, niet om de financiële haalbaarheid.

Als je Feyenoord verneukt, dan moet je bloeden

Mensen zoals jij zijn de reden dat er nooit iets gebeurt..

"Van een kale kip kan je niet plukken, dus laat maar lekker zitten.. laat ze maar lekker hun gang gaan"...
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 10 juni 2011 - 17:45   quote  deeplink  
+1
100% met je eens de flh
Els
 Els - vrijdag 10 juni 2011 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 juni 2011 - 11:48 schreef Milo het volgende:
jammer heren, jammer!

Een bestuurder is eventueel alleen "aansprakelijk" als hij aanwijsbare fouten heeft gemaakt.
Daarvoor moet hij meerdere malen erop gewezen zijn dat hij steeds dezelfde fouten begaat, en dit niet heeft opgevolgt en uit heeft gevoerd.
Daarnaast is het lastig om een vinger naar iemand te wijzen!
Het is nog nooit gebeurd dat een bestuurslid de gehele rekening opzich krijgt.
Tevens is het zo, dat als dit gebeurt iemand "waarschijnlijk" dit bedrag niet kan ophoesten dus in de schuldsanering terecht komt, tenzij je oprah heet!
Dus bijdeze vraag ik een SLOT aan!
Dan heb je bij Onno Jacobs dus toch een aardige case. Verwacht alleen niet dat het meer dan een paar ton op zal leveren.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 11 juni 2011 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 juni 2011 - 18:18 schreef Els het volgende:

[..]

Dan heb je bij Onno Jacobs dus toch een aardige case. Verwacht alleen niet dat het meer dan een paar ton op zal leveren.
Moeten we eerst niet de officieele boekwerken kunnen inzien om iemand aan het kruis te nagelen.
Els
 Els - zaterdag 11 juni 2011 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 juni 2011 - 12:05 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Moeten we eerst niet de officieele boekwerken kunnen inzien om iemand aan het kruis te nagelen.
Om iemands reputatie naar de klote te helpen heb je in juridische zin wat officiële documentatie nodig, maar op een forum volstaat een mening.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 11 juni 2011 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 juni 2011 - 12:29 schreef Els het volgende:

[..]

Om iemands reputatie naar de klote te helpen heb je in juridische zin wat officiële documentatie nodig, maar op een forum volstaat een mening.
mee eens zelfs de grootste crimineel is schuldig mits.......
En alles in het verleden is fout gelopen.we moeten voor uit
Zag trouwens op een van de polls een feyenoord site dat 48 % van de feyenoord supporters dit van de bende van varkenoord niet goedkeurt 12% geen mening en de rest voor.dus
vvf oogjes toe en snaveltjes dicht.Hoewel ik niet alles afkeur wat ze doen.
Els
 Els - zaterdag 11 juni 2011 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 juni 2011 - 16:52 schreef piet de paler het volgende:

[..]

mee eens zelfs de grootste crimineel is schuldig mits.......
En alles in het verleden is fout gelopen.we moeten voor uit
Zag trouwens op een van de polls een feyenoord site dat 48 % van de feyenoord supporters dit van de bende van varkenoord niet goedkeurt 12% geen mening en de rest voor.dus
vvf oogjes toe en snaveltjes dicht.Hoewel ik niet alles afkeur wat ze doen.
Ik ben het met iedereen oneens. Da's bij tijd en wijle best handig.
PieterBos
 PieterBos - zaterdag 11 juni 2011 - 20:17   quote  deeplink  
Denk net zoe iets als de Bilderberggroep (is nu in het geheim bij een) in het verleden ook veel gedoe en in de praktijk merk je er niet zoveel van.
Schijnen wel redelijk macht te hebben. Door steekpenningen?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 13 juni 2011 - 12:47   quote  deeplink  
32631-feyenoord-verkoopt-geen-kaarten-voor-het-duel-tegen-barnsley-fc

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: ‘Wie is die Varkenoordgroep dan wel niet joh’









0.0075428