BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax moet slimmer worden op de transfermarkt...

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Stanley
 Stanley - woensdag 08 juni 2011 - 12:16   quote  deeplink  
Er lopen behoorlijk wat spelers rond in de eredivisie waaraan Ajax ooit heeft gedacht om te kopen, maar op basis van twijfel nooit doorzette. Mertens en Chadli zijn hier hele mooie voorbeelden van. Voor nagenoeg een appel en ei konden deze worden opgepikt. En nu zijn ze vele miljoenen waard.

Waarom deze spelers op zulke momenten dan toch niet gewoon kopen en verhuren aan clubs als Groningen, NAC, Vitesse, Roda, etc etc.

Ontwikkelen ze zich niet dan kan je je financieel nooit een buil vallen, want voor deze spelers kan je altijd wel een paar ton krijgen....
AFCAMylife
 AFCAMylife - woensdag 08 juni 2011 - 12:23   quote  deeplink  
Volgens mij hebben we met ajax toch ook goede zaken gedaan: Ibrahimovic, Chivu, Grygera, Suarez, Huntelaar, Boerrigter (koopje), etc etc!

Je kunt ajax wel iedere keer gaan afzijken omdat we spelers weggedaan hebben wat toch groot zijn geworden of in jou redenatie spelers goedkoper halen: Bv Elia. en andere voorbeeld: Mertens en Chadli!
Ride
 Ride - woensdag 08 juni 2011 - 12:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2011 - 12:16 schreef Stanley het volgende:
Er lopen behoorlijk wat spelers rond in de eredivisie waaraan Ajax ooit heeft gedacht om te kopen, maar op basis van twijfel nooit doorzette. Mertens en Chadli zijn hier hele mooie voorbeelden van. Voor nagenoeg een appel en ei konden deze worden opgepikt. En nu zijn ze vele miljoenen waard.

Waarom deze spelers op zulke momenten dan toch niet gewoon kopen en verhuren aan clubs als Groningen, NAC, Vitesse, Roda, etc etc.

Ontwikkelen ze zich niet dan kan je je financieel nooit een buil vallen, want voor deze spelers kan je altijd wel een paar ton krijgen....
Ja, maar wie zegt dat ze bij zo'n grote club als Ajax wel zo succesvol zouden zijn of dat ze wel door zouden breken.
Hier heerst toch een andere mentaliteit.
Zie bijvoorbeeld Elia...
Pietje
 Pietje - woensdag 08 juni 2011 - 12:52   quote  deeplink  
Ik ben het in grote lijnen beslist wel met je eens, Stanley.
De nieuwe Ajax-leiding zal er goed aan doen om het scoutingsapparaat eens tegen het licht te houden. Laat ze eens kijken naar de huidige scouting van bijvoorbeeld sc Heerenveen, FC Groningen en FC Twente. Die doen het volgens mij al vele jaren uitstekend.
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 08 juni 2011 - 14:19   quote  deeplink  
Klopt, al denk ik toch dat een stap van een Eerstedivisie ploeg, naar Ajax wel eens te groot zou kunnen zijn.

Boerrigter is en deze een uitzondering aangezien hij de Ajax jeugd heeft doorlopen, en weet hoe het bij Ajax er aan toe gaat. Maar ik weet zeker dat de Chadli's (waar ik niet eens zo warm/koud van wordt) het niet zullen redden. Zie Kennedy, die van Twente naar Ajax kwam, en in het verleden Nikos Machlas...

Plus het feit dat we de afgelopen jaren nu niet bepaald bij machten waren om dit soort risico's te veroorloven, hoe klein die investeringen ook zijn. Ik bedoel, je hebt toch een Sulejmani lopen die 16+ miljoen gekost heeft, die zet je niet zomaar op de bank.

En om de Chadli's aan te trekken en vervolgens in Jong Ajax te stoppen is nu ook niet bepaald bevorderend voor de jeugdopleiding.

Maar dit alles buiten beschouwing gelaten, ik begrijp je punt wel degelijk Stanley, maar naar mijn idee is het voor Ajax beter om de spelers op iets longere leeftijd te scouten, zodat ze vanaf de A jeugd via Jong Ajax bij het eerste elftal kunnen komen, zodat ze in iedergeval nog iets meekrijgen van de jeugdopleiding. Zie Eriksen en Boilesen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 juni 2011 door Booya4Afca --
remco k
 remco k - woensdag 08 juni 2011 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2011 - 12:52 schreef Pietje het volgende:
Ik ben het in grote lijnen beslist wel met je eens, Stanley.
De nieuwe Ajax-leiding zal er goed aan doen om het scoutingsapparaat eens tegen het licht te houden. Laat ze eens kijken naar de huidige scouting van bijvoorbeeld sc Heerenveen, FC Groningen en FC Twente. Die doen het volgens mij al vele jaren uitstekend.
Pietje, de scouting is het probleem niet bij Ajax, het opvolgen van de adviezen bij Ajax is een groot probleem gebleken. Zo hoorde ik afgelopen maandag het verhaal dat v/d Zee in zijn eerste maand, Neymar uit Brazillie al had aanbevolen, de aankoop van deze niet EU speler die destijds voor 1,5 miljoen Dollar was op te halen, kreeg geen goedkeuring van de directie. Nu schijnt Chelsea een bod voor te bereiden van zo'n 50 miljoen Euro..
En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen..

Het niet halen van Chadli en Mertens zie ik niet als blunders, iedere ploeg stuurt wel eens een speler weg die uiteindelijk wel goed blijkt te zijn, en je kan niet iedere jeugdspeler aantrekken, ook is het lang niet altijd mogelijk om een talent zijn toekomst te voorspellen en weet je dus niet of een speler wel of niet zal slagen, hier wordt natuurlijk weleens een gokje genomen en dat gaat wel eens mis..
joduh
 joduh - woensdag 08 juni 2011 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2011 - 17:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Pietje, de scouting is het probleem niet bij Ajax, het opvolgen van de adviezen bij Ajax is een groot probleem gebleken. Zo hoorde ik afgelopen maandag het verhaal dat v/d Zee in zijn eerste maand, Neymar uit Brazillie al had aanbevolen, de aankoop van deze niet EU speler die destijds voor 1,5 miljoen Dollar was op te halen, kreeg geen goedkeuring van de directie. Nu schijnt Chelsea een bod voor te bereiden van zo'n 50 miljoen Euro..

Het niet halen van Chadli en Mertens zie ik niet als blunders, iedere ploeg stuurt wel eens een speler weg die uiteindelijk wel goed blijkt te zijn, en je kan niet iedere jeugdspeler aantrekken, ook is het lang niet altijd mogelijk om een talent zijn toekomst te voorspellen en weet je dus niet of een speler wel of niet zal slagen, hier wordt natuurlijk weleens een gokje genomen en dat gaat wel eens mis..
wat ben jij nou voor een lamzak man.......ik zou eerst nenam feliciteren en dan pas over ajax praten.........
remco k
 remco k - woensdag 08 juni 2011 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2011 - 17:12 schreef joduh het volgende:

[..]

wat ben jij nou voor een lamzak man.......ik zou eerst nenam feliciteren en dan pas over ajax praten.........
Is al gebeurd man, gewoon netjes via PB, zodra mensen als C. Eriksen ineens Nenam gaan feliciteren, heb ik al gegeten en gedronken......
joduh
 joduh - woensdag 08 juni 2011 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2011 - 17:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Is al gebeurd man, gewoon netjes via PB, zodra mensen als C. Eriksen ineens Nenam gaan feliciteren, heb ik al gegeten en gedronken......
dus geen honger en geen dorst?????je moet vanaaf toch ff goed bunkeren op nenam man!!!!!!!!
remco k
 remco k - woensdag 08 juni 2011 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2011 - 17:22 schreef joduh het volgende:

[..]

dus geen honger en geen dorst?????je moet vanaaf toch ff goed bunkeren op nenam man!!!!!!!!
Dat komt wel goed verwacht ik, de vrouw gaat dadelijk iets nieuws maken, Beef tjibbie tjurrie of hoe het ook maar mag heten...
frankdribben
 frankdribben - woensdag 08 juni 2011 - 17:32   quote  deeplink  
Je kan elkaar ook een telefoonnummer geven en deze onzin niet vermelden op een forum
Pietje
 Pietje - woensdag 08 juni 2011 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2011 - 17:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is absoluut wel een punt voor jou, Remco.
Pietje
 Pietje - woensdag 08 juni 2011 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2011 - 17:12 schreef joduh het volgende:

[..]

Hahahaha
joduh
 joduh - woensdag 08 juni 2011 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2011 - 17:32 schreef frankdribben het volgende:
Je kan elkaar ook een telefoonnummer geven en deze onzin niet vermelden op een forum
ja kan ook !06534652918 bel je frankie?
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - woensdag 08 juni 2011 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2011 - 12:16 schreef Stanley het volgende:

Weet je wat ze bij Ajax moeten doen? Een CD-rommetje met Football Manager 2011 aanschaffen. Je trekt alle wonderkids uit de database en vervolgens stuur je daar een paar scouts op af. Kind kan de was doen! ;-)
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 08 juni 2011 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Je kan ook naar een ander forum gaan als dit je niet bevalt..
Dit soort dingen is namelijk heel normaal hier..
Ride
 Ride - woensdag 08 juni 2011 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2011 - 19:39 schreef joduh het volgende:

[..]

ja kan ook !06534652918 bel je frankie?
Doet 't niet...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 08 juni 2011 - 20:35   quote  deeplink  
Bij mij ook niet
remco k
 remco k - woensdag 08 juni 2011 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2011 - 17:36 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is absoluut wel een punt voor jou, Remco.
yes eindelijk een punt.....:-)
remco k
 remco k - woensdag 08 juni 2011 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Je kan ook je computer uitzetten en in de gracht springen...
kwakman
 kwakman - woensdag 08 juni 2011 - 21:25   quote  deeplink  
Platje ook misgelopen.kwak
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 08 juni 2011 - 21:27   quote  deeplink  
Kwak kwam op de platjes van ...??
frankdribben
 frankdribben - woensdag 08 juni 2011 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2011 - 21:27 schreef Hasjkoph het volgende:
Kwak kwam op de platjes van ...??
sweettie toch
Stanley
 Stanley - donderdag 09 juni 2011 - 13:08   quote  deeplink  
Pietje bedankt voor je bijval in deze. Mannen ik verwacht ik geen 100% score. Dat zou niet redelijk zijn.

Ik schrik soms gewoon van het aantal talenten dat elders speelt die bij Ajax zijn weggeschopt. Net zoals het aantal spelers dat mag opzouten om vervolgens jaren later wederom in de interesse te komen van Ajax, maar dan tegen aanzienlijke koopsommen.

En Chadli en Mertens zijn zomaar voorbeelden, maar helaas lang niet de enige.

Het arrogante broertje van Siem is ook een voorbeeld. Man wat een arrogante sukkel, maar wat zou hij ideaal zijn voor Ajax.

Wat Machester nu met Twente doet zou Ajax ook moeten doen alleen dan wel in de rol van Manchester natuurlijk;-)

Club als AA Gent in Belgiƫ, Augsburg in Duitsland en een leuke Jupilerclub in Nederland zouden hier ideaal aan kunnen voldoen!
R!ck
 R!ck - donderdag 09 juni 2011 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 13:08 schreef Stanley het volgende:
Het arrogante broertje van Siem is ook een voorbeeld. Man wat een arrogante sukkel, maar wat zou hij ideaal zijn voor Ajax.

Ik heb werkelijk waar geen enkel idee waar je het over hebt he? Hij is gewoon gebleven hoor? Of bedoel je dat hij niet naar Ajax ging, als je dat arrogant vind tjah. Hij is nogsteeds die jongen van toen bij De Graafschap, nooit verandert. Dus dit verhaal van je raakt nog kant nog wal..
You're Ajax
 You're Ajax - donderdag 09 juni 2011 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 13:08 schreef Stanley het volgende:
Pietje bedankt voor je bijval in deze. Mannen ik verwacht ik geen 100% score. Dat zou niet redelijk zijn.

Ik schrik soms gewoon van het aantal talenten dat elders speelt die bij Ajax zijn weggeschopt. Net zoals het aantal spelers dat mag opzouten om vervolgens jaren later wederom in de interesse te komen van Ajax, maar dan tegen aanzienlijke koopsommen.

En Chadli en Mertens zijn zomaar voorbeelden, maar helaas lang niet de enige.

Wat Machester nu met Twente doet zou Ajax ook moeten doen alleen dan wel in de rol van Manchester natuurlijk;-)

Club als AA Gent in Belgiƫ, Augsburg in Duitsland en een leuke Jupilerclub in Nederland zouden hier ideaal aan kunnen voldoen!
manchester betaalt ook het merendeel van die jongens hun salaris kost dus gewoon geld. er gaan altijd spelers weg die later door breken maar er gaan er ook onwijs veel weg die nooit verder komen dan topklasse.
Alleen ze moeten spelers niet meer voor weinig laten gaan suares minder dan 25 miljoen is een lachertje als je ziet dat die caroll de helft meer kost, die jongen heeft 1 jaar gepresteerd in premierleague veel minder bewezen.
Benno
 Benno - donderdag 09 juni 2011 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2011 - 21:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Je kan ook je computer uitzetten en in de gracht springen...
Haha ja ik vind deze opmerking een hertog jan waard!!
remco k
 remco k - donderdag 09 juni 2011 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 20:36 schreef Benno het volgende:

[..]

Haha ja ik vind deze opmerking een hertog jan waard!!
Die is inmiddels al op, dank u..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax moet slimmer worden op de transfermarkt...

0.0104520