BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Opleiding Feyenoord

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
ljl
 ljl - donderdag 09 juni 2011 - 03:33   quote  deeplink  
Talenten hebben we zat, maar hoeveel breken er nou door in Feyenoord 1? Een talentvolle speler als basisspeler hebben en hem te vroeg verkopen tel ik dus niet mee. Een graad meter daarvoor is welke spelers van Feyenoord het tot het Nederlands elftal hebben geschopt in hun tijd dat ze nog bij Feyenoord speelden, dat betekend gedebuteerd (heeft iemand hier cijfers van!?). Kan er zo snel niet 1 bedenken. Fer tel ik logischerwijs niet mee, aangezien er geen A-spelers opgeroepen werden en dan alsnog is alleen hij vrij karig.

Het is leuk en aardig veel potentie in de selectie te hebben, maar het komt er meestal pas uit op het moment dat ze vertrokken zijn bij Feyenoord. Waar ligt dit aan!?

Maar om het Nederlands elftal nog steeds als graad meter te gebruiken is onze jeugdopleiding niet geweldig. 020 heeft namelijk vele malen meer speler afgevaardigd naar het NL elftal dan wij. Zelfs PSV, Utrecht en Twente scoren op dat opzicht op dit moment beter. Dan kan je dus ook geen goeie transfersom vragen t.o.v. een speler met interlands.

Na vandaag weer het NL elftal bekeken te hebben en tot mijn teleurstelling gezien heb dat Wijnaldum wederom zijn debuut niet heeft mogen maken kom ik tot 1 conclusie, Feyenoord schiet tekort met het opleiden van hun jeugd. Het opleiden stopt namelijk niet bij het 1e elftal en dat is vaak waar het mis gaat. Nadat spelers bij Feyenoord vertrokken zijn spelen ze vaak vele malen beter.

Nu is er veel kritiek op het transferbeleid, spelers worden te goedkoop van de hand gedaan, alleen is een interland achter je naam toch wel weer het overwegen waard om wat extra te betalen en daarin valt ons cluppie zwaar tekort. Wil je Feyenoord helpen zoek daar een oplossing voor!!

Ik kijk ook vaak naar het NL elftal en vooral in het verleden begreep ik nooit dat 020 spelers na bij wijze van spreken 20 goeie wedstrijden opgeroepen werden en als vergelijking De Vrij, Vlaar, Wijnaldum & Fer zelden tot nooit, terwijl ze veel meer wedstrijden gespeeld hebben.

In het verleden heb ik altijd de schuld gelegd bij de KNVB, alleen geloof ik niet dat Bert van Marwijk zich op die manier laat beïnvloeden. Dus afgezien van de schulden en de verantwoordelijken daarvoor om hun kop te vragen, probeer een constructieve manier te bedenken waardoor we Feyenoord echt kunnen helpen. Bijvoorbeeld door de jeugd verder te krijgen van de NL jeugd selecties naar het "grote oranje" en voor de mensen die de schuld nog steeds bij de knvb willen zoeken, protesteer dan daar tegen.

En even buiten het verhaal hierboven. Hoe geloofwaardig is Bert van Marwijk nog als hij aangeeft, dat hij vindt, dat spelers langer bij hun club moeten blijven in de Nederlandse competitie i.p.v. vroeg te vertrekken, aangezien dat beter is voor hun ontwikkeling!? Vervolgens roept hij de persoon die zo'n beetje de trend gezet heeft om vroeg te vertrekken (Bruma)!? Wat voor signaal geeft dat af?

Om even aan te geven, Stefan de Vrij speelt al zo'n 1,5 jaar basis bij Feyenoord, Vlaar is de aanvoerder van Feyenoord die 2 seizoenen speelt. Maar de voorkeur boven die 2 gaat naar een 19 jarige geldwolf die nog amper op hoog niveau gespeeld heeft, of is de Nederlandse competitie zo ver afgezwakt dat de grote clubs uit Nederland middenmoters zijn in Engeland!? Aangezien Bruma na een half seizoen 1st Division wel opgeroepen wordt!

Wat ik hieruit begrijp... Speel liever laag in Engeland dan hoog in Nederland, lekker signaal Bert!
FR-Han
 FR-Han - donderdag 09 juni 2011 - 05:28   quote  deeplink  
dubbel topic!
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - donderdag 09 juni 2011 - 08:08   quote  deeplink  
Mooi stukje, maar wat moeten/kunnen we ermee?
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 09 juni 2011 - 08:15   quote  deeplink  
Lijdt ie aan slapeloosheid?
Ik reageer pas als hij op deze posts reageert.
Els
 Els - donderdag 09 juni 2011 - 08:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 08:15 schreef FR-Henk het volgende:
Lijdt ie aan slapeloosheid?
Ik reageer pas als hij op deze posts reageert.
Die heeft natuurlijk ook moeite met die clown.
FR-Han
 FR-Han - donderdag 09 juni 2011 - 08:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 08:22 schreef Els het volgende:

[..]

Die heeft natuurlijk ook moeite met die clown.
talking about me... hahahhaha
Els
 Els - donderdag 09 juni 2011 - 08:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 08:24 schreef obiku010 het volgende:

[..]

talking about me... hahahhaha
Nee, Henk begon een paar dagen terug opeens over Bas van Toor.
salemi
 salemi - donderdag 09 juni 2011 - 09:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 03:33 schreef ljl het volgende:
Talenten hebben we zat, maar hoeveel breken er nou door in Feyenoord 1? Een talentvolle speler als basisspeler hebben en hem te vroeg verkopen tel ik dus niet mee. Een graad meter daarvoor is welke spelers van Feyenoord het tot het Nederlands elftal hebben geschopt in hun tijd dat ze nog bij Feyenoord speelden, dat betekend gedebuteerd (heeft iemand hier cijfers van!?). Kan er zo snel niet 1 bedenken. Fer tel ik logischerwijs niet mee, aangezien er geen A-spelers opgeroepen werden en dan alsnog is alleen hij vrij karig.

Het is leuk en aardig veel potentie in de selectie te hebben, maar het komt er meestal pas uit op het moment dat ze vertrokken zijn bij Feyenoord. Waar ligt dit aan!?

Maar om het Nederlands elftal nog steeds als graad meter te gebruiken is onze jeugdopleiding niet geweldig. 020 heeft namelijk vele malen meer speler afgevaardigd naar het NL elftal dan wij. Zelfs PSV, Utrecht en Twente scoren op dat opzicht op dit moment beter. Dan kan je dus ook geen goeie transfersom vragen t.o.v. een speler met interlands.

Na vandaag weer het NL elftal bekeken te hebben en tot mijn teleurstelling gezien heb dat Wijnaldum wederom zijn debuut niet heeft mogen maken kom ik tot 1 conclusie, Feyenoord schiet tekort met het opleiden van hun jeugd. Het opleiden stopt namelijk niet bij het 1e elftal en dat is vaak waar het mis gaat. Nadat spelers bij Feyenoord vertrokken zijn spelen ze vaak vele malen beter.

Nu is er veel kritiek op het transferbeleid, spelers worden te goedkoop van de hand gedaan, alleen is een interland achter je naam toch wel weer het overwegen waard om wat extra te betalen en daarin valt ons cluppie zwaar tekort. Wil je Feyenoord helpen zoek daar een oplossing voor!!

Ik kijk ook vaak naar het NL elftal en vooral in het verleden begreep ik nooit dat 020 spelers na bij wijze van spreken 20 goeie wedstrijden opgeroepen werden en als vergelijking De Vrij, Vlaar, Wijnaldum & Fer zelden tot nooit, terwijl ze veel meer wedstrijden gespeeld hebben.

In het verleden heb ik altijd de schuld gelegd bij de KNVB, alleen geloof ik niet dat Bert van Marwijk zich op die manier laat beïnvloeden. Dus afgezien van de schulden en de verantwoordelijken daarvoor om hun kop te vragen, probeer een constructieve manier te bedenken waardoor we Feyenoord echt kunnen helpen. Bijvoorbeeld door de jeugd verder te krijgen van de NL jeugd selecties naar het "grote oranje" en voor de mensen die de schuld nog steeds bij de knvb willen zoeken, protesteer dan daar tegen.

En even buiten het verhaal hierboven. Hoe geloofwaardig is Bert van Marwijk nog als hij aangeeft, dat hij vindt, dat spelers langer bij hun club moeten blijven in de Nederlandse competitie i.p.v. vroeg te vertrekken, aangezien dat beter is voor hun ontwikkeling!? Vervolgens roept hij de persoon die zo'n beetje de trend gezet heeft om vroeg te vertrekken (Bruma)!? Wat voor signaal geeft dat af?

Om even aan te geven, Stefan de Vrij speelt al zo'n 1,5 jaar basis bij Feyenoord, Vlaar is de aanvoerder van Feyenoord die 2 seizoenen speelt. Maar de voorkeur boven die 2 gaat naar een 19 jarige geldwolf die nog amper op hoog niveau gespeeld heeft, of is de Nederlandse competitie zo ver afgezwakt dat de grote clubs uit Nederland middenmoters zijn in Engeland!? Aangezien Bruma na een half seizoen 1st Division wel opgeroepen wordt!

Wat ik hieruit begrijp... Speel liever laag in Engeland dan hoog in Nederland, lekker signaal Bert!
Appels met peren vergelijken.
Als je toch naar het verleden wil kijken als het gaat over het selecteren voor het Nederlands elftal hebben we heel lang te maken gehad met bondscoaches met een 020 verleden. Van Gaal, Rijkaard en van Basten om er maar een paar te noemen. Die selecteerden echt geen Feyenoorders terwijl er toch voldoende spelers voor in aanmerking kwamen. Ed de Goeij moest ook aan de kant voor van de Sar, terwijk de Goeij (toen) stukken beter was, om maar een voorbeeldje te noemen. Wat hebben Paauwe, van Wonderen, van Hooidonk en Bosvelt nu gespeeld voor het Nederlands elftal. Waren die minder dan diegenen die wel speelden? Van Gaal kon zich toen ook niet kwalificeren voor WK Japan ondanks al die superneuzen.

Feyenoord heeft de beste jeugdopleiding van Nederland op dit moment. Arsenal durft het zelfs aan om een talentvolle speler als Ryo bij ons te stallen om te rijpen. Er is bijna een compleet elftal van Feyenoord spelers onder 17 Europees Kampioen geworden. Hoezo geen goede opleiding?????????? Kijk eens wat er nu in het eerste rondloopt aan jeugdspelers.
de flh
 de flh - donderdag 09 juni 2011 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 03:33 schreef ljl het volgende:
Talenten hebben we zat, maar hoeveel breken er nou door in Feyenoord 1? Een talentvolle speler als basisspeler hebben en hem te vroeg verkopen tel ik dus niet mee. Een graad meter daarvoor is welke spelers van Feyenoord het tot het Nederlands elftal hebben geschopt in hun tijd dat ze nog bij Feyenoord speelden, dat betekend gedebuteerd (heeft iemand hier cijfers van!?). Kan er zo snel niet 1 bedenken. Fer tel ik logischerwijs niet mee, aangezien er geen A-spelers opgeroepen werden en dan alsnog is alleen hij vrij karig.

Het is leuk en aardig veel potentie in de selectie te hebben, maar het komt er meestal pas uit op het moment dat ze vertrokken zijn bij Feyenoord. Waar ligt dit aan!?

Maar om het Nederlands elftal nog steeds als graad meter te gebruiken is onze jeugdopleiding niet geweldig. 020 heeft namelijk vele malen meer speler afgevaardigd naar het NL elftal dan wij. Zelfs PSV, Utrecht en Twente scoren op dat opzicht op dit moment beter. Dan kan je dus ook geen goeie transfersom vragen t.o.v. een speler met interlands.

Na vandaag weer het NL elftal bekeken te hebben en tot mijn teleurstelling gezien heb dat Wijnaldum wederom zijn debuut niet heeft mogen maken kom ik tot 1 conclusie, Feyenoord schiet tekort met het opleiden van hun jeugd. Het opleiden stopt namelijk niet bij het 1e elftal en dat is vaak waar het mis gaat. Nadat spelers bij Feyenoord vertrokken zijn spelen ze vaak vele malen beter.

Nu is er veel kritiek op het transferbeleid, spelers worden te goedkoop van de hand gedaan, alleen is een interland achter je naam toch wel weer het overwegen waard om wat extra te betalen en daarin valt ons cluppie zwaar tekort. Wil je Feyenoord helpen zoek daar een oplossing voor!!

Ik kijk ook vaak naar het NL elftal en vooral in het verleden begreep ik nooit dat 020 spelers na bij wijze van spreken 20 goeie wedstrijden opgeroepen werden en als vergelijking De Vrij, Vlaar, Wijnaldum & Fer zelden tot nooit, terwijl ze veel meer wedstrijden gespeeld hebben.

In het verleden heb ik altijd de schuld gelegd bij de KNVB, alleen geloof ik niet dat Bert van Marwijk zich op die manier laat beïnvloeden. Dus afgezien van de schulden en de verantwoordelijken daarvoor om hun kop te vragen, probeer een constructieve manier te bedenken waardoor we Feyenoord echt kunnen helpen. Bijvoorbeeld door de jeugd verder te krijgen van de NL jeugd selecties naar het "grote oranje" en voor de mensen die de schuld nog steeds bij de knvb willen zoeken, protesteer dan daar tegen.

En even buiten het verhaal hierboven. Hoe geloofwaardig is Bert van Marwijk nog als hij aangeeft, dat hij vindt, dat spelers langer bij hun club moeten blijven in de Nederlandse competitie i.p.v. vroeg te vertrekken, aangezien dat beter is voor hun ontwikkeling!? Vervolgens roept hij de persoon die zo'n beetje de trend gezet heeft om vroeg te vertrekken (Bruma)!? Wat voor signaal geeft dat af?

Om even aan te geven, Stefan de Vrij speelt al zo'n 1,5 jaar basis bij Feyenoord, Vlaar is de aanvoerder van Feyenoord die 2 seizoenen speelt. Maar de voorkeur boven die 2 gaat naar een 19 jarige geldwolf die nog amper op hoog niveau gespeeld heeft, of is de Nederlandse competitie zo ver afgezwakt dat de grote clubs uit Nederland middenmoters zijn in Engeland!? Aangezien Bruma na een half seizoen 1st Division wel opgeroepen wordt!

Wat ik hieruit begrijp... Speel liever laag in Engeland dan hoog in Nederland, lekker signaal Bert!
Je ijlt.
Crisismanager
 Crisismanager - donderdag 09 juni 2011 - 11:53   quote  deeplink  
@ salemi
ljl zegt niet dat er iets mis is met de jeugdopleiding. Maar het opleiden stopt niet zodra de jeugdspelers bij het eerste komen. Dan worden ze bijna niet meer beter lijkt wel. Ik ben dat overigens niet met hem eens.
Martins Indi, Cabral, van Haaren, Mulder, Wijnaldum, Castaignos, Leerdam, Biseswar en de Vrij zijn dit seizoen allemaal beter geworden. Ze zijn gegroeid, alleen vind ik wel dat die ontwikkeling wat sneller mag gaan.
Bruma mocht na het WK een keer mee met Oranje, zodat Bert kon kijken of hij het wat vond. Blijkbaar ziet hij veel potentie in deze knakker, anders roept hij hem ook niet op. Het scheelt natuurlijk ook dat Bruma bij jong Oranje zit (logisch lijkt mij) en de Vrij bij Oranje onder 19.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 09 juni 2011 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 11:53 schreef Crisismanager het volgende:
@ salemi
ljl zegt niet dat er iets mis is met de jeugdopleiding. Maar het opleiden stopt niet zodra de jeugdspelers bij het eerste komen. Dan worden ze bijna niet meer beter lijkt wel. Ik ben dat overigens niet met hem eens.
Martins Indi, Cabral, van Haaren, Mulder, Wijnaldum, Castaignos, Leerdam, Biseswar en de Vrij zijn dit seizoen allemaal beter geworden. Ze zijn gegroeid, alleen vind ik wel dat die ontwikkeling wat sneller mag gaan.
Bruma mocht na het WK een keer mee met Oranje, zodat Bert kon kijken of hij het wat vond. Blijkbaar ziet hij veel potentie in deze knakker, anders roept hij hem ook niet op. Het scheelt natuurlijk ook dat Bruma bij jong Oranje zit (logisch lijkt mij) en de Vrij bij Oranje onder 19.
Dat zal overigens nog moeten blijken of ze gegroeid zijn.
Een aantal van bovenstaande zal het elftal dit seizoen moeten dragen.
Ik ben benieuwd.
Pietje1
 Pietje1 - donderdag 09 juni 2011 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 03:33 schreef ljl het volgende:

Om even aan te geven, Stefan de Vrij speelt al zo'n 1,5 jaar basis bij Feyenoord, Vlaar is de aanvoerder van Feyenoord die 2 seizoenen speelt. Maar de voorkeur boven die 2 gaat naar een 19 jarige geldwolf die nog amper op hoog niveau gespeeld heeft, of is de Nederlandse competitie zo ver afgezwakt dat de grote clubs uit Nederland middenmoters zijn in Engeland!? Aangezien Bruma na een half seizoen 1st Division wel opgeroepen wordt!

Wat ik hieruit begrijp... Speel liever laag in Engeland dan hoog in Nederland, lekker signaal Bert!
Het stuk vind ik veel te lang om te lezen, dus ik lees dan maar het begin en het eind en hier heeft hij wel gelijk in moet ik zeggen. Ik vind het erg vreemd dat een Maduro en Bruma wel spelen en trouwens Boulahrouz ook (wat is die slecht zeg) en Vlaar bijvoorbeeld niet. Daarbij staat Strootman in de basis en Gini mag niet eens invallen. Ik denk dat Gini toch wel meer kawaliteit heeft dan Strootman.
plannetje
 plannetje - donderdag 09 juni 2011 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 08:26 schreef Els het volgende:

[..]

Nee, Henk begon een paar dagen terug opeens over Bas van Toor.
ken die ook goals maken?? (van tor...)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5132
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Opleiding Feyenoord









0.0059289