BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ons Feyenoord!!!

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
ljl
 ljl - donderdag 09 juni 2011 - 03:39   quote  deeplink  
Nu lees ik stukken van de Varkenoordgroep en uitlatingen van Feyenoord over de eisen van de Varkenoordgroep, heb ik het idee dat het antwoord in het midden ligt. Maar als het waar is dat de varkenoordgroep spelers bij naam bekritiseren vraag ik me af of dit werkelijk een groep is die echt representatief is voor de gemiddelde Feyenoord supporter! Dit zijn praktijken die zich in het buitenland afspelen door mensen die "hun macht" willen laten blijken en zich uiteindelijk verliezen in de macht die supporter kunnen hebben. Die macht mag en zou je niet moeten gebruiken om een technisch beleid te beinvloeden, die macht moet je gebruiken om een gemiddelde speler tot dingen kan roeren die hij zichzelf niet eens voor mogelijk hield.

Het legioen wat ik ken, is het legioen die al zingend en schreeuwend Feyenoord op het veld ontvangt en door de on aflatende liefde de spelers bij achterstand van nog meer aanmoedigingen en tot grote hoogte kunnen laten stijgen. Een supporter die zich negatief over een speler uitlaat, als speelt hij de slechtste wedstrijd van zijn leven wordt aangesproken dat dit niet kan en de speler de liefde hoort te krijgen, ook al het niet wil lukken.

De trainers van afgelopen jaren begrepen dat het publiek een gigantisch aandeel hebben in het succes van feyenoord, de uitspraak: "de kuip moet een onneembare vesting worden" Is maar naar 1 groep gericht, dat zijn de supporters. Kuipvrees is iets van de laatste jaren, daar zijn te kritische supporters debet aan. Juich de spelers toe die een slechte wedstrijd spelen, dan zal die speler dat terugbetalen in nooit aflatende werklust, of terwijl benader de speler positief.... Slechte pass... boeiend, moedig hem aan en hij zal er alles aan doen om de bal terug te krijgen.

Dat is mijn Feyenoord!

En al zullen we failliet gaan of desnoods degraderen is dit een grote klap, maar de politieke spellen die nu gespeeld worden is ook niet waar een "echte Feyenoorder" zich mee bezig houdt!!! Als we ten onder gaan, gaan we strijdend ten onder. Directie, spelers en legioen.

Genoeg aan de varkenoordgroep, nu directie. Transparantie geldt ook in donkere tijden, gaan we kapot!? Dan gaan we samen "hand in hand de afgrond in". Al geloof ik absoluut niet dat we ooit de afgrond in zullen gaan, maar mocht dit zo zijn, wil ik dit wel doen als echte Feyenoord supporter. Voor 200% achter mn ploeg staan en vechten tot de laatste seconde. Ik kan me niet voorstellen dat de directie niet hetzelfde beoogd. Supporters willen en zullen weer voor 200% achter hun ploeg kunnen staan, alleen heeft het verleden situaties gekend waardoor het vertrouwen flink geschaadt is. Het vertrouwen herstellen zou het hoogste punt op de agenda moeten zijn, dus doe dat ook. Ik heb het volste vertrouwen in Martin van Geel en geloof ook dat hij een onderdeel is van de stap voorwaarts van Feyenoord

Conclusie is dat de varkenoordgroep zich minder moet vasthouden aan het verleden en de directie meer betrokkenheid moet tonen en boven alles de beloofde transparantie moet doorvoeren.

Hoe slecht we er ook voor staan, al zit alles tegen, we zijn Feyenoord. Spelers, Directie, Varkenoordgroep, of wie dan ook. Niemand wordt beter van de huidige situatie!
FR-Han
 FR-Han - donderdag 09 juni 2011 - 05:27   quote  deeplink  
topic bestaat al!
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - donderdag 09 juni 2011 - 08:05   quote  deeplink  
daarom pleit ik er dus voor alleen "vaste"forumbezoekers te laten posten.
kan me niet herrinneren deze naam al eerder op onze site te hebben gezien.
kan verder ook weinig met dit stukje
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 09 juni 2011 - 08:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 08:05 schreef detrapstaandervanvak het volgende:
daarom pleit ik er dus voor alleen "vaste"forumbezoekers te laten posten.
kan me niet herrinneren deze naam al eerder op onze site te hebben gezien.
kan verder ook weinig met dit stukje
Kan ook weer niet. Forum moet open staan voor iedere Feyenoorder. Wel soms vervelend dat er types zijn die even 1 plas doen met 1 post en nooooiit meer terug komen om de discussie aan te gaan.
Dát zijn slappelingen.
FR-Han
 FR-Han - donderdag 09 juni 2011 - 08:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 08:12 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Kan ook weer niet. Forum moet open staan voor iedere Feyenoorder. Wel soms vervelend dat er types zijn die even 1 plas doen met 1 post en nooooiit meer terug komen om de discussie aan te gaan.
Dát zijn slappelingen.
en zijn van enig fatsoen niet doorspeend. men noemen deze mensen ook wel.. de forum allochtonen. deze wezens liggen op de bank te wachten tot wij ons ons geld, met koffers tegelijk komen toeschuiven....
Els
 Els - donderdag 09 juni 2011 - 08:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 03:39 schreef ljl het volgende:
Nu lees ik stukken van de Varkenoordgroep en uitlatingen van Feyenoord over de eisen van de Varkenoordgroep, heb ik het idee dat het antwoord in het midden ligt. Maar als het waar is dat de varkenoordgroep spelers bij naam bekritiseren vraag ik me af of dit werkelijk een groep is die echt representatief is voor de gemiddelde Feyenoord supporter! Dit zijn praktijken die zich in het buitenland afspelen door mensen die "hun macht" willen laten blijken en zich uiteindelijk verliezen in de macht die supporter kunnen hebben. Die macht mag en zou je niet moeten gebruiken om een technisch beleid te beinvloeden, die macht moet je gebruiken om een gemiddelde speler tot dingen kan roeren die hij zichzelf niet eens voor mogelijk hield.

Het legioen wat ik ken, is het legioen die al zingend en schreeuwend Feyenoord op het veld ontvangt en door de on aflatende liefde de spelers bij achterstand van nog meer aanmoedigingen en tot grote hoogte kunnen laten stijgen. Een supporter die zich negatief over een speler uitlaat, als speelt hij de slechtste wedstrijd van zijn leven wordt aangesproken dat dit niet kan en de speler de liefde hoort te krijgen, ook al het niet wil lukken.

De trainers van afgelopen jaren begrepen dat het publiek een gigantisch aandeel hebben in het succes van feyenoord, de uitspraak: "de kuip moet een onneembare vesting worden" Is maar naar 1 groep gericht, dat zijn de supporters. Kuipvrees is iets van de laatste jaren, daar zijn te kritische supporters debet aan. Juich de spelers toe die een slechte wedstrijd spelen, dan zal die speler dat terugbetalen in nooit aflatende werklust, of terwijl benader de speler positief.... Slechte pass... boeiend, moedig hem aan en hij zal er alles aan doen om de bal terug te krijgen.

Dat is mijn Feyenoord!

En al zullen we failliet gaan of desnoods degraderen is dit een grote klap, maar de politieke spellen die nu gespeeld worden is ook niet waar een "echte Feyenoorder" zich mee bezig houdt!!! Als we ten onder gaan, gaan we strijdend ten onder. Directie, spelers en legioen.

Genoeg aan de varkenoordgroep, nu directie. Transparantie geldt ook in donkere tijden, gaan we kapot!? Dan gaan we samen "hand in hand de afgrond in". Al geloof ik absoluut niet dat we ooit de afgrond in zullen gaan, maar mocht dit zo zijn, wil ik dit wel doen als echte Feyenoord supporter. Voor 200% achter mn ploeg staan en vechten tot de laatste seconde. Ik kan me niet voorstellen dat de directie niet hetzelfde beoogd. Supporters willen en zullen weer voor 200% achter hun ploeg kunnen staan, alleen heeft het verleden situaties gekend waardoor het vertrouwen flink geschaadt is. Het vertrouwen herstellen zou het hoogste punt op de agenda moeten zijn, dus doe dat ook. Ik heb het volste vertrouwen in Martin van Geel en geloof ook dat hij een onderdeel is van de stap voorwaarts van Feyenoord

Conclusie is dat de varkenoordgroep zich minder moet vasthouden aan het verleden en de directie meer betrokkenheid moet tonen en boven alles de beloofde transparantie moet doorvoeren.

Hoe slecht we er ook voor staan, al zit alles tegen, we zijn Feyenoord. Spelers, Directie, Varkenoordgroep, of wie dan ook. Niemand wordt beter van de huidige situatie!
1 Op de man spelen is niet netjes, maar soms wel nodig voor duidelijkheid. Inzake de spelers is het zeldzaam contraproductief, en in mijn ogen ongewenst. Ik heb oog grote vraagtekens bij een democratisch geleid Feyenoord.
2 Onaflatende liefde voor het instituut Feyenoord, niet voor de spelers. Dat is ook logisch, de meesten zijn passanten en/of broodvoetballers. Een enkeling is maar een uitzondering en deelt de liefde van de supporters voor Feyenoord. We hebben trouwens door de jaren heen vaak een speler gehad waar buitensporig veel kritiek op was, blijkbaar hebben we dat nodig. Triest, maar het lijkt niet anders te kunnen.
3 Kuipvrees is niet van de laatste jaren, maar is er al heel lang. Babos vergeten? Of de onvoorwaardelijke steun er is van het Legioen is onvoorspelbaar, neem Joszef maar als voorbeeld.
4 Strijdend te onder? Het is juist de strijd die ik gemist heb, op elk niveau. Zo zie ik bijvoorbeeld sinds het vertrek van Beenhakker nooit meer 's avonds laat het licht branden in één van de kantoortjes van de Kuip.
5 Samen de afgrond in? Nee, ik krijg juist steeds minder binding met de 'werknemers' van Feyenoord. Ik geloof best, dat ze hun baan het liefst zo goed mogelijk uitvoeren, maar de passie ontbreekt. Het zijn werknemers, geen Feyenoorders. Of dat voor het uitvoeren van de baan goed of slecht is laat ik in het midden, maar voor de binding met de supporters is het een grote tekortkoming. Van Geel doet het tot nu toe heel goed. Het vertrouwen herstellen is noodzakelijk, maar moeilijk. Het komt te voet, en gaat te paard, he.
6 Feyenoord is een instituut van meer dan 100 jaar. In die 100 jaar zijn er hoogte- en dieptepunten geweest. Beiden hebben bijgedragen aan de band die er nu is met de supporters. Juist de dieptepunten en de hunkering naar succes en erkenning zijn verantwoordelijk voor de ongekende passie die het Legioen kenmerkt. Daar moet je geen afstand van willen doen. Je moet niet blijven hangen in het verleden, maar je er ook niet van distanciëren. Het verleden maakt Feyenoord tot wat het is, want uit het verleden komt de hoop op succes.
De directie hoeft geen betrokkenheid te tonen, laat ze maar gewoon betrokken zijn, dan komt de rest vanzelf. Transparantie alleen wanneer het kan, dat hadden ze ook nooit moeten beloven.
7 Tja. Ik neem aan dat je doelt op het opzeggen van het vertrouwen. Ik weet het niet. Er is nooit een goed moment, dus ook nu niet. Dat wil niet zeggen dat je die beslissing dus ook nooit moet nemen, soms moet je de consequenties dan maar aanvaarden. Ik kan moeilijk inschatten hoe het zover gekomen is, en ik heb kritiek op beide partijen. Feyenoord moet verder, maar volgens mij gebeurt dat ook.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ons Feyenoord!!!









0.0046579