BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Barcelona heeft "maar" 364 miljoen euro schuld

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
craven
 craven - vrijdag 10 juni 2011 - 11:10   quote  deeplink  
pfff ik was dat topic net vergeten man...
Xapter
 Xapter - vrijdag 10 juni 2011 - 16:44   quote  deeplink  
toch knap om 21 miljoen verlies te draaien als je alles hebt gewonnen wat je winnen kan in 1 jaar
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 10 juni 2011 - 17:38   quote  deeplink  
Niet alles!!
De beker niet!!
Quiroz
 Quiroz - vrijdag 10 juni 2011 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juni 2011 - 17:59 schreef Feyenoord till i die het volgende:

[..]

Jij bent gek!!
Ze kennen Eindhoven door philips!!
Dat die nu net een sportclub er bij opgericht heeft is een ander verhaal!!
Logisch dat de gemeente er geld in stopt??
Toch geld zat en er hoeft toch niet zoveel miljard bezuinigd te worden!
In Eindhoven ben je op dit moment dubbel de lul als burger die niets met pisvee heeft!
En dan ook nog eens demonstreren tegen het mindere geld voor sociale werkplaatsen.
Denk je nu echt dat Eindhoven wereldberoemd is door Philips? Onzin! Philips vertegenwoordigd Nederland! Ik weet waar Samsung en Hyundai vandaan komen, van welk land, maar niet van welke plaats!

En het betreft een lening waar winst op word gemaakt, dus dat van die bezuiniging is ook maar onzin, let op je feiten!

En als je in Eindhoven niet van kunst houd ben je ook de lul. Als het je geen reet uitmaakt dat de plaatselijke sportclub een kunstgrasveld uitmaakt ben je ook de lul, daar gaat ook geld naar toe. Nogmaals, het is een lening waar de gemeente Eindhoven alleen maar beter van word!
sevillana
 sevillana - vrijdag 10 juni 2011 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 juni 2011 - 11:10 schreef craven het volgende:
pfff ik was dat topic net vergeten man...
welk?
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 10 juni 2011 - 20:44   quote  deeplink  
ja wij hebben maar een kleine schuld ,maar over schulden gesproken Griekenland die hebben pas schulden
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 10 juni 2011 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 juni 2011 - 18:18 schreef Quiroz het volgende:

[..]

En het betreft een lening waar winst op word gemaakt, dus dat van die bezuiniging is ook maar onzin, let op je feiten!
De gemeente Eindhoven draait ongeveer quitte. Of een verwaarloosbare winst.

Eindhoven koopt de grond van PSV voor een kleine 50miljoen. Dat doen ze met geld dat ze moeten lenen. Over dat geld moet uiteraard rente betaald worden. 2,1 miljoen per jaar. De grond wordt dus vervolgens verpacht aan PSV, die daarvoor 2,4 miljoen per jaar betaald aan de gemeente Eindhoven.

Die 3 ton verschil kun je natuurlijk niet zomaar als winst bijschrijven, dat hoef ik toch hopelijk niet uit te leggen. Na even zoeken vond ik vergelijkbare kritiek van de SP (niet echt mijn partij trouwens) op dit plan:

-------------------------------------------------
Met het geld koopt de gemeente de grond onder het PSV-stadion en onder trainingscomplex De Herdgang. PSV gaat per jaar 2,4 miljoen euro betalen voor het gebruik van het onroerend goed.

Grond
Het contract met PSV voor het gebruik van de grond loopt veertig jaar. Omdat de gemeente zelf 2,1 miljoen euro per jaar aan rentelasten kwijt is, levert de transactie de gemeente nauwelijks of geen geld op, reageerde de SP woensdag meteen kritisch. De partij zal niet instemmen met het plan, kondigde Van Kaathoven aan.

-------------------------------------------------

Het is een slimme constructie, maar het blijft er op neerkomen dat PSV een voorschot op inkomsten krijgt door de gemeente als tussenpersoon in te zetten.

Het kost de gemeente weliswaar geen geld, maar ze kunnen het niet aan andere zaken uitgeven dat is het hele punt. Dat is toch vrij verwerpelijk om dat te doen in deze tijden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Barcelona heeft "maar" 364 miljoen euro schuld









0.0066728