BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Opleidingsvergoeding bij doorverkoop

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Stylzz
 Stylzz - zondag 12 juni 2011 - 10:50   quote  deeplink  
Dit is wanneer een speler die bij Feyenoord de jeugdopleiding doorlopen heeft door zijn nieuwe club verkocht word naar een andere club in het buitenland.

Nou hebben toch behoorlijk spelers bij Feyenoord de jeugd opleiding doorlopen, maar ik zie nooit ergens een bericht van een speler die verkocht word, waar Feyenoord nog wat aan verdient?

Als van Persie verkocht zou worden aan bijvoorbeeld Barcelona, levert dat Feyenoord aardig wat munten op.
Hetzelfde geldt voor de Guzman en bijvoorbeeld Drenthe.

Nu is er bij de Guzman sprake van dat hij naar Atletico zou gaan, dat is dus en een interne transfer en levert niets op.

Ik heb op internet gezocht om de exacte voorwaarden voor de opleidingsvergoeding te vinden, maar die kan ik niet zo goed vinden. Iemand een idee?
Iemand ook een idee waarom Feyenoord eigenlijk nooit een opleidingsvergoeding beurt? Of misschien hoor je er niets van omdat het maar om zulke lage bedragen gaat?
FR-Elmo
 FR-Elmo - zondag 12 juni 2011 - 10:52   quote  deeplink  
ik denk het laatste, volgens mij zijn de voorwaarden dat het een transfer moet zijn die niet in 1 land plaatsvindt, en natuurlijk beur je voor transfervrije spelers niets.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 juni 2011 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juni 2011 - 10:50 schreef Stylzz het volgende:
Dit is wanneer een speler die bij Feyenoord de jeugdopleiding doorlopen heeft door zijn nieuwe club verkocht word naar een andere club in het buitenland.

Nou hebben toch behoorlijk spelers bij Feyenoord de jeugd opleiding doorlopen, maar ik zie nooit ergens een bericht van een speler die verkocht word, waar Feyenoord nog wat aan verdient?

Als van Persie verkocht zou worden aan bijvoorbeeld Barcelona, levert dat Feyenoord aardig wat munten op.
Hetzelfde geldt voor de Guzman en bijvoorbeeld Drenthe.

Nu is er bij de Guzman sprake van dat hij naar Atletico zou gaan, dat is dus en een interne transfer en levert niets op.

Ik heb op internet gezocht om de exacte voorwaarden voor de opleidingsvergoeding te vinden, maar die kan ik niet zo goed vinden. Iemand een idee?
Iemand ook een idee waarom Feyenoord eigenlijk nooit een opleidingsvergoeding beurt? Of misschien hoor je er niets van omdat het maar om zulke lage bedragen gaat?
Naar mijn weten heeft Feyenoord wel een aantal keren zo`n vergoeding gehad...
Ik dacht dat het 5 % was van de verkoopwaarde ,Feyenoord had nog een akefietje met Cardif over een bedrag dat zij verschuldigt waren aan Feyenoord wat ze uiteindelijk gekregen hebben..Ook van Santander met de overstap van Ebi Smolarek van Dortmund was een akefietje
over een gedeelte van dan bedrag..
Ik dacht en weet het bijna zeker dat het 5% is voor een minimaal aantal jaren jeugdopleiding..
FR-Elmo
 FR-Elmo - zondag 12 juni 2011 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juni 2011 - 10:56 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Naar mijn weten heeft Feyenoord wel een aantal keren zo`n vergoeding gehad...
Ik dacht dat het 5 % was van de verkoopwaarde ,Feyenoord had nog een akefietje met Cardif over een bedrag dat zij verschuldigt waren aan Feyenoord wat ze uiteindelijk gekregen hebben..Ook van Santander met de overstap van Ebi Smolarek van Dortmund was een akefietje
over een gedeelte van dan bedrag..
Ik dacht en weet het bijna zeker dat het 5% is voor een minimaal aantal jaren jeugdopleiding..
dit betrof geen opleidingsvergoeding volgens mij, bij smolarek waren we volgens mij nog voor 50% eigenaar en bij cardif betrof het een doorverkooppercentage.
Stylzz
 Stylzz - zondag 12 juni 2011 - 11:07   quote  deeplink  
Dat klopt, maar dat is al weer een tijd terug.
De laatste tijd hoor je er nooit iets over.
Gaan die spelers allemaal transfervrij? (Zuiverloon?)

Hoe lang moet je een speler opgeleid hebben voor je een vergoeding krijgt? (Bijvoorbeeld Bastos gaat verkocht worden)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 juni 2011 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juni 2011 - 11:00 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

dit betrof geen opleidingsvergoeding volgens mij, bij smolarek waren we volgens mij nog voor 50% eigenaar en bij cardif betrof het een doorverkooppercentage.
klopt..
Wereldvoetbalbond FIFA heeft Feyenoord in het gelijk gesteld in een conflict met Cardiff City FC. De club uit Wales moet per direct 350.000 euro overmaken aan de Rotterdammers.

Glenn Loovens verruilde in 2008 Cardiff voor Celtic. Bij de overgang naar Schotland verzuimde de club uit Wales een doorverkooppercentage aan Feyenoord uit te keren, waarop de Rotterdammers na herhaaldelijk te hebben aangedrongen op betaling alsnog een zaak aanspanden.

Omdat Feyenoord in het gelijk werd gesteld, is Cardiff verplicht de achterstallige betaling direct te voldoen.

Loovens kende een succesvolle periode bij de club uit het Championship, het tweede niveau in Engeland. In 2008 bereikte de 27-jarige verdediger de FA Cup-finale. Daarin was Portsmouth met 1-0 te sterk.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 juni 2011 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juni 2011 - 11:07 schreef Stylzz het volgende:
Dat klopt, maar dat is al weer een tijd terug.
De laatste tijd hoor je er nooit iets over.
Gaan die spelers allemaal transfervrij? (Zuiverloon?)

Hoe lang moet je een speler opgeleid hebben voor je een vergoeding krijgt? (Bijvoorbeeld Bastos gaat verkocht worden)
Ja je heb wel gelijk alleen heeft Bastos niet zo heel lang bij Feyenoord gezeten...

Zuiverloon daar zou je een opleidingsvergoeding voor moeten kunnen krijgen.
FR-Elmo
 FR-Elmo - zondag 12 juni 2011 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juni 2011 - 11:07 schreef Stylzz het volgende:
Dat klopt, maar dat is al weer een tijd terug.
De laatste tijd hoor je er nooit iets over.
Gaan die spelers allemaal transfervrij? (Zuiverloon?)

Hoe lang moet je een speler opgeleid hebben voor je een vergoeding krijgt? (Bijvoorbeeld Bastos gaat verkocht worden)
bastos is net niet op tijd bij ons gekomen dus daar vangen we niets voor, duur maakt niet uit of maar hoeveel je krijgt, neem je bv een speler over van een amateurclub op zn 17e dan zul je minder krijgen.
zuiverloon is transfervrij, ook daarvoor geen geld. volgens mij hebben we niet zoveel mazzel met dit soort extra inkomsten..
Phyxsius
 Phyxsius - zondag 12 juni 2011 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juni 2011 - 10:56 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Naar mijn weten heeft Feyenoord wel een aantal keren zo`n vergoeding gehad...
Ik dacht dat het 5 % was van de verkoopwaarde ,Feyenoord had nog een akefietje met Cardif over een bedrag dat zij verschuldigt waren aan Feyenoord wat ze uiteindelijk gekregen hebben..Ook van Santander met de overstap van Ebi Smolarek van Dortmund was een akefietje
over een gedeelte van dan bedrag..
Ik dacht en weet het bijna zeker dat het 5% is voor een minimaal aantal jaren jeugdopleiding..
Het klopt bijna Leon, maar niet helemaal ;)
Het bedrag is maximaal 5% van het transferbedrag

Er wordt gekeken naar de clubs waar de speler tussen zijn 12de en 22tigste onder contract gestaan heeft
Voor elk jaar, binnen die periode, dat de speler bij jouw club onder contract heeft gestaan krijgt jouw club 0,5% van dat bedrag
Dus als Drenthe of Robin doorverkocht wordt krijgen wij niet als enige geld
Excelsior deelt dan ook mee
Volgens mij hebben beide (drenthe in elk geval) een deel van hun opleiding daar onder contract gestaan

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 juni 2011 door Phyxsius --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 juni 2011 - 11:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juni 2011 - 11:13 schreef Phyxsius het volgende:

[..]

Het klopt bijna Leon, maar niet helemaal ;)
Het bedrag is maximaal 5% van het transferbedrag

Er wordt gekeken naar de clubs waar de speler tussen zijn 12de en 22tigste onder contract gestaan heeft
Voor elk jaar, binnen die periode, dat de speler bij jouw club onder contract heeft gestaan krijgt jouw club 0,5% van dat bedrag
Dus als Drenthe of Robin doorverkocht wordt krijgen wij niet als enige geld
Excelsior deelt dan ook mee
Volgens mij hebben beide (drenthe in elk geval) een deel van hun opleiding daar onder contract gestaan
Is jou schuld,want jij komt bijna nooit meer buurten hierzo.. ;)
Wel begrijpelijk van jou overigens ..!
craven
 craven - zondag 12 juni 2011 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juni 2011 - 11:25 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Is jou schuld,want jij komt bijna nooit meer buurten hierzo.. ;)
Wel begrijpelijk van jou overigens ..!
hahaha....
Phyxsius
 Phyxsius - zondag 12 juni 2011 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juni 2011 - 11:25 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Is jou schuld,want jij komt bijna nooit meer buurten hierzo.. ;)
Wel begrijpelijk van jou overigens ..!
Ik kan wel weer gaan zeiken over het niveau en dergelijke
Maar dat win ik toch niet
Ik kijk zo nu en dan nog eens
En soms zie ik iets waarop ik toch wil reageren;)
Els
 Els - zondag 12 juni 2011 - 11:51   quote  deeplink  
De meeste ex-spelers zijn nogal honkvast. Van Persie blijft bij Arsenal, Bruma blijft bij Chelsea, en Drenthe blijft van Real Madrid.
fer1971
 fer1971 - zondag 12 juni 2011 - 12:00   quote  deeplink  
Stylzz je hebt gelijk
Maar het hele transfer beleid bij feyenoord klopt niet
Ze laten spelers sowieso te goedkoop gaan. Namen zijn hierboven al genoemd.
hoe kan het dat die klote club uit adam bijna 8 milj euro voor de Zeeuw gaat krijgen. En een Feyenoord misschien Wijnaldum voor een kleine 6 a 7 miljoen laat gaan.
Ze moeten gewoon de lat hoog liggen. En natuurlijk niet zulke fouten maken tijdens een overgang in het verleden van de Guzman. Feyenoord heeft door zulke fouten hun eigen ondergang gegraven. Nu moeten wij ook daarvan bloeden.
fer1971
 fer1971 - zondag 12 juni 2011 - 12:23   quote  deeplink  
Kijk van deze berichten wordt ik echt ..............

http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/178196/juve-inter-en-spurs-strijden-om-bastos/
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 juni 2011 - 12:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juni 2011 - 11:51 schreef Phyxsius het volgende:

[..]

Ik kan wel weer gaan zeiken over het niveau en dergelijke
Maar dat win ik toch niet
Ik kijk zo nu en dan nog eens
En soms zie ik iets waarop ik toch wil reageren;)
Word hoogtijd dat je weer eens wat meer intressante topics vind gozer ;)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 juni 2011 - 12:30   quote  deeplink  
Het is als club wel erg moeilijk om te kunnen zien wie krijgt
er over 2 jaar die winnaarsmentaliteit?
Je kunt moeilijk alle spelers onder contract zetten om te gaan
gokken op 1 of 2 groeibriljanten....
De eventuele doorbraak van talenten zit in de hoofden van die
gasten..
Jhon de Beuk
 Jhon de Beuk - zondag 12 juni 2011 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juni 2011 - 11:13 schreef Phyxsius het volgende:

[..]

Het klopt bijna Leon, maar niet helemaal ;)
Het bedrag is maximaal 5% van het transferbedrag

Er wordt gekeken naar de clubs waar de speler tussen zijn 12de en 22tigste onder contract gestaan heeft
Voor elk jaar, binnen die periode, dat de speler bij jouw club onder contract heeft gestaan krijgt jouw club 0,5% van dat bedrag
Dus als Drenthe of Robin doorverkocht wordt krijgen wij niet als enige geld
Excelsior deelt dan ook mee
Volgens mij hebben beide (drenthe in elk geval) een deel van hun opleiding daar onder contract gestaan
Van Persie stond van zijn 13e t/m 21e bij Feyenoord onder contract, Drenthe tot zijn 20e minus een periode 2003-2005 Excelsior wegens een conflict bij Feyenoord. Bij een transfer van V. Persie beuren we dus 4% en bij Drenthe 3%. V. Persie heeft onlangs zijn onvrede geuit wat betreft Arsenal en zou dus zomaar ineens kunnen verkassen voor zo'n 20 á 30 miljoen, bij 20 miljoen is er dus 800.000 voor ons. V. Persie speelde tot zijn 13e bij Excelsior, die pakken ook nog 0,5 % dus 100.000 mee. Drenthe moet vertrekken, wat zal hij waard zijn, 8 miljoen? Zou in dat geval 240.000 voor Feyenoord opleveren, 80.000 voor Excelsior. Zuiverloon heeft volgens mij zijn eigen contract afgekocht, en de Guzman komt in aanmerking voor een binnenlandse transfer, geen percentage voor ons dus.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 juni 2011 door Jhon de Beuk --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 juni 2011 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juni 2011 - 12:35 schreef Jhon de Beuk het volgende:

[..]

Van Persie stond van zijn 13e t/m 21e bij Feyenoord onder contract, Drenthe tot zijn 20e minus een periode 2003-2005 Excelsior wegens een conflict bij Feyenoord. Bij een transfer van V. Persie beuren we dus 4% en bij Drenthe 3%. V. Persie heeft onlangs zijn onvrede geuit wat betreft Arsenal en zou dus zomaar ineens kunnen verkassen voor zo'n 20 á 30 miljoen, bij 20 miljoen is er dus 800.000 voor ons. V. Persie speelde tot zijn 13e bij Excelsior, die pakken ook nog 0,5 % dus 100.000 mee. Drenthe moet vertrekken, wat zal hij waard zijn, 8 miljoen? Zou in dat geval 240.000 voor Feyenoord opleveren, 80.000 voor Excelsior. Zuiverloon heeft volgens mij zijn eigen contract afgekocht, en de Guzman komt in aanmerking voor een binnenlandse transfer, geen percentage voor ons dus.
De Guzman moet je sowieso uit de clubhistorie schrijven want daar pakken we straks alleen 10.000 voor als hij naar 020 gaat...
Stylzz
 Stylzz - maandag 13 juni 2011 - 22:09   quote  deeplink  
Dit soort shit dus, doet er 1 een move, is t weer huur.

http://www.vi.nl/Nieuws-item/201995/Bruma-op-huurbasis-van-Chelsea-naar-Hamburger-SV.htm
flipje tiel
 flipje tiel - maandag 13 juni 2011 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juni 2011 - 12:23 schreef fer1971 het volgende:
Kijk van deze berichten wordt ik echt ..............

http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/178196/juve-inter-en-spurs-strijden-om-bastos/
deze bastos was toch niet goed genoeg volgens de heren trainers ken je zien dat we altijd met prusers in de leiding te maken hebben gehad
Het zal nu wel beter gaan met v geel heb in hem veel vertrouwen,denk ook dat die mario wel de duimschroeven gaat aandraaien ivm prestatie,s
Stylzz
 Stylzz - maandag 13 juni 2011 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 juni 2011 - 22:19 schreef flipje tiel het volgende:

[..]

deze bastos was toch niet goed genoeg volgens de heren trainers ken je zien dat we altijd met prusers in de leiding te maken hebben gehad
Het zal nu wel beter gaan met v geel heb in hem veel vertrouwen,denk ook dat die mario wel de duimschroeven gaat aandraaien ivm prestatie,s
nah Bastos heeft zelf toegegeven dat de move naar Feyenoord te vroeg was.
Hij was mentaal nog niet klaar.
fer1971
 fer1971 - dinsdag 14 juni 2011 - 09:36   quote  deeplink  
Mario moet onder van geel gaan presteren
Anders ligt ie er binnen een paar maanden uit
Let maar op
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 14 juni 2011 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juni 2011 - 09:36 schreef fer1971 het volgende:
Mario moet onder van geel gaan presteren
Anders ligt ie er binnen een paar maanden uit
Let maar op
Als de wind west is, moet je niet verwachten dat een koe een haas vangt

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Opleidingsvergoeding bij doorverkoop









0.0068640