BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Vrijwilligers na in het zonnetje te zijn gezet een doodtrap nageven

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
cc-tje
 cc-tje - woensdag 15 juni 2011 - 08:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 juni 2011 - 23:42 schreef lord - adonis het volgende:
Ik wil nu ook eens mijn ei kwijt, na z'n 25 jaar als vrijwilliger te hebben gediend, kreeg ik afgelopen week een brief waarin mijn diensten niet meer op prijs worden gesteld.

ik wordt er zo misselijk van dat Feyenoord zo omgaat met vrijwilligers, maar ja zo gaan ze ook om met de supporters.

een aantal vrijwilligers gaan maar eens een boekje open doen bij de krant. misschien dat de ogen open gaan bij dat K?T bestuur.

Ik stop er maar mee want ik maak mij wederom kwaad om een stelletje zielenpieten daarin die Ivoren toren. Ik zal mij nu alleen maar op het vak bevinden en ze kunnen verbranden daar bij dat bestuur.

een welwillend maar kwade vrijwilliger
Als voormalig vrijwilliger van het promoteam van de suportersvereniging (FSV)ben ik wel wat gewend.
Zoals er twee jaar geleden gestart is met het aantrekken van BETAALDE krachten ( je weet wel, jong en strak uitziende types) is er nu een brief uit naar de vrijwilligers dat ze niet meer nodig zijn.
Heb het in de jaren met plezier gedaan, maar toen de persoon die de vrijwilligers regelde voor bv. de open dag, Het sinterklaasfeest etc. er mee stopte en een andere baan ( eentje waar wél toekomst in zat...) had gevonden, is het allemaal in een neerwaardse spiraal gekomen. Jammer, vooral de eerste training en de daarbijbehorende "FSV"stand waren een hot item, mensen kochten toen nog iets bij een persoon die een Feyenoord hart hadden, nu kopen ze iets bij een persoon die van zijn portemonai houd...(overgens, de mensen die voor het FSV werken doen dat nog steeds met hart en ziel, ik bedoel die inhoer krachten... en nee, is geen schrijf fout...)
cc-tje
 cc-tje - woensdag 15 juni 2011 - 08:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 juni 2011 - 07:53 schreef FR-Douwe het volgende:
brief vind ik op zich wel netjes, vind wel dat dit ook persoonlijk gezegd had kunnen worden. Wel vreemd dat je de kleding moet inleveren, lijkt me een soort van beloning in natura.
Nee, daar is Gudde en alles wat er boven staat het niet mee eens...
Natura is iets anders, dat zijn fluitende vogeltjes... denken zij.
FR-Elmo
 FR-Elmo - woensdag 15 juni 2011 - 09:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 juni 2011 - 08:37 schreef cc-tje het volgende:

[..]

Nee, daar is Gudde en alles wat er boven staat het niet mee eens...
Natura is iets anders, dat zijn fluitende vogeltjes... denken zij.
vrees dat je gelijk hebt...
Stylzz
 Stylzz - woensdag 15 juni 2011 - 11:11   quote  deeplink  
Met t pak ben je waarschijnlijk herkenbaar in functie als vrijwilliger van Feyenoord.
Vandaar dat je t moet inleveren, krijg je weer terug als je weer inzetbaar bent.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 15 juni 2011 - 11:32   quote  deeplink  
logisch...
FR-Elmo
 FR-Elmo - woensdag 15 juni 2011 - 11:35   quote  deeplink  
yep
hotjumper
 hotjumper - woensdag 15 juni 2011 - 11:56   quote  deeplink  
Vrijwilligerswerk is het meest ondankbare wat je kan doen, wat ik jammer vind in dit verhaal dat ze niet gewoon in een bijeenkomst met de wedstrijdmagazine uitdelers is gingen bekijken wat men nog meer voor de club kan doen. Juist met het oog op de financiële situatie bij de club zou men vrijwilligers moeten koesteren.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 15 juni 2011 - 12:08   quote  deeplink  
Bij verstandige, bij-de-tijdse organisaties is vrijwilligerswerk helemaal niet ondankbaar werk. Van opstap naar andere ambitie, vrijwilligersattenties, uitstapje, tot begeleiding naar nieuwe persoonlijke ontdekkingen, ontwikkelingen.
Het hoort er allemaal in te zitten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 juni 2011 door FR-Henk --
hotjumper
 hotjumper - woensdag 15 juni 2011 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 juni 2011 - 12:08 schreef FR-Henk het volgende:
Bij verstandige, bij-de-tijdse organisaties is vrijwilligerswerk helemaal niet ondankbaar werk. Van opstap naar andere ambitie, vrijwilligersattenties, uitstapje, tot begeleiding naar nieuwe persoonlijke ontdekkingen, ontwikkelingen.
Het hoort er allemaal in te zitten.
Ondankbaar is misschien niet het juiste woord, je moet er voor jezelf goeie dingen uithalen en dat zien als je beloning. Verwacht niet te veel van de organisatie waar je voor werkt.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 15 juni 2011 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 juni 2011 - 12:17 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Ondankbaar is misschien niet het juiste woord, je moet er voor jezelf goeie dingen uithalen en dat zien als je beloning. Verwacht niet te veel van de organisatie waar je voor werkt.
Vrijwilligerswerk is onbaatzuchtig. Dus dan moet je ook geen verwachtingen hebben qua beloning.
cc-tje
 cc-tje - woensdag 15 juni 2011 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 juni 2011 - 11:11 schreef Stylzz het volgende:
Met t pak ben je waarschijnlijk herkenbaar in functie als vrijwilliger van Feyenoord.
Vandaar dat je t moet inleveren, krijg je weer terug als je weer inzetbaar bent.
Inzetbaar?
Een vrijwilliger is altijd inzetbaar, kun je van het bestuur niet zeggen...
Stylzz
 Stylzz - woensdag 15 juni 2011 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 juni 2011 - 13:21 schreef cc-tje het volgende:

[..]

Inzetbaar?
Een vrijwilliger is altijd inzetbaar, kun je van het bestuur niet zeggen...
Das onzin, een vrijwilliger is juist niet altijd inzetbaar.
Maar je kan van beide kanten inzetbaar zijn, ik wilde eigenlijk zeggen wanneer ze je wanneer nodig hebben.
STS
 STS - woensdag 15 juni 2011 - 13:48   quote  deeplink  
Al met al veel emotie en opgekropte woede. Ik ben alleen zo benieuwd wat de neiuwe methode van distributie gaat worden. Gaan ze de boekjes nu bij de kassa's leggen o.i.d?
Wellicht hadden ze voor de vrijwilligers iets anders kunnen bedenken om te doen voor de club. Vrijwilligers moet je volgens mij nooit weg laten gaan zonder ze in ieder geval de keus te hebben gelaten om iets anders te gaan doen.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 15 juni 2011 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 juni 2011 - 13:48 schreef STS het volgende:
Al met al veel emotie en opgekropte woede. Ik ben alleen zo benieuwd wat de neiuwe methode van distributie gaat worden. Gaan ze de boekjes nu bij de kassa's leggen o.i.d?
Wellicht hadden ze voor de vrijwilligers iets anders kunnen bedenken om te doen voor de club. Vrijwilligers moet je volgens mij nooit weg laten gaan zonder ze in ieder geval de keus te hebben gelaten om iets anders te gaan doen.
Daar heb je een kardinaal punt.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 15 juni 2011 - 15:12   quote  deeplink  
Hoe dan ook kreeg ik nooit een wedstrijdboekje, vorig jaar wel, maar vanaf Feyenoord - ADO heb ik niets meer gekregen.

Deed jij je werk wel goed lord-? ;)
Maximus
 Maximus - woensdag 15 juni 2011 - 15:32   quote  deeplink  
Storm in glas water dit! Zo kun je alles wel in een verkeerd daglicht zetten...
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 15 juni 2011 - 15:41   quote  deeplink  
Ik begrijp wel je frustraties wel Lord Adonis. Dat soort dingen wil je inderdaad graag persoonlijk horen en als er nog meer dingen zijn voorgevallen (wat ik niet kan controleren) dan maakt dat nog wat meer vervelend.

Maar die brief op zich is netjes en respectvol. Dat je die kleding moet inleveren is jammer, maar op zich wel logisch. Die krijg je natuurlijk weer als je weer aan de slag gaat.

Ik hoop dat je niet verbitterd bent en hopelijk vind je weer voldoende motivatie om aan de slag te gaan. Heb altijd groot respect voor gasten zoals jij.
lord - adonis
 lord - adonis - woensdag 15 juni 2011 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 juni 2011 - 15:12 schreef Bosifyable het volgende:
Hoe dan ook kreeg ik nooit een wedstrijdboekje, vorig jaar wel, maar vanaf Feyenoord - ADO heb ik niets meer gekregen.

Deed jij je werk wel goed lord-? ;)
Tja dat is een van die onderwerpen, ik gaf al heel vaak aan dat er te weinig boekjes in omloop bleven voor de supporters en dat de bobo's wel wat anders konden verwachten dan die boekjes in te pikken van ons. ook geen gehoor aan gegeven er moesten toch wel heel veel boekjes naar de grote meneren. ik kwam dan ook systematisch boekjes tekort op de gele sector dus moest ik noodgedwongen deze weer weghalen bij de andere drie sectoren.

en waarschijnlijk uit oogpunt van Feyenoord deed ik mijn werk wel voldoende, maar vinden ze mij overbodig.
Suijltje
 Suijltje - woensdag 15 juni 2011 - 16:01   quote  deeplink  
@lord Adonis: Na de brief te hebben ontcijferd, valt het nogal mee toch?
Kan me goed voorstellen, dat je teleurgesteld bent, maar ik ben erger behandeld door o.a. instellingen, die mij als vrijwilliger aannamen!
Ik werkte met verst. gehandicapten, zat in de muziek met ze, was geweldig werk en niet te vergelijken met wat jij deed natuurlijk, maar als mij bv. een jaar geleden een getuigschrift werd beloofd, en ik heb het NU nog niet.............ook niet na verschillende keren contact zoeken, kan ik ook woest worden hoor!
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 15 juni 2011 - 16:10   quote  deeplink  
Brief is netjes, ja. Vrijwilligerswerk is vrijblijvend. Dat betekent dat je niet altijd 100% volledige inzet/aanwezigheid kán verwachten.
Feyenoord kiest voor een zekerder optie kennelijk.

Maar een leuke (afscheids)attentie had wel zo mooi geweest, als dank voor jaren bewezen diensten.
Ik ken organisaties die exact bijhouden hoelang een vrijwilliger betrokken is. Zo hoort het ook.
craven
 craven - woensdag 15 juni 2011 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 juni 2011 - 11:56 schreef hotjumper het volgende:
Vrijwilligerswerk is het meest ondankbare wat je kan doen, wat ik jammer vind in dit verhaal dat ze niet gewoon in een bijeenkomst met de wedstrijdmagazine uitdelers is gingen bekijken wat men nog meer voor de club kan doen. Juist met het oog op de financiële situatie bij de club zou men vrijwilligers moeten koesteren.
eens..
Suijltje
 Suijltje - woensdag 15 juni 2011 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 juni 2011 - 12:17 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Ondankbaar is misschien niet het juiste woord, je moet er voor jezelf goeie dingen uithalen en dat zien als je beloning. Verwacht niet te veel van de organisatie waar je voor werkt.
Da's ook weer waar!
Milo
 Milo - woensdag 15 juni 2011 - 17:18   quote  deeplink  
Feyenoord maakt zich er wel weer makkelijk vanaf zo!
lord - adonis
 lord - adonis - donderdag 16 juni 2011 - 06:38   quote  deeplink  
Lees deze link maar eens.

Ik weet dat ik geen dame bent, maar er staat zelfs een P.S.

http://www.feyenoordleven.nl/?p=6796
Suijltje
 Suijltje - donderdag 16 juni 2011 - 07:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juni 2011 - 06:38 schreef lord - adonis het volgende:
Lees deze link maar eens.

Ik weet dat ik geen dame bent, maar er staat zelfs een P.S.

http://www.feyenoordleven.nl/?p=6796
Idd beetje dubbel lord.........vooral de P.S.!
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 16 juni 2011 - 08:01   quote  deeplink  
Staat dat niet los van elkaar dan?

Vrijwilligers van Feyenoord of vrijwilligers bij de FSV? Correct me if I'm wrong.
lord - adonis
 lord - adonis - donderdag 16 juni 2011 - 08:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juni 2011 - 08:01 schreef Bosifyable het volgende:
Staat dat niet los van elkaar dan?

Vrijwilligers van Feyenoord of vrijwilligers bij de FSV? Correct me if I'm wrong.
ja en nee.

leuk antwoord hè, maar meestal werd in de afgelopen jaren was de vrijwilligerslijst apart per afdeling. Alleen werd deze lijst wel door beide afdelingen gebruikt dus als er iets stond te gebeuren werd de lijst met vragen door twee afdelingen verstuurd aan de vrijwilligers. dus echt los van elkaar staat het niet.

Dus is deze lijst waarschijnlijk geüpdatet zonder ons daarop.
maar goed de interesse van mij is niets meer ze kunnen verbranden daar op het kantoor ik zal geen vrijwilligerswerk meer doen ( geen open dag, geen eerste training etc. etc. )
hotjumper
 hotjumper - donderdag 16 juni 2011 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juni 2011 - 08:46 schreef lord - adonis het volgende:

[..]

ja en nee.

leuk antwoord hè, maar meestal werd in de afgelopen jaren was de vrijwilligerslijst apart per afdeling. Alleen werd deze lijst wel door beide afdelingen gebruikt dus als er iets stond te gebeuren werd de lijst met vragen door twee afdelingen verstuurd aan de vrijwilligers. dus echt los van elkaar staat het niet.

Dus is deze lijst waarschijnlijk geüpdatet zonder ons daarop.
maar goed de interesse van mij is niets meer ze kunnen verbranden daar op het kantoor ik zal geen vrijwilligerswerk meer doen ( geen open dag, geen eerste training etc. etc. )
De FSV staat los van Feyenoord kan je toch niet als afdelingen zien? Misschien kan je bij Lunatic News aan de slag?
lord - adonis
 lord - adonis - donderdag 16 juni 2011 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juni 2011 - 10:25 schreef hotjumper het volgende:

[..]

De FSV staat los van Feyenoord kan je toch niet als afdelingen zien? Misschien kan je bij Lunatic News aan de slag?
goed geen afdelingen, maar twee aparte. desalniettemin stonden we op allebei de lijsten.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 16 juni 2011 - 11:03   quote  deeplink  
Ah oké
Milo
 Milo - donderdag 16 juni 2011 - 11:16   quote  deeplink  
zijn we eruit met z'n allen? dan kan dit topic opslot ;)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Vrijwilligers na in het zonnetje te zijn gezet een doodtrap nageven









0.0081498