|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Amsterdam ArenA mag in 2013 finalisten Europa League verwelkomen (VoetbalZone)
|
|
|
Thomas
|
|
|
De Europese voetbalbond (UEFA) heeft donderdag bekendgemaakt dat de Amsterdam ArenA over twee jaar de locatie zal zijn voor de finale van de Europa League. Eerder deze week zei secretaris-generaal Harry Been van de KNVB al dat hij positief was over de kansen van Nederland. De ArenA was één keer eerder gastheer in een Europese finale: in het seizoen 1997/98 streden Real Madrid en Juventus tegen elkaar in de eindstrijd van de Champions League.
Woensdag zei Been tegen Voetbal International: Ik denk dat we goede kans maken om de finale te mogen organiseren. Wie de andere kandidaten zijn durf ik niet te zeggen, maar we zijn in ieder geval medekoploper. Wie de concurrenten waren zei Been noch het weekblad. De UEFA maakt in elk geval bekend dat Amsterdam de stad zal zijn waarin de finalisten van het seizoen 2012/13 elkaar treffen.
De Europese bond liet ook weten dat Wembley dat jaar de Champions League-finale organiseert, net zoals afgelopen seizoen. In het seizoen 2011/12 zijn de finales in de Allianz Arena (Champions League) en het nationaal Roemeens stadion in Boekarest (Europa League). De Europese Super Cup in het seizoen 2012/13 zal plaatsvinden in Praag. |
|
|
|
|
Bergkamp
|
|
|
Goed voor het NL voetbal. |
|
|
|
|
Wopper
|
|
|
Leuk! Wie word dan onze tegenstander denken jullie? Ook wel fijn dat we dan ook gelijk thuisvoordeel hebben! (= |
|
|
|
|
Bergkamp
|
|
|
quote:Op donderdag 16 juni 2011 - 19:32 schreef Wopper het volgende:Leuk! Wie word dan onze tegenstander denken jullie? Ook wel fijn dat we dan ook gelijk thuisvoordeel hebben! (= Ik denk niet dat we deze finale dan spelen, want volgens mij kan je niet de CL finale en de EL finale tegelijk spelen toch? |
|
|
|
|
Kesio
|
|
|
Thuis voordeel ? Ajax speelt komende jaren voor de CL titel. Wat moeten we met de EL? |
|
|
|
|
Kesio
|
|
|
Ook leuk tuur lijk die EL titel. Laat daar geen misverstand over bestaan. Een cup is een cup! |
|
|
|
|
Wopper
|
|
|
Ghehe :') maar stel we zitten dan met real madrid en bayern munchen in de poule? dan moeten we realistisch blijven toch? |
|
|
|
|
Wopper
|
|
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
De CL finale weer in London vanwege 150ste verjaardag FA> Nou....het is de 40ste verjaardag van Ajax' 3e CL overwinning (1973) dus als dat het voorteken is...dan zijn wij erbij op Wembley !
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 juni 2011 door Rogier -- |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op donderdag 16 juni 2011 - 20:09 schreef Rogier het volgende:De CL finale weer in London vanwege 150ste verjaardag FA> Nou....het is de 40ste verjaardag van Ajax' 3e CL overwinning (1972) dus als dat het voorteken is...dan zijn wij erbij op Wembley ! Maar die finale op Wembley is toch in 2013 en die 3e CL overwinning was toch in het seizoen '72 / '73? ;-) Dus moet het jaartal verandert worden naar 1973 ;-) |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote:Op donderdag 16 juni 2011 - 20:12 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Maar die finale op Wembley is toch in 2013 en die 3e CL overwinning was toch in het seizoen '72 / '73? ;-) Dus moet het jaartal verandert worden naar 1973 ;-) Ik verbeterde het net en toen ik terugkwam zag ik jouw post. Lol. Idd .. maar als je een 10minuten geleden had gekeken stond er 2e overwinning en 72 want ik dacht dat het over 2012 ging. Net jointje gerookt en ben ondertussen een Technoset aan het draaien dus.....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 juni 2011 door Rogier -- |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op donderdag 16 juni 2011 - 20:17 schreef Rogier het volgende:[..] Ik verbeterde het net en toen ik terugkwam zag ik jouw post. Lol. Idd .. maar als je een 10minuten geleden had gekeken stond er 2e overwinning en 72 want ik dacht dat het over 2012 ging. Net jointje gerookt en ben ondertussen een Technoset aan het draaien dus..... Whahaha is goed man. ;-) Verder niets op je post aan te merken! Laten we het hopen!! |
|
|
|