|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: Concept Speelprogramma Ajax seizoen 2011-2012 |
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Hieronder het Concept speelprogramma zoals de KNVB dat bekend heeft gemaakt. Ajax speelt van de 34 wedstrijden 24 keer op zondag, 7 keer op zaterdag, 1 keer op vrijdag, 1 keer op woensdg en 1 keer op dinsdag. Dit kan ivm de wedstrijden in de Champions League nog wijzigen!
zondag 7 augustus 2011 De Graafschap - Ajax zondag 14 augustus 2011 Ajax - sc Heerenveen zondag 21 augustus 2011 VVV-Venlo - Ajax vrijdag 26 augustus 2011 Ajax - Vitesse
zaterdag 10 september 2011 Heracles Almelo - Ajax zondag 18 september 2011 PSV - Ajax zaterdag 24 september 2011 Ajax - FC Twente
zondag 2 oktober 2011 FC Groningen - Ajax zaterdag 15 oktober 2011 Ajax - AZ zondag 23 oktober 2011 Ajax - Feyenoord zaterdag 29 oktober 2011 Roda JC - Ajax
zondag 6 november 2011 FC Utrecht - Ajax zaterdag 19 november 2011 Ajax - NAC Breda zondag 27 november 2011 N.E.C. - Ajax
zaterdag 3 december 2011 Ajax - Excelsior zondag 11 december 2011 RKC Waalwijk - Ajax zondag 18 december 2011 Ajax - ADO Den Haag
WINTERSTOP!
zondag 22 januari 2012 AZ - Ajax zondag 29 januari 2012 Feyenoord - Ajax
zondag 5 februari 2012 Ajax - FC Utrecht zaterdag 11 februari 2012 NAC Breda - Ajax zondag 19 februari 2012 Ajax - N.E.C. zondag 26 februari 2012 Excelsior - Ajax
zondag 4 maart 2012 Ajax - Roda JC zondag 11 maart 2012 Ajax - RKC Waalwijk zondag 18 maart 2012 ADO Den Haag - Ajax zondag 25 maart 2012 Ajax - PSV
zondag 1 april 2012 Ajax - Heracles Almelo dinsdag 10 april 2012 sc Heerenveen - Ajax zondag 15 april 2012 Ajax - De Graafschap zondag 22 april 2012 Ajax - FC Groningen zondag 29 april 2012 FC Twente - Ajax
woensdag 2 mei 2012 Ajax - VVV-Venlo zondag 6 mei 2012 Vitesse - Ajax
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 juni 2011 door amsterdammer113 -- |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:zaterdag 10 september 2011 Heracles Almelo - Ajax zondag 18 september 2011 PSV - Ajax zaterdag 24 september 2011 Ajax - FC Twente zondag 2 oktober 2011 FC Groningen - Ajax zaterdag 15 oktober 2011 Ajax - AZ zondag 23 oktober 2011 Ajax - Feyenoord zaterdag 29 oktober 2011 Roda JC - Ajax
Dit is wel klote.. |
|
|
|
|
Blokkie1974
|
|
|
quote: ben je gek joh...... gewoon 7 keer winst ;-)
nee zonder gekheid. Dat is wel de zwaarste periode uit de competitie. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 - 09:26 schreef Blokkie1974 het volgende:[..] ben je gek joh...... gewoon 7 keer winst ;-) nee zonder gekheid. Dat is wel de zwaarste periode uit de competitie. Jep.. |
|
|
|
|
miss mokum
|
|
|
ja dat is idd de zwaarste, als je daar goed doorheen komt ben je al op goede weg voor het kampioenschap. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Dat stuk programma is inderdaad zwaar, maar om kampioen te worden moet je ook dit soort wedstrijden kunnen winnen. Het nadeel is dat Ajax in de competitie na de Champions League duels 5 keer uitspeelt en 1 keer thuis. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 - 09:40 schreef amsterdammer113 het volgende:Dat stuk programma is inderdaad zwaar, maar om kampioen te worden moet je ook dit soort wedstrijden kunnen winnen. Het nadeel is dat Ajax in de competitie na de Champions League duels 5 keer uitspeelt en 1 keer thuis. Daarom ook de brede selectie.
Afgelopen 7 jaar hebben we altijd slecht gepresteerd in oktober/november. Lijkt wel of het niet de Ajaxmaanden zijn. Komen we die nu goed door dan zijn we begin April KAMPIOEN!!!!! |
|
|
|
|
MickyV
|
|
|
waarom toch weer al die zaterdagavond wedstrijden grmbl, ik wil gewoon zondagmiddag 14.30! |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote: het is wel apart dat de knvb juist die zware wedstrijden plant op het moment dat ajax ook begint met CL, toeval?? |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 - 09:40 schreef amsterdammer113 het volgende:Dat stuk programma is inderdaad zwaar, maar om kampioen te worden moet je ook dit soort wedstrijden kunnen winnen. Het nadeel is dat Ajax in de competitie na de Champions League duels 5 keer uitspeelt en 1 keer thuis. Dat laatste daar baal ik wel van. Ik weet niet of de andere teams ook zo vaak uit spelen na de europese ontmoetingen. Wel leuk dat Ajax-Twente weer een van de laatste wedstrijden zal zijn. Misschien word dat wel weer de kampioenswedstrijd voor Ajax? |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 - 10:42 schreef dege het volgende:[..] het is wel apart dat de knvb juist die zware wedstrijden plant op het moment dat ajax ook begint met CL, toeval?? Je wilt toch niet suggereren dat de KNVB dit expres doet. Welk doel zou de KNVB daarmee hebben dan? |
|
|
|
|
Bergkamp
|
|
|
Ajax gaat in die 7 "zware" wedstrijden veel punten verliezen, de eerste 5 wedstrijde moeten allemaal worden omgezet in winst. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dit is wel echt een heel raar programma, Ajax heeft de zwaarste periode van het seizoen exact gelijk met de 6 wedstrijden in de groepsfase van de CL, ik vind dit hoogst merkwaardig en begrijp er helemaal niks van waarom de KNVB dit op deze manier heeft ingepland, ook het hoge aantal wedstrijden op zaterdag is wederom erg vreemd. Voor de KNVB is het toch juist goed dat Ajax ver zou komen in de CL |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
klopt, maar hebben jullie ook het eindprogramma gezien? dat is best wel makkelijk, met veel thuiswedstrijden en ook een thuiswedstrijd tegen pisvee en uitwedstrijd tegen twente. maar ajax kan toch nog een beroep aantekenen?? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
De eerste 5 potjes kunnen zomaar 15 punten opleveren. Daarna word het programma zwaar en zeker omdat de eerste wedstrijd van de CL tussen Psv-Ajax en Ajax-Twente ligt. De 2e wedstrijd van de CL ligt tussen Ajax-Twente en Groningen-Ajax. De 3e pot tussen Ajax-Feyenoord en Ajax-Az en het 4e CL-potje tussen Roda-Ajax en Utrecht-Ajax. Bij de andere 2 CL-wedstrijden in de poule zijn geen zware tussenliggende potjes in de Eredivisie, maar het is toch erg vreemd dat de KNVB juist het zwaarste programma maakt aan het begin van de CL. Het komt er zo uit te zien;
13-14 september 1e wedstrijd CL
zondag 18 september 2011 PSV - Ajax zaterdag 24 september 2011 Ajax - FC Twente
27-28 september 2e wedstrijd CL
zondag 2 oktober 2011 FC Groningen - Ajax zaterdag 15 oktober 2011 Ajax - AZ
18-19 oktober 3e wedstrijd CL
zondag 23 oktober 2011 Ajax - Feyenoord zaterdag 29 oktober 2011 Roda JC - Ajax
1-2 november 4e wedstrijd CL
zondag 6 november 2011 FC Utrecht - Ajax |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
schrijf alvast maar in jullie agenda:ZONDAG 25 MAART 2012...KAMPIOEN!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Mooi verjaardagscadeau dan :D |
|
|
|
|
flithje
|
|
|
12 half 1 wedstrijden. gaat nergens over. ik zie het een beetje als competitie vervalsing. wat denken jullie? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Kan ik niet...doopfeest...een week eerder dan maar? |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: sollie man,we worden thuis kampioen...alhoewel bij aso????????hahahah ook lekker man!!!!!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Die hele klote-Knvb snapt er geen snars van!!! Wat een malloten zeg om dit programma samen te stellen. Het is nu toevallig AJAX, maar ook als het Feyenoord of Psv of wie dan ook betrof, hou je rekening met de CL!!! Het is in belang van het Nederlandse voetbal dat welke club dan ook zover mogelijk komt in een europees toernooi. Hoe meer punten des te meer afgevaardigen....snappen die frikandellen in Zeist dat niet????????? |
|
|
|
|
flithje
|
|
|
die snappen niets. even corrupt als fifa in mijn ogen. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Opzouten met al die koleregasten...oplichtersbende is het hier in heel den lande en ik walg daarvan. Ik deins nergens meer voor terug en sluip mijn eigen weggetje want als je die pipo's allemaal gaat nalopen...het word steeds vreemder en triester in de wereld omdat er steeds meer de weg kwijt raken....zo dat moest ik even kwijt!!! |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 - 16:01 schreef alibabba het volgende:Die hele klote-Knvb snapt er geen snars van!!! Wat een malloten zeg om dit programma samen te stellen. Het is nu toevallig AJAX, maar ook als het Feyenoord of Psv of wie dan ook betrof, hou je rekening met de CL!!! Het is in belang van het Nederlandse voetbal dat welke club dan ook zover mogelijk komt in een europees toernooi. Hoe meer punten des te meer afgevaardigen....snappen die frikandellen in Zeist dat niet????????? Feyenoord...CL????
Nee ff zonder dollen.Je hebt helemaal gelijk . De KNVB zou veel meer moeite moeten om 'hun' clubs een zo gunstig mogelijk competitie-programma te laten doorlopen om punten te vergaren op de Europese coëfficiëntielijst, daar word het gehele Nederlandse voetbal beter van, dit door dan eventueel de inschrijving van een maximaal aantal clubs. In Italie en Spanje pakken ze dit toch heel anders aan. In Spanje hebben ze volgens mijzelfs wel eens een wedstrijd van Barcelona een week (of 2) uitgesteld om zeg maar fit aan een CL wedstrijd te kunnen beginnen. Nou hoeft dat m.i. hier niet te gebeuren, maar kan er qua uit/thuis, zwaarte van tegenstander en/of het aanvangstijdstip van een wedstrijd, wel iets meer rekening mee worden gehouden. Nee, hier presteren ze het nog om een inhaalwedstrijd of vriendschappelijke interland vlak voor af na een CL duel in te lassen. Misschien dat de eredivisie het toch maar met 2 clubs minder moet doen, 16 ipv 18 clubs scheelt 4 wdstrijden per seizoen, maar ook 4 wedstrijden minder geld. Nu zullen wel vele roepen: In England spelen ze gemiddeld 2x per week. Aangezien ze daar selecties van 40 spelers hebben en het derde elftal vaak nog op eredivisie-niveau mee kan is dit lastig met Nederland te vergelijken. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 - 16:34 schreef baco74 het volgende:[..] Feyenoord...CL???? Nee ff zonder dollen.Je hebt helemaal gelijk . De KNVB zou veel meer moeite moeten om 'hun' clubs een zo gunstig mogelijk competitie-programma te laten doorlopen om punten te vergaren op de Europese coëfficiëntielijst, daar word het gehele Nederlandse voetbal beter van, dit door dan eventueel de inschrijving van een maximaal aantal clubs. In Italie en Spanje pakken ze dit toch heel anders aan. In Spanje hebben ze volgens mijzelfs wel eens een wedstrijd van Barcelona een week (of 2) uitgesteld om zeg maar fit aan een CL wedstrijd te kunnen beginnen. Nou hoeft dat m.i. hier niet te gebeuren, maar kan er qua uit/thuis, zwaarte van tegenstander en/of het aanvangstijdstip van een wedstrijd, wel iets meer rekening mee worden gehouden. Nee, hier presteren ze het nog om een inhaalwedstrijd of vriendschappelijke interland vlak voor af na een CL duel in te lassen. Misschien dat de eredivisie het toch maar met 2 clubs minder moet doen, 16 ipv 18 clubs scheelt 4 wdstrijden per seizoen, maar ook 4 wedstrijden minder geld. Nu zullen wel vele roepen: In England spelen ze gemiddeld 2x per week. Aangezien ze daar selecties van 40 spelers hebben en het derde elftal vaak nog op eredivisie-niveau mee kan is dit lastig met Nederland te vergelijken. Vanuit het oogpunt van de CL is de kans groter dat het negatief ipv positief uitvalt en dat heeft de KNVB gewoon in de hand!! Het gaat erom dat welke club dan ook zover mogelijk in het europees toernooi komt en dan hou je daar rekening mee! Hoe meer punten des te meer Nederlandse clubs afgevaardigd kunnen worden en daar word elke club in Nederland beter van!!!
Die Knvb-pipo's voelen ze groter dan ze zijn. Het zijn achterbakse onderkruipsels die het verstand van een biljartbal hebben. Ik zie weleens Wegmisbruikers en daar zie ik politieagenten die het prima doen, maar enkele pakken het helemaal verkeerd aan, waardoor mensen geirriteerd raken. De Knvb-pipo's horen bij die gasten die het verkeerd aanpakken. Puur omdat ze te lomp zijn!! |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 - 11:46 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:[..] Je wilt toch niet suggereren dat de KNVB dit expres doet. Welk doel zou de KNVB daarmee hebben dan? Tja Eindhovense fan, ik krijg de laatste jaren nu niet echt de indruk dat ze in Zeist Ajax-minded zijn. Al die Tukkers in en rond de bond vind ik persoonlijk maar niks! |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 - 11:46 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:[..] Je wilt toch niet suggereren dat de KNVB dit expres doet. Welk doel zou de KNVB daarmee hebben dan? Tja Eindhovense fan, ik krijg de laatste jaren nu niet echt de indruk dat ze in Zeist Ajax-minded zijn. Al die Tukkers in en rond de bond vind ik persoonlijk maar niks! |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Maar om aan alle onduidelijkheid een eind te maken zouden we het programma van Ajax naast dat van Twente moeten leggen...
En idd ben ik het eens dat clubs als Ajax het paradepaardje van het Nederlands voetbal is, is geweest en zal blijven! Enige rekeninghouding zou wel op zijn plaats zijn. Zeker omdat en dat is ook al geopperd dat de resultaten in Europa tellen voor alle Nederlandse clubs en andersom is het voor een ieder weer belangrijk dat de sterkste teams het jaar erop weer in Europa kunnen aantreden en sterk voor de dag kunnen komen. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 - 19:29 schreef Stanley het volgende:Maar om aan alle onduidelijkheid een eind te maken zouden we het programma van Ajax naast dat van Twente moeten leggen... En idd ben ik het eens dat clubs als Ajax het paradepaardje van het Nederlands voetbal is, is geweest en zal blijven! Enige rekeninghouding zou wel op zijn plaats zijn. Zeker omdat en dat is ook al geopperd dat de resultaten in Europa tellen voor alle Nederlandse clubs en andersom is het voor een ieder weer belangrijk dat de sterkste teams het jaar erop weer in Europa kunnen aantreden en sterk voor de dag kunnen komen. Met elke club die Nederland vertegenwoordigd moet de Knvb rekening mee houden. De speeldata's voor de europese toernooien zijn allang bekend bij de pipo's uit Zeist. Het lijkt me dan niet moeilijk om die clubs voorafgaand aan een europees duel te koppelen aan een mindere tegenstander uit Nederland. Maar nee hoor....de Knvb zet Nederlandse toppers tussen de europese wedstrijden!!! Goed gedaan knollekoppen!!!!!!! |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 - 09:40 schreef alibabba het volgende:De eerste 5 potjes kunnen zomaar 15 punten opleveren. Daarna word het programma zwaar en zeker omdat de eerste wedstrijd van de CL tussen Psv-Ajax en Ajax-Twente ligt. De 2e wedstrijd van de CL ligt tussen Ajax-Twente en Groningen-Ajax. De 3e pot tussen Ajax-Feyenoord en Ajax-Az en het 4e CL-potje tussen Roda-Ajax en Utrecht-Ajax. Bij de andere 2 CL-wedstrijden in de poule zijn geen zware tussenliggende potjes in de Eredivisie, maar het is toch erg vreemd dat de KNVB juist het zwaarste programma maakt aan het begin van de CL. Het komt er zo uit te zien; 13-14 september 1e wedstrijd CL zondag 18 september 2011 PSV - Ajax zaterdag 24 september 2011 Ajax - FC Twente 27-28 september 2e wedstrijd CL zondag 2 oktober 2011 FC Groningen - Ajax zaterdag 15 oktober 2011 Ajax - AZ 18-19 oktober 3e wedstrijd CL zondag 23 oktober 2011 Ajax - Feyenoord zaterdag 29 oktober 2011 Roda JC - Ajax 1-2 november 4e wedstrijd CL zondag 6 november 2011 FC Utrecht - Ajax wat een dom gelul.
ten eerste heb je het voordeel dat je een dag eerder kunt spelen op zaterdagavond voorafgaande aan de cl. Ten tweede de wedstrijden moeten toch een keer gespeeld worden. Ten derde psv twente en az spelen ook europees. Als je goed bent maakt het niet uit wanneer en tegen wie je speelt. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 - 21:06 schreef soccer het volgende:[..] wat een dom gelul. ten eerste heb je het voordeel dat je een dag eerder kunt spelen op zaterdagavond voorafgaande aan de cl. Ten tweede de wedstrijden moeten toch een keer gespeeld worden. Ten derde psv twente en az spelen ook europees. Als je goed bent maakt het niet uit wanneer en tegen wie je speelt. daar heb je een punt...... twente/psv/az spelen op donderdag pas heh, dus die hebben nog mnder voorbereidingstijd dan wij die hebben |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op zondag 19 juni 2011 - 00:20 schreef Ajx het volgende:[..] daar heb je een punt...... twente/psv/az spelen op donderdag pas heh, dus die hebben nog mnder voorbereidingstijd dan wij die hebben Minder voorbereiding voor de fase tussen EC en de eredivisie ja, maar des te meer voor de fase tussen de eredivisie en de EC. Dat laatste vind ik belangerijker omdat ik een EC wedstrijd belangrijker vind en meer voorbereiding nodig heeft dan een eredivisiewedstrijd. Als wij op dinsdag CL moeten spelen hebben we een korte voorbereiding op dit treffen. Dan zullen wij voorafgaand op zaterdag spelen en erna maakt het niet veel uit, bij de EL deelnemers maakt het vooraf niet zo veel uit maar zullen die achteraf graag op zondag willen spelen. De KNVB moet de competitie zo inloten dat clubs die EC spelen voorafgaand en na de EC wedstrijd elkaar in de competitie niet treffen.
Wel leuk dat je Twente op donderdag inschat, betekent dat wij hun startgeld zullen krijgen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 juni 2011 door baco74 -- |
|
|
|
|
corvermeer
|
|
|
wat n galbakken daar in zeist die hebben nul komma nul verstand van hoe het wel moet maar wij zijn ajax en daar komen ze nog wel achter |
|
|
|
|
daninho
|
|
|
Als je kampioen wil worden meot je overal winnen.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 - 21:06 schreef soccer het volgende:[..] wat een dom gelul. ten eerste heb je het voordeel dat je een dag eerder kunt spelen op zaterdagavond voorafgaande aan de cl. Ten tweede de wedstrijden moeten toch een keer gespeeld worden. Ten derde psv twente en az spelen ook europees. Als je goed bent maakt het niet uit wanneer en tegen wie je speelt. Ik begrijp je verhaal maar vanuit het oogpunt van de CL is de kans groter dat het negatief ipv positief uitvalt en dat heeft de KNVB gewoon in de hand!! Het gaat erom dat welke club dan ook zover mogelijk in het europees toernooi komt en dan hou je daar rekening mee! Clubs die europees spelen laat je voorafgaand aan een europees duel gewoon tegen een mindere tegenstander spelen. Heel simpel! Hoe meer punten des te meer Nederlandse clubs afgevaardigd kunnen worden en daar word elke club in Nederland beter van!!! |
|
|
|
|
daninho
|
|
|
quote:Op zondag 19 juni 2011 - 14:34 schreef alibabba het volgende:[..] Ik begrijp je verhaal maar vanuit het oogpunt van de CL is de kans groter dat het negatief ipv positief uitvalt en dat heeft de KNVB gewoon in de hand!! Het gaat erom dat welke club dan ook zover mogelijk in het europees toernooi komt en dan hou je daar rekening mee! Clubs die europees spelen laat je voorafgaand aan een europees duel gewoon tegen een mindere tegenstander spelen. Heel simpel! Hoe meer punten des te meer Nederlandse clubs afgevaardigd kunnen worden en daar word elke club in Nederland beter van!!! Kunnen andere nederlandse clubs buiten de top 5 wel het europese niveau aan? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 19 juni 2011 - 14:36 schreef daninho het volgende:[..] Kunnen andere nederlandse clubs buiten de top 5 wel het europese niveau aan? Als je buiten de top 5 eindigt, speel je ook niet europees Daninho! |
|
|
|
|
daninho
|
|
|
quote: Je zegt meer plaatsen zo bedoel ik het.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Oké..het is me nu duidelijk:). Je moet toch een streven hebben om zoveel mogelijk clubs af te vaardigen of ben ik nou gek? Elke club in Nederland wil europees spelen lijkt me, want dat brengt geld in het laatje en het zet je op de kaart. Ik heb nog nooit supporters horen morren dat ze europees moeten spelen Daninho! |
|
|
|
|
daninho
|
|
|
quote:Op zondag 19 juni 2011 - 14:45 schreef alibabba het volgende:[..] Oké..het is me nu duidelijk:). Je moet toch een streven hebben om zoveel mogelijk clubs af te vaardigen of ben ik nou gek? Elke club in Nederland wil europees spelen lijkt me, want dat brengt geld in het laatje en het zet je op de kaart. Ik heb nog nooit supporters horen morren dat ze europees moeten spelen Daninho! Nee klopt zoveel mogelijk teams europa in.. Ik ook niet maar of bijv. Heracles nou europees aankan..? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 19 juni 2011 - 14:47 schreef daninho het volgende:[..] Nee klopt zoveel mogelijk teams europa in.. Ik ook niet maar of bijv. Heracles nou europees aankan..? Je hoeft maar een goeie loting te hebben. Een club uit de Balkan of wat dan ook is te pakken en vervolgens kun je met geluk een heel eind komen. Extra punten, dus goed voor het Nederlandse voetbal! |
|
|
|
|
daninho
|
|
|
quote:Op zondag 19 juni 2011 - 14:51 schreef alibabba het volgende:[..] Je hoeft maar een goeie loting te hebben. Een club uit de Balkan of wat dan ook is te pakken en vervolgens kun je met geluk een heel eind komen. Extra punten, dus goed voor het Nederlandse voetbal! Jaa we zullen zien ik hoop dat wij in ieder geval een rol spelen en niet meteen er uit liggen, al ga ik daar ook niet van uit. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Duh.....en nog fout ook. Als je kampioen wil worden moet je meer winnen dan je tegenstander.
Maar daar gaat deze dicussie niet over. Het gaat over de omstandigheden en de voorwaardes waarin of waarmee je deze wedstrijden moet spelen. Als je na of voor elke EC wedstrijd weer een eredivisie-topper moet spelen, al dan niet uit of thuis, dan wordt je als speler en club op de verkeerde manier belast. Wanneer dit niet geldt voor een tegenstander (Europees en/of nationaal) dan vind ik dat oneerlijk. Ik wil niet zeggen dat dit alleen Ajax aangaat maar alle Europees spelende clubs in de eredivisie. Zij zouden door de KNVB zo ingeloot moeten worden dat ze elkaar na of voor een EC wedstrijd niet kunnen treffen. Als de bond hier rekening mee kan houden kan je er niet omheen dat je na of voor de EC naar bv Groningen,heerenveen en zeg maar Feyenoord moet daar kan de KNVB dan ivm de drukke kalender nog moeilijk op inspelen. Wel kunnen ze dan rekening houden met de dag en tijd van aanvang voor deze wedstrijden in dat weekend. |
|
|
|
|
daninho
|
|
|
quote:Op zondag 19 juni 2011 - 14:58 schreef baco74 het volgende:[..] Duh.....en nog fout ook. Als je kampioen wil worden moet je meer winnen dan je tegenstander. Maar daar gaat deze dicussie niet over. Het gaat over de omstandigheden en de voorwaardes waarin of waarmee je deze wedstrijden moet spelen. Als je na of voor elke EC wedstrijd weer een eredivisie-topper moet spelen, al dan niet uit of thuis, dan wordt je als speler en club op de verkeerde manier belast. Wanneer dit niet geldt voor een tegenstander (Europees en/of nationaal) dan vind ik dat oneerlijk. Ik wil niet zeggen dat dit alleen Ajax aangaat maar alle Europees spelende clubs in de eredivisie. Zij zouden door de KNVB zo ingeloot moeten worden dat ze elkaar na of voor een EC wedstrijd niet kunnen treffen. Als de bond hier rekening mee kan houden kan je er niet omheen dat je na of voor de EC naar bv Groningen,heerenveen en zeg maar Feyenoord moet daar kan de KNVB dan ivm de drukke kalender nog moeilijk op inspelen. Wel kunnen ze dan rekening houden met de dag en tijd van aanvang voor deze wedstrijden in dat weekend. Ja ik snap maar ik bedoelde alleen maar dat als je kampioen wilt worden niet uit moet maken hoelaat enal nou snap k wel dat dit gewoon kut programma is. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Volgens mij speel je play-offs voor een EL-ticket wanneer je tussen de 3e en de 8e plek eindigt. Ook speelt de bekerwinaar EL, dat kan zelfs een amateurclub zijn, maar de vraag ging over de top 5, dus het laatste doet er niet toe. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op zondag 19 juni 2011 - 15:03 schreef daninho het volgende:[..] Ja ik snap maar ik bedoelde alleen maar dat als je kampioen wilt worden niet uit moet maken hoelaat enal nou snap k wel dat dit gewoon kut programma is. Tuurlijk maakt dat wel uit. Als we nou 4 wedstrijden per week gaan spelen dan zijn wij klaar als de rest van de eredivisie winterstop heeft. Dan wordt je echt geen kampioen. Is een overdreven voorbeeld van mij, maar ik wil alleen maar aangeven dat enige regelmaat van herstel tussen die wedstrijden en een constantere aanvangstijd wel degelijk veel positieve invloed heeft op een team en dus de prestaties. |
|
|
|
|
daninho
|
|
|
quote:Op zondag 19 juni 2011 - 15:12 schreef baco74 het volgende:[..] Tuurlijk maakt dat wel uit. Als we nou 4 wedstrijden per week gaan spelen dan zijn wij klaar als de rest van de eredivisie winterstop heeft. Dan wordt je echt geen kampioen. Is een overdreven voorbeeld van mij, maar ik wil alleen maar aangeven dat enige regelmaat van herstel tussen die wedstrijden en een constantere aanvangstijd wel degelijk veel positieve invloed heeft op een team en dus de prestaties. Ja oke ik snap je. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 19 juni 2011 - 15:06 schreef baco74 het volgende:[..] Volgens mij speel je play-offs voor een EL-ticket wanneer je tussen de 3e en de 8e plek eindigt. Ook speelt de bekerwinaar EL, dat kan zelfs een amateurclub zijn, maar de vraag ging over de top 5, dus het laatste doet er niet toe. Je hebt helemaal gelijk Baco. Ik pakte het gewoon globaal en wilde zo het één en ander duidelijk maken. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Ik snap je,man. Jij gaf alleen antwoord op de vraag van daninho: of een club buiten de top 5 het europese niveau wel aankan. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
interesseert mij geen ene fuck man of er meer europa cup plaatsen te verdienen zijn man.....alleen ajax is genoeg...fuck met de rest...... |
|
|
|