BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Waarom investeren regio bedrijven niet in Feyenoord

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Let it Snoo
 Let it Snoo - dinsdag 21 juni 2011 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:08 schreef RedDevil1990 het volgende:

[..]

Ajax is volgens mij als enige beurs genoteerde voetbal club van NL
klopt
Els
 Els - dinsdag 21 juni 2011 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:05 schreef F.L.E het volgende:

[..]

Is dat ergens na te trekken? Zou ik toch een geruststellende gedachte vinden. Voordat er weer een of ander headgefonds zijn zakken gaan vullen als Feyenoord uit de rode cijfers is en weer waarde vertegenwoordigd. Zie de situatie zoals hij op dit moment bij Standaard Luik speelt.
Misschien staat het in de statuten van de VvF, anders is het een verkoop waarvan de voorwaarden uiteraard niet openbaar worden. Eventueel zou je het nog uit de jaarrekening kunnen halen, maar geef je weinig kans. Gezien het feit dat Feyenoord nadrukkelijk de verkoop van het gouden aandeel heeft uitgesloten, en een maximum op het percentage aandelen (49%) heeft gezet, denk ik dat we hier óf Jacobs óf Gudde credits moeten geven en ze hier het belang van Feyenoord goed verdedigd hebben en dus ook wel vertandig hebben gehandeld tav de 49% die wel verkocht mag worden.
Els
 Els - dinsdag 21 juni 2011 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:08 schreef Let it Snoo het volgende:
Weet jij of er een termijn is afgesproken? Want stel dat Blokland en co binnen 10 jaar de aandelen weer terug willen verkopen, wordt het alsnog moeilijk..
Nee, weet ik niet. Mijn indruk is dat er geen termijn genoemd is, en dat het recht van terugkopen bij Feyenoord ligt, en er dus geen plicht is.
Let it Snoo
 Let it Snoo - dinsdag 21 juni 2011 - 23:14   quote  deeplink  
Ok, in dat geval is het voor Feyenoord allemaal positiever. Maar zou Blokland na een paar jaar niet druk op het terugkopen van aandelen gaan zetten? In dat geval is er tegen die tijd weer minder geld beschikbaar voor transfers etc..

Maar geen termijn, max 49% aandelen.. Zo gek heeft Jacobs/Gudde dat nog niet gedaan!
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 21 juni 2011 - 23:16   quote  deeplink  
Blokland heeft toendertijd gezegd dat op het moment dat Feyenoord zelf weer financieel gezond is dat ze dan dr aandelen terug kan kopen (Maar dit is niet verplicht)
Maar je weet nooit wat er echt in die contracten staat. Zie de rechtzaken van Feyenoord en Jorien van den Herik.
Maar het oogt alsof Feyenoord niet verplicht is om haar aandelen terug te kopen
Let it Snoo
 Let it Snoo - dinsdag 21 juni 2011 - 23:17   quote  deeplink  
Wat gunstig is! :)
F.L.E
 F.L.E - dinsdag 21 juni 2011 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:08 schreef RedDevil1990 het volgende:

[..]

Ajax is volgens mij als enige beurs genoteerde voetbal club van NL
Is niet echt wat ik bedoel, wat ik bedoel is of er de mogelijkheid is om de afspraken tov Blokland over het terugkopen van de aandelen na te gaan.
Bij Standaard Luik waren de aandelen ook in handen van een investeerder. Na zijn dood zijn de aandelen overgegaan naar de weduwe die er op dit moment vanaf wil en ze aanbied aan iedere partij die er geld voor geeft. Op dit moment ziet het er daar naar uit dat de club in handen komt van value8, een nederlands headge fonds. ( voor 30 miljoen ).
Terwijl de club schuldenvrij is en de totale selectie een veel hogere transferwaarde heeft.
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 21 juni 2011 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:17 schreef F.L.E het volgende:

[..]

Is niet echt wat ik bedoel, wat ik bedoel is of er de mogelijkheid is om de afspraken tov Blokland over het terugkopen van de aandelen na te gaan.
Bij Standaard Luik waren de aandelen ook in handen van een investeerder. Na zijn dood zijn de aandelen overgegaan naar de weduwe die er op dit moment vanaf wil en ze aanbied aan iedere partij die er geld voor geeft. Op dit moment ziet het er daar naar uit dat de club in handen komt van value8, een nederlands headge fonds. ( voor 30 miljoen ).
Terwijl de club schuldenvrij is en de totale selectie een veel hogere transferwaarde heeft.
Oke, ja daar kan ik geen antwoord op geven
Els
 Els - dinsdag 21 juni 2011 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:14 schreef Let it Snoo het volgende:
Ok, in dat geval is het voor Feyenoord allemaal positiever. Maar zou Blokland na een paar jaar niet druk op het terugkopen van aandelen gaan zetten? In dat geval is er tegen die tijd weer minder geld beschikbaar voor transfers etc..

Maar geen termijn, max 49% aandelen.. Zo gek heeft Jacobs/Gudde dat nog niet gedaan!
Daarom is het dus principieel onjuist dat hij in de RvC zit.
Het leven is helaas niet zwart/wit, Jacobs en Gudde hebben ook echt wel zaken heel goed geregeld.
Let it Snoo
 Let it Snoo - dinsdag 21 juni 2011 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:17 schreef F.L.E het volgende:

[..]

Is niet echt wat ik bedoel, wat ik bedoel is of er de mogelijkheid is om de afspraken tov Blokland over het terugkopen van de aandelen na te gaan.
Bij Standaard Luik waren de aandelen ook in handen van een investeerder. Na zijn dood zijn de aandelen overgegaan naar de weduwe die er op dit moment vanaf wil en ze aanbied aan iedere partij die er geld voor geeft. Op dit moment ziet het er daar naar uit dat de club in handen komt van value8, een nederlands headge fonds. ( voor 30 miljoen ).
Terwijl de club schuldenvrij is en de totale selectie een veel hogere transferwaarde heeft.
Is een risico dat je loopt.. Maar als de situatie echt zo gunstig is bij Standard, lijkt me dat er meer partijen zouden zijn die wel meer dan 30mln neer willen tellen toch? Als de selectie echt zoveel meer waard is..
Let it Snoo
 Let it Snoo - dinsdag 21 juni 2011 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:19 schreef Els het volgende:

[..]

Daarom is het dus principieel onjuist dat hij in de RvC zit.
Het leven is helaas niet zwart/wit, Jacobs en Gudde hebben ook echt wel zaken heel goed geregeld.
Belangenverstrengeling... Klopt inderdaad niet helemaal. Maar goed, paar maanden geleden riep het gros van de Feyenoordsupporters om Pim in de RvC.. Die aanstelling komt niet bij hemzelf vandaan, hij stelt zichzelf beschikbaar maar de andere investeerders hebben ervoor gekozen hem in de RvC te zetten. Raar hoe dat gegaan is eigenlijk!
hunter
 hunter - dinsdag 21 juni 2011 - 23:22   quote  deeplink  
Over investeren gesproken waarom duurt het zo lang voordat RYO weer vast gelegd is.
Je leest steeds dat Arsenal hem weer bij Feijenoord wil onderbrengen waarom duurt het dan zo lang voor wij horen dat .
Die mogen wij niet laten lopen daar komen de mensen voor naar het stadion.
Aktie Aktie Aktie
F.L.E
 F.L.E - dinsdag 21 juni 2011 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:19 schreef Let it Snoo het volgende:

[..]

Is een risico dat je loopt.. Maar als de situatie echt zo gunstig is bij Standard, lijkt me dat er meer partijen zouden zijn die wel meer dan 30mln neer willen tellen toch? Als de selectie echt zoveel meer waard is..
Dat is dus ook het probleem voor de Standaard suporters. Deze zijn als de dood dat value8 dit puur doet om er uitverkoop te houden en snel winst te pakken.
Er hebben zich uiteraard nog geen partijen gemeld die een marktconforme waarde wil betalen.
piet
 piet - dinsdag 21 juni 2011 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:22 schreef hunter het volgende:
Over investeren gesproken waarom duurt het zo lang voordat RYO weer vast gelegd is.
Je leest steeds dat Arsenal hem weer bij Feijenoord wil onderbrengen waarom duurt het dan zo lang voor wij horen dat .
Die mogen wij niet laten lopen daar komen de mensen voor naar het stadion.
Aktie Aktie Aktie
Doet het begin van de voorbereiding mee bij Arsenal.
Let it Snoo
 Let it Snoo - dinsdag 21 juni 2011 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:22 schreef hunter het volgende:
Over investeren gesproken waarom duurt het zo lang voordat RYO weer vast gelegd is.
Je leest steeds dat Arsenal hem weer bij Feijenoord wil onderbrengen waarom duurt het dan zo lang voor wij horen dat .
Die mogen wij niet laten lopen daar komen de mensen voor naar het stadion.
Aktie Aktie Aktie
Heeft niets met dit topic te maken...
Els
 Els - dinsdag 21 juni 2011 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:22 schreef Let it Snoo het volgende:

[..]

Belangenverstrengeling... Klopt inderdaad niet helemaal. Maar goed, paar maanden geleden riep het gros van de Feyenoordsupporters om Pim in de RvC.. Die aanstelling komt niet bij hemzelf vandaan, hij stelt zichzelf beschikbaar maar de andere investeerders hebben ervoor gekozen hem in de RvC te zetten. Raar hoe dat gegaan is eigenlijk!
Ik denk dat hij een plek in de RvC heeft bedongen bij de koop van de aandelen., dus ik denk dat het wel bij hemzelf vabdaan komt. Maar het doet er niet toe, het feit ligt er, en is in mijn ogen zeer ongewenst.
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 21 juni 2011 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:19 schreef Els het volgende:

[..]

Daarom is het dus principieel onjuist dat hij in de RvC zit.
Het leven is helaas niet zwart/wit, Jacobs en Gudde hebben ook echt wel zaken heel goed geregeld.
Blokland heeft dat tijdens de afspraken gezegd dat die een plek wil in de RvC
Zodat die ondanks die aandelen die hij nu 'nog' heeft zeggenschap behoudt
En op deze manier krijg hij alle info die hij maar wil.
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 21 juni 2011 - 23:26   quote  deeplink  
http://www.feyenoord.nl/pages/newsdetail/s1/10010000037649-999-10010000000003.aspx

Pim Blokland treedt per direct toe tot de Raad van Commissarissen van Feyenoord Rotterdam N.V. De 61-jarige Blokland is op 10 december 2010 in de RvC benoemd op de algemene vergadering van aandeelhouders op voordracht van de Vrienden van Feyenoord, de groep van investeerders die zich inspant om de club versneld financieel gezond te maken. Blokland vult binnen de RvC de vacature op die nog bestond.

Dick van Well, voorzitter van de Raad van Commissarissen, toont zich zeer opgetogen met de toetreding van Blokland. Pim staat in deze symbool voor de hele groep van mensen, Feyenoord-supporters, die zich achter de club scharen, juist op het moment dat die het moeilijk heeft. Binnen de RvC hadden wij zetels gereserveerd voor deze groep. Maar de personen moeten ook in het functieprofiel passen. Pim hebben wij de laatste jaren leren kennen als iemand die gepokt en gemazeld is in het bedrijfsleven en die daarmee een zeer waardevolle toevoeging is voor de Raad van Commissarissen.

Ook Blokland is ingenomen met zijn nieuwe rol binnen Feyenoord. Het is een logische en goede stap dat de Vrienden van Feyenoord nu ook een formele plek in de organisatie hebben gekregen. In gezamenlijkheid gaan we er nu nog harder aan werken om Feyenoord zo snel mogelijk gezond te krijgen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 juni 2011 door RedDevil1990 --
Let it Snoo
 Let it Snoo - dinsdag 21 juni 2011 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:22 schreef F.L.E het volgende:

[..]

Dat is dus ook het probleem voor de Standaard suporters. Deze zijn als de dood dat value8 dit puur doet om er uitverkoop te houden en snel winst te pakken.
Er hebben zich uiteraard nog geen partijen gemeld die een marktconforme waarde wil betalen.
Hoe groot is het belang van die weduwe in Standard? Want dit is alleen mogelijk als je 100% van de aandelen bezit. Kan me niet voorstellen dat een investeringspartij iets dergelijks doet, omdat je enorme imagoschade oploopt.
F.L.E
 F.L.E - dinsdag 21 juni 2011 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:24 schreef RedDevil1990 het volgende:

[..]

En op deze manier krijg hij alle info die hij maar wil.
Nou als je ziet hoe de overige leden van de RvC de afgelopen jaren hebben gereageerd durf ik dat te betwijffelen...
Let it Snoo
 Let it Snoo - dinsdag 21 juni 2011 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:26 schreef RedDevil1990 het volgende:
http://www.feyenoord.nl/pages/newsdetail/s1/10010000037649-999-10010000000003.aspx

Pim Blokland treedt per direct toe tot de Raad van Commissarissen van Feyenoord Rotterdam N.V. De 61-jarige Blokland is op 10 december 2010 in de RvC benoemd op de algemene vergadering van aandeelhouders op voordracht van de Vrienden van Feyenoord, de groep van investeerders die zich inspant om de club versneld financieel gezond te maken. Blokland vult binnen de RvC de vacature op die nog bestond.

Dick van Well, voorzitter van de Raad van Commissarissen, toont zich zeer opgetogen met de toetreding van Blokland. Pim staat in deze symbool voor de hele groep van mensen, Feyenoord-supporters, die zich achter de club scharen, juist op het moment dat die het moeilijk heeft. Binnen de RvC hadden wij zetels gereserveerd voor deze groep. Maar de personen moeten ook in het functieprofiel passen. Pim hebben wij de laatste jaren leren kennen als iemand die gepokt en gemazeld is in het bedrijfsleven en die daarmee een zeer waardevolle toevoeging is voor de Raad van Commissarissen.

Ook Blokland is ingenomen met zijn nieuwe rol binnen Feyenoord. Het is een logische en goede stap dat de Vrienden van Feyenoord nu ook een formele plek in de organisatie hebben gekregen. In gezamenlijkheid gaan we er nu nog harder aan werken om Feyenoord zo snel mogelijk gezond te krijgen
Dus toch stemming.. In dat geval foutje van de overige aandeelhouders?
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 21 juni 2011 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:28 schreef Let it Snoo het volgende:

[..]

Dus toch stemming.. In dat geval foutje van de overige aandeelhouders?
Waarom?
Martijn
 Martijn - dinsdag 21 juni 2011 - 23:29   quote  deeplink  
Probleem is als een bedrijf in internationale handen is, dat als er een groot bedrag gestoken wordt in sponsoring dit gefiateerd moet worden door de hogere bazen in andere landen. En kijken alleen naar het rendement, niet naar het sentiment. En als je zeker van je centen wilt zijn, moet je je geld niet in Feyenoord of uberhaupt in het voetbal steken. Want dat kost alleen maar geld. De nationale bedrijven zullen dat eerder doen. Ik ben bang dat de regio rotterdam minder nationaal grote jongens heeft.
F.L.E
 F.L.E - dinsdag 21 juni 2011 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:26 schreef Let it Snoo het volgende:

[..]

Hoe groot is het belang van die weduwe in Standard? Want dit is alleen mogelijk als je 100% van de aandelen bezit. Kan me niet voorstellen dat een investeringspartij iets dergelijks doet, omdat je enorme imagoschade oploopt.
De weduwe heeft een meerderheidsbelang, hier is 51% genoeg voor. Maar zoals Els al meldde geldt dit niet voor Feyenoord aangezien Blokland maar maximaal 49% in handen kan krijgen.
En ik denk niet dat headgefondsen zich druk maken over imago schade.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 juni 2011 door F.L.E --
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 21 juni 2011 - 23:30   quote  deeplink  
Mensen zoals die van Chelsea en ManCity willen ook geen geld verdienen.
Is pure hobbie
Let it Snoo
 Let it Snoo - dinsdag 21 juni 2011 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:29 schreef RedDevil1990 het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat zij hierbij blijkbaar het eigenbelang van Blokland uit het oog zijn verloren. Hij kan straks druk gaan uitoefenen op bijvoorbeeld het terugkopen van de aandelen, waardoor minder geld beschikbaar zal zijn voor eventuele versterkingen of andere investeringen.
Els
 Els - dinsdag 21 juni 2011 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:30 schreef RedDevil1990 het volgende:
Mensen zoals die van Chelsea en ManCity willen ook geen geld verdienen.
Is pure hobbie
En egotripperij.
Let it Snoo
 Let it Snoo - dinsdag 21 juni 2011 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:31 schreef Els het volgende:

[..]

En egotripperij.
Abramofiets mag best paar miljoen in Feyenoord stoppen van mij hoor :)
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 21 juni 2011 - 23:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:34 schreef Let it Snoo het volgende:

[..]

Abramofiets mag best paar miljoen in Feyenoord stoppen van mij hoor :)
Hij moet bezuinigen.
Hij is door de economie crisis 2.5 miljard kwijt geraakt van de 25 miljard die hij had :P
Els
 Els - dinsdag 21 juni 2011 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:34 schreef Let it Snoo het volgende:

[..]

Abramofiets mag best paar miljoen in Feyenoord stoppen van mij hoor :)
Van mij ook. En dan mag 'ie egotrippen zoveel als hij wil.
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 21 juni 2011 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:31 schreef Let it Snoo het volgende:

[..]

Omdat zij hierbij blijkbaar het eigenbelang van Blokland uit het oog zijn verloren. Hij kan straks druk gaan uitoefenen op bijvoorbeeld het terugkopen van de aandelen, waardoor minder geld beschikbaar zal zijn voor eventuele versterkingen of andere investeringen.
Ja maar of je nu geen geld mag uitgeven of straks wat minder dat moet voor ons toch ook niet veel uitmaken
Let it Snoo
 Let it Snoo - dinsdag 21 juni 2011 - 23:37   quote  deeplink  
Daarom haha
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 21 juni 2011 - 23:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:36 schreef Els het volgende:

[..]

Van mij ook. En dan mag 'ie egotrippen zoveel als hij wil.
Hij had alleen maar 10 miljoen voor Sahin hoeven betalen dan was ik blij:P
Ik snap trouwens niet waarom Barca Nuri sahin niet heeft gekocht voor 10 miljoen.
Let it Snoo
 Let it Snoo - dinsdag 21 juni 2011 - 23:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:36 schreef RedDevil1990 het volgende:

[..]

Ja maar of je nu geen geld mag uitgeven of straks wat minder dat moet voor ons toch ook niet veel uitmaken
Gaat erom dat het beleid in dat geval niet voor de volle 100% in het belang van Feyenoord zal zijn. Maar goed, voor hetzelfde geval doet die situatie zich niet voor.. Dat kan natuurlijk ook!
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 21 juni 2011 - 23:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:38 schreef Let it Snoo het volgende:

[..]

Gaat erom dat het beleid in dat geval niet voor de volle 100% in het belang van Feyenoord zal zijn. Maar goed, voor hetzelfde geval doet die situatie zich niet voor.. Dat kan natuurlijk ook!
Idd, Maar hoe je het ook bekijkt Feyenoord zal er beter van worden.
Of ze nou 100% in het belang van Feyenoord geld kunnen uitgeven of 50%
Het is alsnog beter als nu 0%
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 21 juni 2011 - 23:44   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 juni 2011 door RedDevil1990 --
Let it Snoo
 Let it Snoo - dinsdag 21 juni 2011 - 23:44   quote  deeplink  
Eens, maar ben van mening dat het beleid van een voetbalorganisatie niet beïnvloed dient te worden door eigenbelang
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 21 juni 2011 - 23:46   quote  deeplink  
Dat had Feyenoord kunnen voorkomen om vanaf dag 1 dr zaakjes goed te regelen.
Dan hadden ze de touwtjes in eigen hand kunnen houden

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 juni 2011 door RedDevil1990 --
Let it Snoo
 Let it Snoo - dinsdag 21 juni 2011 - 23:47   quote  deeplink  
Eens. :)
F.L.E
 F.L.E - dinsdag 21 juni 2011 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:46 schreef RedDevil1990 het volgende:
Dat had Feyenoord kunnen voorkomen om vanaf dag 1 dr zaakjes goed te regelen.
Dan hadden ze de touwtjes in eigen hand kunnen houden
Daarom lijkt het mij verstandig om de vacature van financieel directeur niet opnieuw in te vullen, zoals Feyenoord volgens mij ook van plan is, maar dit door een gerenomeerd accountentskantoor te laten doen.
Het voordeel hiervan is trouwens ook dat bij slecht financieel beleid het accountentskantoor hier ook verantwoordelijk voor gesteld kan worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 juni 2011 door F.L.E --
Let it Snoo
 Let it Snoo - dinsdag 21 juni 2011 - 23:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:50 schreef F.L.E het volgende:

[..]

Daarom lijkt het mij verstandig om de vacature van financieel directeur niet opnieuw in te vullen, zoals Feyenoord volgens mij ook van plan is, maar dit door een gerenomeerd accountentskantoor te laten doen.
Het voordeel hiervan is trouwens ook dat bij slecht financieel beleid het accountentskantoor hier ook verantwoordelijk voor gesteld kan worden.
Verantwoordelijk voor slecht beleid? "Als wij uw organisatie verneuken, krijgt u uw geld terug". Lijkt me erg duur om een gerenommeerd accountantskantoor in te schakelen voor de functie van FD.. Dan beter iemand doorschuiven.
RedDevil1990
 RedDevil1990 - dinsdag 21 juni 2011 - 23:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:50 schreef F.L.E het volgende:

[..]

Daarom lijkt het mij verstandig om de vacature van financieel directeur niet opnieuw in te vullen, zoals Feyenoord volgens mij ook van plan is, maar dit door een gerenomeerd accountentskantoor te laten doen.
Het voordeel hiervan is trouwens ook dat bij slecht financieel beleid het accountentskantoor hier ook verantwoordelijk voor gesteld kan worden.
Die knapen waren toch ook bij AZ bezig geweest.
Die schijnen abnormaal duur te zijn
F.L.E
 F.L.E - dinsdag 21 juni 2011 - 23:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:52 schreef Let it Snoo het volgende:

[..]

Verantwoordelijk voor slecht beleid? "Als wij uw organisatie verneuken, krijgt u uw geld terug". Lijkt me erg duur om een gerenommeerd accountantskantoor in te schakelen voor de functie van FD.. Dan beter iemand doorschuiven.
Inderdaad, hiervoor is een drietal jaren geleden de wet gewijzigd. Zodat accountents inderdaad financieel verantwoordelijk gesteld kunnen worden. En wat is duur?
Slecht financieel beleid voor 300k, of goed beleid voor het dubbele?
F.L.E
 F.L.E - dinsdag 21 juni 2011 - 23:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:53 schreef RedDevil1990 het volgende:

[..]

Die knapen waren toch ook bij AZ bezig geweest.
Die schijnen abnormaal duur te zijn
Ja maar ondanks het Scheringa debacle zitten die niet zo zwaar in de shit als wij.
Els
 Els - dinsdag 21 juni 2011 - 23:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:54 schreef F.L.E het volgende:

[..]

Inderdaad, hiervoor is een drietal jaren geleden de wet gewijzigd. Zodat accountents inderdaad financieel verantwoordelijk gesteld kunnen worden. En wat is duur?
Slecht financieel beleid voor 300k, of goed beleid voor het dubbele?
Ik voel toch meer voor expertise in eigen huis, en iemand inhuren voor adviezen. Betrokkenheid gewaarborgd en aanvullende kennis als het nodig is.
RedDevil1990
 RedDevil1990 - woensdag 22 juni 2011 - 00:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:56 schreef F.L.E het volgende:

[..]

Ja maar ondanks het Scheringa debacle zitten die niet zo zwaar in de shit als wij.
Dembele, El Hamdoui, Schaars, Jaliens, Lens, Ari, Mendes da Silva, Pelle zijn niet voor niks vertrokken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 juni 2011 door RedDevil1990 --
F.L.E
 F.L.E - woensdag 22 juni 2011 - 00:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 - 23:57 schreef Els het volgende:

[..]

Ik voel toch meer voor expertise in eigen huis, en iemand inhuren voor adviezen. Betrokkenheid gewaarborgd en aanvullende kennis als het nodig is.
Ik pleit er ook niet voor om je hele financieele huishouding door derden te laten doen, maar betrokkenheid kan ook leiden tot onverantwoorde uitgaven. Zeker als de gegeven adviezen in de wind worden geslagen.
Ik denk dat de betrokkenheid en denken als suporter bij veel voetbalclubs hebben geleid tot een onverantwoord financieel beleid, en niet alleen bij Feyenoord.
F.L.E
 F.L.E - woensdag 22 juni 2011 - 00:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juni 2011 - 00:01 schreef RedDevil1990 het volgende:

[..]

Dembele, El Hamdoui, Schaars, Jaliens, Lens zijn niet voor niks vertrokken.
Ja en wij hadden Gio, de Cler, Makaay, Hofland en Landzaat.
En ondanks dat de spelers bij AZ zijn vertrokken zijn ze niet heel veel slechter geworden.
RedDevil1990
 RedDevil1990 - woensdag 22 juni 2011 - 00:06   quote  deeplink  
Hun hebben verkocht.
En AZ stond niet in het rood volgens mij, die stonden gewoon op 0 door het wegvallen van DSB. Dus AZ heeft moeten verkopen om zelf geld te hebben
Els
 Els - woensdag 22 juni 2011 - 00:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juni 2011 - 00:02 schreef F.L.E het volgende:

[..]

Ik pleit er ook niet voor om je hele financieele huishouding door derden te laten doen, maar betrokkenheid kan ook leiden tot onverantwoorde uitgaven. Zeker als de gegeven adviezen in de wind worden geslagen.
Ik denk dat de betrokkenheid en denken als suporter bij veel voetbalclubs hebben geleid tot een onverantwoord financieel beleid, en niet alleen bij Feyenoord.
Ben ik met je eens. Daarom moet de financiële man een krachtdadig persoon zijn, en een beetje neigen naar risico-aversiteit. De andere personen in het bestuur kunnen dan ondernemersgeest hebben. En allemaal een Feyenoordhart, dan maken ze tenminste veel overuren, en dat lijken we nu wel een beetje nodig te hebben.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Waarom investeren regio bedrijven niet in Feyenoord









0.0082650