|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Overmars krijgt vrije rol bij Ajax (Ajax Club)
|
|
|
remco k
|
|
|
Overmars krijgt vrije rol bij Ajax Nu Marc Overmars nieuwe bestuurders van Ajax heeft aangegeven zichzelf nog niet klaar te vinden voor een rol als algemeen directeur, blijft Tscheu La Ling over. Overmars krijgt voorlopig een vrije rol in Amsterdam. 'Directeur vind ik een naar woord. Dat geeft een bepaalde hiërarchie aan die me een beetje tegenstaat.'
'Het ondermijnt het groepsgebeuren', zegt de oud-vleugelspits van Oranje in gesprek met Voetbal International. 'Daarom werk ik het liefst met managers, dat klinkt wat beter. Maar bij Ajax gaan ze wel met een algemeen directeur werken, omdat ze een gezicht voor de gehele club willen hebben. Dat gezicht word ik vooralsnog niet. (...) Misschien groei ik er over een paar jaar naar toe.'
Een officiële functie krijgt Overmars dus (nog) niet, voorlopig loopt de pas 38-jarige bestuurder van Go Ahead Eagles rond tussen Johan Cruijff en de groep oud-voetballers bij Ajax. 'Dat Johan mij gevraagd heeft is natuurlijk een enorme eer. Hij houdt van simpelheid. En dat is ook míjn kracht; je moet dingen niet moeilijker maken.'
'Daarom vind ik het mooi dat ze bij mij uitkomen. Ik heb geen belangen en ben een praktijkjongen. Wat niet wil zeggen dat dat altijd goed is. Maar je moet weten waar je goed in bent. Bij Go Ahead doe ik bijvoorbeeld de contractonderhandelingen, maar op het moment dat het rond is, geef ik het papierwerk snel uit handen.'
Overmars: 'Bij Bayern München werken ze al langer met veel mensen uit de praktijk op de stoelen van de verantwoordelijken. Het wil niet zeggen dat iedere ex-prof geschikt is, daarom zoekt Johan naar mensen die ook op andere terreinen iets hebben bereikt. Ze willen bij Ajax gewoon een goede groep mensen hebben die weet waar ze over praten.'
Overmars: 'Ik zou een keer een spelers ergens kunnen bekijken, ergens op het veld kunnen staan of me met het technisch beleid kunnen bemoeien, zonder dat ik de wijsheid in pacht heb. Eerst meekijken in de keuken om gevoel bij het project te krijgen.'
Het spreekt Overmars aan dat voor het eerst in de geschiedenis van Ajax de oud-voetballers - met onder meer Dennis Bergkamp, Wim Jonk, Frank en Ronald de Boer, Edgar Davids, Danny Blind en mogelijk Jaap Stam - het volledig voor het zeggen krijgen.
'Ik weet dat als Willem (Jonk, red.) tegen mij zegt dat 'die jongen in Bulgarije' iets voor Ajax is, dat het ook echt om een goede speler gaat. Dan is het pats, vliegen en kijken, en daarna meteen zakendoen. En zo is er een aantal mensen binnen Ajax op wie ik blind zou kunnen varen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Vooral die laatste zin staat mij erg aan. Overmars heeft goede zaken bij Go Ahead gedaan, en is vrij zelfbewust bezig.
Ik mag hem wel. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Vond hem als voetballer geweldig,heeft zijn zaakje goed op orde,barst van de onroerend goed(dacht Epe)heeft iets met old timers. Laat hem maar scharrelen bij Ajax we zullen het zien |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 22 juni 2011 - 19:29 schreef Nenam_tiL het volgende:Vond hem als voetballer geweldig,heeft zijn zaakje goed op orde,barst van de onroerend goed(dacht Epe)heeft iets met old timers. Laat hem maar scharrelen bij Ajax we zullen het zien Overmars is tot nu toe inderdaad een prima zakenman gebleken, en zoals hij zelf zegt is de tijd daar om op de trein te springen.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Moet hij wel go ahead opgeven,mag anders niet van de knvb volgens mij |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Zeer goeie zaak. Overmars is een man die weet waar ie over praat. Het gaat echt de goede kant op met AJAX. De juiste mensen komen naar voren en pipo's worden afgeserveerd. Mijn scepticisme rondom Ajax is langzaam aan het verdwijnen en het begint weer vooral voetbal uit te ademen mensen :))))))))))))))) |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Hoeft hij niet mee te verdedigen.. |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op woensdag 22 juni 2011 - 19:07 schreef remco k het volgende:'Ik weet dat als Willem (Jonk, red.) tegen mij zegt dat 'die jongen in Bulgarije' iets voor Ajax is, dat het ook echt om een goede speler gaat. Dan is het pats, vliegen en kijken, en daarna meteen zakendoen. En zo is er een aantal mensen binnen Ajax op wie ik blind zou kunnen varen mooie quote idd. Maar de redactie maakt van Willem wel gemakkelijk Jonk. Die wordt mormaal toch gewoon Wim genoemd? heeft ie t misschien niet over iemand anders? |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
haha, maar volgens mij moet overmars wel degelijk kiezen tussen ajax en go ahead, zoals Neman_til zegt. ik ben erg benieuwd. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 22 juni 2011 - 20:39 schreef Boilesen het volgende:[..] mooie quote idd. Maar de redactie maakt van Willem wel gemakkelijk Jonk. Die wordt mormaal toch gewoon Wim genoemd? heeft ie t misschien niet over iemand anders? Nee Bergkamp noemde Jonk vrijwel altijd Willem.. En meer mensen die dat doen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 22 juni 2011 - 20:39 schreef Boilesen het volgende:[..] mooie quote idd. Maar de redactie maakt van Willem wel gemakkelijk Jonk. Die wordt mormaal toch gewoon Wim genoemd? heeft ie t misschien niet over iemand anders? En dan nog, wat zou het uitmaken in de context van dit bericht????? Het gaat om vertrouwen in mensen en dan maakt het geen enkele fluit uit of het nu jan of piet is. |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op woensdag 22 juni 2011 - 23:23 schreef remco k het volgende:[..] En dan nog, wat zou het uitmaken in de context van dit bericht????? Het gaat om vertrouwen in mensen en dan maakt het geen enkele fluit uit of het nu jan of piet is. nee, t viel me gewoon op |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 22 juni 2011 - 21:55 schreef Ajx het volgende:haha, maar volgens mij moet overmars wel degelijk kiezen tussen ajax en go ahead, zoals Neman_til zegt. ik ben erg benieuwd. Die keus is toch niet zo moeilijk lijkt me? Als ik die keus zou hebben, nou dan zou ik heel lang twijfelen.... en dan zeggen.... mmmwwwaaa Ajax!! |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
zeker is diekeus voor ons niet moeilijk, maar er staat een heel stuk in vi met overmars, dat hij voorlopig nog niet weg wil bij go ahead, ze willen een engelse club worden. maar volgens mij moet je daar toch voor in Engeland gehuisvest zijn?? |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op donderdag 23 juni 2011 - 15:08 schreef Ajx het volgende:zeker is diekeus voor ons niet moeilijk, maar er staat een heel stuk in vi met overmars, dat hij voorlopig nog niet weg wil bij go ahead, ze willen een engelse club worden. maar volgens mij moet je daar toch voor in Engeland gehuisvest zijn?? Ik denk dat het fatsoenlijk van hem is om dat te zeggen, maar whahahaah idd als ze een Engelse club willen worden, zullen ze echt moeten verhuizen. De naam is wel al Engels. |
|
|
|