BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Blind maakt op veld plaats voor Bergkamp (Bron: AD-SportWereld)

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
baco74
 baco74 - donderdag 23 juni 2011 - 10:08   quote  deeplink  
Ajax is deze week begonnen met het vormen van de technische staf voor het nieuwe seizoen. Belangrijkste mutatie is de komst van Dennis Bergkamp als assistent van hoofdtrainer Frank de Boer. Bergkamp komt in de plaats van Danny Blind die van het veld gaat en voortaan de technische zaken rondom de A-selectie gaat doen. Dat meldt het AD.

Die constructie komt niet als een verrassing, maar was al bedacht voor de tweede helft van het voorbije seizoen. De Boer wilde Blind toen echter nog bij het eerste houden, maar ziet voor hem nu een technische rol rondom de A-selectie weggelegd. Hennie Spijkerman, die door De Boer naar Ajax is (terug)gehaald, blijft de andere assistent bij de A-selectie.

Danny Blind die al de portefeuille technische zaken beheerde, zal zich niet met de jeugd bemoeien. Daar liggen sinds het vertrek van hoofd jeugd opleiding Jan Olde Riekerink functies weggelegd voor Dennis Bergkamp, Wim Jonk en Ruben Jongkind, de looptrainer die mede de nieuwe plannen van Johan Cruijff schreef voor de hervorming van de jeugdopleiding.

Over de invulling daarvan worden deze week nog gesprekken gevoerd. Duidelijk is dat de landskampioen extra (jeugd)trainers gaat aantrekken omdat in de nieuwe plannen het individu centraal staat. Bergkamp stelde afgelopen weekend al dat het saamhorigheidsgevoel bij Ajax moest terugkeren. ,,Mensen moeten niet in een hokje worden geplaatst. We moeten het met elkaar gaan doen."

Ajax hoopt het technische plaatje voor maandag rond te hebben. Op die dag heeft Frank de Boer voor het eerst dit seizoen zijn manschappen bij elkaar, uitgezonderd enkele (jeugd)internationals die later zullen instromen. Een dag later is de eerste training van het seizoen. Op zaterdag 2 juli spelen de Amsterdammers de eerste oefenwedstrijd tegen en bij Buitenpost.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/2456327/2011/06/23/Blind-maakt-op-veld-plaats-voor-Bergkamp.dhtml

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 juni 2011 door baco74 --
ktotheb
 ktotheb - donderdag 23 juni 2011 - 10:18   quote  deeplink  
Ja dit lag in de lijn der verwachtingen gezien cruijfs plannen. Vind het mooi om te zien dat alle oud voetballers terugkomen en dat ze ook gewoon aan het werk gaan en het contract komt dan later wil. Het enige puntje van zorg wat ik heb bij al deze ontwikkelingen is dat we wel erg weinig ervaring in de staf hebben nu. Jonk, de Boer en Bergkamp hebben nog niet veel bewezen in hun vakgebied. Het ziet er mooi uit, maar had liever 1 ervaren persoon op een belangrijke technische functie gezien.
baco74
 baco74 - donderdag 23 juni 2011 - 10:23   quote  deeplink  
Jammer voor Blind, maar dit nieuws komt voor mij
en hopelijk voor hem niet als een verrassing.
Ik heb begrepen dat ie al aan het scouten is geslagen,
hij is nl gesignaleerd biij een wedstrijd in Zweden,
misschien dat zijn toekomst bij het scouten ligt.
Neemt niet weg dat ik Danny een held blijft vinden
en iemand is die door Van De Boog te lang aan het lijntje is gehouden,
door hem diverse functies te beloven
en hem bij verschillende trainers als assistent optedringen.
De Boer heeft zich netjes uitgelaten om laatst genoemde constructie
(al was het volgens mij niet zijn 1ste keus),
maar zoals ik het zag had Martin Jol daar echt de pest over in
en negeerde hij Blind overduidelijk.
Danny ik hoop in wat voor functie dan ook dat je behouden blijft voor de club,
want je bent en blijft een echte Ajacied.
ktotheb
 ktotheb - donderdag 23 juni 2011 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 10:23 schreef baco74 het volgende:
Ik heb begrepen dat ie al aan het scouten is geslagen,
hij is nl gesignaleerd biij een wedstrijd in Zweden,
misschien dat zijn toekomst bij het scouten ligt.
Neemt niet weg dat ik Danny een held blijft vinden
en iemand is die door Van De Boog te lang aan het lijntje is gehouden,
door hem diverse functies te beloven
en hem bij verschillende trainers als assistent optedringen.
De Boer heeft zich netjes uitgelaten om laatst genoemde constructie
(al was het volgens mij niet zijn 1ste keus),
maar zoals ik het zag had Martin Jol daar echt de pest over in
en negeerde hij Blind overduidelijk.
Danny ik hoop in wat voor functie dan ook dat je behouden blijft voor de club,
want je bent en blijft een echte Ajacied.
Helemaal mee eens baco. Vind alleen niet dat van den Boog Blind per se aan het lijntje heeft gehouden. Ook van den Boog heeft altijd gezegd dat Blind op een gegeven moment technisch manager zou worden. Hij maakte alleen de fout om Jol teveel vrijheid te geven waardoor er geen ruimte was voor een technisch manager. Maar uiteindelijk is van den Boog vertrokken, omdat hij Blind (en een aantal anderen) niet wou ontslaan, zoals Cruijf wilde. Zonder van den Boog hadden we Danny misschien niet eens meer bij de club gehad. Ik ben blij dat hij er nog bij is, want idd, wat een HELD!
Booya4Afca
 Booya4Afca - donderdag 23 juni 2011 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 10:18 schreef ktotheb het volgende:
Ja dit lag in de lijn der verwachtingen gezien cruijfs plannen. Vind het mooi om te zien dat alle oud voetballers terugkomen en dat ze ook gewoon aan het werk gaan en het contract komt dan later wil. Het enige puntje van zorg wat ik heb bij al deze ontwikkelingen is dat we wel erg weinig ervaring in de staf hebben nu. Jonk, de Boer en Bergkamp hebben nog niet veel bewezen in hun vakgebied. Het ziet er mooi uit, maar had liever 1 ervaren persoon op een belangrijke technische functie gezien.
Tja, wat is ervaring.

Mensen als Bergkamp en Jonk hebben natuurlijk een lange en succesvolle voetbal carriere gehad, zowel binnen ald buiten de grenzen. F de Boer heeft natuurlijk aardig wat meegemaakt bij het Nederlands Elftal. En heeft volgens mij wel bewezen zeer geschikt te zijn voor zijn huidige functie. En dat zeg ik niet omdat we toevallig de titel hebben gepakt afgelopen seizoen. Maar zijn manier van doen, zowel op het veld als met de pers bevalt me wel. En hij heeft een duidelijke visie en kijk op het spelletje.

Het principe dat voetballers worden opgeleid door oud-voetballers lijkt me niet meer dan logisch.

Daarnaast hebben ze niet de eerste de beste lamlul, aan wie zij vragen kunnen stellen of het een en ander kunnen overleggen. Maar Johan Cruijff, die toch wel het een en ander bereikt heeft dacht ik zo.

Nee, ik zie niet in waarom dit niet zou slagen. De vraag is alleen, in welk termijn zullen we zien dat het wel degelijk een positief effect heeft op de club. En dat is even afwachten.
ktotheb
 ktotheb - donderdag 23 juni 2011 - 11:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 11:21 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Tja, wat is ervaring.

Mensen als Bergkamp en Jonk hebben natuurlijk een lange en succesvolle voetbal carriere gehad, zowel binnen ald buiten de grenzen. F de Boer heeft natuurlijk aardig wat meegemaakt bij het Nederlands Elftal. En heeft volgens mij wel bewezen zeer geschikt te zijn voor zijn huidige functie. En dat zeg ik niet omdat we toevallig de titel hebben gepakt afgelopen seizoen. Maar zijn manier van doen, zowel op het veld als met de pers bevalt me wel. En hij heeft een duidelijke visie en kijk op het spelletje.

Het principe dat voetballers worden opgeleid door oud-voetballers lijkt me niet meer dan logisch.

Daarnaast hebben ze niet de eerste de beste lamlul, aan wie zij vragen kunnen stellen of het een en ander kunnen overleggen. Maar Johan Cruijff, die toch wel het een en ander bereikt heeft dacht ik zo.

Nee, ik zie niet in waarom dit niet zou slagen. De vraag is alleen, in welk termijn zullen we zien dat het wel degelijk een positief effect heeft op de club. En dat is even afwachten.
Ik ben met je eens dat het er allemaal goed uitziet hoor. Ik vind ook dat de Boer echt heeft aangetoond een waardig trainer te zijn. Tuurlijk heeft hij ook wel het 1 en ander meegemaakt, maar het is zijn eerste klus als eindverantwoordelijke en ik zou een ervaren man achter hem wel mooi vinden. Ik hoop dat Cruijf zich er echt mee gaat bemoeien, en niet alleen maar vanuit barcelona. Hij zou in mijn ogen de ervaren man kunnen zijn om dit jonge technische hart te ondersteunen.
baco74
 baco74 - donderdag 23 juni 2011 - 11:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 11:15 schreef ktotheb het volgende:

[..]

Helemaal mee eens baco. Vind alleen niet dat van den Boog Blind per se aan het lijntje heeft gehouden. Ook van den Boog heeft altijd gezegd dat Blind op een gegeven moment technisch manager zou worden. Hij maakte alleen de fout om Jol teveel vrijheid te geven waardoor er geen ruimte was voor een technisch manager. Maar uiteindelijk is van den Boog vertrokken, omdat hij Blind (en een aantal anderen) niet wou ontslaan, zoals Cruijf wilde. Zonder van den Boog hadden we Danny misschien niet eens meer bij de club gehad. Ik ben blij dat hij er nog bij is, want idd, wat een HELD!
Van De Boog heeft idd Danny Blind van Sparta teruggehaald om hem technisch manager te laten worden, vervolgens heeft Rik die functie zelf op zich genomen(?). Hij heeft Danny dus een functie beloofd die hij zelf is gaan vervullen, waarschijnlijk omdat Ajax toendertijd vanwege het gebrek aan financien te weinig slagkracht kon tonen en dat niet naar buiten wilde uitdragen.Is ook goed maar dan moet je Danny Blind niet bij Sparta wegkopen.

Volgens mij wilde Van Der Boog niet met de billen bloot als Blind naar buiten zou brengen dat er financieel niets tot nauwelijks iets op tansfergebied te ondernemen viel. Rik heeft ons vanaf die tijd zoet gehouden met (m.i. nonsens-)transfers van veelal transfervrije- of spelers die een prestatiecontract onder de neus geschoven kregen, ook heeft ie 2 goede spelers (waarvan een voor Ajax van onschatbare waarde) voor een m.i. te laag transferbedrag verkocht. Vreemd want de slechte financieele situatie toendertijd was niet op Riks' conto toeteschrijven. Het nadeel voor Rik was wel dat ie Jol al het een en ander had beloofd wat gezien de financiele positie toendertijd echt niet (naar buiten)kon.Volgens mij wilde Jol ook div speelers die niet des Ajax zijn en hun transfer zou indruizen tegen het beleid wat Danny in naam van Ajax nastreeft.

Ik wil jou mening, betreffende het genomen ontslag van Rik toe te wijden aan het respect naar Blind, niet delen. Rik heeft zich nooit geschroomd een ieder de laan uit te sturen, van Muhren,Tahamata,Roy en ga zo maar door. Rik heeft Danny hierin gebruikt omdat wij: de achterban, hier veel moeite mee hadden en dat dit mischien riks' enige remedie tegen Cruijff was.
Ik heb er totaal geen probleem mee dat Van De Boog zijn biezen heeft gepakt, m.i. speelde hij te vaak mooi weer op de momenten dat het zwaar bewolkt was en andersom.

Ik dank Rik voor het op peil brengen (hoe dan ook) van de financieen maar dit had veel transparanter gemoeten, dan had Danny Blind (back on toppic) gewoon gelijk de functie kunnen bekleden die hem beloofd was.
Boilesen
 Boilesen - donderdag 23 juni 2011 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 10:23 schreef baco74 het volgende:

Volgens mij heeft Blind hier niet zo'n probleem mee. Is toch een mooie functie?
ktotheb
 ktotheb - donderdag 23 juni 2011 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 12:44 schreef Boilesen het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Blind hier niet zo'n probleem mee. Is toch een mooie functie?
Sterker nog, dit is de functie die Blind altijd al wilde. Zelfs toen hij interim trainer was zei hij al dat hij uiteindelijk technisch manager wilde worden.
Bergkamp
 Bergkamp - donderdag 23 juni 2011 - 19:58   quote  deeplink  
Blind heeft hier absoluut geen moeite mee, ik heb uitgebreid met hem gesproken, en dit is inderdaad wat hij wil. Ik hoop dat mensen er blij mee zijn dat ik op de bank ga zitten, ik moet eerlijk toegeven dat ik wel wat zenuwachtig ben voor het harde oordeel van de supporters.
flithje
 flithje - donderdag 23 juni 2011 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 19:58 schreef Bergkamp het volgende:
Blind heeft hier absoluut geen moeite mee, ik heb uitgebreid met hem gesproken, en dit is inderdaad wat hij wil. Ik hoop dat mensen er blij mee zijn dat ik op de bank ga zitten, ik moet eerlijk toegeven dat ik wel wat zenuwachtig ben voor het harde oordeel van de supporters.
pff..
Bergkamp
 Bergkamp - donderdag 23 juni 2011 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 20:34 schreef flithje het volgende:

[..]

pff..
Wel de meest inteligente opmerking die ik deze week op het forum heb gelezen.
flithje
 flithje - donderdag 23 juni 2011 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 21:08 schreef Bergkamp het volgende:

[..]

Wel de meest inteligente opmerking die ik deze week op het forum heb gelezen.
Dank u, heb er lang over na moeten denken. maar gelukkig kwam ik goed uit me woorden!
Bergkamp
 Bergkamp - donderdag 23 juni 2011 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 21:11 schreef flithje het volgende:

[..]

Dank u, heb er lang over na moeten denken. maar gelukkig kwam ik goed uit me woorden!
Pffff!!
flithje
 flithje - donderdag 23 juni 2011 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 21:15 schreef Bergkamp het volgende:

[..]

Pffff!!
Wel de op een na inteligentste opmerking die ik deze week op het forum heb gelezen.
Bergkamp
 Bergkamp - donderdag 23 juni 2011 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 - 21:28 schreef flithje het volgende:

[..]

Wel de op een na inteligentste opmerking die ik deze week op het forum heb gelezen.
Dank u, heb er lang over na moeten denken. maar gelukkig kwam ik goed uit me woorden
joduh
 joduh - vrijdag 24 juni 2011 - 07:02   quote  deeplink  
het ruikt allemaal naar vriendjespolitiek......
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 24 juni 2011 - 15:33   quote  deeplink  
Tja, aan de andere kant zullen veel ajaxfans dit wel graag willen zien. Ik heb er geen moeite mee. Ik moet Jodeh wel een beetje gelijk geven.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5923
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Blind maakt op veld plaats voor Bergkamp (Bron: AD-SportWereld)

0.0071051