BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Twente - AFC Ajax 30 juli 20.00 uur Johan Cruijff Schaal: 2-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Stanley
 Stanley - zondag 31 juli 2011 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 14:40 schreef freakie het volgende:

[..]

Hij heeft het verdomme uitgelegd.. Je kan sigthorsson niet de hele wedstrijd laten spelen.. Uiteindelijk werd dat wel duidelijk.. Want de verdedigers van twente gingen tot het gaatje.. Dus als jij dan een andere oplossing heb om sigthorsson te wisselen, zeg t maar hoor ;)
gezien je (onnodige) krachtterm begrijp ik je nickname direct! Wat ik heb gepost is een samenvatting van hetgeen ik heb gezien. Dat hij Sigthorsson wisselde was jammer maar nog uit te leggen gezien zijn beperkte voorbereiding. Maar verder begreep ik er geen ruk van. Blind speelde tot aan de wissel van Boilesen een beer van een wedstrijd, dus lekker laten staan denk ik dan. Anita is geen back, ook niet volgens de Boer zelf, dus waarom dan toch de wissel. Boerrigter viel in en waarschijnlijk zonder duidelijke opdracht wat positie betreft want in plaats van het spel breed houden om de overmachtsituatie te benutten liep hij te zwerven. En Ebecillio heeft de hele wedstrijd lopen kutten. Hij is jong, prima maar we hebben het wel over Ajax1 en daar lijkt hij vooralsnog tekort te schieten.

Beter had geweest Anita voor Ebecillio te wisselen. boerrigter stijf op links, Sulemani op rechts en Siem in de Spits en dan die Tukkers gek tikken.

Nu klopte er geen reet meer van en leek het wel of Twente een mannetje extra had!!!

Dit is geen aanval op welke speler dan ook maar gewoon wat ik en vele met mij met grote verbazing hebben waargenomen.

Gewoon slecht gewisseld en uitgespeeld. Even flink balen en dan weer verder gaan waar de eerste helft is gebleven ;-)
freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 15:01 schreef Brandje het volgende:
Op zich heb ik wel een aardig ajax gezien en een matig twente maar over een ding maak ik mij wel zorgen en dst is dat de boer steevast met siem de jong centraal op middenveld blijft spelen. Dat is zijn plaatd niet en daar komt hij gewoon voor te kort.vrrder ebecilio eruit. Die heeft zijn kans gehad en is gewoon niet goed genoeg.
En emanuelson kreeg tot zijn 23/24ste de kans om zich te bewijzen..
freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 15:11 schreef Stanley het volgende:

[..]

gezien je (onnodige) krachtterm begrijp ik je nickname direct! Wat ik heb gepost is een samenvatting van hetgeen ik heb gezien. Dat hij Sigthorsson wisselde was jammer maar nog uit te leggen gezien zijn beperkte voorbereiding. Maar verder begreep ik er geen ruk van. Blind speelde tot aan de wissel van Boilesen een beer van een wedstrijd, dus lekker laten staan denk ik dan. Anita is geen back, ook niet volgens de Boer zelf, dus waarom dan toch de wissel. Boerrigter viel in en waarschijnlijk zonder duidelijke opdracht wat positie betreft want in plaats van het spel breed houden om de overmachtsituatie te benutten liep hij te zwerven. En Ebecillio heeft de hele wedstrijd lopen kutten. Hij is jong, prima maar we hebben het wel over Ajax1 en daar lijkt hij vooralsnog tekort te schieten.

Beter had geweest Anita voor Ebecillio te wisselen. boerrigter stijf op links, Sulemani op rechts en Siem in de Spits en dan die Tukkers gek tikken.

Nu klopte er geen reet meer van en leek het wel of Twente een mannetje extra had!!!

Dit is geen aanval op welke speler dan ook maar gewoon wat ik en vele met mij met grote verbazing hebben waargenomen.

Gewoon slecht gewisseld en uitgespeeld. Even flink balen en dan weer verder gaan waar de eerste helft is gebleven ;-)
Ik kan het jou wel uitleggen hoor waarom hij dat zo doet.. Anita is geen linksback maar eigenlijk een rechtsback.. Hij kan beter spelen in het middenveld maar op dit moment wil hij theo daar laten staan .. Sulejmani en ebecillio omdraaien doet de Boer nooit, dat is het spelletje van ajax.. Daarom was de Boer ook zo boos om die voorzetten.. Ajax moet geen voorzetten geven..

Daarnaast wil de Boer op het middenveld houden en niet meer in de spits gebruiken.. Dus laat hij de Jong op het middenveld spelen en zet dan met gebrek aan beter derk boerrichter in.. Uiteindelijk wil je ooijer ook een kans geven en dan is het niet zo gek om dan boilsen te wisselen omdat hij gewoon een jonge speler is..

Wat verwachten jullie van ebecillio en van de Jong? Want ik hoor dat hij het slecht doet.. Maar noem nou eens op wat deed de Jong slecht en wat deed ebecillio slecht..
Stanley
 Stanley - zondag 31 juli 2011 - 15:24   quote  deeplink  
quote:

[..]

Hij heeft het verdomme uitgelegd.. Je kan sigthorsson niet de hele wedstrijd laten spelen.. Uiteindelijk werd dat wel duidelijk.. Want de verdedigers van twente gingen tot het gaatje.. Dus als jij dan een andere oplossing heb om sigthorsson te wisselen, zeg t maar hoor ;)

freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 15:11 schreef Stanley het volgende:

[..]

Trouwens dat mannetje extra komt ook door wat ik hier onder heb gezegd, er alleen voorzetten werden gegeven en de rust er niet was om het mannetje op te zoeken.. Dat is jeugdigheid waarschijnlijk dat zou in de loop van het jaar een stuk beter gaan..
freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 15:24 schreef Stanley het volgende:

[..]

Zet het ff 2 keer neer..
Ajax_fan
 Ajax_fan - zondag 31 juli 2011 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 15:24 schreef Stanley het volgende:

[..]

Ajax moet zich schamen als een speler als Blind in de basis moet starten. Ja leuk dat ie het goed deed maar hoe wil je slecht spelen als Twente amper van eigen helft afkomt. Kwam op linksback te spelen en meteen zagen we weer de ene na de andere aanval en voorzet vanaf die kant. Kon zn duels ook niet van Janko winnen dus dat ie een beer van een wedstrijd speelde slaat helemaal nergens op. En Anita kwam omdat vd Wiel ook niet helemaal 100% meer was dus wie wil je daar anders neerzetten. Anita is zelfs nog beter dan Silva als rechtsback.

Ben geen fan van de Jong in de spits maar die wissel begreep ik dus ook niet. Waarom Ebecilio steeds laten staan. Die gast speelt constant bagger en je speelt gewoon met 10 man als hij in het veld staat. de Jong in de spits was dan even een prima optie. Nu was het ineens Sulejmani in de spits en Ebecilio op rechts. Belachelijk.
Ajax_fan
 Ajax_fan - zondag 31 juli 2011 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 15:22 schreef freakie het volgende:

[..]

Ik kan het jou wel uitleggen hoor waarom hij dat zo doet.. Anita is geen linksback maar eigenlijk een rechtsback.. Hij kan beter spelen in het middenveld maar op dit moment wil hij theo daar laten staan .. Sulejmani en ebecillio omdraaien doet de Boer nooit, dat is het spelletje van ajax.. Daarom was de Boer ook zo boos om die voorzetten.. Ajax moet geen voorzetten geven..

Daarnaast wil de Boer op het middenveld houden en niet meer in de spits gebruiken.. Dus laat hij de Jong op het middenveld spelen en zet dan met gebrek aan beter derk boerrichter in.. Uiteindelijk wil je ooijer ook een kans geven en dan is het niet zo gek om dan boilsen te wisselen omdat hij gewoon een jonge speler is..

Wat verwachten jullie van ebecillio en van de Jong? Want ik hoor dat hij het slecht doet.. Maar noem nou eens op wat deed de Jong slecht en wat deed ebecillio slecht..
Dat ishet spelletje van Ajax??? Dat is juist niet het spelletje van Ajax. Naar binnenkomen en schieten is niet het spelletje van Ajax. Hij werd kwaad om die voorzetten omdat er nu voorin geen kopsterke speler stond na die wissel van Sigthorsson. Dus hij begreep niet waarom ze met die achterhoede van Twente en die kleine spelers voorin die niet kunnen koppen ineens wel voorzetten gingen geven. Maar dat heeft verder niks met het spelletje van Ajax te maken!Puur met de situatie die er toen was voorin.
freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 15:30 schreef Ajax_fan het volgende:

[..]

Ajax moet zich schamen als een speler als Blind in de basis moet starten. Ja leuk dat ie het goed deed maar hoe wil je slecht spelen als Twente amper van eigen helft afkomt. Kwam op linksback te spelen en meteen zagen we weer de ene na de andere aanval en voorzet vanaf die kant. Kon zn duels ook niet van Janko winnen dus dat ie een beer van een wedstrijd speelde slaat helemaal nergens op. En Anita kwam omdat vd Wiel ook niet helemaal 100% meer was dus wie wil je daar anders neerzetten. Anita is zelfs nog beter dan Silva als rechtsback.

Ben geen fan van de Jong in de spits maar die wissel begreep ik dus ook niet. Waarom Ebecilio steeds laten staan. Die gast speelt constant bagger en je speelt gewoon met 10 man als hij in het veld staat. de Jong in de spits was dan even een prima optie. Nu was het ineens Sulejmani in de spits en Ebecilio op rechts. Belachelijk.
Wat doet ebecillio dan fout?
Stanley
 Stanley - zondag 31 juli 2011 - 15:32   quote  deeplink  
goed uitgelegd hoor! Alleen jammer dat jouw uitleg duidelijker is dan hetgeen je uitlegt als je begrijpt wat ik bedoel!

Verder vond ik Siem zelf niet slecht spelen.

Ebecillio komt mijn inziens te kort ten opzichte van het niveau van het Ajax in de eerste helft.
freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 15:31 schreef Ajax_fan het volgende:

[..]

Dat ishet spelletje van Ajax??? Dat is juist niet het spelletje van Ajax. Naar binnenkomen en schieten is niet het spelletje van Ajax. Hij werd kwaad om die voorzetten omdat er nu voorin geen kopsterke speler stond na die wissel van Sigthorsson. Dus hij begreep niet waarom ze met die achterhoede van Twente en die kleine spelers voorin die niet kunnen koppen ineens wel voorzetten gingen geven. Maar dat heeft verder niks met het spelletje van Ajax te maken!Puur met de situatie die er toen was voorin.
Lees mijn eerste stukje eens eerst dan;) Daar staat precies het zelfde.. En het gaat niet om naar binnen gaan en dan schieten het gaat om naar binnen komen en dan een combinatie aangaan.. Dat hebben ze de hele wedstrijd tot de 70ste min laten zien.. Er mogen eigenlijk geen hoge ballen komen..
freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 15:32 schreef Stanley het volgende:
goed uitgelegd hoor! Alleen jammer dat jouw uitleg duidelijker is dan hetgeen je uitlegt als je begrijpt wat ik bedoel!

Verder vond ik Siem zelf niet slecht spelen.

Ebecillio komt mijn inziens te kort ten opzichte van het niveau van het Ajax in de eerste helft.
Wat doet ebecillio dat fout? Welke fouten maakte hij?

Ik heb hem 1 keer zien schieten(heb niet de hele wedstrijd kunnen zien) en die bal was op doel.. Iets waar emanuelson wel 15 schoten voor nodig had..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 juli 2011 door freakie --
Stanley
 Stanley - zondag 31 juli 2011 - 15:38   quote  deeplink  
en verder denk ik dat de feiten voor zichzelf spreken en hoe krampachtiger je dit probeert te verdedigen des te groter je het maakt.

Ook ik ben een grote Ajax-fan en heb vertrouwen in het komende seizoen, maar neemt niet weg dat ik met ongeloof het stadion heb moeten verlaten. Kon me ogen op zeker moment gewoon niet geloven...

Kan jij je dit dan helemaal niet voorstellen?
ThomasAjacied
 ThomasAjacied - zondag 31 juli 2011 - 15:42   quote  deeplink  
Ik vind dat Lorenzo te weinig brengt.. Doet niet heel veel fout maar ook bijzonder weinig goed. Gewoon Boerrigter erin zetten, hij viel sterk in gisteren, sneeddwars door de verdediging als Douglas die overtreding niet maakte en heeft een goede actie buitenom. Echt een speler die o.a. Kolbeinn ook nodig heeft. En hij is fysiek erg sterk! Ik vind Derk echt een klassieke Ajax speler, en moet er van mij gewoon altijd in staan..
Stanley
 Stanley - zondag 31 juli 2011 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 15:36 schreef freakie het volgende:

[..]

Wat doet ebecillio dat fout? Welke fouten maakte hij?

Ik heb hem 1 keer zien schieten(heb niet de hele wedstrijd kunnen zien) en die bal was op doel.. Iets waar emanuelson wel 15 schoten voor nodig had..
hahaha dat is het nu ook, hij deed geen klote en de spaarzame akties die hij ondernam sloegen veelal nergens op.

Wil niet zeggen dat ik hem wil afkraken, helemaal niet. Maar de waarheid mag ook gezegd worden.

Hij is nog jong en ik hoop dat hij nog heel goed zal worden, alleen zie ik hiertoe weinig op dit moment te weinig tekenen...

Hoop dat ik er naast zit!
joduh
 joduh - zondag 31 juli 2011 - 15:44   quote  deeplink  
freakie???ik zou blij zijn als de schoolvakantie weer voorbij was man...pffffff...;-)
Stanley
 Stanley - zondag 31 juli 2011 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 15:42 schreef ThomasAjacied het volgende:
Ik vind dat Lorenzo te weinig brengt.. Doet niet heel veel fout maar ook bijzonder weinig goed. Gewoon Boerrigter erin zetten, hij viel sterk in gisteren, sneeddwars door de verdediging als Douglas die overtreding niet maakte en heeft een goede actie buitenom. Echt een speler die o.a. Kolbeinn ook nodig heeft. En hij is fysiek erg sterk! Ik vind Derk echt een klassieke Ajax speler, en moet er van mij gewoon altijd in staan..
eens!!!
Oceanu
 Oceanu - zondag 31 juli 2011 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 15:38 schreef Stanley het volgende:
en verder denk ik dat de feiten voor zichzelf spreken en hoe krampachtiger je dit probeert te verdedigen des te groter je het maakt.

Ook ik ben een grote Ajax-fan en heb vertrouwen in het komende seizoen, maar neemt niet weg dat ik met ongeloof het stadion heb moeten verlaten. Kon me ogen op zeker moment gewoon niet geloven...

Kan jij je dit dan helemaal niet voorstellen?
Ik volg effe jullie discussie en nee, ik kan me dit niet voorstellen nee. Ajax speelde prima voetbal. De wissels van De Boer waren te verklaren (heeft ie na afloop ook gedaan). Twente speelde niet verdedigend, het kon simpelweg niet anders omdat Ajax domineerde. Ajax speelde gewoon een ijzersterke pot. Tegen 90 % van de tegenstanders krijgen ze meer ruimte dan tegen Twente en krijgen ze meer en beter kansen en scoren ze wel. En dan hoor je niemand meer.........
Stanley
 Stanley - zondag 31 juli 2011 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 15:44 schreef joduh het volgende:
freakie???ik zou blij zijn als de schoolvakantie weer voorbij was man...pffffff...;-)
heee Joduh, alles goed man!
joduh
 joduh - zondag 31 juli 2011 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 15:47 schreef Stanley het volgende:

[..]

heee Joduh, alles goed man!
yep pikkie!jij maakt ook met iedereen bonje he???;-)je lijkt mij wel in het begin man...hahahah
Stanley
 Stanley - zondag 31 juli 2011 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 15:47 schreef Oceanu het volgende:

[..]

Ik volg effe jullie discussie en nee, ik kan me dit niet voorstellen nee. Ajax speelde prima voetbal. De wissels van De Boer waren te verklaren (heeft ie na afloop ook gedaan). Twente speelde niet verdedigend, het kon simpelweg niet anders omdat Ajax domineerde. Ajax speelde gewoon een ijzersterke pot. Tegen 90 % van de tegenstanders krijgen ze meer ruimte dan tegen Twente en krijgen ze meer en beter kansen en scoren ze wel. En dan hoor je niemand meer.........
[/quote

ieder zijn eigen mening, zo is het! Jij hebt hetzelfde gezien als ik, alleen was ik op dat moment flink pissig over de gevolgen van die wissels en ji hebt hier blijkbaar vrede mee. Mooi toch;-)

ik zeg lekker laten voor wat het is en op naar een topseizoen, als we tenminste regelmatig met het basisteam kunnen spelen en Frank niet hoeft te wisselen ;-) hahaha

mazzel!!!
Stanley
 Stanley - zondag 31 juli 2011 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 15:49 schreef joduh het volgende:

[..]

yep pikkie!jij maakt ook met iedereen bonje he???;-)je lijkt mij wel in het begin man...hahahah
wist je dan niet dat jij mijn grote held bent op dit forum!

Geen gedraai en recht door zee, mooi man.

Joduh keihard de beste hahaha
joduh
 joduh - zondag 31 juli 2011 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 15:57 schreef Stanley het volgende:

[..]

wist je dan niet dat jij mijn grote held bent op dit forum!

Geen gedraai en recht door zee, mooi man.

Joduh keihard de beste hahaha
hahahahah wat een eer man.....gewoon de kaas niet van je zuurverdiende broodje af laten eten man...;-)
Stanley
 Stanley - zondag 31 juli 2011 - 16:06   quote  deeplink  
hell no! Hahaha. Over eten gesproken... Goed idee. Fijne avond alvast.

De Mazzel!
remco k
 remco k - zondag 31 juli 2011 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 10:23 schreef joduh het volgende:
yep man,wat een bulshit dat dit een oefenpotje was man......het was gewoon fuck a duck pot van ajax man......janssen op verkeerde plek .....ericsen breekt ook geen potje zo....suleiman kan vrezen voor zijn plekkie.....hoerezooi
Stel je niet aan man, Ajax heeft gewoon goed gespeeld, het moet enkel en alleen wat zorgvuldiger met de kansen omgaan, Eriksen de JOng en Sulejmani speelden gewoon prima, en het hele elftal lijkt mij beter dan afgelopen seizoen. 90 minuten lang domineren tegen TWente is maar weining ploegen gegund. Als we straks ook Vertonghen er nog bij krijgen dan gaan we een goed en mooi seizoen tegemoet.

Natuurlijk is het geen oefenpotje, maar laten we het dan zo zeggen. de wedstrijd volgende week tegen de Graafschap is in MIJN ogen 100 keer belangrijker.
remco k
 remco k - zondag 31 juli 2011 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 10:49 schreef joduh het volgende:

[..]

bullshit man.......waar is de garantie dat je de competitie wint als je deze weggeeft dan?????
Helemaal mee eens, die garantie is er niet, en ook het wisselen vond ik raar, ik bedoel de spelers moeten nu toch al wel in staat zijn 90 minuten volgas te gaan.
remco k
 remco k - zondag 31 juli 2011 - 16:13   quote  deeplink  
quote:

[..]

Iedere speler moet in deze fase van de voorbereiding 90 minuten vol kunnen maken, blessures kun je overal oplopen, en vaak loopt men die op als ze juist voorzichtig met een speler omgaan.

En als de Boer hem eraf moest halen, dan had hj de Jong door moeten schuiven en Serero op de plek van de Jong moeten laten spelen, dan had je in ieder geval nog iets aan de voorzetten gehad die er nog zijn geweest.
remco k
 remco k - zondag 31 juli 2011 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 15:01 schreef Brandje het volgende:
Op zich heb ik wel een aardig ajax gezien en een matig twente maar over een ding maak ik mij wel zorgen en dst is dat de boer steevast met siem de jong centraal op middenveld blijft spelen. Dat is zijn plaatd niet en daar komt hij gewoon voor te kort.vrrder ebecilio eruit. Die heeft zijn kans gehad en is gewoon niet goed genoeg.
Echt compleet oneens met ieder woord dat je hier post.
joduh
 joduh - zondag 31 juli 2011 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 16:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Stel je niet aan man, Ajax heeft gewoon goed gespeeld, het moet enkel en alleen wat zorgvuldiger met de kansen omgaan, Eriksen de JOng en Sulejmani speelden gewoon prima, en het hele elftal lijkt mij beter dan afgelopen seizoen. 90 minuten lang domineren tegen TWente is maar weining ploegen gegund. Als we straks ook Vertonghen er nog bij krijgen dan gaan we een goed en mooi seizoen tegemoet.

Natuurlijk is het geen oefenpotje, maar laten we het dan zo zeggen. de wedstrijd volgende week tegen de Graafschap is in MIJN ogen 100 keer belangrijker.
stel me niks aan man.......en dat jij geen commentaar kan hebben op die drie omdat dat jouw favorietjes zijn heb ik schijt aan man.....ze speelden verre van goed pik!!!!!en kansen?????welke?????ik geef toe dat ik verre van nuchter was toen de wedstrijd begon,maar ben zeker niet blind pik! ajax leek goed omdat fc ponypark enschede helemaal kut was nl................................
freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 15:44 schreef joduh het volgende:
Inderdaad daar ben ik wel blij mee! Kan ik in de weekendes lekker voetbal kijken..
remco k
 remco k - zondag 31 juli 2011 - 16:22   quote  deeplink  
Volgens mij schijnen weinig mensen hier te snappen hoe de Boer wil spelen.

Zo wordt er bijvoorbeeld flink afgegeven op Sulejmani en Lorenzo dat ze te weinig acties maken. de Boer gaf laatst aan dat dit onderdeel van het spel is, hoevaak gebeurt het dat een buitenspeler twee verdedigers uitschakeld?? vrijwel nooit, dus wat heeft het voor zin om de eerste voorbij te spelen als je weet dat hij rugdekking krijgt??? vrij weinig. Ajax speelt op balbezit en dat is vrijwel heilig. Als men hier niet tegen dat eeuwige heen en weer gespeel kan, dan vraga ik me af waarom men Ajax fan is geworden gezien het feit dat Ajax dit in iedere succesvolle periode zo heeft gespeeld.

Men kan dus we van Lorenzo verwachten dat hij vaker zijn man opzoekt, maar als de opdracht van de Boer anders is, dan dot hij het dus gewoon goed om dat niet zo vaak te doen. Ajax speelt voleldig op balbezit omdat het een wedstrijd wil domineren, buitenspelers die te vaak balverlies lijden, zijn hier een risicovolle factor en de Boer wil dit zo veel mogelijk vermijden. Vaak zul je dus onze buitenspelers enkel en alleen een actie zien maken als ze 1 tegen 1 komen te staan.
freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 16:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Iedere speler moet in deze fase van de voorbereiding 90 minuten vol kunnen maken, blessures kun je overal oplopen, en vaak loopt men die op als ze juist voorzichtig met een speler omgaan.

En als de Boer hem eraf moest halen, dan had hj de Jong door moeten schuiven en Serero op de plek van de Jong moeten laten spelen, dan had je in ieder geval nog iets aan de voorzetten gehad die er nog zijn geweest.
Alleen dit gaf de Boer al aan.. Sigthorsson had in de voorbereiding klachten.. Dus hij wou in deze wedstrijd geen risico nemen..
remco k
 remco k - zondag 31 juli 2011 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 16:15 schreef joduh het volgende:

[..]

stel me niks aan man.......en dat jij geen commentaar kan hebben op die drie omdat dat jouw favorietjes zijn heb ik schijt aan man.....ze speelden verre van goed pik!!!!!en kansen?????welke?????ik geef toe dat ik verre van nuchter was toen de wedstrijd begon,maar ben zeker niet blind pik! ajax leek goed omdat fc ponypark enschede helemaal kut was nl................................
Dat is vaak zo he, het is maar net hoe je dat uitlegt, was Twente zo slecht omdat Ajax zo goed was, of was Ajax zo goed omdat TWente zo slecht was???

En die 3 zijn helemaal niet mijn fovorieten, ik heb namelijk geen fovoriete spelers, maar ze speelden gewoon goed, zeker Daley Blind speelde de eerste 60 minuten een hele goede wedtrijd, en is blijkt op die positie centraal achterin een prima standinn te zijn voor Vertonghen.

In NL wordt de tegenstand niet veel beter dan wat TWente gister heeft laten zien, en als we zo blijven spelen dan komt het helemaal goed.
remco k
 remco k - zondag 31 juli 2011 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 16:24 schreef freakie het volgende:

[..]

Alleen dit gaf de Boer al aan.. Sigthorsson had in de voorbereiding klachten.. Dus hij wou in deze wedstrijd geen risico nemen..
Dat is prima, maar ga dan niet met 3 buitenspelers de posities van de voorhoede indelen.
freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 16:22 schreef remco k het volgende:
Volgens mij schijnen weinig mensen hier te snappen hoe de Boer wil spelen.

Zo wordt er bijvoorbeeld flink afgegeven op Sulejmani en Lorenzo dat ze te weinig acties maken. de Boer gaf laatst aan dat dit onderdeel van het spel is, hoevaak gebeurt het dat een buitenspeler twee verdedigers uitschakeld?? vrijwel nooit, dus wat heeft het voor zin om de eerste voorbij te spelen als je weet dat hij rugdekking krijgt??? vrij weinig. Ajax speelt op balbezit en dat is vrijwel heilig. Als men hier niet tegen dat eeuwige heen en weer gespeel kan, dan vraga ik me af waarom men Ajax fan is geworden gezien het feit dat Ajax dit in iedere succesvolle periode zo heeft gespeeld.

Men kan dus we van Lorenzo verwachten dat hij vaker zijn man opzoekt, maar als de opdracht van de Boer anders is, dan dot hij het dus gewoon goed om dat niet zo vaak te doen. Ajax speelt voleldig op balbezit omdat het een wedstrijd wil domineren, buitenspelers die te vaak balverlies lijden, zijn hier een risicovolle factor en de Boer wil dit zo veel mogelijk vermijden. Vaak zul je dus onze buitenspelers enkel en alleen een actie zien maken als ze 1 tegen 1 komen te staan.
Helemaal waar.. Jij kan het heel goed verwoorden..
freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 16:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is prima, maar ga dan niet met 3 buitenspelers de posities van de voorhoede indelen.
Ja klopt maar toevallig had hij niet echt anders.. Want hij had ozbilliz niet mee, en hij wil de Jong op het middenveld houden.. Dit geeft dus aan hoe belangrijk die 2e spits is..
freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 16:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is vaak zo he, het is maar net hoe je dat uitlegt, was Twente zo slecht omdat Ajax zo goed was, of was Ajax zo goed omdat TWente zo slecht was???

En die 3 zijn helemaal niet mijn fovorieten, ik heb namelijk geen fovoriete spelers, maar ze speelden gewoon goed, zeker Daley Blind speelde de eerste 60 minuten een hele goede wedtrijd, en is blijkt op die positie centraal achterin een prima standinn te zijn voor Vertonghen.

In NL wordt de tegenstand niet veel beter dan wat TWente gister heeft laten zien, en als we zo blijven spelen dan komt het helemaal goed.
Dan heb je het over de spelers die we al hebben. Maar de aankopen sightorsson en Theo Janssen zijn ook echt fantastische voetballers..
remco k
 remco k - zondag 31 juli 2011 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 16:28 schreef freakie het volgende:

[..]

Ja klopt maar toevallig had hij niet echt anders.. Want hij had ozbilliz niet mee, en hij wil de Jong op het middenveld houden.. Dit geeft dus aan hoe belangrijk die 2e spits is..
De Jong speelde in de tweede helft niet bijster goed meer, en had dus prima naar de spitspositie gekund. Ik heb het vermoeden dat de Boer dit enkel op deze manier deed om een punt te maken naar het bestuur dat hij die tweede spits wilt. Dat dit op deze manier gaat en ons uiteindelijk deze wedstrijd kost, is gewoon schandalig, en had de Boer nooit mogen doen.

De Boer is de perfecte trainer voor dit Ajax, maar ik heb toch regelmatig ernstige twijfels bij zijn wisselbeleid ( dit had ik afgelopen seizoen al).
freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 16:34 schreef remco k het volgende:

[..]

De Jong speelde in de tweede helft niet bijster goed meer, en had dus prima naar de spitspositie gekund. Ik heb het vermoeden dat de Boer dit enkel op deze manier deed om een punt te maken naar het bestuur dat hij die tweede spits wilt. Dat dit op deze manier gaat en ons uiteindelijk deze wedstrijd kost, is gewoon schandalig, en had de Boer nooit mogen doen.

De Boer is de perfecte trainer voor dit Ajax, maar ik heb toch regelmatig ernstige twijfels bij zijn wisselbeleid ( dit had ik afgelopen seizoen al).
Tsja over dat wissel beleid ben ik niet geheel ontevreden geweest.. Alleen deze wedstrijd leek het raar.. Daarnaast is het misschien gewoon nog omdat hij nu niet zo lang hoofdcoach is dat het niet al te best is.. En dan zou dat het seizoen beter moeten worden..

Edit: Een punt maken naar het bestuur zou misschien wel kunnen maar dat hoeft nu toch niet meer? Het bestuur weet toch wel dat je het niet kan doen met 1 spits het hele jaar door??

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 juli 2011 door freakie --
remco k
 remco k - zondag 31 juli 2011 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 16:38 schreef freakie het volgende:

[..]

Tsja over dat wissel beleid ben ik niet geheel ontevreden geweest.. Alleen deze wedstrijd leek het raar.. Daarnaast is het misschien gewoon nog omdat hij nu niet zo lang hoofdcoach is dat het niet al te best is.. En dan zou dat het seizoen beter moeten worden..
Nou ja goed, daar zijn de meningen over verdeeld, ik hoop dat het in de loop van komend seizoen wat beter wordt, maar ben tot nu nog niet bijster onder de indruk geraakt van wat de Boer tijdens de wedstrijd veranderd ten opzichte van de start van de wedstsrijd.
freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 16:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou ja goed, daar zijn de meningen over verdeeld, ik hoop dat het in de loop van komend seizoen wat beter wordt, maar ben tot nu nog niet bijster onder de indruk geraakt van wat de Boer tijdens de wedstrijd veranderd ten opzichte van de start van de wedstsrijd.
Ja dat is zo.. Maar dat is dan ook gek.. Want het team staat er op het begin van de wedstrijd heel goed..
Brandje
 Brandje - zondag 31 juli 2011 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 15:11 schreef freakie het volgende:

[..]

Hoe zo is dat zijn plek niet? Heb jij hem verkeerde dingen zien doen? Geef voorbeelden wat doet de Jong verkeerd? Hij speelt trouwens aanvallend op het middenveld..
Hij voegt niks. De hele wedstrijd vrijwel onzichtbaar. hij speelt centraal naast jansen en dat is zijn plek niet. Jij kjjkt wat een speler wat hij verkeerd doet ik kijk liever naar zijn toegevoegde waarde en die nul. Dat was vorig seizoen op die plaats niet anders.
Brandje
 Brandje - zondag 31 juli 2011 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 15:31 schreef freakie het volgende:

[..]

Wat doet hij goed dan??? Hoe vaak is hij zijn man voorbij geweest? Hoe veel goede voorzetten heeft hij gegeven??? Je gaat nu elke reactie met tegenvragen komen maat beantwoord deze eerst maar eens.
remco k
 remco k - zondag 31 juli 2011 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 17:45 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wat doet hij goed dan??? Hoe vaak is hij zijn man voorbij geweest? Hoe veel goede voorzetten heeft hij gegeven??? Je gaat nu elke reactie met tegenvragen komen maat beantwoord deze eerst maar eens.
Ik zit nu net voor de tweede keer de herhaling te kijken, maar in de eerste helft toch gewoon 3 zeer goede voorzetten van Ebecilio, en hij lijdt zelden balverlies..
remco k
 remco k - zondag 31 juli 2011 - 18:16   quote  deeplink  
Waarom was Ozbiliz er trouwens niet bij???
Divxion
 Divxion - zondag 31 juli 2011 - 18:16   quote  deeplink  
Ebecillio, heeft te vaak in mijn ogen het eigenbelang voorop staan. Net een x te veel draaien terwijl iemand vrij staat. schieten wanneer de paas slimmer is. Ik vind hem te egoïstisch. Maar ik schrijf hem niet af als goede voetballer, hij heeft zeker zijn kwaliteiten. Alleen hij mist nog wat dingen die wel geleerd kunnen worden.
remco k
 remco k - zondag 31 juli 2011 - 18:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 17:26 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hij voegt niks. De hele wedstrijd vrijwel onzichtbaar. hij speelt centraal naast jansen en dat is zijn plek niet. Jij kjjkt wat een speler wat hij verkeerd doet ik kijk liever naar zijn toegevoegde waarde en die nul. Dat was vorig seizoen op die plaats niet anders.
Ik twijfel heel erg over de Jong op die positie. Hij onderschept extreem vaak de tweede bal, zet op de juiste momenten druk en is heel goed zonder bal in het ruimtes maken voor anderen of zelf de juiste ruimte in te lopen. De Jong is een dienende speler en vaak vallen die juist niet op, zie bijvoorbeeld een Cocu, die viel ook nooit op en ik denk zelfs een vergelijkbare speler(nog lang niet zo goed natuurlijk).

Daarentegen speelt Ajax met een heel dynamisch elftal, en juist dat is hij dus niet.

Serero is veel dynamischer en valt door zijn acties met bal dus veel sneller op, mede daarom zullen veel Ajacieden kiezen voor deze nieuwe speler, maar ik zie voorlopig nog steeds liever de Jong op die plek spelen, al gaat hij het in de loop van dit seizoen nog flink moeilijk krijgen..
nora
 nora - zondag 31 juli 2011 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 15:31 schreef freakie het volgende:

[..]

======================================================================================
Beste Freakie Ebicilio doet niks fout want hij doet namelijk niks alleen leuke bewegingingen maken en de bal weer terug spelen hij is linkerspits en hij heeft 1 schot op doel gegeven ,nee dan kan je ook niks fout doen .
Pietje
 Pietje - zondag 31 juli 2011 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 18:16 schreef remco k het volgende:
Waarom was Ozbiliz er trouwens niet bij???
Dat vroeg ik me serieus ook af, Remco. In de voorbereiding was hij "de man in vorm".
remco k
 remco k - zondag 31 juli 2011 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 18:25 schreef nora het volgende:

[..]

======================================================================================
Beste Freakie Ebicilio doet niks fout want hij doet namelijk niks alleen leuke bewegingingen maken en de bal weer terug spelen hij is linkerspits en hij heeft 1 schot op doel gegeven ,nee dan kan je ook niks fout doen .
Snap je nou echt niet, dat dit exact is wat de Boer van hem verwacht, spelen op balbezit en domineren, gister trouwens betrokken bij een aantal prima aanvallen, en gewoon een voorzet of 4/5 die goed waren.

Wat is daar dan mis mee??

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5940
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Twente - AFC Ajax 30 juli 20.00 uur Johan Cruijff Schaal: 2-1

0.0122878