BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Twente - AFC Ajax 30 juli 20.00 uur Johan Cruijff Schaal: 2-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
alibabba
 alibabba - zondag 31 juli 2011 - 18:40   quote  deeplink  
Het kan allemaal veel beter bij Ajax. Ik weet zeker dat er nog veel meer rek inzit. Dat het gisteren niet echt lukte, heeft te maken met een gebrek aan de echte wil om te winnen en een gebrek aan concentratie. Er gaan veel te veel ballen fout en dat moet eruit. Ik vind het te slordig en onnauwkeurig. Ik ben kritisch omdat ik weet dat het veel beter kan en daarom ben ik teleurgesteld.

Ik snapte helemaal niets van de wissels maar de Boer heeft het uitgelegd. Toch vind ik zijn uitleg vreemd, want het gaat toch om een prijs en een prijs laat je nooit schieten!!
alibabba
 alibabba - zondag 31 juli 2011 - 19:09   quote  deeplink  
Vooral dat Sulejmani in de spits ging spelen, vond ik hoogst opmerkelijk. Hij heeft in de voorbereiding nog geen minuut in de spits gespeeld en stond er gisteren ineens. Dan had ik Siem in de spits laten spelen en Anita op het middenveld geposteerd. Sulejmani aan de rechterkant zou ik echt omwisselen naar de linkerkant want daar is hij veel dreigender en kan hij gelijk voorzetten. Gisteren was ook weer te zien dat ie in kansrijke positie, eerst de bal goed moet leggen om vervolgens op doel te schieten. Die paar seconden zijn net het verschil tussen wel of niet een goal.
baco74
 baco74 - zondag 31 juli 2011 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 18:16 schreef remco k het volgende:
Waarom was Ozbiliz er trouwens niet bij???
Volgens Frank de Boer had Ozbiliz rug-klachten (nix voor een aanvaller, eerder voor een back:)).
In plaats van hem werd Sneijder aan de selectie toegevoegt.
freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 19:09 schreef alibabba het volgende:
Vooral dat Sulejmani in de spits ging spelen, vond ik hoogst opmerkelijk. Hij heeft in de voorbereiding nog geen minuut in de spits gespeeld en stond er gisteren ineens. Dan had ik Siem in de spits laten spelen en Anita op het middenveld geposteerd. Sulejmani aan de rechterkant zou ik echt omwisselen naar de linkerkant want daar is hij veel dreigender en kan hij gelijk voorzetten. Gisteren was ook weer te zien dat ie in kansrijke positie, eerst de bal goed moet leggen om vervolgens op doel te schieten. Die paar seconden zijn net het verschil tussen wel of niet een goal.
Dat s nou juist waarom hij sulejmani niet zo neerzet.. Omdat je als je het spelletje wat ajax speelt geen voorzetten moet geven en op bal bezit moet spelen en dan met combinaties erdoorheen moet komen...
freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 18:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Snap je nou echt niet, dat dit exact is wat de Boer van hem verwacht, spelen op balbezit en domineren, gister trouwens betrokken bij een aantal prima aanvallen, en gewoon een voorzet of 4/5 die goed waren.

Wat is daar dan mis mee??
Dankje.. Hoef ik het niet uit te leggen..
nora
 nora - zondag 31 juli 2011 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 18:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Snap je nou echt niet, dat dit exact is wat de Boer van hem verwacht, spelen op balbezit en domineren, gister trouwens betrokken bij een aantal prima aanvallen, en gewoon een voorzet of 4/5 die goed waren.

Wat is daar dan mis mee??
=====================================================================================
Beste Remco Domineren is oke maar als spits moet je ook dreigend zijn richting doel maar dat is over 90 minuten veel teweinig ,en misschien heb ik het gemist maar ik geen 4 of 5 goede voorzetten gezien en 1 schot op doel in 90 minuten voor een spits lijkt mij geen opdracht denk ik.
freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 17:26 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hij voegt niks. De hele wedstrijd vrijwel onzichtbaar. hij speelt centraal naast jansen en dat is zijn plek niet. Jij kjjkt wat een speler wat hij verkeerd doet ik kijk liever naar zijn toegevoegde waarde en die nul. Dat was vorig seizoen op die plaats niet anders.
Nee jij kijkt naar spelers die nadrukkelijk aanwezig zijn.. Een type ruiz, suarez, sigthorsson, eriksen of messi.. Maar je ziet niet de spelers zoals de Jong(nigel) of Van bommel.. Dat zijn spelers die zijn niet nadrukkelijk aanwezig.. Maar zijn wel goee voetballers en dat is de Jong ook.. En gelukkig kijkt de Boer ook op die positie.. Daarnaast speelt hij gewoon naast eriksen in de aanvallende rol en theo in de rol van controlerende middenvelder..
freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 17:45 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wat doet hij goed dan??? Hoe vaak is hij zijn man voorbij geweest? Hoe veel goede voorzetten heeft hij gegeven??? Je gaat nu elke reactie met tegenvragen komen maat beantwoord deze eerst maar eens.
Moeten, remco en ik nog vaak vertellen dat het spel van ajax niet gaat over voorzetten geven en voorbij lopen.. Remco gaf al aan als er geen rugdekking is dan kan je een actie maken.. Gisteren gebeurde dit niet want twente liep naar achteren.. Het is de bedoeling dat je de bal in de ploeg houd en dat doet hij fantastisch, hij doet alsof hij er langs gaat en zo staat de tegenstander niet goed meer want hij moet meelopen en zo kan hij weer terug passen en is er meer ruimte..
freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 19:35 schreef nora het volgende:

[..]

=====================================================================================
Beste Remco Domineren is oke maar als spits moet je ook dreigend zijn richting doel maar dat is over 90 minuten veel teweinig ,en misschien heb ik het gemist maar ik geen 4 of 5 goede voorzetten gezien en 1 schot op doel in 90 minuten voor een spits lijkt mij geen opdracht denk ik.
Hij is ook geen spits..
jodocus
 jodocus - zondag 31 juli 2011 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 15:31 schreef freakie het volgende:

[..]

Wat doet ebecillio dan fout?
wat ie fout doet , jezus heeft ie wel mee gedaan?
jodocus
 jodocus - zondag 31 juli 2011 - 20:19   quote  deeplink  
en waarom stond serero er niet in ?????????, toch maar adriaanse ipv de boer ???
freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 20:16 schreef jodocus het volgende:

[..]

wat ie fout doet , jezus heeft ie wel mee gedaan?
Lees maar ff de zovele posts van remco en mij,.
remco k
 remco k - zondag 31 juli 2011 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 19:29 schreef baco74 het volgende:

[..]

Volgens Frank de Boer had Ozbiliz rug-klachten (nix voor een aanvaller, eerder voor een back:)).
In plaats van hem werd Sneijder aan de selectie toegevoegt.
Pff gelukkig, ik ben namelijk groot fan van Ozbiliz en zou het zonde vinden als hij de selectie niet haalt..
remco k
 remco k - zondag 31 juli 2011 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 18:40 schreef alibabba het volgende:
Het kan allemaal veel beter bij Ajax. Ik weet zeker dat er nog veel meer rek inzit. Dat het gisteren niet echt lukte, heeft te maken met een gebrek aan de echte wil om te winnen en een gebrek aan concentratie. Er gaan veel te veel ballen fout en dat moet eruit. Ik vind het te slordig en onnauwkeurig. Ik ben kritisch omdat ik weet dat het veel beter kan en daarom ben ik teleurgesteld.

Ik snapte helemaal niets van de wissels maar de Boer heeft het uitgelegd. Toch vind ik zijn uitleg vreemd, want het gaat toch om een prijs en een prijs laat je nooit schieten!!
Hier ben ik het volledig mee eens, als je er met een zeer kritische noot naar kijkt tenminste, en het ligt eraan hoe je deze wedtsrijd opvat.

Ikzelf en een groot aantal spelers (bleek achteraf na de intervieuws) vatte deze pot op als de laatste test richting competitie start, als je het zo ziet dan is het een prima wedstrijd geweest, waar men weer voldoende uit kan halen om te verbeteren. En juist die verbeteringen zijn de dingen die je als fouten ziet als je deze pot als een serieuze wedstijd beschouwt.
remco k
 remco k - zondag 31 juli 2011 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 19:35 schreef nora het volgende:

[..]

Hij is geen spits.
freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 20:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Hier ben ik het volledig mee eens, als je er met een zeer kritische noot naar kijkt tenminste, en het ligt eraan hoe je deze wedtsrijd opvat.

Ikzelf en een groot aantal spelers (bleek achteraf na de intervieuws) vatte deze pot op als de laatste test richting competitie start, als je het zo ziet dan is het een prima wedstrijd geweest, waar men weer voldoende uit kan halen om te verbeteren. En juist die verbeteringen zijn de dingen die je als fouten ziet als je deze pot als een serieuze wedstijd beschouwt.
Ja inderdaad maar dat is eigenlijk jaren zo..
remco k
 remco k - zondag 31 juli 2011 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 20:19 schreef jodocus het volgende:
en waarom stond serero er niet in ?????????, toch maar adriaanse ipv de boer ???
Ja inderdaad man, liever een ploeg die aanvallend wil voetballen maar het niet kan en slechts 1 kans in de gehele wedstrijd heeft.
freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 20:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij is geen spits.
Hahaha zei ik al..
freakie
 freakie - zondag 31 juli 2011 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 20:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja inderdaad man, liever een ploeg die aanvallend wil voetballen maar het niet kan en slechts 1 kans in de gehele wedstrijd heeft.
hahahaha:P
joduh
 joduh - zondag 31 juli 2011 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 18:40 schreef alibabba het volgende:

jij hebt werkelijk alleen maar verstand van vlees he?>???????
remco k
 remco k - zondag 31 juli 2011 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 22:13 schreef joduh het volgende:

[..]

Whahahahahahahahahaha...
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 01 augustus 2011 - 12:31   quote  deeplink  
Hmz, ik heb maar tien minuten gezien vanaf mijn vakantieadres. Maar dat waren niet de gelukkigste minuten van Daley Blind (specifieker: juist het moment dat hij Ruiz vrijuit naar binnen liet lopen en daarmee de kans tot scoren gaf). Ik begrijp dat hij verder goed gespeeld heeft?

Oha ben ik niet zo onder de indruk van de jonge Blind.
Pietje
 Pietje - maandag 01 augustus 2011 - 12:37   quote  deeplink  
Ik maak me eerder zorgen om Kenneth Vermeer. Zijn lengte (echt te klein!) kwam weer nadrukkelijk in beeld bij het tweede (schitterende) doelpunt van FC Twente. Hij grabbelde naar de bal maar hij kon er net niet bij. Een wat langere keeper had die bal, hoe fraai ook ingeschoten door Ruiz, wellicht net naast kunnen tikken... Kenneth is een goede keeper, zeker, maar af en toe zit ik met kromme tenen. Ook bij hoge ballen in "de 16" houd ik mijn hart vast... Dat zal Frank de Boer beslist ook niet ontgaan!
nora
 nora - maandag 01 augustus 2011 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 19:42 schreef freakie het volgende:

[..]

Moeten, remco en ik nog vaak vertellen dat het spel van ajax niet gaat over voorzetten geven en voorbij lopen.. Remco gaf al aan als er geen rugdekking is dan kan je een actie maken.. Gisteren gebeurde dit niet want twente liep naar achteren.. Het is de bedoeling dat je de bal in de ploeg houd en dat doet hij fantastisch, hij doet alsof hij er langs gaat en zo staat de tegenstander niet goed meer want hij moet meelopen en zo kan hij weer terug passen en is er meer ruimte..
====================================================================================
Beste Freakie alleen een bal in de ploeg houden win je ook geen wedstrijd mee je zal ook wel eens een aktie moeten maken of een man moeten uitspelen om te kunnen winnen .
nora
 nora - maandag 01 augustus 2011 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 19:44 schreef freakie het volgende:

[..]

Hij is ook geen spits..
=================================================================================
Hij is een linkerspits of is hij volgens jou een middenvelder?
nora
 nora - maandag 01 augustus 2011 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 20:48 schreef freakie het volgende:

[..]

Hahaha zei ik al..
Ik moet wel lachen om jou ,ben jij de schaduw van Remco ? Hij is namelijk linkerspits kan je eventueel opvragen bij Frankie lachen he!!
joduh
 joduh - maandag 01 augustus 2011 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 augustus 2011 - 12:44 schreef nora het volgende:

[..]

Ik moet wel lachen om jou ,ben jij de schaduw van Remco ? Hij is namelijk linkerspits kan je eventueel opvragen bij Frankie lachen he!!
dit is een leuke!!!!!;-)
freakie
 freakie - maandag 01 augustus 2011 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 augustus 2011 - 12:37 schreef Pietje het volgende:
Ik maak me eerder zorgen om Kenneth Vermeer. Zijn lengte (echt te klein!) kwam weer nadrukkelijk in beeld bij het tweede (schitterende) doelpunt van FC Twente. Hij grabbelde naar de bal maar hij kon er net niet bij. Een wat langere keeper had die bal, hoe fraai ook ingeschoten door Ruiz, wellicht net naast kunnen tikken... Kenneth is een goede keeper, zeker, maar af en toe zit ik met kromme tenen. Ook bij hoge ballen in "de 16" houd ik mijn hart vast... Dat zal Frank de Boer beslist ook niet ontgaan!
Ja dat had ik ook ja..
freakie
 freakie - maandag 01 augustus 2011 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 augustus 2011 - 12:40 schreef nora het volgende:

[..]

====================================================================================
Beste Freakie alleen een bal in de ploeg houden win je ook geen wedstrijd mee je zal ook wel eens een aktie moeten maken of een man moeten uitspelen om te kunnen winnen .
Daar win je meer mee dan elke minuut een bal naar voren te gooien.. Toevallig wedstrijden van barcelona gezien? Als je het goed beheerst dan ben je altijd sterker.. Dan moet ajax natuurlijk wel scoren en nu hallen ze gewoon heel veel pech..
freakie
 freakie - maandag 01 augustus 2011 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 augustus 2011 - 12:41 schreef nora het volgende:

[..]

=================================================================================
Hij is een linkerspits of is hij volgens jou een middenvelder?
Een linkervleugel aanvaller.. Die scoort meestal niet zoveel..
freakie
 freakie - maandag 01 augustus 2011 - 13:48   quote  deeplink  
quote:

[..]

Dit geeft aan dat je nauwelijks op het forum ben.. Een vleugelSPITS is niet een SPITS die moet scoren.. In de ogen van frank is dat iemand die de bal in de ploeg houd en pas een actie aangaat als het ook zin heeft... In het midden van het veld gebeuren elke keer de acties.. Sulejmani heb ik namelijk ook nog weinig iets zien doen.. oo wacht nee die gaat ook acties aan in het midden..

Het vleugelspeler en niet een spits..
freakie
 freakie - maandag 01 augustus 2011 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 augustus 2011 - 13:07 schreef joduh het volgende:

[..]

dit is een leuke!!!!!;-)
Wat vond je het leukste deel?
Breijan
 Breijan - maandag 01 augustus 2011 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Het zal Frank ook niet ontgaan zijn dat Vermeer vorig seizoen belangrijke punten voor ons pakte en een belangrijk aandeel in het succes heeft gehad.
Vermeer is onbetwist nummer één en terecht ook!
En jammer van die goal, zeker omdat er twee verdedigers naar Ruiz staan te kijken ipv actie te ondernemen!
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 01 augustus 2011 - 14:41   quote  deeplink  
Teveel om op te reageren. Ik zag het gewoon als een oefenwedstrijdje, De boer heeft zijn spelers gespaard en kon nog even kijken hoe het met anderen verging op bepaalde posities. Zijn wissels leken vreemd en geloof me als dit de kampioenswedstrijd was had hij ook niet op deze manier gewisseld. Jammer dat hij maar 3x mocht wisselen, want ik had zeker Serero in laten vallen ipv de jong na 60 minuten. Conclusie Ajax was de betere ploeg en we staan allemaal nog op 0 punten en die Johan Cruijff schaal, ach die mogen ze hebben we hebben er al 8. Veel leermomenten geweest voor de jonge jongens en voor Janssen. Wij worden kampioen!!
nora
 nora - maandag 01 augustus 2011 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 augustus 2011 - 13:48 schreef freakie het volgende:

[..]

Dit geeft aan dat je nauwelijks op het forum ben.. Een vleugelSPITS is niet een SPITS die moet scoren.. In de ogen van frank is dat iemand die de bal in de ploeg houd en pas een actie aangaat als het ook zin heeft... In het midden van het veld gebeuren elke keer de acties.. Sulejmani heb ik namelijk ook nog weinig iets zien doen.. oo wacht nee die gaat ook acties aan in het midden..

Het vleugelspeler en niet een spits..
=========
Dus beste Freakie als je weinig op het forum bent heb je geen mening of dan kijk je niet naar het spel ? nou een vleugelspeler zoals jij dat noemt staat er niet in om alleen maar 80x de bal terug te spelen maar ook om die aktie naar het doel te maken dan is het pas een goede vleugelspeler,want alleen maar de bal in ontvangst nemen en hem weer terug spelen daar win je geen wedstrijd mee en dat geld ook min of meer voor Suljemanie die wel veel meer akties maakt als Ebicilio en ik begrijp ook wel dat hij nog heel jong is en dat hij nog niet het zelfvertrouwen heeft omdat tedoen,daarom denk ik dat Boerrighter zijn kans moet krijgen als linkerspits.In die korte tijd heeft hij wel akties laten zien,en werd alleen door Douglas neergelegd anders had hij alleen op het doel afgegaan en dat moet Ebicilio ook meer durfen.Dat is wat ik bedoel als ik dat tenminste mag zeggen.
===================================================================================
freakie
 freakie - maandag 01 augustus 2011 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 augustus 2011 - 14:47 schreef nora het volgende:

[..]

=========
Dus beste Freakie als je weinig op het forum bent heb je geen mening of dan kijk je niet naar het spel ? nou een vleugelspeler zoals jij dat noemt staat er niet in om alleen maar 80x de bal terug te spelen maar ook om die aktie naar het doel te maken dan is het pas een goede vleugelspeler,want alleen maar de bal in ontvangst nemen en hem weer terug spelen daar win je geen wedstrijd mee en dat geld ook min of meer voor Suljemanie die wel veel meer akties maakt als Ebicilio en ik begrijp ook wel dat hij nog heel jong is en dat hij nog niet het zelfvertrouwen heeft omdat tedoen,daarom denk ik dat Boerrighter zijn kans moet krijgen als linkerspits.In die korte tijd heeft hij wel akties laten zien,en werd alleen door Douglas neergelegd anders had hij alleen op het doel afgegaan en dat moet Ebicilio ook meer durfen.Dat is wat ik bedoel als ik dat tenminste mag zeggen.
===================================================================================
Beste beste nora.. Ik reageerde op dat je zei dat ik de schaduw van remco moest zijn.. Dat is idioot... Daarom zei ik dat.. Want iedere drol die hier vaker komt weet dat wat je daarover zei gewoon totale onzin is.. Je bent het eens op een topic of niet.. Dat was niet een mening maar iemand uitlokken maar jammer genoeg is dat onderwerp, dat ik remco ben of wat dan ook al veel vaker voor gekomen.. Maar in het merendeel van de topics ben ik het niet helemaal eens met remco..

Jij noemt in jou stuk hierboven dat het een spits is... Als jij had gezegd een linkervleugel spits had dat heel anders geweest natuurlijk maar hij is niet een spits.. Dat is sigthorsson en hij zou de goals moeten maken.. Ebecillio zijn rol is vooral het spel breed houden en dan zorgen dat je de bal vooral in de ploeg houd.. Daarna zet hij derk boerrichter in die niet echt een rol krijgt en inderdaad zelf iets gaat proberen.. Het was een totale chaos.. Daarna heb ik trouwens niks meer gezien van Boerrichter..
Boilesen
 Boilesen - maandag 01 augustus 2011 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 19:42 schreef freakie het volgende:

[..]

Op zich is dat waar, maar met Sigthorsson hebben we een superkopper voorin. Dit zorgt ervoor dat de actie buiten om nu ook tot de aanvalsopties behoort.
freakie
 freakie - maandag 01 augustus 2011 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 augustus 2011 - 15:22 schreef Boilesen het volgende:

[..]

Op zich is dat waar, maar met Sigthorsson hebben we een superkopper voorin. Dit zorgt ervoor dat de actie buiten om nu ook tot de aanvalsopties behoort.
Ja alleen dat is dan wel de allerlaatste optie want eigenlijk wil de Boer dat niet.. Dat gaf de Boer ook aan..
alibabba
 alibabba - maandag 01 augustus 2011 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 19:33 schreef freakie het volgende:

[..]

Dat s nou juist waarom hij sulejmani niet zo neerzet.. Omdat je als je het spelletje wat ajax speelt geen voorzetten moet geven en op bal bezit moet spelen en dan met combinaties erdoorheen moet komen...
Geen voorzetten geven bij het Ajax-spelletje???? Heb je weer een pet opgegeten Freakie??;)
alibabba
 alibabba - maandag 01 augustus 2011 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2011 - 22:13 schreef joduh het volgende:

[..]

Hahahahahahahahaha....
Pietje
 Pietje - maandag 01 augustus 2011 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 augustus 2011 - 14:37 schreef Breijan het volgende:

[..]

Het zal Frank ook niet ontgaan zijn dat Vermeer vorig seizoen belangrijke punten voor ons pakte en een belangrijk aandeel in het succes heeft gehad.
Vermeer is onbetwist nummer één en terecht ook!
En jammer van die goal, zeker omdat er twee verdedigers naar Ruiz staan te kijken ipv actie te ondernemen!
Dat laatste daar heb je zeker hartstikke gelijk in !
freakie
 freakie - maandag 01 augustus 2011 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 augustus 2011 - 20:09 schreef alibabba het volgende:

[..]

Geen voorzetten geven bij het Ajax-spelletje???? Heb je weer een pet opgegeten Freakie??;)
Nou de Boer gaf zelf aan dat ze de combinatie aan moesten gaan.. Dat deden ze de hele wedstrijd tot dat sigthorsson eruit ging.. Toen gingen ze geen combinaties meer aan en voorzetten geven.. En dat wou de Boer niet..
alibabba
 alibabba - maandag 01 augustus 2011 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 augustus 2011 - 22:09 schreef freakie het volgende:

[..]

Nou de Boer gaf zelf aan dat ze de combinatie aan moesten gaan.. Dat deden ze de hele wedstrijd tot dat sigthorsson eruit ging.. Toen gingen ze geen combinaties meer aan en voorzetten geven.. En dat wou de Boer niet..
Combineren moet gedaan worden tot aan de voorste linie. Er werd op een gegeven ogenblik lange ballen gegeven vanuit de achterhoede en het middenveld en daar had de Boer zich aan gestoord en terecht.
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 01 augustus 2011 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 augustus 2011 - 14:58 schreef freakie het volgende:

[..]

Beste beste nora.. Ik reageerde op dat je zei dat ik de schaduw van remco moest zijn.. Dat is idioot... Daarom zei ik dat.. Want iedere drol die hier vaker komt weet dat wat je daarover zei gewoon totale onzin is.. Je bent het eens op een topic of niet.. Dat was niet een mening maar iemand uitlokken maar jammer genoeg is dat onderwerp, dat ik remco ben of wat dan ook al veel vaker voor gekomen.. Maar in het merendeel van de topics ben ik het niet helemaal eens met remco..

Jij noemt in jou stuk hierboven dat het een spits is... Als jij had gezegd een linkervleugel spits had dat heel anders geweest natuurlijk maar hij is niet een spits.. Dat is sigthorsson en hij zou de goals moeten maken.. Ebecillio zijn rol is vooral het spel breed houden en dan zorgen dat je de bal vooral in de ploeg houd.. Daarna zet hij derk boerrichter in die niet echt een rol krijgt en inderdaad zelf iets gaat proberen.. Het was een totale chaos.. Daarna heb ik trouwens niks meer gezien van Boerrichter..
Maar daarvoor kijk je dan ook met Ebecilio kleppen op, met alle respect overigens.

Ik weet zeker, als je Boerigter de mogelijkheid geeft om een serie neer te zetten, dat alles en iedereen in het elftal beter zal functioneren. Het is gewoon een stuk makkelijker voetballen met een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts.

Het spelletje breed houden en hier en daar een bal terug kaatsen naar het middenveld kan iedereen. Als je dat verwacht van een linksbuiten, dan kan je inderdaad concluderen dat Ebecilio zijn taken goed uitvoerd.

Maar ik (en meerdere supporters, gezien de verschillende Ajax fora) verwacht toch echt iets meer van een linksbuiten. Hij moet acties durven maken, en de tegenstander opzoeken, en dat komt niet in het arsenaal van Ebecilio voor.

Nogmaals, Boerigter moet zich nog laten zien, en heeft helaas door een blessure geen serie wedstrijden kunnen neerzetten. Het is dan ook de vraag of Boerigter de stappen maakt, die je als Ajax speler hoort te maken.

Op dit moment ben je met Ebecilio en Sulejmani te voorspelbaar. Enige pluspunt wat Sulejmani heeft op de rechterkant, is zijn snelheid. Maar een echte passeer beweging heeft ie ook niet. En natuurlijk een van der Wiel die in mijn ogen nog te weinig opkomt.

Nee, ik blijf erbij dat de voorhoede nog niet ideaal is. We missen een rechtspoot.

Dan kan je twee dingen doen. Of je blijft zo spelen, maar je zorgt er wel voor dat zowel Boilesen als vd Wiel vaker mee op komen. Of je zet een linkspoot op links (Sulejmani) en een rechtspoot op rechts (jeugd/aankoop), die je als Janssen en/of Vertonghen zijnde kan wegsturen door een splijtende pass.

Wat dat betreft zou ik een spelers ruil tussen EL Hamdaoui en Lens zeker toejuichen. Al is het maar om een rechtspoot in de aanval te hebben.

Maar goed, ik zie dat het alweer een heel boekwerk is geworden. Ik ga naar mn nest.

Fijne avond mensen!
remco k
 remco k - maandag 01 augustus 2011 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 augustus 2011 - 12:31 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Hmz, ik heb maar tien minuten gezien vanaf mijn vakantieadres. Maar dat waren niet de gelukkigste minuten van Daley Blind (specifieker: juist het moment dat hij Ruiz vrijuit naar binnen liet lopen en daarmee de kans tot scoren gaf). Ik begrijp dat hij verder goed gespeeld heeft?

Oha ben ik niet zo onder de indruk van de jonge Blind.
Hij stond toen net linksback, als centrale verdediger deed hij het erg goed..
remco k
 remco k - maandag 01 augustus 2011 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Dat zeg jij wel he Pietje, maar ik heb Steek ook zelden zo'n bal zien pakken, lengte zegt in zo'n geval vaak helemaal niks, Vermeer heeft veel meer explosieviteit dan Steek en waarschijnlijk was die bal gewoon vrijwel onhoudbaar. Wat betreft hoge ballen ben ik het volledig met je eens, al heb ik hem daar de laatste 5 wedstrijden voor het kampioenschap volgens mij ook geen fouten zien maken..
remco k
 remco k - maandag 01 augustus 2011 - 22:55   quote  deeplink  
quote:

[..]

Hij is linksbuiten, de termen linker en rechter spits wordt vaak (niet altijd dus) gebruikt bij een 4-4-2 systeem.
remco k
 remco k - maandag 01 augustus 2011 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 augustus 2011 - 15:22 schreef Boilesen het volgende:

[..]

15 corners en geen normale doelpoging. Of lag dat dan aan de corners??
remco k
 remco k - maandag 01 augustus 2011 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 augustus 2011 - 20:09 schreef alibabba het volgende:

[..]

Toch heeft de Boer wel aangegeven dat de buitenspelers enkel een actie moeten maken als ze 1 tegen 1 kunnen komen omdat het vrijwel nooit gebeurt dat je twee spelers uitschakeld. Natuurlijk is het onzin dat er geen voorzetten moeten komen, maar de Boer wil als er rugdekking is dat de spelers de combinatie aan blijven gaan en dus blijven zoeken naar openingen.

Hier lopen een aantal jongens rond die dat "breien" noemen en het bestempelen als slecht voetbal. Ik vraag me dan serieus af waraom die mensen Ajacied zijn geworden wat het is juist ons handelsmerk en zal dat (als het goed is) ook altijd blijven..
remco k
 remco k - maandag 01 augustus 2011 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 augustus 2011 - 22:33 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Maar daarvoor kijk je dan ook met Ebecilio kleppen op, met alle respect overigens.

Ik weet zeker, als je Boerigter de mogelijkheid geeft om een serie neer te zetten, dat alles en iedereen in het elftal beter zal functioneren. Het is gewoon een stuk makkelijker voetballen met een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts.

Het spelletje breed houden en hier en daar een bal terug kaatsen naar het middenveld kan iedereen. Als je dat verwacht van een linksbuiten, dan kan je inderdaad concluderen dat Ebecilio zijn taken goed uitvoerd.

Maar ik (en meerdere supporters, gezien de verschillende Ajax fora) verwacht toch echt iets meer van een linksbuiten. Hij moet acties durven maken, en de tegenstander opzoeken, en dat komt niet in het arsenaal van Ebecilio voor.

Nogmaals, Boerigter moet zich nog laten zien, en heeft helaas door een blessure geen serie wedstrijden kunnen neerzetten. Het is dan ook de vraag of Boerigter de stappen maakt, die je als Ajax speler hoort te maken.

Op dit moment ben je met Ebecilio en Sulejmani te voorspelbaar. Enige pluspunt wat Sulejmani heeft op de rechterkant, is zijn snelheid. Maar een echte passeer beweging heeft ie ook niet. En natuurlijk een van der Wiel die in mijn ogen nog te weinig opkomt.

Nee, ik blijf erbij dat de voorhoede nog niet ideaal is. We missen een rechtspoot.

Dan kan je twee dingen doen. Of je blijft zo spelen, maar je zorgt er wel voor dat zowel Boilesen als vd Wiel vaker mee op komen. Of je zet een linkspoot op links (Sulejmani) en een rechtspoot op rechts (jeugd/aankoop), die je als Janssen en/of Vertonghen zijnde kan wegsturen door een splijtende pass.

Wat dat betreft zou ik een spelers ruil tussen EL Hamdaoui en Lens zeker toejuichen. Al is het maar om een rechtspoot in de aanval te hebben.

Maar goed, ik zie dat het alweer een heel boekwerk is geworden. Ik ga naar mn nest.

Fijne avond mensen!
Je hebt absloluut geen ongelijk, en persoonlijk zie ik liever Sulejmani vanaf link en Ozbiliz vanaf rechts.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5990
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Twente - AFC Ajax 30 juli 20.00 uur Johan Cruijff Schaal: 2-1

0.0103800