|
|
|
Stanley
|
|
|
Ons laatste echt (internationaal)succesvolle Ajax team bestond uit een grote kern van Nederlandse spelers.
Vandaag is het aantal Nederlandse spelers die mogelijk in aanmerking komen voor de basis behoorlijk laag. (5)
Afgaande op de geruchten voor de mogelijk nieuwe spits, het eventuele opvolgen van van der Wiel en de talenten die Ajax de afgelopen tijd met het oog op de toekomst heeft binnengehaald is allemaal erg buitenlands getint.
Ben benieuwd hoe de gemiddelde Ajax-fan hier tegenaan kijkt? |
|
|
|
|
Ajaxfan675
|
|
|
Ik zie andere clubs ook buitenlandse spelers aantrekken, en deze buitenlandse spelers hebben vaak betere kwaliteiten en zijn goedkoper dan de Nederlandse spelers. Ik vind het goed dat Ajax hier ook aan mee doet want met alleen Nederlandse spelers red je het momenteel niet, of omdat ze niet goed genoeg zijn of omdat ze bij de grote internationale clubs spelen (Sneijder, Heitinga, Van der Vaart etc.) |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 - 11:19 schreef Stanley het volgende:Ons laatste echt (internationaal)succesvolle Ajax team bestond uit een grote kern van Nederlandse spelers. Vandaag is het aantal Nederlandse spelers die mogelijk in aanmerking komen voor de basis behoorlijk laag. (5) Afgaande op de geruchten voor de mogelijk nieuwe spits, het eventuele opvolgen van van der Wiel en de talenten die Ajax de afgelopen tijd met het oog op de toekomst heeft binnengehaald is allemaal erg buitenlands getint. Ben benieuwd hoe de gemiddelde Ajax-fan hier tegenaan kijkt? Buiten het feit dat het er veel meer zijn dan 5, is het ook niet zo gek dat de aankopen over het algemeen buitenlanders zijn.
Wat je zelf niet kan opleiden, moet je elders vandaan weten te halen. Dat in '95 de kern vooral bestond uit Nederlandse talenten / spelers (neem aan dat je op '95 doelt), is meer geluk dan wijsheid.
Zeker vandaag de dag, waar spelers veel eerder uit Nederland vertrekken, kijken clubs als Ajax naar directe versterkingen. En vaak zijn de Nederlandse spelers, met de nodige ervaring, net te duur, of zitten al in het buitenland. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Ik vind het niet zo erg als er veel buitenlandse jongens tussen zitten die al jong gehaald zijn. Het gaat mij erom dat de jongens die in het eerste instromen bekend zijn met het voetbal dat Ajax wil spelen. Doordat ze bijvoorbeeld al 2 jaar in de jeugd spelen, zijn het halve nederlanders. Ik vind Eriksen, Verthongen, Alderweireld en Boilesen net zo goed als nederlandse jongens, omdat ze in de jeugd bij Ajax 'vernederlandst' zijn. Zolang ze de taal spreken en de ervaring met het ajax-systeem hebben, zie ik niet in wat het probleem zou moeten zijn. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 - 11:19 schreef Stanley het volgende:Ons laatste echt (internationaal)succesvolle Ajax team bestond uit een grote kern van Nederlandse spelers. Vandaag is het aantal Nederlandse spelers die mogelijk in aanmerking komen voor de basis behoorlijk laag. (5) Afgaande op de geruchten voor de mogelijk nieuwe spits, het eventuele opvolgen van van der Wiel en de talenten die Ajax de afgelopen tijd met het oog op de toekomst heeft binnengehaald is allemaal erg buitenlands getint. Ben benieuwd hoe de gemiddelde Ajax-fan hier tegenaan kijkt? Ik denk niet dat success afhankt van het aantal buitenlanders die in Ajax 1 zouden spelen. De beste mensen moeten in het eerste staan, zolang ze maar wel goed kunnen met elkaar kunnen communiceren in het veld, dat is echt key in het voetbal. Ik denk wel dat het niet goed is voor het Nederlandse voetbal dat er maar een paar nederlanders in het veld staan, maar dat is een andere discussie. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Leuk toppic,eindelijk weer eentje. Dit is mijn mening betreffende jouw topic: Nederlandse voetballers met enige potentie en zeker die uit de Ajax-school komen, staan internationaal hoog aangeschreven en zijn voor Ajax (en iedere Eredivisie-club) steeds moeilijker te behouden. Er wordt door clubs uit de Engelse-,duitse-,Spaanse-,Italiaanse- en nu zelfs de Russische- competitie goed geld betaald voor deze spelers. Door het Bosman-arrest zijn transfervrije spelers helemaal spekkoper en kunnen het door de club-bespaarde-transferbedrag bijna als salaris tegemoet zien. Spelers gaan ook op steeds jongere leeftijd naar het buitenland, voor dat zij uberhaupt al op de top van hun kunnen zitten. Dit laatste geeft tevens aan dat die buitenlandse clubs wel iets meer risico nemen,door betreffende speler bij hun dat topniveau te laten bereiken. Vroeger werden spelers uit Nederland aangetrokken die zich in de Eredivisie al bewezen hadden en was het bijna een feit dat ze dat in een zwaardere competitie ook wel konden renderen. Zij gingen dan ook bijna altijd naar de groter clubs in de buitenlandse competitie. Nu schroomd een voetballer zich niet om in een grote competitie in de middenmoot te spelen, er wordt daar zelfs bij potentiele degradatie kandidaten een vet salaris betaald, meer dan de kampioenskandidaten in onze competitie. In Nederland weten (kleinere) clubs dit laatstgenoeemde ook en durven ook een flinke transfersom te vragen voor een evt.binnenlandse transfer. Dit onder het motto graag of traag, anders verkopen we hem wel aan het buitenland en maken we tevens de dirrecte concurent niet sterker. Dit alles betekent dat Nederlandse clubs op transfergebied moeten vissen in een vijver, die op financieel en technisch gebied onder het niveau van de Eredivisie draait. Toch zie je als Nederlandse clubs beter presteren,nationaal al (zie ons kampioenschap), dat spelers eerder bereid zijn om te komen cq te blijven. Wanneer die goede prestaties aanhouden en ook internationaal zijn vruchten afwerpt,zal betreffende club weer leeg gekocht worden.Dit zal altijd weer opspelen en ik zie daar voorlopig geen verrandering in komen. Het wordt wachten op de nieuwe financieel fair-play regelementen die de uefa gaat invoeren en dan maar hopen dat (de grote) clubs dit naleven, zonder vreemde constructies te verzinnen die dit legaal kunnen ondermijnen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 24 juni 2011 door baco74 -- |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 - 12:14 schreef baco74 het volgende:Leuk toppic,eindelijk weer eentje. Dit is mijn mening betreffende jouw topic: Nederlandse voetballers met enige potentie en zeker die uit de Ajax-school komen, staan internationaal hoog aangeschreven en zijn voor Ajax (en iedere Eredivisie-club) steeds moeilijker te behouden. Er wordt door clubs uit de Engelse-,duitse-,Spaanse-,Italiaanse- en nu zelfs de Russische- competitie goed geld betaald voor deze spelers. Door het Bosman-arrest zijn transfervrije spelers helemaal spekkoper en kunnen het door de club-bespaarde-transferbedrag bijna als salaris tegemoet zien. Spelers gaan ook op steeds jongere leeftijd naar het buitenland, voor dat zij uberhaupt al op de top van hun kunnen zitten. Dit laatste geeft tevens aan dat die buitenlandse clubs wel iets meer risico nemen,door betreffende speler bij hun dat topniveau te laten bereiken. Vroeger werden spelers uit Nederland aangetrokken die zich in de Eredivisie al bewezen hadden en was het bijna een feit dat ze dat in een zwaardere competitie ook wel konden renderen. Zij gingen dan ook bijna altijd naar de groter clubs in de buitenlandse competitie. Nu schroomd een voetballer zich niet om in een grote competitie in de middenmoot te spelen, er wordt daar zelfs bij potentiele degradatie kandidaten een vet salaris betaald, meer dan de kampioenskandidaten in onze competitie. In Nederland weten (kleinere) clubs dit laatstgenoeemde ook en durven ook een flinke transfersom te vragen voor een evt.binnenlandse transfer. Dit onder het motto graag of traag, anders verkopen we hem wel aan het buitenland en maken we tevens de dirrecte concurent niet sterker. Dit alles betekent dat Nederlandse clubs op transfergebied moeten vissen in een vijver, die op financieel en technisch gebied onder het niveau van de Eredivisie draait. Toch zie je als Nederlandse clubs beter presteren,nationaal al (zie ons kampioenschap), dat spelers eerder bereid zijn om te komen cq te blijven. Wanneer die goede prestaties aanhouden en ook internationaal zijn vruchten afwerpt,zal betreffende club weer leeg gekocht worden.Dit zal altijd weer opspelen en ik zie daar voorlopig geen verrandering in komen. Het wordt wachten op de nieuwe financieel fair-play regelementen die de uefa gaat invoeren en dan maar hopen dat (de grote) clubs dit naleven, zonder vreemde constructies te verzinnen die dit legaal kunnen ondermijnen. +1 mooi geschreven jongen |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 - 11:46 schreef ktotheb het volgende:Ik vind het niet zo erg als er veel buitenlandse jongens tussen zitten die al jong gehaald zijn. Het gaat mij erom dat de jongens die in het eerste instromen bekend zijn met het voetbal dat Ajax wil spelen. Doordat ze bijvoorbeeld al 2 jaar in de jeugd spelen, zijn het halve nederlanders. Ik vind Eriksen, Verthongen, Alderweireld en Boilesen net zo goed als nederlandse jongens, omdat ze in de jeugd bij Ajax 'vernederlandst' zijn. Zolang ze de taal spreken en de ervaring met het ajax-systeem hebben, zie ik niet in wat het probleem zou moeten zijn. Eens! Dan maakt het niet uit of je nederlander bent of niet. Dan ben je gewoon ajacied! Ik snap wel als je een nieuwe speler ouder dan 20 in moet passen in je selectie en hij kent het spelletje van ajax niet en hij spreekt geen nl is het meteen een ander verhaal. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Hoi Baco ben het helemaal met awly eens, een mooi stukje van je en natuurlijk ook nog eens geen speld tussen te krijgen.
Maar nu kijkend naar de zeer actuele situatie bij Ajax in de spits en mogelijk in de opvolging voor Vertonghen...
Zou een Bas Dost niet een kans moeten krijgen ten faveure van een Sigthorson of Matavz omdat de kwaliteiten en ontwikkeling redelijk in lijn met elkaar liggen en wat betreft Vertonghen, wanneer hij onverhoopt zou vertrekken eens kijken naar bijvoorbeeld Ryan Donk die zich in België bij Club Brugge aan het ontwikkelen is..?
Ik begrijp de situatie waartoe we gedwongen zijn maar een succesvol Ajax met bijvoorbeeld 8 of 9 buitenlandse spelers (hypothetisch) zou ik persoonlijk toch minder aantrekkelijk vinden. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Overigens realiseer ik me dat de ontwikkeling van Dost enigzins is stilgevallen in het laatste gedeelte van het seizoen. Echter is dit goed te verklaren. Een voetballer, veel voetballers gedijen veel beter wanneer zij vertrouwen van hen coach voelen en krijgen. En/of dus goed in hen vel zitten. Bij Dost was natuurlijk heel duidelijk dat hij slecht in zijn vel zat en géén vertouwen van zijn coach kreeg en voelde. Maar zijn kwaliteiten waardoor hij in eerste instantie in de belangstelling kwam van Ajax zijn er nog steeds. Tel hierbij op de opluchting van het scheiden van zijn huidige coach. De trots om te mogen spelen voor Ajax. Het hogere niveau van trainen en spelen... en zijn ontwikkeling moet haast wel weer een boost krijgen.... |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 - 12:35 schreef Stanley het volgende:Hoi Baco ben het helemaal met awly eens, een mooi stukje van je en natuurlijk ook nog eens geen speld tussen te krijgen. Maar nu kijkend naar de zeer actuele situatie bij Ajax in de spits en mogelijk in de opvolging voor Vertonghen... Zou een Bas Dost niet een kans moeten krijgen ten faveure van een Sigthorson of Matavz omdat de kwaliteiten en ontwikkeling redelijk in lijn met elkaar liggen en wat betreft Vertonghen, wanneer hij onverhoopt zou vertrekken eens kijken naar bijvoorbeeld Ryan Donk die zich in België bij Club Brugge aan het ontwikkelen is..? Ik begrijp de situatie waartoe we gedwongen zijn maar een succesvol Ajax met bijvoorbeeld 8 of 9 buitenlandse spelers (hypothetisch) zou ik persoonlijk toch minder aantrekkelijk vinden. Ik snap echt niet waarom je dit belangrijk vindt. Ajax moet toch gewoon altijd gaan voor de speler die de meeste kwaliteit heeft/ het beste in het team past. Degene waarvoor Frank De Boer en de technische staf uiteindelijk kiezen zal degene zijn die het team het best aanvult volgens hen. Of dat nou een Nederlander is of niet, maakt dan toch niet uit? Als het maar een Ajax speler is, die bij het team/ de club past. Nationaliteit mag toch geen factor zijn? Dan kan je komen met het taalaspect. Maar dit moet men afwegen tegen andere kwaliteiten. Als spelers precies dezelfde kwaliteiten worden toegekend, dan kan de taalfactor doorslaggevend zijn, maar voetballende kwaliteiten staan voorop. |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
6 Nederlanders in de basis tegen Twente (kampioenswedstrijd) is nou niet echt laag.. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Goedendag allemaal,
Ik heb naar jullie mening gevraagd en vervolgens nogmaals nagedacht wat ik nu werkelijk denk en voel. En hoewel ik het onlangs heb mogen ervaren dat het niet leuk is wanneer er een half forum over je valt, moet ik toch kleur bekennen vind ik zelf. Als je A zegt moet je ook B zeggen...
Persoonlijk mag Ajax iets minder succesvol zijn op internationaal niveau wanneer dit de consequentie is om met meer Nedelandse talenten te spelen.
Ajax heeft altijd al internationale invloeden gehad, ook tijdens de bekende successen in de jaren '70 en '90. Echter gaat het mij te ver wanneer we straks weer "successen"hebben maar dan met Nederlandse invloeden.
Dan kan je net zo goed voor Manchester City of Chelsea gaan juichen.
Ajax is een Amsterdamse club en wanneer het niet lukt met Amsterdammers dan met Noord Hollanders en als dat niet lukt kijk je verder in Nederland. Kan me niet voorstellen dat er in Nederland geen potentiële internationale toppers meer rondlopen en wel in Denenmarken, Zwitseland, Finland en België...
Kortom ik ben Ajax-supporter in goede en ook in slechte tjden! Altijd al geweest maar ben bereid iets wat succes in te leveren voor een Nederlandse identiteit!!! |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 - 11:46 schreef ktotheb het volgende:Ik vind het niet zo erg als er veel buitenlandse jongens tussen zitten die al jong gehaald zijn. Het gaat mij erom dat de jongens die in het eerste instromen bekend zijn met het voetbal dat Ajax wil spelen. Doordat ze bijvoorbeeld al 2 jaar in de jeugd spelen, zijn het halve nederlanders. Ik vind Eriksen, Verthongen, Alderweireld en Boilesen net zo goed als nederlandse jongens, omdat ze in de jeugd bij Ajax 'vernederlandst' zijn. Zolang ze de taal spreken en de ervaring met het ajax-systeem hebben, zie ik niet in wat het probleem zou moeten zijn. Kan ik me enigzins in vinden ktotheb, maar dan als spaarzame aanvulling op Nederlandse talenten die echt een meerwaarde hebben! |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 - 16:42 schreef Boilesen het volgende:[..] Ik snap echt niet waarom je dit belangrijk vindt. Ajax moet toch gewoon altijd gaan voor de speler die de meeste kwaliteit heeft/ het beste in het team past. Degene waarvoor Frank De Boer en de technische staf uiteindelijk kiezen zal degene zijn die het team het best aanvult volgens hen. Of dat nou een Nederlander is of niet, maakt dan toch niet uit? Als het maar een Ajax speler is, die bij het team/ de club past. Nationaliteit mag toch geen factor zijn? Dan kan je komen met het taalaspect. Maar dit moet men afwegen tegen andere kwaliteiten. Als spelers precies dezelfde kwaliteiten worden toegekend, dan kan de taalfactor doorslaggevend zijn, maar voetballende kwaliteiten staan voorop. Ajax moet in eerste instantie een opleidingsinstituur voor Ajax zijn. Vervolgens voor het Nederlands elftal. Maar nu worden wij "het opleidingsinstituut"voor metname België en Denenmarken. Maar misschien is dit zoals Baco min of meer aangaf een logisch gevolg van de huidige ontwikkelingen in het voetbal. En ik vind dit toevallig wel heel jammer. En straks stellen we met het Nederlands elftal ook geen klote meer voor omdat al die talenten dan naar het buitenland vertrekken op te jonge leeftijd en vervolgens verzuipen. Een enkele uitzondering daargelaten... |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 - 16:59 schreef thomASS het volgende:6 Nederlanders in de basis tegen Twente (kampioenswedstrijd) is nou niet echt laag.. thomASS, als je de topic goed leest zie je dat ik niet spreek over het Ajax van het afgelopen seizoen. Maar heel duidelijk over het Ajax in de nabije toekomst. Zeker nu, als ik lees dat we onze lalenten niet eens meer kunnen overtuigen om bij Ajax te blijven maar overstappen naar AZ. En dan hebben we het wel over een jeugdinternational en niet over Jan Lul die opgaat in de anonimiteit... |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
En als laatste... Kluivert was ook niet goed genoeg en men wilde Ronaldo halen... We kennen de geschiedenis. Ronaldo kwam niet en dan maar met kluivert proberen...
Waarom Sigthorsson en niet Castellion intensief begeleiden en een "Kluivertkans"geven... |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 - 14:08 schreef Stanley het volgende:En als laatste... Kluivert was ook niet goed genoeg en men wilde Ronaldo halen... We kennen de geschiedenis. Ronaldo kwam niet en dan maar met kluivert proberen... Waarom Sigthorsson en niet Castellion intensief begeleiden en een "Kluivertkans"geven... Vind ik ook. Sigthorsson, De Jong en heel voorzichtig Castelion. De Jong dus als vaste vervanger van Sigthorsson en Castellion inbrengen als de stand het toelaat, ook evt. bij bekerwedtrijden tot de stand het niet meer toelaat. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 - 11:19 schreef Stanley het volgende:Ons laatste echt (internationaal)succesvolle Ajax team bestond uit een grote kern van Nederlandse spelers. Vandaag is het aantal Nederlandse spelers die mogelijk in aanmerking komen voor de basis behoorlijk laag. (5) Afgaande op de geruchten voor de mogelijk nieuwe spits, het eventuele opvolgen van van der Wiel en de talenten die Ajax de afgelopen tijd met het oog op de toekomst heeft binnengehaald is allemaal erg buitenlands getint. Ben benieuwd hoe de gemiddelde Ajax-fan hier tegenaan kijkt? Goed topic Stanley! Je hebt een punt wat aangaat het niet grote aantal Nederlandse spelers en dat is precies de reden waarom CRUIJFF zich er nu begint te bemoeien. Het niveau in Nederland holt achteruit. Ik merk het wanneer ik aan het voetballen met de Jeugd. Ik zag een jaar of drie geleden jonge gasten die aardig konden voetballen. Nu zie ik dat diezelfde gasten niets hebben bijgeleerd en steeds blijven hangen in hetzelfde. Het zijn de basiskwaliteiten waar het om gaat. Een lange pass geven links en rechts, het positiespel, het inzicht en dergelijke. Men loopt allemaal als een kip zonder kop en heeft totaal geen overzicht.
Het word totaal niet gesignaleerd door de trainers die erover gaan, omdat men gewoon geen verstand van voetbal heeft. Ze denken het te weten en daar zit de grootste fout. Degene met dikke nekken hebben het voor het zeggen hier en daarom gaat het de verkeerde fout op! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 - 11:46 schreef ktotheb het volgende:Ik vind het niet zo erg als er veel buitenlandse jongens tussen zitten die al jong gehaald zijn. Het gaat mij erom dat de jongens die in het eerste instromen bekend zijn met het voetbal dat Ajax wil spelen. Doordat ze bijvoorbeeld al 2 jaar in de jeugd spelen, zijn het halve nederlanders. Ik vind Eriksen, Verthongen, Alderweireld en Boilesen net zo goed als nederlandse jongens, omdat ze in de jeugd bij Ajax 'vernederlandst' zijn. Zolang ze de taal spreken en de ervaring met het ajax-systeem hebben, zie ik niet in wat het probleem zou moeten zijn. AJAX moet ze zelf kunnen opleiden, puur uit de Ajax-school Ktotheb! De problemen aan de kaak stellen en zien waar het fout gaat. JOHAN CRUIJFF gaat ONS een handje helpen :) |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 - 13:56 schreef Stanley het volgende:Goedendag allemaal, Ik heb naar jullie mening gevraagd en vervolgens nogmaals nagedacht wat ik nu werkelijk denk en voel. En hoewel ik het onlangs heb mogen ervaren dat het niet leuk is wanneer er een half forum over je valt, moet ik toch kleur bekennen vind ik zelf. Als je A zegt moet je ook B zeggen... Persoonlijk mag Ajax iets minder succesvol zijn op internationaal niveau wanneer dit de consequentie is om met meer Nedelandse talenten te spelen. Ajax heeft altijd al internationale invloeden gehad, ook tijdens de bekende successen in de jaren '70 en '90. Echter gaat het mij te ver wanneer we straks weer "successen"hebben maar dan met Nederlandse invloeden. Dan kan je net zo goed voor Manchester City of Chelsea gaan juichen. Ajax is een Amsterdamse club en wanneer het niet lukt met Amsterdammers dan met Noord Hollanders en als dat niet lukt kijk je verder in Nederland. Kan me niet voorstellen dat er in Nederland geen potentiële internationale toppers meer rondlopen en wel in Denenmarken, Zwitseland, Finland en België... Kortom ik ben Ajax-supporter in goede en ook in slechte tjden! Altijd al geweest maar ben bereid iets wat succes in te leveren voor een Nederlandse identiteit!!! Internationaal succes met een Nederlandse identiteit is wat AJAX altijd moet nastreven! Het is mijn ogen de kortste weg!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 juni 2011 door alibabba -- |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 - 14:03 schreef Stanley het volgende:[..] Ajax moet in eerste instantie een opleidingsinstituur voor Ajax zijn. Vervolgens voor het Nederlands elftal. Maar nu worden wij "het opleidingsinstituut"voor metname België en Denenmarken. Maar misschien is dit zoals Baco min of meer aangaf een logisch gevolg van de huidige ontwikkelingen in het voetbal. En ik vind dit toevallig wel heel jammer. En straks stellen we met het Nederlands elftal ook geen klote meer voor omdat al die talenten dan naar het buitenland vertrekken op te jonge leeftijd en vervolgens verzuipen. Een enkele uitzondering daargelaten... Je doet net alsof Ajax geen Nederlandse jongens meer wil opleiden, vergeet niet dat de jeugd, ook de A1 gewoon voor minstens 90 % uit Nederlanders bestaat. Nederlanders die Ajax scout op jonge leeftijd halen niet zo snel het nieuws als buitenlanders. De nederlandse talenten die NL elftal potentie hebben, krijgen bij Ajax ook de kans. Als uiteindelijk fantastische voetballers zoals Eriksen, Verthongen, Alderweireld en Boilesen het eerste halen ten koste van een Nederlands talent vind ik dat niet zo erg. Als de Nederlandse talenten goed genoeg zijn moeten ze er ook wel komen. (kijk bijv. naar stekelenburg, vd Wiel, anita) Ajax vind ik VEEL belangrijker dan het NL elftal. En ik zou echt niets aan succes willen inleveren als er dan meer nederlanders in het team zitten. Dan zeg je eigenlijk dat de Jong moet spelen voor Eriksen, Blind voor Boilesen etc.
Zoals ik al zei: het gaat erom dat de Ajax voetbalcultuur in leven blijft. Spelers als Verthongen, Alderweireld, Eriksen en Boilesen passen perfect bij onze club, speelstijl en uitstraling. In de toekomst zijn dit soort jongens wat mij betreft altijd welkom bij Ajax!
Trouwens ik vind ook dat de Ajax opleiding enkel en alleen voor Ajax 1 is. Niks in tweede of derde instantie voor NL elftal of noem maar op. Tuurlijk is het mooi dat Nederlandse ajacieden het NL elftal halen (en dat zal in toekomst ook zeker blijven gebeuren), maar daar heeft Ajax geen verantwoordelijkheid voor en moeten zo ook geen beleid op maken. Dat is echt onzin. |
|
|
|
|
|