|
|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
AS Roma wil 8 miljoen euro betalen voor Stekelenburg (Ajax Club)
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 - 17:14 schreef marius het volgende:Timothy Michael (Tim) Krul (Den Haag, 3 april 1988) is een Nederlands doelman in het betaald voetbal. Hij debuteerde op het hoogste niveau als keeper van Newcastle United, waar hij in juli 2010 zijn contract verlengde tot aan de zomer van 2014[1]. heb ik ffe opgezocht bij wikipedia, dus moete we zo 10 mil voor klaar leggen denk ik Ik dacht 2012 met een optie voor nog 2 jaar. Ik weet niet hoe die optie eruit ziet, als die eenzijdig is dan hebben we pech, maar mocht ook Tim daar mee akkoord moeten gaan hebben we zeker een kans om hem voor veel minder dan 10 op te halen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Zoals meerderen hier het al zeiden, AS Roma heeft niet eens Europees voetbal weten af te dwingen.. Echt een flinke sportieve stap vooruit van Steek NOT!!!!!!. Enkel en alleen een beslissing voor de stuivers.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 - 16:02 schreef remco k het volgende:Zoals meerderen hier het al zeiden, AS Roma heeft niet eens Europees voetbal weten af te dwingen.. Echt een flinke sportieve stap vooruit van Steek NOT!!!!!!. Enkel en alleen een beslissing voor de stuivers.. Ik had wel begrepen, Remco, dat AS Roma aan een nieuwe ploeg wil gaan bouwen. Ergens kon je dus al vermoeden, dat zij dit jaar niet echt aan de weg zouden gaan timmeren... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 - 16:04 schreef Pietje het volgende:[..] Ik had wel begrepen, Remco, dat AS Roma aan een nieuwe ploeg wil gaan bouwen. Ergens kon je dus al vermoeden, dat zij dit jaar niet echt aan de weg zouden gaan timmeren... Het grappige aan veel Italiaanse ploegen is dat ze dit zo'n beetje ieder jaar roepen, ik blijf erbij dat Rom in alle opzichten een mindere club is dan Ajax. Ook vind ik dat onze top 3 voatballend niks onder doet voor de top 3 in Italie.. Ik vind het dus nog steeds een aparte keuze.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 - 16:12 schreef remco k het volgende:[..] Het grappige aan veel Italiaanse ploegen is dat ze dit zo'n beetje ieder jaar roepen, ik blijf erbij dat Rom in alle opzichten een mindere club is dan Ajax. Ook vind ik dat onze top 3 voatballend niks onder doet voor de top 3 in Italie.. Ik vind het dus nog steeds een aparte keuze.. Op zich heb je gelijk. AS Roma is nou niet een wereld topclub. Dan denk je eerder aan Real Madrid, Barcelona, ManU, etcetera. Dus uit dat oogpunt snap ik zijn overstap ook niet helemaal. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 - 16:20 schreef Pietje het volgende:[..] Op zich heb je gelijk. AS Roma is nou niet een wereld topclub. Dan denk je eerder aan Real Madrid, Barcelona, ManU, etcetera. Dus uit dat oogpunt snap ik zijn overstap ook niet helemaal. Ik ben ook van mening dat dit grotendeels aan Ajax ligt, ondanks dat we in Europa niks te vertellen hebben, mogen we best blijven uitstralen dat we AJAX zijn en horen bij de grootste clubs van de wereld.. Ajax moet gewoon uitstralen dat Roma een stap terug is en zeker geen stap vooruit, sterker nog, dat moet vanuit Ajax ook gewoon openbaar worden uitgesproken.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 - 16:23 schreef remco k het volgende:[..] Ik ben ook van mening dat dit grotendeels aan Ajax ligt, ondanks dat we in Europa niks te vertellen hebben, mogen we best blijven uitstralen dat we AJAX zijn en horen bij de grootste clubs van de wereld.. Ajax moet gewoon uitstralen dat Roma een stap terug is en zeker geen stap vooruit, sterker nog, dat moet vanuit Ajax ook gewoon openbaar worden uitgesproken.. Dat ben ik zeker met je eens, Remco. Verder heb ik een paar weken geleden gelezen, dat Ajax er weet van heeft gekregen, dat ook Romero (toen nog van AZ) eveneens in een ver gevorderd stadium was in de onderhandelingen met datzelfde AS Roma. Om Maarten te kunnen verkopen, heeft Ajax wellicht met wat minder euro's genoegen genomen?? |
|
|
|
|
londsdale-xxx-
|
|
|
zo erg zonde dit..Steek voor rond de 7miljoen verkocht terwijl hij eigelijk 20miljoen waard is..ze hadden echt eerder zijn contract moeten verlengen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 - 16:27 schreef Pietje het volgende:[..] Dat ben ik zeker met je eens, Remco. Verder heb ik een paar weken geleden gelezen, dat Ajax er weet van heeft gekregen, dat ook Romero (toen nog van AZ) eveneens in een ver gevorderd stadium was in de onderhandelingen met datzelfde AS Roma. Om Maarten te kunnen verkopen, heeft Ajax wellicht met wat minder euro's genoegen genomen?? Dat weet ik niet, erlijk gezgd denk ik niet dat het miljoenen meer had kunnen zijn, Maarten had zichzelf echt onsterfelijk kunnen maken door gewoon bij Ajax te blijven en d erest van zijn carriere voor 1 club te spelen, dat zouden nog 12 jaartjes kunnen zijn keer 1,5 miljoen gemiddeld is 18 miljoen, volgens mij heb je dan ook de schaapjes wel op het droge.. Hij had hier een held kunnen worden van niet te beschrijven omvang, en nu is het gewoon een Ajacied die het leuk heeft gedaan bij Ajax.. Voor Heitinga geld overigens hetzelfde... Ik denk vind objectief dat als men Ajax verlaat, het enkele een vooruitgang is naar AC Milaan, Inter Milaan, Juventus, Real Madrid, Barcelona, Bayern Munchen, Liverpool, Arsenal, Manutd, Mancity en Chelsea.. Voor de rest van de clubs is de beslissing in mijn ogen enkel en alleen een financiele, en het woordje clubliefde hoeft z'n speler bij mij niet meer aan te komen..
Neem bijvoorbeeld Heitinga, een geweldige verschijning voor een club als Ajax en een zeer belangrijke speler als hij hier nog had gespeeld, in Engeland kent men hem nauwelijks en speelt hij gewoon nooit CL voetbal, met alle respect is Everton toch geen betere of grote club dan Ajax.. Ik denk zelfs dat Ajax in onderlinge wedstrijden van AS Roma 6 van de 10 keer wint, en van Everton 9 van de 10 keer.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 - 17:34 schreef remco k het volgende:[..] Dat weet ik niet, erlijk gezgd denk ik niet dat het miljoenen meer had kunnen zijn, Maarten had zichzelf echt onsterfelijk kunnen maken door gewoon bij Ajax te blijven en d erest van zijn carriere voor 1 club te spelen, dat zouden nog 12 jaartjes kunnen zijn keer 1,5 miljoen gemiddeld is 18 miljoen, volgens mij heb je dan ook de schaapjes wel op het droge.. Hij had hier een held kunnen worden van niet te beschrijven omvang, en nu is het gewoon een Ajacied die het leuk heeft gedaan bij Ajax.. Voor Heitinga geld overigens hetzelfde... Ik denk vind objectief dat als men Ajax verlaat, het enkele een vooruitgang is naar AC Milaan, Inter Milaan, Juventus, Real Madrid, Barcelona, Bayern Munchen, Liverpool, Arsenal, Manutd, Mancity en Chelsea.. Voor de rest van de clubs is de beslissing in mijn ogen enkel en alleen een financiele, en het woordje clubliefde hoeft z'n speler bij mij niet meer aan te komen.. Neem bijvoorbeeld Heitinga, een geweldige verschijning voor een club als Ajax en een zeer belangrijke speler als hij hier nog had gespeeld, in Engeland kent men hem nauwelijks en speelt hij gewoon nooit CL voetbal, met alle respect is Everton toch geen betere of grote club dan Ajax.. Ik denk zelfs dat Ajax in onderlinge wedstrijden van AS Roma 6 van de 10 keer wint, en van Everton 9 van de 10 keer.. Ook hier ben ik het in grote lijnen wel met je eens. Wat betreft de twee door jou aangehaalde spelers (Maarten Stekelburg en John Heitinga) moet je aan de andere kant ook niet vergeten, dat zij allebei wel heel erg lang voor Ajax zijn uitgekomen en dat het kennelijk voor hen belangrijk was om eens in hun carrière toch een keer de overstap naar een buitenlandse club te maken. Niet bij topclubs, maar duidelijk bij mindere Goden. Echte clubliefde, zoals bijvoorbeeld bij Piet Keizer en Sjaak Swart het geval was, bestaat niet meer. Bij geen enkele club. Toch blijven zowel Maarten als John voor mij wel oer-Ajacieden, hoor. Ik vergeef ze hun buitenlandse avontuurtje graag. Maar of het sportief gezien verstandig is/was van Maarten en John is inderdaad de vraag.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 augustus 2011 door Pietje -- |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 - 17:34 schreef remco k het volgende:[..] Dat weet ik niet, erlijk gezgd denk ik niet dat het miljoenen meer had kunnen zijn, Maarten had zichzelf echt onsterfelijk kunnen maken door gewoon bij Ajax te blijven en d erest van zijn carriere voor 1 club te spelen, dat zouden nog 12 jaartjes kunnen zijn keer 1,5 miljoen gemiddeld is 18 miljoen, volgens mij heb je dan ook de schaapjes wel op het droge.. Hij had hier een held kunnen worden van niet te beschrijven omvang, en nu is het gewoon een Ajacied die het leuk heeft gedaan bij Ajax.. Voor Heitinga geld overigens hetzelfde... Ik denk vind objectief dat als men Ajax verlaat, het enkele een vooruitgang is naar AC Milaan, Inter Milaan, Juventus, Real Madrid, Barcelona, Bayern Munchen, Liverpool, Arsenal, Manutd, Mancity en Chelsea.. Voor de rest van de clubs is de beslissing in mijn ogen enkel en alleen een financiele, en het woordje clubliefde hoeft z'n speler bij mij niet meer aan te komen.. Neem bijvoorbeeld Heitinga, een geweldige verschijning voor een club als Ajax en een zeer belangrijke speler als hij hier nog had gespeeld, in Engeland kent men hem nauwelijks en speelt hij gewoon nooit CL voetbal, met alle respect is Everton toch geen betere of grote club dan Ajax.. Ik denk zelfs dat Ajax in onderlinge wedstrijden van AS Roma 6 van de 10 keer wint, en van Everton 9 van de 10 keer.. Weet je wat het probleem is Remco, die kut competitie. Het gaat niet altijd om Ajax, want Heitinga zou best bij Ajax willen voetballen, maar de kut competitie is niet echt leuk om in te voetballen, bij Everton speelt hij elke week "Europees" met clubs als Man Utd, Man city, Arsenal, Chelsea, Liverpool, Fulham etc.. Het is een leuke ervaring, meer geld en leuke competitie, Ajax zit in een kutcompetitie, terwijl de club beter is. Heitinga wordt beter als voetballer in de Engelse competitie, dan dat hij zou worden in de Eredivisie en dat is helaas een feit. Datzelfe geldt voor Steek. Het is een nieuwe ervaring/uitdaging, vaak mooi weer, iets meer geld, goede spitsen en toch een betere competitie, ook al is deze op zijn retour. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 september 2011 - 11:22 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Weet je wat het probleem is Remco, die kut competitie. Het gaat niet altijd om Ajax, want Heitinga zou best bij Ajax willen voetballen, maar de kut competitie is niet echt leuk om in te voetballen, bij Everton speelt hij elke week "Europees" met clubs als Man Utd, Man city, Arsenal, Chelsea, Liverpool, Fulham etc.. Het is een leuke ervaring, meer geld en leuke competitie, Ajax zit in een kutcompetitie, terwijl de club beter is. Heitinga wordt beter als voetballer in de Engelse competitie, dan dat hij zou worden in de Eredivisie en dat is helaas een feit. Datzelfe geldt voor Steek. Het is een nieuwe ervaring/uitdaging, vaak mooi weer, iets meer geld, goede spitsen en toch een betere competitie, ook al is deze op zijn retour. Dat spelers daar beter worden ben ik absoluut niet met je eens, topspelers blijven niet in dit land, dus is het vrijwel niet te meten, maar een Vertonghen blijft mits Ajax CL speelt ook bij ons gewoon doorgroeien, en misschien wel sneller als bij een MAncity, bij ons is alles gerich op het beter maken van spelers, zelfs in het 1e is dat zo, en bij een City is het enkel gericht op presteren..
Die spelers creeeren trouwens zelfs onze zwakkere competitie, als ze nameoijk zouden blijven zouden de spelers die nu op de bank zitten bij ons bij mindere clubs moeten gaan spelen, en op die manier wordt een competitie gewoon sterker.. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 september 2011 - 11:56 schreef remco k het volgende:[..] Dat spelers daar beter worden ben ik absoluut niet met je eens, topspelers blijven niet in dit land, dus is het vrijwel niet te meten, maar een Vertonghen blijft mits Ajax CL speelt ook bij ons gewoon doorgroeien, en misschien wel sneller als bij een MAncity, bij ons is alles gerich op het beter maken van spelers, zelfs in het 1e is dat zo, en bij een City is het enkel gericht op presteren.. Die spelers creeeren trouwens zelfs onze zwakkere competitie, als ze nameoijk zouden blijven zouden de spelers die nu op de bank zitten bij ons bij mindere clubs moeten gaan spelen, en op die manier wordt een competitie gewoon sterker.. Je gaat natuurlijk wel met het niveau mee, het tempo bij city ligt even wat hoger dan bij Ajax, ook op de trainingen, daar wordt je wel degelijk beter van. Daar ben ik het dus niet mee eens. Daarbij leer je echt heel veel om te voetballen met en tegen betere voetballers, je ziet hoe ze lopen wat ze doen en voor je het weet ga je daarin mee of haak je af. Daarom is CL idd heel erg belangrijk voor Ajax en de ontwikkeling van de spelers.
Ik ben het eens dat men een zwakkere competitie maakt door weg te gaan. Jammer maar helaas is dat de realiteit. We hebben niet het geld dat Engeland heeft of andere landen hebben om topspelers te halen en te behouden voor onze competitie. |
|
|
|
|
|